Florin Cîțu: Nu se discută, deocamdată, despre o taxă de poluare. Nu cred că o taxă auto ar rezolva problema poluării la nivel naţional

de I.H.     HotNews.ro
Joi, 13 februarie 2020, 11:41 Actualitate | Esenţial


Poluare
Foto: Pixabay
"Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional, iar mesajul meu este că atunci când ai o strategie de retehnologizare pe termen lung, reducerea poluării este sustenabilă pe termen lung", a declarat, joi, ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.

"Noi ne uităm la o strategie pentru întreaga economie şi aici includem toate sectoarele de energie care poluează, inclusiv traficul rutier. Nu cred că o taxă de poluare doar pentru automobile ar rezolva problema la nivel naţional. Ceea ce încercăm să facem este retehnologizarea. Este o politică mult mai bună şi sustenabilă pe termen lung decât o taxă", a afirmat Cîțu, potrivit Agerpres.

El a spus că politica fiscală folosită ca instrument pentru reducerea poluării are rezultate mixte de-a lungul timpului și că atunci când există o strategie de retehnologizare pe termen lung, cu ajutorul unor împrumuturi de la BEI, de exemplu, reducerea poluării este sustenabilă pe termen lung. "Deocamdată, nu se discută de o taxă de poluare, dar vom vedea în viitor", a afirmat Cîţu.

El a amintit, totodată, de programul guvernamental "Rabla" prin care, în acest an, se urmăreşte eliminarea din trafic a 60.000 de autovehicule uzate, afirmând că, în acelaşi timp, trebuie găsită o soluţie la nivel de economie, nu doar pentru sectorul auto.

De la 1 februarie 2017, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Ulterior acestei măsuri, fostul ministru al Mediului, Graţiela Gavrilescu, declara că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar "în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă". La jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţa că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura.

În septembrie 2019, Ministerul Finanţelor Publice (MFP), prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), anunţa că a restituit taxe auto (taxa auto pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule sau timbrul de mediu) tuturor contribuabililor români care au depus documentaţii complete. Astfel, începând din 2017 până în prezent, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse şi aprobate.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.

Pe 19 februarie 2009, taxa de poluare auto a fost modificată, iar Guvernul a scăzut valoarea acesteia cu o treime. De la 1 ianuarie 2012, taxa auto a devenit obligatorie atât la reînmatricularea maşinilor înregistrate în România înainte de 1 ianuarie 2007, cât şi pentru cei care aduceau maşini din Vest. Începând cu 30 ianuarie 2012, taxa a fost suspendată până la 31 decembrie 2012, iar persoanele care plătiseră deja urmau să primească banii înapoi.

Din 15 martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, iar din acel moment taxa auto a fost calculată exclusiv pe baza emisiilor de CO2, înscrise în cartea de identitate a maşinii.

CITEȘTE ȘI:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















2793 vizualizari

  • +4 (6 voturi)    
    profi (Joi, 13 februarie 2020, 11:49)

    Kato01 [utilizator]

    @hotews - sa inteleg ca nu ati gasit o poza cu poluare din Bucuresti?
  • +3 (7 voturi)    
    pai sa nu discutati de asta... (Joi, 13 februarie 2020, 11:57)

    mano74 [utilizator]

    desi de cand s-a scos si au aparut toate cazanele, cel putin in Bucuresti, nu se mai poate circula ca pieton, biciclist, etc, trebuie sa-ti cauti rute nepoluate! Si culmea, majoritatea noxelor o inhaleaza copiii nostri, particulele in suspensie pe la inaltimea lor stau "in suspensie"... Pana faceti voi strategia pe intreaga economie, o sa murim toti!
  • 0 (8 voturi)    
    De ce nu se discuta? (Joi, 13 februarie 2020, 12:01)

    BEDE [utilizator]

    Cred că nu se discută pentru că vine acuși campania electorală, iar niște taxe ân plus or să-i facă să piardă ceva voturi.
    Dar la anuț care vine, indiferent cine va câștiga alegerile va fi nevoit să bage taxe serioase pentru că vine scadența la datoriile imense făcute de P$D în ultimii 3 ani cu pomenile electorale, plus pomenile care s-or mai da în anul acesta de grație (sau de greață) electoral...
  • -2 (6 voturi)    
    Demagogu (Joi, 13 februarie 2020, 12:06)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    La câte minciuni spune gargaragiul Cîțu, una in plus nici nu mai conteaza
  • +5 (5 voturi)    
    in teorie (Joi, 13 februarie 2020, 12:44)

    liviu_ [utilizator]

    omu are dreptate
    acum sa vedem concret ce propune si ce face ca din gura...

    o idee ar fi, de exemplu, o suma mai mare pt programul rabla (dar cupoane netransferabile) asta pt masini....

    trebuie inlcuite masinile statului, apoi trebuie RESPECTATE reglementarile anti-poluare din constructie, fabrici etc etc etc

    si sa nu uitam OPRIREA DEFRISARILOR ILEGALE si plantarea de copaci!!!

    ce sa zic... e mult pana departe...
  • +2 (4 voturi)    
    info (Joi, 13 februarie 2020, 12:52)

    the_engineer [utilizator]

    Dla Catu,

    Am primit somatie de blocare a conturilor , pt niste sume imaginare.Am platit tot ce mi s a cerut in spatiul virtual, chiar si in avans fata de termenul limita.
    Se pare ca narozii din subordinea dvs. cer penalitati pentru bonusul de 5% acordat de stat pentru plata inainte de 31 martie 2019.
    Initial au cerut plata intregii sume deja platita si la protestele mele argumentate cu documente din spatiul virtual, au venit cu o alata suma care seamana cu acel 5%
    Aveti motive sa i destituiti pe incompetentii care genereaza astfel de aberatii, ori sa demisionati chiar dvs, daca nu sunteti in stare sa gestionati situatia.
  • 0 (2 voturi)    
    PFff (Joi, 13 februarie 2020, 14:31)

    Zazie [utilizator]

    Baaaaaaaaa, ne sufocam de gaze si masiiiiniii. Orice trantor are o coaja pe care sa o paraie prin oras. Rar-ul este inutil, Politia Rutiera la fel. Pune taxe!!!!! Nu orice meltean trebuie sa aiba masina!
  • -1 (1 vot)    
    Ce taxa de poluare.? (Joi, 13 februarie 2020, 15:43)

    dezamagitul [utilizator]

    Adevarata poluare este facuta de toate autovehiculele pe motorina si benzina. Pentru a se putea scadea poluarea ,statele lumii ar trebuii sa interzica cirulatia tuturor consumatorilor de cobustibili lichizi mai vechi de 10 ani sa zicem si ar trebuii investit in fabricarea automobilelor electrice ca in scurt timp sa se tremine cu poluarea masiva . Cred ca vedeti incotro se indreapta pamantul la o autodistrugere . Dar sant prea mari interese in petrol .Mai bine distrugem lumea decat sa o imbunatatim .Cei care au vazut filmul Planeta maimutelor cand s-au intors din spatiu au zis "A-ti distrus pamantul ticalosilor". Nu santem departe deoarece conducatorii lumii sant inconstienti si nteresati sa traiasca ei bine cat o putea .Dupa ei potopul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by