Cola-Cola a răspuns criticilor legate de promovarea unei retorici împotriva albilor după ce pe platformele social media au apărut materiale în care compania își instruiește angajații să „încerce să fie mai puțin albi”, relatează Newsweek.

Slide din programul de instruire al Coca-ColaFoto: Twitter

Karlyn Borysenko, un activist care susține interzicerea predării teoriei critice a rasei, a distribuit imaginile primite de la un angajat anonim al companiei care arată cursul online al Coca-Cola privind combaterea rasismului.

Angajații au primit sfaturi despre cum să fie „mai puțin albi, mai puțin aroganți, mai puțin siguri, mai puțin defensivi, mai puțin ignoranți și mai umili”.

„În Statele Unite și alte țări occidentale persoanele albe sunt educate pentru a crede că sunt inerent superioare fiindcă sunt albe”, scrie pe unul dintre slide-uri.

„Cercetările arată că de la vârsta de 3-4 ani copiii înțeleg deja că este mai bine să fii alb”, adaugă acesta.

Un purtător de cuvânt al Coca-Cola a confirmat că materialul face parte dintr-un plan ce își propune „construirea unui mediu de muncă mai incluziv”.

Acesta a precizat însă că slideshow-ul este dintr-o serie LinkedIn Learning ce poate fi descărcată public și că nu reprezintă un punct central al programului de instruire al companiei.

Programele de instruire antirasism au devenit un subiect controversat în Statele Unite după uciderea lui George Floyd, conservatorii respingând acuzațiile de rasism instituțional și acuzând că acestea promovează discriminarea față de albi.

Răspunsul Coca-Cola a venit după ce compania a fost amplu criticată pe Twitter și alte platforme special media, în special în rândul cercurilor conservatoare.

Citește și: