Instanţa suspendă aplicarea unei hotărâri pentru desfiinţarea Direcţiei de Plante din cadrul Consiliului Judeţean Prahova / Este a patra decizie a CJ suspendată de magistraţi în ultimele săptămâni

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 5 martie 2021, 18:04 Actualitate | Esenţial


Instanta de judecata
Foto: pixabay.com
Angajaţii Consiliului Judeţean Prahova au obţinut în instanţă suspendarea unei hotărâri aprobate luna trecută de către consilierii judeţeni, hotărâre care prevedea desfiinţarea Direcţiei de Plante din cadrul instituţiei şi concedierea a peste 50 de oameni, scrie News.ro. Este a patra hotărâre a Consiliului Judeţean Prahova care este suspendată de tribunal după ce salariaţii au dat în judecată instituţia.

Magistraţii Tribunalului Prahova au decis, vineri, suspendarea unei hotărâri care prevedea desfiinţarea unei direcţii din cadrul Consiliului Judeţean Prahova.

„Admite cererea. Suspendă executarea Hotărârii Consiliului Judeţean Prahova nr. 3 din 27.01.2021 privind desfiinţarea Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi de Întreţinere a Drumurilor Judeţene Prahova, până la pronunţarea instanţei de fond. Reduce onorariul de avocat solicitat de reclamanţi, la suma de 3000 lei. Obligă pârâta la plata cheltuielilor de judecată către reclamanţi în cuantum de 3050 lei, reprezentând taxă judiciară de timbru şi onorariu avocat redus. Cu drept de recurs în termen de 5 zile de la comunicare; cererea de recurs se depune la Tribunalul Prahova”, este soluţia pronunţată vineri şi publicată pe portalul instanţelor de judecată.

Hotărârea privind desfiinţarea celor 59 de posturi din cadrul Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi de Întreţinere a Drumurilor Judeţene Prahova, a fost adoptată în ianuarie, la iniţiativa preşedintelui CJ Prahova. Documentele care fundamentează decizia arată că „acest demers determină o economie la bugetul judeţului pentru anii 2021-2024 în sumă de circa 30.416 mii lei, respectiv 7.604 mii lei anual”.

În acest caz, se intenţionează externalizarea serviciilor.

Aceasta este a patra hotărâre adoptată de consilierii judeţeni din Prahova în ultimele luni care este suspendată prin decizie a instanţei de judecată. Tribunalul Prahova a admis, tot la cererea angajaţilor din CJ Prahova, suspendarea a două hotărâri care prevedeau reducerea numărului de posturi din aparatul propriu al Consiliului Judeţean şi a unei hotărâri care prevedea desfiinţarea Direcţiei de Pază, care are peste 150 de angajaţi.


Context

În data de 27 ianuarie, CJ Prahova a adoptat două proiecte privind desfiinţarea unor direcţii şi externalizarea serviciilor aferente, preşedintele instituţiei, Iulian Dumitrescu, anunţând că prin acest demers vor fi realizate economii care vor fi folosite pentru investiţii, relatează Agerpres.

Astfel, aleşii judeţeni au aprobat proiectele privind desfiinţarea, din data de 31 martie, a Direcţiei Judeţene de Pază şi a Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi de Întreţinere a Drumurilor Judeţene Prahova, acestea având, conform datelor cuprinse în documentele aferente proiectelor, 159 de posturi, din care 24 funcţii publice şi 135 de natură contractuală şi, respectiv, 59 de posturi de natură contractuală.

"Motivul adoptării proiectului de hotărâre în cauză - în scopul gestionării eficiente a resurselor financiare limitate şi a reducerii cheltuielilor de personal, care în prezent presupune costuri ridicate, cât şi pentru îmbunătăţirea modalităţii de prestare a serviciului de pază pe criteriul eficienţei economice. (...) Acest demers determină o economie la bugetul judeţului pentru anii 2021-2024 în sumă de circa 46.272 mii lei, respectiv 11.568 mii lei anual", se arată în proiectul referitor la desfiinţarea Direcţiei de Pază.

Preşedintele CJ, Iulian Dumitrescu, a anunţat că intenţia autorităţii este de a externaliza acest serviciu iar în caietul de sarcini va fi prevăzută cerinţa ca firma care va câştiga paza obiectivelor judeţene să preia integral agenţii care rămân fără loc de muncă prin desfiinţarea direcţiei în cauză.

Acelaşi scenariu de lucru ar urma să fie aplicat şi în cazul Direcţiei Judeţene de Protecţia Plantelor şi de Întreţinere a Drumurilor Judeţene Prahova, conform proiectului supus aprobării.

"Prin această externalizare se valorifică la un nivel superior capacitatea administrativă a judeţului Prahova, aşa cum este ea definită la litera o) a art. 5 din Codul administrativ. Acest demers determină o economie la bugetul judeţului pentru anii 2021-2024 în sumă de circa 30.416 mii lei, respectiv 7.604 mii lei anual", menţionează sursa citată.

Iulian Dumitrescu a precizat că banii economisiţi prin desfiinţarea celor două direcţii vor fi folosiţi pentru investiţii.

Angajaţii celor două direcţii au cerut în instanţă suspendarea aplicării acestor hotărâri şi Tribunalul Prahova a admis ambele solicitări.

De asemenea, în urma demersurilor făcute de către angajaţii CJ, instanţa a suspendat anterior executarea altor două hotărâri adoptate de CJ, fiind vorba despre cea referitoare la reducerea aparatului propriu cu 101 posturi, adoptată în noiembrie 2020 şi cea privind reorganizarea aparatului de specialitate şi reducerea acestuia cu 96 de posturi, adoptată în data de 27 ianuarie.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5539 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    Corb la corb nu-si scoate ochii (Vineri, 5 martie 2021, 19:08)

    LiviuX [utilizator]

    Bugetarii se simt amenintati, asa ca fac front comun.
  • +6 (6 voturi)    
    Stai putin sa inteleg (Vineri, 5 martie 2021, 20:24)

    JustinCase [utilizator]

    Cand se infiinteaza ceva decid oamenii politici alesi, iar cand trebuie sa se desfiinteze decide Vasile de la ”justitie”?
    • +4 (4 voturi)    
      Evident, nu ti-ai dat seama? (Vineri, 5 martie 2021, 20:36)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

      De acum inainte justitia va fi cea care hotaraste ce firme se infiinteaza, cati salariati va avea, ce departamente, etc. Tocmai am fost la tribunal sa-mi fac o firma si judecatorul a spus ca sigur, nu e nici o problema daca firma mea va avea trei departamente cu 45, 37 si 21 angajati, doua sectii cu 76 respectiv 39 angajati si 81 personal TESA. Asta fix, nici mai multi nici mai putini. A, si trebuie sa le mai fac si o linie de transport, ca sa nu mearga saracii pe jos in incinta.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by