Netflix a anunțat în premieră că un film original al său va fi lansat în cinematografe înainte să aibă premiera pe platforma de streaming, „Glass Onion: A Knives Out Mystery” fiind totodată unul dintre cele mai așteptate lungmetraje ale companiei americane, anunță CNN și CNBC.

Daniel Craig in „Glass Onion: A Knives Out Mistery”Foto: LMK / Landmark / Profimedia Images

Glass Onion, un sequel al filmului Knives Out lansat în 2019 și în care îl vom revedea pe actorul britanic Daniel Craig va fi lansat în 3 dintre cele mai mari lanțuri de cinematografe din Statele Unite - AMC, Regal și Cinemark.

Filmul va fi difuzat timp de o săptămână în 600 de cinematografe din Statele Unite între 23 și 29 noiembrie înainte de a fi lansat pe Netflix la nivel global în data de 23 decembrie.

Vestea este cu atât mai notabilă dată fiind relația tensionată pe care compania americană de streaming a avut-o în trecut cu marile lanțuri cinematografice, acestea respingând filmele originale ale Netflix fiindcă în general nu au putut ajunge la un consens privind perioada de timp în care ele să fie difuzate exclusiv pe marele ecran.

În Franța, cinematografele au făcut front comun anul trecut după ce Netflix a anunțat că ar dori să difuzeze filme ale sale în lanțurile de cinema din această țară, cineaștii francezi afirmând melodramatic că o astfel de vizionare ar reprezenta o „sinucidere” pentru spectatori.

„Suntem entuziasmați să le oferim fanilor un preview exclusiv a incredibilului film al lui Rian”, afirmă însă acum Scott Stuber, directorul Netflix pentru filme globale, cu referire la lungmetrajul regizat și scris de regizorul american Rian Johnson.

Stuber a făcut referire și la recenziile stelare pe care Glass Onion le-a primit din partea criticilor după ce a fost difuzat la Festivalul Internațional de Film de la Toronto, afirmând că „dat fiind entuziasmul din jurul premierei, sperăm că fanii se vor bucura de acest eveniment cinematografic înainte de debutul pe Netflix în luna decembrie”.

Netflix se așteaptă la un succes uriaș de la „Glass Onion”, al doilea film „Knives Out”

În cazul de față Stuber nu e doar un om care încearcă să își vândă marfa, al doilea film Knives Out având o rată a aprobării de 91% din partea criticilor pe Rotten Tomatoes și de 81 din 100 pe Metacritic.

Rian Johnson s-a declarat la rândul său încântat de faptul că Netflix a ales să colaboreze cu AMC, Regal și Cinemark pentru a difuza filmul său în cinematografe, afirmând că filmele ca Knives Out „sunt făcute pentru a ține audiențele pe marginea scaunelor și de abia aștept să simt energia mulțimii în timp ce se uită la Glass Onion”.

De asemenea interesant e că mutarea vine după că în luna august Netflix a lansat un episod bonus pentru The Sandman, ultimul său serial vedetă la momentul respectiv, o altă premieră pentru gigantul de streaming american și un semn că acesta ia în considerare strategii de marketing diferite după scăderea numărului de abonați anul acesta.

Primul film Knives Out lansat în urmă cu 3 ani s-a bucurat de un succes neașteptat de mare în rândul criticilor, având în prezent o rată a aprobării de 97% pe Rotten Tomatoes (92% din partea fanilor) și un rating de 82 din 100 pe Metacritic (77 din 100 la recenziile lăsate de fani).

Filmul a avut de asemenea și un succes comercial major, obținând încasări de peste 311 de milioane de dolari la un buget de doar 40 de milioane. Sigur, trebuie ținut cont că la acesta s-au adăugat și costurile cu promovarea filmului.

Cert este că Netflix a considerat succesul Knives Out atât de mare încât în luna martie a anului trecut a plătit nu mai puțin de 450 de milioane de dolari pentru drepturile de autor ale sequel-ului.

Te-ar putea interesa și: