Profesorii „woke” din SUA vor scoaterea lui Shakespeare din programa școlară, acuzând „masculinitatea toxică” și „supremația albă”

de S.J.     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2021, 10:48 Actualitate | Internaţional


William Shakespeare
Foto: Flickr
Piedestalul pe care a fost pus odată William Shakespeare se clatină după ce scriitorul britanic a început să fie atacat de către profesori care îi critică atitudinea față de rasă, sexualitate, gen și clasă socială, relatează Washington Times.

Însă pentru unii din noua generație de profesori din lumea anglo-saxonă, Shakespeare este văzut tot mai puțin ca un simbol al literaturii universale și mai mult drept un instrument al oprimării imperialiste, un autor care ar trebui disecat în clasă sau scos din programă cu totul.

„Este despre supremație albă și colonizare”, afirmă profesorii care au fondat #DisruptTexts, un grup care dorește scoaterea unora dintre stâlpii literaturii occidentale din programa școlară sau supunerea lor unor critici nimicitoare.

Profesorii anti-Shakespeare afirmă că fanii operelor sale ignoră viziunea asupra lumii problematică a autorului și că ar trebui să abordeze modul lor de a gândi „alb”.

Pedagogii mai spun că Shakespeare ar trebui predat, dacă ar fi să fie predat în continuare, în versiuni diluate ale textelor sale originale cu un accent pus pe problemele legate de egalitate.

Elizabeth Nelson, care predă limba engleză la Twin Cities Academy - o școală gimnazială din St. Paul, Minnesota, a declarat pentru revista School Library Journal că le predă elevilor săi teorie marxistă când aceștia citesc tragedia „Coriolan” a lui Shakespeare.

Sarah Mulhern a declarat pentru aceeași revistă că le-a predat o „analiză a masculinității toxice” elevilor ei de la liceul High Technology High School din Lincroft, New Jersey, când aceștia au citit „Romeo și Julieta”.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


25568 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    Americanii nu sunt un exemplu pentru morala. (Marţi, 16 februarie 2021, 10:59)

    Lok [utilizator]

    Ba chiar cred ca ar trebui sa ne distantam de ei cum recomanda proaspat coboratele bile a lui Macron.
    • +22 (24 voturi)    
      Dulăii si căţeii (Marţi, 16 februarie 2021, 12:34)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      A face o analiză profundă a operei unui autor (prestigios, pe deasupra) este o obligaţie a profesorului. Până aici totul e bine !
      Pentru amatorul de artă (literară, muzicala, picturiala sau grafica diversa, sculptură) problema a fost dintotdeauna aceaşi : Ce alegem ? Omul sau opera sa ? Greu de răspuns.
      Însă, atunci când un grup de "arbitrii", ce nu au nici macar 1% din talentul celui criticat, încep o EPURARE a operelor umanităţii, scoţându-le din contexul istoric al creaţie lor, din necesităţile cotidiene ale autorilor si din presiunile existenţiale la care au fost supusi aceştia, ajungem la un fel de fascism (comunism ?) al artelor, în care alt fel de presiuni sociale vor să "albească" ceea ce nu poate fi albit. Este un non-sens al unui mod de gândire unic şi de neatacat. Ne clădim, noi înşine, cuşca inchisorii noastre fals aurite. O lume poate deveni distopică chiar si din dorinţa de a face bine cu orice preţ. Dar hai să discutăm mai întâi : "Ce înseamnă BINELE în viaţa noastră ?" În acest ritm ce va mai rămâne din arta trecutului ? Dar din cea a prezentului ?
      Habotnicia "binelui" instrumentat de o populaţie de-şi descoperă dreptul la "liberă exprimare", este de o toxicitate deplorabilă, primejdiasă, suicidară.
      Hai să renunţăm, de ce nu, şi la "democraţie"; până la urmă, vorbim de o dominaţie a celor mulţi (sau puternici) în detrimentul celor puţini (si slabi). Vom trăi mai fericiţi, cu "binele"acesta cusut pe o cârpă, în bucătăria vieţii, alături de "Răpirea din serai ?".
      Este o situaţie din care fiecare va profita pentru a tăia o halcă de pus în castronul elucubraţiilor ideologiei sale, învinuind, bine-nţeles, pe ceilalti de trădare.
      Şi, uite-aşa, libertatea va distruge libertatea, căci "fiecare pasere pe limba ei piere".
      Suntem o rasă neputincioasă, laşă, gata să-şi supună înfricoşarea oricărui nou-venit ce ne poate propune imposibilul, nişte masochişti cu vise de libertate fantasmagorice.
      • +4 (12 voturi)    
        Oare ? (Marţi, 16 februarie 2021, 17:52)

        danmarian [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        "contributor.bis" -
        De ce folosim tot timpul cuvantul denigrator FASCISM ? Oare nu COMUNISMUL a fost - in cel mai bun caz - tot atat de nociv ? Dar inca avem regimuri comuniste - NOCIVE ! si le acceptam !!! Sa spunem adevarul COMUNISMUL a fost TOT ATA DE NOCIV ca nazismul - fascismul - dar a dainuit mai mult si a facut MULT MAI MULTE VICTIME Vezi China comunista - sau Korea de Nord , sau Venezuela, Cuba si poti sa-ti dai sema de catastrofel produse de comunism !
        • +8 (12 voturi)    
          Dar operele (Marţi, 16 februarie 2021, 20:11)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

          lui Lenin, Marx si Engels , nu sunt o dovada a suprematiei albe ? Le lasam sau le scoatem ?Mi-art pleca sa-mi raspunda un belemist. Eventula un suporter antifa.
          • -4 (6 voturi)    
            Lenin si Marx erau albi? De cand? (Miercuri, 17 februarie 2021, 9:32)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

            Mai baiete. Nu schimba istoria.
    • +30 (30 voturi)    
      Dacă o mai țin așa, (Marţi, 16 februarie 2021, 13:47)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Nu mai este nevoie să prindem SUA din urmă. Ne vor prinde ei pe noi.
  • +27 (39 voturi)    
    Socialistii vor distrugerea culturii Europene (Marţi, 16 februarie 2021, 11:03)

    Kivek [utilizator]

    au daramat statuile lui Columb, au distrus tot ce au putut din istoria si cultura Europeana si razboiul continua
    • +31 (35 voturi)    
      Sunteți delicat (Marţi, 16 februarie 2021, 13:39)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      când îi numiți pe talibanii ăștia ai corectitudinii politice „socialiști”... Sunt, de fapt, niște comuniști înrăiți... Și cretini... Cine a trăit perioada Ana Pauker și Gheorghiu-Dej sub dictatura lui Stalin recunoaște foarte bine metodele astea... Atunci au fost interziși o mulțime de scriitori și cei care au existat prin manualele școlare erau ciumpăviți îngrozitor. Nu l-au putut da afară de tot pe Eminescu, dar cine citea ”Împărat și proletar”, citea de fapt doar partitura proletarului... Cea a împăratului pur și simplu dispăruse. Am terminat Facultatea de Filologie în anul 1963 fără să-l fi studiat pe Lucian Blaga, pentru că era interzis. În schimb am aprofundat poemele lui A. Toma (știe cineva cine a fost ăsta?) și ale lui Dan Deșliu... Dacă ajungem să-l privim și pe Shakespeare prin binoclul corectitudinii politice înseamnă că omenirea a luat-o rău îndărăt spre epoca de piatră... Mă tem că în curând vom afla că și Michelangelo trebuie șters din istoria artei pentru că nu a sculptat și pictat decât oameni albi...
    • -4 (8 voturi)    
      Ar trebui un echilibru ! (Marţi, 16 februarie 2021, 20:07)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Sa ramana Shakespeare dar sa fie citit , comentat, invatat la scoala si aprofundat si un scriitor negru, din Africa , din secolul XVI -XVII , pentru echilibru. Astfel suprematia alba va fi anihilata de suprematia neagra si scorul va ramane nul.1-1. Corect ?
      • 0 (4 voturi)    
        Nu e corect! (Miercuri, 17 februarie 2021, 14:29)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Daca pui pe un talger al balantei pe Shakespeare si pe celalalt pe oricine vrei tu dintr-o cultura marginala, nu vei avea niciodata echilibru.
        Ar trebui mai degraba o resetare generala, dar asta nu prea pare posibila asa cum stau lucrurile acum.
        Probabil, cand se va produce uniformizarea prin amestecul celor 2 rase (pt ca problema este numai intre astea doua) va fi posibila si resetarea.
        Cale lunga...
  • +33 (39 voturi)    
    sunt alb si (Marţi, 16 februarie 2021, 11:04)

    qwerasdf [utilizator]

    ma doare fix undeva de ce cred toti dezaxatii carora li s-a urat cu binele si nu stiu ce sa mai faca ca sa fie 'cool'

    n-am facut rau nimanui si n-am asuprit pe nimeni ca sunt eu alb. De ce mi-ar pasa de parerile acestor indivizi cu probleme psihice?
    • +24 (26 voturi)    
      poti sa mori cu dreptatea-n mana (Marţi, 16 februarie 2021, 12:41)

      xan [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Tie nu-ti pasa ca esti alb, dar lor da. "Sigur ati facut si voi ceva". Asta mi-a zis mie personal unu care nici nu stia exact unde e Romania pe harta.

      Si-s multi, au baltagul in mana, se uita urat si vin sa-ti ia gatul, ca-ti pasa sau nu.
    • +8 (10 voturi)    
      Corect !! (Marţi, 16 februarie 2021, 20:14)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      De parerile acestor indivizi ar trebui sa se preocupe spitalele de psihiatrie. Acelea care trateaza urgente, cu camasa de forta si tot tacamul.
  • +32 (36 voturi)    
    Unii fac orice sa iasă in fata! (Marţi, 16 februarie 2021, 11:11)

    AM1981 [utilizator]

    Cum doamne iarta-ma sa scoți din context operele lui Shakespeare?
    A trait acum 400-500 de ani, altfel era percepția societății si legile de atunci, alta e acum. Sa o scoți din contextul acela si sa o transpui in contextul actual...poate doar sociologii sa o facă, de dragul exercițiului sau sa vezi cat am evoluat.
    Si mi-e îmi era greu cand eram la scoală sa il citesc pe Ion Creanga, din cauza regionalismelor, arhaismelor...etc. Dar nu încerc sa îmi bat capul prea mult si sa fac o comparație cu ce era atunci vs. acum. Si eventual sa creez o mișcare din aceasta pentru scoaterea lui din programa școlara.
    A fost, let it go, privește înainte!
  • +27 (29 voturi)    
    He-he... (Marţi, 16 februarie 2021, 11:15)

    Cataleya [utilizator]

    Da' Iliada n-o scot?
    Ca Achilles, unul dintre cei mai mari eroi ai istoriei, era foarte dragastos cu Patrocles.
    Sau acolo nu e vb despre "masculinitate toxica"? :)
    • +19 (21 voturi)    
      Urmează (Marţi, 16 februarie 2021, 13:31)

      Ana Armanca [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      O profesoară de liceu din Massachusetts s-a lăudat pe rețelele de socializare că a spus: „Sunt foarte mândră să spun că am eliminat Odiseea din programa de învățământ anul acesta!”. Urmează probabil și Iliada. După părerea ei, maestrul povestitor orb al Greciei Antice, Homer, este vinovat de „răsfățarea și răspândirea sexismului, rasismului, abilității și centrismului occidental”. Ea a ajuns la concluzia că anularea clasicilor pare să fie cea mai eficientă modalitate de a se asigura că tânăra generație de astăzi nu poate, din nou în viziunea ei, să fie otrăvită de „păcatele” complet fictive și mitice ale lui Ulise, Menelau și Priam.”
      • +3 (13 voturi)    
        Poate să se ia de mână cu Presada (Marţi, 16 februarie 2021, 18:00)

        Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Ana Armanca

        noastră,cea rămasă fără coledzi.Asta vrea tabula
        rasa din cultura și tradițiile României.La gunoi cu
        ipochimenii!
  • +37 (37 voturi)    
    o sa vina o generatie (Marţi, 16 februarie 2021, 11:19)

    nellino [utilizator]

    de analfabeti tupeisti si sensibili la orice nu inteleg.
    • +18 (18 voturi)    
      Ea... (Marţi, 16 februarie 2021, 12:52)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      ...generatia de care vorbiti este deja activa pe frontul narcisic al ignorantei agresive si sinicidare.
    • +9 (15 voturi)    
      hmm (Marţi, 16 februarie 2021, 14:23)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      o sa vina o generatie... din pacate deja a venit si influentele si efectele ei sunt deja vizibile in
      1. marile corporatii (facebook, tweeter, google)
      2. politica americana: deturnarea partidului democrat
      3. in universitatile americane unde se prexa marxismul ca "solutia completa" pentru egalitate si echitate (parca am mai auzit undeva de "solutie" de asta... oare unde?!)

      Democratii au cheltuit milioane de dilari incercand sa demostraze ingerinta rusa in alegerile din 2016, dar ingerinta social media in alegeri nu a investigat-o nimeni. Google a declarat deschis ca republicanii nu trebuie sa ajunga la putere.
      Faceti un mic test, cautati pe google:
      - "white family" (cate familli albe va returneaza?)
      - "straight white family" (cate familii traditionalte va returneaza?
      - sau "european art"...


      Ce vedeti sunt efectele MLF (Machine Learning Fairness), practic o metodat de manipulare prin promovarea unui anumit continut dictat politic.
  • +32 (32 voturi)    
    Ce e cu idiotenia asta? (Marţi, 16 februarie 2021, 11:20)

    This_User_Is_Real [utilizator]

    "That right there, is why people start to hate leftists more and more". Cu asemenea cenzurari, o luam pe o cale care va duce doar la falii sociale.
    Este absolut aberant ce se intampla in SUA. De dragul religiei corectitudinii politice, ajung sa fie mai ciudati decat comunistii, care au interzis o multime de opere literare pentru ca promovau idei care nu erau pe placul partidului.
    Aceasta directie este ceea ce sperie multa lume, nu doar pe americani, si asta este unul dintre motivele pentru care Trump a fost votat de atatea zeci de milioane de oameni.
  • +25 (27 voturi)    
    Conceptul Revolutiei Permanente (Marţi, 16 februarie 2021, 11:20)

    MPopa [utilizator]

    Oamenii cu discernamant (inclusiv cei cu optiuni politice de stanga) trebuie sa inteleaga ca o civilizatie care o ia pe panta reformelor justificate ideologic va sfarsi prin a se autodistruge. Acesti „academics” mentionati in articol sunt din categoria celor pe care de Gaulle ii numea „indivizi aparent foarte savanti, dar cu un creier de colibri”. Ei nu doresc de fapt o societate mai buna ci una aflata intr-o revolutie permanenta, care sa le ofere teren de joaca si de afirmare. Nu se vor opri niciodata din a inventa noi ofense, noi minoritati defavorizate, noi metode de a distruge fundamentele care stau la baza unei societati functionale.
    • +1 (11 voturi)    
      aveti dreptate... (Marţi, 16 februarie 2021, 12:50)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui MPopa

      Da, aveti dreptate, si v-am dat un +, dar toata istoria omenirii este dominata de aceaste lupte de curte de gradinita, pentru ca, raportat la istoria rasei noastre, înca nu am depasit stadiul anal al gândirii, ramasa la o primitivitate indolenta, cupida si amorala.
      La ritmul capatat de spiritualitatea schioapa a Mapamondului, nici nu prea cred ca vom apuca tipurile liceului vietii.
  • +15 (17 voturi)    
    Ne- (Marţi, 16 februarie 2021, 11:22)

    mitg [utilizator]

    -buni.
  • +11 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 11:24)

    [anonim]

  • +15 (31 voturi)    
    HN a descoperit neo-marxismul. Bravo! (Marţi, 16 februarie 2021, 11:24)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    „Elizabeth Nelson, care predă limba engleză la Twin Cities Academy - o școală gimnazială din St. Paul, Minnesota, a declarat pentru revista School Library Journal că le predă elevilor săi teorie marxistă când aceștia citesc tragedia „Coriolan” a lui Shakespeare.”

    Vita aia spune clar ca preda „teorie marxista” la orele de literatura engleza, iar indoctrinarea cu mizerii stangiste e un fenomen foarte larg raspandit in scolile si universitatile americane.

    Sper ca in viitor HN va mai aduce si alte stiri de acest gen, pentru ca nu sunt deloc putine. Trebuie doar un minim efort pentru a le gasi si aduce in atentia publicului romanesc.

    P.S. Neomarxistii vor sa cenzureze inclusiv gandirea, nu numai exprimarea. Scrie in text ca au o problema cu modul de gandire „alb”. Pa-pa libertate de gandire.
    • +8 (10 voturi)    
      1984 (Marţi, 16 februarie 2021, 14:28)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      1984 ... si am crezut multa vreme ca era vorba de comunism... pfff
    • +5 (7 voturi)    
      Poate se intoarce (Marţi, 16 februarie 2021, 20:22)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      foaia , si le dam " pa-pa libertate de gandire " la nebunii astia !
  • +27 (29 voturi)    
    curatam, curatam (Marţi, 16 februarie 2021, 11:28)

    andimi [utilizator]

    pai bun, ii eliminam pe toti cei valorosi, ca la toti exista ceva de reprosat, ba ca sunt albi, ba ca sunt rasisti (in vremuri cand nici nu se stia ce inseamna), ba ca au avut sclavi (nu stiau ca nu au voie) si tot asa. Ce punem in loc? Inlocuim valoarea cu ce? Astora le trebuie niste lectii de societate comunista din anii 50, sa vada ce a iesit din haosul instaurat de comunism in tarile din estul Europei!
  • +18 (20 voturi)    
    si asta e inceputul (Marţi, 16 februarie 2021, 11:28)

    IOSCA [utilizator]

    Idiotii vor gasi aceleasi argumente si pentru orice alt clasic. Ingustime de minte.
  • +12 (14 voturi)    
    cand sarpele isi mananca propria coada (Marţi, 16 februarie 2021, 11:29)

    iuon [utilizator]

    Daca nu ai nici o fundatie ... plutesti.
    Te arunca valurile in stanga si in dreapta.
  • +28 (32 voturi)    
    Adică facem tabula-rasa istoria sau cum? (Marţi, 16 februarie 2021, 11:33)

    BEDE [utilizator]

    Într-o anumită epocă se gândea într-un anumit fel. Este pur și simplu absurd să te aștepți ca Shakespeare să fi gândit așa cum a gândit mai târziu J.J. Rousseau.
    Și, dacă este să o luăm așa, atunci trebuie să renunțăm complet la literatura europeană, pentru că a fost scrisă de albi și, cum-necum, dacă cauți cu tot dinadinsul nu se poate să nu găsești prin ea ceva de supremație albă...
    Atunci, ia să vedem ce literatură aveau negrii din Africa. Avea oare vreo literatură?
    Sau ce literatură aveau aboringenii din Australia sau maorii din NZ?
    Ce facem? Clasăm automat ca rău tot ce a dus la dezvoltarea literaturii, artelor și industriei numai pe motivul că odată au avut sclavi?
    Și dacă europenii au fost răi că au avut sclaci, atunci negrii sutn grozavi de buni? De reținut că sclavii negri pe carei îi cupărau europenii îi cumpărau de la alți negri care îu luaseră prizonieri în război. Și chiar și în secolul XXI există conflicte violente (hai să nu zicem chiar războaie) între triburile de negri.
    Așa că nu este deloc în regulă să clasifici ca rău tot ce este european și tot ce ține de cultura europeană.
    • +16 (18 voturi)    
      Culmea e că Shakespeare (Marţi, 16 februarie 2021, 13:50)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      gândea atunci în multe privințe așa cum gândesc oamenii cu mintea întreagă și în prezent... Că de-aia e jucat și studiat de cinci sute de ani până în zilele noastre... De aceea e viu și acum și constituie o problemă pentru mințile astea ca un creier de găină care din păcate își propagă și își impun prostia și generațiilor următoare...
      • +7 (9 voturi)    
        pentru Leul in iarna (Marţi, 16 februarie 2021, 20:26)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        Isi impun pentruca ii lasam noi sa isi impuna. Dar va urma reactia si nu-si vor mai impune nimic !
  • +17 (21 voturi)    
    merita sa publicati astfel de stiri? (Marţi, 16 februarie 2021, 11:35)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Masculinitatea toxica prezenta in Romeo si Julieta!.
    Ma intreb daca astfel de idei produse de insi deviati mintal merita reluate in presa. Asta nu e marxism , e tampenie si prostie pura...si ura , o imensa ura fata de tot ce este frumos si inaltator, fiindca e scris de albii asupritori ca marele Will.
  • +21 (23 voturi)    
    Sa nu ne-ngrijoram prea tare (Marţi, 16 februarie 2021, 11:39)

    Zapateado [utilizator]

    Fiindca ideologiile vin si se duc si se alege praful de ele in cele din urma. Dar operele de arta nemuritoare de aia se si numesc nemuritoare, fiindca vor starni de-a pururi admiratia a largi mase de oameni.

    Nicio ideologie , nici woke , nici nazi, nici political corectă nu-i vor putea impiedica vreodata pe anumiti spectatori sa iasa in EXTAZ dintr-o sala de teatru unde s-a jucat Romeo si Julieta.

    Spre deosebire de nataraii astia , Shakespeare are opera. Da' ce opera!
    • +12 (14 voturi)    
      Eu cred că ne îngrijorăm (Marţi, 16 februarie 2021, 13:58)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

      pe bună dreptate... Pentru că mulți dintre noi am trăit pe pielea noastră aceste elucubrații... Eu, cel puțin, așa am pățit... Ideologia care a nenorocit, a mutilat câteva generații bune distruge multe minți și multe vieți până să dispară... Deja s-au trezit și pe aici diverși sfertodocți care susțin mizeriile astea...
  • +18 (20 voturi)    
    astia (Marţi, 16 februarie 2021, 11:41)

    varavara [utilizator]

    au trecut deja in extrema cealalta si este un fapt deosebit de toxic.
  • +18 (30 voturi)    
    Woke (Marţi, 16 februarie 2021, 11:50)

    Arkantas [utilizator]

    Niste nebuni, care ar trebui luati la suturi .....daca nu erau albii stateau si acuma prin copaci...
    • +9 (13 voturi)    
      la nebunie mai exista leacuri (Marţi, 16 februarie 2021, 13:24)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Arkantas

      ameliorari.
      majoritatea nebunilor sunt simpatici.
      dar sa te definesti ca tre' sa stai, sa ramai mereu furios caci numai furia te tzine treaz, atent, alert...
      numai nebunii de legat sunt permanent furiosi, fara nicio sansa de vindecare sau ameliorare.
      daca pana acum lumea era separate pe continente, de oceane si mari, apoi separata in rase, urmeaza resetarea, separarea lumii in nebuni de legat si victimele lor. pt. ca ailalti, asa zisii intregi la minte sunt tociti de bunastare, intr'o societate decadenta, incapabili sa reactioneze, au simtul apararii slabit.
      si vor tacea, si se vor supune.
      dark ages is about to start.
    • -8 (16 voturi)    
      Woke, anti-woke (Marţi, 16 februarie 2021, 14:39)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Arkantas

      aceeasi categorie.
      Albii, cand au coborit din copac, erau negri. S-au albit din cauza "politically correctness" din acele vremuri.
      Sa nu uitam ca acum 200 de ani, albii ii tineau in lanturi pe semenii lor, ii schinguiau, omorau, spanzurau fara remuscari sau consecinte. Acum cateva decenii ii dadeau jos din autobus sau mai rau. Un pluton de piloti de elita, "de culoare", dupa zeci de batalii eroice s-a intors in tara natala, in deplina silentio stampa, doar pentru ca erau negri. Numai omul alb poate fi erou.
      Actiune-reactiune. Sigur ca asemenea over-reactii sunt puerile si total neproductive, dar reverberatiile durerii vor persista inca multe generatii.
      • +1 (7 voturi)    
        da, oaresce autosuficienta (Marţi, 16 februarie 2021, 16:32)

        Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        si la noi, in partile astea de lume, unde nu am cunoscut rasism si segregare.. pentru ca acolo ranile sunt inca vii, mai sunt inca oameni care au trait ei insisi segregarea.

        pe de alta parte e stupid si chiar nociv sa interzici Shakespeare. Este suficient sa il pui in context si este chiar util sa studiezi mentalitatile in evolutie. Asta dincolo de valoarea lui literara pentru care nici nu ar putea fi vreodata interzis sau uitat.

        e bine totusi ca revizitam niste personaje istorice, e bine ca le intelegem si altfel decat prin prisma victoriilor in razboaie, dar sa le punem in contextul epocii lor.
      • +5 (13 voturi)    
        nu prea exista dovezi ca primii oameni erau negri (Marţi, 16 februarie 2021, 18:45)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        desi originea era in Africa.
        Si daca totusi unii s-au "albit ", altii "ingalbenit" a fost din cauza adaptarii la mediu.
        Sa nu uitam ca in istoria omenirii 5 din 6 mari civilizatii au fost sclavagiste. Si ca sclavia sub diverse forme a existat in parti din Europa pana tarziu in secolul 18 dar nimeni nu cere despagubiri. Sa nu uitam ca si in ziua de azi sclavia este inca larg raspandita In Africa.
        Si nu inteleg ce legatura are cu opera lui Shakespeare sau crezi ca geniul lui e datorat plutonului de piloti de elita de peste 400 de ani?
        • -2 (8 voturi)    
          daca au suferit si atlii, (Marţi, 16 februarie 2021, 20:27)

          Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          nu este mai mica suferinta mea.

          iar in SUA vorbim de segregare pana tarziu in secolul trecut (legal pana prin anii '60).
          • +3 (5 voturi)    
            si care e vina lui Shakespeare in suferinta ta? (Miercuri, 17 februarie 2021, 9:22)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

            In Africa sau prin Asia copii de 10 ani sunt trimisi la munca 12 ore pe zi. Crezi aia nu ar prefera sa stea macar in spatele autubuzului si sa mearga la scoala? Tot Shakespeare e de vina?
            • -3 (3 voturi)    
              nu are, doar ca.. (Miercuri, 17 februarie 2021, 14:10)

              Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              discutia a pornit de la o afirmatie rasista, vezi mai sus discutia.
              critica anti-woke degeneraza uneori in discurs rasist sau tinde spre negarea sau minimizarea suferintei negrilor.
            • -1 (1 vot)    
              si daca e nasol la ei acasa, (Miercuri, 17 februarie 2021, 20:02)

              Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              ti se pare in regula sa propui sa stea in spatele autobuzului ca second-hand citizens?
    • +6 (10 voturi)    
      Ai aflat ? (Marţi, 16 februarie 2021, 20:28)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Arkantas

      -A cazut guvernul din Tanganika !
      -Cum asa ?
      -S-a rupt creanga !
  • +18 (22 voturi)    
    Minunat! (Marţi, 16 februarie 2021, 11:56)

    Appollodor [utilizator]

    Eu zic să-l scoatem și din România, de pe unde se mai face încă. Vă dați seama ce progrese imense ar întreprinde țara noastră dacă nu ar mai citi lumea atât de mult Shakespeare?
    • +12 (18 voturi)    
      Prea optimist ! (Marţi, 16 februarie 2021, 12:42)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui Appollodor

      Câti români cunoasteti care citesc pe Nea' Shakespeare ? Câti români, citesc deja literatura, când vânzarea de carte spune exact contrariul ? Câti romglezi fuduli mai stiu sa traduca corect o poezie dintr-o limba straina (comparati traducerile de dinainte de '89 cu cele de astazi, mai ales cele din filme, ca sunt cele mai..."visibile")
      Pâna la Shakesperare, unii parinti vor deja sa-l scoata din scoli pe Creanga, prea greu de înteles pentru mintisoarele sensibile ale progeniturilor lor, care citesc "decât" SMS-uri.
    • +11 (13 voturi)    
      n'ai inteles (Marţi, 16 februarie 2021, 13:28)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Appollodor

      nu trebuie eliminat, trebuie reciclat printr'o interpretare pe baze noi, pe intelesul omului nou.
      • +9 (11 voturi)    
        Corect! (Marţi, 16 februarie 2021, 14:08)

        Appollodor [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Îmi voi face autocritica în fața forurilor de partid deîndată! Râdem noi, râdem, dar la un moment dat s-ar putea ca așa să fie.
      • +4 (6 voturi)    
        toate trebuie reciclate, incepand cu Fat-Frumos (Marţi, 16 februarie 2021, 18:52)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        editat de moderator. ultimul avertisment pentru limbaj vulgar
  • -2 (10 voturi)    
    !! (Marţi, 16 februarie 2021, 12:03)

    Paul_ [utilizator]

    Asta se intampla pentru ca parintii nu pot alege ce scoala sa urmeze copii lor. Practic copiii sunt legati de glie.

    Sunt de acord cu o autonomie mare data elevilor dar in acelasi timp trebuie lasati si parintii sa aleaga ce scoala vor pentru copiii lor.
    • +3 (7 voturi)    
      ? (Marţi, 16 februarie 2021, 12:35)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      Adica ?
  • +10 (10 voturi)    
    :) (Marţi, 16 februarie 2021, 12:35)

    Paul_ [utilizator]

    Daca ar fi consecventi ar putea preda "Arhipelagul Gulag " a lui Aleksandr Soljenițîn.
  • +14 (14 voturi)    
    mai bine (Marţi, 16 februarie 2021, 12:48)

    gelu antigelu [utilizator]

    Cred ca ar trebui ca scolile sa se separe pe criteriile woke. Si sa fie finantate in consecinta. Cine nu vrea woke sa nu fie obligat sa i se bage pe gat asa ceva si sa ajunga sa finanteze acest gunoi. Ca sa vedem care e ponderea.
  • +11 (15 voturi)    
    caraghios (Marţi, 16 februarie 2021, 12:50)

    gelu antigelu [utilizator]

    N-am vazutr sau auzit de nici un alb care sa reclame vreun avantaj din faptul ca e alb. De partea cealalta e plin de ”smecheri” care de abia asteapta o ”scurtatura”.
    • +11 (13 voturi)    
      cred ca ti-ai luat doua minusuri (Marţi, 16 februarie 2021, 19:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gelu antigelu

      de la faimoasele Rachel Dolezal si Elizabeth Warren, care sunt cat se poate de albe dar si-au facut o cariera pretinzand ca sunt afro respectiv nativo americane.
      In curand va trebui sa ne dam cu crema de ghete pe fata la interviuri si sa uitam orice citat din Shakespeare sau antichitatea greco-latina daca vrem sa fim angajati.
      Ar prinde bine si o schimbare de sex sau macar sa pretindem ca suntem nehotarati!
  • +8 (10 voturi)    
    Shakespeare in Love (Marţi, 16 februarie 2021, 13:12)

    FortApache [utilizator]

    Deja s-a ajuns prea departe, nu poate sterge nimeni istoria nici daca poate calatori in timp.

    Exista tendinta asta din zilele noastre in care o minoritate are impresia ca daca majoritatea nu reactioneaza...pot face orice...mai ales in USA unde invingatorul ia totul de sute de ani.
  • +4 (8 voturi)    
    afara cu (Marţi, 16 februarie 2021, 13:56)

    jescu [utilizator]

    Englezii au colonizat jumate din lume, inclusiv America. Colonizarea a fost parte din societatea lor incepand din secolul XVI. Nu cred ca puteau sa nu aiba asa ceva in cultura. Eu i-as da afara pe toti profesorii care nu accepta ca aia a fost cultura lor si ca trebuie studiata.
  • +5 (11 voturi)    
    Sunt de acord (Marţi, 16 februarie 2021, 13:59)

    denvarel [utilizator]

    In loc de Shakespeare sa studieze cei de culoare operele lirice ale lui celui mai important scriitor din Africa evului mediu.

    Ups, Africa nici nu a avut un ev mediu! A trecut de la organizatile tribale sclavagiste specifice epocii pietrei, direct in epoca moderna! Pai si atunci ce sa invatam? Nimic?

    Stau si ma gandesc daca autorii unor astfel de idei se gandesc o secunda: Daca ne baga in seama si fac astia ce spunem noi?

    Aveti grija ce va doriti! Sa nu devina realitate!
  • +9 (13 voturi)    
    Gorbaciov e de vina. A stricat concurenta socialim (Marţi, 16 februarie 2021, 14:03)

    D-or [utilizator]

    A stricat concurenta dintre socialism si capitalism care le tinea pe amindoua la un nivel rezonabil si suportabil.

    Fara amenintarea socialismului si capitalismul a degenerat si s-a vulnerabilizat intrucit a stirnit o reactie de respingere mai puternica decit a fost marxismul initial.

    In SUA si Canada chiar si cei care au afaceri de succes spun ca de fapt comunismul ar fi fost bun, dar a fost stricat de Stalin si spera intr-o noua orinduire egalitarista in care fiecare sa munceasca atit cit poate si sa primeasca atit cit are nevoie.
    Paradisiac, de-a dreptul.
  • +13 (15 voturi)    
    Acesta este rodul (Marţi, 16 februarie 2021, 14:22)

    GNG [utilizator]

    ... invatamantului distrus de sus pana jos, in toata lumea, au aparut analfabeti functional care au ajuns profesori, stau si ma intreb, ce pot sa predea astfel de profesori si ce cauta ei in sistemul public de invatamant. Daca vor sa predea astfel de mizerii sa isi faca invatamant privat, sa predea altor analfabeti si sa devina exemple de urmat pentru acestia... poti fi oricat de tont, cu sansa si putin noroc, razbesti in viata! Este o blasfemie sa predai teorii marxiste in timpul orelor de literatura clasica ...
  • +10 (12 voturi)    
    Reteta e buna (Marţi, 16 februarie 2021, 14:48)

    mescaline [utilizator]

    O nulitate se leaga de un nume mare si devina importanta.

    Iata ca asa ati auzit si de-o profesoara de gimnaziu din Gopher State, si de una de liceu, si de amprenta si greutatea acestor fiinte, pana acum ignorate.
  • +7 (9 voturi)    
    Oare ? (Marţi, 16 februarie 2021, 17:47)

    danmarian [utilizator]

    Mai sunt PROFESORI de calitate in USA ? NU CRED ! Ce vad in Chicago - unde nu se face scoala de la inceputul anului 2020 - si nici nu se intrevede vreo "dorinta" a "asa zisilor" profesori de a reveni la catedra ... cel putin pana la viitorul an scolar ! Dar lefurile MERG si delegatii de "profesori" viziteaza Venezuela !! De calitratea scolilor publice ... mai bine sa nu vorbim ! Aici - in Chicago - "profesorsii" se tem sa mearga la scoala ! Se pot imbolnavi de Covid ! Dar doctorii, nursele si toti cei care muncesc in magazine - transporturi etc nu spun nimic si isi vad de treaba ! Sindicatul profesorilor din scoli publice este de fapt 100% politizat si .... profita !~ O adevarata RUSINE !
    • +1 (5 voturi)    
      Haha, Chicago (Marţi, 16 februarie 2021, 19:55)

      ravegsxr [utilizator] i-a raspuns lui danmarian

      Nu degeaba i se mai zice Non people's republic of the horrifying existence known as Shitcago
  • +5 (7 voturi)    
    Toata istoria (Marţi, 16 februarie 2021, 22:19)

    Bratianu007 [utilizator]

    Hai sa stergem cu buretele toata istoria universala si sa daramam toate sculpturile si sa ardem toate tablourile. Toti retardatii ies acum in fata.. Apropo idiotii astia nu au citit Othelo?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by