UPDATE FOTO Un urs lovit de o mașină a agonizat pe marginea drumului timp de 18 ore, fără ca autoritățile să ia o decizie. Animalul a fost, până la urmă, împușcat / Poliția a deschis dosar penal / Prefectul de Harghita, demis

de G.S.     HotNews.ro
Duminică, 17 noiembrie 2019, 9:55 Actualitate | Esenţial


Urs ranit
Foto: Captura YouTube
Un urs a fost lovit, sâmbătă seara, de un autoturism în care se aflau trei persoane, la ieşirea din localitatea Praid, județul Harghita, un minor aflat în maşină suferind un atac de panică. Animalul, grav rănit sâmbătă, în jurul orei 18.00, a agonizat pe marginea drumului până duminică la prânz, pentru că autoritățile nu reușeau să ia o decizie. Până la urmă, s-a luat decizia ca animalul să fie împușcat pentru a-i curma suferința. Poliția a informat că a fost deschis un dosar penal în acest caz, în timp ce ministrul de Interne, Marcel Vela, a anunțat că a demarat procedura de demitere a prefectului de Harghita, pentru „modul în care autoritățile județene au gestionat situația ursului lovit”.


UPDATE 18.00 Polițiștii din Harghita au deschis dosar penal în cazul ursului lovit de mașină și lăsat să agonizeze 18 ore pe drum, în timp ce autoritățile îl păzeau. Oamenii legii fac cercetări pentru a stabili dacă s-a comis vreo infracțiune.

„Am deschis un dosar penal pentru că suntem interesați să clarificăm situația, să vedem dacă cineva are vreo implicare infracțională”, au declarat reprezentanții IPJ Harghita.



UPDATE 13.25 Reprezentanții IPJ Harghita au declarat că ursul a fost, în cele din urmă, împușcat de vânători, pentru a-i curma suferința, transmite Mediafax. Reprezentanții Asociației Milioane de Prieteni Zărnești, care au grijă de animale în Sanctuarul de Urși, spun că rănile animalului erau prea grave și avea prea multe fracturi. Operațiunea de tranchilizare s-a desfășurat cu ajutorul unui doctor din partea Colegiului Medicilor Veterinari. Cadavrul animalului a fost ridicat de pe drum, iar circulația rutieră a revenit la normal.

UPDATE 12.16 ”În acest moment la fața locului este un veterinar care a procedat la tranchilizarea ursului”, a declarat, la Digi 24, Gheorghe Suciu, purtător de cuvânt al IJJ Harghita. ”După ce tranchilizantul își va face efectul, ursul va fi ridicat”, a adăugat reprezentantul Jandarmeriei.

UPDATE 11.56 Ministrul Mediului: Este inuman. Atribuția de intervenție era a Jandarmeriei și a DSV


UPDATE 10.40 Circulaţia pe DN 13A, între Praid şi Sovata, este restricţionată duminică dimineaţa, după ce ursul rănit sâmbătă seara într-un accident s-a târât pe carosabil, a informat Secţia de Drumuri Naţionale (SDN) Miercurea Ciuc. Încă se aşteaptă o decizie în ceea ce priveşte situaţia animalului grav rănit.



Potrivit unor imagini publicate pe Facebook, duminică dimineață animalul rănit încă era pe marginea drumului.

”Țara în care ne uităm la un animal în chinuri pe marginea unui drum european de aproape 12 ore, pentru că cineva probabil nu răspunde la telefon”, acuză un utilizator Facebook care a distribuit imaginile.

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Harghita, Gheorghe Filip, a declarat că, în urma impactului, maşina a ieşit în afara carosabilului, iar ursul a fost grav rănit.

"În urma impactului, atât ursul, cât şi autoturismul au părăsit partea carosabilă. Din accident nu au rezultat victime omeneşti, însă ursul a fost grav rănit, se pare că are membrele fracturate", a spus Gheorghe Filip.

În prezent, perimetrul este asigurat de poliţişti şi jandarmi, la faţa locului aflându-se autorităţile competente care urmează să ia o decizie în ceea ce priveşte animalul rănit, a adăugat acesta.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















45525 vizualizari

  • +67 (77 voturi)    
    de 12 ore autoritatile competente (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:20)

    torna_fratre [utilizator]

    asteapta sa i-a o decizie?
    ce mamam draq iti trebuie atata timp sa iei o decizie?
    altii asteptau la usa unui criminal pe acealsi principiu....
    altii asteptau ca arsii de la Colectiv sa se infecteze ,caci,ei se chinuiau sa i-a o decizie...
    o tara de decidenti incapabili de decizii
    • +48 (50 voturi)    
      e simplu de explicat (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:51)

      Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui torna_fratre

      cand ai angajati incompetenti, care nu sunt alezi sa fie capabili sa ia decisii, bune sau rele, dar sa si le asume.

      Friica asta se traduce in intarzieri in decizii, in birocratie (teanuri de foi si de aprobari) si spre final pur si simplu nu se mai face nimic.
      • -5 (19 voturi)    
        sectia pentru marii ursi nu e gata nici pana acum (Duminică, 17 noiembrie 2019, 15:10)

        Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui Mawrkuss

        Roimania, tara in care pan si ursii traverseaza neregulamentar
        • +3 (15 voturi)    
          E, daca era nastase (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:09)

          , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Poiana lui Occam

          avea el grija sa impuste ursul in... fular!
          Sau i-l dadea lui tziriac, la Balc, nu?
          ATata timp cat angajatii sunt de rahat, cum sa nu se faca ministerul asta de cacao? INtai curatenie si apoi... decizii intelepte!
    • +15 (43 voturi)    
      Din pacate asa este (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:52)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Nu se poate ucide ursul fara acord de la Minister, suntem tara cu legile cele mai absurde. Daca ursul omora un om , nu se putea impusca pentru ca nu permite legea, mai bine moare omul decat ursul. Asta este politica partidului PSD, continuare a PCR.Prin asta contribuim la cresterea natalitatii in Romania. Vai de capul nostru.
    • +37 (43 voturi)    
      Victimele Kerestoy Gaterszag SRL (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:01)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Vor dainui cel putzin 20 de ani DACA nu se reface fondul forestier = habitatul ursului Romanesc
      • +2 (2 voturi)    
        hmmm (Luni, 18 noiembrie 2019, 7:18)

        thebblack [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        si verestoy ce era? nascut, crescut si educat in romania.... roman sadea, indiferent ce rahat manca pe gura...
        • 0 (0 voturi)    
          Era Ungur Sadea (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:08)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

          Așa se Dădea
    • +24 (32 voturi)    
      Corecție: incapabili mintal. (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:45)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Și de ce zic asta: dacă ar fi fost angajați cum trebuie, pe baza unui concurs, sigur ar fi fost de meserie, ar fi stăpânit și legislația în domeniu și ar fi fost capabili să ia hotărâre corectă, legală și conformă.
    • +7 (23 voturi)    
      Cate clinici veterinare trateaza ursi? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:20)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Exista doua posibilitati: fie tratezi ursul, fie il eutanasiezi.

      Din moment ce traieste dupa 18 ore, medical decizia corecta e sa-l tratezi.
      Acuma spune-mi tu mie cate clinici sunt dispuse sa trateze si apoi sa recupereze un urs?
      Pe cheltuiala cui?

      De eutanasiat ursul e foarte greu, iti trebuie aprobari peste aprobari, 1000 de ong-uri gara sa manance rahat turcesc si sa faca viata amara celui care lua o astfel de decizie.
    • +6 (8 voturi)    
      Romania ...tara cu Politie si Jandarmerie (Duminică, 17 noiembrie 2019, 21:35)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      in Romania, tara cu cei mai multi uris din UE ...unde NU exista nici o autoritate desemnata sa gestioneze problema animalelor salbatice!!!


      avem POLITIE, politie locala si JANDARMERIE dar nu exista autoritate pt animale salbatice desi sunt in numar record.
    • +4 (4 voturi)    
      Oameni-bestie! (Luni, 18 noiembrie 2019, 8:51)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      O mare parte dintre oameni sunt bestii.
      Unii dintre acesti oameni isi indeplinesc "datoria" de a fi "buni crestini", merg regulat la biserica, fac cateva cruci cand trec pe langa o biserica, dar se poarta ca cele mai feroce bestii, cu animalele si chiar fata de alti oameni.
      (DEX : Om cu apucături sau instincte de fiară)
      Unii dintre acestioameni-bestie sunt luptatori indarjiti (in aparenta, demagogic) pentru drepturile omului, pentru dreptate si adevar, dar bestii in comportamentul fata de animale si fata de semenii lor (o fac pe ascuns, cand cred ca nu-i vede nimeni).
      Acesti oameni-bestii sunt si cei care asista cum se chinueste un animal ranit sau bolnav, fac abstractie, cu indiferenta absoluta, ca animalele sunt cvasi identice cu omul, corpul lor fiind practic identic cu al omului (anatomic, fiziologic), si animalele avand un sistem nervos care inregistreaza durerile provocate de loviri, de raniri, etc.. si lor le este foame (le roade stomacul de foame), si ele fac copii, ii ingrijesc (ii ingrijesc, ii protejaza mai dedicat decat unele mame-om).
      Acesti oamenii-bestiii nu ii inteleg si nu ii admit pe oamenii care au empatie fata de animale, care le trateaza pe animale ca si pe oameni, stiindu-se ca pamantul (globul pamantesc) nu apartine numai oameniilor, ci si tuturor celorlalte fiinte (animale si vegetale)
      Oameni-bestie sunt si multimiliardarii care nu se mai satura de bani, strang averi imense, in timp ce asista cum sutedemilioane de oameni mor de foame, nu au nici apa potabila, care traiesc in cea mai neagra mizerie, fara orice ingrijire medicala, fara orice forma de scolarizare.
  • +40 (44 voturi)    
    cum se ia decizia (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:42)

    adrian_rolland [utilizator]

    Alo....sefuuu... au lovit unul un urs.

    Aaaaa... si pentru asta m-ai sunat ba in plm... cauta-ma miine dupa 10.00

    Aaaa.... sefu' miine e duminica, noi nu lucram....

    Luni ba da-l in ma-sa, ce cauta pe drum..
    • +28 (32 voturi)    
      Tragi-comedie (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:24)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Si totusi nu m-ar surprinde sa se fie derulat exact asa conversatie. Numai incompetenti la conducere.
  • +28 (32 voturi)    
    fara (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:48)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    In ce hal suntem! Ca-n Stan si Bran s-aduna tot judetu sa se intrebe si acum ce facem? Avem legi pentru asa ceva? Asteptam sa se faca lege? Cine raspunde? Daca ursu depune plangere pe urma cere despagubiri? Daca vin prietenii ursului sa ne caute? Ce spunem la presa pe urma? Cine semneaza? Ce-or sa zica ONG-urile? UE? Bai nene ala nu putea sa mearga mai incet? Uite cate probleme a creat!!!
  • +20 (30 voturi)    
    Impotenta, impotenta ! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:59)

    John M. [utilizator]

    Oameni fara caracter si lasi !
    Ce sa mai zic??!!
    Mi-e o sila cumplita!
  • +15 (17 voturi)    
    Iar? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:03)

    asavreau [utilizator]

    ISU nu știe ce să facă!Presupun că ,cred că nu-i treaba lor.
  • +18 (22 voturi)    
    Magarie maxima (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:03)

    V. Istina [utilizator]

    Adica brusc le e frica de acuzatia de braconaj? Si nu e nici un medic veterinar de gasit in oras? Asociatia vanatorilor e in concediu? Politia la fel?

    E chiar asa mare „golul legislativ“ incat sa nu faci nimic 12 ore? Ma indoiesc. Incompetenta politiei aici e uriasa.
  • +7 (17 voturi)    
    ce decizia ar tb sa ia...autoritatile? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:04)

    demaGOGU [utilizator]

    ...de milioane de ani, esenta proceselor evolutive este ca supravietuiesc, organismele mai adaptate la mediu.

    mecanic, gradul de adaptabilitate al supravietuitorilor creste (prin disparitia celor mai putin adaptati)
  • +23 (37 voturi)    
    ce e (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:06)

    nahir [utilizator]

    așa de greu să anesteziezi ursul, să-l duci la o clinică veterinară și să-i faci un consult ca să vezi dacă are o șansă să fie salvat?
    Nu le doresc să aibă parte de aceeași atitudine.
    • +3 (25 voturi)    
      Spune tu ce clinica primeste si trateaza ursi, te (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:37)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Din spatele tastaturii toti suntem viteji!
      Dar ce clinica e dispusa sa evalueze un urs?
      Ce clinica e dispusa sa opereze un urs?
      Ce clinica e dispusa sa recupereze un urs cu membrele fracturate?

      Iti spun eu care m-am plimbat cu un caine lovit de o masina!
      Te trimit in alta parte sa-i faci radiografie, tine de caine cat timp ii fac radiografia, du-te cu el inapoi la clinica, nu sunt medici in weekend, samd..
      Nu mai intreb unde poti face o radiografie unui URS!
      De cati oameni e nevoie sa-l manevrezi, veterinar care sa-l monitorizeze.
    • +1 (1 vot)    
      Clinica de ursi (Luni, 18 noiembrie 2019, 8:47)

      Dan Solomon [anonim] i-a raspuns lui nahir

      �� te si vad cu ursul prin centrul orasului sa il duci la veterinar. Tu te auzi ?
  • +8 (24 voturi)    
    cat sa astepti? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:19)

    rockdani [utilizator]

    Ce sa astepti atata? Probabil ca ursul trebuie anesteziat si transportat la spitalul veterinar, ca sa ii puna picioarele in ghips, etc. Sau nu se vrea salvarea lui? Ursii sunt o mandrie a faunei Romaniei, in alte tari europene au disparut de mult! SANATATE, MOS MARTIN!
    • +5 (21 voturi)    
      Mandria cu cheltuiala se tine (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:56)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui rockdani

      Eu zic tarile alea sa mai ia din ursii nostri, ca s-au cam inmultit.
      Maidanezi in Bucuresti?
      Haaaoooleeeu, nu se poate asa ceva, sa-i eutanasieze!!!
      Ursi in vreo comuna uitata de lume?
      Mandrie nationala, nu va atingeti de ei ticalosilor!!!
      • +1 (7 voturi)    
        S-au înmulțit peste măsură... (Duminică, 17 noiembrie 2019, 20:08)

        marius v [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        proștii și ticăloșii, cocalarii și analfabeții, vilele și vânătorii. Dacă nu se distrugea arealul, aceste probleme n-ar fi existat. Unui arbore îi trebuie câteva zeci de ani ca să crească; vine un cretin cu drujba și-l doboară în două minute.
        Tu ce-ai face dacă ar veni cineva să te dea afară din casă sau ți-ar înghesui toată familia în debara? Mai mult, când vrei să ieși de-acolo, te așteaptă vreo 10 imbecili cu praștii care trag în tine cu bile de rulment - „vânătare sportivă“. Când ajungi în bucătărie, constați că nu-i nimic de mâncare. „Haaaoooleeeu, nu se poate așa ceva!“ - recurs compensatoriu, pentru condiții improprii.
        • 0 (0 voturi)    
          Din pacate este adevarat (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:01)

          Dan Solomon [anonim] i-a raspuns lui marius v

          Iti inteleg comentariul dar din pacate este adevarat ca s-au si inmultit peste masura iar mandra noastra tara nu este in stare sa gestioneze aceasta situatie. Ei nu sunt in stare sa hraneasca copiii din orfelinate si bolnavii din spitale dapoi ursii. Inteleg ca se protejeaza o specie dar trebuie controlat acest aspect , sa se mentina in anumite limite. Nu putem cere acum locuitorilor din zona sa traiasca zilnic cu frica ca-i mananca ursul cand se duc sa cumpere paine.
          • 0 (0 voturi)    
            Există o soluție (Luni, 18 noiembrie 2019, 19:41)

            marius v [utilizator] i-a raspuns lui Dan Solomon

            pentru problemele pe care le expui aici: să se fure mai puțin și atunci vor fi bani pentru orfelinate și spitale, dar mai ales pentru educație, a cărei lipsă stă la baza celor mai multe neajunsuri.
            Eu nu sunt convins că mi-ai înțeles comentariul. N-am spus că ar trebui să hrănim noi urșii. Ar fi suficient să nu se mai vâneze speciile care constituie hrana lor și să nu se mai defrișeze cu sălbăticie zonele din care n-ar trebui să mai iasă (ursul este omnivor).
            Dar hai că nu-i chiar atât de complicat! Soluțiile pe care le-au găsit urșii (și nu numai) sunt similare acelora pe care le-au găsit oamenii. Ce au făcut românii care nu-și mai găseau locul și sursele de subzistență aici? Au emigrat. Adică și-au părăsit arealul. Comparația poate părea forțată; este doar un caz de similaritate comportamentală.
  • +22 (32 voturi)    
    INCOMPETENTILOR!!! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:41)

    cristi_an [utilizator]

    Nemernici fara minte si suflet!!
    Aveti doua decizii - il tranchilizati si un veterinar apt incearca sa il salveze sau ii scurtati suferinta!!!
    CHIAR ASA GREU ESTE????!!!!!!!
  • +8 (24 voturi)    
    Vreau sa donez sa il salvez!! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:42)

    cristi_an [utilizator]

    Serios - vreau sa donez sa fie salvat!
    Cu cine trebuie sa intru in contact??
    • +11 (19 voturi)    
      Si eu... (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:23)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      dar n-ai cu cine vorbi. Gavrileasca isi pune parul pe bigudiuri, iar politia romana e in haos total dupa secretara din Videle de subt poala lui Dragnea-puscarie.
      Vasilica blesteama de mama focului, iar Olgutza e plina de nervi pe Iohannis ca Manta nu face fata...campaniei.
    • +12 (14 voturi)    
      Direct cu ursul (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:24)

      Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Este de departe cel mai capabil din toata povestea asta. Si, in mod tragic, va fi impuscat probabil tocmai pentru asta.
      • +7 (9 voturi)    
        Gata, ursul s-a insanatosit (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:59)

        Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui Kol, opusul lui Lok

        Pe lumea cealalta. Exact cum spuneam.
    • +13 (15 voturi)    
      poti (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:03)

      Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      poti dona la
      Sanctuarul de ursi de la Zarnesti
      Orfelinatul de ursuleti (Harghita)
      Asociatia Milioane de Prieteni

      pe ei i-am mai vazut ocupandu-se cu salvarea ursilor raniti.
      eu donez de fiecare data cand am un exces financiar pentru ca fac treaba foarte buna.
      • +3 (5 voturi)    
        multumesc! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:43)

        cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

        nu stiam de existenta lor!
    • +2 (12 voturi)    
      Poti dona cateva zeci de mii de euro? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:39)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Cam atat ar costa toata tarasenia.
      • -5 (13 voturi)    
        ce zeci de miide euro vb ma?!?! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:42)

        cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        da, eram dispus sa dau cateva mii.. mana de la mana!!
        e vb de vointa si compasiune!!

    • +1 (1 vot)    
      Suferinta (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:06)

      Dan Solomon [anonim] i-a raspuns lui cristi_an

      Mergi la spital si ai sa gasesti sute de coopii in suferinta daca tot esti asa darnic .
  • +22 (26 voturi)    
    D-asta au plecat peste 5 milioane de oameni (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:44)

    Frankie [utilizator]

    D-asta au plecat peste 5 milioane de oameni afara din Romania. Nu neaparat pentru salarii mai mari ci pentru o viata normala, autoritati competente, drumuri sigure etc
    • +7 (15 voturi)    
      Imposibil (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:25)

      Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Avem guvern PNL si vom avea si un presedinte care va da de pamant cu PSD (cum a facut-o si pana acum). Lucrurile se misca deja intr-o directie buna. Pentru moment in Directia Sanitar-Veterinara.
  • +11 (13 voturi)    
    cat de greu poate fi? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:50)

    MrOpinie [utilizator]

    Trebuie sa raspunzi la o singura intrebare: dorim sa salvam ursul sau nu? Daca nu, il impuscam si gata. Daca da, atunci tranchilizat si dus la veterinar pentru investigatii si tratament. Basca mai faci si o campanie de intrajutorarea ursului ranit ca nu cumva sa dea statul vreun ban!
    • 0 (6 voturi)    
      Exact! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:12)

      doar_un_mesaj [utilizator] i-a raspuns lui MrOpinie

      Ar fi și din străinate doritori să ajute! Dar ce să mai, cum s-a scris deja, nu ne putem salva oamenii... Care urși?
  • +5 (31 voturi)    
    Vai, vai, bietul urs! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:06)

    Sparafucile [utilizator]

    Asteapta bolnavii cite 10 ore la spitale de urgenta pina sa fie bagati in seama si noi ne dam de ceasul mortii pentru un ANIMAL? Pai daca ne pasa asa de mult de animale ranite nu cream spitale speciale pentru ele? Sau servicii de ambulanta pentru animale salbatice? Problema se pune in termeni simpli: al cui e ursul? Cine e proprietarul ursului? Cine e proprietarul tuturor ursilor din tara asta? Romsilva? Ministerul Mediului? Proprietarul sa dea ingrijiri ursului. Adica, sa-l tranchilizeze si sa-l transporte UNDEVA unde sa i se ingrijeasca fracturile. Pe cheltuiala lui.
  • +7 (13 voturi)    
    Bine ca se lauda toti... (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:32)

    Cataleya [utilizator]

    ...atunci cand pompierii intervin in cateva minute sa salveze o pisica ce nu se mai poate da jos dintr-un copac.
    Acum, animalul ala ranit zace de 18 ore pe marginea drumului fara ca cineva sa ia initiativa sa-l tranchilizeze si sa vada de ranile animalului.Dupa aceea n-au decat sa tot decida ce fac cu ursul.
    Daca mai asteapta inca vreo 3 ore o sa spuna ca nu mai e nimic de facut pt ca ursul a murit.

    Imbecili!
    Orbane, vezi ca ai de lucru. Demite-i fara drept de apel pe toti cei care raspund de aceasta situatie!
    Asuma-ti si tu niste decizii prompte, fara sa mai astepti ca niste contopisti sa caute inca 10 ore vreo lege care sa le spuna cum trebuie procedat in asemenea situatii!
  • +14 (22 voturi)    
    ... (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:36)

    dumnezeu [utilizator]

    de cîte ori validați un incompetent, o pilă a cuiva într-o funcție publică, contribuiți cu încă o picătură la această mizerie criminală, care a ajuns statul român.
    statul român sînt ăștia! (îmi revin obsesiv în minte mutrele bovine sau ticăloase ale unui cuc, budăi, daea sau andrușcă)
    iar data viitoare va fi ca data trecută!
    vor fi vieți omenești în joc, poate vei fi tu, poate vor fi copii sau părinții tăi!
    e timpul să nu mai închidem ochii!

    și eu vreau să donez pentru urs! hai să ne organizăm, fiindcă pe statul român nu ne mai putem baza!
  • +15 (17 voturi)    
    Asta e tara,astia sunt oamenii (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:40)

    Werwolf1 [utilizator]

    Si va mai mirati ca politia a stat la poarta unui criminal asteptand sa le dea ala voie sa intre.
  • +4 (20 voturi)    
    incompetenta ca incompetenta.... (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:52)

    Itsoc [utilizator]

    ca nu te poti baza pe autoritatile romane nu e nimic nou, s-a vazut la colectiv, apuseni, caracal si in general in fiecare zi, e ok, romanilor le place asta si de aceea voteaza cu harnicie psd sau nu voteza (ultimul caz, alegerile prezidentiale).

    bai, dar niciun veterinar sa ia initiativa imediat de la sine putere? ai brasovul, sacele aproape si nimic de ore intregi. Nimeni nu vrea sa-si asume riscul de a avea de furca cu autoritatile incompetente. Dresati fix ca in comunism sa nu aiba niciun fel de initiativa, niciun fel de curaj. Cam asta e Romania. O gradina de legume umane ingrijita de interopi cu ajutorul gruparilor de crima organizata.

    Iar unii se supara cand zici ca natia romana trebuie sa dispara.
    • +12 (22 voturi)    
      Nu mai vorbiti SF-uri! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:48)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Nu orice veterinar are dotare sa tranchilizeze animale salbatice, iti trebuie autorizatie sa faci asta, veterinarii nu freaca menta pe hotnews in weekend, au si ei vieti particulare.
      Ai tranchilizat un urs, ca esti dăştept dă pă hotnews, ce faci mai departe?
      Animalul ala are 3-4-500 de kilograme, ce faci mai departe?
      Vii cu nevasta si copiii si-l bagi in portbagaj?
      Nu mai vorbiti prostii!
      Astea sunt SF-uri, operatiunea aia necesita o echipa antrenata pentru asa ceva si logistica garla
      • +9 (13 voturi)    
        Dar vanatorii (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:01)

        Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Au cartuse pentru urs? Sau nu il poti impusca daca nu e tranchilizat inainte? Si cand merge Adi Nastase cu Tiriac, porcilor banuiesc ca li se da vodca sa bea, nu?
        • +16 (16 voturi)    
          Vanatorii n-au voie sa impuste o cioara (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:18)

          Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Kol, opusul lui Lok

          Vanatorii n-au voie sa impuste o cioara fara autorizatie ca li se face dosar penal, si tu zici de un urs?
          Legile sunt proaste si la ele contribuie enorm si opozitia celor care sar de fund un sus pentru drepturile ursilor, exista un vid de procedura, lipsa de bani, ca nu plateste nimeni veterinari si vanatori sa stea noaptea sa taie frunze la caini in cazul in care cineva da cu masina peste un urs.

          Probabil ca decizia corecta si umana era ca ursul sa fie impuscat data circumstantele, dar legile atat de drastice si lipsa precedentului fac ca nimeni nu a vrut sa-si asume asta.

          Si garantez ca nici unul din comentatorii atat de aplecati spre actiune si atat de competenti nu ar fi luat decizia asta daca in joc le era locul de munca.
          • +5 (5 voturi)    
            corect (Duminică, 17 noiembrie 2019, 17:08)

            robot_critic [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

            avem multi postaci la fel de inepti ca si autoritatile dar se baga si ei ca musca in ...
          • -2 (4 voturi)    
            Am inteles (Duminică, 17 noiembrie 2019, 17:37)

            Kol, opusul lui Lok [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

            Deci nu se putea face nimic pt el. Pai trebuia lasat acolo. Poate se facea bine.
  • +8 (10 voturi)    
    Da (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:53)

    briciu [utilizator]

    Sa vina autoritatile incompetente !! Probabil ca sunt plecati in campanie !
  • +8 (14 voturi)    
    prostie, ignoranta, indolenta! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:05)

    Zelon [utilizator]

    Romania este condusa de asemenea specimen bipede care ne demonstreaza zilnic oligofrenia masochista si indolenta crasa.

    siktir buey, lichelelor!
  • +2 (10 voturi)    
    in Harghita nu sunt veterinari (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:12)

    Kosmos [utilizator]

    Doar taietori de lemne
    Statul roman e vai de p.a lui. Numai infractori in functii ce sa mearga in tara asta?
    La o tara cu multi ursi trebuia sa existe cateva centre la 100km distanta unul de altul care sa acopere zonele . In astfel de cazuri sa intervina sa tranchilizeze animalul sa fie vindecat si apoi eliberat.
    • +15 (15 voturi)    
      aloooo (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:37)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      voi in ce tara credeti ca traiti??? noi n-avem spitale unde sa fii tratat civilizat si voi visati centre din 100 km in 100 km pentru ursi :)))))))))
  • +12 (14 voturi)    
    Gata, s-a rezolvat. Ursul a fost impuscat. (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:17)

    Cataleya [utilizator]

    Probabil ca, datorita ranilor suferite, decizia este corecta, dar trebuia luata atunci, nu dupa 20 de ore cat a fost lasat ursul sa zaca.
  • +5 (13 voturi)    
    jenibil (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:24)

    Georgiana1995 [utilizator]

    mai bine emigram. degeaba suntem noi patrioti daca toti ineptii ne conduc. se numesc intre ei pe posturi de varf,la conducere,in posturi cheie. putem sa facem noi si mama referendumului,degeaba. n-ai cu cine ma,n-ai cu cine...
    • +1 (7 voturi)    
      si maine este o zi. (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:43)

      Zelon [utilizator] i-a raspuns lui Georgiana1995

      ,,Nu regret, nu mă jelesc, nu strig,
      Toate trec ca floarea spulberată.
      Veştejit de-al toamnei mele frig,
      Nu voi mai fi tânăr niciodată."

      Esenin S.
  • +3 (9 voturi)    
    de vina e ursu... (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:31)

    gica_ultra [utilizator]

    trebuia sa sune la 112 ...bietul animal...
  • +1 (21 voturi)    
    romanii (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:49)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    romanii sunt niste virusuri care distrug iremediabil tot ce ating...
  • -8 (22 voturi)    
    demisie Arafat! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:54)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    pai nu?!
  • -2 (16 voturi)    
    impuscat pt ca sunt incompetenti (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:40)

    cristi_an [utilizator]

    au gasit solutia cea mai ieftina si usoara - INCOMPETENTI ORDINARi!
  • -4 (18 voturi)    
    l-ati tranchlizat si apoi impuscat, (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:41)

    Zelon [utilizator]

    si ati rezolvat problema, idiotilor.
    pentru un memru rupt de autoturismul implicat in incident, ati killarit un animal care putea fi salvat, tratat si reintrodus in habitatul natural, siktir buey, leprelor nesimtite!
  • +3 (13 voturi)    
    Partea buna e ca oamenii n-au patit nimic. (Duminică, 17 noiembrie 2019, 15:54)

    Inapasevedeinvers [utilizator]

    Vad ca nimeni nu se sinchiseste de pericolul prin care au trecut cei din masina. Au avut un impact cu ditamai ursul.
    Saptamana asta un tanar s-a ciocnit cu un mistret pe un drum national; in impact mistretul a murit - a trecut prin parbriz si a ajuns pe bancheta din spate iar tanarul este in coma. (stirile protv) Caz inchis; daca scapa mistretul cu viata, dar ranit, aveam un caz de dezbatut.
    Daca zic ca avem prea multe animale salbatice acolo unde nu te astepti, o sa-mi sara in cap o multime de oameni milosi doar cu necuvantatoarele. Dar si cum il re-aducei la viata pe acel tanar care nu facea decat sa mearga la lucru.
  • +3 (7 voturi)    
    de la tovarasii de suferinta tot comunisti (Duminică, 17 noiembrie 2019, 16:09)

    Florin Portase [anonim]

    Decembrie 2017, pe R52, intre Mikulov (Cehia ) si Vienna, o caprioarqa (sau cerb, ca era mare ) era lovit destul de rau si inca sangera pe partea carosabila.

    Ma intorceam de la castelul din Mikulov, din ce am observant deja circulatia era oprita pe ambele sensuri si cam intr-o ora a venit o echipa de interventie de au mutat caprioara, am vazut ca o tratatu si apoi au bagat-o ca intr-o fel de salvare .

    Revenind, Roamania si-a pierdut reperele morale de mult, iar incompetentii din posturile de conducere amplifica fenomenul….
  • +4 (14 voturi)    
    teoria ursului (Duminică, 17 noiembrie 2019, 16:43)

    cugetatorul [utilizator]

    de oamenii aia care erau aproape sa moara si raman cu sechele si cu masina botita nu se ingrijoreaza nimeni, dar frate daca a suferit ursul, sa-si dea rapid demisia toata tara..
    • -4 (8 voturi)    
      nu intelegi nimic din frustrarea noastra (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:12)

      cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      .
    • -1 (1 vot)    
      ??? (Luni, 18 noiembrie 2019, 7:46)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      de unde stii tu aceste detalii??????????
    • 0 (0 voturi)    
      crezi? (Marţi, 19 noiembrie 2019, 9:21)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      biata masina botita! Cum o fi ajuns in halul asta? Nu cumva a fugarit ursul pe sosea si l-a izbit in spate, nu pentru a se apara de el, pentru ca bietul urs fugea mancand pamantul, ci pentru amuzament si distractie desantata.Iar oamenii din masina ,pe care ii compatimesti,probabil ca era sa moara de ras la asa dovada de bravura.Intr-adevar,ingrijorator!!?
  • +2 (8 voturi)    
    Asa este cand se angajeaza pe pile (Duminică, 17 noiembrie 2019, 16:50)

    Mariusica.a [utilizator]

    Numai amante sau bunaciuni, sau nepoti sau ipocriti, dar cu bani, statul exista, dar este incompetent din toate punctele de vedere. Saracul animal, macar de contacta cineva in ONG si il salvau intr-un sanatoriu :(
  • +4 (10 voturi)    
    Atitudinea (Duminică, 17 noiembrie 2019, 16:57)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    dintr-o societate față de animale spune foarte multe despre acea societate.
  • -1 (15 voturi)    
    Nu avem spitale pentru arsi, facem pentru ursi (Duminică, 17 noiembrie 2019, 17:26)

    mihai2015 [utilizator]

    Acum cateva zile a fost citeva stiri cu oameni arsi grav, si ne erau locuri in spitale pentru ei, si nu am vazut aproape nici un comentariu pe hotnews, acuma sint peste 50 pentru un urs, ....
    In orice tara normala viata omului este mai importanta decat orice animal, la noi un ursa omoara doi oameni si nimeni nu face nimic ca usul este protejat,....
    In america acum un an au evadat dintr-o gradina zoologica particulara vre-o 40 de animale si seriful local le-a impuscat pe toate pentru ca viata omenilor era mai importanta, la noi e invers, ....
  • +7 (13 voturi)    
    Rezultatul incompetentei (Duminică, 17 noiembrie 2019, 17:36)

    malika ela [utilizator]

    O tara de nemernici. In tarile civilizate dupa tanchilizare ar fi fost ajutat sa se refaca in centre specializate. Doar daca incercarile dadeau gres se recurcea la eutanasie. I-au facut radiografie la fata locului? Cum si-au dat ei seama ca fracturile erau asa grave? Pacat de aceasta viata!!!
  • +4 (14 voturi)    
    Urs vs Om (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:40)

    Ion Alexandru [utilizator]

    Incompetenta autoritatlior atinge apogeul, nicio noutate. In Harghita, Mures, Covasna, ursii omoara oameni. In Brasov ursii se plimba pe strazi, printre case si blocuri, punand in pericol oamenii. Cand vom intelege ca viata unui om este mai importanta si mai pretioasa decat viata unui animal ? Si sa ne mai lase cei care zic ca le-am incalcat habitatul, pentru ca, in mod cert, oamenii nu se vor muta in pesteri iar ursii la laptop, sa scrie pe hotnews. Specia mai puternica domina, asa fuctioneaza lumea. Iar ursii care interactioneaza cu oamenii ar trebui stransi si dusi in rezervatii, precum cea de la Zarnesti. Asta ar fi solutia blanda...
    • +1 (3 voturi)    
      cinism... (Luni, 18 noiembrie 2019, 7:50)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Ion Alexandru

      cinism pagubos!!!Dupa mintea ta ar trebui sa impuscam toata fauna care ne face probleme ca sa confirmam ca suntem specia cea mai puternica,nu-i asa?
  • +3 (3 voturi)    
    gata cu "sunt in timpul liber" (Duminică, 17 noiembrie 2019, 19:28)

    srpc [utilizator]

    cine are functie de decizie isi asuma lipsa timpului liber, a telefonului inchis si raspunde personal, civil si penal, pentru neregulile comise; daca o luam mereu functionareste ajungem o tara complet distrusa (nu partial, ca acuma)
  • +5 (7 voturi)    
    ursul ala e ca poporul roman (Duminică, 17 noiembrie 2019, 23:35)

    Coco Whistle [utilizator]

    lovit de uni, tratad cu indiferenta de altii, omorit pina la urma. pe de alta parte, romania e comunista. sistem centralizat de prostie. autoritatile locale ar trebui sa ia decizia si gata. daca se incalca vreo lege, atunci cineva va raspunde, dar decizia trebuie sa fie 100% a autoritatilor pe raza unde se intimpla evenimentul. de ce platim primar, consilieri, jamdarmerie, popi cind nimeni nu e responsabil? romania are un sistem centralizat care ne trage in epoca de piatra. cine a facut legile ar trebui trasi la raspundere primii, cind primesti un mandat nu inseamna ca esti zeu si ce bine e sa primesti pensie speciala iar dupa tine prapadul. jandarmi prosti, primari prosti, toti cei responsabili trebuiesc inlocuitit, altfel continuam sa patim ca bietul urs.
  • +5 (5 voturi)    
    OMG - citesc pe un alt site si ma minunez (Duminică, 17 noiembrie 2019, 23:43)

    Coco Whistle [utilizator]

    „Autoturismul prezintă daune materiale, nu sunt persoane rănite. AJVP Sibiu trebuie să sosească la fața locului pentru a ridica ursul”, de Luciana Lazăr , purtătorul de cuvânt al Poliției Sibiu. un obiect nu stiu daca poate avea daune materiale, in cazul de fata formularea corecta era 'avariat' OMG ce sa ne mai miram unde am ajuns....
  • 0 (6 voturi)    
    Iata concluzia corecta (Luni, 18 noiembrie 2019, 0:19)

    Sparafucile [utilizator]

    Nicio societate nu se poate organiza ca sa faca fata la toate nenorocirile pe care le inventeaza VIATA. Fiindca viata are o imaginatie absolut debordanta si este intotdeauna imprevizibila. Dar intotdeauna vor exista destui oameni care sa se scandalizeze pentru aceasta neputinta a societatii. De ce? Sa te scandalizezi e usor, sa prevezi si sa organizezi e mai greu. Iar cei ce se scandalizeaza le vor pretinde intotdeauna celor ce organizeaza sa fie super-performanti, sa fie supra-oameni si, de ce nu? chiar Dumnezei. Sminteala de aici incepe: de la emiterea de pretentii absurde. E plina tara de indivizi care nu sunt in stare sa-si duca gunoiul la ghena dar care ar fi vrut ca prabusitii cu avionul din Apuseni sa fie gasiti si salvati in 5 minute.
  • +1 (5 voturi)    
    Iubitoti de animale, (Luni, 18 noiembrie 2019, 7:10)

    constan [utilizator]

    Vad ca-i plina lumea de iubitori de animale,presupun ca toti acestia resping consumul de carne,cu atat mai mult cu cat produsul respectiv provine din sacrificarea=uciderea unor animale,majoritatea mult mai neajutorate decat ursii si mistretii in discutie.Romania a ajuns si la propriu si la figurat gradina zoologica a Europei,eu ii intreb pe cei care spun ca ursul nu trebuia sa fie impuscat ,cum ar gandi daca ei ar fi direct afectati,daca le-ar iesi ursul in fata masinii pe autostrada,daca ursul le-ar omori un membru al familiei sau le-ar macelari turma de animale in gospodaria proprie?
    Aviatorul Iovan a impuscat un hot care i-a violat domiciliul,si a fost achitat,sa inteleg ca daca in locul hotului era ursul ar fi fost condamnat?Dragi iubitori de ursi si mistreti va propun sa va organizati ,sa strangeti bani in regim privat si sa faceti rezervatii,spitale,gradinite si tot ce visati voi,iar pe noi ceilalti sa ne lasati sa traim in siguranta pe sosele in orase si sate si mai ales pe proprietatile noastre.Legat de habitatul natural al animalelor salbatice,ar fi cazul sa va strangeti in fata Parlamentului si sa spuneti acolo ce-i de spus.
    • -1 (3 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 18 noiembrie 2019, 21:16)

      marius v [utilizator] i-a raspuns lui constan

      România a devenit grădina zoologică a Europei, dar numai la figurat, comentariul tău fiind o dovadă în acest sens. Este genul de comentariu căruia eu nu-i pot da nici plus, nici minus. Fără plus, pentru că el conține, pe alocuri, niște aberații. Fără minus, pentru că este scris corect din punct de vedere gramatical (mare lucru) și nu conține doar aberații. În plus, se vede că ești convins de ceea ce scrii și nu ești un ticălos interesat.
      Acum, în condițiile date, ursul trebuia să fie eutanasiat, după anesteziere, ceea ce s-a și făcut, dar foarte, foarte târziu. Spun „în condițiile date“, pentru că nu avem nici spitale veterinare în care să fie tratate mamifere mari sălbatice și nici veterinari de specialitate. De ce nu avem? Uite d'aia! În schimb, avem „proprietățile noastre“ (revin).
      Nu știu dacă ai avut vreodată curiozitatea să vezi cum arată scheletul unui urs. Oasele sunt masive, puternice; îți trebuie ceva mai mult decât un automobil ca să-i produci fracturi. A se vedea diferența dintre fractură și luxație. Deci dacă acolo a fost vorba despre luxații și strivire a mușchilor, animalul era perfect tratabil, în condiții normale (civilizate); dacă s-a produs o secționare a vreunui nerv (senzitiv sau motor sau ambele), nu se mai putea face nimic și soluția era tot eutanasierea. Cam despre asta ar fi vorba în ceea ce privește strict acest caz.
      La începutul anului 1990, România avea 23 milioane de locuitori și urșii nu ieșeau pe străzi, în căutarea hranei. De atunci, populația de oameni a scăzut cu 6 milioane și este foarte probabil să mai scadă. Cum naiba a ajuns țara asta neîncăpătoare pentru 17 milioane de români?! S-au tăiat păduri pe o suprafață de 15 % din cea a țării (nu a tuturor pădurilor). De ce? Ca să avem noi „proprietățile noastre“. Adică să dispunem de suprafețe mai întinse decât putem gestiona. Ei bine, dacă n-ai aflat până acum, îți spun eu că pentru orice există un preț care nu se traduce în bani, ci în consecințe.
      (va continua)
    • -1 (3 voturi)    
      continuare (Luni, 18 noiembrie 2019, 21:40)

      marius v [utilizator] i-a raspuns lui constan

      Pe lângă faptul că nu i-ar conveni nimănui să „trăiască“ pe șosele, te-aș întreba: pe care șosele?! Cărările astea asfaltate pot fi numite șosele?! Aici este lesne de detectat o mentalitate păguboasă; aceea care spune „Așa cum sunt, bune sau mai puțin bune, ne facem treaba cu ele.“ Faptul că nu te poți simți în siguranță pe șoselele României decurge tot din hoție, nepricepere, lenea de a aplica ideile bune ale altora, dacă tu (statul român) nu ești în stare să concepi ceva inteligent în acest domeniu (și în multe altele).
      În ultima frază a comentariului, ai perfectă dreptate. Să nu confundăm și noi Budapesta cu Bucureștiul, pentru că nu are nimeni acces în fața parlamentului României, dar am înțeles ideea și sunt total de acord cu ea... numai că, vorba reclamei: „N-ai cu cine, mă, n-ai cu cine!“
  • +1 (1 vot)    
    Precizare" Iubitori de animale" (Marţi, 19 noiembrie 2019, 9:19)

    constan [utilizator]

    D-le Marius V,eu am 73 de ani si pentru o autoevaluare corecta as fi avut nevoie de precizari privind aberatiile pe care sustineti ca le comit.Tot despre mine va informez ca sunt un mare iubitor de natura care face aproape saptamanal drumetii pe munte.Acolo sus-sus in casa ursilor,a viperelor si a cerbilor imi asum riscurile si respect cu sfintenie regulile locului.Acasa la mine,in curtea si mica mea livada mostenite de la parintii parintilor mei doresc sa fiu in siguranta si sa fiu eu cel care face regulie,atata tot.Personal nu contrazic si nu comentez afirmatiile dvs.cu atat mai mult cu cat ele nu raspund temelor pe care eu le-am prezentat


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by