Partidul Comunist chinez devine creativ ​● Fiica lui George Carlin l-a dat în judecată pe „Dudesy” „MrBeast” negociază un contract uriaș cu Amazon Prime Serialul „Squid Game” revine pe Netflix apare anul acesta Seth MacFarlane spune că „The Orville” n-a murit Microsoft a tăiat în carne vie la Activision Blizzard Reușită istorică pentru o echipă română de CS

Nerd AlertFoto: Hotnews

Partidul Comunist chinez devine creativ

În una dintre cele mai bizare știri apărute până acum anul acesta, China a decis aparent să apeleze la benzi desenate pentru a-și avertiza cetățenii cu privire la exploatatorii străini care vor să sugă sângele poporului sau, în cazul de față, resursele de pământuri rare ale țării - adică acele 17 elemente critice pentru producția a o mulțime de lucruri, de la smartphone-uri la motoare electrice și turbine eoliene.

Seria de benzi desenate ilustrează personaje care arată ca străini extrăgând clandestin pământuri rare în Zona Minieră Xishan, care în realitate nu există dar e descrisă aici ca fiind bogată în minereuri rare ce ar putea duce la progrese tehnologice majore în domeniul superconductoarelor. Doi ofițeri de securitate sunt trimiși în zonă sub pretextul că ar fi excursioniști pierduți pentru a descoperi ce se întâmplă.

„Pe măsură ce tehnologia avansează în salturi și progrese rapide, unele minerale primare au devenit resurse strategice rare. China se laudă cu resurse bogate ale acestor minerale. Organizații de peste mări au pus deja ochii pe ele”, afirmă unul dintre ofițerii chinezi. Benzile desenate au fost publicate duminca trecută sub promisiunea că vor fi „primul episod dintr-o poveste”, după cum relatează Asia Financial.

Poate că știrea ar fi trecut altfel neobservată dacă benzile desenate nu ar fi fost publicate de Ministerul Securității de Stat de la Beijing pe canalul său de WeChat, cea mai mare aplicație de mesagerie din lume. Asta mă face să cred că mutarea face parte din campania concertată dusă în ultimii ani de Partidul Comunist în vederea readucerii tineretului pe „calea cea bună” a socialismului multilateral dezvoltat.

În plus, dat fiind faptul că economia Chinei nu se simte prea bine iar șomajul printre tineri pare atât de mare încât autoritățile au decis să nici nu mai publice date legate de acesta, mereu e o variantă să ștergi de praf manualul de propagandă și să îl deschizi la capitolul cu „străinii exploatatori”. Mai rău e însă pentru noi că China controlează aproape 90% din producția mondială de pământuri rare.

Fiica lui George Carlin l-a dat în judecată pe „Dudesy”

Trecând de la China la „dușmanul capitalist”, joia aceasta am avut parte de o actualizare pentru o știre despre care am scris în urmă cu două săptămâni, noutatea fiind că organizația care se ocupă cu administrarea patrimoniului lăsat în urmă de George Carlin a decis să dea în judecată compania din spatele „Dudesy”, canalul de YouTube care a creat un nou spectacol atribuit răposatului comediant.

În caz că ai ratat știrea inițială, emisiunea de comedie stand-up numită George Carlin: I’m Glad I’m Dead! a fost creată de „Dudesy” cu ajutorul inteligenței artificiale, aceasta fiind folosită atât pentru a crea glume în stilul legendarului comediant american, cât și pentru a-i imita vocea și maniera de a vorbi. Dat fiind faptul că nu a fost consultată asupra mutării, fiica lui Carlin nu a fost deloc încântată.

Potrivit revistei Variety, avocații reclamantului au cerut în instanță ștergerea emisiunii de o oră de pe YouTube, plus daune morale nespecificate. „Dudesy” a făcut deja videoclipul privat până la soluționarea litigiului, ceea ce înseamnă că nu mai poate fi vizionat decât pe bază de invitație. Ce mă frapează la toată povestea asta e că creatorii canalului de YouTube nu s-au gândit că vor fi dați în judecată.

Fiica lui Carlin a criticat în termeni duri tupeul „Dudesy”, dar serios, cum să nu te aștepți că te va da în judecată? (FOTO: Slaven Vasic / Getty Images / Profimedia)

„MrBeast” negociază un contract uriaș cu Amazon Prime

Și apropo de creatori de conținut pe YouTube, site-ul Puck News a scris zilele trecute, informație confirmată ulterior independent și de Variety, că „Mr. Beast”, pe numele său adevărat James „Jimmy” Donaldson, este aproape să încheie o înțelegere cu Amazon Prime în vederea creării unui nou serial care ar urma să fie foarte asemănător ca format cu videoclipurile virale care l-au făcut faimos.

Fabrica de zvonuri afirmă că Donaldson ar urma să primească în jur de 100 de milioane de dolari pentru serialul de tip competiție/reality show, o sumă absolut uriașă. Asta se datorează faptului că „MrBeast” e la vârsta de 25 de ani cel mai popular creator de conținut de pe YouTube, cu peste 235 de milioane de urmăritori pe canalul său principal (mai are câteva secundare, cu zeci de milioane de urmăritori și ele).

Printre cele mai vizionate videoclipuri ale lui Donaldson se numără „Ultimul Care Părăsește Cercul Câștigă $500,000”, în care 100 de concurenți intră într-un cerc uriaș desenat pe jos și cel care rezistă cel mai mult câștigă jumătate de milion de dolari, „$456,000 Squid Game în Viața Reală!”, în care 456 de persoane concurează în jocurile recreate cu fidelitate din Squid Game, serialul-fenomen al Netflix.

În 2022 Forbes estima averea lui Donaldson la 500 de milioane de dolari, speculând că el ar putea deveni primul miliardar creat de YouTube (FOTO: Nina Prommer / Zuma Press / Profimedia)

Serialul „Squid Game” revine pe Netflix

Că tot era vorba de Squid Game, lunga așteptare s-a încheiat sau, mă rog, e pe cale să se încheie anul acesta, Netflix confirmând oficial că sezonul 2 al serialului va avea premiera în 2024. Anunțul a fost făcut în cel mai nespectaculos mod cu putință, pe la jumătatea raportului său privind rezultatele financiare din 2023, unde se menționează de „o listă mare, îndrăzneață” de producții pentru anul curent.

Printre acestea se numără sezonul 3 al Bridgerton, sezonul 2 al Empress, un al doilea sezon pentru The Diplomat și, da, și pentru Squid Game. Dat fiind modul în care a fost făcut anunțul, știrea a trecut aproape neobservată, dar nu le-a scăpat celor de la Deadline și altor câtorva site-uri de specialitate. Ceea ce nu știm deocamdată e când mai exact anul acesta plănuiește Netflix să lanseze noul sezon.

Dar confirmarea oficială că apare în 2024 e oricum o veste majoră în sine, ținând cont că au trecut doi ani de când compania americană a confirmat că serialul va avea și un sezon 2, deși a fost gândit ca o serie limitată cu un final închis. Însă succesul fără precedent de care s-a bucurat serialul lansat în septembrie 2021 i-a convins pe șefii Netflix că rău ar face să nu plătească și pentru o continuare.

Iar când spun „succes fără precedent” nu e niciun fel de exagerare, Squid Game rămânând în continuare cel mai vizionat serial din istoria Netflix, în pofida loviturilor date de platforma de streaming cu alte serii ulterioare ce s-au bucurat de o popularitate uriașă. Deocamdată povestea noului sezon rămâne un secret păzit cu dinții de Netflix, dar foarte probabil vom afla mai multe destul de curând.

Mulți au încercat, dar deocamdată nimeni nu a reușit să depășească popularitatea Squid Game (FOTO: Faiz Zaki / Dreamstime.com)

Seth MacFarlane spune că „The Orville” n-a murit

Luna aceasta ne-a mai rezervat o veste bună, Seth MacFarlane dezvăluind într-un interviu că The Orville, serialul său omagiu adus Star Trek, n-a fost anulat de Hulu, după cum se zvonea tot mai insistent în condițiile în care nu s-a mai auzit nimic de serie de prin august 2022, când a apărut ultimul episod al sezonului 3. „Tot ce pot să vă spun că nu există un certificat oficial de deces pentru The Orville”, a spus el.

Continuarea n-a fost totuși prea încurajatoare, MacFarlane afirmând în interviul acordat celor de la The Wrap că nu poate da mai multe detalii deoarece „sunt prea mulți factori în joc”. El a insistat însă că The Orville „încă este cu noi”. Actorul Scott Grimes, care interpretează în serial rolul locotenentului Gordon Malloy, a dat și el asigurări în acest sens, afirmând că The Orville „n-a murit deloc sub nicio formă”.

El a precizat că discuțiile despre sezonul 4 au început înainte de greva dublă ce a avut loc la Hollywood anul trecut și a dus la suspendarea producției pentru numeroase filme și seriale. „Totul ține de când, unde și cum”, a spus Grimes cu privire la reluarea filmărilor pentru The Orville. Cert e că până la un viitor sezon, primele 3 pot fi văzute la noi pe Disney+, care difuzează în România producțiile Hulu.

Microsoft a tăiat în carne vie la Activision Blizzard

Trecând la noutăți din lumea jocurilor video, practic toată presa din industrie a vuit săptămâna aceasta că studioul Activision Blizzard a anulat Odyssey, un joc video masiv la care lucra încă din 2017. Decizia a venit însă în urma unei reorganizări făcute de Microsoft, care a dus la concedierea în masă a 1.900 de angajați, adică în jur 8% din personalul total al diviziei sale de dezvoltare de jocuri.

Bloomberg, care a aflat prima informația, afirmă că angajații Blizzard au fost informați joi dimineața cu privire la decizia care a venit la doar trei luni după ce Microsoft a finalizat achiziționarea studioului de jocuri pentru 69 de miliarde de dolari în cea mai mare tranzacție nu doar din istoria industriei de video games, ci și a sectorului tech. Evident, vestea a venit ca un trăznet pentru cei de la Blizzard.

Printre cei disponibilizați de Microsoft s-au numărat și Mike Ybarra, președintele studioului de jocuri, și Allen Adham, directorul său de design și unul dintre cofondatorii Blizzard. În ceea ce privește Odyssey, acesta a fost conceput ca un joc de tip „survival”, ca Minecraft sau Rust, doar că mai rafinat și în Synapse, un motor grafic pe care Blizzard nu îl mai folosise anterior pentru un titlu de o asemenea anvergură.

Se pare că dificultățile legate de trecerea de la popularul motor grafic Unreal, pe care a început dezvoltarea Odyssey, la Synapse a fost cauza lentorii cu care a avansat proiectul, în pofida resurselor mari investite în el. Din acest motiv, Blizzard angajase în 2022 noi programatori care să lucreze la joc. Însă Microsoft a concediat acum toată echipa de peste 100 de dezvoltatori care era alocată Odyssey.

Anul a început cu semne de rău augur pentru cei de la Activision Blizzard (FOTO: Andre M. Chang / Zuma Press / Profimedia Images)

Reușită istorică pentru o echipă română de CS

Încheiem rubrica Nerd Alert de weekendul acesta într-un mod atipic: cu o știre de pe plaiurile mioritice. Chiar dacă la noi interesul față de sporturile electronice (e-sports) este încă limitat, nu aveam cum să ignor că echipa românească Nexus Gaming s-a calificat în etapa (Regional Major Ranking) a PGL Major Copenhaga, cea mai mare competiție de Counter-Strike din lume, cu premii de 1,25 milioane de dolari.

Ca să ne facem o idee despre ce sume se învârt în domeniu, Nexus are un buget anual de 200.000 de euro, urmând să se lupte cu organizații precum Vitality, evaluată la 200 de milioane de dolari sau Heroic, echipă ce a câștigat 1 milion de dolari la competițiile de Counter-Strike doar în ultimii 2 ani. Nexus a devenit prima echipă românească ajunsă în acest stadiu al competiției.

„Dacă este să vorbim în termeni fotbalistici, acest Major este echivalentul unei combinații între UEFA Champions League și Campionatul Mondial de Fotbal la Counter-Strike. Suntem mândri să fim pionieri în acest drum, iar succesul nostru este o victorie pentru întreaga comunitate românească de esports” a declarat într-un comunicat remis presei Octav „ang” Crețu, CEO Nexus Gaming.

Echipa Nexus care a reușit performanța istorică este formată din Cătălin „BTN" Stănescu, Adrian „XELLOW” Guță, Cosmin „ragga” Teodorescy, Alexandru „s0und" Ștefan și Ersin „ERSIN" Chiriac. Aceasta a reușit să se califice în etapa RPR a competiției după eliminiarea BIG, una din cele mai bune echipe din lume și ocupanta locului 14, și echipă estoniană sYnck, de asemenea mult mai titrată.

PGL Major Copenhagen 2024 pune la bătaie premii totale în valoare 1,25 milioane de dolari, echipa câștigătoare plecând acasă cu 500.000 de dolari, în timp ce locul doi va fi răsplătit cu 170.000 de dolari, iar echipele de pe locul trei și patru vor fi răsplătite cu câte 80.000 de dolari.

Hai să vedem și câteva trailere noi, că am avut câteva interesante zilele trecute:

  • avem în sfârșit un prim trailer pentru Sleeping Dogs, următorul film al lui Russell Crowe, unul în care acesta joacă rolul unui fost detectiv forțat să elucideze o crimă brutală pe care nu și-o poate aminti. Titlul filmului e o referință la expresia din engleză cum că e mai bine să lași în pace câinii care dorm, adică să nu zgândărești lucrurile despre care majoritatea oamenilor au uitat:

  • de la Apple TV+ am avut parte de un trailer pentru Constellation, un serial în parte sci-fi, în parte thriller psihologic și în parte horror, care se va învârti în jurul unei astronaute care se întoarce din spațiu după un accident catastrofal doar pentru a descoperi că părți cheie ale vieții ei lipsesc. Actrița suedeză Noomi Rapace va fi în rolul principal, serialul urmând să aibă premiera pe 21 februarie:

  • cei de la Netflix au lansat un trailer „teaser” pentru Ripley, o serie limitată despre un șarlatan mărunt din New York-ul anilor 1960 a cărui viață ia o turnură neașteptată după ce este angajat de un bogătan să călătorească în Italia pentru a-i convinge fiul vagabond să se întoarcă acasă. Deși scurt, trailerul e mai interesant decât sună descrierea, serialul urmând să fie lansat în data de 4 aprilie:

  • de la Disney+ în schimb am avut parte de un trailer și o dată de lansare pentru următorul sezon al The Bad Watch, serialul său animat Star Wars inspirat de popularul The Clone Wars. Din păcate pentru fani sezonul 3 al The Bad Batch va fi și cel final, el urmând să aibă premiera pe 21 februarie și ultimul episod difuzat de 1 mai, numărând în total 15 episoade:

În caz că ești curios să citești și rubrica Nerd Alert de weekendul trecut, o poți găsi aici: