Cel mai grav accident în lanț de pe Autostrada Soarelui, soldat cu 4 morți și zeci de răniți: Un șofer a fost trimis în judecată după aproape 5 ani / De ce a durat atât ancheta

de I.H.     HotNews.ro
Vineri, 16 iulie 2021, 16:54 Actualitate | Esenţial


accident in lant pe A2
Foto: Facebook
Cel mai grav accident în lanț de pe Autostrada Soarelui s-a produs în 5 noiembrie 2016, în condiții de ceață densă, așa cum s-a întâmplat și vineri. Atunci, au fost implicate 28 de mașini. Patru oameni au murit, iar alte câteva zeci au fost rănite. Parchetul Tribunalului Călărași a dechis o anchetă care a fost finalizată după aproape 5 ani, mai exact în 1 iulie, când a fost trimis în judecată un șofer al unei firme de transport. De ce a durat atât? Procurorul de caz a explicat pentru HotNews.ro că au fost necesare două expertize.

Accidentul a avut loc într-o dimineață de sâmbătă, pe sensul București - Constanța al autostrăzii, în zona Lehliu Gară. Și atunci era ceață densă. În urma accidentului, au murit 4 oameni. Bilanțul furnizat atunci de autorități arăta că alte peste 50 de persoane au fost rănite, o parte dintre ele fiind duse la mai multe spitale din București.

În accident au fost implicate 28 de mașini.

Parchetul Tribunalului Călărași a deschis atunci un dosar penal, iar rechizitoriul a fost finalizat după aproape 5 ani.

De ce a durat aproape 5 ani ancheta



Procurorul de caz Cornelia Manea, prim-procuror adjunct al Parchetului Tribunalului Călărași, a explicat pentru HotNews.ro că rechizitoriul a fost finalizat în 1 iulie. Ea spune că ancheta a durat atât de mult pentru că au fost făcute două expertize criminalistice, fiind nevoie să se stabilească dinamica accidentului sau succesiunea loviturilor.

A fost trimis în judecată un bărbat, pentru infracțiunile de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă. Este vorba despre șoferul unei firme de transport care se afla la volanul unui microbuz ce ducea agenți de pază de la locul de muncă acasă.

Din cauza neadaptării vitezei, în condiții de ceață, șoferul a intrat cu microbuzul într-un ansamblu autotractor care reușise să oprească. Conform rechizitoriului, șoferul microbuzului ar fi responsabil pentru moartea a două persoane și pentru rănirea gravă a altor trei. În total, au fost răniți grav cinci oameni, dar doar 3 dintre ei au făcut plângere penală, a explicat procurorul.
  • "Accidentul a avut loc în două zone și a existat o a treia zonă - banda de urgență - unde erau oprite mașinile și s-au produs avarii minore. Pentru prima zonă nu s-a putut reține vinovăția unei persoane, iar pentru cea de a doua zonă a accidentului s-a reținut vinovăția persoanei trimise în judecată. Au fost 4 morți în total și mai multi răniți, dar s-a ajuns la concluzia că nu se poate reține vinovăția unei persoane pentru o parte din accident (...)
  • Moștenitorii decedaților și persoanele rănite care s-au constituit părți au cerut daune, fără a preciza cuantumul, care va fi solicitat în fața instanței", a mai spus procurorul de caz Cornelia Manea.
Dosarul a fost trimis Judecătoriei Lehliu Gară.

Accidentul de vineri dimineață de pe Autostrada Soarelui



Carambolul a avut loc în patru zone de pe autostradă, la kilometrul 183, în zona municipiului Medgidia, în condiții de ceață densă.

În urma accidentului 16 persoane au fost duse la spital, iar alte opt au primit asistență medicală la faţa locului.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25009 vizualizari

  • +15 (25 voturi)    
    cati prosti sunt in tara asta care nu stiu sa (Vineri, 16 iulie 2021, 16:59)

    qwerasdf [utilizator]

    foloseasca banda de accelerare de pe autostrada?!

    multi! prostii ies direct din spatiul de servicii, direct pe banda 1
    • +2 (2 voturi)    
      @querasdf (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 8:55)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      De pe banda de urgenta poti intra doar pe banda
      1… numerotarea benzilor de circulatie se face dinspre partea dreapta a drumului(banda de urgenta in cadrul autostrazilor)spre axul drumului.
      • 0 (0 voturi)    
        asa este (Duminică, 18 iulie 2021, 12:05)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

        dar sa nu incomodezi traficul de pe banda 1, adica cedezi trecerea la banda unu, nu iesi ca pampalaul direct in banda 1 si accelerezi incet sa te loveasca ala din spate care circula regulamentar cu 130, deci cedezi trecerea la banda 1
  • +9 (17 voturi)    
    cel care a produs accidentul in lant din 2016 (Vineri, 16 iulie 2021, 17:11)

    mmmircea [utilizator]

    e instructor auto din Slobozia. Conducea un logan, cand s-a mutat pe banda a doua ca sa devanseze un vehicul, apoi a acuzat ca ceata a aparut din senin, iar el in loc sa se replieze pe banda I, a continuat pe banda a-IIa. Dupa cateva zeci de secunde a franat pana la 30kmh ca nu mai vedea nimic. Inevitabilul s-a produs. El a scapat basma curata, si continua sa-i invete pe elevi cum se circula cu 30 la ora pe autostrada.
    • +10 (22 voturi)    
      Exact: autor legal vs autor moral (Vineri, 16 iulie 2021, 17:36)

      Mahalajahul [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Nu intotdeauna cand esti lovit din spate vina e a celui din urma. Chiar daca legislatia spune ca cel din spate "nu a adaptat viteza". Cel mai bun exemplu sunt chiar eu. Ma apropiam de o intersectie aglomerata. Eram atent la trafic si in ultima clipa am vazut semaforul: galben. Nu stiam de cat timp este galben si avand masina mica si goala la acel moment am apasat brusc frana si am oprit EXACT la linie. Galbenul a continuat deci abia se daduse galben. In spatele meu BAM, un autobuz plin cu calatori a intrat cu 65 km/h si m-a proiectat in intersectie. Din fericire fara raniti. Paguba 10000 de euro la mine si la autobuz. 3 h intersectia blocata. Concluzia: mie mi s-a dat masina inlocuitoare si nu am platit NIMIC in timp ce totul a mers pe asigurarea autobuzului. Cine a fost vinovat? Legal soferul de autobuz pt ca "nu a adaptat viteza" insa pe acel segment viteza era 70 km/h si nimeni nu si-a imaginat ca Aygo-ul meu va frana si opri atat de brusc. Moral eu sunt vinovatul pentru ca nu am fost atent si la semafor. Ce am invatat? Ca in loc sa risc un accident mai bine intru in intersectie. Chiar si pe rosu, daca nu se soldeaza cu accident. O amenda e mai buna decat a pune in pericol sanatatea si viata cuiva si chiar si decat pagubele materiale.

      Inca ceva: multi merg INCET pe banda a doua a autostrazii. Eu cu Aygo nu am ce cauta acolo decat daca sunt deja angajat in depasire. Masina e slaba si nu pot accelera decat greu. In mod normal cand un vehicul merge incet pe banda a doua (mai incet decat unul de pe banda 1) ar trebui data amenda grasa intrucat forteaza depasirea sa prin dreapta. Banda 2 TREBUIE sa fie mai rapida ca banda 1.
      • -5 (11 voturi)    
        Tu cu Aygo (Vineri, 16 iulie 2021, 18:54)

        Victtor [utilizator] i-a raspuns lui Mahalajahul

        Ai fi in stare sa renunti la masina si la permis pentru ca te consideri vinovatul absolut.
        • +2 (8 voturi)    
          Eu unul (Vineri, 16 iulie 2021, 22:21)

          Mahalajahul [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

          Cand fac o gresala nu incerc nici sa o uit, nici sa o pun sub pres. Din contra, ma "laud" cu ea. Nu imi face cinste insa asa cum eu am fost bou in anumite situatii asa poate fi oricine si nu regret - sunt om si gresesc. Vrei sa iti spun cum e sa faci un racetrack cu avionul si sa uiti sa inchizi flapsurile dupa decolare si sa zbori cu 150 km/h cand VF este 120 km/h si VFE este 100 km/h? (VF = viteza max cu flapsuri si VFE = viteza max cu flapsuri extinse la maxim)

          Am facut-o si pe asta. De ce? Neatentia. Dar din fericire constructorii avionului au fost mai buni ca mine si au luat o marja de eroare in calcul (bunicica). Au respectul meu - sunt oameni fantastici.

          Fiecare insa intelege din povestea mea ce doreste si, fireste, ce poate. Tu de exemplu ai inteles ca esentialul e ca eu ma vad drept vinovatul absolut si ca as renunta la permis si masina. Dar nu ma supar. Pentru ce? Ti-ai dat in fond toata silinta sa intelegi mai mult. Apropos, nu sunt nici cel mai bun povestitor.
      • +1 (7 voturi)    
        E mare lucru... (Vineri, 16 iulie 2021, 19:28)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Mahalajahul

        ... sa-ti constientizezi si sa-ti recunosti greseala.
        Felicitari!
        • +3 (5 voturi)    
          Incerc (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 0:54)

          Mahalajahul [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Sa nu o repet. O gresala e omeneasca insa repetarea ei este samanta prostiei.
      • +4 (8 voturi)    
        Hm (Vineri, 16 iulie 2021, 19:34)

        Gigel cu elefantii [utilizator] i-a raspuns lui Mahalajahul

        Parca la intersectii se reduce viteza si se pregateste oprirea daca e indicator de cedeaza trecerea. Daca limita e de 70, autobuzul cu 65 nu prea a redus viteza.

        Nu conduc dar am fost la scoala de soferi mai demult.

        La noi se conduce ca la jocul de popice, toti se grabesc undeva. Timpul de reactie e foarte mic.
        • +4 (8 voturi)    
          Eu nu pot sofa in Romania (Vineri, 16 iulie 2021, 22:26)

          Mahalajahul [utilizator] i-a raspuns lui Gigel cu elefantii

          O las pe sotia mea. Traficul, in special din oras, este pur si simplu incompatibil cu modul in care gandesc. De exemplu, am luat un taxi de la Otopeni spre Bucuresti. Este un giratoriu cu cozi lungi. Soferul a facut stanga si a luat giratoriul pe contrasens "ca sa castigam niste timp". Din aviatie stiu ca repede poti face un singur lucru: o catastrofa. Asa ca eu conduc pana la granita cu Romania si sotia conduce in Romania in timp ce eu stau cu ochii cat cepele. Asta e.

          PS: ceea ce am observat e ca desi in Bucuresti toti se grabesc undeva, ei intarzie in timp ce eu care nu ma grabesc niciodata nicaieri sunt punctual. Noroc ca intotdeauna am de citit ceva la mine iar timpul de asteptare e unul castigat.
    • 0 (10 voturi)    
      pe de alta parte (Vineri, 16 iulie 2021, 17:37)

      djbobo [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      si in legislatie scrie ca 30 km / h este viteza pt conditii de ceata densa (tip vizibilitate < 50/100 m). problema e ca la noi s-a incetatenit sa ignori si legislatia si ce ai invatat in scoala auto si chiar si experientza proprie. nu mai spun de cursuri auto etc poate 1 / 10000 daca face un curs de defence driving. ieri la fel pare ca masina care a incetinit era condusa tot de un sofer profesionist care a inteles ca poate fi o problema sa mergi cu 100 km h in conditiile acelea.
      • +8 (8 voturi)    
        Pe inca o parte (Vineri, 16 iulie 2021, 17:56)

        Mahalajahul [utilizator] i-a raspuns lui djbobo

        In conditii de ceata densa te angajezi in depasire?

        Mi s-a intamplat sa merg in oras pe o asemenea ceata ca nu vedeam bordura trotuarului din dreapta. Si 5-10 km/h erau mult. Am mers "la pas", adica ca sa nu stau.
        • -2 (2 voturi)    
          depasire (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 0:02)

          djbobo [utilizator] i-a raspuns lui Mahalajahul

          nu am inteles ce vrei sa spui cu depasirea dar ma rog nu mi am propus sa inteleg toata planeta ... in orice caz la ora la care am pus coment nu era dat cine ce cum a facut .
    • 0 (2 voturi)    
      Pai si cand e ceata si nu mai vezi nimic (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 8:09)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Mergi ca un kamikaze cu 130 km/h chiar daca nu vezi nimic in fata? Asta e atitudinea normala?
    • +1 (1 vot)    
      Intelegi ce inseamna (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 12:31)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Conducere preventiva?
      Sa mergi cu 130 km/h pe un drum unde nu vezi mai mult de 30 metri in fata nu are cum sa fie.
  • +8 (14 voturi)    
    Ce se intampla pe la altii (Vineri, 16 iulie 2021, 17:43)

    mircea112 [utilizator]

    https://trans.info/en/spania-un-nou-sistem-de-avertizare-va-ajuta-soferii-sa-circule-pe-timp-de-ceata-90534

    Noi ne facem prosti unii pe altii, pana pica napasta pe noi si ne trezim in ceata!

    Autostrazile trebuiesc semnalizate! Trebuie sa existe panouri care sa anunte soferii de accidente, de ceata, de elicoptere americane aterizate pe banda de urgenta ....
    • -2 (2 voturi)    
      nope (Vineri, 16 iulie 2021, 18:49)

      autan [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Nu e in PNRR. In rest nu sunt bani de nimic.
    • 0 (2 voturi)    
      Corect (Vineri, 16 iulie 2021, 18:51)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Dar na, constructia de autostrazi in Romania se face doar pe hartie...Costa de 10 ori mai mult ca in Germania si Spania si nici macar una nu e facuta ca lumea. Sistemele de avertizare elecotronice sunt putine si proaste, spatiille de refugiu platite de multi ani constructorului nu exista, indicatoarele lasa de dorit (daca nu as folosi sisteme de navigatie, m-as duce mereu in directia gresita) etc etc... Oricum, doar in Romania dureaza 5 ani sa se faca 2 expertize...In Germania, asa ceva dura maxim o luna.
    • +2 (2 voturi)    
      :) (Vineri, 16 iulie 2021, 19:31)

      rei [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      panouri exista.....dar cine le vede?la 150-250km/h parca se urnesc si ele din loc si vin spre tine......nu ai timp sa citesti ce scrie pe ele

      e adevarat ca au fost prinsi la mijloc si cativa care circulau regulamentar......ca au venit mig-urile din spate
  • -1 (5 voturi)    
    Cascadorii rasului (Vineri, 16 iulie 2021, 19:04)

    fanegr1ja [utilizator]

    'Autostrada' in Romania este echivalentul unui drum agricol prin alte tari.
    Fara spatii de servicii, fara avertizoare de accident sau intemeperii, facute cat mai ieftin ca sa ramana de parandarat politicianului roman.
    Intre timp romanii se bat intre ei in loc sa ii traga la raspundere pe cei ce au avut pe mana banii publici.
    Coruptia ucide, cazul de fata e inca un exemplu in acest sens.
  • 0 (4 voturi)    
    sa nu uitam... (Vineri, 16 iulie 2021, 19:08)

    liviu_ [utilizator]

    5 ani pt dosar penal

    si ne mai miram d c ajung faptele sa se prescrie ...

    dr hei... la pensii si salarii speciale inainte ...
  • 0 (4 voturi)    
    ! (Vineri, 16 iulie 2021, 22:41)

    tudorr [utilizator]

    5 Ani si criminalul SIGUR ia cu suspendare!
  • +4 (4 voturi)    
    asa si asa (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 7:50)

    Zentrix [utilizator]

    Ok, prajitul ala mergea incet pe banda a 2-a si a fost lovit din spate.

    Insa berbecul care a lovit din spate ar fi trebuit sa reduca la randul lui viteza cand a vazut ca e ceata si vizibilitatea scade. Come on, nu suntem in Titanic. Eu stiu ca atunci cand vizibilitatea e diminuata, viteza trebuie redusa consencinta in asa fel incat sa poti frana in limita de vizibilitate. Altfel, degeaba te mai uiti pe parbriz, ca oricum, indiferent ce ar aparea in fata, nu mai ametimp de franare.
  • +2 (2 voturi)    
    eu cred (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 7:59)

    Zentrix [utilizator]

    ca tataitza s-a trezit pe banda 1 cu un melc in fatza. Si atunci, s-a bagat as il depaseasca cu 30 km/h pe banda a 2-a. Nu a accelerat mai mult ca nu prea vedea nimic in fatza.
    Din spate insa, ghinion, venea regele soselelor. Nu vedea nici asta nimic in fatza dar macar accelera blanao.
    S-a trezi cu tataitza in fatza lui si evident nu a mai putut frana.

    Lovirea din spate niciodata nu se produce din vina celui care franeaza! Daca nu poti proba ca cel din fata a oprit brusc fara motiv intemeiat, esti bun de plata.Indiferent care ar fi motivul pentru care cel din fata ta a franat, tu trebuia sa pastrezi o distanta suficienta incat sa-ti permita sa opresti in conditii de siguranta.
  • 0 (2 voturi)    
    Mă gândeam … (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 11:15)

    Celbland [utilizator]

    … că la teză, când eram elev, trebuia să rezolv probleme mult mai complicate într-o oră, iar “expertului” i-a luat cinci ani pentru o problemuță.
    • 0 (4 voturi)    
      La teza (Sâmbătă, 17 iulie 2021, 12:05)

      Mahalajahul [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      Erai platit cu ora? Daca da, ti-ar fi luat tot 5 ani :)
  • 0 (0 voturi)    
    s-a mai intamplat... masuri de niciunele... (Luni, 19 iulie 2021, 12:36)

    Machu [utilizator]

    ce mi-a placut mie la M43 la unguri? erau niste triunghiuri desenate pe autostrada... si erau explicatii ca daca nu vezi cel putin doua esti prea aproape de cel din fata ta.... asta ca pt romanii ce nu aveau experienta cu autostrazile.... asta era prin 2010-2011... la noi de ce nu s-or putea pune astfel de chestii pe asfalt? mai ales ca in perioada asta toti ii dau talpa spre mareeee
    mai ales daca nu le vezi de niciun fel meri manca-l-ar mama cu grija...
    acum vreo 5 ani tot asa pe la 11 dimineata intr-o sambata mergeam la mare.... inghesuiala mare/mare! am renuntat sa mai merg cu coloana pe banda a doua ca toti erau la 2-3 metri distanta... si din spate veneau mereu cu flashuri... am lasat un mertzan frumos cu doua usi sa treaca... si m-am dat pe prima banda... la cca 90-100km/h si am lasat ceva spatiu sa ma simt comod... in fond nu aveam o ora anume sa ajung...
    dupa cca 10-12 minute de mers.. hopaaa! stoooop! avarii si piua cu mersu'.... carambol!!! erau mai multi pupati acolo.... mertzu' era si el... mai scurt acuma...
    apoi am aflat ca era al treilea accident in lant in ziua aceea tocmai fiindca nu respectau distanta... a franat unu si toti au venit gramada...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by