Ce ar vrea trotinetiștii din jungla traficului bucureștean să se schimbe pentru a se încheia conflictul clasic șofer-trotinetă-pieton

de Ana Tepșanu, I.H.     HotNews.ro
Duminică, 5 septembrie 2021, 9:11 Actualitate | Esenţial


Trotinete Bucuresti
Foto: Alamy / Profimedia
​Mai multe piste pentru trotinete și biciclete, prioritate în trafic pentru vehiculele pe două roți, teste de legislație și cască obligatorie pentru trotinetiști. Acestea sunt doar câteva dintre sugestiile pe care mai mulți tineri din București care folosesc trotineta electrică, intervievați de HotNews.ro, le au pentru a se îmbunătăți coabitatea în trafic dintre șoferi, pietoni și trotinetiști.

În aprilie 2019, un nou serviciu de deplasare alternativă în oraș ajungea în București, spre bucuria celor care s-au săturat să-și piardă vremea în mașină, în drum spre birou sau înapoi spre casă - trotineta electrică.

Wolf-E a fost primul serviciu care s-a lansat în România, urmat apoi de Lime. În prezent, în București sunt încă cinci companii care închiriază trotinete electrice (Splash, Melc, Flow, Uber, Bolt) și peste 2500 de astfel de mijloace de transport.

Foarte mulți tineri, dar nu numai, s-au îndrăgostit de acest mijloc de transport pentru că este foarte practic și oferă posibilitatea deplasării rapide prin haosul de pe străzile Capitalei. În plus este și un serviciu în general ieftin: plătești în jur de 60 de bani pe kilometru. Trotinetele pot merge cu o viteză de cel mult 25 de kilometri pe oră.

La început, deplasarea cu trotineta electrică nu era reglementată legal. Lucrurile s-au schimbat în februarie 2020, tocmai pentru că numărul celor care foloseau acest mijloc de transport alternativ era din ce în ce mai mare.

Atunci a fost adoptată o ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, care reglementează circulaţia cu trotinetele electrice. Din păcate, nici până acum însă nu au fost aprobate normele de aplicare.

În primăvara lui 2021, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a pus în dezbatere un proiect de hotărâre pentru operaționalizarea ordonanței care reglementează circulația cu trotinetele și, implicit, aplicarea efectivă a lor.

Trotineta electrică și străzile Capitalei



Bucureștiul nu se poate lăuda cu cele mai bune drumuri, lucru ușor de observat, fie că ești pieton, șofer, biciclist sau mergi pe trotinetă. Mulți dintre cei care aleg să folosească trotinetele electrice nu respectă regulile de siguranță, la fel cum și mulți dintre șoferii orașului nu-i respectă pe ceilalți participanți la trafic, care nu sunt în mașini.

Din 2019 și până în iulie 2021, conform informațiilor oferite de Poliția Generală a Municipiului București, 81 de oameni care mergeau pe trotinete au fost răniți grav. Unul dintre cazurile cele mai mediatizate este cel al unui bărbat care mergea pe trotinetă în oraș și care a murit în trafic, deoarece a fost lovit intenționat de un motociclist.

Un alt caz, de data aceasta din Arad, este cel al unui adolescent de 15 ani, care s-a urcat băut pe trotinetă și s-a răsturnat cu ea. Tânărul a primit o amendă de la poliție în valoare de 580 de lei.

În primele luni ale acestui an, polițiștii Brigăzii Rutiere au aplicat în București peste 60 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea prevederilor legale care reglementează circulația trotinetelor electrice.

La mai bine de doi ani de la apariția primelor servicii de închiriat trotinete în România, subiectul continuă să fie unul controversat. Spre exemplu, primarul din Drobeta Turnu Severin, în urma plângerilor din partea cetățenilor orașului, pentru că tinerii nu respectă regulile de deplasare și au lovit pietonii din mers, a hotărât să interzică trotinetele în zonele exclusiv pietonale și de promenadă.

Ce obligații au cei care folosesc trotinete electrice



  • Ordonanța de urgență din februarie 2020 a stabilit că trotinetele electrice pot fi conduse doar de persoane care au vârsta de cel puțin 14 ani, iar transportul pasagerilor este interzis.
  • Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h, iar viteza maximă admisă pentru trotinetele electrice este de 25km/h.
  • Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.
  • Trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice sunt obligate să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente, iar circulația pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare este interzisă.
  • Cine nu respectă legea privind noile reglementări va fi amendat cu o sumă cuprinsă între 580 și 725 de lei.

Ce spun însă oamenii care folosesc în mod frecvent trotinetele despre mersul cu acest mijloc de transport? Care sunt problemele pe care le-au întâmpinat în trafic și cum văd ei rezolvarea acestora? Am stat de vorbă cu câțiva dintre trotinetiști pentru a avea și perspectiva lor.

Bogdan, 34 de ani, antreprenor: „Cu siguranță ar ajuta dacă ar exista piste bine puse la punct și bine implementate”



Bogdan spune că merge cu trotineta prin București din trei motive: se mișcă mult mai repede în perioadele în care traficul este aglomerat, i se pare foarte distractiv și poate să bea (cu măsură), în timp ce se deplasează repede dintr-un loc în altul (n.r.- în realitate, conducerea trotinetei sub influența băuturilor alcoolice se sancționează cu amendă între 870 și 1160 lei, potrivit art. 161, aliniat 1, litera f) din Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002, privind circulația pe drumurile publice).

În general, Bogdan nu consideră că este periculos să mergi cu trotineta prin oraș, dar spune că poate fi „dacă nu ai experiență și nu te simți confortabil pe ea sau dacă nu ești atent la traficul din jur, unde include și oamenii și mașinile”.

În ceea ce privește șoferii din București, Bogdan spune: „în București oamenii nu sunt obișnuiți cu participanți la trafic în forme mici de deplasare, indiferent că vorbim de bicicletă, trotinetă sau alte mijloace de transport cu două sau trei roți. Ușor, ușor poate lucrurile se vor schimba și șoferii vor observa că mai există și altceva pe stradă, în afară de mașini.”

Cât despre ce schimbări ar putea fi implementate la nivel de oraș sau autorități, astfel încât deplasarea cu trotineta să fie mai safe, Bogdan nu are un răspuns exact, dar știe clar că nu i se pare ok ca oamenii să meargă pe trotuare, fie că sunt pe două sau trei roți, deoarece sunt spații destinate exclusiv pietonilor.

„Cu siguranță ar ajuta dacă ar exista piste bine puse la punct și bine implementate”, încheie el.

Marian Ciungu, 36 de ani, editor/filmmaker: „O lege foarte importantă ar fi ca bicicliștii și trotinetiștii să aibă prioritate în trafic. Fix ca în Olanda”



Marian. FOTO: Arhiva personală

Marian alege trotineta tot pentru ușurința și rapiditatea de transport, dar și pentru că este o variantă curată, eficientă, ieftină. Plus de asta, spune el, ocupă puțin spațiu în lift sau apartament, așa că poți merge cu ea oriunde.

I se pare periculos să mergi cu trotineta prin București dacă nu cunoști regulile și semnele de circulație. „E periculos dacă nu te asiguri mereu când depășești orice. E periculos dacă nu ai frâne bune sau nu știi când să frânezi”, adaugă el.

El spune că este necesar ca șoferii să conștientizeze mai bine că există și alți participanți în trafic în afara mașinilor și adaugă o altă serie de probleme: drumurile pline de gropi sau obstacole, mașinile parcate aiurea sau șoferii care ies din parcare sau deschid portiera fără să se asigure.

Marian spune că ar trebui ca legile să fie schimbate, astfel încât mersul cu trotineta să fie sigur.

„O lege foarte importantă ar fi ca bicicliștii și trotinetiștii să aibă prioritate în trafic. Fix ca în Olanda. Să aibă mai mare grijă când merg în trafic, iar legea să se aplice. Străzile nu se vor schimba niciodată, iar mașinile parcate de pe banda 1 nu vor dispărea. Trebuie alte metode prin care șoferii să conștientizeze și să accepte transportul alternativ,” susține tânărul.

Plus de asta, casca ar trebui să fie obligatorie, crede Marian, dar și un fel de înregistrare a trotinetelor mai puternice. „Așa șoferii ar avea poate puțin mai mult respect pentru trotinetiști și bicicliști. Dar dacă tu mergi ca nebunul, nu oprești la semafor, nu porți cască, nu ești iluminat, ești clar un pericol”, concluzionează el.

Dragos, 34 de ani, copywriter: „Mijloacele de transport în comun, dar și cele alternative trebuie încurajate cât mai mult”



Dragoș a fost pasionat de bicicletă multă vreme, până i s-a părut prea mare și prea grea de cărat prin apartament. Trotineta i se pare compactă și ușor de folosit.

„Nu transpiri, o iei la braț fără nicio problemă și asta îți dă mobilitate și ușurință în mișcare prin oraș. Acum ești pe drum, în secunda următoare ai coborât la metrou fără să incomodezi pe nimeni”, spune el.

Tânărul consideră că trotineta electrică este făcută pentru țări și drumuri civilizate, motiv pentru care i se pare foarte periculos să meargă cu ea prin oraș. În București, susține el, abia se descurcă bicicliștii; la trotinete, roțile mici reacționează la fiecare pietricică de pe asfalt, tu simți fiecare groapă și te dezechilibrează fiecare dâmb.

Uneori, Dragoș are senzația că pietonii se uită urât la el când merge cu trotineta, pentru că „toți sunt siguri că ești un idiot care n-are grijă la nimeni și la nimic.”

Este conștient că există teribiliști care se expun aiurea la riscuri, dar el nu o face, și crede că trotineta trebuie tratată cu responsabilitate. Până acum nu a avut nicio problemă cu șoferii din trafic, dar și el susține că ei trebuie să învețe că orașul nu le aparține.

„Dacă te uiți în jur, 60% din tot ce vezi sunt mașini. Mașini în trafic, mașini parcate, mașini parcate pe locuri în care n-ar trebui să fie, mașini în trafic, mașini pe piste, mașini în fața cărucioarelor, peste tot mașini. Și cine are o problemă cu biciclete, trotinete, role, pietoni? Șoferii!!! Tocmai ei. Învățați să împărțiți, oameni buni”, spune Dragoș.

O soluție pentru siguranța mersului pe bicicletă, și în viziunea lui, ar fi legată de piste, infrastructură, reglementare. Dragoș aduce în vedere cum Parisul abia a reglementat viteza maximă cu mașina la 30 de kilometri pe oră. „N-avem cum să rămânem blocați în ideea că „mașina e rege“. Și prin urmare, mijloacele de transport în comun, dar și cele alternative trebuie încurajate cât mai mult”, completează el.

Tânărul merge cu trotineta abia de două luni, dar susține că protecția este importantă, iar casca este necesară, mai ales că poți fi predispus la accidente tot timpul, din cele mai mărunte cauze - de la faptul că ți-a intrat o gâză în ochi, la cel în care n-ai văzut o denivelare în asfalt.

Raluca, 36 de ani, programator: „Orice groapă e mult mai periculoasă pentru cineva care e pe trotinetă”



Trotinete în București. FOTO: Alamy/ Profimedia

Raluca alege trotineta atunci când vrea să facă o plimbare, dar se simte leneșă, ca o alternativă la transportul în comun și pentru că este practică. Ea evită să meargă în trafic, ci alege străzile goale sau trotuarele, deoarece nu are încredere nici în șoferii bucureșteni, nici în talentul ei de participant pe șosea.

I-ar plăcea să există benzi de biciclete special amenajare, la fel cum și-ar dori ca străzile orașului să fie reparate. „Orice groapă e mult mai periculoasă pentru cineva care e pe trotinetă. Și da, casca este obligatorie, pentru că suntem foarte fragili”, adaugă ea.

Victor, 31 de ani, art director: „Ar fi bună și orice formă de înmatriculare, dar și un fel de test grilă online, cu noțiuni din legislație, și un fel permis simplu pentru trotinete”



Victor alege trotineta tot pentru rapiditatea cu care se deplasează în trafic, dar și pentru că e practică și-i vine ușor s-o ia la braț, decât să se streseze că îi fură cineva bicicleta. I se pare periculos să mergi cu trotineta prin București, deoarece drumurile sunt varză, șoferii sunt neatenți la uși și parcări și n-au nici experiența distanței laterale.

„Deplasările cu trotineta sunt un roller coaster zilnic. Aș vrea totuși să mulțumesc șoferilor STB care depășesc larg când au posibilitatea. Vă văd și vă respect”, spune el.

Cât despre soluții pentru siguranța în trafic pentru cei care aleg trotineta, Victor are următoarele sugestii pentru autorități și trotinetiști: „să astupe cineva gropile din șosele, să se ocupe cineva de toate șinele de tramvai din oraș, casca obligatorie, dar și luminile noaptea. Cred că ar mai fi bună și orice formă de înmatriculare, dar și un fel de test grilă online, cu noțiuni din legislație, și un fel permis simplu pentru ele.”

Tânărul susține și el casca, pentru a evita accidentările și 8/10 deplasări o ia cu el. „O mai uit și eu când mă grăbesc, nu zic”, încheie el.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14245 vizualizari

  • +38 (46 voturi)    
    Poate ar merita amendati (Duminică, 5 septembrie 2021, 9:53)

    mini_max [utilizator]

    si cei care lasa trotinetele inchiriate pe te miri unde, intrari de blocuri, intre masini parcate, pe spatii verzi, efectiv fra niciun discernamant!
    • +26 (36 voturi)    
      da! lasatul trotinetelor in mijlocul trotuarelor (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:24)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

      in fata scarilor de bloc, etc, e de o mojicie crunta, egala cu a celor care parcheaza masini pe trecerile de pietoni

      eu doar pentru treaba asta as interzice firmele de inchiriere... daca clientii tai sunt atat de primitivi si nu pot fi educati sa le depoziteze intr-un loc in care sa nu stanjeneasca circulatia, atunci out!
    • +4 (28 voturi)    
      evident (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

      Dar sa fie direct proportional cu soferii care isi lasa masinile parcate neregulamentar.
      O trotineta lasata la intrarea in bloc o mai ocolesti sau o dai la o parte, dar o masina care blocheaza trotuarul si forteaza o mama cu un copil in carucior sa mearga pe carosabil, ar trebui confiscata.
    • +12 (22 voturi)    
      The least of our worries (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:01)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

      Da, SUNT trotinete lasate peste tot pe trotuar, la colt, la intrarea blocului, dar acesta este necazul cel mai mic!

      Mai rau este cand trec pe linga tine trotinete cu 40-50 la ora, clar peste cei 25 kmh cat ar fi legal vteza maxima!

      Si au aparut si SCUTERE electrice de inchiriat, din fericire sunt putine.
      Daca te deranjeza trotineta abandonata iaurea, ce mai zici de un ditai scuterul lasat in mijlocul trotuarului?!
    • +3 (9 voturi)    
      eu aș vrea (Luni, 6 septembrie 2021, 10:07)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

      să nu mai aibă voie să circule decât cu maximum 10 km/h și doar pe pista de biciclete, cu cască, cotiere și genunchiere.
      Și vreau acest lucru pentru că până acum, trecând de aroganța și inconștiența multora dintre trotinetiști, nu am văzut vreunul din ei echipat cu materialele de protecție menționate, trotinetele echipate cu semnalizatoare acustice și pe niciunul dtre utilizatori având carnet de conducere categortia A. Habar nu au de respectarea regulilor de circulație. Sunt un pericol public.
  • +2 (12 voturi)    
    ar fi bun (Duminică, 5 septembrie 2021, 10:08)

    autan [utilizator]

    un oras mai mare. Dar asa e cand esti Hong Kong si ai loc de construit pana la centura. Dupa centura e oceanul, nu ajunge metroul, canalul, strada.
  • +6 (8 voturi)    
    trotinetiști cu viteza asta? (Duminică, 5 septembrie 2021, 10:13)

    IancuJianu [utilizator]

    https://youtu.be/NgfxJf-lkuk?t=200
  • +1 (25 voturi)    
    părere (Duminică, 5 septembrie 2021, 10:22)

    Arl [utilizator]

    Bicicliștii și trotinetiștii cer să aibă prioritate în trafic. Ok, pot răspunde la întrebarea Câți sunt? Una e să fie o mînă de oameni, alta e să fie un procent semnificativ din participanții la trafic. Eu văd în orașul meu, pe FB toți vor piste ultramoderne, etc etc, dar practic, pe teren, dai cu tunul și nu dai de ei.
    • -3 (31 voturi)    
      sunt foarte putini in Bukrestabad (Duminică, 5 septembrie 2021, 10:58)

      Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Probabil mai multi sunt la Kabul sau Damasc. In Olanda folosesc bicileta cca 60-70 % din populatie, in Elvetia cam 40% din populatie desi e tara muntoasa si e mai greu de utilizat. Bukurestbad are o masina la un locuitor, conform statisticilor RAR. La saracii de elvetieni, sunt cam 4 masini inscrise la 10 locuitori si majoritaea amaratilor merge cu trenul (locul 1 in Europa si in lume, locul 2 alti sarantoci, amarastenii din Luxembourg). Bukurestabadezii sunt bogati, au 2-3 masini de familie si toti stau in case proprietate personala (locul 1 in UE). De ce sa fie copiate modele occidentale care nu se potrivesc stilului sedentar de viata al romanului? Romanul e om de restaurant, merge la munte si sta in restaurant, la mare la fel, la paine in coltul strazii merge cu masina. Nu mai insistati aiurea. Fiecare cu hobby ul lui, unii trag pe nas, Bukurestabadezii stau la cafea la esapament.Nu ne intereseaza calitatea vietii, nici longevitatea si nici spitalele supraincarcate. punct
      • +12 (24 voturi)    
        0 discernamant (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:31)

        Crop [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Tu esti ala de compara Bucurestiul cu un orasel muntos si frumos cam ca Sinaia din Elvetia. 0 discernamant trebuie sa ai sa compari 2.5 mioane de locuitori cu un orasel de 10 000. Pe de alta parte vad ca ai si o ura pentru Bucuresti care este varsata cu informatii false. Bucurestiul are spitalele incarcate deoarece orase precum Brasov nu sunt in stare sa operezi cum trebuie un om ( propria experienta). Aici poti sa vszi si situatia cu COVID ca ii transfera in Vucuresti de indata pe toti si dupa striga stirile ca locurile la ATI sunt luate.
        In Bucuresti sunt toate firmele de leasibg cu sediu social si principal de activitate. De aia iti iese un numar mare de masini la statistica si acum un an se invartea la 1.5 milioane. Departe de ce afirmi tu. Daca cineva la BV deschide un leasing, o sa aiba numar de B 5 ani minim.
        Am trait in Olanda langa Amsterdam. 40% din populatie foloseste bicicleta pentru stradute dupa ce ajunge cu trenul in oras/orase. Acolo totul este ft scump si lumea economiseste cu bicicleta desi in fiecare zi ai un trafic dens pe cele 5-6 benzi de drumuri din orase la distante precum Snagov. Lasati Olanda ca exemplu ca aia nasc si acasa si eu am avut ruda de a fugit in Belgia sa-l coase ca nu stia medicul olandez.
        Vezi ca Bucurestiul are duprafata cat districtul Varnei (BG) si acumuleaza multi oameni. Mai vezi cu densitatea.
        Faptul ca omul prefera un restaurant sau proprietate nu este un fapt blamat in afara de unu care se vrea in communism.

        In Occident sau Olanda faci 2600 euro pe luna si ai chirie de 1100. Valabil si-n Portugalia iar preturile la apartamente este urias. In Olanda la un venit de 5000 euro 2 adulti, usor 1000pleaca pe chirie si mancarea este extrem de scumpa fata de Ro. La un megaimage al lor am iesit cu 30 euro ptr o apa, o fanta, 5 felii de cascaval, 100 grame sos tzatziki si o bagheta. Cu multe peste ro.

        Daca vrei, du-te in Milano si cu 2000 euro per luna incearca sa cumperi un apartament 3 camere care costa usor 300 000 euro.
        • +1 (3 voturi)    
          turistul fara ghid.. ;) (Luni, 6 septembrie 2021, 10:20)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Crop

          In Olanda iti cumperi mancarea de la Boerenmarkt. Sunt peste tot. Daca ai trait acolo, ar trebui sa stii asta. Dar tu nici macar nu te-ai prins ca sunt o gramada de olandezi bogati care prefera bicicleta, deci nu stiu cat ai "trait".

          Daca ai 5000 euro net income la 2 adulti, vei cheltui 3000 pentru tot confortul. Raman 2000 disposable income. Aia 2000 se duc pe achizitii si/sau vacante care ne costa pe toti la fel, indiferent din ce tara venim.

          Anecdotele cu gigel care s-a dus peste granita sa-l coasa un prieten sunt contrazise de statisticile UE - mortalitatea infantila, speranta de viata, speranta de viata sanatoasa etc. Romania este tara bananiera comparativ cu Olanda.
      • +8 (14 voturi)    
        Hai sa nu aberam (Duminică, 5 septembrie 2021, 13:57)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        Deținerile auto în Elveția sunt de 537 per mie, iar în România 357. Hai dublu in București, incluzând mașinile înregistrate în Bulgaria și cele de firmă. Dar diferența e ca dacă vrei sa ajungi cu trenul mai departe de 150 km ai probleme majore și din București, creste timpul vertiginos.
        Să nu vorbim de legăturile locale care pot fi execrabile către diverse sătuce și chiar orășele.
        • +3 (9 voturi)    
          Hai sa nu aberam (Duminică, 5 septembrie 2021, 18:16)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          In Bucuresti cartierele de blocuri au sute de mii de locuitori si mii de locuri de parcare. Insuficient...

          In Elvetia oamenii locuiesc in majoritate la case si au unde sa parcheze masinile, fiecare pe proprietatea lui. Isi cumpara atatea cate pot sa parcheze.

          La noi iti cumperi cate vrei si te "lupti" pentru parcare cu vecinii.
      • +5 (7 voturi)    
        mda (Luni, 6 septembrie 2021, 5:36)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

        De aia s-a umplut Buicurestiul de "bucuresteni" care au vazut si folosit pentru prima data in viata toaleta aflata in interiourl casei... Ca e naspa rau aici ;-)!
    • +1 (9 voturi)    
      Intrebarea este gresita.. (Duminică, 5 septembrie 2021, 20:43)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Cati sunt? Pai cati sa fie daca nu au pe unde sa mearga?.. Te astepti sa-i vezi pe toti riscandu-si viata printre masini?

      Intrebarea corecta este "Cati vrem sa fie?"
      Raspunsul corect este "Cat mai multi". Un mijloc de transport ieftin, rapid si nepoluant, care ocupa foarte putin spatiu intr-un oras care nu mai are spatiu.
  • +6 (22 voturi)    
    Inca nu este un fenomen raspandit ca in NL... (Duminică, 5 septembrie 2021, 10:46)

    FortApache [utilizator]

    Astfel incat sa fie legiferata prioritatea in trafic.

    Mai mult ne impiedicam pe trotuare de trotinete aruncate pur si simplu la intamplare :))) Ar trebui amendate companiile care le detin...
    • +8 (22 voturi)    
      Ți-ar plăcea ca TIR-ul să aibă prioritate? :) (Duminică, 5 septembrie 2021, 12:25)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Prioritatea bazată pe categoria vehiculului este un concept greșit. Pe vremuri, la școala de șoferi chiar se preda sub formă de glumă: ”mașina mai mare are prioritate” :)

      Drumurile sunt întreținute din taxele pe carburanți, iar taxele pe carburanți sunt imense, comparativ cu întreținerea drumurilor. În UK, raportul e 4:1 (36 mld încasări din accize pe carburanți și 9 mld cheltuieli cu drumurile) în condițiile în care la asta se mai adaugă și TVA-ul, inclusiv TVA la accize!

      În esență, așa funcționează socialismul: pe banii altora. Tu vrei prioritate în trafic pentru trotinete și biciclete, în timp ce întreținerea drumurilor o suportă vehiculele cu motoare termice.
      • +4 (14 voturi)    
        Plus taxs de drum (Duminică, 5 septembrie 2021, 12:39)

        Crop [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Aka Vignrta care doar in Ro la camioane se duce anual la un 5000-6000 ron per cap tractor fara remorca.

        Un mercedes sprinter 19 locuri da 1700 ron pe an pe vigneta.

        In orase drumurile se intretin din impozitele pe masinile din oras.

        De aia centurile se construiesc cu banii din accize, vignete, tva etc.

        Pacat ca nu multi vor intelege comentariul tau.
        • -4 (14 voturi)    
          daca platesc vigneta si las masina acasa? (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:31)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Crop

          Promiti sa ma depasesti pe drum la distanta regulamentara de 1.5 metri?..
          • -1 (1 vot)    
            pe care drum? (Luni, 6 septembrie 2021, 21:06)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Pe autostrada? pe DN? pe o strada oarecare?
            Tu cu ce te deplasezi? cu caruta? cu rolele? cu trotineta/ bicicleta? pe jos?
            Eu promit ca te ocolesc asa cum simie imi place sa fiu ocolit la o distanta sigura. Dar il inteleg pe cel din masina daca nu o poate face in conditii de siguranta pentru amandoi.
            Eu vorbesc de bicicleta, trotineta electrica mi se pare un real pericol pentru toti!
      • -7 (15 voturi)    
        Din putul gandirii (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:30)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Excelenta ideea. Sunt de acord. Sa se introduca o taxa pentru toti participantii la trafic pentru uzura asfaltului. Mi se pare normal. Desigur, proportional cu uzura... Trecerile de pietoni sunt cele mai des tranzitate - ati vazut cum se uzeaza asfaltul de la talpile lor?.. Asa apar dungile albe! ;))

        Daca Harald nu si-ar fi cumparat un cazan de £500 si ar fi mers in viata lui pe o pista de biciclete din UK, ar fi stiut ca nu costa mai nimic intretinerea lor. Multe merg pe malul vechilor canale navigabile si nici nu sunt asfaltate, doar acoperite cu un strat de resturi din exploatarea calcarului, care se taseaza perfect dupa cateva ploi.
        • +5 (11 voturi)    
          Era vorba de circulația pe șosele (Duminică, 5 septembrie 2021, 16:38)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Dar ai ajuns imediat la ad hominem, că ăsta e nivelul la care poți purta tu o discuție. Ești exact exemplul de taliban self-righteous, care moare pe șosele cu dreptatea de partea lui.

          Pistele de biciclete special dedicate sunt OK, numai că ăla care a murit în trafic în București, după ce a dat peste un motociclist la fel de self-righteous ca el, nu era pe o pistă de biciclete.

          Pentru informarea ta, am un ”cazan” fabricat în State în urmă cu peste 40 de ani, e înregistrat ca vehicul istoric și nu plătesc nici măcar Congestion Charge. Și nu, nu a costat £500, a costat un pic mai mult decât trotineta ta.
          • -4 (6 voturi)    
            desigur (Duminică, 5 septembrie 2021, 20:57)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            Deci nu era vorba de banda de biciclete de pe M40?... ;)
            In Bucuresti, la fel ca in Birmingham, intretinerea drumurilor este platita din bugetele primariilor, constituite din taxe locale, nu din taxele pe carburanti. Stii, chestia aia numita "council tax" pe care o platesc cei care locuiesc legal.

            Dar inteleg de ce esti atat de suparat pe accizele la carburanti. Cazanul tau istoric arde suficient combustibil si ulei incat te-ar ucide in 5 minute daca teava de esapament ar fi in fata ta..
            • +4 (6 voturi)    
              Taxa la Consiliu nu e pentru drumuri (Luni, 6 septembrie 2021, 0:10)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Dacă ai fi primit vreodată Council Tax Bill pe numele tău, ai fi avut ocazia să vezi că nu e pentru drumuri. E pentru poliție, pompieri, colectarea gunoiului etc.

              Drumurile din categoria A (echivalente cu drumurile naționale din Ro) și categoria B (echivalente cu drumurile județene) sunt întreținute cu fonduri de la guvern. De asta în Anglia vezi TIR-uri prin centrul orașelor, consiliile locale nu au voie să introducă niciun fel de restricții pe A-roads și B-roads, fiindcă nu sunt întreținute pe banii lor.

              În centrul Birmingham-ului este autostradă, A38(M). Tocmai ca să nu te dai tu cu trotineta, să circule TIR-urile, că ele plătesc accize și TVA pe carburanți. În centrul Manchester-ului este autostrada M602, în centrul Leeds-ului sunt autostrăzile M621 și A64(M) din același motiv: pe autostrăzi n-au ce căuta trotinete și biciclete, iar camioanele au nevoie de acces și în centru.
              • -3 (3 voturi)    
                iar aberezi.. (Luni, 6 septembrie 2021, 10:02)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                1. Ai argumentat fals ca bicicletele si trotinetele nu ar putea avea prioritate pentru ca nu platesc taxe de drum. Acum insiri autostrazi desi, evident, nu au acces pe ele, deci aberezi inutil.
                2. Consiliul local plateste mentenanta drumurilor din oras (exceptand drumurile nationale care taie orasele industriale). Veniturile sunt constituite la nivel local, nu incaseaza accize pe combustibili. Stiu asta nu doar pentru ca platesc council tax, ci pentru ca am clienti local council si le-am scris modele de bugetare.
                • +3 (3 voturi)    
                  Se numesc ”străzi” alea din orașe :) (Luni, 6 septembrie 2021, 11:39)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Drumurile sunt altceva și tocmai ți-am explicat mai sus cum e cu A-roads și B-roads. Consilile locale se ocupă doar de străzile din cartiere, nu de A-roads și B-roads, deci nu de drumuri (naționale și județene, cum ar veni în RO).

                  road = drum, street = stradă, highway = șosea (arhaic: drumul mare)

                  Ce am explicat eu mai sus este că prioritatea unui vehicul pe baza categoriei din care face parte, este un concept greșit. Este parte dintr-o ideologie colectivistă și uite că ideologia ta colectivistă tocmai a început să aducă măsuri fasciste din partea guvernelor.

                  Îmi dau seama că e foarte greu de înțeles legătura, așa că va trebui să mă crezi pe cuvânt: prioritatea pentru biciclete și trotinete, pe baza categoriei din care fac parte, este calea spre totalitarism. Și deja ne îndreptăm în direcția asta, tocmai prin contribuția unor persoane ca tine.
        • +6 (10 voturi)    
          Ar mai fi niște intrebari (Duminică, 5 septembrie 2021, 17:31)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          A contribuit la construcția șoselei înainte sa fie pista de bicicleta?
          Cum contribuie pentru repararea mai frecventa a celorlalte benzi afectate de trafic mai dens?
          Scuza cu sănătatea nu prea ține la trotinetistii electrici, ca aia merg pe jos mai puțin decât șoferii
          • +2 (8 voturi)    
            din epoca de piatra (Duminică, 5 septembrie 2021, 21:24)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Tu mergi doar pe soselele la constructia carora ai contribuit? Ocolesti toate bulevardele istorice din Bucuresti sau esti un personaj matuselmic?..
            • +3 (3 voturi)    
              banda de bicicleta (Luni, 6 septembrie 2021, 20:13)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              nu a aparut din spuma marii, daca nu contribuie sau mai ales sunt foarte putini si ar fi goale 99% din timp atunci sunt banii altora risipiti acolo.
  • +12 (16 voturi)    
    Cred ca trotinetele sunt ultima problema! (Duminică, 5 septembrie 2021, 10:51)

    mircea112 [utilizator]

    Am vazut ca se bate mult moneda pe biciclete si trotinete dar nu este o solutie acum!...
    La noi poti circula in mod normal cu bicicleta si trotineta 4 luni pe an, in restul timpului avem ploi, mocirla, zapada, doar temerarii circula atunci.

    Stiu ca uite la Olanezi se poate si la Nemti se poate, dar ei in primul rand au transport in comun, daca este urat afara se urca in tramvai si au ajuns la munca, noi nu avem transport in comun, la noi daca este urat afara, te arunci in masina si stai la coada....

    In mod normal ar trebuii sa avem un transport in comun decent: tramvaie, trenuri, metrouri, autobuze ca oamenii sa isi poata lasa masinile, apoi o data ce s-au mai eliberat strazile sa se poate circula si cu biciclete/trotinete.

    Acum avem garduri la tramvaie dar nu avem tramvaie, avem strazile pline de masini si nici parcari nu sunt ceea ce face ca nici trotuarele sa nu fie prea libere.
    Si cu toate astea am vrea sa le mai inghesuim putin si cu niste trotinete/biciclete.

    Aceste lucruri nu pot duce decat la incidente ca acela
    al trotinistului mort. In trafic nervii sunt intinsi la maxim lipsa infrastructurii si a transportului in comun creaza monstrii!

    Ia sa avem tramvaie la 2 minute care sa mearga decent nu cu viteza de pieton, unde sa poti sta decent, chiar si jos, fara sa te apostrofeze careva, sa avem parcari la masini ca sa nu mai fie puse pe trotuare, sa avem o sosea de centura decenta sa se poata ocoli Bucurestiul.

    Sa avem legaturi de transport in comun cu comunele limitrofe bucurestiului, unde stau foarte multi bucuresteni care fac naveta, si care au o masina la 30 de minute sau mai rau un maxi-taxi super aglomerat, fiind astfel obligati sa ia masina personala si sa aglomereze capitala.

    Ia sa se intample toate astea, sa poti venii cu tramvaiul din Voluntari sau din Bragadiru sau din Chiajna cu metroul, sa poti venii din Otopeni si Corbeanca cu tramvaiul....

    Sa vedem atunci cum s-ar elibera traficul si cum s-ar putea face mult piste de trotinete.
  • +6 (16 voturi)    
    Romania este o tara in curs de imbratranire (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:02)

    un_moftangiu [utilizator]

    Numarul celor in varsta creste mult mai repede ca a celor tineri. Aceasta este realitatea de la care trebuie sa pornim. Pentru cei majoritari trotinetele si bicicletele sunt nu numai inutile dar reprezinta un pericol si permanenta sursa de stress. Primarii, in nechibzuinta lor, traseaza cu var priste de biciclete si trotinete pe trotuarele deja inguste. Dar ce vina au varstnicii ca nu vad bine sau nu se feresc suficient de repede din fata acestora?
  • +3 (3 voturi)    
    benzi mai vizibil delimitate (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:04)

    young_e [utilizator]

    niste trotuare/strazi mai bine facute si benzi mai bine (vizibil) delimitate ar ajuta. de multe ori sunt niste incropeli. si casca obligatorie - pentru pietoni! (glumesc?)
  • +10 (12 voturi)    
    De la inceput (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:05)

    palatin [utilizator]

    Cine este trotinetist? Cine este sofer? Cine este pieton? E posibil sa fie vorba de acelasi om, in ocazii diferite.
    • +10 (24 voturi)    
      Trotinetiștii se cred un fel de semizei (Duminică, 5 septembrie 2021, 12:32)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui palatin

      Un șofer a dat niște examene și nu are manifestări de self-righteousness. Plus că șoferul poate rămâne fără permis, în timp ce trotinetistul se crede în țara lui Papură-Vodă, regulile nu sunt pentru el. Circulația pe sens interzis, de exemplu, e foarte comună printre bicicliști și trotinetiști.

      Problema cu trotinetiștii exact asta este, ei se consideră un fel de semizei care salvează planeta și vor prioritate pe drumurile construite și întreținute din banii șoferilor.
      • +7 (15 voturi)    
        Corect! (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:07)

        Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nu, nu cu acuzatia de "self-righteousness."

        Dar este anormal ca un participant la trafic, fie si doar pe doua roti, sa aiab ZERO raspundere: nu trebuie sa dea examen, nu are permis, nu are numar de inmatriculare, asa ca poate face absolut orice vrea, fara a fi sanctionat!
        • +3 (7 voturi)    
          Nici chiar asa (Duminică, 5 septembrie 2021, 17:18)

          FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

          Eu stiam ca in Ro la trecerea de pietoni trebuie sa te dai jos dupa bicicleta/trotineta/triciclu/cal...etc. pentru a traversa altfel amenda.

          Poate s-a schimbat legea si nu stiu eu...

          Pe drumurile publice erau respectate categoriile de permise...A,A1,B...etc.care reglementeaza capacitatea cilindrica, puterea, viteza de deplasare si la unele varsta minima a posesorului, parca asa este reglementata circulatia pe drumuri publice.

          Bicicletele , trotinetele si alte acareturi electrice parca erau interzise daca nu respecta o viteza maxima de deplasare si o putere anume.
          • 0 (2 voturi)    
            Buna dimineata! (Luni, 6 septembrie 2021, 17:01)

            Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

            "Eu stiam ca in Ro la trecerea de pietoni trebuie sa te dai jos dupa bicicleta/trotineta. pentru a traversa "

            Sigur ca da, asta este TEORIA!
            In practica insa, "legile sunt pentru fraieri"

            Ticmai mi-am cumparat un DJI Pocket 2, dupa ce invat sa-l folosesc, o sa fac filmulete cu "trecerea de pietoni" si respectiv "intersectia", ca sa se vada ce legatura exista intre prevderile Codului rutier si realitate ....
  • +21 (27 voturi)    
    Am fost de doua ori lovit din spate, (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:06)

    Cuca [utilizator]

    pe trotuar, de tineri imbecili care goneau cu 25/ora, sau poate chiar mai mult, printre pietoni. Nu ii auzi cand vin din spate, si daca exact in momentul ala faci un pas un pic lateral ca sa ocolesti de exemplu o balta sau o groapa, ala esti. Te aduni de pe jos.

    Nu sunt chiar mititel, am un pic peste 90 de kilograme, si nu sunt nici scund (183), si cu toate astea am fost serios zdruncinat de la lovitura. Dar daca eram o domnisoara de 50 de kg ? Imi incheiam ziua la spital, nu ?

    Chestia asta cum o rezolvam ?
    • +13 (15 voturi)    
      Un dos de palmă ar face minuni :) (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:02)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Trotinetistul a lovit primul :)
    • +14 (14 voturi)    
      Viteza (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:08)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

      Daca este neboie, o sa fac si filmulte, desi este dificil.
      Adeseori trotinetstii "zboara", pe carosabil sau pe trotua, cu 50 la ora, viteza clar superioara limitei oficiale de 25 la ora ...
  • +18 (20 voturi)    
    ca si ceilalti (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:20)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    si biciclistii si trotinetistii trebuie sa invete sa mearga pe trotuar mai precis sa respecte pietonii. Multi fac slalom milimetric printre pietoni mintea lor neputand sa conceapa o miscare imprevizibila a unui om care nu vede ce vine din spate. Frati romani pietonii n-au oglinzi retrovizoare tu care vii din spate trebuie sa anticipezi o miscare a pietonului si sa-ti iei marja de risc. Inainte erau aia cu rolele si placile acum au dat de trotinete. Eu as zice ca pietonii sa fie numai printre pietoni orice are roti sa fie pe drum. In afara de carucioarele pentru copii.
    • +6 (6 voturi)    
      Esti in urma... Pe trotuar nu mai au voie. (Duminică, 5 septembrie 2021, 18:26)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h, iar viteza maximă admisă pentru trotinetele electrice este de 25km/h.

      Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.

      Echiparea trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, iar circulația pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare este interzisă.
      • +4 (6 voturi)    
        E in urma!? (Luni, 6 septembrie 2021, 1:49)

        noxx [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        STIM ca nu au voie. Normal ca nu au voie.

        Asta nu inseamna ca nu evit zeci de trotinetisti mergand ca dobitocii pe trotuar, zilnic.

        Au 6 benzi de circulatie, de obicei goale, si ei prefera sa faca slalom printre batrani, carucioare de copii si pietoni, pe un trotuar si asa ingust si sufocat.

        Astia sunt. Legea aia e de 1 an si nu o aplica absolut nimeni.
  • +9 (15 voturi)    
    Codul rutier si siguranta traficului (Duminică, 5 septembrie 2021, 11:38)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Impun tot felul de reguli in ce priveste circulatia autovehicolelor pe drumurile publice si masuri de protectie a soferilor si pasagerilor din autovehicole, pt. asta auloc in U.E. acele teste NCAP sI dotarea masinilor cu arbaguri si sisteme de siguranta electronice. Nu inteleg cum celor care circula cu trotinetele sunt exceptati de la toate aceste reguli.
    Si inca ceva, cum poate avea prioritate o bicicleta/trotineta in fata unei masini ? Masa inertiala a bicicletei e cumva mai mica ca a masinii !? De ce o masina are bariera la o intersectie cu o cale ferata !? Stiu comparatia e fortata, dar cand un biciclist iti taie brusc calea, e greu sa-l eviti.
    • +7 (9 voturi)    
      Invizibili (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:10)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      "cand un biciclist iti taie brusc calea, e greu sa-l eviti. "

      Nu este vorba doar de inertai maisnii, dar trtinetistii, mai mult decat cei pe bicicleta sau pe motor, sunt greu de observat, te poti trezi cu ele in fata, in ultimul moment!
      Indiferent daca are prioristatea sau nu, cum il eviti??
      • +1 (9 voturi)    
        pai tu incerci sa-i eviti (Duminică, 5 septembrie 2021, 16:31)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Nostalgicul Cristian Ioan

        daca ai ratat, pfff!
        asta pe doua roti, galagios, tupeist si neplatitor de taxe, va fi lovit; poate muri, sau poate capata un handicap major.
        tu ca sofer, vei fi amendat si/sau vei primi o condamnare cu suspendare.
        daca nu ar fi alergici la logica, ar trage concluzia normala.
        • 0 (2 voturi)    
          Evident ca incercam (Luni, 6 septembrie 2021, 10:55)

          Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

          Sigur ca incercam sa ii evitam, dar in unele cazuri este foarte greu!
          Cine-i de vina?
          Biciclistii macar, si inainte de 1989, semnalizau cu mana schimbarea de directie, dar "invizibilii" pe trotinete ultrarapide, cum isi manifesta intentiile?!

          "condamnare cu suspendare" se da si pentru trei oameni ucisi, nu doar unul singur, dar numai daca estei Huidu, si ai pe tata-socru senator pedesere!
  • +7 (19 voturi)    
    buey, trotinetisti si biciclisti, (Duminică, 5 septembrie 2021, 12:03)

    acribion [utilizator]

    daca vreti sa fiti participant in traficul de pe infrastructura rutiera, nu vreti sa fiti voi si putin examinati de politia rutiera pentru obtinerea unui atestat de cunoscatori ai regulilor de circulatie pe un drum public?

    observ ca aveti numai pretentii, dar cand vine vorba de obligation si cunostinte legislative dpdv rutier, o trotinetisti tandru!
  • +6 (14 voturi)    
    Din pacate exista multi (Duminică, 5 septembrie 2021, 13:34)

    Milka Man [utilizator]

    biciclisti si trotinisti care merg foarte repede si sunt extrem de agresivi: lovesc masinile, injura, scuipa, sar la bataie. E nevoie de o legislatie mult mai dura si asigurari obligatorii cum exista si in alte state. Ce pot face acum cand un biciclist se strecoara printre masini si imi rupe o oglinda? Nu pot decat sa ma dau jos si sa il iau la bataie pentru ca Politia nu se baga decat daca vin cu 3 martori si il identifica cumva...Sunt multi teribilisti, care la fel ca si o parte dintre motociclisti, nu au un IQ minim pentru a-si da seama ca o masina are o masa mai mare, iar casca ii va proteja doar ca sa arate mai bine in sicriu...
    • +1 (5 voturi)    
      Ia-ti camera video (Duminică, 5 septembrie 2021, 18:27)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Ai o proba "beton" cu care poti cere daune fara probleme, predai filmarea la asigurator si gata...
      • +1 (3 voturi)    
        Am camere (Luni, 6 septembrie 2021, 11:01)

        Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        dar vad doar in fata si in spate..Lateralul masinii este in unghi mort. Si am si CASCO, dar asta tot nu rezolva bataia de cap, drumurile si explicatiile date la Politie (mi s-a cerut sa aduc hartie de la Politie ca oglinda nu a fost rupta in urma unui accident rutier, soldat cu victime...)
  • +7 (7 voturi)    
    Cateva chestii (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:06)

    gt86 [utilizator]

    Mersul cu trotineta electrica e foarte ok daca se respecta niste reguli de baza si daca sunt si conditii pentru asta. Lucruri care la noi evident ca nu se aplica.
    Casca ar trebui sa fie obligatorie indiferent de situatie.
    Trotinetele ar trebui sa aiba limitare de viteza - de exp 20 km pe ora maxim pentru a reduce riscurile si pentru conducator dar si pt pietoni.
    Ar trebui sa fie extinsa reteaua de piste existenta si trotinele ar trebui.
    Ar trebui, ar trebui si iarasi ar trebui. Nobody cares :)
    • +5 (7 voturi)    
      Trotinetele au limitare dar ”șmecherii” o modifică (Duminică, 5 septembrie 2021, 17:41)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui gt86

      Când ies din fabrică, trotinetele sunt limitate electronic la 24.9 km/h pentru că în multe țări viteza maximă legală e 25 km/h pentru ele.

      Dar cum tot românul e IT-ist, mulți le modifică setările și ori ajung limitate la 40 km/h, ori merg cât pot ele. În timpul ăsta, poliția face dosar penal la câte-un nefericit care și-a cumpărat scuter de 49,3 cmc și n-avea permis, pentru că legislația românească spune 49 cmc, nu 50, ca în alte țări.
    • +1 (1 vot)    
      Unde? (Luni, 6 septembrie 2021, 10:58)

      Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui gt86

      Trotinetele POT reprezenta o solutie foarte OK, daca ...

      "Ar trebui sa fie extinsa reteaua de piste existenta si trotinele ar trebui."

      Unde?
      Nici piste pentu bicle nu sunt peste tot!
      Iar in unele zone, nici pentru pietoni trotuarele nu sunt practicabile!
      UNDE sa fie amplasate acele necesare piste!?
  • +4 (10 voturi)    
    Prioritate pe infrastructura dedicată (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:08)

    jorj_bv [utilizator]

    Asa e cu prioritatea de Olanda. Discutua e ca e mai greu sa explici o banda de biciclete la 1 la mie ridership.
  • -8 (14 voturi)    
    tigai de masine (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:17)

    MacAnache [utilizator]

    dar de toate tigaile alea de masini de peste 20 ani cu itp-ul facut la covrigarie nu se plange nimeni. forza flinstone
  • +7 (13 voturi)    
    Casca (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:32)

    Gelu Balsam [utilizator]

    Este pt ei, nu pt pietoni. In plus o casca cum e cea din imagine face individul de nerecunoscut. Asadar asigurare de raspundere civila obligatorie si numar de identificare.
  • +8 (14 voturi)    
    impozit (Duminică, 5 septembrie 2021, 14:48)

    e.o. [utilizator]

    Firmele care închiriază trotinete plătesc după ele vreo taxă pentru ocuparea spațiului public?
  • +7 (9 voturi)    
    Trotinetistii (Duminică, 5 septembrie 2021, 18:04)

    gigilu [utilizator]

    ar vrea ca toata lumea sa fie a lor. Sa mearga cat pot de repede si pe trotuar si pe carosabil, sa se dea pietonii la o parte din calea lor, masinile sa le faca loc ca ei sunt stapanii strazii.
    As vrea sa stiu ce responsabilitati isi asuma cand ruleaza ametitor pe strazi riscand sa loveasca si sa accidenteze copii, batrani , persoane cu disabilitati.
    Avand in vedere ca nu sunt nici masini, nici biciclete, pana la urma unde se incadreaza?
    Considera dansii ca trebuie sa urmeze vreo regula?
    Se uita ca drepturile intotdeauna vin si cu obligatii.
  • +5 (5 voturi)    
    fix ca-n olanda (Duminică, 5 septembrie 2021, 18:49)

    Nevermind [utilizator]

    Poate in momentul in care o sa si mergeti cu ele si cand e frigutz sau ploicica, cum fac aia.
  • +13 (15 voturi)    
    Dar numai parerea trotinetistilor o cereti? (Duminică, 5 septembrie 2021, 19:33)

    Ultimul_Templier [utilizator]

    Si aici ma adresez redactorului. Un pieton de ce nu intrebati ce parere are? Iata ce crede un pieton:

    1. Trotinetistii sunt un pericol public. Ei circula pe trotuare chiar si cind n-au piste trasate pe acolo.
    2. Ei sunt periculosi fiindca circula cu viteza mare si fac slalom printre pietoni pe trotuare . Asta ii face imprevizibili.
    3. Circulatia lor pe trotuare, adica prin spatii in care circula persoane cu viteza redusa trebuie sanctionata sever fiindca le transmite acelor oameni un sentiment acut de INSECURITATE. Astfel, trotuarul isi pierde insusirea de spatiu in care pietonii pot circula fara grija de a fi pusi , cumva, in pericol si devine o jungla. Jungla in care pietonii trebuie sa fie tot timpul cu ochii in sapte, sa se fereasca permanent de ceva si practic sa-si piarda definitiv linistea care le era asigurata odinioara.
    4. Chiar si cind exista piste trasate pe trotuare, trotinetistii si biciclistii tot distrug linistea pietonilor. Fiindca circula cu viteze mult mai mari ca ale omului la doi pasi de oameni.

    Deci,, sa recapitulam: trotinetistii considera perfect legitima solicitarea lor de a avea prioritate pe carosabil. Atunci de ce n-ar fi la fel de legitima si solicitarea pietonilor de a avea EXCLUSIVITATE pe trotuare? Fiindca ei sunt cei mai defavorizati participanti la trafic si merita un spatiu de exclusivitate.
    • 0 (0 voturi)    
      S-a rezolvat... (Duminică, 5 septembrie 2021, 21:36)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Ultimul_Templier

      OUG 13/2020
      Trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista pentru biciclete, iar în lipsa acestei piste, vor putea circula doar pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h, iar viteza maximă admisă pentru trotinetele electrice este de 25km/h.

      Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de biciclete și trotinete electrice a căror vârstă este sub 16 ani, atunci când se deplasează pe partea carosabilă.

      Echiparea trotinetelor electrice care circulă pe drumurile publice cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente este obligatorie, iar circulația pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare este interzisă.
      • +6 (6 voturi)    
        Glumesti, nu? (Luni, 6 septembrie 2021, 1:52)

        noxx [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Ce s-a rezolvat? Ca au dat o lege in 2020? Mai avem putin si se face 2022...

        Si? Daca nu o aplica nimeni, tot degeaba. Ce zice omul se intampla zilele astea in Bucuresti. Nu acum un an, nu acum zece. IERI. Ieri mergeau ca tampitii printre pietoni, printre politisti, si nu-i oprea nimeni.
        • +2 (2 voturi)    
          Nu, nu le verifica nimeni (Luni, 6 septembrie 2021, 11:06)

          Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui noxx

          niciodata. Autorizarea se face pe baza fisei tehnice primita de la fabricant. Si probabil, daca mergi si cu un plic, nici nu mai trebuie nici documentatia...
    • 0 (0 voturi)    
      si masinile (Marţi, 7 septembrie 2021, 12:50)

      mandalau [utilizator] i-a raspuns lui Ultimul_Templier

      Militia nu face nimic,

      Acum cateva luni ma claxona din spate un bizon cu masina pe trotuar (eu eram pieton si mergema cu 5-6 km/h) ca sa ma dau la o parte si sa-si parcheze el masina blocand mai mult de jumatate din trotuar.

      Martor la eveniment un politist pe care-l intreb daca e normal ca trotuarul sa fie folosit pentru deplasarea masinilor.

      Raspunsul a fost: "ce sa faca domne daca nu sunt locuri de parcare, parcheaza si el unde poate"
  • +4 (6 voturi)    
    si evaluatre tehnica a trotinetelor! (Duminică, 5 septembrie 2021, 20:38)

    mano84 [utilizator]

    Am trotineta si cateodata mai merg si cu cele de inchiriat. Pe mine ma surprinde cum a primit Bolt autorizatie cu trotinetele acelea, noaptea, te obesc pur si simpu, fie ca esti pe jos, in masina sau cu trotineta/bicla. Nu evalueaza nimeni tehnic aceste trotinete inainte de autorizarea oare???
  • +4 (6 voturi)    
    nu pot avea prioritate (Luni, 6 septembrie 2021, 9:45)

    jescu [utilizator]

    Nu poate exista "prioritate pentru trotinete si biciclete". Tocmai de asta trebuie sa se dea biciclistul jos de pe bicicleta pe trecerea de pietoni. Nici macar pietonii nu pot alerga pe trecere. Nu mai zic ca nu poti traversa pe trotineta trecerea de pietoni(nu stiu daca a apucat sa bage in legislatie si ultima parte). Pentru ca traversarea prea rapida il pune in dificultate pe soferul ca ar trebui sa franeze, il vede in ultimul moment. Prioritatea la intersectii ar fi acelasi lucru ca la trecerea de pietoni. Deci vise, ca acum cativa ani cand motociclistii cereau ca la tara sa nu mai aiba vacile voie sa mearga pe drumurile publice cand se intorc de la pascut , ci sa zboare sau sa fie interzise :)
    • +2 (2 voturi)    
      prioritatea in intersectii (Marţi, 7 septembrie 2021, 12:53)

      mandalau [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Prioritatea in intersectii nu este data de marimea vehiculului sau marca acestuia. Un biciclist sau mai nou o trotineta electrica are aceleasi drepturi si obligatii ca un tir sau autobuz atunci cand intra in intersectie.
  • +2 (4 voturi)    
    privilegiati (Luni, 6 septembrie 2021, 13:55)

    cetateaningrijorat [utilizator]

    Deci domnu "Marian" are o trotineta din aia care prinde 80 km pe ora, pentru care nu ai nevoie de permis, de asigurare, nu platesti taxe pentru ea, nu ii faci RAR-ul, dar domnu distins vrea sa aibe prioritate de trecere cu trotineta lui ilegala?

    Iar astia sa se spele pe cap cu prioritatea lor, ca singura prioritate pe care ar trebui sa o aiba este cea ca a bicilistilor, ca atunci cand merg inainte pe un drum fara pista dedicata, masina care face dreapta, teoretic trebuie sa cedeze trecerea, ca in tarile civilizate, cum e si legea de altfel in Romania, pe care nu o respecta nimeni, dar astia vor legi speciale... pe care sa nu le respecte
  • +1 (1 vot)    
    Regulile de circulatie (Marţi, 7 septembrie 2021, 14:13)

    Razvan_M [utilizator]

    Cand ai strazi in Bucuresti cu 2-3-4 benzi pe sens pline pana la refuz, este un pic exagerat sa transformi o banda in "speciala".

    Eu sunt cetatean ce locuiesc aici de vreo 20 de ani; cea mai mare parte din timp sunt pieton, uneori biciclist, alteori circul cu transportul in comun, iar alteori sunt sofer. Ca pieton ma deranjeaza masinile parcate aiurea pe trotuar; la fel ma deranjeaza trotinetele, bicicletele, motocicletele si scuterele parcate aiurea pe trotuar. Ma deranjeaza masinile care <circula pe trotuar> - si ma deranjeaza cand <pe trotuar> trece pe langa mine o trotineta cu 15-20 km / h.

    Mi-ar placea sa vad ca toata lumea ia ca termen de comparatie pentru orice situatie varianta legala si de bun simt. Cand aud replici precum "ce daca sunt trotinete lasate aiurea pe trotuare sau pe strada, sunt si masini lasate aiurea" mi se pare ca iesim din domeniul discutiilor rationale.

    La treaba cu prioritatea, daca stam putin si ne gandim si la ceilalti, ne dam seama ca toti vrem sa ajungem mai repede si in siguranta la destinatie. Daca avem 3 benzi de circulatie si 50 de masini care stau la rand pe 2 dintre ele, iar a treia banda este rezervata trotinetelor, inseamna ca debitul pentru strada a scazut cu 33%. Oamenii care fac livrari de colete la domiciliu vor petrece cu N minute mai mult timp in trafic pentru a face aceeasi cantitate de livrari. Strazile se golesc mai incet, apar mai multe ambuteiaje, nervi si poluare.

    Trecerea de la automobil personal la vehicule electrice mici ar putea sa se faca poate in 10 ani, a.i. scaderea debitului unei strazi sa fie compensata de scaderea numarului de masini care circula si cresterea numarului de vehicule electrice mici. Dar atentie, asfaltul de pe o strada se produce din petrol - va fi consumat in continuare petrol; curentul electric se produce inca din combustibili fosili, deci de asta nu scapam; va fi nevoie in compensare de accize pe trotinete si curent...
  • +1 (1 vot)    
    stai putin (Miercuri, 8 septembrie 2021, 13:22)

    liviu_ [utilizator]

    prioritate in trafic pt trotinete si biciclete?!
    adica exact pentru CELE MAI LENTE vehicole?!
    that's smart!
    also la cum merg astia nici nu vreau sa-mi imaginez ce s-ar intampla daca ar avea si prioritate...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by