LIVETEXT

Atacul din Viena Ultimul bilanț: Patru morți, șapte răniți în stare gravă / Nu există dovezi privind existența unui al doilea atacator / Cetățeni ruși, printre suspecții arestați

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 3 noiembrie 2020, 8:10 Actualitate | Esenţial


Atac Viena
Foto: Captura video
Cel puțin 4 persoane au murit luni seara la Viena în urma unui atac terorist islamist: doi bărbați și două femei, care se aflau în centrul orașului, potrivit ultimelor informații citate de Reuters. Atacatorul islamist care a deschis focul în apropierea unei sinagoge a fost împușcat de autorități. Mai multe persoane sunt internate în spital, dintre care șapte sunt în stare gravă. Casa atacatorului a fost deja percheziționată, a transmis șeful poliției marți dimineață, într-o conferință de presă extraordinară. Ministrul de Interne, Karl Nehammer, a declarat că nu există dovezi în acest stadiu privind existența unui al doilea atacator, deși inițial s-a crezut că au fost mai mulți implicați în atentat.


20.35: Statul Islamic revendică atacul din Viena

19.20: Doi tineri elvețieni, de 18 și 24 de ani, au fost arestați marți la Winterthur, lângă Zurich, în nordul Elveției, în legătură cu atacul jihadist de la Viena, a spus poliția.

"Anchetele poliției au permis identificarea a doi cetățeni elvețieni cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani. Cei doi bărbați au fost arestați la Winterthur marți după-amiază (03.11.2020) în coordonare cu autoritățile austriece", a declarat poliția cantonală din Zurich într-un comunicat de presă.


18.55: Atacatorul a reușit să înșele programul de deradicalizare (ministru)

18.47
Autoritățile austriece au arestat suspecți originari din regiunea Caucazului de Nord a Rusiei ca parte a investigației privind atacul terorism de luni seara, a declarat marți ambasadorul Rusiei la Viena.

„Există informații că printre cei reținuți se numără migranți din țări balcanice, lumea islamică și Caucazul de Nord”, a declarat pentru televiziunea de stat rusă Dmitry Liubinskyi, ambasadorul rus din capitala Austriei.

Caucazul de Nord include republicile majoritar musulmane Cecenia, Daghestan și Ingușeția.

16.15: În acest stadiu nu există dovezi ale existenței unui al doilea atacator, a declarat marți ministrul austriac de interne, în urma atacului care a ucis patru persoane în centrul Vienei.
Vizualizarea videoclipurilor de la locul crimei nu a putut confirma faptul că un al doilea suspect a fost implicat în atac, a declarat Karl Nehammer într-o conferință de presă. Anterior, el a asigurat că cel puțin un alt suspect a fost fugit.

15.09 Un bărbat a fost arestat în orașul Linz, după atacul de la Viena, relatează Reuters. Bărbatul, descris de presa locală drept islamist, a fost scos încătușat dintr-o casă de către trupele de poliție care erau extrem de înarmate. Inițial, nu a fost clar dacă acesta avea legătură cu atacul din capitala Austriei.

12.22 Controalele au fost întărite la frontiera dintre Germania şi Austria după atentatul islamist comis luni seara la Viena, soldat cu cel puţin cinci morţi, între care un atacator, în condiţiile în care serviciile de securitate austriece au declanşat importante căutări ale unor suspecţi.

11.41 Cancelarul Sebastian Kurz a declarat că este vorba, fără niciun fel de dubiu, de un atac islamist.

11.38 Ministerul de interne confirmă că atacatorul era născut în Viena și a făcut închisoare.

11.32 Redactorul șef al săptămânalului austriac Falter spune că atacatorul, născut și radicalizat în Austria, contactase organizația teroristă IS și a fost închis în momentul în care a dorit să fugă în Siria. În context, el spune că autoritățile care îl aveau în evidență trebuie să explice cum a fost posibil ca acesta să își procure arme de foc. O altă întrebare care se naște: pe cine a cunoscut el în închisoare?

11.25 Încă două persoane au fost arestate în orașul austriac Sankt Polten în legătură cu atacurile din Viena, relatează Reuters.

11.10 Turcia a condamnat marți atacul criminal de la Viena, exprimându-și „solidaritatea” față de poporul austriac. „Suntem întristați de rapoartele privind decesele și răniții într-un atac terorist care a avut loc la Viena. Condamnăm cu tărie acest atac terorist”, a declarat Ministerul de externe turc într-un comunicat.

10.00: Șapte persoane rănite sunt în stare foarte gravă, potrivit Reuters. În total, 17 persoane sunt internate în spital, dintre care 10 au răni ușoare, dar sunt în stare de șoc.

09.52 Potivit jurnalistului austriac Florian Klenk, redactor șef al săptămânalului Falter, teroristul avea 20 de ani, s-a născut și a fost crescut la Viena, având origini albaneze. Numele său este Kurtin S. Părinții săi au emigrat în Austria din Macedonia de Nord.

El se afla în evidența autorităților pentru a figurat printre cei 90 de austrieci care au vrut să plece în Siria, însă a fost împiedicat în iulie. Poliția nu considera însă că acesta ar fi fost capabil de comiterea unui atac terorist, mai scrie jurnalistul, pe twitter.

09.20: Bilanțul victimelor a ajuns la patru civili: doiă bărbați și două femei, relatează Reuters.

08.42 Mai multe locuințe au fost percheziționate și au fost efectuate mai multe arestări în legătură cu atacul de luni seara, a precizat ministerul de interne citat de Reuters. Perchezițiile au legătură cu atacatorul care a fost ucis de poliție luni seara, scrie presa locală citând surse din minister.

În cursul conferinței de presă de marți dimineața, ministrul de interne vorbea despre percheziții doar la locuința atacatorului islamist.

08.40: Și cancelarul Germaniei, Angela Merkel, a transmis marți un mesaj de solidaritate față de prietenii austrieci.

08.35: Preşedintele american Donald Trump a denunţat pe Twitter "încă un act de terorism josnic" comis la Viena, în urma căruia cel puțin trei civili au fost uciși, în timp ce alte 15 persoane, printre care și un ofițer de poliție, au fost rănite. Atacatorul islamist a fost ucis de poliție.

Șeful poliției din Viena a susținut marți dimineața o conferință de presă.


Principalele informații confirmate de oficialii din poliție:
  • Patru persoane au murit în atacul de marți seara, șeful poliției, Franz Ruf, precizând că doi bărbați și o femeie au fost uciși. De asemenea, unul dintre atacatori a fost și el ucis de forțele de ordine.
  • Autoritățile nu au putut confirma dacă atacul a fost unul antisemit, dar au trasnmis că, fără niciun dubiu, este vorba despre un atac comis de persoane radicalizate. Anterior, ministrul de interne Karl Nehammer preciza că ”am asistat la un atac terorist islamist”.
  • A fost vorba despre cel puțin un atacator care a fost ucis de polițiști. Acesta purta o centură explozivă falsă.
  • Casa atacatorului ucis a fost percheziționată, însă autoritățile nu au spus ce anume au descoperit la fața locului.
  • Poliția a primit peste 20.000 de înregistrări video cu atacul.
  • Ministrul Nehammer a declarat: ”Austria este o democrație, construită pe baza libertății de expresie și a toleranței. Atacul de ieri este un atac la adresa acestor valori și o încercare inadecvată de a ne diviza. Nu vom ceda. Vor exista consecințe”.
  • ”În momentul de față credem că sunt mai mulți (atacatori). Dar investigăm orice pistă”, răspunde Ruf. ”Este încă dificil de spus cu certitudine dacă a fost unul sau mai mulți atacatori. Mulți martori sunt răniți, traumatizați. Trebuie să analizăm datele, și vă rugăm să înțelegeți că va dura ceva timp. În acest stadiu nu există un răspuns clar”, a mai spus Ruf.
  • Ruf confirmă că personal polițienesc suplimentar va fi detașat în Viena.
  • Ministrul de interne Karl Nehammer: „Poliția s-a asigurat ca atacatorul să fie rapid identificat. A existat o foarte scurtă perioadă de haos, după care toate zonele publice au fost ținute sub control. „Am început investigațiile. Ne vom concentra ca locuitorii Vienei să se simtă din nou în siguranță. Mulțumim poliției și tuturor partenerilor care au lucrat cu noi în aceste ore dificile.”









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















30703 vizualizari

  • +25 (47 voturi)    
    daca tot s-a terminat sezonul turistic (Marţi, 3 noiembrie 2020, 8:12)

    Je__ [utilizator]

    incep schimburile multiculturale, in aplauzele de foca a celor de sub canapele

    csf...ncsf
    • +42 (58 voturi)    
      tanar musulman nascut in Austria... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:04)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      asta dovedeste faptul ca poti sa te nasti in OCCIDENT dar daca esti de religie gresita, Islamista atunci ai sanse sa te radicalizezi cum ar spune presa de stanga

      de fapt ISLAM e o religie extremista si radicala.
      • -9 (33 voturi)    
        atat ai inteles (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:27)

        justin [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Nu are nicio treaba islamismul. Extremisti exista in orice religie, nu e islamul mai special. Diferenta e ca sunt saraci si lipsiti de educatie, usor manipulabili. Plus ca e mai usor sa stai acasa pe venitul minim si sa furi, decat sa mergi la scoala sa inveti, sa muncesti, sa duci un trai corect.

        Cat despre nasterea in Austria, asta poate fi un (nou) semnal pentru decidentii din vestul Europei. La fel e si cu turcii din Germania si magrebienii din Franta. Chiar daca sunt nascuti in tara, traiesc in comunitati inchise care nu se integreaza si nu accepta nicio regula a societatii in care s-au nascut.

        Sper ca in curand epoca multiculturalismului si a politically corectness sa apuna. Asta nu inseamna insa sa batjocorim pe cei care sunt diferiti.
        • +10 (18 voturi)    
          O dar e special, chiar foarte. (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:14)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui justin

          Pentru ca in toate religiile din vest, si sunt multe, extremisti au fost, dar sunt blamati de absolut toata lumea, nu au sustinere, sunt denuntati ca atare, si dupa vreun atentat din religia lor sunt facuti terci de toti din jurul lor.
          Toti musulmanii sau islamistii sunt complici.
        • +22 (22 voturi)    
          sunt de acord... caricaturile alea sunt lame (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:33)

          qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui justin

          rau in cele mai multe cazuri... dar totusi e dreptul sa deseneze ce vor, nu putem sa le impunem noi ce sa deseneze si sa publice daca pe ei atata ii duce capul...

          Alt lucru e clar.... salbaticii astia, care decapiteaza si impusca nevinovati, nu au ce cauta in Europa!
      • +15 (21 voturi)    
        Erori pe linie ale autoritatilor austriece (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:41)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        Corectitudine politica (cenzura oficiala in Occident), presiune politica "progresista" (de genul "welcome refugees" si "cine critica musulmanii e islamofob si rasist"), legislatie permisiva si incompetenta politiei/serviciilor de informatii.

        Austria e pe locul 12 in lume, la egalitate cu Libanul si Bosnia, la numarul de arme pe cap de locuitor (30 la 100 de locuitori), are legi foarte permisive cu cei care vor sa cumpere si sa detina arme de foc.

        Cat timp a fost vorba doar de austriecii nativi a fost ok, dar in ultimii ani s-a umplut Austria de imigranti.
        Unii sunt doar nespalati, analfabeti si omoara lebede prin parcuri (ii stim, sunt din "clanuri").

        Altii in schimb sunt "taietori de capete" si fanatici islamisti, aia vor sa omoare oamenii care nu gandesc ca ei, care nu cred in elucubratiile unui "profet" din evul mediu.

        Autoritatile au dat drumul pe strada unui dement care statuse deja in puscarie ca islamist, care declarase repetat ca vrea sa faca "jihad" si care postase recent pe Instagram poze cu el inarmat si jurand credinta Statului Islamic.

        A fost doar o chestiune de timp pana cand musulmanul extremist s-a apucat sa macelareasca oameni pe strazile din Viena, era previzibil, probabil ca "trigger"-ul de moment a fost scandalul cu caricaturile asa zisului "profet".
        Oricum putea fi orice, el avea nevoie doar de un minim impuls pentru a deveni un criminal.

        Astfel de indivizi nu ar trebui sa fie nici o clipa in libertate, legislatia e complet inedecvata pentru cazul musulmanilor extremisti.

        Stanga a facut mari presiuni sa nu se schimbe nimic in legislatie care sa afecteze "drepturile" migratorilor sau ale descendentilor de imigranti sau sa tinteasca o anume etnie/religie dovedita ca pune probleme de securitate pentru restul cetatenilor.

        Presa s-a chinuit sa cenzureze orice informatie despre originea etnica sau credintele religioase ale unor interlopi/infractori sau teroristi si ii denumeste ca fiind doar "radicalizati" sau "cu afectiuni psihice" !
      • +10 (20 voturi)    
        agenda musulmana zice cine nu i ca mine (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:43)

        hopsinoi [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        e necredincios si trebuie convertit/decapitat. Evereii si crestinii sunt primii pe liste
  • -47 (51 voturi)    
    Stai puțin (Marţi, 3 noiembrie 2020, 8:34)

    Traian2015 [utilizator]

    Un atac în Viena contra unor centre evreiești sugerează imediate elemente de extremă dreapta locale.
    • +16 (32 voturi)    
      Deci islamistii radicalizati vor taxare redusa? (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:01)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Ce treaba are dreapta cu radicalismul extremist? Dreapta este o ideologie politica in care statul lasa loc privatului si atat. Este o eroare istorica de proportii apocaliptice alaturarea dreptei cu extremismul si terorismul.
      • 0 (0 voturi)    
        Omu a zis extrema dreapta. (Marţi, 3 noiembrie 2020, 17:14)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Si a facut o ironie se pare.

        Extrema dreapta nu e tot una cu radicalii de dreapta si e departe de politica de dreapta sau centru dreapta.

        Niste date:
        https://icct.nl/app/uploads/2019/09/Extreme-Right-Violence-and-Terrorism-Concepts-Patterns-and-Responses-4.pdf

        Inca o mentiune:fanatic religios, fie el musulman, crestin sau budist, tot idiot ramane.
    • +20 (22 voturi)    
      ... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:04)

      CosminMaricari [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Da, că islamiștii pur și simplu iubesc evreii...
    • +15 (19 voturi)    
      Și așa a fost (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:10)

      Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Albanezi interlopi cu droguri la bord.
    • +35 (37 voturi)    
      Taci daca nu stii (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:35)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Locatia de unde a inceput atacul (Schwedenplatz) este una dintre cele mai animate zone ale Vienei, plina de turisti, de restaurante si pub-uri. Este o zona frecventata in special de tineri, dar nu numai. Atacul nu a fost tintit catre locurile evreiesti (de ex. sinagoga era inchisa la ora atacului, pe cine sa prinda atunci), ci s-a vrut a aduce teroare in vietile oamenilor simplii.
      Niste islamisti sociopati au facut asta.
    • +12 (18 voturi)    
      wow (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:49)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      analiza textului sugereaza latente foarte mari ale botului ai.legaturile facute,cu ciocanul de lipit cazane,sunt foarte probabil cauza loop-ului.
      recomandam cu tarie scoterea din priza a botului.
      de fapt,analistii de profesie pot gasi o multime de boti care voteaza si posteaza cu spor pe aici sau aiurea.numai ca nu-i vointa sa-i dibuiasca.
      poate ca mai trebuie sange...

      aaanyway dupa decapitarea din franta iaca si raspunsul.celulele islamiste nu au fost niciodata descoperite.nici macar dupa ani de zile.
      nimeni nu guita de unde au bani sau arme(in cazul asta de asalt)
      pe net sunt clipuri cu ciuhapul care stie sa traga cu ak-ul si pistolul,asta cere practica.
      meh,nu uitati de rugaciuni si concerte de sustinere,flori,lumanari rosii etc!!
      intre timp muslimii taie capete in continuare,nimeni nu-i deranjeaza nici cu o floare.
      iuropa,aupizderzen,wellcome to europastan!!
    • +7 (9 voturi)    
      - (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:09)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      ar fi afisat si aia ceva caricaturi, cu Dolfi, poate ...
  • +40 (52 voturi)    
    religia "pacii" (Marţi, 3 noiembrie 2020, 8:41)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    nu era nevoie de confirmare, stiam din prima secunda ce hram poarta atacatorii.
  • +27 (49 voturi)    
    "islamic motive".. (Marţi, 3 noiembrie 2020, 8:44)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... cu fiecare atentat ne arata cat de gaunoasa este gandirea comunisto-socialo-progresista.
    deja e prea tarziu pentru europeni, macar alte natii sa vada si sa invete ceva din aceasta experienta neagra cu care se confrunta continentul.
  • +11 (35 voturi)    
    "printre care atacatorul islamist" (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:02)

    liviu_ [utilizator]

    acum astept sa vedem cati recunosc ca s-au grabit cand i-au criticat pe cei care ziceau ca e vorba de arabi...
    • -18 (34 voturi)    
      Pai cand (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:53)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Afirmi din oficiu ca atacatorul este islamist, fara sa ai informatia/confirmarea ca atacatorul este intr adevar islamist.. da, inseamna exista o parere generala.. ceea ce nu e chiar ok. Sunt milioane de musulmani in europa.. asta ar insemna sa avem atacuri in fiecare zi. Sunt 100% de acord ca ar trebui luate masuri suplimentare atunci cand se acorda vize, dreptul la sedere a musulmanilor in Europa, dar generalizarea si marginalizarea a milioane de musulmani care stau legal in Europa nu este solutia corecta.
      • +34 (40 voturi)    
        Musulmanii (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:07)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Musulmanii sunt cei care ar trebui sa-i marginalizeze pe astia, nu noi. Cata vreme decapitarile sunt aplaudate in Franta, cata vreme niciun musulman nu face nimic impotriva radicalizarii celorlalti musulmani, o sa-i consider pe toti vinovati de complicitate.
        • +4 (16 voturi)    
          - (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:15)

          tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          mai repede ii marginalim noi pe marinea opusa a Mediteranei.
      • 0 (0 voturi)    
        Dar (Marţi, 3 noiembrie 2020, 18:32)

        soringusar [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Dar avem atacuri aproape in fiecare zi in Europa, nu ti se pare ?
    • +19 (23 voturi)    
      Arabi!? (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:24)

      georgei [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Arabi? poate ca ai dorit sa scrii "musulmani", ceea ce poate fi adevarat, avand in vedere ca aproximativ 60% din albanezi sunt musulmani. Deci, aceeasi extremisti usor de manipulat si analfabeti.
  • -20 (38 voturi)    
    And the religion of piss strikes again (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:05)

    PuerAeternus [utilizator]

    Articolul nu surprinde esențialul.

    Autorul atacului nu este musulman, pentru că un adevărat musulman nu ar face așa ceva.

    De asemenea, adevărate victime sunt toți musulmanii, care vor fi blamați, direct sau indirect, pentru acest eveniment.
    • +13 (17 voturi)    
      Doar dupa ce isi fac curatenie la ei acasa. (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:04)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui PuerAeternus

      Anume sa condamne atacurile direct si sa i-a masuri la nivel national si local, momentan sustin atacurile indirect. Pana nu fac asta nu putem vorbi de victimizarea lor.
    • +28 (28 voturi)    
      Uite teoria mea (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:43)

      This_User_Is_Real [utilizator] i-a raspuns lui PuerAeternus

      In religia musulmana sunt imami radicali care promoveaza si instiga la "jihadul sfant". Este clar ca mesajele acestora nu ajung doar la idioti, ci ajung si la musulmani simpli, neviolenti si care cat de cat pot sa gandeasca si singuri si sa vada ca nu e ok. Dar in acelasi timp, acesti musulmani simpli, nu ii dau in gat, nu ii toarna, nu se dezic de acesti predicatori. Cumva este o acceptare pasiva ca este normal sa se intampla jihadul. In acelasi timp, acestia devin complici la toate nenoricirile.
      Asta este teoria mea: sunt putini sociopati islamisti, dar ei nu ar putea sa aiba asemenea "succes", daca nu ar fi cu complicitatea pasiva a masei de musulmani simpli.
      • +8 (12 voturi)    
        In completare, (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:09)

        Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui This_User_Is_Real

        imamii radicali sunt adusi din statele musulmane, deoarece autoritatile din Austria sau din Franta nu si-au asumat sa sprijine organizarea calificarii unor imami islamici autohtoni, care sa educe tinerii musulmani, feriti ce influente extremiste straine !
        • -1 (3 voturi)    
          Austriecii sunt de vina, ca au purtat fusta? (Marţi, 3 noiembrie 2020, 15:55)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

          si ca nu si-au acoperit chipul mergand pe strada. Retrograd.
        • +4 (6 voturi)    
          Salafismul (Marţi, 3 noiembrie 2020, 16:15)

          PuerAeternus [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

          Imamii radicali sunt exportați de statele musulmane, mai ales de Arabia Saudită.

          Salafiștii aduși de acolo predică un islam apropiat de ce propovăduia Mahomed, de ce scrie în Coran, iar aici e principala problemă.

          Niciun creștin din ziua de azi nu mai ia în serios pasajele din Biblie care impun ca pedeapsă pentru adulter lapidarea. Toată lumea le vede ca texte anacronice, potrivite pentru viața unui trib nomad din urmă cu mai bine de două milenii, fără nicio legătură cu lumea contemporană.

          În islam, este invers. În loc să adapteze religia lor la cerințele lumii actuale, ei vor să impună reguli barbare, înapoiate lumii contemporane.
  • +33 (41 voturi)    
    la fiecare atac de genu asta (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:32)

    liviu_ [utilizator]

    vad declaratiile practic identice ale persoanelor, sa zicem importante...

    e clar ca si-au invatat lectia: "nu vom ceda in fata terorii" "nu ne vor diviza" "nu toti sunt la fel" -> o sa urmeze si aici "trebuie sa revenim la normal" etc

    a mers primele dati... dar ce ar fi sa nu ne mai batem cu pumnii in piept si chiar sa facem ceva? zic si eu...
  • -7 (23 voturi)    
    misto (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:33)

    liviu_ [utilizator]

    cum au cisculat stirile...

    minim 6 atacu, 3 luari de ostatici, 7 morti minim etc....
    apoi de fapt 1 , poate 2 atacatori... 4 morti, nu prea au fost luari de ostatici...

    imi place ca poti avea mare incredere in ce spune presa... (sau politia)
    • -5 (21 voturi)    
      hehe (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:22)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Mie cei mai de incredere mi se par postacii rusi de teapa ta.
      Niciodata nu-mi permit sa am o opinie pana cand mazeta si restul gastii voastre nu deverseaza pe aici macar o galeata de fecale.
      • +4 (14 voturi)    
        nu o sa renuntam.. (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:04)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        ... ca sunteti natafleti si va aprindeti repede ;)
      • +8 (12 voturi)    
        Incepi sa vezi rusi peste tot (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:09)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Oare sunt asa de multi sau problema e la privitor. Acuma chiar pe liviu_ l-ai gasit? O fi el multe dar de Rusia nu cred ca o spus ceva de bine.
        • +1 (7 voturi)    
          asa-s astia... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 15:06)

          Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          ... eu injur rusia si china de cand ma stiu si ma fac postac rus :))
          injur pesedeu de cand m-a facut mama. cred ca primul cuvant pe care l-am invatat a fost **u*e psd. si ma fac pesedist. ca nu le convine cand le dau din plin tuturor politrucilor pe care ei ii aduleaza.
          cum sa nu fie o placere sa-i triggaruiesti pe snowflakerii astia de tastatura?
      • +6 (10 voturi)    
        - (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:18)

        tomlin [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        de aia stati timpul cu gurile cascate, astepti galetile !
  • +10 (38 voturi)    
    Merkel e cel mai bun agent al lui Putin (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:34)

    Lovercraft [utilizator]

    distruge Europa în mod accelerat, în câțiva ani islamiștii ajung majoritari
  • +2 (26 voturi)    
    Teroristii purtau masca ?! (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:36)

    Emma Heart [utilizator]

    Sa investigheze cazul politia locala !
    • +5 (11 voturi)    
      nu intra in atributiile lor... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:05)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Emma Heart

      ... politia locala abia are bani sa arda gazul de pomana intr-un sandero.
    • +3 (5 voturi)    
      - (Marţi, 3 noiembrie 2020, 14:20)

      tomlin [utilizator] i-a raspuns lui Emma Heart

      teroristi imbracati in combinezoane de protectie virala albe, noaptea ... ! Sa nu se impuste intre ei ?
      • 0 (2 voturi)    
        - (Marţi, 3 noiembrie 2020, 18:09)

        tomlin [utilizator] i-a raspuns lui tomlin

        n-a mai remarcat cineva ca-i cusuta cu ata alba ?
  • +4 (26 voturi)    
    solidaritate si impartire echitabila (Marţi, 3 noiembrie 2020, 9:57)

    tahomir [utilizator]

    E timpul ca toate tarile din Europa sa dovedeasca solidaritate cu partenerii de aliante si sa contribuie la o impartire echitabila a costurilor.
    De exemplu Franta, UK si USA bombardeaza si fac praf si pulbere Libia si Siria si baga tone de bani in teroristii locali, ah, scuze, luptatorii pentru democratie vroiam sa zic. Si asta implica niste costuri.
    Restul tarilor trebuie sa preia refugiatii rezultati si luptatorii de democratie emigrati (vedeti, acum mi-a iesit , am zis eu ca a fost o eroare) si daca mai comite cate unul cate o boacana, asta e, sunt alte costuri si le impartim echitabil. Sa nu uitam si de specificul cultural al religiei pacii care vine si iti imbunatateste tie vibe-ul, mixul de senzatii si idei direct la tine acasa. Adica daca vrei sa simti cum e sa iti fie sfartecata familia de o explozie sau feelling-ul pe care ti-l da decat Sharia nu mai trebuie sa te duci in Siria, poti sa astepti linistit si in Viena, ca vine sigur.
    • +7 (13 voturi)    
      culmea... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:07)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui tahomir

      ... tot astia-s primii care striga ca romanii nu lasa barca cu migranti sa treaca mai departe, sarmanii.. ca merg si ei sa faca un atentat mic.
      Hai ba, unde sunteti toti nazdravanii aia care criticati saptamana trecuta pe romanii aia din Frontex ca pazesc granitele de mahomedani?
  • +18 (18 voturi)    
    ... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:30)

    klaudyuxxx [utilizator]

    vin eu cu o completare: "era degeaba in evidenta autoritatilor"
  • +5 (33 voturi)    
    oleaca de istorie (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:33)

    idealogul [utilizator]

    Cititi oleaca de istorie.
    Razboiului de eliberare dus de Skanderbeg impotriva turcilor musulmani a provocat numeroase infrangeri penibile pentru soldatii profesionisti otomanii de la o mana de tarani in izmene.
    Sultanul Murat II a hotarat ca albanezii sunt neguvernabili si dupa ce a adunat o armata care avea doua zerouri peste armata albaneza a inceput genocidul poporului albanez. Armata lui cauta orice albanez de la bebelus pana la batrani de 90 de ani si le taia capetele.
    Pana la urma nu au reusit sa omoare toti albanezii doar majoritatea. Au repopulat Albania cu arabi musulmani.
    Asa ca daca un albanez a facut masacru in Viena nu era vorba de un urmas la ilirilor europeni ci de un arab musulman.
    Si acum sa ne aducem aminte cum fratii nostri ortodoxi sarbi au fost masacrati de americanii protestanti ca sa creeze un nou stat musulman in Europa. Asta in uralele de satisfactie ale romanilor. Statul musulman era creat exact in zona in care a luat fiinta poporul sarb iar statul musulman era infiintat de o organizatie terorista+crima organizata in stil mafiot - fapt recunoscut oficial si de americani.
    Acum aflam ca asa zisul genocid al musulmanilor facut de sarbi a fost exact pe dos, si toate povestile de la CNN au fost minciunoase.
    Sa le multumim americanilor pentru cadou.
    Si la mai mare si la mai multe - state arabe in Europa.
    • -2 (14 voturi)    
      da' dovezi ai? (Marţi, 3 noiembrie 2020, 11:41)

      codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      am cautat urme ale unui genocid albanez executat de turci prin secolul cinspe, da' n-am gasit nimic. ba chiar am citit ca murad 2 a mierlit-o, ulterior esecului de a captura nuj ce castel [evenimente nelegate intre ele, e vorba doar de linia temporala].
      ce sa vezi dupa aia? albanezii au fost islamizati relativ pasnic,ba chiar au dat oameni de seama imperiului turc.
      surse: prima pagina din goagle
      • +5 (13 voturi)    
        Doar legat de Sarbi (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:12)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

        Omul are dreptate ....Kosovo e punctul lor de pornire, e locul de unde s-au format ca natiune.
        • 0 (4 voturi)    
          Inca unul (Marţi, 3 noiembrie 2020, 17:33)

          ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

          care a inceput studiul istoriei cu volumul sapte.
          Inainte de invazia slavilor din sec.7 acel teritoriu nu era locuit? Pentru sarbi a fost mai degraba un popas, nicidecum punct de pornire.
      • +2 (10 voturi)    
        istoria se repeta (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:10)

        idealogul [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

        Uite pana si pe wikipedia:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_the_Albanian_Beys
        si aici:
        https://en.wikipedia.org/wiki/Albanian%E2%80%93Turkish_Wars_(1432%E2%80%931479)
        si daca cauti in articol ai sa gasesti succint:
        "Turahan's forces eventually subdued the revolt and marched through Albania, committing widespread massacres of civilians.[2][incomplete short citation]"
        Turahan fiind capetenia armatei turce.
        "widespread massacres of civilians" - masacre ale civililor pe scara larga.
        Daca mai cauti in articol ai sa vezi ca drept urmare a masacrelor generalizate in acea perioada a exista un exod masiv al populatiei albaneze in tarile vecine si in special in Italia.
        Acum armenii o iau de la turci din nou in timp ce noi aplaudam. Aplaudam pana ne vine randul.
        • 0 (2 voturi)    
          asadar... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 16:56)

          codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

          [incomplete short citation]. adica e cel mult mentionat intr-o chestie minora. sau e parerea unuia.
          n-ar trebui ca albanezii sa afirme sus si tare respectivul masacru? cum, bunaoara, fac armenii.
          da, a fost un exod, sa-i zicem reorganizare.
    • +1 (3 voturi)    
      Gogosi. (Marţi, 3 noiembrie 2020, 17:26)

      High [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      Numesti `istorie` gogosile astea rasuflate, luate de prin manuale nationalist-comuniste obosite? Fii mai serios, ce naiba!
  • +16 (24 voturi)    
    E X P U L Z A R E (Marţi, 3 noiembrie 2020, 10:51)

    L. [utilizator]

    Directiva europeana care sa impuna expulzarea din orice tara europeana a rudelor si afinilor, pana la gradul 5, pentru toti cei implicati direct sau indirect in aceste atentate teroriste.
    in 48 H, out din Europa pentru familiile si rudele celor care sunt implicati in aceste atacuri marsave.
    • +9 (17 voturi)    
      paguba-n ciuperci.. (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:09)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui L.

      ... vin cu barca inapoi. apoi snowflakerii progresisti isi dau cu parerea pe facebook ca vaiii, romanii din Frontex nu-i lasa sa intre.
    • -6 (12 voturi)    
      Expulzare (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:26)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui L.

      Atacatorul era cetatean austriac, cum sa expulzezi un om din propria tara??
      • +6 (14 voturi)    
        Retragerea cetateniei austriece (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:56)

        L. [utilizator] i-a raspuns lui copci

        Poate ca retragerea cetateniei si apoi expulzarea in tara de origine a parintilor sai , ar fi fost o varianta.
        • +1 (7 voturi)    
          nu poti retrage cetatenia (Marţi, 3 noiembrie 2020, 15:12)

          clam [utilizator] i-a raspuns lui L.

          daca el e nascut cetatean austriac. nu exista nicaieri in lume asa ceva. si daca ii retragi cetatenia, il declari automat "albanez", cand el nu a fost niciodata? dar albania ar fi fost cumva obligata sa-l preia pe criteriul: "e prea nebun, noi nu-l vrem, luati-l voi". adica tu, statul austriac, impui altui stat autonom sa iti preia tie nebunii pentru ca i-ai facut tu arborele genealogic si ai constatat ca se "incadreaza" mai bine acolo. si statul respectiv zice "ok, boss".ganditi si voi logic...
  • +11 (13 voturi)    
    Marii "ambitiosi" ai planetei... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:03)

    naitza [utilizator]

    1. Turcia- Criza migrantilor v1.0 in 2015 si v2.0 in 2020.
    Dupa versiunea 1.0, UE a cedat si a oferit turcilor niste miiarde, chipurile pentru a-i tine pe migranti acolo. Dupa versiuea 2.0, vom vedea...
    2. China-Criza covid-19, sper sa ramana la versiuea 1.0, vom vedea ce vor obtine si astia. Dar totusi, Volkswagen a investit deja niste miliarde pe acolo, pana si Renault muta ceva model de Dacia pe acolo, asta doar ce stim noi...Numarul milionarilor si miliardarilor chinezi a crescut spectaculos de cand cu covid, iar China este singura economie cu crestere in perioada asta.
    Rusia profita cat se poate de pe urma instabilitatii produse de cei doi "ambitiosi", ba contribuie cat poate la crearea unor situatii favorabie din acest razboi. UE in schimb o incaseaza de la toti... UE le plateste la toti...In ritmul asta, cred ca vom tot avea crize provocate de catre toti "ambitiosii", in devinitiv este o cale usoara de castig: UE plateste...
    • +7 (23 voturi)    
      i-am tot injurat pe comunistii Chinezi... (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:18)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui naitza

      ... dar acum realizez ca astia-s singurii care au stiut cum sa-i trateze pe musulmani.
    • -2 (6 voturi)    
      Nu-i mai face pe rusi destepti (Marţi, 3 noiembrie 2020, 15:01)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui naitza

      ca nu sunt! Uita-te la pibul lor si compara-l cu orice pib din UE. Nu-l compara cu cel al UE total, ca o sa ametesti chiar fara vodca!
      Asa de destepti sunteti.
      E drept ca nu prea aveti resurse si teritoriul va e cam mic! Ha, ha, ha.
  • +15 (17 voturi)    
    De ce nu-i lasa sa plece in Siria? (Marţi, 3 noiembrie 2020, 12:25)

    Ahha [utilizator]

    "a figurat printre cei 90 de austrieci care au vrut să plece în Siria, însă a fost împiedicat" Pai de ce sa-i impiedici? Lasa-i frate sa plece si nu-i mai primesti inapoi in veci. Asa scapi de ei si de batai de cap ulterioare
    • +5 (13 voturi)    
      dreptul la libera circulatie (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:16)

      tahomir [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

      da, nici eu nu inteleg de ce nu l-au lasat. Acolo , in Siria, ii asteptau armatele lui Putin si Assad, barbati adevarati care stiu cum se trateaza aceste animale de teroristi.
    • +5 (7 voturi)    
      nu puteau sa nu-i mai primeasca (Marţi, 3 noiembrie 2020, 15:23)

      clam [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

      daca ei erau cetateni austrieci. sunt "ai tai", tre sa-i primesti inapoi. probabil au crezut ca acolo se vor radicaliza si mai mult si se vor intoarce complet spalati pe creier. nu si-au dat seama ca unii din ei deja erau . oricum individul asta facuse si inchisoare, nu trecuse chiar pe sub radar. dar ce sa faci,poti sa-l inchizi pe viata pt niste postari pe fb? si banuiesc ca nici statul austriac nu e chiar atat de potent incat sa-i monitorizeze pe toti dementii astia 24/7. ar fi o solutie - ii declari psihopati, cum si sunt, de altfel, si ii tii in niste ospicii de maxima siguranta. pastilati bine. asta la primele semne de terorism, postari pe social media, declaratii in spatiul public. etc. si as incepe cu imamii aia radicali.
  • +8 (16 voturi)    
    Das ist gut (Marţi, 3 noiembrie 2020, 13:39)

    middle_brick [utilizator]

    Băiatul a vrut sa o taie în Siria la lupta impreuna cu alți 90 asemeni lui, însă statul austriac i-a oprit. Eu i-as fi lăsat, le dădeam drumul, le anulam cetățenia, bafta în viata. Musulmanii ăștia își bat efectiv joc de noi, iar batrana Europa adormita nu are nicio tresărire, eu zic sa nu uite băieții ăștia de ex ca Austria la dat pe Hitler și nu au trecut foarte mulți ani de atunci.
  • 0 (4 voturi)    
    hiba cea mai mare nu este la (Marţi, 3 noiembrie 2020, 16:11)

    ..13 [utilizator]

    nebunii aia care s-au adunat ci la faptul ca serviciile nu au reusti sa le dejoace planurile.

    Atacurile au fos organizate - 6, aproape toate sncronizate deci a existat o planificare - chiar nimicutza despre grupul/grupare care s-a ocupat de chestiunea asta??? Nu trebe sa ne fie rusine daca este islamista sau are o boare islamista...

    Problema este ca ei, teroristii, isi doresc ceva.

    Una este crearea panicii si se pare ca au reusit.

    Doi este sa puna pe jaratec politimiea si institutiile statului - si le-a pus.

    Trei - sa faca victime in randul populatiei ca elementul de teroare sa ne mentina mai mult timp... dupa cum stateau vienezii barati in case si filmau scenele cred ca pentru mult timp de acum incolo vienezii o sa fie extrem de prudenti/retinuti casa nu zic de tinuti in casa...

    Deci hiba mare este la serviciile austriece care au trait in mare liniste pana la aceasta neliniste -

    nu are legatura cu politicienii care orisicum nu iubeau pe cei care veneau in Austria, si au avut o pozitie constanta si ferma ref. aceasta situatiune, dar uite ca surpriza vine de la proprii locuitori care au fost racolati si radicalizati fara ca ei sa simteasca prea mult si prea repede...

    nici acum nu stim cati au atacat - info oficiala - sau stim si nu am aflat io???

    inteleg ca este greu sa gestionezi atacurile care s-au produs aproape in acelasi timp, in zone diferite, dar totusi voi a stii cati aufost cei care au tulburat linistea si poate cine ar putea sa fie dansii...

    Pana la urma nu il inteleg pe cel identificat si care vroia sa plece in Siria - adica lasa Viena pentru un focar de mizerie si de scandal in Siria, dupa care pregatit si antrenat dorea sa transforme totul intr-o chestie pe care o vazuse in Siria si
    doar ca sa ... ca sa ce????


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by