Planul de relansare post-Covid, avertismentul Franței: UE va avansa "fără țările care blochează" dacă nu se ajunge la un compromis, după veto-ul Ungariei și Poloniei

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 18 noiembrie 2020, 18:29 Actualitate | Internaţional


Viktor Orban
Foto: JOHANNA GERON / AFP / Profimedia
Uniunea Europeană studiază "soluții practice" pentru a regla disputa cu Ungaria, Polonia și Slovenia, care blochează planul european de relansare, dar va "avansa" fără ele dacă nu se găsește o soluție, a avertizat miercuri secretarul francez de stat pentru Afaceri Europene, citat de AFP.

Ungaria și Polonia, la poziția cărora s-a raliat și Slovenia, blochează planul de relansare post-Covid și bugetul UE deoarece sunt nemulțumite de un nou mecanism care condiționează alocarea fondurilor europene de respectarea statului de drept.

"Cu președinția germană a UE, căutăm soluții practice, care pot trece printr-un anumit număr de clarificări tehnice la acest mecanism, cu siguranță însă nu prin punerea sa în discuție, deoarece valorile noastre și proiectul nostru european" sunt "aici în joc", a declarat Clément Beaune, în fața Senatului francez.

"Vom vedea dacă va fi necesar, în ultimă instanță, cum să avansăm fără aceste țări care blochează deoarece Europa nu poate fi luată ostatic de un anumit număr de guverne care nu doresc să avanseze, care nu doresc să respecte soclul esențial al proiectului nostru politic", a subliniat el.

Budapesta și Varșovia au blocat luni bugetul UE și planul de relansare aprobat de cei 27 în iulie, deschizând calea unei crize în Uniune, în plin avans al pandemiei Covid-19.

Cele două țări sunt nemulțumite de un mecanism care permite blocarea fondurilor europene pentru țările care încalcă statul de drept (independența justiției, respectarea drepturilor fundamentale etc).

Premierul polonez Mateusz Morawiecki a apărat miercuri decizia țării sale de a bloca adoptarea bugetului european, alături de Ungaria, împotriva "oligarhiei europene" care îi „pedepsește pe cei mai slabi”, scrie AFP.

"O UE în care există o oligarhie care îi pedepsește pe cei mai slabi nu este Uniunea Europeană în care am intrat", a afirmat Morawiecki în fața parlamentului polonez.

"Spunem 'Da' Uniunii Europene, dar 'Nu' faptului de a fi pedepsiți ca niște copii".









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26223 vizualizari

  • -25 (95 voturi)    
    Cu alte cuvinte, Aliotmanul nu se impiedica (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 18:34)

    xolv [utilizator]

    de niste cioturi. Sunt oricum tåri de mâna a doua ...
    • +25 (61 voturi)    
      tie ti se potriveste vorba aia (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 20:19)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Prostul daca nu-i fudul....

      Ce zice Franta e ca daca tarile sarace blocheaza planul de relansare comun la care aia bogati contribuie mai mult si aia saraci primesc mai mut, atunci se va ajunge ca fiecare tara sa-si subventioneze singura relansarea. Si asta ar insemna, in mod evident, ca aia bogati vor avea mai multi bani de relansare. Simplu.

      Cand tu esti beneficiar net in clubul asta, a bloca un program comun inseamna sa pierzi beneficiul.
    • -14 (44 voturi)    
      "Statul de drept" e pe curs de coliziune... (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 21:42)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      "Statul de drept", ca si concept, e pe curs de coliziune...cu "democratia" si "drepturile omului"...

      Vom vedea in viitor care dintre cele trei o sa aiba suprematia, dar nu va faceti iluzii, NU va fi "statul de drept". Daca cursa va fi castigata de "statul de drept", el va deveni in scurt timp instrumentul dictaturii mondiale si se va numi altfel, caci numai "de drept" nu va fi (nu, nu sunt un "conspirationist").

      Chiar acum, in momentul de fata, "statul de drept" produce un grup de cetateni (chipurile, magistrati) TOTAL in afara controlului societatii.
      In realitate, acesti indivizi sunt controlati, dar din alte puncte decat din interiorul societatii din care provin. (Azi, nu cred ca exista "magistrat" in Ro care, de la un anumit nivel in sus, nu a trecut printr-o scoala a lui Soros, Open Society sau altceva, asa cum politicienii romani (cu vizibilitate) au toti doctorate la Academia SRI sau afiliate).
      In contradictie grava cu principiile democratice, check and balance, etc.

      In statele colonii, acolo unde popoarele au mentalitate de sluga (hello Romania), acest control exterior se numeste "stat de drept", de aceea nu exista o definitie clara, internationalizata a conceptului. Ceea ce se numeste "stat de drept" in Franta, nu e acelasi lucru cu ceea ce se numeste si se impune in Romania.

      Revenind, e clar ca acest concept, demn de secolul 19 (Vezi "Sfanta Alianta" si scopul ei) va intra in curand in contradictie dura cu democratia si drepturile omului. NU, nu in Romania, unde democratia si drepturile omului sunt vorbe in vant, ci in statele civilizate, incepand cu USA.
    • +9 (25 voturi)    
      Pai (Joi, 19 noiembrie 2020, 6:08)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Pai si nu sunt tari de mana a doua? De altfel in tot estul Europei sunt tari de mana doua!Asta e adevarul!
      Polonia si Ungaria trebuie puse rapid la respect!
  • -5 (77 voturi)    
    UE trebuie reformata si intarita (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 18:50)

    animatron [utilizator]

    O definitie clare, prin tratat, a ceea ce inseamna "stat de drept", "valori fundamentale".

    Enumerarea obiectivelor strategice ale UE si a etapelor catre un statut de "suveranitate" in raport cu alte mari puteri.

    Daca nu se face asa ceva, atunci fiecare stat (vezi Germania si Nord Stream) va negocia in coltul sau relatiile cu Rusia, China sau USA, fara sa tina cont de "obiective strategice" comune.

    Aderarea la obiectivele "de etapa" trebuie sa fie libera, statele membre sa aiba posiblitatea sa-si stabileasca ritmuri si nivele proprii, fara "cote" impuse "de la centru" (indiferent ca e vorba de migratie sau carbune).

    In felul asta grupuri de state UE vor avansa mai rapid decat altele si vor reprezenta un exemplu (probabil pozitiv) pentru cele ramase temporar in urma.

    Danemarca de ex nu a aderat la pactul social, Suedia nu a aderat la euro, etc si sunt tari membre cu drepturi depline.

    Franta si Germania, fiind tari bogate si mari, au tentatia de a incerca sa impuna tuturor aceeasi viziune, aceleasi "valori", aceleasi strategii.

    Guvernele Poloniei si Ungariei sunt national-conservatoare, reprezinta zeci de milioane de europeni si nu pot fi pur si simplu ignorate.

    O Europa mai flexibila ar putea permite votul majoritar pentru anumite decizii in Consiliul European, astfel incat sa se avanseze ceva mai rapid pentru cei care doresc si au capacitatile necesare.
    • +16 (40 voturi)    
      asta e europa cu mai multe viteze... (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 20:32)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Ce spui tu acolo nu ne-ar avantaja deloc, aia suna a europa cu mai multe viteze, care a mari diferențele dintre bogati si saraci. Deja exista pe zona euro/zona non-euro. Sa mai imparti europa si in membri cu stat de drept si fara, e deja cam mult. Statul de drept e o minima garantie pe care tarile bogate o prezinta propriilor cetateni cand le cer ca din impozitele platite de popor sa dea bani tarilor sarace, fara sa fie acuzati ca banii aia nu merg in dezvoltare, ci sunt bagati in palate ale unor conducatori corupti.

      Statul de drept e definit suficient (prin tratat, comisia de la venetia, etc).

      Si da, cand te numesti Danemarca sau Suedia, adica esti clar contributor net la uniune, ti-e mult mai usor sa nu aderi pactul x, dar statul de drept nu e pact ci e valoare comuna.
      • -12 (20 voturi)    
        statul de drept (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:20)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        1. O fi el definit suficient?
        2. Daca da, se aplica in mod egal? Putem compara condamnarea de catre UE a guvernului Romaniei pentru 10 august 2018, cu tacerea aceleiasi UE in fata reprimarii mult mai dure in Franta a "gillettes jaunes", sau a actualelor manifestatii din Germania, Belgia, etc., etc.?
        • +11 (17 voturi)    
          explicatii (Joi, 19 noiembrie 2020, 10:21)

          Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Pe scurt si pe intelesul tuturor, statele bogate ale UE dau bani celor sarace si vor sa se asigure ca acei bani nu ajung la Dragnea sau Videanu sau mai stiu eu cine. Ori daca tu, Dragnea, cel care fura, iti dai lege sa te auto-salvezi de la puscarie, vei fura in continuare.
          Daca in schimb, tu marele Dragnea vei intra la puscarie pentru furturile facute, si cei care vor veni dupa tine se vor gandi de 10 ori daca sa fure sau nu.
          Nu intelegeti gresit, peste tot in lumea asta se petrec furaciuni facute de catre clasa politica, dar nu la nivelul ala de nesimtire in care furi si apoi iti dai tu lege ca sa scapi. In SUA se cheama lobby iar banii pe care ii iau politicienii vin de la companii private nu se fura direct bani din impozitele platite de catre oameni.
          • -6 (8 voturi)    
            statul de drepti (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:44)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

            1."Pe scurt si pe intelesul tuturor": eu am pus DOUA intrebari si nu mi-ai raspuns la NICIUNA
            2.Care lege data de el l-a scapat pe" marele Dragnea" taman IN puscarie? Si ce stii concret ca a furat?
            3. Sigur ca la stapanii nostri se fura, in principal, de la companii private ( adica direct de la actionari, adica direct de la unii din noi)), ce sa mai ocoleasca prin "stat". E un exemplu de urmat!
            • -6 (10 voturi)    
              Volkswagen a fost dovedit ca a furat... (Joi, 19 noiembrie 2020, 15:55)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui atc

              Volkswagen a fost dovedit ca a furat de catre instante. A furat de la director general pana la ultimul mecanic, institutionalizat, in cazul falsificarii emisiilor.
              In US a fost obligat sa plateasca 18 miliarde dolari daune pentru asta...in Europa n-a platit un cent.
              Despre asta vorbim...daca erau 18 milioane de Dragnea nu furau cat a furat VW numai de la americani.
              Dar te pui cu pupincureala slugilor la stapanul teuton!
              • +1 (1 vot)    
                PERFECT ADEVARAT (Vineri, 20 noiembrie 2020, 18:47)

                Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                .
          • +1 (1 vot)    
            Oooo (Vineri, 20 noiembrie 2020, 18:46)

            Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

            daca ar fi cum scrii tu aici ar fi perfect!

            Problema la UE nu ii ca Ungaria si Polonia fura banii, deoarece nu-i fura, problema ca ca nu accepta migranti si nu sunt deacord cu idiotenia de identitate de gen, casatorii intre persoane de acelasi sex si promovarea agresiva a "valorilor" LGBTQWERTY!
        • -1 (3 voturi)    
          ce legatura are una cu alta? (Vineri, 20 noiembrie 2020, 15:12)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          E OK sa folosesti forta impotriva unor manifestanti violenti, dar e total aiurea sa gazezi 100.000 de oameni pentru ca 100 dintre ei, trimisi tot de tine, au facut oleak de scandal. E sificient sa urmaresti cum a fost bagata in prima linie jandarmerita aia de 2 de ani, pusa acolo ca sa fie batuta bine de "protestatarii" de bine ca justificare a fortei excesive. Si faptul ca protestele impotriva ciumei rosii au fost pasnice fusese dovedit in nenumaratele mitinguri dinainte, din toate marile orase, cu zeci sau sute de mii de protestatari si nici macar un geam spart.
          • -1 (1 vot)    
            Gazare (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 13:12)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            1.Poate citind, intelegi si cuvintele pe care le folosesti:
            "- A gaza vt [At: CONTEMP., 1949, nr. 159, 9/3 / Pzi: ~zez / E: fr gazer] 1. A expune un spațiu limitat acțiunii unor gaze toxice pentru distrugerea anumitor organisme vii dăunătoare (paraziți, șoareci etc.) 2. A lansa gaze toxice într-o zonă în timp de război pentru a distruge în masă. 3. A expune o persoană sau un grup de persoane acțiunii gazelor toxice într-o încăpere închisă pentru a le ucide. 4. A arde capetele de fibre ieșite prin suprafața țesăturilor, prin trecerea produselor peste o flacără." Unii, mai scoliti, fac deosebirea intre "gazare" si"utilizarea gazelor lacrimogene".
            2. Cu povestile cu "protestatarii pasnici infiltrati, etc." incearca la cei mai nescoliti. .Poate, citind legea, vei intelege ca orice manifestatie, trebuie AUTORIZATA, tocmai ptr. a-si asigura singura protectia impotriva
            " infiltrarilor".De aia fug toti "pasnicii" de autorizari.
      • -12 (14 voturi)    
        apropos (Joi, 19 noiembrie 2020, 10:10)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        de statul tau de drept si valorile democratiei drepturile omului si alte balarii...
        stii ce lege au dat nemtii mai acum cateva zile?
        printe alte maruntisuri,iti intra in casa fara mandat,perchezitie si alte nimicuri la adpostul fricii populimii de covid.de aia au iesit aia in strada,HN uita ca de obicei sa spuna ce si cum.
        deci botnita e inceputul,stimate domn.
        revenim.voi intelegeti ce inseamna ''va avansa''
        ca la mine-n cap suna ca ''arunca-i din tren''
        insa tot e bine nu te strange in brate ca ursul rosu si nu-ti mai da drumul
        viitorul?mai demult agitatii de pe aici injurau uk pe cinspe limbi.ca lasa ca mor ei de foame etc
        brexitul a fost doar inceputul
        chiar in mijlocul uniunii au aparut rupturi majore
        vezi micron care luat-o pe aratura,italia a inceput sa fiarba ca pastele,merkeloglu e pe duca,muricanii mai au putin si se urineaza pe ue si-si muta calabalacul mai la est.
        vom vedea,zise orbul
    • -2 (8 voturi)    
      te-ai molipsit ? (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 23:26)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      de la Schwab cu Resetarea lui?
      N-ai sa vezi.
  • -12 (100 voturi)    
    nu cumva le trebuie un MCV? (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 18:56)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Pai cine erau tarile noi intrate in UE date de exemplu pozitiv: Ungaria si Polonia. Cine erau oile negre : noi si bulgarii.
    Pai sa ia de la noi MCV si sa le bage la Polonia si Ungaria.
    Nu au ce face maharii astia de la UE ,dreptul de veto este drept de veto, si trebuie sa retraga chestia aia cu statul de drept, care a fost bagata special de parlamentul UE impotriva Ungariei si Poloniei care nu vor emigranti, homosexuali,travestiti si alte chestii placute la UE..laicitate..ong-uri etc
    Nu sunt fan al Ungariei sau al Poloniei ,dar trebuie spus ca fara crestinism nu exista Europa ,darmite UE.
    Asa ca baietii vor trebui s-o dreaga. Nu pot lua dreptul de veto decat daca scot Ungaria si Polonia din UE ceea ce ar fi catastrofal dpv politic.
    Noi in Romania ....cu capul plecat...la diverse porti,nimic mai mult!
    • +13 (47 voturi)    
      alo Moscova? (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 20:00)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      pe voi nu v-a intrebat nimeni.
    • +14 (48 voturi)    
      say what ? (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 20:17)

      YamamotoIsoroku [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Ce are UE cu crestinismul ?
      Tarile din UE sunt laice iar amestecul religiei in politica nu duce decat unde i-a dus pe Iranieni sau pe Polonezi.
      Acuma stiu ca daca te crezi crestin te simti mult deasupra celor de alta religie si detinatorul Adevarului..dar dincolo de asta daca ne uitam cu atentie peste tot unde religia s-a cocotat in fruntea statului au aparut abuzuri..iar terile mai sus mentionate sunt un bun exemplu.
      • -8 (16 voturi)    
        polohezi (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:13)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

        Pai, amestecul de care vorbesti i-a cam dus pe polonezi la Solidarnosc. O fi fost bine, o fi fost rau?
      • -10 (12 voturi)    
        pffft (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:52)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui YamamotoIsoroku

        vezi ca-ti iese weaboo-ul din pantaloni si e rusinica
        istoria ta ''laica'' porneste cam de cand te-ai nascut tu?adicatelea 2000?
        lasa-ti jucariile-n nisip taie-ti cocul si cere-te afara ca murdarisi canapeaua
    • +10 (36 voturi)    
      pai aia la intrare in ue erau ok (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 20:35)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Noi la ce justitie aveam in 2006, nu ne calificam sa intram in UE, de aia ne-am si ales cu pact. Ungaria si Polonia erau OK, dar s-au dilit dupa aia. Si acum, in UE fiind, nu exista mecanisme (inca) de obligat sa respecte statul de drept. conditionarea fondurilor europene reprezinta un prim pas spre asha ceva.
    • +9 (19 voturi)    
      ete nah... (Joi, 19 noiembrie 2020, 2:39)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      de ce sa retraga chestia cu "statul de drept"? Pai ce, noua nu ne-a bagat MCV pe traseu? Si atunci de ce nu le-ar impune polonezilor si ungurilor statul de drept? Si de fapt nici macar nu le este impus doar lor ci tuturor tarilor uniunii, asa ca astea 2 tari nu au de ce sa se planga pentru ca nici vorba de discriminare acilea.
    • +11 (11 voturi)    
      Statul de drept si drepturile omului in Tratat UE (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:19)

      Musculin [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Statul de drept nu a fost “bagat” recent ca sa pedepseasca Ungaria si Polonia pentru ca nu accepta refugiati sau nu respecta drepturile LGBT, ci era de la bun inceput in Tratatul de functionare a UE, negociat, semnat si ratificat de parlamentele tuturor statelor membre.

      Articolul 2 din Tratat (deci nu undeva pe la sfarsit scris cu litere mici) spune:

      “Uniunea se întemeiază pe valorile respectării demnității umane, libertății, democrației, egalității, statului de drept, precum și pe respectarea drepturilor omului, inclusiv a drepturilor persoanelor care aparțin minorităților. Aceste valori sunt comune statelor membre într-o societate caracterizată prin pluralism, nediscriminare, toleranță, justiție, solidaritate și egalitate între femei și bărbați.”

      Atunci cand regiuni intregi se declara Zone libere de LGBT, e greu de inteles cum respecta autoritatile de acolo drepturile persoanelor LGBT si cum se asigura ca nu exista discriminari, desi Tratatul mentioneaza explicit obligativitatea respectarii drepturilor omului, inclusiv pentru persoanele care apartin minoritatilor.

      Pentru cei care nu stiu ce inseamna drepturile omului, Tratatul precizeaza in Art 6:

      “Drepturile fundamentale, astfel cum sunt garantate prin Convenția europeană pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale și astfel cum rezultă din tradițiile constituționale comune statelor membre, constituie principii generale ale dreptului Uniunii.”

      In cazul in care un stat membru incalca obligatiile pe care si le-a asumat la semnarea Tratatului, Art 7 precizeaza:

      “La propunerea motivată a unei treimi din statele membre, a Parlamentului European sau a Comisiei Europene și cu aprobarea Parlamentului European, Consiliul, hotărând cu o majoritate de patru cincimi din membrii săi, poate să constate existența unui risc clar de încălcare gravă a valorilor prevăzute la articolul 2, de către un stat membru.”
      • -5 (5 voturi)    
        stat de drept (Joi, 19 noiembrie 2020, 16:02)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Musculin

        Mi se pare important ca aduceti in discutie Art.2 si 6.
        Daca le citim cu onestitate, am putea constata ca:
        - ambele incep/ fac referire cu/la DREPTURILE OMULUI, inainte de orice alt drept.; iar statul de drept este si el pomenit, mai la urma.
        - in Romania, asa zisul "stat de drept" instaurat si aplaudat de stapanii tarii externi in propriile interese politico / economice, prin SRI, DNA, parchete, judecatori corupti, P.M, presedinti, etc.au fabricat , instrumentat, judecat, condamnat persoane dovedite ulterior, dupa ani de contestari, inclusiv la CEDO, ca fiind nevinovate. Cariere, uneori vieti, distruse cu cinism de catre niste ticalosi, in numele "statului de drept" Iata cum, ( asa zisul) stat de drept, la comanda stapanilor si cu contributia nepretuita a slugilor aflate la conducerea tarii, incalca taman articolele pe care le-ati prezentat asa frumos.
        3. O mai fi vre-un stat in UE unde se mai intampla asa ceva si nu iese un scandal monstru? Cu consecinta : o mai fi vre-un stat in UE in care slugile indigene sa linga talpile stapanilor mai dihai ca in Romania?
      • +2 (2 voturi)    
        Judit Varga, ministru de justitie Ungar spune (Vineri, 20 noiembrie 2020, 18:54)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Musculin

        Ungaria declară, în acord cu părinţii fondatori ai Uniunii, că Europa ori va fi creştină şi umanistă, ori nu. Majoritatea maghiarilor şi a europenilor consideră cu tărie că Europa nu ar trebui să renunţe la identitatea sa şi la valorile fundamentale care fac din Europa cel mai viabil continent al lumii,
        În 2004, când Ungaria a aderat la UE, nu a spus Da unei Europe federaliste, nu a zis Da globalismului şi mai ales nu Statelor Unite ale Europei, ci a zis Da unei alianţe bazată pe state naţionale puternice care se ajută şi se respectă reciproc.

        Ungaria, când s-a alăturat UE, nu a renunţat la acea parte a suveranităţii sale naţionale prin care să poată decide cu cine doresc maghiarii să trăiască împreună în propria ţară. Nu au spus Da, în momentul aderării la uniune, pentru ca Bruxelles să definească Ungariei ce consideră a fi o familie, ce se numeşte o căsătorie şi cine poate adopta copii în Ungaria şi în ce condiţii.
        Nu este adevărat că, pe timpul crizei migranţilor,
        Ungaria nu a fost solidară cu celelalte state membre, ea a cheltuit sute de miliarde de forinţi pentru a proteja graniţele Europei şi încearcă să ajute la nivel local oamenii nevoiaşi. Ungaria este de părere că nu problema trebuie adusă în Europa, ci ajutorul trebuie dus acolo unde este nevoie. Nu Ungaria a atacat celelalte state membre din cauza politicii lor privind migraţia, ci invers.
        Nu Ungaria atacă Bruxelles-ul şi alte state membre cu diverse acuzaţii deghizate sub masca statului de drept, ci invers. Nu Ungaria critică statele membre ale UE în care nu există Curte Constituţională, sau parchetul este controlat direct de guvern, sau în care judecătorii sunt numiţi de actori politici, ci invers.

        Nu Ungaria a solicitat verificarea statului de drept în acele state membre în care au existat recent atacuri brutale împotriva creştinilor, unde apar din ce în ce mai des atrocităţi antisemite, ci invers. ...
  • +11 (63 voturi)    
    O Noua UE Fara Ungaria, Polonia si Slovenia (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 19:20)

    Adi_rus [utilizator]

    Propunerea facuta de premierul Olandei este sa se formeze o noua UE fara aceste tari retrograde care acum o blocheaza si o tin ostatica. Exista mecanicul iesirii din actuala UE pe modelul Brexit si se poate forma rapid o noua UE cu tratatem mai bine scrise. Sa ramana Ungaria, Polonia si Slovenia in vechea UE si sa se spele pe cap cu ea fara bani.
    • -5 (35 voturi)    
      si fara care altele? (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 23:29)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui Adi_rus

      daca vor fi abuzate si calarite de te miri ce alte europenisme?
    • +8 (14 voturi)    
      yup (Joi, 19 noiembrie 2020, 10:26)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui Adi_rus

      Da, se poate. Ies toate tarile din UE pentru a forma o noua uniune iar Polonia cu Ungaria si Slovenia nu au decat sa ramana in UE-ul actual :D
      • +2 (2 voturi)    
        ce simplu este din tastatura sa dictezi (Vineri, 20 noiembrie 2020, 18:57)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Calin123

        O singura tara daca mai iese din UE s-a terminat cu UE!

        Oricum daca se dovedeste intr-un an doi ca Marii Britanii ii va fi mai bine fara UE sau macar la fel ca in UE iar s-a terminat cu UE
    • +2 (2 voturi)    
      aha :)) (Vineri, 20 noiembrie 2020, 18:56)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Adi_rus

      Sa ramana Romania numa in Estul Europei.

      Si daca nu te superi pe unde sa mergem in Vestul Europei daca iese Ungaria din UE si ne va trebuii viza pt Ungaria, prin Bulgaria?
  • +6 (80 voturi)    
    POLONIA, O RUSINE PENTRU U. E. (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 19:38)

    Divergent [utilizator]

    Cred ca ar trebuie sa li se suspende dreptul de veto pe o perioada determinata acestor 3 state conduse de corupti si de iliberali!

    In primul rand, Polonia s-a dovedit a fi o adevarata buba pentru Europa, un cancer care trebuie extirpat. Cred ca nici in Rusia nu gasesti asemenea batjocura fata de drepturile omului, asa cum gasesti in statul medieval din secolul 21, Polonia.
    • -8 (20 voturi)    
      Polonia, o rusine ptr.UE, (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:04)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      ...da buna ca piata de desfacere!
      • +5 (13 voturi)    
        ... (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:26)

        Divergent [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Da, dar cam atat...
        • -5 (9 voturi)    
          Polonia (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:53)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

          Interesanta conceptie progresista: nu conteaza sa pierzi o piata de ~50 mil. cetateni ( cca12%), adica sa vinzi cu 12% mai putine masini, tzoale sau sparanghel?!
    • +1 (1 vot)    
      mai (Vineri, 20 noiembrie 2020, 19:02)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      nu stiu ce sa zic, mi-am facut revelionul 3 zile anu trecut in Cracoavia cu prietenii, curatenie ,civilizatie, n-am vazut oame nii strazii, n -am vazut cersetori, autostrazi in lung si-n lat cat vezi cu ochii, orase puse la punct, oameni civilizati, respectuosi , bine imbracati...

      N-as zice ca e deloc stat medieval, as zice ca sunt minim 10 -15 ani in fata noastra
  • -8 (60 voturi)    
    francezi ridicoli (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 20:02)

    c2 [utilizator]

    Va mai aduceti aminte de "Europa cu mai multe viteze", propunere lansata de Macron in 2017? N-am mai auzit nimic (Merkel a tacut strategic).

    'Europa trebuie sa se apere singura, n-avem nevoie de NATO" (adica de americani) ne mai repeta ca o placa stricata Macron de cate ori are ocazia.

    'Uniunea Europeană studiază "soluții practice"'... Es-tu sérieux?... bla bla bla frantuzesc
    • +14 (20 voturi)    
      si? (Joi, 19 noiembrie 2020, 2:46)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui c2

      ce e rau daca Europa nu ar mai sifona banii de aiurea cu unele tari corupte si ar investi mai mult in propria aparare? Daca mai apare vreunul ca Trump, sau chiar el insusi prin 2024, care sa spuna, "hai baieti, descurcati-va ca si asa ma calcati pe nervi".
      • -3 (9 voturi)    
        propria aparare (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:58)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

        Merita sa faci o mica socoteala: cam cat ar costa ieuropa sa inlocuiasca cheltuielile actuale de peste 70% facute de USA ( + 5% GB ) in cadrul NATO, cu care se mentine un echilibru, si asa fragil, cu Rusia. Dupa aia, mai vedem "ce e rau daca Europa nu ar mai sifona banii de aiurea cu unele tari corupte si ar investi mai mult in propria aparare?"
        • +2 (2 voturi)    
          LASA-I (Vineri, 20 noiembrie 2020, 19:08)

          Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          in plata Domnului ca baietii nu stiu ca bugetul apararii al SUA e cat al urmatoarelor 10 tari LA UN LOC!
    • 0 (0 voturi)    
      bai frate (Vineri, 20 noiembrie 2020, 19:05)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui c2

      Sotia lui Macron e mai in varsta cu 25 (douazecisicinici) de ani decat el si i-a fost profesoara,
      s-a indragostit in liceu de ea, ea fiind CASATORITA!

      Ala e om normal?

      Cati elevi de liceu din Romania s-au casatorit cu profesoarele lor sau cate eleve cu profesorii lor?
      • 0 (0 voturi)    
        Macron (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 13:18)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        Sa-nteleg ca faceti discriminare pe criterii de varsta?
        Nu-i frumos, va cearta UE!
  • -7 (55 voturi)    
    Felicitări celor 3 țări! (Miercuri, 18 noiembrie 2020, 21:25)

    Nyk1 [utilizator]

    Nu este normal să pedepsești economic popoare întregi doar pentru faptul că nu-ți împărtășesc ideologia, care acum 20 de ani ar fi fost considerată de extremă stângă de către întregul Occident.
    • +11 (29 voturi)    
      du-te bah de acilea... (Joi, 19 noiembrie 2020, 2:44)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      despre ce pedepsire economica baigui tu acolo cand polonezii (si chiar ungurii) au supt fonduri europene in draci de cand sunt in UE, si-au scos parleala. Ia intreaba-i pe olandezi, care sunt cei mai mari contributori neti pe capita la bugetul UE, ce parere au. Cand ei formau uniunea, cele trei tari pupau cizma lui Brejnev. Asa ca nu le explica tu occidentalilor de ideologii. Saracii nu stiau ca metehnele comuniste se mentin bine pe pozitie prin coltul asta de europa.
      • -9 (21 voturi)    
        Au supt fonduri europene ? (Joi, 19 noiembrie 2020, 8:45)

        xolv [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

        Polonia 11 Mld 1.92% din PIB, Ungaria 5Mld 2.94% din PIB. S-au imobgatit, nu gluma.... Cei trei "pupau" cizma lui Brejnev, asa ca n-au voie sa comenteze. Aceeasi mentalitate de imperiu si la URSS, si la EU-RSS....
      • 0 (0 voturi)    
        OK! (Vineri, 20 noiembrie 2020, 19:16)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

        Tot acei Olandezi nu te lasa pe tine sa intrii in Schengen indiferent ce Guvern a fost PSD, Tehnocrat ( D.Ciolos) sau Pnl acuma.

        O invoca pe aia cu statul de drept cand defapt stie TOATA GALAXYA ca daca le dam maine portul Constanta poimaine nu se mai opun si intram in Schengen, dar asa daca intram acuma , o mare parte din marfurile care vin din China si sunt destinate Europei Centrale si de Est vor intra prin Constanta nu prin Roterdam, asta insemnand taxe vamale de miliarde de Euro platite aici nu in Olanda, Contracte pt Transportatorii Romani si multe alte beneficii.

        Toti conducatorii UE si ai Comisiei Europene spun ca trebuie sa intram si meritam sa intram in Schengen din 2012 de cand am dat 2 miliarde de Euro la EADS pt securizarea frontierelor. Avem cea mai moderna securitate la frontiera, exista chiar un clip de promovare a EADS pe site-ul lor cu sitemul facut pt Romania numindu-l " The State of the Art" adica cel mai nou, cel mai bun.

        Si degeaba , Olanda se opune prin Veto ca noi sa intram!
        • 0 (0 voturi)    
          Portul Constanta (Sâmbătă, 21 noiembrie 2020, 13:23)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Stati linistit, e pe lista dupa votul 6. 12.2020; impreuna cu ceva Hidroelectrica, CEC Bank, etc, etc,. Sunteti cumva retrograd si nu vreti progres( vanzand ce mai avem din tara)?!
  • +14 (34 voturi)    
    Ne-am saturat (Joi, 19 noiembrie 2020, 2:20)

    Mielusel [utilizator]

    Ma surprind trebuie sa recunosc multe comentarii anti UE de pe aici. Probabil multi romani s-au saturat de-atat bine.
    Cu Ungaria, Polonia si Slovenia e foarte simplu, sunt tari care se departeaza de democratie in timp ce oligarhii isi umplu buzunarele cu fonduri europene. Ei vor sa fure, dar si fie lasati in pace.
    Si atunci o baga pe-aia cu sexomarxistii, cu leftistii care vor sa le fure lor sufletul neprihanit in timp ce-si consolideaza mai mult puterea.

    Voi nu realizati ca daca nu era UE, era plina Europa centrala si de est de regimuri totalitare si hibride (care simuleaza democratia). Vezi exemplul nationalismului din Belarus si nu numai, unde Lukasenco baga pana nu demult bat-n gard la UE si la rusi. Dar totul a durat pana s-a saturat poporul de povesti si saracie si a vrut sa-l dea jos. Si unde s-a dus sa linga bocancul? La Putin bineinteles. La fel o sa faca si Ungaria si Slovenia cand s-o supara UE. O sa uite atunci de mandria nationala, numai ce sa vezi ca rusii sunt mai saraci si mai corupti ca ei din pacate. Si Putin nu "da fonduri" pentru dezvoltare.

    Cat despre Polonia, pot spune ca se afla intr-un impas. Sa muste mana care i-a hranit de 15 ani de zile pentru ca-i pune sa respecte cateva reguli de bun simt, sau sa se intoarca cu fata catre rusi, care-i sunt dusmani istorici si care i-a ars si calcat in picioare de nenumarate ori. Imposibila decizie.
    • +10 (14 voturi)    
      Frustratii Europei si RUSIA (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:33)

      Divergent [utilizator] i-a raspuns lui Mielusel

      Ai dreptate. Nebunul din Belarus a fost doar un prim exemplu, care a spart gheata. Acesti oligarhi din Polonia si Ungaria seamana cu Dragnea al nostru. Singurul lor avantaj este ca au absorbit mai multe fonduri europene decat psd-istii. In rest...niste corupti care vor sa para patrioti. In secunda doi astia vor sari sa ii linga cizmele tarului Putin, numai ca piticul atomic fie nu are bani, fie are alte cheltuieli pe cap: ce rachete hipersonice sa mai tasteze, ce sa mai foreze prin Oceanul Arctic, etc. Asadar, de la Putin vor vedea astia, in loc de bani...o mare placuta suedeza!
      • -6 (14 voturi)    
        Lukashenco e dictator, putin nu, xin ala nu (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:04)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

        Lukashenco e dictator, putin nu, xin ala nu. Cu aia buysiness as usual.
        Scuze, nu esti credibil, ca lider cand dai doar in unii in timp ce altii, cu aceleasi caracteristici fac afaceri cu tine la greu fara nici o jena.
    • -8 (16 voturi)    
      Cata naivitate (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:47)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Mielusel

      Mielusel, esti naiv. Tu chiar nu observi ca daca nu vrea sa se propage ceva nu se propaga? Pai lukashenco era dictator de zeci de ani, dintr-o data s-a pus media pe el ca e dictator. Asta stiam din anii 2000 devreme. La fel alte regimuri. Cand media iti urla in cap ca vezi doamne construiesti garduri sa protejezi spatiul european Schengen in loc sa arate ca si exemplu si sa o propage international pentru a descuraja imigratia atunci nu esti credibil tu, media, Europa, whatever. Cand sari in cap unui stat pe probleme minore de lgbtisme in timpc e tari mari isi fac de cap impotriva strategiei energetice europene prin tratate bilaterale cu regimuri AUTOCRATE (exact de genul Belarus) sau nu ai nimic de zis cand WV fura cetateanul european in timp ce te apuci de strigat la Amazon sau Unber atunci nu esti credibil. Nu esti credibil in fata cetateanului european nici cand vii cu niste idei crete incropite peste noapte si le bagi pe gat tuturor sub numele unui "plan european de relansare".
    • -5 (7 voturi)    
      Polonia (Joi, 19 noiembrie 2020, 12:07)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Mielusel

      Evident, sa stea cu fata catre prietenii isorici, adica nemtii!
    • +2 (2 voturi)    
      pritene (Vineri, 20 noiembrie 2020, 19:23)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Mielusel

      sa obligi niste tari suverane sa accepte ideologia LGBT, casatorii intre persoane de acelasi sex si indentitate de gen nu e stat de drept! Acum 15 ani cand s-au integrat in UE nu se cerea asa ceva!

      Acum 15 ani cand au intrat in UE nu se cerea sa primesti imigranti din Siria,Afganistan etc care s-au dovedit o parte din ei ca sustinatori ai Statuliui Islamic.

      Vezi ce s-a intamplat in Germania de revelion in 2015 cand peste o 100 de femei au fost violate, Vezi atacurile teroriste din Londra, Barcelona, Paris, Berlin, si chiar la aeroport in Bruxel!

      Cate atentate au avut tarile Est Europene?
  • +12 (22 voturi)    
    O singura solutie (Joi, 19 noiembrie 2020, 7:29)

    ABBV [utilizator]

    Federalizare, decizii luate cu votul majoritatii ...
    Prea multi "domnitori" frustrati, care au o singura preocupare....."masurarea lungimii" ...
    • -7 (9 voturi)    
      SUA (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:15)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

      SUA functioneaza tocmai pentru ca are "liberatati statale" si nu vine "decizie de la centru" precum in Sovietele Supreme.
      Chiar si faptul ca se voteaza cu electori si nu cu numere nete de votanti este reteta pentru un succes de federatie pentru zone si state atat de diferite. Ce frustrare ar fi la nivelul aluia din Ohio daca faptulc a in California aia au niste preferinte total diferite il vor domina in permanenta cu legi si idei. Pai ai reteta razboiului civil.
      Asa ca ce spui tu acolo este reteta pentru insucces al unei astfel de Uniune trans-statala.
      PS> Dreptul al avort este interzis in multe state ale SUA. Asta e. Nimeni nu urla ca violeaza drepturile omului. Acum ai dreptul sa mergi unde vrei in Europa sa faci ce procedura vrei, de ce obligi un stat cu anumite culturi si valori (nu neaparat corecte) sa se alinieze idologiei tale (asa zis comuna)?
      • +5 (9 voturi)    
        Sa ne imaginam ceva (Joi, 19 noiembrie 2020, 12:40)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        la scara mai mica ....la nivel de stat. Sa ne imaginam urmatorul lucru. Daca eu ma declar ateu la recensamant, institutiile relizioase nu mai primesc procent din taxele si impozitele pe care le ia statul de la mine. In schimb din acel procent primesc un pachet de asigurare medicala mai buna, am prioritate la o urgenta daca am nevoie de ventilator, de exemplu ...Sau copiii mei beneficiaza de o sala de clasa mai curata sau o alocatie mai mare ...
        Ce spui dumneata acolo e ceva de genu ....Vreau sa beneficiez de avantaja dar nu vreu nici o regula. Eh cateodata in viata trebui sa alegi. Avantajele clubului sau Valorile personale. E o vorba.... nu se poate si cu ..... si cu sufletu in rai.
        • -5 (7 voturi)    
          Eu cred ca nu intelegi (Joi, 19 noiembrie 2020, 13:19)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          Nu e nici un stat de drept atacat vizibil si cuantificabil ci este o marota sa "disciplinezi rebelii". Cand vom avea constitutile europeana (Tratatul nu spune nimic din balariile astea inventate) atunci te poti raporta la ceva. Cine judeca "incalcarea statuluid e drept"? Cand basescu era suspendat de exemplu, chiar daca vizibil era incalcare a statuuid e drept era foarte greu de demonstrat ceva cu numere si claritate. USLinosii (azi liberalid e vaza) urmasera procedura "a la carte". Nu era nici o incalcare propriuzisa ci o interpretare. Eu, partizan al lui basescu atunci eram clar de acord ca era incalcare de "state de drept". Apropiatii mei, anti-basisti erau convinsi ca nu e nimic in neregula cu sceneta aceea. Cine avea dreptate? Problema este ca nu era o institutie obiectiva, independenta si serioasa care sa se fi pronuntat asupra lucrurilor. Asa e si acum. Cine decide ca ce face Polonia nu e in regula? Partizanii sau anti-polonezii? Ma repet...sunt de acord ca Europa are dreptate aici, dar daca e subiectiva? Ca atunci, pe vremea lui basescu?
          • +5 (5 voturi)    
            Trataul UE (Joi, 19 noiembrie 2020, 14:08)

            ABBV [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

            Articolul 2 ....nu sa schimbat nimic in definitia statului de drept .....din cate inteleg sa scurtat doar perioada si forma (accesul la fonduri EU) in care un stat poate fi sanctionat.
            • -4 (6 voturi)    
              Corect (Joi, 19 noiembrie 2020, 15:53)

              Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

              Ce e interpretabil este cine decide "incalcarea". O fi definit oarecum "clar" stat de drept (separarea puterilor in stat, presa etc) dar daca fac totul ca la carte? MAgistratii s-au pensionat la cerere (evident pentru un purcoi de bani), basescu fusese supsendat si tinut suspendat pe "procedura". Se astepta verdict de la Curtea de la Venetia etc etc. Ei, aici e buba. Cine, cum si cand considera incalcare de stat de drept. Sa stii ca si Orban face schimbarile alea autocratice "a ala carte", juridic nu ai cum sa il prinzi cu nimic. Dar e adevarat ca el construieste un sistem tot mai protectiv si expansiv in jurul lui. Doar ca "pe lege" nu il poti incurca. Atunci intervii cu ceva subiectiv gen "a incalcat stat de drept". Uite orbul, scoate-i ochii. Tot la politica si colaitii se ajunge in final.
  • -6 (18 voturi)    
    cenzura liberal-extremista (Joi, 19 noiembrie 2020, 9:53)

    eucomentez [utilizator]

    Comentariile sunt cenzurate pe baza ideologiei, asta e noua normalitate 'democratica'. Practic suntem martori la nasterea unei noi lume extremist liberale in care orice parere care nu se conformeaza cu niste idei extremiste e exclusa din spatiul public de niste cenzori platiti pe bani multi de catre niste grupuri de interese obscure. Vorbim de Facebook, Twitter, dar si jucatori mai mici gen hotnews.

    Fraudarea alegerilor, cenzura din spatiul public, promovarea de stiri false, promovarea urii, distrugerea proprietatii publice, crimele pe strada, spalarea banilor sunt crime utile si necesare pentru acest grup select de afeceristi comercianti de date personale, speculanti valutari si bancheri de investitii care s-au imbogatit in urma crizei economice din 2008.

    Vorbim de: promovarea viziunii LGBT pentru copii de la varste fragede, de eliminarea institutiei familiei, de eliminarea religiilor - mai putin celei musulmane, de legalizarea drogurilor, de legalizarea imigratiei ilegale din tarile arabe si tarile din africa, vorbim de globalizare fortata si de semanarea conflictelor interne intre tarile din europa si paturile sociale din sua conform intereselor altor super-puteri care se nasc acum.

    Franta si Macron e o marioneta a noilor oligarhi din SUA, care promoveaza aceste idei liberale extremiste, idei promovate intens de administratia Obama, dar si de Biden.
    • -6 (8 voturi)    
      corect domnule, as adauga cata ceva (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:12)

      UnMagyar [utilizator] i-a raspuns lui eucomentez

      Vorbiți de oligarhi SUA. Aș remarca diferența dintre SUA ”națională” (de fapt foarte discutabilă, din motive istorice) și SUA imperială (complexul militar industrial, FED, discipolii și agenții lui K. Popper, deep state), care parazitează pe SUA națională. De ex. costurile SUA imperiale sunt puse în cârca plătitorului de taxe SUA... supărător, pauperizator. Deep state este profund interesant ca realitățile (inclusiv SUA) să nu capete spațiu de manifestare. Elita politică mondială asistă la această luptă ideologică fie orb de prostie, fie orb de oportunitate. Marxismul cultural aportează mijloacele și le revopsește în termeni liberali. Liberalii tradiționali sunt nedumeriți, buimaci, A. Toqville se rotește în mormânt.
  • -4 (16 voturi)    
    o fi o patzi (Joi, 19 noiembrie 2020, 10:27)

    hanu [utilizator]

    dar cu migrantii au dreptate ungurii 300%
    Nu au fost niciodata consultati daca vor stramutarea de populatii alogene in teritoriul propriu. Globalizarea si "omul nou" trebuie sa apara evolutiv, nu prin "revolutii". Dupa parerea mea impingand lema "haideti in europa, e free for all" UE se deligitimizeaza in fata cetatenilor europeni platitori de taxe si isi bate joc de contractul social.
    • -4 (8 voturi)    
      globalizare (Joi, 19 noiembrie 2020, 12:17)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Mi se pare corect ce spuneti; numai ca , inca o majoritate a cetatenilor din tarile occidentale- care nu au trait decat modul de insinuare a ideilor marxiste, fara insa a le simti si consecintele direct , pe pielea lor - voteaza progresismul cu tot ce aduce el, la gramada. Si totul se intampla democratic, pana ce progresistii vor ajunge la putere. Cam ca cu comunistii, prin 1945-46 la noi.
  • +5 (21 voturi)    
    Gangsterii polonezi si ungari trebuie pedepsiti (Joi, 19 noiembrie 2020, 11:20)

    cicoare [utilizator]

    Taiati-le fondurile sau dati-le un sut in fund din UE. Sa terminam cu santajul acestor netrebnici cu gura mare si buzunare largi.
    • -4 (8 voturi)    
      Astept (Joi, 19 noiembrie 2020, 16:17)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui cicoare

      Astept sa taie de la romanasii verzi orice privilegii cand dragnea si aolitii sau ULSinosii cu acolitii sau chiolhanes cu acolitii sau oricune cu acolotii fac ceva care in ochii Europei insemana "incalcari". Sa vad bizonul urland pe la porti ca nu e noi de vina...e ciuma de orice culoare.
  • -3 (9 voturi)    
    Astept un lucru maret (Joi, 19 noiembrie 2020, 12:47)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Granzii UE, in numele drepturilor omului si a solidarittii (valorio europene comune) vor da o directiva de sistem fiscal european in stilul Danemarcei (propriteati taxate la greu, mostenirile taxate 40-50%, contributii enorme etc). 2 tari se vor opune fiind mai capitaliste. Vreaus a vad chibitii astia de pe margine daca sar ca arsi ca tarile trebuie sa se alinieze cu "majoritatea". Ca doar e democratie. Pana mai ieri urlau romaniic a ne interzic europenii micii si taiatul porcului. Atunci nu mai urlau ca vor sa iasa din Europa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by