VIDEO UPDATE ”Dușmanul nostru nu este America, dușmanul nostru este chiar aici”. Iranienii au protestat pentru a doua zi consecutiv, iar ziarele au început să critice puterea / Poliția a încercat dispersarea manifestanților

de G.S., V.M.     HotNews.ro
Duminică, 12 ianuarie 2020, 12:20 Actualitate | Internaţional


Protest Iran
Foto: Twitter
Protestatarii și ziarele din Iran pun o presiune tot mai mare pe conducerea țării, în timp ce autoritățile au scos, duminică, pe străzile din Teheran un număr și mai mare de polițiști, transmite Reuters. Iranienii au ieșit în stradă, pentru a doua zi consecutiv, atât în capitala Teheran cât și în alte orașe, ei cerând în principal plecarea din fruntea țării a liderului suprem Ali Khamenei. „Ne mint că inamicul nostru este America, dar inamicul nostru este chiar aici”, au scandat ei. În cursul serii, forțele de ordine au încercat să disperseze manifestanții trăgând cu gaze lacrimogene și gloanțe de cauciuc.

Desfășurarea evenimentelor:

UPDATE 21.50 Poliția anti-revoltă a fost desfășurată în mai multe zone din Teheran. Potrivit presei internaționale, forțele de ordine trag cu gloanțe de cauciuc în demonstranți.

De asemenea, în imagini distribuite online, polițiștii sunt surprinși lovind manifestanții.



UPDATE 21.00 Potrivit unor imagini distribuite pe rețelele de socializare, forțele de ordine încearca dispersarea manifestanților trăgând cu gaze lacrimogene.



UPDATE 20.45 Protestatarii trec cu mașina peste un banner rupt cu imaginea lui Khamenei și dau jos portretele lui Soleimani:





UPDATE 20.30 Iranienii manifestează în stradă, duminică seara, pentru a doua zi consecutiv, cerând plecarea din fruntea țării a liderului suprem Ali Khamenei.

„Khamenei, să-ți fie rușine! Lasă țara!”, „Moarte dictatorului!” - scandează protestatarii iranieni.







Proteste au loc și în alte orașe, conform imaginilor distribuite pe rețelele de socializare:




UPDATE 13.17 Postările de pe Twitter arată că duminică, în mai multe orașe, au loc noi proteste, potrivit Reuters. ”Ne mint că dușmanul nostru este America, dar dușmanul nostru este chiar aici”, scandează protestatarii strânși în stradă lângă o universitate din Teheran.





Situația a început să se tensioneze sâmbătă seară, când forțele anti-manifestanți au tras cu gaze lacrimogene în iranienii ieșiți să protesteze în capitală și în alte mari orașe, unii scandând ”Moarte dictatorului”, arătându-și astfel furia față de principala autoritate din Iran, Liderul Suprem Ali Khamenei.

Știrile despre proteste au apărut și pe agențiile de presă de stat, iar pe rețelele de socializare au circulat clipuri video cu manifestațiile.

Mai mulți locuitori din Teheran au declarat pentru Reuters că numărul polițiștilor scoși în stradă este și mai mare duminică dimineață.

Duminică au început noi manifestații, la unul dintre ele protestatarii strigând că ”Inamicul nostru nu este SUA, este Republica Islamică”.




”Cereți-vă iertare și dați-vă demisia”, a scris pe prima pagină, duminică, ziarul moderat Etemad, arătând că ”dorința poporului” este ca cei responsabili de gestionarea crizei avionului ucrainean doborât miercuri trebuie să plece.

Protestele au erupt sâmbătă, după ce Teheranul a recunoscut că armata sa a doborât din greșeală aeronava ce decolase de doar câteva minute, în condițiile în care autoritățile iraniene negaseră vehement, timp de câteva zile, că ar fi de vină pentru moartea celor 176 de oameni.

Președintele iranian a spus că a fost vorba de o ”greșeală dezastruoasă”. Mânia populară a crescut, însă, după ce un comandant din Gărzile Revoluționare a declarat că a spus conducerii țării încă din prima zi că avionul a fost lovit de o rachetă.

Un alt ziar moderat, Jomhuri-ye Eslami (Republica Islamică), a publicat un editorial în care spune că ”cei care au întârziat dezvăluirea motivului pentru care s-a prăbușit avionul, afectând încrederea oamenilor în conducere, ar trebuie dați afară sau să-și dea demisia”. Criticile venite din partea presei și manifestațiile din stradă pun o presiune tot mai mare pe liderii iranieni, după ce, în noiembrie, au avut loc cele mai sângeroase proteste de după Revoluția Islamică din 1979.

În timp ce protestele de sâmbătă se extindeau în orașe mari precum Shiraz, isfahan, Hamedan și Orumiyeh, președintele american Donald Trump a scris pe Twitter că ”urmărim protestele voastre îndeaproape și suntem inspirați de curajul vostru”.

”Nu mai poate exista un alt masacru asupra manifestanților pașnici, și nici o întrerupere a internetului. Lumea este cu ochii pe voi”, a scris Trump pe rețeaua de socializare, tweet-urile fiind publicate atât în engleză, cât și în farsi.

Marea Britanie a anunțat că ambasadorul său a fost reținut pentru scurt timp de autoritățile din Teheran, o agenție iraniană susținând că această măsură a fost luată pentru că incita la proteste lângă o universitate.

Duminică, diplomatul a declarat că nu a luat parte la demonstraţii, ci venise doar să aducă un omagiu victimelor avionului doborât, printre care și britanici.

Ministrul britanic de externe, Dominic Raab, a condamnat arestarea ambasadorului, adăugând că Iranul ”poate continua să mărșăluiască spre statutul de paria sau să ia măsuri de reducere a tensiunilor și de angajare pe o cale de discuții diplomatice”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















45218 vizualizari

  • -8 (110 voturi)    
    Curat dictatura!!! (Duminică, 12 ianuarie 2020, 12:44)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    dar propaganda asta ne spune...
    • +9 (95 voturi)    
      Iran ul are nevoie de oameni ca tine (Duminică, 12 ianuarie 2020, 12:50)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Asadar

      N ai ambitie daca nu pleci la Teheran sa combati propaganda !
      • +7 (87 voturi)    
        in afara de atac la persoana mai stii ceva? (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:07)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        sigur nu. Semn de aleasa inteligenta!
    • +5 (97 voturi)    
      In Ieuropa... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:06)

      Mihail. [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      ...puneau demult bata pe ei.
      • +6 (76 voturi)    
        in Germania, de exemplu! (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:08)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

        sau in Franta, cred.
      • -3 (3 voturi)    
        prietene (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:47)

        un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

        daca Iran e asa paradis pentru tine, si in "Ieuropa" e asa oribil, de ce nu pleci?

        E foarte usor sa emigrezi din Romania si Europa. Invers e mai greu dar asta nu e problema ta oricum.
    • +18 (70 voturi)    
      Nu, (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:07)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      ma,la ei e democratie,la noi e dictatura,asa cum zice A3.
      • -2 (4 voturi)    
        Nu numai A3, dar si agentiile din Rusia si Iran (Luni, 13 ianuarie 2020, 10:58)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        Deci omu' e platit din 3 parti deodata, de ce vrei sa-i iei copeicile de la gura ?
    • +12 (48 voturi)    
      @kingdavidescu (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:20)

      Calin_file_de_dosar [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Faci Banatul de Rușine!
      După logica ta, nici in 1989 in Eomania nu era dictatura, ca doar oamenii ieșiseră in strada împotriva cizmarului!
      ‘de capul tău!...
      • +3 (37 voturi)    
        in dictatura apar ziare care contrazic oficial? (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:53)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Calin_file_de_dosar

        sunt permise manifestatii impotriva oficialitatii? Zic si eu...
    • -7 (43 voturi)    
      Este curat democraţie (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:22)

      calincb [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      De aia şi lunetiştii care trag de pe acoperişuri în protestatari au autorizaţiile la zi.
    • -4 (42 voturi)    
      La no nu a fost dictatura? (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:55)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Si nu a cazut ceausescu in urma demonstratiilor? Nu au fost demonstratii si pe vremea lui ceausescu? Asta inseamna ca nu a fost dictatura?

      'Dar pe 15 noiembrie 1987, mii de muncitori de la fabrica de autocamioane „Steagul Roşu” din Braşov, o platformă industrială cât un oraş – avea 50 de mii de angajaţi şi se întindea pe zeci de hectare - au ieşit în stradă şi cu un curaj nebunesc nu au cerut doar mâncare şi căldură ci şi căderea dictaturii. Au fost doar câteva ore de libertate, pentru că Securitatea a înnăbuşit revolta, iar până seara, sute de oameni au fost arestaţi, băgaţi în beciurile Miliţiei, bătuţi crunt, torturaţi psihic, umiliţi şi apoi deportaţi."

      Sau vrei sa spui ca intr-o tara democrayica statul opreste accesul la internet, nu-i asa?

      http://www.ziare.com/international/iran/iranul-opreste-iar-internetul-pentru-a-impiedica-raspandirea-protestele-1591050

      Stiu ca la voi acolo democratie este doar atunci cand se striga "moarte americii". Pana acum erati cu "americanii au doborat avionul ca sa se razbune", acum ati dat-o cu "in Iran nu e dictatura".

      Ridicolul la voi nu are limite.
    • -3 (51 voturi)    
      hahahahaha (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:02)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Parca ne explicati si voi si "faraonii" cat de iubit era teroristul ucis, ca era sodlat, ca a fost victima a mericanilor si ca persanii isi iubesc conducatorii si urasc americanii si iata...

      Ce-mi place cand se primeste o doza de realitate si adevar, fix cand ti-e propaganda mai draga.

      Ma rog tu si simplex o bagati p-aia cu #rezist si CIA (ca stiti ce penibili ati fi sa ziceti de Soros).

      Ma amuzati deja.
    • -4 (26 voturi)    
      Si in Coreea de Nord este .. (Duminică, 12 ianuarie 2020, 17:53)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      .. democratie. Kim se roaga de populatie sa demonstreze, sa arate lumii democratia, dar populatia nu si nu, domnule! Fireste, propaganda ne spune altceva...

      Un alt exemplu de propaganda: oficialitatile iraniene ne-au spus clar de la început ca a fost o defectiune tehnica la avionul prabusit, dar propaganda a insistat sa ne spună ca avionul a fost doborat de iranieni.
    • +4 (8 voturi)    
      la noi ! (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:09)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      A fost mai greu, cu regimul ayatollahului de Teleorman, Dragnev !
  • +18 (44 voturi)    
    Protestele sunt sustinute de moderati (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:23)

    ankido [utilizator]

    Attfel ar fi fost reprimate demult. Se da o lupta intre tabara radicala a lui Khamenei si cea moderata a presedintelui Rouhani. Ar fi o greseala a SUA sa se pozitioneze evident de partea moderatilor pentru ca le-ar slabi pozitia. SUA a dat o lovitura de stat in Iran si lumea n-a uitat
    • -7 (41 voturi)    
      Asta nu o știm (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:30)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui ankido

      Habar nu avem dacă protestele sunt susținute de o anumită aripă a conducerii iraniene. Astea sunt speculațoii de cârciumă. Cel mai probabil că e vorba de disperarea popiulașiei sătulă de oprimare și sărăcie.

      Ar fi o prostie enormă ca SUA și UE să nu-i susțină pe manfestanții. Orice duce la prăbușirea sau măcar la slăbirea dictaturii islamice e binevenit.
  • +30 (52 voturi)    
    Nota de subsol (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:35)

    ipolitic [utilizator]

    Incep sa-l apreciez pe Trump. A dat un semn ca nu confunda minunatul popor persan cu dictatorii religiosi care conduc-deocamdata- Iranul.
    • -4 (40 voturi)    
      Corect (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:57)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      In mod normal nu as fi de acord cu tine pentru ca nu il am pe aiuritul ala la inima, dar se pare ca pe termen lung, strategia i-a iesit, desi a avut un noroc dintr-o tragedie.

      Poate cu putin noroc iranienii vor scapa de ciuma lor rosie (sau ce culoare o fi).
    • -4 (20 voturi)    
      trump are echipa buna (Duminică, 12 ianuarie 2020, 23:22)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      ma intrebam de ce a retras trupele din siria? adica, era simplu raspunsul pana la un anumit nivel: sa le dea de lucru rusilor.
      dar de ce sa le dea de lucru rusilor? pai urma treaba in iran.
      a jucat frumos sah.

      sa nu uitam ca ineptii stangisti, in frunte cu obama si "elitele" bruxelleze, legitimau dicatura islamica cu politica lor impaciuitoare si tratatul acela stupid de de nuclearizare.

      a venit trump si a intors lumea pe dos. caci asta nu e prima miscare pe care o face in stilul asta: zbiara, face circ, si apoi trage presul de sub picioarele fraierilor.

      uite asa scapi de nemernici.

      omul rau oranj. :)
  • +5 (55 voturi)    
    Un popor de neinteles... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:42)

    Gigi Kent [utilizator]

    Eu nu ii inteleg pe iranieni. Acum cateva zile erau cu mic cu mare prezenti la funeraliile maretului comandant de osti care lupta cu inamicul SUA. Ba chiar se si omorara intre ei ca sa participe la ingropaciune.

    Acum s-au prins brusc ca inamicul nu e SUA?
    • -3 (67 voturi)    
      Televiziuni (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:02)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Àia de la înmormântare sunt cei “scoși”, la proteste sunt cei care “au ieșit”. Au și ei Antena3 a lor.
    • -2 (60 voturi)    
      E simplu (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:33)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Totul e să ai un sistem de represiune puternic.

      Și în România lui Ceaușeșcu autoritățile scoteau fără probleme la manifestații zeci sau sute de mii de oameni ca să-l aduleze pe Ceușescu. Aceași oameni l-ar fi jupuit de viu dcă ar fi putut.
    • -3 (31 voturi)    
      Nu (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:35)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Cei pe care ii vezi azi la manifestatie sunt cei ramasi in viata si fara fracturi, semn ca ei nu s-au calcat in picioare la funeralii.
    • -4 (24 voturi)    
      Foarte greu de inteles. (Duminică, 12 ianuarie 2020, 17:35)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Cum adica, armata are grija sa nu omoare nici un soldat american, dar se grabeste sa doboare un avion plin cu iranieni? Nu omoara ei nici un soldat american dar iti omoara rude, prieteni, familie, dupa care minti, fireste, pentru binele poporului iranian si tu sa te revolti? Aaaa, daca acel avion era doborat de americani, era de inteles sa te revolti, sa arzi steaguri americane, sa "moarte americii" etc. Dar asa? Plus ca le si da voie sa se revolte, o democratie veritabila, nu ca la francezi, de exemplu, unde i-ar fi batut mar.

      Ca si la noi: defilezi tu de 23 August, de 1 Mai, cu inima plina de admiratie fata de conducatorul iubit, dupa care te revolti si-l dai jos pe acelasi conducator iubit???? Este de neinteles!

      Dar ca sa te linistesc: unul care voteaza mereu cu borfasii, nu are cum sa inteleaga aceste situatii si manifestari.
    • +7 (21 voturi)    
      Trump e foarte "visator" & "sentimental"... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:14)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Iranul, nu!
    • +4 (32 voturi)    
      Poporul e unit, darz, s-a vazut la (Duminică, 12 ianuarie 2020, 19:10)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      funeraliile gigantice. Un popor de neclintit.
      Acesti "protestatari" sunt o presenta cunoscuta in peisaj, o patura subtirica de burghezi "liberali", buni sa excite fantezia lui Trump & Co...
    • -3 (9 voturi)    
      S-au prins... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 22:31)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      ..ei s-au prins , tu nu !
  • -8 (16 voturi)    
    Dumnezeul lor (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:49)

    Caligula [utilizator]

    Aia din Iran au dat peste un Dumnezeu tare razbunator si sangeros. Daca nu poate ucide dusmanii iranienilor, ii ucide pe iranieni. Cu cat mai nevinovati, cu atat mai usor de ucis. Si cand te gandesti ca toti mortii cred in acelasi Dumnezeu...

    Daca Dumnezeu ar fi om, de mult ar fi in puscarie ca ucigas serial, pazit constant sa nu fie atacat de multimea furioasa.
    • -3 (13 voturi)    
      Dumnezeu e doar pretextul perfect (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:56)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

      Dumnzeul - sau in cazul lor, Allah, ca sa fim totusi mai precisi - e doar pretextul perfect pentru setea lor innascuta de sange si scandal permanent.
  • +9 (51 voturi)    
    sa ne fereasca sfantul sa cada regimul de acolo (Duminică, 12 ianuarie 2020, 13:54)

    Crup [utilizator]

    Sa fie clar de la inceput, eu sunt pro-american declarat si anti rus, deci nu ma luati ca-s trolul lui peste!
    Dar hai sa mai invatam ceva din istoria recenta, sa nu tot repetam la nesfarsit greseli fatale!
    Sa ne fereasca sfantul sa cada regimul asta teocratico-dictatorial. Ca vine haosul! Chiar va trebuie o invazie acum de vreo 10 milioane de islamici radicali in Europa? Ca exact asta s-ar intampla!
    Stiu foarte bine, e practic dictatura in Iran. Dar mai stiu si ca cel putin 70% din iranieni sunt profund religiosi, profund islamici. Si odata veniti in masa in Europa stiti foarte bine ce inseamna islamismul radical.
    Si mai stiu foarte bine ca iranienii sunt un popor foarte... iute la revolta, ca sa zic asa. Numai o dictatura ii poate tine pe astia cat de cat in frau si numai o dictatura poate mentine pacea acolo.
    Daca pica dicatura iese un haos generalizat, un razboi civil intre vecini si frati acolo care o sa dureze cel putin un deceniu si va devasta cu adevarat zona! Nu uitati, iranienii sunt 85 de milioane, nu 20 ca sirienii sau ca aflganii! Europa ia foc la propriu cu inca 10 milioane de disperati spalati pe creier de islam!
    Plus ca regimul nu va pleca cu una cu doua si iranienii astia - desi in general prosti gramada - au o groaza de arme, nu ca amarata de Sirie!
    Cat despre armele nucleara, daca Occidentul (adica SUA, ca in rest vestul Europei s-a dat pe mana lui Putin) striga un pic mai tare la aiatolahul ala a lui peste, renunta ala faptic la orice program nuclear.
    Credeti-ma, cu toata retorica lor extrem de agresiva in realitate se kk pe ei de frica de americani. Si desi pe fata o sa clameze arma nucleara, in realitate o sa renunte la programul lor nuclear.
    Si mai uitati un lucru esential. Poporul iranian, in marea lui majoritate, vrea isteric arma nucleara, e o chestie de mandrie nationala, sau de onoare, asa ca dictatorul de serviciu trebuie sa mimeze ca munceste la ea, ca daca se da pacifist, il matura poporul!
    • +3 (47 voturi)    
      am citit cu atentie argumentatia ta (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:12)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Am apreciat mai ales tot ce ai inceput cu "Stiu foarte bine ca..." - semn ca esti expert.

      Dar si partea cu "iranienii astia - desi in general prosti gramada - " pentru ca si generalizarea aceasta e alt semn ca esti expert in problema.

      Avem nevoie de mai multi specialisti aici!
      • +4 (28 voturi)    
        Dar tu stii (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:36)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

        Cum e cu democratia si dictatura acolo deci esti si tu un specialist... Probabil insa de care nu are nimeni nevoie...
        • -8 (14 voturi)    
          nu stiu si nici nu afirm ca stiu.... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:57)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          deh.
          • +1 (3 voturi)    
            oh ba da!! (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:33)

            gwolf [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

            In istoricul tau de elucubratii, ai incercat in permanenta sa ne inveti domnia legii si oridinii in fata protestelor "ilegale". Din 2017 incoace tot coci la teza asta a "civilizatilor care comit abuzuri si nu sunt pedepsiti".
            De 3 ani esti specialist in chestiuni juridice legate de manifestatii neautorizate si legalitatea protestelor impotriva unei clasei politice dictatoriale. Sau cum in democratie se respecta vointa majoritatii. Chiar tu si altii ca tine ne-ati "albit" cu scuipatul numit: "respectarea (sanchi) a vointei majoritatii din 2016."
            Tu si altii ca tine ne arata domnia legii din Franta sau Germania acolo unde, vezi Doamne, ii rupe cu bataia, ca d-aia sunt sute de mii pe strazi in fiecare wknd.

            Brusc nu mai esti specialist?
      • +13 (29 voturi)    
        nu am fost corect politic, recunosc (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:53)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

        In primul rand nu-s niciun expert. Doar ca am putina cultura generala. Nu multa, dar aia care o am este de calitate. Cand am scris ca "stiu foarte bine", nu inseamna ca sunt expert, ci doar ca stiu foarte bine acel lucru. Daca spun ca "stiu foarte bine ca Zalaul este municipiul resedinta al judetului Salaj" nu inseamna ca sunt expert in geografia Romaniai, ci doar ca stiu foarte bine asta! :D
        Legat de faptul ca am spus ca iranienii sunt prosti gramada dar am precizat ca in general (!), in primul rand te implor din tot zbuciumatul meu suflet :))) nu ma lua ca iranieii de azi sunt persi! :D Sunt doar pateticii urmasii ai persilor de acum aproape 3 milenii... care persi antici, fie vorba intre noi... cum sa-ti explic eu tie... Aia (adica persii antici) aveau o armata colosala (ca numar ma refer). Cata frunza si apa, cum ar zice poetul. Dar a fost suficient o mana de batausi (ma rog, razboinici) macedonieni antici nervosi, condusi de unu' care abia iesise din adolescenta, ca sa ii bata de sa le stea apa in cap, cu toata armata lor fabuloasa cu tot. In traducere, sa le desfiinteze "maretul" imperiu. Daca s-a intamplat asta, tare ma tem ca erau prosti gramada si atunci. :))))
        Dar revenind la prezent, permite-mi, rogu-te, sa iti dau un unic motiv, desi sunt multe. Deci moare generalul ala lui peste. Funerarii nationale, natiune in stare de soc, bla bla. La funerarii participa o puzderie de oameni. OK. General omorat de SUA. America e Satana, se urla prin Iran. OK. Si ei aleg, ca masina care sa transporte mortaciunea prin multimea indureara un... Chevrolet???? Spui Chevrolet, spui USA! :))) Mai, dintre atatia destepti nu s-a gasit unu sa sesizeze ca Chevrolet e masina pur americana si e culmea ironiei si rasul planetei sa-l duci pe ala la groapa cu Chevrolet! Adica tehnologia americana te omoara, tehnologia americana te duce si la groapa! :))) Daca asta nu inseamna prostie in masa, atunci ce mai inseamna??? :)))))
        • +7 (19 voturi)    
          o completare necesara... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:05)

          Crup [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          Ca sa nu-mi sari in cap ca sunt prost informat, trebuie sa fac prezenta completare... stiu, Chevroletul n-a mai apucat sa ajunga la groapa cu mortaciunea, fiindca maretii iranieni s-au calcat in picioare, au murit vreo 50 si a trebuit aia sa... amane inmormantarea pe alta zi! :))))
          Mai omule, unde <organul genital masculin> al calului ai mai auzit tu sa nu fie cineva in stare sa duca o inmormantare la bun sfarsit ci sa trebuiasca sa o... anuleze si sa o reprogrameze pe alta zi inmormantarea? :)))))
          Si ma acuzi daca zic ca iranienii sunt in general prosti gramada??? :)))))
          • +1 (1 vot)    
            o alta completare si mai necesara (Luni, 13 ianuarie 2020, 13:25)

            gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Crup

            Se pare ca iraniernii veniti la inmormantare sunt echivalentul camesilor albe aduse de dragnea din piata victoriei ca raspuns la manifestatiile libere. Cine-i vedea p-aia putea spune la fel ca tine: "romanii sunt prosti gramada, uitati-va la ei - ce fete au si pe cine aplauda".
            Deci acest "in general" are mari sanse ca tocmai sa fie particularizat. Nu spun ca e alb sau negru, spun doar sa te mai gandesti.
            Ex: populatia Iranului este de 5 ori mai mare ca a Rom. Regimul de acolo este infinit mai represiv si cu control mult mai strict asupra societatii decat era in romanika lui dragnea. Deci nu ar fi nimic de mirare sa vezi 1M de iranieni adusi la defilare, la ordinul unui smeker. Ceea ce se pare ca a si fost, o mega-regie organizata de autoritati.
        • +4 (18 voturi)    
          unde te-am luat cu iranienii sunt persi? (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:58)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          ???
      • -4 (24 voturi)    
        Pai avem destui specialisti ... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 17:40)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

        .. ca el, de exemplu unii de genul "este evident ca avionul a fost doborat de americani", sau unul de genul "Curat dictatura!!! dar propaganda asta ne spune...", "In Germania de exemplu, sau Franta, cred..".

        Dupa cum vezi, nu ducem lipsa de experti/specialisti in materie de dictaturi, democratii, politici externe si interne iraniene etc.
        • +5 (19 voturi)    
          nu faci diferente intre opinii si afirmatii, dar.. (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:59)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          ai si tu dreptul la postari.
          • -1 (15 voturi)    
            Da, nu prea fac diferenta. (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:50)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

            E bine ca o faci tu. Cand spui "este evident ca americanii au doborat avionul" este .. "opinie", nu afirmatie. In logica ta, fireste.

            Cand spui ca "asa ne spune propaganda".. tot "opinie", nu afirmatie.

            A devenit "expert" si in opinii vs afrmatii.
            • +4 (8 voturi)    
              evident ca nu faci! (Luni, 13 ianuarie 2020, 0:21)

              kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Alius

              Ce ne spune propaganda despre Iran? Ca este democratie sau dictatura?
              • -2 (8 voturi)    
                Aha. (Luni, 13 ianuarie 2020, 6:38)

                Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

                Evident ca nu fac. Dar tu cand vorbesti de propaganda, ce este: opinie sau afirmatie?
              • -3 (7 voturi)    
                In Romania .. (Luni, 13 ianuarie 2020, 7:29)

                Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

                ... lui Ceausescu, au fost sau nu proteste antiguvernamentale? Daca da, era dictatura sau nu?

                Au fost proteste in China, in 1989? Daca da, era China democratie sau dictatura?

                In Chile, pe vremea lui Pinochet, au fost demonstrații antiguvernamentale sau nu? Daca da, a fost sau nu Pinochet dictator?

                In Iran, cand se opreste internetul in timpul demonstrațiilor, este dictatura sau nu?
      • -3 (25 voturi)    
        Ăsta .. (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:04)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

        ..care se plângea de atacuri la persoană. Așa sunteți voi: lipsiți de orice bun simț, dar cu pretenții.
        • +3 (21 voturi)    
          si asta e atac la persoana, dar nici nu-ti dai (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:59)

          kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Alius

          seama.

          Si stii de ce? Nu-ti spun....
          • -5 (13 voturi)    
            Am scris eu .. (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:53)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

            . ca nu este sau ca este atac la persoana? Dar daca esti "expert" si in atacurile la persoana, poate imi spui in cate comentarii ai folosit atacul la persoana. Dupa care citeste-ti comentariul in care te plangeai de atacul la persoana.
    • -9 (41 voturi)    
      E mai bine să cadă (Duminică, 12 ianuarie 2020, 14:44)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Da, cădera lui Saddam a provocat haos până în zilele noastre. Evident că și prăbușirea regimului islamic din Iran ar putea provoca haos.

      Însă Irakul a devenit irelevant diupă căderea lui Saddam. Din țara ce punea în pericol pacea regiunii și urca prețul petrolului Irakul a devenit un câmp de luptă între diferitele facțiuni fnatice, care însă nu mai cpontează. Se omoară între ei..

      La fel și Iranul. După prăbușirea regimului islamic ar putea deveni un câmp de luptă. Însă nu va mai avea posibilitatea de a susține și sponsoriza terorismul în lume. Amenințarea nucleară iraniană va dispare.

      Există și posibilitatea ca iranul să se civilizeze. Să nu uităm că șahul aproape reușise să transforme iranul într-o țară modernă și civilizată. Nu e imposibil ca după căderea regimului islamic să învingă civilizația în locul haosului. Orice e mai bun decât regimul teocratic.

      Iar Europa n-are decât să înceapă să se trezească din beție. Apărarea propriilor frontiere e ușoară. Dacă nu o face azi va fi la un moment dat sub presiunea miliardului de africani disperați ce vor să vină în Europa.
      • -4 (28 voturi)    
        Dumnezeu lucreaza (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:11)

        ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        de unde si expresia "tot raul spre bine". Vocatia raului este sa dispara. Nebunia barbosilor a durat destul.
      • +15 (27 voturi)    
        Irakul a devenit irelevant (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:34)

        helvig [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Si ISIS a devenit foarte relevant. Destabilizarea Iranului poate aduce si mai mult haos.
        • -9 (27 voturi)    
          Da, e irelevant (Duminică, 12 ianuarie 2020, 16:07)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui helvig

          ISIS a fost relevant atâta veeme cât a avut de a face cu lideri occidentali impotenți și inepți.

          Trump promis în campania electroară că va face praf ISIS în primul an de mandat și asta fără a debarca acolo sute de mii de soldați americani. Toți „experții” au râs cu lacrimi. În realitate i-au trebuit lui Trump cam 6 luni ca ISIS să piardă întregul său teritoriu. Interesant e că nimeni n-a mai comentat nimic, iar aceeași experți ce propovăduiau că ISIS va ocupa în câțiva ani tot orientul mijlocui ne spuneau acum că de fapt ISIS e doar o bandă de troglodiți și că nu a fost mare scofală să fie lichidați.

          Ideea de bază e că atunci când liderii lumii civilizate sunt inepți orice muscă devine tigru
          • +5 (15 voturi)    
            Trump n-a distrus nimic (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:16)

            lemur [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            ISIS e bine mersi, totul e propaganda. De ce nu pleaca din Iraq daca ISIS nu mai e? ISIS a aparut dupa invazia americana din Iraq si europenii au platit pretul aventurii americane, cetatenii sai fiin ducisi de monstrul creat de SUA.
        • -5 (13 voturi)    
          din haos se naste ordinea (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:24)

          ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui helvig

          odata ce aiuritii se vor fi terminat intre ei, asa cum fac de 14 secole, va fi liniste destula.
          a pastra ordinea actuala inseamna a fi fara minte.
          asa, ce bine era sub ceasca in 2020.... altfel era haos, nu ?
      • +5 (19 voturi)    
        valabil si pentru Arabia Saudita ce zici? (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:56)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        pune in pericol pacea, ucide ziaristi, e o teocratie etc.
    • -7 (13 voturi)    
      Hai sa (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:10)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      drona nu gandeste cu hai sa.
      Nici aceia care-o piloteaza de la distanta.
      Altfel am fi fost cu totii castrati astazi.
    • -15 (25 voturi)    
      Crup (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:17)

      Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Stai jos. Nu stii nimic. Faci niste afirmatii false..ca sunt habotnici, ca vin in EU 10 mil...bla bla.Mai bine sa stea oamenii sub teroare decat sa ii fie lui Crup frica:)) Din Iran nu va pleca nimeni, din contra as spune ca noi am fi tentati sa emigram acolo daca n ar fi dictatura asta. Ai vazut ce de bogatii au? Ce femei frumoase sunt iraniencele?
      • +1 (5 voturi)    
        Corect, ai dreptate! (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:18)

        Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

        Iraniencele le pot rivaliza chiar și pe rusoaice. Păcat că le cam țin ascunse sub văluri.
    • -4 (16 voturi)    
      Pai acolo (Duminică, 12 ianuarie 2020, 17:37)

      costyctin [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      E deja dictatura islamica, n-au ce altii mai rai sa vina in loc.
    • -5 (9 voturi)    
      O singură provocare (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:13)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Numește-mi un singur atac terorist motivat religios care să fie comis de un șiit iranian, în America sau Europa.
  • -4 (28 voturi)    
    Chiar si moderat (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:07)

    ruskimushki [utilizator]

    islamul sfarseste prin a deveni radical, ca asta este. Din stejar nu iese decat stejar, asa si din islam nu iese altceva decat crima, caci fundamentul lui este crima si minciuna, fiind opera satanei. Ala care-l gatuia cu maini de foc pe muhammad ij cort nu era Gabriel arhanghelul, ci ala cu coarne. In revelarile lui muritorilor, Gabriel nu stranguleaza pe nimeni. muhammad era diliu si amator mare de opioide. Talmes balmes mare in capul lui, pus pe chiverniseala rapida se-apuca de pradat caravanele rivalilor, dar ce te faci cu garzile Ii trebuiau adepti, multi si rapid. Asa ca nascoceste ceva baighuieli care iumpresioneaz ape criminalii din zone, si iac-asa ajungem la califat. Momorabila situatia de dupa moarte: aia se spinteca intre ei in mari lupte patriotice.
    Astia vor ramane musulmani, si va fi spre tot raul. Acolo este un acvariu de nebuni, din care nupot iesi decat nebuni la conducere, mai devreme sau mai tarziu.
  • +5 (43 voturi)    
    dusmanul nostru nu e America (Duminică, 12 ianuarie 2020, 15:54)

    lenty [utilizator]

    Striga agentii CIA de mama focului...In anii "80 vindeau arme ayatolahilor si cu banii luati sponsorizau teroristii Contras, acum lupta pentru democratie.
    • -3 (23 voturi)    
      huh (Duminică, 12 ianuarie 2020, 17:52)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui lenty

      de rusi zici? Ca asa se intelege. Da-i incolo de neghiobi cu Liliputin cu tot.
  • +6 (22 voturi)    
    Trump isi netezeste drrumul spre al doilea mandat (Duminică, 12 ianuarie 2020, 17:47)

    tontu [utilizator]

    Un razboi ar fi unit toata populatia in jurul conducatorilor actuali, revolutia e mult mai convenabila pentru americani si nu numai. In Iran e nevoie de un regim democratic penru ca e mult mai usor de manipulat, noi romanii ar trebui sa stim asta, ca doar am trait-o pe pielea noastra...
    • -2 (22 voturi)    
      Corect! (Duminică, 12 ianuarie 2020, 18:42)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      In democratie este mai usor de manipulat decat intr-o dictatura... Du-te nene la Kim, sa scapi de manipulari.
    • -4 (12 voturi)    
      Dacă pică Ayatollahul și Iranul devine democratic (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:24)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Vom avea parte nu doar de Trump 2020, cât și de Pence(?) 2024 sau, chiar mai bine, de Donald Trump Jr. 2024.

      Cel mai vechi joc de origine persană poate fi cheia în care Trump își va învinge dușmanii politici: va fi șah-mat pentru regresiști pentru o lungă perioadă!
    • +6 (14 voturi)    
      In democratie (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:47)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      se aplica manipula, sub forma cuvantului compus. Smecherii au "mani", credulii au partea a doua.
  • +4 (14 voturi)    
    Si-au lasat si barbi... (Duminică, 12 ianuarie 2020, 20:11)

    lemur [utilizator]

    manca-i-ar tata de spioni CIA. Sunt veseli ca vor lua prime grase din petrolul poporului iranian.
  • +8 (18 voturi)    
    Nu evina lor (Duminică, 12 ianuarie 2020, 21:07)

    Lucian Ilea [utilizator]

    a celor din armata
    zburau f multe rachete si avioane americane asupra lor
    e drept dupa viteza puteau sa-si dea seama
    o aeronanva comerciala zboara mult mai sus si mai incet ca un avion de lupta
    da cand ai o gramada de blipuri pe radar e greu sa-ti dai seama
    • +8 (16 voturi)    
      Poate ai auzit (Duminică, 12 ianuarie 2020, 22:22)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      de contramasuri radioelectronice. Cand adversarul iti umple monitorul cu tinte false?
    • -5 (15 voturi)    
      Ei nu prea au bipuri ca nu prea au radare (Duminică, 12 ianuarie 2020, 22:42)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      acelea de fabricatie urss sunt foarte eficiente, dovada cei 180 de parasutisti civili, in curand urmati de altul cu barba, popa de felul lui.
  • +5 (23 voturi)    
    Manevrele lui Putin (Duminică, 12 ianuarie 2020, 22:21)

    Vermont [utilizator]

    Evenimentele din ultimele zile in Iran miros a intervenție rusească. Poate acei 'moderati' reprezintă noua garnitura sprijinită de Putin în Iran, pion important în noua alianță antioccidentala organizată de Rusia. Cine putea induce 'eroarea' de doborâre a avionului ucrainean mai bine decât Rusia, furnizorul rachetelor ucigase și a aparaturii de monitorizare și control livrate gărzilor revoluționare. Rusia dispune oficial în Iran de sute și chiar în jur de o mie de instructori militari pe lângă cele câteva mii de ingineri și specialiști ce colaborează în economia iraniană, așa că Rusia e singura entitate statală care ar putea induce o schimbare de conducere în Iran.

    NB Doborârea avionului îmi reamintește faptul că nici până astăzi autoritățile din România nu au clarificat doborârea cursei Tarom de Belgrad din 28 decembrie 1989, posibil având că autori morali tot pe ruși și slugile lor de atunci din Romania.
  • +6 (20 voturi)    
    Lovitură de stat a CIA (Luni, 13 ianuarie 2020, 0:28)

    Theodore98 [utilizator]

    Se simte miros de '53 în aer! Să ne ferească providența să pice Teheranul, că ne mănâncă Arabia Saudită, Israelul, teroriștii sunniți, complexul industrial-militar și corporațiile din domeniul petrolier!

    Ar trebui băgată armata, astea sunt mișcări antinaționale, cum au fost la noi în '89!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by