​FOTO Cum pot fi amendați șoferii cu taxa Oxigen chiar dacă nu intră cu mașina în centrul Bucureștiului

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 12 februarie 2020, 8:11 Actualitate | Administratie Locala


ZACA marcata gresit in Zona Leu - Cotroceni
Foto: Hotnews
Șoferii care circulă prin București cu mașini care se încadrează în anumite norme de poluare riscă să fie amendați cu 1.500-2000 de lei pentru că intră în centrul Capitalei, chiar dacă în realitate ei evită Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), delimitată de Primăria Generală condusă de Gabriela Firea. În mai multe locuri din oraș ZACA a fost semnalizată neconform și practic, șoferii ar putea fi amendați drastic, chiar dacă ocolesc de fapt perimetrul ZACA, după cum a descoperit HotNews.ro în teren.

Ce este ZACA și de ce contează

În octombrie anul trecut Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a adoptat proiectul Primarului Gabriela Firea de introducere a taxei Oxigen pentru diferite tipuri de mașini, în funcție de norma de poluare - o vinietă care se aplică de acum și care, într-un an, se va aplica pentru aproape majoritatea mașinilor din Capitală.

În cadrul proiectului este delimitata și Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), care practic înglobează zona centrală a Capitalei și unde vehiculele sub 5 tone cu norma de poluare sub Euro 3 nu mai au voie să intre, sub amenințarea unei amenzi de 1.500-2.000 de lei.

Conform hotărârii HCGMB 539/2019 „Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) reprezintă perimetrul delimitat de: Piata Victoriei - Bd. Iancu de Hunedoara - Sos. Stefan cel Mare - Str. Polona - Str. Mihai Eminescu - str. Traian - Bd. Nerva Traian - Bd. Gheorghe Sincai - Str. Lanariei - Calea Serban Voda - Bd. Marasesti - Str. Mitropolit Nifon - Bd. Libertatii - Calea 13 Septembrie - Sos. Panduri - Sos. Cotroceni - Spl. Independentei - Str. Stirbei Voda - Str. Berzei - Str. Buzesti - Piata Victoriei”.


Practic, conform definiției de mai sus, ZACA este delimitată de bulevardele și străzile enumerate, dar fără a le include și pe acestea. Un motiv practic pentru care bulevardele care delimitează zona nu ar putea fi incluse este acela că în multe locuri, într-o astfel de situație, șoferii care ar avea interzis în ZACA s-ar trezi în intersecții fără a avea posibilitatea de a evita intrarea. Mai mult, delimitarea ZACA este făcută în multe locuri tocmai pe inelul interior de circulație, una din puținele alternative oferite șoferilor în Capitală de a evita centrul.

De altfel, conform marcajelor realizate de Primăria Capitalei în București, acest principiu este respectat în aproape toate instanțele - doar străzile și bulevardele care dau în arterele de delimitare conțin panourile cu ZACA.

În câteva locuri din oraș ZACA a fost greșit semnalizată

Chiar și-așa, există situații în teren unde zona ZACA a fost marcată greșit sau camerele video care înregistrează mașinile au fost montate în afara ZACA - situații în care unii șoferi ar putea fi taxați și amendați deși în realitate ei nu au intrat în zona interzisă.

HotNews.ro a verificat delimitarea ZACA realizată în Capitală și a identificat câteva probleme în teren.

  • Deși am adresat Primăriei Capitalei o solicitare pentru clarificarea acestor situații, administrația condusă de Gabriela Firea nu a răspuns până la momentul publicării articolului.

Piața Leul - Șoseaua Cotroceni: cum te prind camerele video că intri în ZACA deși în realitate nu ar trebui



La Piața Leul, deasupra capătului bld. Iuliu Maniu, au fost montate camere video exact deasupra benzilor și surprind mașinile ce își continuă drumul pe Șoseaua Cotroceni. La intrarea și ieșirea Șoselei Cotroceni în/din Piața Leul au fost montate panouri de informare cu zona „ZACA”.

Foto: Camere video deasupra bd. Maniu / Semnul ZACA la intrarea pe Șos. Cotroceni

---

În realitate, Șoseaua Cotroceni, conform hotărârii consiliului general este una din arterele de delimitare și nu este inclusă în zona ZACA.

Mai mult, chiar restul de marcaje puse de Primărie în această zonă respectă această regulă: mai departe pe șoseaua Cotroceni, la intrarea pe Bulevardul Profesor Doctor Gheorghe Marinescu (bulevardul din fața Palatului Cotreceni) sunt trecute - în mod corect - panouri de intrare în ZACA. Și de pe Bulevardul Profesor Doctor Gheorghe Marinescu la intrare pe Șoseaua Cotroceni este pus panou de ieșire din ZACA.

În plus, de la Pod Cotroceni spre intrarea pe Șoseaua Cotroceni nu există panou de intrare în ZACA - și nici nu ar avea de ce.

Cu alte cuvinte, șoferii care vin dinspre Iuliu Maniu și coboară pe Șoseaua Cotroceni sau se vor „trezi” cu panourile ZACA deși artera este doar de delimitare, iar șoferii care vin dinspre Podul Cotroceni și urcă pe Șoseaua Cotroceni se vor „trezi” la intersecția de la Leu că dau peste indicatorul de „ieșire din zona ZACA”, deși ei nu au întâlnit nicăieri până la acel moment un indicator de „intrare în zona ZACA”.

Iar camerele video de deasupra bd. Iuliu Maniu la Piața Leu vor consemna în dreptul fiecărui astfel de șofer o amendă între 1.500 și 2.000 de lei.

Detaliat, situația în schema de mai jos (click pentru a deschide mare în tab separat):


----

Zona Pod Cotroceni - Splaiul Independenței: Camere video care prind mașinile ce nu sunt de fapt intrate în ZACA



Mai departe, ZACA, conform definiției, este delimitată de Șoseaua Cotroceni și de Splaiul Independenței, dar pe teren PMB a montat camere video pentru înregistrarea mașinilor exact deasupra benzilor de pe Splaiul Independenței, imediat după intersecția cu Pod Cotroceni.

Cu toate acestea, pe acea porțiune de bulevard șoferii nu se află în ZACA, ci pe delimitarea ei - de altfel nici nu există vreun panou informativ cum că șoferii care vin de pe Splai din zona Orhideea sau fac stânga de pe Pod Cotroceni ar intra în zona ZACA. (vezi în foto mai sus)

Panourile de avertizare cu ZACA apar abia la intersecția următoare - pe direcția înainte spre Piața Operei și la dreapta pe Bd. Eroilor spre Academia Militară. Astfel, șoferii care vin de pe Splai dinspre Pod Cotroceni au posibilitatea de a face stânga pe Știrbei Vodă și, practic, să nu intre în ZACA.

Zona Tineretului-Șincai: Primăria a prelungit „artificial” ZACA cu panouri acolo unde nu era cazul

În zona Tineretului - bd. Șincai. ZACA, conform HCGMB 539, are ca delimitare în acel loc Calea Șerban Vodă, Bd Gheorghe Șincai și Strada Lânăriei (o stradă care intersectează și se află de o parte și de alta a bulevardului Dimitrie Cantemir).

În realitate, în teren, PMB a montat panou cu „intrare în ZACA” pe strada Lânăriei de pe Bd. Șincai, deși strada în cauză e doar o arteră de delimitare. Mai mult, zona ZACA a fost prelungită „artificial” prin panourile montate de PMB până la capătul Bd. Dimitrie Cantemir, la intersecția cu bd. Șincai, în loc să marcheze capătul zonei ZACA la intersecția cu strada Lânăriei.

FOTO: Semnul ZACA pe intrarea pe strada Lânăriei / Panou montat la capătul bd Cantemir, intersecție cu Șincai:
---

În plus, șoferii care vin dinspre Șerban Vodă pe strada Lânăriei (practic din afara ZACA) și fac dreapta pe bd. Dimitrie Cantemir nu sunt avertizați nicăieri de prelungirea „artificială” făcută zonei ZACA - se trezesc pur și simplu în ZACA fără să fie cazul.

Detaliat, situația în schema de mai jos (click pentru a deschide mare în tab separat):
---

Piața Victoriei: Camere video montate la intrare în piață, deși ZACA începe pe străzile de pe partea opusă



Piața Victoriei este una din delimitările impuse de HCGMB 539 în proiectul Oxigen.

Cu toate acestea, PMB a montat camere video pentru înregistrarea mașinilor deasupra bulevardului Aviatorilor, la intrarea în Piața Victoriei. Asta deși zona ZACA (conform HCGMB 539 și a panourilor din teren) începe abia la intarea pe Calea Victoriei sau bd. Lascăr Catargiu.

Mașinile care trec pe sub camerele video montate au mai multe opțiuni la dispoziție pentru a nu intra în zona ZACA.

Detaliat, situația în schema de mai jos (click pentru a deschide mare în tab separat):

---

Cum este ZACA prezentată pe site-ul Administrației Străzilor

Un alt aspect controversat îl regăsim pe site-ul oficial al Administrației Străzilor. Acolo, la secțiunea „Vinieta Oxigen”, este reprodusă definiția ZACA conform HGCGMB 539/2019, dar este publicată și captură de ecran cu o hartă ilustrativă care, pe lângă faptul că este de o rezoluție foarte redusă, poate induce în eroare.

Mai exact, conform hărții de pe site-ul PMB și a zonelor reprezentate colorat pe ea, utilizatorul poate fi indus în eroare că ZACA este de fapt mult mai mare decât este ea în realitate - vezi comparația foto de mai jos.

Reprezentarea ZACA de pe site-ul Administrației Străzilor:


Zona ZACA, așa cum e definită în HCGMB:


---

Proiectul vinietei Oxigen a intrat în vigoare de la 1 ianuarie, dar primarul Gabriela Firea a anunțat că aplicarea amenzilor va începe de fapt din luna martie, primele două luni ale anului fiind doar pentru informarea șoferilor.

Astfel, conform proiectului care se aplică doar vehiculelor sub 5 tone și cu foarte multe excepții pentru diverse instituții și categorii, mașinile Euro 3 și 4 vor plăti câte 5 lei pe zi pentru a circula în București, iar mașinile sub Euro 3 plătesc vinietă 15 lei pe zi, cu interdicția de a intra în zona centrală (ZACA).

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare, sau care intră în zona interzisă, vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.

Tabel tarife:



Următoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:
  • cele electrice și hibrid
  • scuterele și motocicletele
  • cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
  • cele destinate transmisiunilor radio și tv
  • autovehiculele aparținând Poliției, Pompierilor, Jandarmeriei, Poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de Ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale SRI sau SPP, STS, SIE, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
  • servicile publice comunitare pentru situații de urgență
  • Societatea Națională de Cruce Roşie din România
  • servicile de ambulanță
  • Societatea Transport Bucuresti STB
  • cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
  • cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului
  • cele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.
  • autovehiculele care funcționează cu GNL, GNC, GPL, doar autovehiculele cu norma de poluare Euro3.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















74198 vizualizari

  • +39 (45 voturi)    
    Bulibasala (Miercuri, 12 februarie 2020, 8:28)

    Sati [utilizator]

    Prostia la rang de virtute.
    • +17 (21 voturi)    
      Ajutați CoronaFIRus Gabi sa ZACĂ in Voluntari fără (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:39)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Sati

      Număr începând cu Iunie 2020
      #P$Dmax15% in 2020
      • +6 (6 voturi)    
        La ce te-ai fi putut astepta de la o femeie cu (Miercuri, 12 februarie 2020, 19:19)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        inteligenta lui Firea ?????
        • +4 (4 voturi)    
          Ai Dreptate (Miercuri, 12 februarie 2020, 22:47)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

          Dar crezi ca daca stam la rand..are gura larga ?
  • +8 (28 voturi)    
    /// (Miercuri, 12 februarie 2020, 8:41)

    GemstonePig [utilizator]

    Ne leagam de niste mici amanunte nesemnificative. O sa cada de natafleti cativa soferi ....ce inseamna asta pentru cati au votat-o pe duamna Sarmea?
  • +38 (44 voturi)    
    ce asteptari sa ai cand marii "specialisti", (Miercuri, 12 februarie 2020, 8:48)

    qwerasdf [utilizator]

    arhitectii acestei solutii sunt niste baietasi cu blugi mulati pe picioare, pensati, epilati, manelari, combinatori de masini in targ la vitan, care au ajuns pe motive de rubedenie / politica, mari sefi la primaria capitalei si societatile alea metropolitane
    • +19 (19 voturi)    
      "specialisti" (Miercuri, 12 februarie 2020, 13:02)

      independentu [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Camerele trebuiesc pune pe strazile pe care se intra in ZACA, la cativa metri dupa inceputul lor, ca se mai trezesc cate unii ca mai intra aiurea, sa poata da inapoi, sau intoarce samd.
      Eu asa am vazut in Italia, inclusiv pe poza care mi-au trimis-o acasa, impreuna cu amenda(!)
      Sa pui camerele in intersectii inseamna ca esti complet idiot
      • +7 (7 voturi)    
        se numeste panou de presemnalizare... (Miercuri, 12 februarie 2020, 14:34)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui independentu

        Lucurri total necunoste duamnei si gastii care instala astfel de panouri in Bucuresti.

        vazut io un barosan de puteam sa jur ca este dintr-un ddin clanurile alea cu care nu ai vrea sa ai de a face ca se ocupa cu ceva... Nu am insistat cu privirea ca omul parea ca este in timpul liber si nu ca face o treaba normata si acu imi pare rau ca nu i-am tras o poza...

        greu domnule cu dansa, precupeatza dela Voluntari!

        Zic sa mai tragem un loz!
  • +29 (37 voturi)    
    Inca o lege servita.... (Miercuri, 12 februarie 2020, 9:19)

    CetateanulRoman [utilizator]

    La care toate partidele au pus batista pe tambal si si-au dat mina.
    De fapt nu protejeaza nimic. Pur si simplu ii discrimineaza pe cei cu masini mai vechi.Daca ar fi fost o lege pentru reducerea poluarii ar fi fost normal sa taxeze functie de emisii/km facuti nu functie de vechimea masinii - o masina mai veche care parcurge 10 km nu va polua mai mult decit un euro6 care face 200km zilnic in centru.
    Daca ar fi urmarit descongestionarea centrului ar fi fost normal sa plateasca TOTI participantii la trafic.
    Si apoi vin exceptiile ..... mai ales ca majoritatea taxiurilor sint euro3 cu gaz. Ca multe firme care lucreaza pt amenajarea drumurilor au masinile pe Bulgaria..... toate camioanele vechi cumparate prin anii '80 si in functie inca la radet, ratb, mai stiu eu pe unde.
    Discriminare pura si atit. Oare cine o fi scris legea?
    Chestii neobservate de miile de "specialisti" din diverse partide care mor de dragul nostru si ne vor doar binele - dar parca mai bine au ei sosele libere in centru. Si nici de avocatul poporului .......
    • +19 (21 voturi)    
      tu practic (Miercuri, 12 februarie 2020, 9:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      zici taxa in combustibil.
      nu am nimic impotriva, dar e doar o scumpire si atat...

      oricum impozitu e la misto in fc de capacitatea cilindrica ceea ce ignora linistit cat polueaza masina

      taxa pentru toate masinile? ok, dar in functie de norma de poluare ca altfel nu e decat o taxa in plus!

      oricum ideea cu exceptii e O PROSTIE !!! trebuia facuta o perioada de 1-2 ani de "Acomodare" ca sa poata sa-si schimbe toata lumea masinile si apoi TOTI platesc taxe, fara exceptii. nu ma intereseaza ca e masina personala stb sau ambulanta!

      teoretic intra in aceasta lege si masinile inmatriculate in bulgaria... unde-i trimit amenda nu stiu deci... ramane de discutat.

      si mai ignora ceva: masinile teoretic euroX dar modificate (gen fara filtru de particole).

      dn punctul meu de vedere asta e o noua taxa mascata intr-o lege anti-poluare. e o lege facuta la misto care nu o sa mearga. multo o sa ocoleasca zonele alea si o sa polueze chiar mai mult pt ca o sa stea mai mult in trafic
    • +5 (13 voturi)    
      muta poluarea putin in afara centrului (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:18)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Dar tot in interiorul Bucurestiului. Deci zona de poluare maxima devine nu o bulina, ci un cerc (aproximativ). Plus ca lungeste drumul celor care doresc sa ajunga in partea opusa fara sa plateasca, generand mai multa poluare si trafic pe zona de granita. Genial.
      Solutia e o taxare la nivel de tara a rablelor in functie de poluare, dar am avut ani electorali, nu se face inca.
    • -9 (27 voturi)    
      Mie imi convine de minune! (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:48)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Eu nu ma deplasez cu masina, de asta imi convine taxa pe poluare! Din partea mea sa lase doar euro5 si 6 in tot orasul! In schimb, prefer sa pot respira fara sa fac vr-un accident vascular pe la vreo 50 de ani, din cauza poluarii!
      • +10 (14 voturi)    
        nu apuci 50 de ani DACA Ciuma Rosie castiga (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:24)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

        mai mult de 15 % la Toate Alegerile din 2020;

        Aceasta Molima este ceva..care prin comparative SIDA si EBOLA sau Coronavirus sa fie aceste Boli..niste Boli Ale copilariei ca Varicela !!!!
      • +11 (13 voturi)    
        Chiar crezi ca va fi o diferenta? (Miercuri, 12 februarie 2020, 13:09)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

        Taxa a intrat deja in vigoare. Peste 2 saptamani incep sa aplice si amenzile. Deja simti cum se curata aerul, nu?.. ;)

        Realitatea este ca super-poluarea in Bucuresti nu scade nici macar noaptea, desi numarul masinilor se diminueaza simtitor.
      • +7 (7 voturi)    
        aha (Miercuri, 12 februarie 2020, 15:06)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

        Celor ca tine le-as impune numai servicii publice/private efectuate cu euro cat vrei tu. La ce pret or fi, daca or fi. Vezi ca au bagat la colt paine livrata cu o camioneta electrica.
    • 0 (0 voturi)    
      O sa se lase cu sumedenie de procese... (Joi, 13 februarie 2020, 14:10)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

      Bunaoara ultima exceptie - doar masinile Euro 3 cu GPL sunt exceptate. Asa, si? Daca am euro 4 cu GPL, cum e?
      Ooops, nu ne-am gandit...
  • +14 (18 voturi)    
    ahahahaha (Miercuri, 12 februarie 2020, 9:23)

    liviu_ [utilizator]

    tipic psd...
    o masura in teorie buna, aplicata pur romaneste, daru mai bine zie pesedeste :P

    PS: oricum romanasu o sa ocoleasca aecle zone, care o sa fie mai libere, dar o sa aglomereze zonele care nu sunt... deci fix pix!
    • -5 (19 voturi)    
      a votat-o si usr-ul (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:55)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      dar vad ca uiti in mod convenabil acest aspect.
      • +6 (14 voturi)    
        ahahaha portacu psd e postac psd (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:54)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        tu "uiti" cine a facut legea asta si cine a implementat-o, "in mod convenabil"

        e frica mare de usr vad ca toate tunurile sunt pe ei din partea postacilor....

        una peste alta nu usr a facut blat cu psd la locale (si o sa faca si la aceste locale cel mai probabil)
        • -4 (6 voturi)    
          cred ca ma poti acuza (Miercuri, 12 februarie 2020, 12:23)

          mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          de multe, da de dragoste de pezedeu ...
      • +1 (7 voturi)    
        micul geniu.. (Miercuri, 12 februarie 2020, 13:12)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Omul spune ca e o masura buna, tu confirmi - a votat-o si USR.
        • +6 (6 voturi)    
          nu minti, USR si PNL au votat impotriva legii (Miercuri, 12 februarie 2020, 19:33)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          pe tehnicalitati, dar impotriva ...
          https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23444481-consiliul-general-aprobat-vinieta-oxigen-masinile-sub-euro-2-nu-mai-voie-bucuresti-din-2022-iar-cele-euro-3-din-2024.htm
      • +6 (6 voturi)    
        nu minti, USR si PNL au votat impotriva (Miercuri, 12 februarie 2020, 19:32)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-23444481-consiliul-general-aprobat-vinieta-oxigen-masinile-sub-euro-2-nu-mai-voie-bucuresti-din-2022-iar-cele-euro-3-din-2024.htm
  • +20 (22 voturi)    
    Minciuna in falsh! (Miercuri, 12 februarie 2020, 9:30)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Aceasta insailare dujmanoasa nu pacaleste pe nimeni: toti oamenii de bine stiu a Duamna Fierea a mercat perfect corect ZACA, insa nemernicii soroshisti si liberali (aceiasi care au sabotat conductele RADET!) am deplasat placutele de avertizare si camerele video, tocmai ca sa dea vina pe frumoasa si harnica noastra Primaritza!!!
  • +14 (16 voturi)    
    Masuri ptr acoperirea, (Miercuri, 12 februarie 2020, 9:32)

    TipTop [utilizator]

    incompetentei primariei care nu a facut nimic ,asta va fi preocuparea lor ca in rest le-au facut pe toate !! Afectarea in rau a vietii bucurestenilor,un adevarat haos intentionat creat !
  • +15 (15 voturi)    
    La ce va asteptati de la o PROASTA? (Miercuri, 12 februarie 2020, 9:59)

    Ponta [utilizator]

    Nu ati inteles pana in acest moment ca aceasta femeie cu functie de Primar este mai proasta decat orice ameoba, dar si mai rea decat orice vietate in viata pe fata pamantului?
    Rautatea ei nu are limite, la fel si prostia. De hotie nu mai vorbim, este in litera si normalitatea PSD-ista.
  • +13 (13 voturi)    
    Hai, mai (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:04)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Voi chiar ati crezut ca noi suntem in stare sa facem ceva cap-coada fara niste greseli absurde?!?
  • +20 (20 voturi)    
    Taxa pod Fetesti - La steaua de Eminescu (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:09)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Haideti sa va explic cu e cu taxa de pod Fetesti. Electronica. Laser, frate!

    Cumperi treceri multiple. Treci de cateva ori in interval de timp mare. Uiti cate ai facut si ce faci: te uiti in cont cate mai ai. Bucuros, vezi ca mai ai una. Treci azi fara probleme.

    Ceea ce nu stii este ca ei inregistreaza trecerile cu intarzieri si de zeci de zile. La 3 luni distanta buf amenda ca cu trei luni in urma tu de fapt vedeai ca mai ai o trecere insa de fapt nu era - exact ca in poezia "La steaua" (azi o vedem si mouie). Suni sa intrebi ce si cum si ti se spune "trebuia sa tineti evidenta pe hartie".

    Pai daca o taxa PUNCTUALA de pod (cu doua capete) nu suntem in stare sa o facem, cum credeti ca vom face un sistem inel, cu multiple puncte de intrare si iesire.
  • +9 (9 voturi)    
    Este strigator la cer (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:10)

    COLTUC SI ASOCIATII [anonim]

    Felicitari pentru articol!
  • -14 (16 voturi)    
    zaca.ro (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:23)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Intru pe zaca.ro, și văd acolo exact harta.
    Se pare că ZACA include și bulervardele din listă. Limita nu este partea interioară a bulevardului, ci exteriorul, în majoritatea cazurilor. Exemplul vostru cu șoseaua Cotroceni: șoseaua ESTE inclusă în ZACA. Splaiul Independenței: zone începe de lângă casa radio (mă rog... fosta...), nu de pe partea cu spitalul municipal.
    Acum, dacă e bine sau rău, este altă discuție, dar se pare că tot articolul s-a dus pe apa morii, pentru că pe zaca.ro este descris clar perimetrul. Puteați să porniți de acolo, și nu de la presupunerea "dar fără a le include și pe acestea".
    • +13 (15 voturi)    
      Răspuns (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:04)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      Zona ZACA este clar definită în HCGMB 539/2019 unde se precizează că este zona DELIMITATĂ de arterele menționate. Nu scrie că le-ar include. Tocmai că acest principiu este respectat de semnalizarea realizată de PMB în MAJORITATEA locurilor: adică bulevardele și străzile de delimitare nu sunt incluse - panourile ZACA fiind montate doar pe arterele care dau în ele.

      Site-ul indicat de dvs este unul neoficial, realizat de oricine poate face o hartă interactivă și să o găzduiască undeva pe un server (de altfel, harta realizată este crud desenată...). Chiar și-așa, și HotNews.ro a simbolizat ZACA pe o hartă interactivă mult mai în detaliu, exact conform definiției din HCGMB 539/2019. O puteți consulta aici: https://arcg.is/15baXP0

      Vă mulțumim că ne urmăriți!
      • +11 (11 voturi)    
        Domnule Cozmei (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:27)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

        va rog verificati DACA site ul de achizitionat vignete functioneaza !

        acum o saptamana NU functiona !

        am sunat la call center ul site ului ( undeva la Cluj ) si habar NU aveau...

        asadar

        ma bazez pe Reaua Credinta a Primarului FiREA de a ne amenda pe tori deoarece siteul NU functioneaza !

        in acest caz..ce avem de facut ? 22 12 1989 sau ceva similar cu Alergarea de la 1907 ?
      • -5 (5 voturi)    
        Au aceeași valoare juridică. (Miercuri, 12 februarie 2020, 18:40)

        TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

        Ambele hărți au exact aceeași valoare juridică. Nu e nici una mai prejos de cealaltă.
        Dacă privești delimitarea din exterior, ar însemna că arterele NU sunt cuprinse în zona liberă, adică ar fi în zona cu plată. După aceeași logică de mai sus, dacă privești din interiorul zonei, atunci arterele sunt în zona liberă. E eterna problemă: paharul e jumătate plin, sau jumătate gol. Probabil primăria a zis: vom vedea care artere vor fi cuprinse și care nu. Și de aici un articol în care lumea infierează primăria poate pentru primul pas făcut către normalizarea traficului.

        Îmi place atitudinea: harta e făcută de noi, e mai bună. Way to go!

        P.S. Ca să calmez haterii... nu sunt PSD-ist.
  • +9 (9 voturi)    
    hmmm (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:39)

    liviu_ [utilizator]

    exceptate: "autovehiculele care funcționează cu GNL, GNC, GPL, doar autovehiculele cu norma de poluare Euro3."
    nu prea inteleg care e faza cu "doar vehicolele cu norma de poluare Euro3" , dar prevad o afacere prospera cu montatu de gpl...
    brusc cazanu nu mai e cazan daca are gpl.... :P

    sa ma corecteze cineva daca am inteles gresit pls :)
    • +14 (14 voturi)    
      aici e "servita" (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:05)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      "numai euro3", la cele cu euro4 nu.... fiindca toate taxiurile Logan cumparate pina acum 3 ani erau euro3. Si toti au montate gaz. Si toate inregistrate pe Ilfov - nici macar nu platesc taxe in Buc....
      Nice!
      • +7 (7 voturi)    
        hmmm (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:56)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

        asta explica exceptia aia... bine de stiut...
      • +5 (5 voturi)    
        Taxiurile Galbene sunt sub Tutela Principelui de (Miercuri, 12 februarie 2020, 14:00)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

        Voluntari Pandele Intaiul

        Croncanii au Imunitate fata de Politie si Bun Simt in Bucuresti !
    • +6 (6 voturi)    
      Sigur imi pun si eu (Miercuri, 12 februarie 2020, 13:41)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Cazanul meu o sa aiba GPL.
  • +7 (11 voturi)    
    ce-i aia ZACA ? (Miercuri, 12 februarie 2020, 10:56)

    mmmircea [utilizator]

    eu ma mir cum nu a atacat nimeni aberatia asta la curtea constitutionala.
  • +6 (8 voturi)    
    corectie (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:01)

    Hans Metter [utilizator]

    Afirmatia asta de la sfarsit nu e corecta " mașinile Euro 3 și 4 vor plăti câte 5 lei pe zi pentru a circula în București"

    Mașinile Euro 4 circulă liber prin București, până la 1 ianuarie 2021, de când ar urma să plătească și ele vinietă Oxigen

    Se pare ca nici pt cei ce s-au documentat nu e foarte clar
  • +16 (18 voturi)    
    Taxa pe saracie (Miercuri, 12 februarie 2020, 11:10)

    tutan_camon [utilizator]

    O taxa ilegala si imorala, pusa de clica de neamuri si prieteni ai sarmei de la Voluntari. Nu are nicio treaba cu poluarea sau cu mediul.
    Este doar o metoda mascata de a baga mana in buzunarul celor care si asa au putin.
    Pandele cumpara pentru primaria Voluntari autobuze second hand diesel euro 3 din Olanda, cu care circula in Bucuresti si nevasta-sa pune taxe si interzice?
    Pai nu mai bine facem si noi un efort si ii dam afara din primarie?
  • +8 (8 voturi)    
    Nu e prima zona de actiune (Miercuri, 12 februarie 2020, 12:06)

    Vinceroy [utilizator]

    Mai avem in tot nord-vestul Capitalei (mai nou se simte pana in Pipera cateodata) ZAPR - Zona de Actiune pentru Protectia Rudeniului, unde este protejat tot ce se incinereaza si se degaja (in principal H2S) noaptea de acolo...
    Acolo insa este declarata zona de protectie la nivel inalt, pana prin ministere, nu doar la nivelul autoritatii locale si inca de ani de zile...
  • +15 (15 voturi)    
    Tipic rromanistanez! (Miercuri, 12 februarie 2020, 12:41)

    Marionette [utilizator]

    1. Daca ocolesti zona vei fi amendat ca ai mers in zona
    2. Daca platesti si treci prin zona vei fi amendat ca nu ai platit.
    In ambele situatii autoritatile competente rromanistaneze iti vor spune ca stiu ca este o eroare dar daca vrei sa nu platesti amenda trebuie sa dai in judecata autoritatea ca altfel nu pot anula amenda. Adica sa-ti pierzi viata, caci stim cat de rapizi sunt domnii interl... aaa, magistrati!
    Asta e chintesenta statul interlop. Statul fiind atat de interlopizat pana in cele mai inalte institutii insusi actioneaza ca un borfas.
  • +14 (14 voturi)    
    Ah, si apropos de mentalitatea de borfas. (Miercuri, 12 februarie 2020, 12:45)

    Marionette [utilizator]

    Legea e lege, dar doar pentru fraieri. Legea e lege cu exceptia: MAI, MJ si bla, bla, bla aceeasi haita de profitori de pe urma muncii contribuabilului. Ce treaba are una cu alta. Daca esti securist nu poluezi in centru? Sa tina cont institutia si de acest aspect si sa-l prinda in buget. Ori e lege ori nu e! Ca toate legile in statul interlop rromanistanez. E obligatorie cu exceptia. Cred ca ar trebui sa vina o putere care sa scoata toate "cu exceptia" din prevederile legale! Ori e lege ori nu e!
  • +11 (11 voturi)    
    Primar imbecil, solutii imbecile (Miercuri, 12 februarie 2020, 13:02)

    banel [utilizator]

    Putea fi Nicusor acum 4 ani, dar prostimea a decis altfel.
  • +3 (3 voturi)    
    verificarea cum se va face? (Miercuri, 12 februarie 2020, 14:08)

    Trrusst [utilizator]

    posibil sa-mi fi scapat mie, de aia si intreb - norma EURO a masinii filmate cu ce se va compara? cu baza de date a RARului?
  • +4 (4 voturi)    
    procese (Miercuri, 12 februarie 2020, 14:27)

    Jude [utilizator]

    O sa trebuiasca sa angajeze Firuta o armata de juristi care sa se prezinte in instante.

    Articolul 16
    (1) Procesul-verbal de constatare a contravenției va cuprinde în mod obligatoriu: data și locul unde este încheiat; numele, prenumele, calitatea și instituția din care face parte agentul constatator; numele, prenumele, domiciliul și codul numeric personal ale contravenientului, descrierea faptei contravenționale cu indicarea datei, orei și locului în care a fost săvârșită, precum și arătarea împrejurărilor care pot servi la aprecierea gravității faptei și la evaluarea eventualelor pagube pricinuite; indicarea actului normativ prin care se stabilește și se sancționează contravenția; indicarea societății de asigurări, în situația în care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulație; posibilitatea achitării, în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ; termenul de exercitare a căii de atac și instanța la care se depune plângerea.

    Daca in urma imaginilor video se trimite acasa amenda in care se specifica datele propietarului masinii amenda poate fi contestata. La volan putea sa fie altcineva si in consecinta datele sunt gresite.
    Doar daca masina este oprita in trafic si soferul este legitimat se poate face procesul verbal de contraventie.

    Ar mai fi si alte scapari ce vor fi folosite in instanta pentru a contesta amenda.
  • +4 (6 voturi)    
    cat poti sa fii de idiot... (Miercuri, 12 februarie 2020, 14:40)

    ..13 [utilizator]

    parca poluare atmosferica sta pe loc si vezi doamne nu o sa mai intre in centru...

    Nu poti decat sa fii Precupeatza in gandire si atat

    Unde se mai face o schimbare de asta de pe ozi pe alta, a se citi de la un sfrsit de an catre un nou inceput de an???

    Schimbi masina ca pe o soseta???

    Tocmai ce ne lamuri duamna ca astia de suntem prin bucuresti suntem saraci nu ca aia din Voluntari si atunci cum sa imi schimb masina in 3-4 luni de zile??? Sa zic la banca ca asa a zis duamna ca sa imi dea credit, cat trebe, pe repede-nainte???
    decat in autocratia lui Cracanel?sultanel sau alti izmalitari zdruncinati serios la creier.
  • -3 (7 voturi)    
    Ne place civilizația (Miercuri, 12 februarie 2020, 14:42)

    RAFL [anonim]

    Ne place civilizația din Europa de Vest, dar mai mult ne plac hârburile, parcările gratuite și mașinile parcate pe trotuar. Cam prin toată Europa costul unei mașini presupune mult mai mult decât prețul de achiziție (de la taxe de 2-3 ori prețul mașinii la înmatriculare, vezi Danemarca și Suedia, până la taxe lunare de câteva sute de euro în marile orașe).
    • -1 (3 voturi)    
      hm (Miercuri, 12 februarie 2020, 15:10)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

      Civilizatia din Germania ce are?
    • +6 (8 voturi)    
      platesti taxa si iese levantică pe esapament (Miercuri, 12 februarie 2020, 15:57)

      tutan_camon [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

      Compara nivelul de trai si infrastructura de transport, apoi vezi cum primaria nu a facut nimic 4 ani si vine acum cu inca o taxa care nu rezolva absolut deloc problema poluarii.
      Incredibil de multi spălaţi pe creier in ţara asta.
    • +1 (1 vot)    
      Suedia parca era normala, doar au producatori auto (Miercuri, 12 februarie 2020, 19:39)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui RAFL

      Olanda, Danemarca si Norvegia sunt aia cu taxele ... dar ce-i drept isi permit. Pe de alta parte, sa platesti de 2-3 ori pretul incasat de vanzator face ca siguranta pe strazi sa scada - e o diferenta intre o masina low-end si orice masina macar medie (5 stele in loc de 3, plus masa).
  • 0 (0 voturi)    
    gluma proasta (Joi, 13 februarie 2020, 9:28)

    ef1 [utilizator]

    Nu stiu de ce, dar cand am citit faimoasa HCGMB 539/2019 am realizat( poate ca nu numai eu) ca se face referire la si citez " arterele municipiului Bucuresti"( vezi art 2). Prin urmare, nu numai in ZACA trebuie sa ai platita vinieta ca sa poti circula de luni pana vineri!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Zarca = zona taxa fraier nevoias (Joi, 13 februarie 2020, 10:00)

    Sati [utilizator]

    Plimbarea prin si pe langa zarca contra cost, prostule!
  • 0 (0 voturi)    
    excelent articolul (Joi, 13 februarie 2020, 16:43)

    ..13 [utilizator]

    Multe comentarii extrem de prtinente dar...

    Premaria nici o reactie!
    Ma insel io oare???

    Reactie de Voluntari -ne trateaza cu spatele pe noi, saracii din bucuresti


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by