Episcopul Hușilor: Mi-ar fi plăcut ca dl. Vasile Bănescu să fi avut un discurs creştin apologetic inspirat, iar dl. Cristian Tudor Popescu o retorică demnă de principiile elementare ale bunului simţ

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 30 octombrie 2020, 20:53 Actualitate | Esenţial


Episcopul Husilor
Foto: Episcopia Husilor
Părintele Episcop Ignatie al Huşilor a lansat vineri, într-o replică la afirmațiile gazetarului Cristian Tudor Popescu, și o critică la adresa purtătorului de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, despre care spune că i-ar fi plăcut să fi avut „un discurs creştin apologetic inspirat”.

„Ca să fiu sincer până la capăt, mi-ar fi plăcut ca şi domnul Vasile Bănescu să fi avut un discurs creştin apologetic inspirat, iar domnul Cristian Tudor Popescu o retorică demnă de principiile elementare ale bunului simţ”, se arată în mesajul intitulat ”CTP și Ț” publicat pe site-ul Episcopiei Hușilor.

Reacția acestuia vine după un schimb de replici între Biserica Ortodoxă Română și cunoscutul gazetar. Totul a început cu Patriarhul Daniel care, marţi, în predica ținută în fața celor câteva sute de credincioşi prezenţi la Catedrala Patriarhală de sărbătoarea Sfântului Dimitrie cel Nou, a afirmat că "Dumnezeu nu se lasă batjocorit".

Vorbind despre "minunile Sfântului Dimitrie", Patriarhul a spus că în toamna anului 1989, la Hramul Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou, autorităţile comuniste au interzis închinarea la sfintele moaşte, motivând că în aceeaşi zi, în clădirea de alături, unde era sediul Marii Adunări Naţionale, ar avea loc o şedinţă importantă. "Această umilire a Sfântului Cuvios Dimitrie cel Nou a fost răsplătită în sensul că peste câteva luni regimul comunist a căzut", a spus Patriarhul Daniel.

Miercuri, CTP a publicat articolul „Satană în sutană” în care scrie: „Pentru a prosti oamenii, șarlatanul Daniel n-are nevoie de matematică, nici de logică – o dă direct, ca o strigătură pentru vitele ce le păstorește: ascultați ce vă spun, fiindcă a interzis pelerinajul la moaștele Sf. Dimitrie în octombrie 1989, comunismul a căzut peste câteva luni. Post hoc, ergo propter hoc – după, deci, din cauza. Carevasăzică, așa o să pățească acum și guvernul la alegerile din decembrie. „Dumnezeu nu se lasă batjocorit!”, a mai cuvântat pescarul de oameni cu prostovolul”.

A urmat joi o reacție virulentă a Patriarhiei care, prin vocea purtătorului său de cuvânt, Vasile Bănescu, vorbește despre o "deversare a unor atacuri suburbane”, o "zvârcolire a unor inși desfigurați de grimase de ură incontrolabile care nu au nici cea mai vagă idee despre istoria reală, frecvent însângerată a României creștine".

Vasile Bănescu mai vorbește aici și despre „ipocrizia convenabil camuflată cameleonic, dar constant monstruoasă a acestor oameni mici și veninoși care în anul de răscruce morală a României, 1990, îi demonizau și răstigneau public de pe pozițiile gazetărești ale <<adevărului>> pe protestarii reali și curați din Piața Universității, unde comunismul travestit pervers în democrație era denunțat lucid”.

Vineri, CTP a publicat un nou articol, tot pe republica.ro, intitulat „Oameni și vite”, în care scrie: „(...) nu toți credincioșii din țara asta cred în nerușinarea sinistră a minciunii că BOR, pupătoarea în dos a Ceaușeștilor când nu erau încă moaște, a dat jos comunismul cu ajutorul lui Dumnezeu. Dacă ipoteza se dovedește greșită, atunci nu mai am nimic de spus”.

Legat de acest ultim articol, episcopul Hușilor, care subliniază că nu a avut „niciun fel de părtăşie cu acest sistem totalitar, mincinos şi agresiv” care a fost comunismul, face o paralelă între torționarul Eugen Ţurcanu, prezentat în cartea lui Virgil Ierunca, „Fenomenul Piteşti” și Cristian Tudor Popesc.

„Similitudinile dintre limbajul comun al domnului Cristian Tudor Popescu şi al torţionarului Ţurcanu mi s-au părut atât de evidente încât am spus în sinea mea: Ţurcanu redivivus: „Imaginaţia delirantă a lui Ţurcanu se dezlănţuia mai ales când avea de a face cu studenţi care credeau în Dumnezeu şi se străduiau să nu se renege” (Humanitas, 2013, p. 40)”, arată episcopul.

Argumentația împotriva celor scrise de CTP continuă în mai multe paragrafe, în care putem regăsi și o ușoară disociere de declarațiile lui Vasile Bănesc:

  • „Văcarul” de mine a citit „Tratatul despre viaţa elegantă” a lui Honoré de Balzac, de unde am învăţat că „îngrijirea – acest cuvânt exprimă un întreg sistem – este condiţia sine qua non a eleganţei” (Editura Paralela 45, 2016, p. 118). Ca să fiu sincer până la capăt, mi-ar fi plăcut ca şi domnul Vasile Bănescu să fi avut un discurs creştin apologetic inspirat, iar domnul Cristian Tudor Popescu o retorică demnă de principiile elementare ale bunului simţ.

În general, disputele publice dintre reprezentanți de vârf ai Bisericii Ortodoxe Române sunt rarisime.

Întreaga argumentație poate fi citită pe site-ul Episcopiei Hușilor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















29373 vizualizari

  • +19 (53 voturi)    
    Hai (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:00)

    Akylas [utilizator]

    Ne lasi ?
    • +30 (68 voturi)    
      nu poti raspunde civilizat (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:54)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Akylas

      Unei caste impanata cu turnatori care nu si-a curatat randurile de uscaturile care au colaborat strans cu comunistii. Sunt acolo sus de tot in BOR persoane care intr-o democratie deplina ar fi fost demascate si PEDEPSITE.
      Si in loc sa isi puna cenusa in cap si ca isi ceara iertare pentru pactul cu diavolul, Banescu are neobrazarea de a pune pe seama unor moaste schimbarea adusa cu sangele a mii de cetateni.
      Cand astia au impunitate fata de crimele savarsite pe vremea comunistilor (politicienii macar au fost demascati, dar preotii sunt bine-merci, nimeni nu-i poate atinge in BOR), cum sa te exrimi in limitel ebunului simt? Cum sa nu explodezi de indignare?
  • +50 (82 voturi)    
    si totusi nu comenteaza delirul patriarhului (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:03)

    jorj_bv [utilizator]

    Cel care a generat tot schimbul de sudalme ...
    Cel care a trecut la diverse logica, bunul simt, istoria recenta si contextul international si le-a inlocuit cu misticism medieval bizantin
    • +9 (21 voturi)    
      SStimate domn, (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:41)

      Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      credeti ca ,,onorabilul´´are curajul sa comenteze ,,zicerile intelepte´´ale lui Hagi Tudose,pardon:Daniel???Daca l-ar pune dracul sa faca una ca asta,mai intai si intai ar trebui sa-si faca bocceluta,pe urma sa comenteze,apoi sa-si ia in primire parohia din cel mai sarac catun din tara.....Nu risca dumnealui una ca asta!Razbunarea lui Danut este crestineasca,nu?Dar eu am alta varianta:cred cu tarie ca,,luarile de pozitie´´a barbosilor este,,ORDIN PE UNITATE de la Danut!Vede putin onorabilul ca nu ne poate dovedi,ordona armatei de trantori sa ia pozitie........Sunt convinsa ca aceste ,,luari de pozitie ´´in spatiul public ale popilor se vor inmulti ......Putin va lipsi pana se va ajunge la osanale,ode,lingusiri care mai decare adresate lui Danut, ca pe vremuri lui Ceausescu(n-ar avea odihna in pamant!)
  • +44 (72 voturi)    
    uite o intrebare decenta a lui CTP (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:15)

    pmct [utilizator]

    " Îmi arată și mie un creștin înțelept unde zice Iisus să te închini la moaște?"

    Poate nea banescu, ca se vede ca a fost un bun student (sa speram ca numai la invatatura si nu si alte lucruri trupesti care se practica pe la teologie), ne poate da un raspuns.
    • +23 (41 voturi)    
      Pot sa mai adaug si eu o intrebare...? (Vineri, 30 octombrie 2020, 23:15)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      Cate spitale putea face BOR din banii cheltuiti ca sa ridice o catedrala inutila ? (pe care sper sa n-o mai termine vreodata, decat cheltuind bani din donatiile credinciosilor, nu pe cei din bugetul public)
      • -5 (23 voturi)    
        BOR chiar a facut spitale (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 2:50)

        sigint [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Lista cu cele 35 de spitale facute de BOR. Terminati cu aberatiile 1.Centrul de Îngrijiri Paliative „Sfântul Nectarie” din Bucureşti – Arhiepiscopia Bucureştilor;
        2. Centrul medical „Sfântul Spiridon Vechi”, Bucureşti – Arhiepiscopia Bucureştilor;
        3. Cabinet stomatologic „Sfântul Pantelimon”, Bucureşti – Arhiepiscopia Bucureştilor;
        4. Centrul socio-medical „Sfântul Dorotei”, Mănăstirea Turnu – Arhiepiscopia Bucureştilor;
        5. Cabinetul medical „Sf. Cosma şi Damian”, Bucureşti – Arhiepiscopia Bucureştilor;
        6. Policlinica Providența, Iaşi – Arhiepiscopia Iaşilor;
        7. Spitalul Providența Iaşi, – Arhiepiscopia Iaşilor;
        8. Centrul de recuperare şi îngrijire medicală „Sfânta Ana”, Iaşi – Arhiepiscopia Iaşilor;
        9. Centrul de Îngrijiri Paliative „Sfântul Nectarie”, Cluj – Napoca – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        10. Policlinica fără plată „Sf. Pantelimon” – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        11. Cabinetul medico-social „Sfinţii Apostoli Andrei, Petru şi Pavel”, Bistriţa – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        12. Serviciul Medical de Îngrijiri la Domiciliu „Sfântul Nectarie”, Bistriţa – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        13. Centrul de Recuperare Psiho-Neuro-Motorie pentru Copiii cu Handicap „Sf Irina”, Turda – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        14. Centrul de Recuperare Neuromotorie de tip ambulatoriu pentru adulţi, Turda – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        15. Serviciul de Îngrijiri Paliative la Domiciliu „Sfântul Nectarie”, Cluj-Napoca – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        16. Serviciul de Îngrijiri socio-medicale la domiciliu „Sfântul Vasile cel Mare”, Cluj-Napoca – Arhiepiscopia Vadului, Feleacului şi Clujului;
        17. Centrul Social al Parohiei “Tractorul I”, Braşov – Arhiepiscopia Sibiului;
        18. Centrul de Servicii de Recuperare Neuromotorie de Tip Ambulator – Arhiepiscopia Sibiului;
        19. Centrul de Îngrijire si Asistență Socială la Domiciliu, Sibiu – Arhiepiscopia Sibiului;
        20. Cabinetul
        • +9 (25 voturi)    
          cu ... (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 11:08)

          vizirul [utilizator] i-a raspuns lui sigint

          desigur,cu banii de la bugetul de stat si/sau cu banii de la bugetele locale.
          • +1 (11 voturi)    
            Eroare (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 18:33)

            Altiro [utilizator] i-a raspuns lui vizirul

            Cu banii credinciosilor -87% din populatia tarii-cf.INStatistica. Bugetul tarii e format din taxe si impozite ale celor 99,79% declarati ca apartinand unuia din cele 18 culte recunoscute de stat. Fara niciun dumnezeu si liber-cugetatori sunt vreo 0,21%( cf INS), procent in care intra si pensionarii atei comunisti, securisti si militieni ai vechiului regim, carora tot credinciosii le platesc pensiile speciale. Tot din banii majoritatii credincioase se ridica stadioane a caror gazon schimbat mereu ajunge sa coste cat o catedrala..
            • -1 (11 voturi)    
              incorect (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 22:21)

              marr.io [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

              Aceste centre nu sunt spitale. sunt bune dar NU sunt spitale. Apoi, Romania nu inseamna doar Bucuresti, Iasi, Cluj, Sibiu sau Brasov. restul tarii va pute? Enumerati un singur SPITAL/centru facut din banii BOR si din donatii personale ale credinciosilor, fara bani de la stat.
              Ce? Nu exista asa ceva? Atunci mai bine inchideti gura, suflecati-va manecile si treceti la treaba altfel o sa fiti terfeliti zilnic. Cam pe merit
        • +1 (1 vot)    
          Providenta Iasi (Marţi, 3 noiembrie 2020, 22:37)

          Anjo [utilizator] i-a raspuns lui sigint

          Sunt iesean si pot spune ca am fost la Providenta. Daca nu au fost consultatii decontate de CAS, am marcat banutul. Daca nu este decontat de CAS si nu marci banul nu se uita nimeni la tine. Ca sa nu spun ca multi medici angajati acolo sunt medici din sistemul de stat care mai fac un ban (gramada) angajati si la Providenta (si nu doar).
    • 0 (4 voturi)    
      raspuns (Duminică, 1 noiembrie 2020, 10:22)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      Inchinarea la moaste provine din povestea profetului Elisei. Dar sigur e o logica firava intre cele 2, si dovedeste metoda prin care biserica a rastalmacit biblia ca sa-si imbogateasca ritualistica.
    • -2 (2 voturi)    
      Va rog citiți (Duminică, 1 noiembrie 2020, 12:23)

      Gigi-Popa [utilizator] i-a raspuns lui pmct

      Răspunsul elaborat de Preot Profesor Constantin Necula
      Îl regasiti mai jos între comentariile la acest articol, împărțit in 5, ca urmare a dimensiunii lui.
  • +41 (79 voturi)    
    Da? (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:18)

    VR007 [utilizator]

    Da' cine "sunteți matale" ca să vă scrie CTP pe plac! De ce ar fi obligat un om liber să vă facă pe plac? Pt că suntem o țară de creștini ortodocși? Ei bn, suntem, dar nu mă simt deloc obligat să dau ascultare predosloviilor tale infatuate, ca dreptcredincios! Și ca mine-s o grămadă: vezi rezultatul referendumului în care BOR a fost implicat!
    • +10 (22 voturi)    
      Mai (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 7:47)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui VR007

      ramanea sa propuna taierea capului lui CTP.
      Vai de noi...!
      • +2 (6 voturi)    
        Mai (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 14:25)

        gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        ...trebuia sa se propuna taierea imprejur a capului lui ctp!!!
  • +37 (67 voturi)    
    Dati-va pace, popilor! (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:25)

    Cataleya [utilizator]

    Daca va prindeti in hora cuvintelor, va face Popescu praf si pulbere si matura televiziunile cu barbile voastre.

    Dati-va pace si acceptati adevarul ca tot mai putina lume se teme de sutana aurita a lui Daniel, cu atat mai putin de ocarile voastre.
    Are si CTP pacatele lui, dar astea nu le judecati voi in numele lui D-zeu si nici nu aveti dreptul sa interveniti in Codul Penal!

    Fariseilor!
  • +36 (64 voturi)    
    Plus (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:26)

    VR007 [utilizator]

    Nu ati cunoscut comunismul părinte, dar vorbiți despre Țurcanu cu mare aplomb! Din lecturi desigur! Dar lecturile astea ar trebui să le diversificați, de ex. studiind fenomenul colaborării cu Secu a capilor BOR! Nu amestecați părerea unui ziarist cinstit în opiniile sale despre voi cu torționarul comuniștilor; dacă asta e calea logică a gândirii voastre părinte, sunteți pe drumul păcatului! Refuz să cred că nu vă duce capul cum zice românul, deci cred că sunteți un sofist cu alură fariseică!
    • -9 (23 voturi)    
      Nu ati cunoscut comunismul.... zici tu (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 3:54)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui VR007

      eu l-am cunoscut!
      si am cunoscut si o activista comunista infocata, pe numele ei victorita bobalca!
      lucra la sectia de cadre a cc al pcr.
      cand se alegea beobeul, se incepea cu ea si apoi ceilalti.
      tovarasea victorita bobalca a fost mama lui cristi, alias ctp.
      dar ce mai conteaza, nu este primul baiat de fost activist pecerist sau securist.
      cand se face referire la urmasii comunistilor, cetepistul a pus mana pe craniu.
      • 0 (2 voturi)    
        va obositi sa explicati (Duminică, 1 noiembrie 2020, 10:37)

        dessik [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        de unde sunteti in posesia acestor informatii minune? Google nu zice nimic...
  • -34 (62 voturi)    
    comunistii (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:29)

    vodatepes [utilizator]

    In decembrie 89 a cazut regimul comunist. Asta a spus preafericitul Daniel. Se vede ca acestia inca exista ca au sarit ca arsi urland ca din gura de sarpe. Cei care tipa deci sunt comunistii f osti comunistii sau urmasi lor. Daniel nu a spus ca va cadea regimul Johannis si PNL. Cine se simte cu musca pe caciula urla.
    • +11 (23 voturi)    
      voda in loboda cauta o teapa (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 1:50)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      esti popa sau numai un postac ratat?
  • +29 (55 voturi)    
    Ce doct graieste popica (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:32)

    chihlimbar [utilizator]

    Ce doct graieste popica tocmai din leaganu sodomiei crestin ortodoxe.
    • -6 (22 voturi)    
      - (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:01)

      IP blocat de un dobitoc cu casca [utilizator] i-a raspuns lui chihlimbar

      de pedofilie nu vorbeste cineva si despre cum trebuie (obligatoriu) pedepsit pedofilul ?
  • +34 (50 voturi)    
    nimic nou fata de Banescu (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:33)

    Dancing Dwarf [utilizator]

    agresiv, partinitor, populist, manipulativ, departe de discursul "crestin apologetic inspirat" cu care era dator BOR-ul.
  • -32 (56 voturi)    
    alegerea (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:52)

    alxxx [utilizator]

    Intre o biserica de 2000 de ani (care a sprijinit natia romana in toate momentele importante) si o criza fabricata de massmedia si trusturile mondiale (cu ajutorul cozilor de topor din fiecare tara) - aleg biserica (chiar daca nu e perfecta)
    • +29 (35 voturi)    
      Gresit! (Vineri, 30 octombrie 2020, 23:40)

      bcorina [utilizator] i-a raspuns lui alxxx

      Nu Biserica a sprijinit oamenii , ci preotii cu har , preotii adevari slujitori ai Domnului care nu umbalau dupa averi, si bunuri, ci mergeau din casa in casa si raspandeau cuvantul Domanului din credinta, si erau saraci dar bogati in suflet si dragoste pentru credinta.
      Credinta nu sta in biserici , BOR si masini scumpe, case mule si ct mai opulente cum au preotii acum.
      Credinta nu sta in chip cioplit pe clopote,
      • +4 (12 voturi)    
        si totusi BOR (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 15:00)

        Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

        Poate si BOR a sprijinit si mai sprijina, dar uneori cele rele se vadesc mai repede decat cele bune.. in orice caz, nu mi s-ar parea deloc rau ca BOR sa invete ceva din toata tevatura asta, sa inteleaga de ce multi ii sunt potrivnici, si poate sa mai schimbe unele lucruri, mai de esenta sau mai de imagine..

        Poate ca preotii sa nu mai ceara bani (de multe ori nu putini) pentru slujbe, pomeni si inmormantari, sa limiteze comertul din biserica, preotii de rang inalt sa nu mai vadeasca ambitii politice si poate chiar sa isi asume greselile trecutului, sa ii vedem mai subtili, nu impodobiti si plini de fast, nu venind cu Maybach-ul (chit ca nu e al lor), poate un purtator de cuvant mai smerit, care sa vorbeasca mai mult din pilde si nu savant, mai aproape de oameni, un preot mai degraba.. cred ca multe s-ar putea face mai bine si poate lumea nu i-ar mai osandi asa usor..
        • -4 (10 voturi)    
          "Sa nu mai ceara bani" (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 18:51)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

          Nimeni si nimic nu te obliga sa dai bani preotului. Nimeni nu-ti cere bani la intrare sau iesire din biserica. Nimeni nu te obliga sa apelezi la servicii religioase. Cat despe maybach, daca te informai, aflai ca e utilizat doar cand Patriarhia primeste vizitatori din strainatate, ca este imprumutat de la SPP- proprietarul de drept. Despre "impodobiri si fast" citeste despre vesmintele preotilor a caror aspect si stralucire dateaza inca din VTestament in vremea lui Moise. Slujba la biserica e o sarbatoare, si cel mai modest mirean tine sa aiba o tinuta ingrijita. Cu atat mai mult preotul ca slujitor al Divinitatii.
          • +1 (3 voturi)    
            pe puncte: (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:09)

            Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            Poate ca nu esti obligat, dar bani se cer ori se subintelege aceasta obligatie, iar preotul indica suma, si nu una mica.
            Despre Maybach am scris si eu ca nu e al lor. Ar putea totusi sa il refuze, macar ca este doar o chestiune de imagine, asta am spus.
            Despre impodobiri, este o optiune personala: prefer o tinuta modesta si ingrijita, mi se pare mai mult in spiritul vietii crestine. Personal nu agreez fastul ordodox.
            • 0 (2 voturi)    
              Pe puncte (Duminică, 1 noiembrie 2020, 13:34)

              Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

              Nimeni si nimic nu te obliga sa dai bani la popa sau in biserica. E ridicol sa te plagi cu atat mai mult cu cat 'liber-cugetatorii' n-au nici in clin, nici in maneca cu credinta si cu vreo datorie catre biserica. Maybach este impus prin protocol de SPP fiindca serviciul raspunde de siguranta si protectia persoanelor straine(de un anumit rang) venite in Romania. Straiele preotesti sunt potrivite pt cei care slujesc lui Dumnezeu si arata respectul datorat Divinitatii, asa cum Moise a primit porunca acum 3400 de ani. Cand esti invitat la nunta unui prieten, din respect, ai grija ca tinuta sa-ti fie de sarbatoare, nu te duci ca la plaja, cum de altfel nici mirele nu e in slapi si-n short.
              • 0 (2 voturi)    
                desigur.. (Duminică, 1 noiembrie 2020, 15:58)

                Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                exista intodeauna si varianta "Cainii latra, caravana trece"
                • -1 (3 voturi)    
                  ai dreptate (Duminică, 1 noiembrie 2020, 19:39)

                  Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

                  E plin pe aici de "progresisti"care se manifesta cum zici dar, de vreo 19 secole, biserica, credinta romanilor merge mai departe. Si asa va fi pana la capat.
                  • +3 (3 voturi)    
                    este, este.. (Duminică, 1 noiembrie 2020, 21:49)

                    Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

                    seculara, dar contestata ca acum n-a fost niciodata.
    • +18 (30 voturi)    
      Ia cu minus (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 0:24)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui alxxx

      Biserica de 2000 de ani zici. Bine ca nu te intorci la potop! Pana prin 1200 nu avem nici umbra de dovada! Vezi ca Zamolxes are vreo 2500!
    • +7 (13 voturi)    
      mai (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 11:14)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui alxxx

      redu cel putin 1000de ani din cei 2000;acum 2000 de ani nici nu exista natia romana,existau barbarii ytraitori pe aceste meleaguri,cuceriti de romani sau de alti migratori.nu va impaunati cu merita inexistente.
    • +3 (11 voturi)    
      Si ce daca? (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 12:36)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui alxxx

      Iti dorim sa alegi biserica si atunci cand se va pune problema internarii la ATI - ca sa nu ocup[i un loc care ar putea salva un om adevarat nu o marioneta.
  • +31 (49 voturi)    
    Mai intai sa-si faca Daniel mea culpa ! (Vineri, 30 octombrie 2020, 21:57)

    Idealistu [utilizator]

    Parintele Episcop stie foarte bine ce intelegeri josnice au facut reprezentantii BOR cu regimul comunist, ca sa nu mai spus de incalcarea tainei spovedaniei. Asa ca dupa cum au reactionat, domnii care conduc vremelnic BOR, se vede de pe luna ca sunt vinovati. Asa ca "ciocu mic"
  • +25 (49 voturi)    
    Si eu asteptam altceva de la BOR, dar..... (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:17)

    bcorina [utilizator]

    In ceasul cel din urma am tot crezut ca macar de bun simt BOR , inclusiv Episcopul Husilor sa vina cu scuze pentru ceea ce au facut si spus. Dar acesta conducere a BOR a dovedit ca nu mai reprezinta nimc decat niste hoti de sufete sarmane pe care le mint, avari dupa bani, si cei care au uitat Cuvantul Domnului?
    Cum este Daniel cu chipul pus pe clopote, asta era foarte important pentru el, nu piosenia, smerenia si facerea de bine pentru oameni?
    Cum se simte reprezentantii BOR cand in loc sa le explice oamenilor care vin la biserica ca in acesta perioada este bine sa stea mai mult in case , mai ales cei cu varsta inaintata si care au si alte boli ptr. ca sunt vulnerabili, si ca pot asculta la fel de bine slujbele de acasa, ii indeamna la anarhie si sa se rascoale impotriva restrictiilor?
    Preotii din BOR chiar nu inteleg ca au ajuns ca oamenii sa ii asemene cu diavolul pentru toate actiuniile lor impotriva propriilor semeni? Eu cred in Dumnezeu dar nu mai pot sa cred ca preotii sunt reprezentantii Domnului , cum poti sa iti urasti propriul popor si sa ii pui in pericol prin toate ctiunile pe care le-au facut cu "pupatul de moaste"? Asta reprezinta esenta religiei crestine ortodoxe,?
    Rusine conducerii BOR si preotimii hapsane, avare , si care pun in pericol oamnii!
    • +10 (26 voturi)    
      au uitat Cuvantul Domnului (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 1:57)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui bcorina

      nu l-au uitat. pt ca nici nu l-au cunoscut vreodata.
  • +35 (53 voturi)    
    Multă ipocrizie (Vineri, 30 octombrie 2020, 22:28)

    Casargoz [utilizator]

    Gura păcătosului adevăr grăiește.

    In timpul revoluției de la Timișoara s-a murit pe treptele catedralei . Cei care au închis ușile nu erau Sfinții închisorilor. Erau cei care ne vorbesc acum depsre Sfinții închisorilor.
  • +10 (20 voturi)    
    Husi, Raiul Popoilor Pedofili (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 2:29)

    Savitar [utilizator]

    Si asta ne da lectii??? Hai sa radem cu Ignat!!
  • -7 (15 voturi)    
    Mi-ar fi placut sa-mi placa (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 3:37)

    Setalcott [utilizator]

    Tot ce a scris Banescu despre CTP se revarsa in cvasi-unanimitatea comentariilor pe Hotnews. Toti va recunoasteti in descrierea pe care v-a facut-o si sariti ca roiul de bondari zgandariti.
    Da, este sub-optim ca aceste cuvinte au trebuit rostite de un reprezentant al bisericii. Trebuiau rostite de un om cu judecata, ca orice om cu judecata vede marsavia atee a celor care se cred supra-morali, auto-instaurati judecatori ai natiunii profunde.
    Daca un secularist ignobil imi trage un pumn, sa vada daca sunt vrednic de invatatura lui Hristos, ma rog la Dumnezeu sa-mi dea taria sa intorc si celalalt obraz - dar nu-i garantat; oameni suntem toti, si pacatosi. Dar daca ii trage un pumn figurativ unui frate crestin, sa fie sigur ca nu voi tacea. Cu atat mai mult cand acel frate crestin este simbolul unitatii bisericii si ii reprezinta pe toti fratii crestini.
    • +14 (24 voturi)    
      Vă înșelați. (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:03)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      CTP a foslosit un limbaj jignitor. Dar ideile lui sunt juste , raționale, plăcute lui Dumnezeu. Dacă nu observați unde este credință și unde nu este, mergeți degeaba la biserică.
      • -5 (13 voturi)    
        Bine ca ne-ai luminat (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 13:25)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        Ca un cunoscator al gusturilor divine, zici tu, mesajul lui CTP a fost placut lui Dumnezeu. "Vitele" isi merita papara luata de la Cristian(crestin), cel botezat si el de parintii-vite , in numele lui Cristos, cu acest nume simbol..
    • +8 (16 voturi)    
      Dar cu plata (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:56)

      Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      impozitelor de catre biserica cum ramane,,onorabile?Daca astetati respect,atunci mai intai sa respectati!Ce?LEGILE! Si plata impozitelor face parte din ,,respectul´´datorat tarii si populatiei platitoare de taxe si impozite!
      • -6 (14 voturi)    
        Linisteste-te @Rebecka (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 13:40)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Rebecka

        Citeste Legea cultelor(489/2006) si te vei lamurii ca BOR ca si celelalte 17 culte recunoscute, asemenea tuturor ONG-urilor, functioneaza in cadru legal. Toate cultele platesc impozite pe salariile personalului clerical si auxiliar, pe cladirile din administrare, mai putin pe activitati legate de cult, sau de asezamintele social-filantropice(vreo 800 de centre). Subventiile pt culte dateaza din vremea lui Cuza si n-au fost intrerupte nici macar de comunisti. BOR a cerut dupa '90 ca statul sa-i restituie proprietatile furate de comunisti ca sa renunte la aceasta mult hulita subventie dar niciun guvern postdecembrist n-a vrut asta. Populatia platitoare de taxe care sustin cultele(87% ortodocsi si 99.79% per total culte) asigura si plata pensiilor speciale ale ateilor comunisti, securisti si militieni ai vechiului regim(0.21%)..
  • +14 (24 voturi)    
    Banescu sadeste ura (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 8:00)

    comentacu [utilizator]

    Si va culege ... ura.
  • +11 (21 voturi)    
    falsa echivalenta (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:20)

    Ademordna [utilizator]

    Episcopul Husilor s-a mai remarcat prin acte rationale. Nu-i vad cariera foarte lunga in clubul de mafioti fosti turnatori care este BOR.

    Azi insa a zbarcit-o.
    Vorbeste de bun simt in limbaj, de politete (care desigur, nu sunt stilul lui CTP) in timp ce alde Banescu si mult prea fericitul omoara oameni prin promovarea de acte care incalca masurile de carantina.
    Nu le poti echivala.
    Mai intai hai sa ne comportam omeneste, sa respectam interesul public, sa nu mai omoram oameni.
    Apoi putem discuta si de politete.
    • +7 (15 voturi)    
      Episcopul Hușilor (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:00)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      a exagerat când l-a pus pe Cristian Tudor Popescu alături de torționarul Turcanu de la Pitești... Care a comis crime groaznice împotriva umanității... Până și cei care l-au pus să comită aceste crime, comuniștii anilor cincizeci, s-au dezis de el... Dacă citiți tot discursul episcopului de pe site-ul episcopiei Hușilor, veți vedea că este mizerabil ce spune. CTP nu este ușă de biserică, limbajul lui poate fi foarte nedrept și jignitor, deși de multe ori (nu întotdeauna) are dreptate. Dar de la el nu am aceleași pretenții cum am de la înaltul cler al BOR. CTP este un jurnalist și, dacă spune ceva greșit, îl judecă societatea și CNA. Pe când patriarhul și acoliții lui au har și consideră că reprezintă voia lui Dumnezeu... Asta ar trebui să le creeze O MARE RESPONSABILITATE față de credincioși...
      • +4 (6 voturi)    
        exact! (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 18:11)

        Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        si alte manipulari si omisiuni in acelasi sens:

        - pune egal intre credinciosi la general si cei pe care CTP ii acuza de prostie, intre credinta si actele pe care le denunta CTP;
        - speculeaza ca CTP are porniri comuniste (probabil sugerat de ateismul lui declarat);
        - sustine ca ideile lui CTP nu sunt toate argumentate, desi ele sunt in mod foarte limpede;
        - OMITE (si evident nu combate) argumentele de baza al lui CTP: colaborarea BOR cu regimul lui Ceausescu; lipsa de logica si sens dogmatic a afirmatiilor patriarhului;
        - OMITE faptul ca mai sunt totusi si preoti care au trait comunismul, si nu putini.
  • +10 (18 voturi)    
    La Husi inaltii prelati se dedau la concupiscente (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 10:20)

    ranuhasu [utilizator]

    Titlul complet al cartii lui Balzac este “Tratat despre Excitantele Moderne. Tratat despre Viata Eleganta” - Patriarhia stie din ce carti citezi tu, parinte? Esti sigur ca ai voie?
  • +9 (15 voturi)    
    Husi (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 11:35)

    vlad.pe [utilizator]

    Nu la Husi era un Episcop pedofil care inca este pictat pe peretii bisericii?

    Ce ne spune domnul Banescu (lol) despre acest aspect? Va avea un discurs crestin apolegetic?
    • 0 (8 voturi)    
      Nu, la Bucuresti (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 18:08)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Era unul, intaiul liber-cugetator al tarii, comunistul Iliescu. Cel care a lasat cu mineriadele zeci de morti si mii de schiloditi dupa el. CTP ii era alaturi, tuna si fulgera prin articole de ziar impotriva "elementelor legionare" din Piata Universitatii care pregateau "lovituri de stat" pe care "numai cretinii "le mai negau, asa erau de evidente..
      • +1 (3 voturi)    
        si BOR... (Duminică, 1 noiembrie 2020, 7:44)

        mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        cu cine era pe atunci?
  • -7 (15 voturi)    
    Episcopul Husilor (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 13:01)

    Ibit [utilizator]

    O fi membru sau simpatizant PNL ?
    Altfel nu inteleg cum , la injuraturi mizerabile sa raspunzi cuun discurs creştin apologetic inspirat .
    Romanul adevarat , atunci cand este lovit cu bata , cum ar trebui sa raspunda ?
    • +3 (5 voturi)    
      Inseamna ca nu ai inteles nimic din invataturile (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 18:32)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Ibit

      lui Isus. Biserica ta e un cult pagan primitiv care se inchina la cadavre si este condusa de samani imbuibati, corupti in afara legilor
      • -1 (3 voturi)    
        Invataturile Bibliei: (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 23:48)

        Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

        Ap.Pavel:"Nu stiti ca trupul vostru este templu al Duhului Sfint care este in voi si pe care il aveti de la Dumnezeu?" (I Cor, VI, 19). Avind pe Duhul Sfint lucrator in trup sfintii devin cu adevarat temple ale lui Dumnezeu (I Cor. III, 16), camari si lacasuri ale lui Hristos, pentru ca Dumnezeu salasluieste in ei si ramine in ei vesnic. "Noi sintem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis : Voi locui in ei si voi umbla si voi fi Dumnezeul lor" (II Cor. VI, 16). Iisus Hristos Mintuitorul, care-si afla locas in trupurile sfintilor, nu le paraseste pe acestea nici dupa moarte. Puterile sufletului care au cunoscut pe Domnul isi prelungesc lucrarea lor in trup, trecind peste hotarele mortii. Osemintele sfintilor raman, cum zice Sf. Ioan Damaschinul, "temple insufletite ale lui Dumnezeu".
  • +5 (9 voturi)    
    cand te gandesti ca e starina de neam (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:13)

    elysyum [utilizator]

    Preotii tac malc daca sunt intrebati in ce limba erau scrise vechile carti ortodoxe de acum 200 ani....
    La fel tac malc cand sunt intrebati ce limba aveau documentele de la cancelaria domneasca inainte de Cuza.....SLAVONA! Religie cu lumina de la rasarit! deci straina de neam......LIMBA romana e limba preponderent latina.....deci.....BOR e o filiala a panslavismului ortodox rus.....imbracata in blana de oaie autocefala........Realitate dureroasa dar asta este....
  • +4 (8 voturi)    
    "iartă-le lor, că nu ştiu ce fac!" (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 17:25)

    minus [utilizator]

    si mie mi-ar fi placut ca cerinta de iertare facuta de patriarhul Teoctist in decembrie 89, acel sincer "Iertati-ma!" adresat romanilor, sa fi fost pentru crestinii din BOR un punct central al amintirii Revolutiei...

    Din acel "Iertati-ma!" nu a ramas decat rescrierea istoriei de catre BOR? Si pentru asta e de vina CTP?
  • +1 (5 voturi)    
    parca era o chestie cu un obraz si o palma (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:05)

    revo [utilizator]

    bai BOR-istilor apologetic neinspirati, parca era o invatatura de la Fiul Omului: cand primesti o plama, sa intorci si celalalt obraz.
    In loc sa intoarceti obrazul, voi dati inainte, cu ratul, ca porcul flamand.

    In final, fiecare pasare pre limba ei piere.
  • -3 (5 voturi)    
    Raspunsul Preot Prof Constantin Necula 1 (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:21)

    Gigi-Popa [utilizator]

    Preot Constantin Necula

    Cu Moaștele pe superficialitate călcând…

    Am aflat, nu de ieri de azi, de preocuparea fundamentală pentru Scriptură a unui jurnalist-vector de imaginație (căci nu cred că Evanghelia lui Sânt N. pe care ne-a propus-o e alta decât imaginație). L-am crezut cinstit în căutare și încă mai admit că nu m-am înșelat. Ca să abată de la grobianismul justițiar al exprimării – e singurul om care ne-a spus public și CNA a admis ca atare că poți să-i spui unui om tâmpit, idiot ori poți face o femeie caricatură de maimuță și asta nu încalcă nicio deontologie profesională – îndreptat împotriva persoanei Patriarhului României a dat-o pe teologie. Brava.

    Știm un personaj celebru care, pentru că nu înțelegea nimic din teologia Întrupării lui Iisus Hristos, îl ispitește cu citate teologice. Domnul îl temperează. Arătându-i ferm că nu citarea Scripturii este cel mai de preț mod de a ști ceva despre El. Ci trăirea, citirea ei cu inima. Atunci când o ai. Ultima zbatere de aflare a jurnalistului nostru – altfel o minte sclipitoare, pe care sunt convins că și-ar dori-o mulți și mulți se tem să o piardă din alianțe – este despre Moaște. Veritabil căutător de adevăr, Dumnealui ne-a întrebat „unde scrie în Scriptură despre moaște, despre închinarea lui Hristos la Moaște”. Grea misiune pentru un teolog. Pentru că apoftegma cu piatra și aruncarea ei în apă rămâne valabilă. M-a surprins ingeniozitatea întrebării. Dar nu și auto-răspunsul pe care-l creionează singur.
  • -3 (5 voturi)    
    Răspuns Preot Profesor Constantin Necula (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:24)

    Gigi-Popa [utilizator]

    Am să plec de la prima întrebare furibundă – ce ar face Hristos dacă ar veni azi? Eu îi spun că Hristos vine. Este mereu prezent în viețile noastre. Material, dacă vrea aceasta materialistul care nu crede, vine Trup și Sânge în Dumnezeiasca Liturghie. Ce face? Se dăruiește. Se dăruiește pentru viața noastră. Ne hrănește. Transfuzionează în sângele nostru Sângele Lui. Nu face mofturi filozofice, nu caută inimi care argumentează acid și indecent, ci inimi cuminți și curate. Inteligente și dăruite cu înțelepciune. La coada de la Moaște e simplu. Este cu fiecare pelerin (pentru că fiecare om este chipul Slavei lui Dumnezeu),dar locuiește și în fiecare „schijă” din Moaște. Oamenii știu asta. Unii nu vor să o recunoască. Cei care cred cinstesc Moaștele. Ceilalți le batjocoresc. Eu mă întreb: unde este Hristos? În cinstirea unor eroi sau în batjocorirea lor?

    Întrebarea cu închinarea lui Iisus Hristos la moaște e ruptă dintr-o logică SF (genul literar preferat al domnului jurnalist), care scrie remarcabil SF. Pentru că Moaștele aparțin unor persoane care și-au pierdut viața slujind tocmai Împărăției lui Dumnezeu prezentată deplin după Învierea Sa. Asumată ca atare de creștini. Începând generația dintâi după Rusalii – Apostolii nu mor altfel decât asemeni lui Hristos, jertfindu-se pe sine pentru Evanghelie. Asta nu înseamnă că Hristos, Dumnezeu Întrupat, nu iubea pe cei care-i învia. Priviți Domnule jurnalist – dimpreună cu parte din ciracii ideii Voastre – la modul în care Mântuitorul (știți, noi așa îi spunem deseori) înainte de Învierea Sa din morți – Patima sa am remarcat că aproape ați reținut-o – a reacționat la învierea fiului văduvei din Nain (Luca 7, 11-16), la învierea fiicei lui Iair- colegul nostru preot din Capernaum (Luca 8, 41-56) ori la învierea lui Lazăr cel din Betania (Ioan 11, 1-44).
  • -2 (4 voturi)    
    Raspuns Preot Profesor Constantin Necula 3 (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:26)

    Gigi-Popa [utilizator]

    Aici v-aș ruga să citiți și despre reacția lui Iuda la ungerea cu nard de către Maria, sora lui Lazăr, a lui Iisus (Ioan 12, 1-6, scrie nard, nu ulei rânced, refolosit ori aruncat, nard ca semn de cum trebuie prețuit Hristos). I-a redat pe cei înviați familiei și comunității să se bucure de ei, de incredibila experiență prin care au trecut. Nu înseamnă că nu au mai murit. Dar între învierea lor și cealaltă moarte au fost semnul că Dumnezeu e viu. Hristos le vorbește, încurajează familiile lor și le transformă mesele de pomenire (erau prezente și în cultura israelită) în mese de bucurie. Acum știți? Pelerinajul este un drum spre Înviere. Iar Dumnezeu îți iese în cale. El este Pelerinul dintâi.

    Aș vrea însă să vă rog să mai citiți, după ce terminați cu răsfoitul Noului Testament, încă o dată cartea Faptele Apostolilor și epistolele pauline (ale Sfântului Apostol Pavel). Pentru că, de obicei ne uimiți spunându-ne cât de lipsiți de cultură suntem creștinii, vă propun să o faceți în original, în greacă în speță. Ca să surprindeți subtilitățile logice. Veți afla acolo episoade vrednice de reținut din istoria moaștelor pe care îndemnați cu lejeritate să nu le băgăm în seamă. Apoi, pentru că știu cât de mult vă place istoria, vă îndemn să citiți Actele Martirice (avem o excelentă traducere în limba română), precum și viețile unora dintre sfinți (le veți afla în Sinaxare – sunt la îndemnă în Minee ori publicate separat, orice credincios vă poate îndruma). Dacă părerea Dumneavoastră este să ne ștergem istoria doar ca să vă simțiți bine nu înseamnă că și aveți musai dreptate. Ci doar că ne cereți să ștergem istoria.
  • -2 (4 voturi)    
    Răspuns Preot Profesor Constantin Necula 4 (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:27)

    Gigi-Popa [utilizator]

    Vă pot indica, dacă vreți cu adevărat o informare corectă, acele volume din PSB (colecția Părinți și Scriitori Bisericești) – sunt în limba română câteva zeci de volume, dar dacă vreți există și în limba greacă ori latină (Patrologia Migne), în franceză ori chiar engleză și italiană – unde puteți afla zeci de pătimiri pentru Hristos, zeci de înfierări și arderi prin care ideologicul a rupt viețile creștinilor de viața aceasta, dar le-a deschis-o pentru Împărăție. Sunt mii de pagini de documente. Să spunem că nu există? Despre acești frați ai Lui spune Hristos că moștenesc viața veșnică. Pentru că în fiecare dintre ei se îndeplinesc Fericirile (Matei 5, 3-12 ș.u). Și, Vă rog să mă credeți, niciunul nu moare sau, dacă admiteți, nu devine moaște, fără ca Hristos să fie de față. Cazul Sfântului Ștefan este elocvent. Și e în Scriptură (Faptele Apostolilor 7, 52-60). Recitiți, rogu-Vă, cum îl zărește el pe Hristos (F.Ap. 7, 55). Puteți să nu credeți, să vă îndoiți. Dar textul e acolo!

    Aș aduce povestea mai aproape. Ca să nu Vă plictisesc. Știu cât de prețios Vă este timpul. Acum ceva ani am fost de partea dumneavoastră când niște oameni cu credință strâmbă și suflet tulburat au lovit în monumentul funerar al părinților – dacă nu mă înșel. Am admirat atunci cât de mult țineți la monumentul prezenței lor celei dincolo de moarte. Vă întreb, fără niciun gând altul, cum ar trebui să reacționeze oamenii când este lovit cu bocancul în monumentul celor care-i protejează și ei simt asta de dincolo de moarte? Poate că Dumneavoastră nu credeți. Dar ei? Să înțeleg că putem arunca în drum toate mormintele eroilor Țării? Putem lăsa ciolanele sfinte ale ostașilor români să fie în continuare prilej de hrană haitelor politice, aruncate dintr-o parte în alta pe tarlaua cu gunoi a istoriei? Să înțeleg că trebuie arse toate dovezile rezistenței anti-ideologie (oricare ar fi ea, dacă ucide sufletul) și dărâmate și șterse toate urmele vreunei martirizări?
  • -1 (5 voturi)    
    Răspuns Preot Profesor Constantin Necula 5 (Sâmbătă, 31 octombrie 2020, 21:28)

    Gigi-Popa [utilizator]

    Oare nu asta se întâmplă în ultimii ani și de aici ni se trage? De la risipirea urmelor de martiri?

    Știu. Veți descoperi alte teme de teologie la care să vă atașați. Ne veți descrie cele pe care, credeți-mă, le știm foarte bine și căutăm să le trăim cei mai mulți dinte noi. Și când nu ne ies cumpătat, le pocăim. Sunteți iubitor de logică. Generalizarea nu face bine acestei iubiri. Iar personalizarea cu orice preț, fără argumente ține de penibil. Pot să vă pun și eu o întrebare? Un om care crede că alți oameni sunt vite și sunt vrednici de dispreț, pentru care parte din poporul căruia-i vorbește sunt vite și idioți mai poate fi numit jurnalist? Îmi arătați și mie unde scrie în documentele fundamentale ale jurnalismului ori în Constituție dreptul de a jigni, de a ucide prin cuvânt? Să nu vă dați martir la riposta unor oameni. Mucenic ori martir este numai acela care asumă viața în numele lui Iisus Hristos, Domn și Dumnezeu. Restul suntem rămășițele măreției ambițiilor noastre (Seneca) așezate pe roastul politic al zilei… Și e păcat… Vă rog să mă iertați dacă vi se pare prea personal textul. Dar atât mi-a îngăduit inima să vă scriu. Cu durere și cu dragoste…
    • +2 (4 voturi)    
      scuze, (Duminică, 1 noiembrie 2020, 17:24)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Popa

      am citit cele scrise de dvs; chiar daca au fost sterse comentariile; dupa lungi meditatii, cred ca gresiti, totusi; faceti confuzie intre cultul mortilor si cultul moastelor; lucruri diferite;
      mai ales daca ne gindim la faimoasa porunca :"Sa nu ai alti dumnezei, afara de Mine!". Dar cum iconodulii au castigat impotriva ordineleor LUI, de ce pupatorii de moaste n-ar face la fel?
    • +4 (4 voturi)    
      subscriu la comentariul de mai sus (Duminică, 1 noiembrie 2020, 18:59)

      dessik [utilizator] i-a raspuns lui Gigi-Popa

      Ati scris si insultat mult, dar tot nu ati raspuns la intrebare. Exact asta fac toti teologii. cand au de raspuns la o intrebare ce nu le convine, o ingroapa in tone de text pretentios.

      Deci sa raspundeti direct. Unde scrie in scripturi ca osemintele oamenilor decedati s-ar cuveni sa fie venerate?
  • +2 (4 voturi)    
    Cine priveste fotografiile care insotesc (Duminică, 1 noiembrie 2020, 9:14)

    Susufler0 [utilizator]

    de obicei articolele despre cei doi (purtatorul de cuvant al BOR si colaboratorul saptamanal alDigi 24) observa lesne aceiasi incrancenare care schimonoseste trasaturile fetei si la cel plesuv si la cel cu podoaba capilara intacta !

    PS. Care dintre ei a fost creat pt celalalt ? :)))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by