VIDEO Iranul publică primele imagini cu atacul asupra trupelor SUA și pretinde că a ucis cel puțin 80 de americani. Trump: Totul este bine! Avem cea mai puternică armată din lume

de DG     HotNews.ro
Miercuri, 8 ianuarie 2020, 8:31 Actualitate | Esenţial


Atac cu rachete
Foto: Flickr
Televiziunea de stat din Iran susține că cel puțin 80 de ”teroriști americani” au fost uciși în urma atacului cu 15 rachete lansate de Teheran asupra bazelor militare ale SUA din Irak, afirmând că niciuna dintre rachete nu ar fi fost interceptate, scrie Reuters. Deși au difuzat imagini cu atacul, iranienii nu au prezentat însă niciun fel de dovadă privind pierderile pe care le-ar fi înregistrat SUA. Trump susține însă că ”totul este bine” și că SUA au cea mai puternică armată din lume. Surse militare americane spun că trupele au fost avertizate și au putut să se adăpostească din timp în buncăre.

21.35: Jens Stoltenberg a spus miercuri că NATO ”ar putea să contribuie mai mult la stabilitatea regională” din Orientul Mijlociu.

19.55: Bagdadul a anunțat miercuri că-l va convoca pe ambasadorul Iranului ”pentru încălcarea suveranității sale”.

”Irak este o țară independentă (...) și noi nu vom permite să devină un câmp de război”, a adăugat ministrul irakian de Externe într-o declarație.

18:30 Donald Trump: Niciun american nu a fost rănit în atacurile de azi noapte

17:42
Președinții turc Recep Tayyip Erdogan și rus Vladimir Putin au cerut joi "tuturor părților să acționeze cu reținere".

"Afirmăm angajamentul nostru de a dezamorsa tensiunile în regiune și cerem tuturor părților să acționeze cu reținere și bun simț și să acorde prioritate diplomației", afirmă cei doi președinți, într-un comunicat comun după o întâlnire la Istanbul.


16.17: Președintele american Donald Trump va susține o declarație de presă la ora 16.00 GMT (18.00, ora României), a precizat Casa Albă, pentru Reuters.

16:15 "A fost limpede că nu dăm înapoi din fața Americii", a declarat președintele iranian Hassan Rohani, în cadrul unei reuniuni a consiliului de miniștri, potrivit AFP.

Dacă America "vrea să comită o altă crimă, ea trebuie să știe că va primi un răspuns și mai ferm", a spus Rohani.

Dar "toate acestea nu sunt suficiente", a adăugat el: "Din punctul meu de vedere, principalul răspuns al Americii trebuie dat de națiunile din regiune".

16.00: Președintele Parlamentului irakian, Mohammed al-Halbousi, a catalogat atacurile Teheranului drept o violare a suveranității țării sale, potrivit CNN.

15.52: Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, cere Iranului să pună capăt violenței și condamnă atacul, în timp ce un alt oficial NATO a precizat că alianța nu a suferit niciun fel de pierderi, potrivit Guardian.

Stoltenberg a mai spus că NATO urmărește evoluția evenimentelor din regiune și alianța rămâne fidelă respectării misiunii de pregătire a trupelor irakiene.


15.28: Nici până la această oră, Iranul nu a prezentat niciun fel de dovadă care să susțină informațiile publicate de televziunea de stat potrivit cărora 80 de soldați americani ar fi fost uciși în urma atacului, iar alte 200 răniți.

15.23: În timpul interpelărilor din Parlamentul de la Londra, premierul Boris Johnson a spus că generalul Qassem Suleimani avea pe mâini ”sângele soldaților britanici”. Johnson a condamnat atacul cu rachete lansat de iranieni și a precizat că americanii au tot dreptul să își apere bazele militare.

15.16: Ministrul german de externe a condamnatul atacul iranian și a făcut apel la Teheran să dea dovadă de reținere.

”Condamnăm atacul iranaian cu rachete asupra bazelor militare ale coaliției staționate în Irak. Facem apel la Iran să se abțină de la alți pași care ar putea duce la o escaladare a situației. Am fost în contact în aceste zile cu toate părțile implicate și lucrăm la detensionarea situației. Chemăm toate părțile să dea dovadă de calm”, a transmis ministrul, pen twitter.

13.55: În timp ce purtătorul de cuvânt al premierului Irakului a transmis că guvernul a fost avertizat din timp, printr-un mesaj verbal, de către Teheran cu privire la lansarea atacului, surse diplomatice arabe citate de CNN susțin că Irakul, la rândul său, i-a alertat imediat pe amerciani în legătură cu bazele militare americane care urmau să fie atacate.

13.51: Nici civilii români din zonă nu au fost afectați de atacuri, a precizat ministrul afacerilor externe, Bogdan Aurescu.


13.00 Premierul irakian Adel Abdul Mahdi ar fi primit un avertisment verbal din Iran în care era înștiințat că o ripostă a Teheranului după uciderea generalului Soleimani este iminentă, scrie Reuters, citând un purtător de cuvânt al premierului.

12.29: O primă reacție a venit și din partea președintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, care a declarat că ”utilizarea armelor trebuie să înceteze imediat pentru a lăsa loc dialogului”.


12.26: Premierul irakian a făcut apel la calm către toate părțile implicate în criză și cere respectarea suveranității țării sale și a acordurilor internaționale, scrie Reuters.

12.10: După discursul adresat națiunii, pe contul de twitter al ayatollahului Khamenei au fost publicate mai multe mesaje în care se cere, din nou, retragerea SUA din Orientul Mijlociu.

”SUA au adus război, diviziune, distrugere, rebeliune și demolarea insfrastructurii din această regiune. Desigur, fac asta peste tot în lume. Această regiune nu va accepta prezența americană. Guvernele alese de națiuni nu vor accepta prezența SUA”, a transmis liderul iranian.



12.05:”Oricine ne va ataca se va confrunta cu o lovitură puternică”, a reacționat premierul israelian Benjamin Netanyahu, acuzând Iranul că duce o campanie de distrugere a Israelului, potrivit Reuters.

11.55: Atacurile cu rachete balistice asupra bazelor militare americane din Irak nu este în măsură să contribuie în niciun fel la calmarea tensiunilor și ar putea duce la deteriorarea drastică a securității în regiune. România reiterează apelul ferm la detensionarea situației, a transmis și Ministerul Afacerilor Externe de la București.

11.33: Armata americană numără 3 milioane de soldați și personal auxiliar, 4.800 de baze militare în 7 continente și un buget anual de peste 700 de miliarde de dolari, fiind considerată ce mai puternică din lume, notează CNN.

11.27: Președintele iranian Hassan Rouhani amenință forțele americane că vor fi expulzate din Orientul Mijlociu, după uciderea generalului Soleimani.

11.18: Spania și-a retras o parte din trupele staționate în Irak, din cauza crizei, a anunțat guvernul miercuri, potrivit Reuters.

Decizia vine în contextul în care NATO a anunțat transferul unei părți din trupele sale din Irak pe fondul îngrijorărilor legate de o eventuală conflagrație în regiune.

11.11: Lufthansa a anunțat că își anulează zborurile în Irak și Iran, scrie Reuters.

10.25: Ambasada SUA în Iordania și-a avertizat personalul să rămână acasă. ”Personalul ar trebui să evite orice ieșire care nu este esențială, inclusiv să nu-și mai ducă copiii la școală”.

De asemenea, personalul este sfătuit să fie în stare de alertă în locurile frecventate de turiști și să aibă în permanență documentele la ei.



10.01. Armata irakiană susține că au fost lansate 22 de rachete balistice, dintre care două nu și-au atins ținta. Oficialii irakieni mai susțin că nu au suferit niciun fel de pierderi.

9.34: Ayatollahul Khamenei susține că atacul lansat de Teheran reprezintă o ”palmă dată peste față americanilor”, adăugând că riposata iraniană arată că revoluția islamică este vie. El mai spune că trupele americane trebuie să plece din regiune.

“Noaptea trecută, le-am dat o plamă peste față”, a spus Khamenei.

Mulțimea a răspuns scandând ”Moarte Americii!”.

”Când vine vorba despre confruntare, acțiunea militară de acest gen nu este suficientă. Important este ca prezența coruptă a SUA să înceteze”, a mai spus el.

9.19: Liderul suprem iranian Ali Khamenei susține acum un discurs în orașul Qom, în cadrul unei ceremonii de comemorare a masacrului din 1978, când protestatarii au fost uciși de forțele de securitate ale șahului, înlăturat în cele din urmă de la putere.

El îl laudă pe generalul Qasem Soleimani. Discursul este transmis de televiziunea de stat de la Teheran.

9.12: Ministrul de externe al Marii Britanii Dominic Raab a condamnat atacurile cu rachete balistice asupra bazelor militare din Irak care adăpostesc militari ai coaliției internaționale, condusă de SUA, inclusiv britanici.

Raab a mai spus că este îngrijorat în legătură cu informațiile privind daunele și folosirea rachetelor balistice. ”Cerem Iranului să nu repete aceste atacuri periculoase și iresponsabile și, în schimb, să caute detensionarea situației”, a spus el.

9.03: Un cutremur de 4,5 grade a avut loc în Iran, în apropierea centrale nucleare USGS, potrivit AFP.

8.51 Șeful Statului Major de la Teheran, generalul Mohammad Baqeri, a amenințat SUA că riposta Iranului va fi și ”mai puternică și mai zdrobitoare” dacă americanii vor răspunde după atacul cu rachete balistice, transmite CNN.

”Astăzi a venit vremea ca oficialii americani slabi să înțeleagă puterea Republicii Islamice și să opteze pentru o metodă ca armata sa de teroriști să părăsească regiunea”, a declarat generalul, potrivit sursei citate.

8.49 Președintele Iranului, Hassan Rouhani, va transmite un mesaj către națiune, potrivit televiziunii de stat, citată de Reuters. Nu se știe exact ora la care acesta va fi transmis.

8.35 Ministrul de externe de la Teheran, Javad Zarif, a susținut, după atacul masiv cu rachete balistice asupra forțelor conduse de SUA în Irak, că Iranul nu vrea război, dar se va apăra împotriva oricărei agresiuni. El sugerează că baza aeriană al-Asad a fost atacată pentru că de acolo ar fi decolat drona americană care l-a ucis vineri, la Bagdad, pe puternicul general iranian Qassem Soleimani.
Televiziunea de stat din Iran citează un oficial al Gărzilor Revoluționare care susține că Iranul vizează alte 100 de ținte în cazul în care Washingtonul va riposta. Aceeași sursă mai susține că elicopterele și echipamentele militare americane au fost serios afectate de atacurile lansate.

Iranul a dat publicității și primele imagini cu atacul asupra bazelor americane.



Pe de altă parte, președintele SUA Donald Trump a confirmat atacul asupra a două baze militare, dar a transmis un mesaj potrivit căruia totul este sub control în ceea ce privește situația trupelor americane.

Trump preciza că daunele sunt încă evaluate, dar din informațiile de până acum ”totul este bine”.

”Totul este bine. Rachetele lansate din Iran asupra a doua baze militare din Irak. Evaluarea daunelor este în desfășurare, dar, până acum, totul este bine! Avem cea mai puternică și bine echipată armată din lume, de departe! Voi face o declarație mâine dimineață”, a transmis Trump pe twitter.



Iranul a lansat, în cursul nopții de marți spre miercuri, un atac masiv cu rachete balistice asupra forțelor conduse de SUA în Irak, a anunțat Armata americană, ceea ce ar putea declanșa o nouă escaladare a situației în confruntarea dintre Statele Unite și Teheran, transmite Reuters.

Atacurile cu rachetă, revendicate de Teheran, intervin la cinci zile după asasinarea, la Bagdad, a puternicului general iranian Qassem Soleimani, din ordinul președintelui american Donald Trump, un raid ce stârnește temeri în lumea întreagă privind o conflagrație regională, în special pe teritoriul Irakului, prins la mijloc între sponsorii săi americani și cei iranieni, notează AFP.

Într-un comunicat, Armata americană a informat că Iranul a lansat atacul în jurul orei locale 01.30 și a tras peste 12 rachete balistice asupra a două baze aeriene din vestul Irakului, Ain Al-Asad şi Erbil, care găzduiesc militari americani şi membri ai coaliţiei. „Este clar că aceste rachete au fost lansate din Iran”, a afirmat un purtător de cuvânt al Pentagonului. Nicio informație cu privire la natura pagubelor sau la eventuale victime nu a fost comunicată.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















76339 vizualizari

  • +15 (89 voturi)    
    Si cei mai (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 8:49)

    Toreador [utilizator]

    frumosi si minunati soldati ...
    Asta e dus cu pluta ...
    • -5 (77 voturi)    
      Asteapta pana la final (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:06)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Toreador

      Regimul din Iran va fi istorie...
      • +30 (36 voturi)    
        nu e musai... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:33)

        IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui rov

        ... se va intampla doar daca barbosii ataca SUA direct in teritoriile lor (i.e. in America or in Pacific) sau Israelul. Dar nu cred ca vor face asta... Barbosul sef este putin dus cu pluta dar nu este tampit... Stie ca daca ataca direct SUA sau Israelul regimul sau va cadea caci americanii (sau mai exact "the military industrial complex" cum zicea Truman) abia asteapta un nou conflict in zona aia...

        Atacuri cu rachete asupra bazelor din Irak si poate Arabia Saudita for mai fi... Mai ales ca principalii dusmani ai Iranului sunt sauditii...
        • +11 (17 voturi)    
          Am discutat cu niste Israelieni (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:16)

          Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

          la ceva timp dupa ce fusese inlaturat Sadam si mi-au spus ca ei au fost total impotriva acelui razboi, ca ei de fapt erau interesati sa fie atacat Iranul. Se pare ca Trump le indeplineste acum dorinta iar ayatollahul tocmai ii vine in intampinare. Prosti mai sunt unii.
      • -4 (62 voturi)    
        Te inseli (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:36)

        Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Nu si daca vor fi sustinuti de Rusia si China... Daca vor fi, NOI suntem cei care vom fi istorie.
        • -2 (26 voturi)    
          aha... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:05)

          Capac1947 [anonim] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Asa zicea si Sadam...
        • -1 (21 voturi)    
          care-i legatura? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:33)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          Te astepti ca Rusia sa atace Romania cu nucleare fiindca un barbos a dat coltul in Irak? Mai sunteti multi acasa? v-ati spalat izmenele ca vad ca deja ati facut pe voi!
        • -3 (19 voturi)    
          katyushule glumeat (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:41)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

          China e la cateva decenii bune in spatele SUA dpdv tehnic (singurul lor atu, ca de aia si cresc economic, e populatia de 1.300.000.000) iar Rusia e un stat falit cam ca orice dictatura din Africa. Atata doar ca are mult mai mult petrol si gaze.

          Rusia e mai slaba economic chiar si decat falita Italie. Rusia lui Liliputin abia abia mai depaseste Spania, o tara de mana a 3-a.
      • +21 (33 voturi)    
        ca regimul talibanilor, de exemplu... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:50)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Acum, talibanii sunt tratati ca egali, in negocieri...
        Nu cred ca va fi un razboi diferit de Iraq sau Afganistan. Nici nu cred ca SUA si-au propus cu adevarat indepartarea regimurilor respective. Daca ar fi fost asa, cheltuiau cateva firfirici si-i cumparau, in loc sa toace, cu fervoare si in van, zeci de mii de miliarde.
        Dar SUA au cea mai mare industrie de armament si cea mai mare armata, care trebuie folosite la ceva.
      • +24 (32 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:05)

        [anonim] i-a raspuns lui rov

      • +12 (34 voturi)    
        asa au zis si cu Afganistan (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:17)

        barbu.ionica [utilizator] i-a raspuns lui rov

        sunt acolo de 20 de ani si talibanii tot n-au fost invinsi, iar aia oricum n-au capacitatea militara a Iranului. In Irak au creat haos si razboi civil. Asa a aparut ISIS care a terorizat lumea.
        Din pacate Trump a lansat un atac fara sa existe o amenintare la adresa SUA, a facut-o ca sa abata atentia de la impeachment si consecintele le vom plati noi toti. De abia scaparam de ISIS, acum ne vom trezi cu alti nebuni pe cap. De ce a trebuit sa starneasca musuroiul?
      • +13 (21 voturi)    
        Nu asta e problema (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:39)

        pahar-nicu [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Saddam si Bin Laden sunt istorie dar acum Al-qaeda si Talibanii sunt mai puternici decat inainte de razboi. Americanii pot sa asasineze generatii de lideri iranieni, la rand dar daca Iranienii ii pot aproviziona cu rachete balistice pe purtatorii de sandale, Houthis, inconjurati de toata coalitia tarilor arabe sprijinita de NATO, sa vezi cate rachete pot rusii sa trimita in Iran. Iar cresterea pretului petrolului ii avantajeaza foarte mult pe rusi.
      • +12 (28 voturi)    
        Si de ce te bucuri? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:05)

        morex [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Ce rau ti-a facut tie Iran? Stii ca Iran a sprijinit lupta contra talibanilor? Stii ca Iran a sustinut lupta impotriva ISIS? Stii ca ei sunt siiti si ca teroristii ISIS erau suniti? Americanii au starnit un conflict din nimic, in timp ce adevaratii teroristi suniti sunt sponsorizati de Arbia Saudita, aliatii americanilor.
        • -3 (27 voturi)    
          Iran e o dictatura feroce (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:01)

          soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui morex

          condusa de un popa smintit si criminal, un real pericol la adresa omenirii!
          Tu, cu mentalitate de bolsevic pentru care trebuie sa gandasca un tatuc, nu vezi niciun rau. Te deranjeaza amercanii, dar nu te supara putin cu dictatura lui de oligarhi care actioneaza criminal pe mai multe fronturi (vezi Siria, Libia!!) impreuna cu teroristii iranieni. Dar, deh, rusii sunt ortodocsi pupatori de moaste, ce daca ne-au luat tezaurul si Basarabia!!
          • +5 (21 voturi)    
            E grele cu istoria... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:19)

            Anjo [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

            Cat timp Iran a hranit pe americani cu petrol ieftin, americanii au fost aliati cu iranienii. Apoi a cazut shahul, a venit un popa smintit si s-au dat americanii cu irakienii, apoi in timpul lui Reagan se bateau cu bordura in piept cu embargo la vanzarea de arme pentru Iran iar pe din dos chiar ei vindeau arme. In momentul de fata totul e o mare perdea de fum care incearca sa ascunda ce se va intampla. Americanii au fost de-a lungul istoriei niste pragmatici pentru care scopul a fost strict de a isi intinde hegemonia de-a lungul continentului american si apoi pe tot globul. Pentru asta nu s-au dat inapoi de la a minti proprii cetateni, de a manipula propria natiune si in mai multe randuri de a ucide cu buna stiinta cetateni americani pentru un obiectiv mai inalt. Si cand spun ucis ma refer la Lusitania (1915), Pearl Harbor (1941), NY WTC (2001). Aceasta natiune este cea mai razboinica natiune care a existat vreodata, o natiune care a prosperat in razboaie si din vinzarea de moarte (arme). Dar ascultand strict NBC si ABC nu putem sa ne facem o parere corecta si atunci preferam sa facem bolsevici si comunisti pe cei care au o opinie diferita.
            • +2 (4 voturi)    
              20 de ani (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:08)

              hentara [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

              SUA e in razboi de 20 de ani. Pleaca la razboi tineri care nu erau nascuti cand SUA invada Irakul. Razboiul e foarte profitabil atat pentru cei care produc arme cat si pentru politicienii sponsorizati care fac totul posibil sa le umple buzunarele.

              Inventezi cate un motiv la 10-20 de ani pornesti un razboi si pana se termina lumea uita de manipularea trecuta si o iau de la capat.
          • +4 (12 voturi)    
            Arabia Saudita e dictatura feroce (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 20:00)

            leopol [utilizator] i-a raspuns lui soundtrack

            De ce o sustine America? De ce nu te indignezi?
            • -1 (5 voturi)    
              Arabia Saudita (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:16)

              costyctin [utilizator] i-a raspuns lui leopol

              E o tara progresista pe langa Iran, cel putin in privinta drepturilor femeilor.
              • -2 (2 voturi)    
                Asa pare (Joi, 9 ianuarie 2020, 8:34)

                ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui costyctin

                ala decupat in timp record de servicii ce zice ?
        • -4 (10 voturi)    
          ai descoperit mersul pe jos mai omule (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:45)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui morex

          Si Putin a "sprijinit" lupta impotriva ISIS dar asta nu il scuteste de Crimeea si alte porcarii. Aceeasi poveste in cazul iranienilor venerati de tine.
    • +18 (22 voturi)    
      viorica dancila, psd: (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:04)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Toreador

      "Nu incercam sa intervenim intr-un stat membru UE cum este Pakistanul sau Iranul".
  • +13 (55 voturi)    
    si noi de pe margine? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 8:52)

    Francisc 1 [utilizator]

    aplaudam ca prostii o tabara sau alta ( intre timp trump se realege si ayatolahul se intareste , ce brodeala frumoasa ! parca e raposatul vadim si udmr)
    • +4 (42 voturi)    
      Precis .... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:10)

      KMiraj [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Uita persanii ca le-a fost scumpita benzina cu 200% si uita americanii ca pierd razboiul economic cu China.
      • +16 (34 voturi)    
        SUA domina momentan. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:17)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui KMiraj

        Dar chiar total. Chiar daca nu iti place, si sincer nici mie. Asta e adevarul. Suntem dominati si ei domina.
        • +2 (2 voturi)    
          rau e cand domina rusia sau alta (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:38)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          autocratie de tip feudal, ce-ti suge doar sangele si-ti ia tezaurul..., iar de dat iti da..., multa!
          • +2 (2 voturi)    
            Nu cu SUA am probleme. (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:29)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui rov

            De fel, a fi dominat nu imi place. Si e mai normal decat crezi sa simti asta.
      • +19 (25 voturi)    
        Nu uita (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:45)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui KMiraj

        In Iran au fost ample demonstratii de strada contra guvernului de la Teheran exact ptr aceste scumpiri, iar in Irak au fost proteste f mari ale sunitilor contra guvernului siit de la Bagdad (care intre timp si-a dat demisia). Din pacate lovitura lui Trump vine in ajutorul ayatolahului si al guvernului, oamenii in caz de razboi uita de preturi si se aliaza contra dusmanului strain.
    • -9 (27 voturi)    
      ho bha... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:55)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      .. ca ti bate SUA pe toti trei.. cap-n cap, cu o mana legata la spate.
  • +14 (48 voturi)    
    sau cum ar zice Mike Tyson... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 8:57)

    qwerasdf [utilizator]

    toti au un plan pana sunt loviti in față...

    il doare in cot pe omul oranj de "casualties". El strange puncte in sondaje, asa cum strangea volguta puncte pentru psd cand ii certa pe pensionari si bugetari (la europarlamentare) ca nu a castigat psd-ul (sa dea banii inapoi...).
    • -3 (7 voturi)    
      sau... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:52)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      ... cum ar zice altcineva care stiu eu... "fa-te ca lovesti, sa pozezi bine, apoi da-o la pace cat mai poti"
  • +22 (58 voturi)    
    :)) (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:03)

    thebblack [utilizator]

    cel mai probabil au murit mai multi la inmormantare :)))))
    • +2 (20 voturi)    
      Sublim (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:53)

      Hydra [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      Cel mai bun comentariu citit zilelea acestea :))))
    • -11 (19 voturi)    
      In locul lui Trump .. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:04)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      . as fi anuntat ca au murit in aceste atacuri 3000 de soldati americani si as declara doliu national... Astfel toata lumea o sa fie multumita.
  • +12 (90 voturi)    
    Stim ce armata ai, (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:15)

    John M. [utilizator]

    dar asta nu-ti da dreptul sa asasinezi lideri ai altor tari cu care nu ai o declaratie de razboi.
    Daca ai cojones ucide un lider rus, pe care ii urasti la fel de tare ca pe iranieni, arabi, mexicani, chinezi etc. Poftim?!
    De fapt, voi nu iubiti pe nimeni, doar va serviti de oameni dupa care ii lasati cu curul in balta si va carati (intreaba-i pe kurzi daca le place ce le-ai facut).
    • -7 (47 voturi)    
      A omorat si rusi (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:15)

      costyctin [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Daca esti bolnav si ai fantezii cu rusi morti in zona cauta 'incidentul' de la Deir Azzor parca, in care au crapat vreo 50-60 de mercenari rusi bombardati de aviatia americani cand au incercat sa fure o rafinarie de pe acolo
    • -13 (43 voturi)    
      Niste intrebari (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:42)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Sa inteleg ca nu ai voie sa omori teroristi pana nu ai o declaratie de razboi ? Aia cand omoara nevinovati au asa ceva ?

      Sa inteleg ca Trump trebuia sa-si faca o foaie de hartie numita declaratie de razboi si sa o semneze singur ?
      • +11 (23 voturi)    
        Terminati ma cu prostiile (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:21)

        barbu.ionica [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Asta cu terorismul e o gaselnita. Care sunt crimele sale impotriva Americii? Pompeo zicea de un atac iminent, dar n-a prezentat nici o dovada, apoi a sucit-o cu niste fapte din trecut dar care nu-i priveau pe americani. N-am mai vazut teatrul asta cu armele lui Saddam?
        • -3 (5 voturi)    
          Pai ia sa vedem care sunt: (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 20:48)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui barbu.ionica

          "Last year, the State Department revealed that Iran is responsible for the deaths of more than 600 American service members during the war in Iraq, higher than the previous estimate of 500.

          Cmdr. Sean Robertson, a spokesman for the Defense Department, told the Washington Examiner the exact figure is “at least 603.” Robertson said that “the casualties were the result of explosively formed penetrators, other improvised explosive devices, improvised rocket-assisted munitions, rockets, mortars, rocket-propelled grenades, small-arms, sniper, and other attacks in Iraq.”

          The dramatic and violent storming of the grounds of the U.S. Embassy in Baghdad this week followed the Iraqi government’s condemnation of U.S. airstrikes targeting Kataib Hezbollah, an Iranian-backed militia that is part of the broader pro-Iran Popular Mobilization Forces umbrella guided by Soleimani and run by his adviser Abu Mahdi al Muhandis. The United States blamed Kataib Hezbollah for attacks on U.S. bases in Iraq, including one resulting in the death of a U.S. contractor. Muhandis’s men showed up in droves on Tuesday, along with members of other Iranian-aligned groups.

          Iran increased its influence and footing in Iraq following the Obama administration’s military withdrawal from the country..."
          • +3 (3 voturi)    
            Militiile siite (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:04)

            hentara [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            nu Iran. Pune la socoteala si cati americani au fost ucisi de militiile sunite. Si explica de ce SUA nu a atacat Arabia Saudita, daca vrei sa faci tot felul de conexiuni.
    • -12 (28 voturi)    
      Si ceilalti (rusii si chinezi). (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:42)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      ... sunt mari iubitori de oameni. Istoria ne-a demonstrat-o.

      Jionele, ce s-a intamplat cu engleza, cu desenele? Nimic?
      • +14 (26 voturi)    
        Anytime... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:42)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Actually, English is my home. ' problem is, too many morons on that site (like you) think I'm bluffing. Well, don't take me wrong- I don't like Trump, but I love anything else American and I belong here. What you think and write it's just frustration galore...
        'want some gum, Kent, or jeans in exchange for your drooling?!
        • -6 (16 voturi)    
          Ok, ok .. intelesei acus, (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:49)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          ... engleza este casuta ta. Frumoasa casuta ai.

          Nu prea inteleg, totusi, despre care "site" vorbesti matale (citez" "that site") si nici de "bluffing"-ul mentionat de tine. "bluffing" la ce?

          Cat priveste "morons" .. asta e viata: morons ca mine, morons ca tine, nici o diferenta.

          Ceea ce gandesc si scriu poate ca este frustrare si galore. Dar important este ca nu ai nici un argument, doar insulte. E plina lumea de din astia ca tine.

          Inchei aici cu niste mancare pentru gandurile tale: "I love anything else American and I belong here" vs "De fapt, voi nu iubiti pe nimeni, doar va serviti de oameni dupa care ii lasati cu curul in balta si va carati". Probabil ca la asta se refera "bluffing"-ul amintit.

          Era sa uit: ciunga, dar fara zahar si fara aspartam, una din aia mai sanatoasa. Las la alegerea ta.
        • -2 (6 voturi)    
          Si .. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:47)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          .. eu nu sunt un site.
  • +5 (49 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:27)

    [anonim]

    • 0 (44 voturi)    
      Petrov va fi primul care va intoarce armele... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:40)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui

      ...impotriva hegemonului la prima adiere a vantului schimbarii!

      nu exista c...a politica mai mare pe Dambovita.
      • -8 (36 voturi)    
        hahaha (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:54)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        deci, esti de reigie ..latrinista varanica.
        ca numai acolo, indiferent ce se discuta, ori ciobica, ori alt soparlan scoate limba despicata si zice fie, base, fie, mai nou, petrov.
        il veti pomeni pe base/petrov, Laudat fie'i numele, inca douazeci de ani brucanezi, da acum in colo.
        sunteti de rasu/plansu. a ajuns o obsesie...
      • +17 (25 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:04)

        [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

    • -7 (47 voturi)    
      te-a durut creieru? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:06)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

      Cand ai spus prostia de mai sus?
      Fiindca rachetele de la Deveselu nu au fost amplasate sa apere teritoriul Irakului mai bebe.Ci Europa.
      Dar tu stiai asta si totusi nu te-ai putut abtine sa nu faci o gluma proasta pe seama americanilor.
      • +1 (35 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:55)

        [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

        • -5 (37 voturi)    
          nu gluma, minciuna prosata, latrinico varanic (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:18)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui

          deveselu a fost facut de americani, pe cheltuiala lor, si acum este obiectiv nato, pe cheltuiala si ingrijirea aliantei..
          la voi, lal latrina, lansatorul de minciuni functioneaza la foc continuu, cu minciuni...balistice
          • +10 (26 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:34)

            [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

            • 0 (6 voturi)    
              Mbebe, sa ma anunti cand aia din Transnistria (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:00)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

              Vor incepe sa arunce cu rachete spre Iasi, atunci poate cumparam rachete israeliene. Pana atunci pastreaza confuziile intentionate sau nu pentru altii.
          • +15 (21 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:18)

            [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

            • -15 (23 voturi)    
              aici suntem de acord (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:45)

              nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui

              mazeta e un domn in comparatie cu matale.
              probabil ca e vreun sef in cuibul de vipere si varani. are si mai mult staif.

              io m'am bagat pt. ca ai atacat un compadre american, pe onorabilul ali kimiku. specialist in problemele orientului mijlociu. :-))
              • -9 (13 voturi)    
                aha, inteleg (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:10)

                nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                dupa admiratia contribuabililor, nu esti de la latrina, aia n'au atatia ...agenti pe hn,
                esti userean, neo, progresist, majoritat p'acilea.
                pai, voi nici nu erati nascuti pe vremea lui...petrov. e numai asa, de bonton.

                s'auzim de bine ! hahaha !!
              • +3 (3 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 16:15)

                [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

        • -2 (8 voturi)    
          Gogule, ne poti spune cu cuvintele tale (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 16:09)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui

          1- Cine a platit pentru sistemul de la Deveselu?
          si
          2. Unde in Arabia Saudita sau Irak exista un sistem similar care sa fie acuzat ca a dat gres?
          Fa un efort si lasa licentele poetice si raspunde punctual.
      • +16 (20 voturi)    
        patriotul nu e deveselul (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:23)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        patriotul sunt s300 americane,mobile de care am cumpparat si noi si o sa doboram tot,inclus avangardul !
        • -2 (6 voturi)    
          deseneaza-i asta lui mBebe (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:04)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          El vorbeste de "patriot" in titlu ca apoi sa spuna de Deveselu si cupola. Daca cineva e confuz sau vrea sa induca confuzia intre subiecte el e autorul.
    • -8 (24 voturi)    
      uite-l aici... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:15)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui

      https://mediastandard.ro/campaniile-de-manipulare-ale-rusiei-intre-tehnica-revolutionara-si-reinterpretarea-tehnicilor-kgb/
      • +13 (23 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:51)

        [anonim] i-a raspuns lui rov

  • -3 (65 voturi)    
    99 de fecioare (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:30)

    Krokus [utilizator]

    Voi va dati seama cat de prosti sunt iranienii astia ?
    La ceremonia de inmormantare,cand au plimbat sicriul ala gol pe strazi au murit 50 de iranieni. Pe langa ca au ramas fara capetenie au mai pierit 50 de monkey.
    La cum arata masina distrusa de racheta a lui sulaiman, ce naiba au pus in sicriu,99 de fecioare ?
    • -15 (35 voturi)    
      prosti, dar au bani! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:14)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Krokus

      Cu siguranta au destui bani ca sa plateasca si aici pe HN trolli, vezi bine ca ti-au dat minusuri!

      Nu stu daca i-a deranjat ca mult ca ai spui adevarul, sau doar si-au facut datoria fata de Teheranul care ii plateste ...
      • -6 (14 voturi)    
        pai ... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:57)

        gica_ultra [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        pentru 99 de fecioare (da' aici, la domiciliu, nu dupa...) , parca m-as face si eu troll ....
      • -3 (5 voturi)    
        gresesti (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:37)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        nu sunt ai teheranului.
        sunt numai grade inferioare.
        asta inseamna ca ussr a intrat in politica externa, internationala.
        si joaca anti trompa, ca asa e ordinu'.
        joaca cu deomkkatii progresisti internationalist, de peste ocean.
        doar atat.
        plus catziva sputnici.

        mai e si un roman, unu' ion m. care voteaza cu demokkatii americani.
        in america, astia sunt din cei sositi cu lovirutia. unii cu agenda, alti dupa capatuiala.
  • -2 (42 voturi)    
    pai ce faci ma...irak ?? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 9:59)

    Mistrelutz [utilizator]

    asta nu e incalcare a suveranitatii tale?
  • +6 (54 voturi)    
    ghinion (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:06)

    credinciosul [utilizator]

    daca barbosii au fentat patriotul cel vestit,inseamna ca am aruncat la gunoi 3 autostrade Comarnic-Brasov!
    ce inseamna gestul nesabuit al unui om iresponsabil!
    vom plati cu totii direct prin preturile de la pompa si indirect,prin posibilitatea de a deveni tinte si pt iranieni(pt rusi suntem !!!!),!
    pacat sau ghinion cum ar zice mai marele statului!
    • -9 (41 voturi)    
      sabuit (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:25)

      CristiGex [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

      Gestul nu este nesabuit si omul iresponsabil pentru ca nu ai tu informatii cum a luat decizia. Poate ca dimpreuna cu armata lui de consilieri planuieste de 2 ani cum sa lichideze junghiul cu inel rosu si asta ar face gestul sabuit, nu?
      Eu nu pricep de ce ai impresia ca tu ai fi facut mai bine in locul lui.. ca broasca aia care s'a tot umflat, ca sa para mai mare, pana a pleznit..
      • +13 (37 voturi)    
        IRESPONSABIL SI NESABUIT (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:16)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui CristiGex

        e putin spus!
        daca ar fi construit o termocentrala ca sa elimine dependenta irakului de curentul iranian,daca ar fi construit scoli,fabrici de orice tip pt ca americanii le au distrus,alta ar fi fost perceptia irakienilor,si oricum meritau la cat petrol au supt si sug de acolo!
        dar tu doar arme,arme arme si baze militare!
        nu vezi ca nici nu vor sa auda sa plece din irak?o dau acum cu isis pe care acum un an au spus ca l-au nimici!
        pt ce ii respect pe iranieni este faptul ca nu ai auzit de atentate sinucigase ,au ce au cu israelul,dar israelul chiar nu e usa de biserica!!!!
        • -8 (16 voturi)    
          Eu as zice invers . (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:55)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          .. daca irakienii (ca si romanii) ar fi furat mai putin si s-ar fi gandit mai mult la populatie, altfel ar fi aratat tara lor (la fel si in cazul nostru). Si daca ei chiar doreau sa elimine aceasta dependenta, ar fi facut ceva in acest sens, imediat dupa razboiul cu Iran.

          Si iaranienii nu au ce au doar cu israelieni. Ia si mai citeste:

          https://www.iiss.org/publications/strategic-dossiers/iran-dossier
          • +1 (3 voturi)    
            era bine (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:56)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            soddom ii trimitea la scoli in vest, toti o duceau bine, benzina era aproape gratis, pt, fiecare.
            incepusera chiar sa diversifice economia...
            numai ca soddom a luat'o razna, a dat in Kuwait. grava greseala, kuwaitul e furnizoru israelului. emirii nu erau anti semiti. cum nu sunt nici saudeii.
            soddom, era ametit de propaganda dreptcredinciosilor, ca si ala din libia, nu dadea ascultare alor mari intre arapi, in special nu asculta de liga arapa. si incalca si politica cartelului tzarilor producatoare de petrol.
            deci, a dat unde nu trebuia, a trecut granita, urland ca'si intregeste neamu'....
            aici a intrat in conflict cu bush seniorul, primul republican care s'a dat cu progresismu' globalist. de la cia cia cia, unde a fost director, I se tragea.
            deci bush batranu, a trimis ostile si a eliberat kuwaitu' fara prea multe gloante trase. a stabilit o linie de demarcatie.
            dar, nebunu nu a stat cuminte, sa'si vada de trebile tzarii. i'a tot zadarat pe americani.
            pe atunci, chirias la casa alba era billy, dar era ocupat cu monica. si cu bombardarea belgradului. cred ca a confundat bagdad/belgrad....
            bush tanarul, zis dubyea a venit la rand la casa alba, si pt. onoarea familiei, dar fiind patruns de progresismul globalist, n'a mai rabdat si incurajat si de toni baloni bleg. socealist de la London, a dat in soddom a avut loc desert storm, au ocupat iraqul si au decis sa'i westernizeze. sa le bage/indese civilizatia pe gat.
            a urmat o'banana care, fiind cu diploma de la oslo, a dat'o la pace, si'a retras oastea inainte de indeplinirea misiunii.
            pe locul ramas liber, avand in vedere ca avea si in Iraq urmasi, s'au bagat ayatolahii.

            asa s'a scris istoria.
        • 0 (0 voturi)    
          sa le dea ceva! (Sâmbătă, 11 ianuarie 2020, 17:16)

          CristiGex [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          o centrala, o scoala, o paine, o galeata, ceva!!
          Mai bine sa le dea si cetatenie americana si sa numeasca Iraq al 50 si nu stiu catelea stat american!
  • +15 (33 voturi)    
    boooon (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:11)

    Point [utilizator]

    acum ca si ayatolahul a vorbit si incinsii de pe aici si-au facut norma,sa ne strambam de sale si sa gandim drept.
    cine este cel mai mare dusman al iranului?murica?
    cui foloseste un razboi,intre oricine,in zona?

    ai cu 4 clase se prinsera mai de mult.
  • +1 (11 voturi)    
    E o greseala in text (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:20)

    Metec [utilizator]

    "Armata irakiană susține că au fost lansate 22 de rachete balistice, dintre care două nu și-au atins ținta. Oficialii irakieni mai susțin că nu au suferit niciun fel de pierduri."
    Cred ca e vorba de armata "iraniana" si de oficialii "iranieni". Corectati, va rog!
    • -4 (4 voturi)    
      E o greseala in textul tau (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:20)

      pahar-nicu [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Numele tarii e Iraq nu Irak, dar macar asta e dovada ca ne-am Americanizat
  • -8 (44 voturi)    
    Vicleana satana barboasa (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:22)

    ruskimushki [utilizator]

    "acțiunea militară de acest gen nu este suficientă"
    Nu are cum sa fie in acest veac, ai un raport de forta militara de 3000 la 1 in favoarea "satanei SUA". Tu ai tancuri sovietice invechite bune de muzeu si avioane jerpelite, in schimb iti ucizi cetatenii daca isi cer drepturile elementare. Nu mai vor iranienii sa traiasca sub nebuni, iar aceasta se va vedea cat de curand. Vai si-amar va fi de satanele mahomedane, alea aievea.
    • +10 (18 voturi)    
      Nu mai vor iranienii sa traiasca sub nebuni (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:23)

      barbu.ionica [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

      Din pacate Trump i-a unit pe iranieni impotriva americanilor, chiar si pe aia care se opuneau ayatolahilor.
  • -17 (35 voturi)    
    Prin 100 e.n. pasnicii daci (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:27)

    ruskimushki [utilizator]

    aia care se ocupau doar cu stuparitul ocazional cu furatul, pradau mai jos prin Moesia, trecand Dunarea inghetata.
    Zamolxe, cine-o fi fost, le garanta victorii stralucite si eradicarea Romei, asta doar daca tremiteau la el oameni dar nu oricum, ci zvarliti in tepuse (daca se chinuiaus a moara, nu erau demni, trebuiau luati altii).

    10 ani mai tarziu dacii dispareau din istorie ca regat si ca popor, mai ramaneau trei-patru cuvinte si niste ziduri.
    • +20 (30 voturi)    
      ai intrat in sevraj? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:47)

      Cata79 [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

      nu ti-a mai dat putin portia de ...uitza de 2 zile...
    • -1 (25 voturi)    
      Pe vremea aia Imperiul Roman (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:00)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

      facea ve voia muschii lui pe aici. Nu existau alte imperii ca Rusia, China, si fatarnica Europa sa se ofenseze. Cand romanii au cucerit Dacia, asa cum ai spus, nu a sarit comunitatea internationala sa spuna ca de ce s-au amestecat in treburile interne ale dacilor. Traian chiar a putut face mare baeram la el acasa, care s-a lasat cu arcuri de triumf si celebra columna, ca sa arate ce tare a fost, fara sa il scuipe nimeni de pe margine, si cu care pana si noi, astia "ocupatii", am ajuns sa ne mandrim...

      Acum e mai greu, desi e clar cine sunt baietii rai in toata povestea asta, o mana de dobitoci barbosi cu turban, din alta lume, care tin o natiune in bezna cu ajutorul fricii: nu crezi in Islam, alternativa e moartea. Pentru cine vrea sa aprofundeze, luati de aici:

      https://www.youtube.com/watch?v=vkWVdAfXbXI


      Cu toate acestea, unele tari, atat din Europa cat si mai de la Est, isi pun paie in cap ca vezi doamne ce au americanii cu liderii astia minunati ai tarilor arabe pe care ii vaneaza doar ca sa le fure petrolul, desi cine cauta putin poate vedea ca nu de la astia isi trag americanii petrol, dar na, povestea da mult sens sentimentelor anti-americane prezente din belsug pe batranul continent, cum ziceam, mai mari pe masura ce te duci la Est ori in Germania si Franta.

      Acum, revolutia araba din 79, ca si razboiul Afganistan-URSS au fost sustinute de americani, dar na, au fost altii, nu de Trump. El doar culege "roadele" pe care le-au semanat alti destepti inaintea lui, inclusiv Obama....
      • -7 (19 voturi)    
        problema nu e ce fac americanii (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:37)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui clint

        problema e ca nu avem nevoie de "refugiati" d-astia in Europa.

        asa cum au venit toti migrantii aia de prin Siria, in Europa de vest si au inceput sa violeze femei si sa se "plimbe" cu camionul pe zonele exclusiv pietonale.
        • +6 (14 voturi)    
          ba exact asta e problema (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:27)

          jonk [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          ce fac americanii acolo ne afecteaza pe toti. Nu migrantii sunt teroristi, avem migratie de multa vreme si totusi era liniste, pana cand Bush a invadat Irakul in cautare de cai verzi pe peretiDin haosul ala a aparut Isis si au urmat si atentatele.
          • -1 (1 vot)    
            Mai bine (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:18)

            costyctin [utilizator] i-a raspuns lui jonk

            Te mai documentezi, vezi ce au facut teroristii islamici pe la niste jocuri olimpice cand Bush JR se juca cu aia in nisip
          • 0 (2 voturi)    
            asa e, apoi a fugit si Crimeea (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:47)

            rov [utilizator] i-a raspuns lui jonk

            ca se simtea singurica prin Marea Neagra...
            Deh a plecat la tara care are cel mai mare tezaur, NO?
      • +18 (20 voturi)    
        nu stiu daca e 100% corect (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:48)

        IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui clint

        Problemele geopolitice nu le poti judeca doar in alb si negru este ca si cum ai spune ca GB a fost the 'good-guy' in WW2 doar pentru ca Germania lu' 'Hister' a fost 'the villain'... dar zicand asta neglijezi faptul ca puterea Marii Britanii venea din colonii iar supra-intinderea acestora a determinat Germania (care nu avea access la resurse) sa porneasca doua razboaie mondiale...
        Altfel spus, nu poti avea pretentii de putere regionala/globala fara avea influenta sub o forma sau alta asupra unor teritorii adiacente... Iran-ul se viseaza putere regionala, SUA este o putere globala care doreste sa isi mentina influenta in Orient... Este clar ca cele 2 "puteri" vor intra in conflict sub o forma sau alta...
        PS. Influenta nu inseamna doar "zona de extractie a hidrocarburilor" ci inseamna mult mai mult... De exeplu, Iark-ul aflat in zona de influenta SUA a cumparat armament american si nu rusesc asa cum obisnuia...
      • +5 (7 voturi)    
        ...noi, astia "ocupatii"...? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:34)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui clint

        pai noi nu suntem rezultatul din combinatia intre "ocupanti" si "ocupati"?.
        Nu c-ar avea legatura cu contextul, dar mi-ai readus o intrebare din copilarie: dupa douamii de ani, eu cu cine tin? Cu dacii sau cu romanii?
        • -5 (7 voturi)    
          Cu amandoi .. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:58)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          . ca de-acolo te-ai nascut. Cred ca Traian ti-a fost tata si Decebal mama. Asa cred ...Oricum nu-i nimic rau in asta, in zilele noastre.
          • +4 (4 voturi)    
            ba io stiu de unde m-am nascut (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 18:12)

            Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            intre timp au mai fost jdemii de "actiuni" si cateva zeci de generatii.
            Nu am cine stie ce incredere in arborii ginealogici, dar intrebarea era "pe ce te bazezi?"
            Ca ne scoatem ochii pe niste chestii de acu douamii de ani, aia e problema
        • +1 (1 vot)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 16:10)

          [anonim] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

  • +15 (31 voturi)    
    blat (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:29)

    Mazeta [utilizator]

    Atacul iranian este o nouă ofertă de pace. Să ne bucurăm!
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:06)

      [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

    • -2 (6 voturi)    
      gura pacatosului adevar graieste (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:14)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Da, iranineii puteau face pagube mult mai mari dar nu le-au facut. Mai exact inca nu este confirmat ca vreun soldat american a murit. Deci iranienii si-au spalat obrazul, Trump o sa ii lase un pic in pace si gata, s-a terminat si WW3.
  • -11 (41 voturi)    
    pocnitorile iraniene au facut mult zgomot (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 10:49)

    Zelon [utilizator]

    pentru nimic.
    insa, si-au reperat onoarea de jihadisti inflacarati!)))!
  • -10 (36 voturi)    
    mda (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:03)

    nash pandelica [utilizator]

    nici nu se ridicasera norii de fum si praf dupa ultima balistica persana, si ei deja numarasera mortii.

    pe aeroportul din Teheran a cazut un avion de pasageri care taman decolase...sa se fi ratacit fo balistica proprie.... o suta si vreo saptezeci de morti...
    nici nu e nevoie de riposta de la americani, daca numaram si mortii si raniti de la inmormantarea reusita a marelui general, laudat fie'i numele !
    nume binemeritat suliman magnificu....

    multa prostie au ayatolahii aia sub turbane...cu cat turbanu' mai mare, cu atat mai putina minte..
  • +18 (40 voturi)    
    Ciudat (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 11:46)

    Mircea1978 [utilizator]

    Americanii l-au ucis pe generalul Soleimani.intr-un mod miselesc. Cam cum faceu otomanii cu domnitorii romani. Ii chemau pentru discutii si plecau de la Stambul cu piciaorele inainte.

    Practic generalul Soleimani s-a aflat in Bagdad ca emisar diplomatic pentru a discuta cu americanii prin intermediul irakienilor. Iata textul original:
    "General Qassem Soleimani landed in Iraq to meet with PM Adel Mahdi, who was to be given a message for Iran by President Trump. He was murdered instead, the diplomatic note from Secretary of State Michael Pompeo to the Iranian envoy, Soleimani, was, in fact, an invitation to an ambush.

    Soleimani flew from Damascus and was killed as he left the diplomatic check-in at the Baghdad International Airport.

    Iraq had been acting as intermediary between Tehran and Washington with General Soleimani acting as diplomatic representative of Iran."

    Sursa: https://www.veteranstoday.com/2020/01/05/breaking-confirmed-solemeini-killed-on-diplomatic-mission-to-iraq-to-receive-trump-pompeo-missive/
    • -10 (14 voturi)    
      Si daca ar fi asa, rachetele astea le-au lansat (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:14)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Iranienii. Ce asteapta acum? Capitularea lui Trump? Trump e un mobster, cred ca o sa ii lichideze pe Iranieni! Asta e si in interesul aliatilor lui Israel si Arabia Saudita, si chiar a Turciei!
    • -7 (11 voturi)    
      Esti hilar .. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:13)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      "Veterans Today is a pro-Kremlin and antisemitic conspiracy theory and fake news website. It describes itself as a "military veterans and foreign affairs journal", but the Southern Poverty Law Center (SPLC) had said "the anti-Israel bent on VT can slide pretty quickly into overt anti-Semitism".

      Soleimani's trip to Iraq
      Adil Abdul-Mahdi, Prime Minister of Iraq, said that he was scheduled to meet Soleimani on the day the attack happened, with the purpose of Soleimani's trip being that Soleimani was delivering Iran's response to a previous message from Saudi Arabia which Iraq had relayed."

      "Iraq's caretaker prime minister, Adel Abdul Mahdi, told his parliament in Baghdad on Sunday that US strike on Soleimani was a 'political assassination'
      Abdul Mahdi claimed that Soleimani was due to meet with him on the same day that he was killed by a US drone near the Baghdad airport early on Friday
      The outgoing Iraqi leader says that Soleimani was supposed to bring him Iran's response to a Saudi proposal for de-escalating regional tensions
      Saudi Arabia, a regional rival, blames Iran for an attack on the kingdom's oil facilities in September "
    • +6 (10 voturi)    
      Foarte ciudat (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:46)

      tsr_ro [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Cum iti permiti sa scrii aici fapte printre atatea comentarii tampite si pline ura? Nu vezi ca pe nimeni nu intereseaza faptul ca Soleimani era intr-o misiune de pace can a fost ucis? Dar ce stiu eu... Poate e simpla ignoranta.
      • -1 (3 voturi)    
        Stii tu . (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 22:34)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui tsr_ro

        .. ce misunea avea respectivul? Peste tot pe unde s-a dus, numai in misiuni de pace era. Si cand a suprimat demonstratiile din Iran, tot in misiune de pace era.

        "Fapte" luate de pe site-rile de propaganda ruseasca. Da, e vorba de ignoranta...
    • -3 (13 voturi)    
      mai sunteti multi acasa mai? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:22)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Adica Iran-ul avea de transmis un mesaj diplomatic catre US dar trebuia sa fie inmanat irakienilor. Si au ales sa il trimita pe calaul sef nu un secretar din Min de externe sau pe Zarif insusi.
      Cat despre sursa ta?? ma faci sa rad, baietii printre altele se ocupa cu chemtrailuri si sunt atinsi rau de Trump Derrangement Syndrom
      https://www.veteranstoday.com/2020/01/05/los-angeles-under-attack-again-day-2-chemtrails-be-concerned-very-concerned/
    • -1 (1 vot)    
      este eronat (Joi, 9 ianuarie 2020, 8:42)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Brancoveanu a plecat in cutii.
      Altii insa au preferat sa ramane atarnati de porti sau arsi in tavile cu mangan.
  • +17 (29 voturi)    
    a aparut si Bibi (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:22)

    Itsoc [utilizator]

    de ani de zile Israelul si US se chinuie sa provoace un razboi cu Iranul pentru a schimba influenta in Orientul Mijlociu unde Iranul are propriile lui interese.
    Cum asta deranjeaza Israelul si Arabia Saudita, "Jandarmul Global", unchiul SAM e tot timpul la dispozitia prietenilor sai aruncandu-si puterea militara in joc.

    Pare ca inainte de incidente, US-Israel au primit acceptul rusesc si turc pentru a anihila influenta iraniana si a lovi si in dependenta chineza de petrolul iranian.

    Dupa ce Iranul va fi terminat, ramane ca Turcia, Rusia si Israel sa-si imparta zonele de influenta in Orient.

    Marea intrebare e care va fi reactia Chinei la toate astea. Sub nicio forma nu cred ca va accepta ca rusii sa controleze zona.
    • +19 (23 voturi)    
      Au reusit acum (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:30)

      barbu.ionica [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Arabia Saudita e un regim mai nedemocratic decat Iran si mult mai represiv. Religia lor e o ramura fundamentalista a islamului sunit. Majoritatea atentatorilor sunt suniti, nu avem teroristi siiti care se arunca in aer prin Europa sau SUA. Si totusi SUA ii sprijina cu arme la greu pentru ca sauditii platesc regeste.

      In schimb Iranul este demonizat si acum au pornit razboi cu ei. Israelul s-au aliat si ei cu sauditii impotriva Iranului. Aici nu mai e vorba de drepturile omului sau democratie cum clameaza toti, ci de interese politice si de bani. Fraierii care vor muri in aceste conflicte, soldati si civili, vor fi carne de tun, victime colaterale in aceste conflicte sangeroase.
      • +14 (16 voturi)    
        unde mai pui si... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:44)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui barbu.ionica

        ca Turcia se pregateste sa invadeze Libia dar nimeni nu are nicio problema cu asta. Toti au o problema cu faptul ca Iran e stat terorist.

        Insa se stie inca din timpul razboiului din Golf din 2002 ca urmatorii pe lista sunt iranienii. Pana si in "Vice", filmul americanilor se admite ca Iranul e pe agenda catorva "strategi" din administratia US de multa vreme.

        Momentul ales e perfect, debutul lui 2020, an electoral US care ii va aduce lui Trump al doilea mandat, pretul crescut al petrolului il va ajuta si pe Putin sa redreseze un pic economia rusa inaintea alegerilor din 2021 dupa ce 2019 adusese ceva tensiuni interne.
        • +2 (2 voturi)    
          La toate s-a gandit Trump (Joi, 9 ianuarie 2020, 7:04)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

          (consilierii, de fapt, ca el e idiot), dar ca NATO s-a crispat de dispret, iar nemtii si rusii se intalnesc sa vada cum sa raspunda nebunului nu le-a trecut prin capetele incinse de disperarea de a-l realege pe Goe presedinte.
          Congresul insa a dezgropat The Presidential Order dat de Presedintele Ford in 1976 in legatura cu "asasinarea liderilor straini" (targeted killing) si s-ar putea ca acest bufon sa aiba probleme juridice foarte serioase. Dezbaterea a inceput.
  • +18 (24 voturi)    
    Multumiri lui Trump (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 12:54)

    aramos [utilizator]

    A facut lumea mult mai sigura :)
    • -11 (15 voturi)    
      Ai de fapt dreptate! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:22)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui aramos

      Dupa ce termina cu Iranul sa vezi cum se calmeaza toti!
    • -10 (18 voturi)    
      ti'am dat un plus (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:17)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui aramos

      caci ai rostit un adevar, desi vrusesi sa fie bascalie.
      uneori, gura....mai zice si adevaruri, desi le camufleaza cu zmaily.

      mai draga, pt. lumea noastra, e mai safe. pt. ayatolahi, aia care zbiara moarte israelului, moarte americii, moarte saudeilor, moarte, moarte, moarte..
      pt. cei care traiesc la vest de marea neagra, lumea va fi mai siguta.
      in special peste canal si ocean.

      de aceea, il vom alege din nou !

      ps. m&m taman au trimis o linguseala la ayatolahul cu turbanu' cel mai mare, cum ca sa nu se retraga din tratat, ca'i trimit tot ce vrea el.
      aveau comenzile, gata, pregatite de livrare...
  • +6 (8 voturi)    
    păi se poate? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:01)

    oldman_boy [utilizator]

    Ayatolahu' are cont pe Tweeter-ul american?
  • -10 (20 voturi)    
    Iranul o sa fie prima tara evaporata din istorie! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:04)

    Alui [utilizator]

    Si-au ales cel mai rau adversar posibil in cel mai prost moment, Trump presedinte in proces de impeachement!
    Prostia se plateste!
  • +6 (16 voturi)    
    tacea gibonului nu e de bun augur... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 13:10)

    demaGOGU [utilizator]

    ...pregateste oare ciuperca ptr Iran?
    • -6 (16 voturi)    
      Ghici! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:09)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Multa minte iti mai trebuie!
    • -7 (13 voturi)    
      Popcorn .. (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:27)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      ...popcorn.. cine vrea popcorn?...
  • +10 (18 voturi)    
    Fanatism (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:06)

    lister [utilizator]

    Greu sa digeri fanatismul cu care unii sustin razboiul, ba chiar aplauda la iminenta pierdere de vieti omenesti. Poate ar trebui trimisi sa lupte ei in razboi ca sa vada ororile acestuia.
    • -8 (12 voturi)    
      Razboiul e inceput de mult deja! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:37)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui lister

      Nu e o sustinere a razboiului sa prevezi ca Iranul e terminat acum, dupa ce i-au provocat din nou pe americani, e pur si simplu o observatie de bun simt! Daca o sa moara o sa moara, asta e! Poti sa-ti para rau de unul care se baga singur in cusca unui leu?
  • -7 (11 voturi)    
    Rusii si chinezii o sa fie anuntati dinainte! (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:16)

    Alui [utilizator]

    Cica bombardierele strategice americane sunt in zbor spre baza Diego Garcia din apropiere unde o sa fie alimentate si inarmate. Bombardierele B2 pleaca doar de la baza din America asa ca le ia ceva timp sa ajunga deasupra Iranului. Cam 14-16 ore. Ele o sa atace primele. Daca se vor folosi rachete balistice, din SUA sau de pe submarine, rusii si chinezii o sa fie informati cam cu 8 ore in avans. Dar nu cred ca americanii o sa faca asta decat in al doilea val, ca sa nu fie Iranienii avertizati la timp. Pun pariu ca Iranul “si-a dat foc la valiza” pe bune de data asta!
  • +8 (12 voturi)    
    prostii se bucura (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:32)

    jonk [utilizator]

    smecherii isi vand armele. Sa vezi bucurie cand incep din nou atentatele....
    • -4 (8 voturi)    
      cum adica incep din nou (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:25)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui jonk

      cand s-au terminat?
      • +4 (4 voturi)    
        cand au inceput? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 21:10)

        demetru [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        si tu esti in bula? Cand au comis Iran atentate impotriva americanilor?
        • 0 (2 voturi)    
          Cand l-au trimis pe Freddie sa formeze Queen (Joi, 9 ianuarie 2020, 8:47)

          ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui demetru

          .
  • +7 (17 voturi)    
    motivul razboiului? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:37)

    jonk [utilizator]

    Trump scapa de impeachment. Smecheria asta a incercat-o si Clinton.
    https://www.snopes.com/tachyon/2020/01/clinton-newspaper-clipping.jpg
    • -4 (8 voturi)    
      Te rog (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:57)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui jonk

      nu cita Snopes. E ca si cum ai cita Cancan in Romania..
      • +5 (5 voturi)    
        E din presa vremii (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 20:13)

        leopol [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        Si nu, Snopes nu e cancan.
    • +6 (6 voturi)    
      :) (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 20:12)

      leopol [utilizator] i-a raspuns lui jonk

      Istoria se repeta..
  • -6 (14 voturi)    
    “ We do not seek escalation or war, but will...” (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:41)

    Alui [utilizator]

    Pai daca erati seriosi pe chestia asta, nu lansati rachetele! Cam prost plan! Cum zicea Mike Tyson:”Toti au un plan, pana capata un pumn in fata!”.
  • -10 (14 voturi)    
    Diferenta dintre Israel si Iran (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:52)

    Alui [utilizator]

    Cand evreii au fost atacati cu rachete balistice de catre Irak (Saddam Hussein), nu au ripostat, pentru ce era in interesul lor sa faca asta. Iranienii nu sunt la fel de destepti sa nu escaladeze o situatie in defavoarea lor!
    Acum americanii au calea deschisa sa le atace centralele nucleare! Asta va fi similar cu atacuri atomice pentru ca combustibilul nuclear va fi imprastiat in aer!
    Americanii pur si simplu nu au alta solutie cu nebunii din Iran! Se vor mari scule pe bascule in zona, dar o sa si-o ia foarte serios in freza!
  • +4 (14 voturi)    
    fierbe netu' de WW V :))) (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 14:57)

    MenInBlack [utilizator]

    Egoul meu vrea să zică ceva grav : mi se rupe-n bască de arăbime, persănime şi alţi semiţi cu industriile lor de război cu tot :) Ce m-ar bucura tare, ar fi să iasă pzd din administraţia capitalei. Ori pt asta, mă bag offtopic de căte ori pot. Daţi cu minus, dar cereţi 2 tururi !
  • +13 (17 voturi)    
    Iran, baietii rai, Arabia Saudita, baietii buni (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:15)

    morex [utilizator]

    Arabia Saudita a comis crime de razboi in Yemen, a bombardat spitale, a omorat copii, cu arme livrate de SUA. A sprijinit cu bani si informatii formarea ISIL. Tara e condusa de un regim despotic fundamentalist, nici macar nu sunt alegeri ca in Iran.

    Dar Iranul trebuie distrus pentru ca sunt teroristi. Pai sa ia exemplu de la sauditi si sa cumpere niste arme sa vezi cum devin si ei baieti buni.
    • +6 (10 voturi)    
      Teroriști (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:15)

      naftuli [utilizator] i-a raspuns lui morex

      sunt cei care nu sunt „pretini” cu mine și nu-mi cumpără armamentul.
  • +5 (5 voturi)    
    Editorii folosesc auto-corect? (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:49)

    AlexAnd [utilizator]

    Deci serios ca articolul pare ca e scris de un copil de liceu, pe telefon si cu auto-corect-ul pornit. Americiani? Atacul din Irak lansat de Irak? Ministrul de externe a condamnatul? Serios...
  • -7 (15 voturi)    
    sanki.... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 15:50)

    Martha Logu [utilizator]

    .. au dat-o la pace. barbosi sa dea bine la ei in tara au zis "am facut prapad".. iar declaratia pentru sua suna ceva de genu "nu fiti bulani, ati vazut ca am dat pe langa.. nu ne dati iar peste bot"
  • -9 (13 voturi)    
    Iranul a cam bulit-o (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 16:07)

    Dalinar [utilizator]

    Oricum ar dao, cu razboi sau fara razboi, tocmai si-au taiat craca de sub picere. Legat de americani, nici Hitler nu voia sa treazeasca Monstrul American!!!!
  • +6 (14 voturi)    
    context si consecinte (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 16:57)

    ptzw [utilizator]

    dupa cum a declarat prim ministrul irakian, generalul iranian se afla intr-o misine diplomatica in Irak de rezolvarea a conflictelor regionale in care sunt implicate Arabia Saudita si Iranul prin proxy, atunci cand a fost asasinat.

    Trump i-a cerut prim ministrului irakian sa intervina pentru aplanarea ostiliatilor impotriva ambasadei americane, ceea ce a si facut cu succes. A crezut ca ostilitatile s-au oprit aici, insa Trump a escaladat conflictul prin ordinul de asasinare a generalului iranian.

    Regimul Trump nu a furnizat nici o dovada pana acum pentru acuzatiile impotriva generalului iranian. Acesta nu reprezenta o amenintare pentru securitatea SUA si aparent a fost asasinat din motive ce tin de dinamica politicii interne americane: Trump e pe cale sa fie demis de Congres si perspectivele pentru realegerea sa sunt sumbre, fiind dominat in sondaje de primii 3-4 contracandidati democrati.

    Campania de demonizare a generalului iranian seamana cu cea impotriva lui Saddam acuzat ca ar detine arme de distrugere in masa, numai ca acum lipsesc pana si bruma de "dovezi" care a fost atunci prezentata la ONU de Colin Powell.

    Faptele de care e acuzat, anume implicarea in conflictele regionale din Orientul Mijlociu, nu difera de ceea ce face Arabia Saudita (sprjinul initial acordat ISIS, razboiul din Yemen, conflictul din Siria) si totusi el e transformat in acarul paun tocmai bun de sacrificat in mod ritualic pentru a dovedi "patriotismul" liderului de la Casa Alba.

    Consecintele vor fi pe masura, dupa ce Siria si Irakul se stabilizasera recent vom asista acum la noi focare de instabilitate care ameninta sa contamineze intreaga zona. Preturile la carburanti vor creste ducand in lant la scumpirea prodselor. Rusia va fi revigorata pentru ca economia sa depinde in mare parte de exportul de hidrocarburi.

    Securitatea SUA va fi afectata, atat intern cat si extern, economia si asa slabita se va eroda si mai mult, posibile atentate.

    Se justifica acest gest nechibzuit?
  • +7 (9 voturi)    
    Și rachetele (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 17:06)

    naftuli [utilizator]

    Patriot, care a fost rolul lor, câte rachete iraniene a doborât, nu de alta dar și noi le avem și suntem foarte mândri.
  • -4 (10 voturi)    
    Președinții turc RT Erdogan și rus VV Putin... (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 18:03)

    Nyk1 [utilizator]

    ...sunt, ca de obicei, vocile rațiunii aici, îndemnând la o rezolvare pașnică a situației.

    În orice caz, Iranul a jucat relativ fair-play, chiar ascultând îndemnul lui Trump de a da un răspuns proporțional!

    Iranul a avertizat din timp vecinii iraqieni, care la rândul lor au trimis mesajul trupelor americane - astfel că a fost evitată pierderea inutilă de vieți omenești în rândul trupelor americane. Iar atât Ayatollahul cât și DJT au ieșit întăriți, drept niște lideri puternici care nu se tem să răzbune conaționalii lor căzuți în luptă.

    Eu le doresc președintelui Trump și ayatollahului Khamenei să se liniștească și să se întâlnească la o plimbare prin parc în Singapore sau Malaezia, la fel cum s-au plimbat deja Trump și Kim Jong Un. Mai schimbă două vorbe despre nepoți, mai îi dă Khamenei niște sfaturi conjugale islamice lui Donald pentru a trece peste toanele Melaniei, mai joacă o partidă de șah și cine știe - poate chiar ajung la concluzia că se pot înțelege amical!
    • +2 (6 voturi)    
      Daca Putin si Erdogan sun vocile ratiunii (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 19:52)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Propun sa ti se dea titlul de
      Limba suprema a Vocilor Ratiunii! presupunand ca Vocile astea au si trup si anus.
    • +4 (4 voturi)    
      :) (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 20:08)

      leopol [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Ti-am dau un plus pentru umor, dar ce zici e cam SF.
  • +4 (8 voturi)    
    Sunt uimit (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 20:11)

    leopol [utilizator]

    Am inteles de la Trump ca iranienii sunt satanistii planetei, teroristi, vor razboi....dar cand citesc comentariile fanilor lui Trump par sa se incadreze bine in aceste descrieri, viseaza numai la razboi, distrugeri si ucideri. Desigur in numele democratiei :)
  • +4 (8 voturi)    
    ironia sortii (Miercuri, 8 ianuarie 2020, 21:11)

    demetru [utilizator]

    aytolahii au fost mai retinuti decat Trumpila.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by