Taxa Oxigen ​Una din cinci mașini înmatriculate în București și Ilfov va avea interzis în centrul Capitalei de la 1 ianuarie

de D.D.     HotNews.ro
Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 19:38 Actualitate | Esenţial


Masini parcate pe trotuar pe Calea Victoriei
Foto: Hotnews
​​Una din cinci mașini înmatriculate în București și Ilfov nu va putea circula prin centrul Capitalei, iar alte peste 650.000 vor trebui să plătească vinietă pentru a circula prin oraș, dacă la 1 ianuarie intră în vigoare taxa Oxigen, promovată de Gabriela Firea.

Proiectul modificat de Primărie, prevede că mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circula în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului.

  • pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
  • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
  • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen
Datele puse la dispoziție de primărie arată că în București și Ilfov sunt înmatriculate 1.618.000 de masini:

  • 261.000 autoturisme Non Euro
  • 7.000 - Euro 1
  • 113.000 - Euro 2
  • 213.000 - Euro 3
  • 440.000 - Euro 4
  • 253.000 - Euro 5
  • 331.000 - Euro 6.
Consultă AICI tarifele pentru vinieta propusă de Primărie






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















55632 vizualizari

  • -11 (77 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 19:45)

    [anonim]

    • +5 (33 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 20:23)

      ak33 [utilizator] i-a raspuns lui

      pe cat pui pariu ca la 1 februarie aceasta chestie va disparea?
      • 0 (8 voturi)    
        n-as prea crede. (Luni, 21 octombrie 2019, 11:16)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui ak33

        Multi sustin ideea. Eu o sustin, spre exemplu. E f bine daca traficul in centru se diminueaza cu 20%.
    • -11 (39 voturi)    
      De acord (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 23:10)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui

      Sunt perfect de acord cu schema propusa ,masinile care nu mai au voie si tarifele . Aveti votul meu si al multora care la inceput vocifereaza.
    • -5 (33 voturi)    
      Evul mediu (Duminică, 20 octombrie 2019, 0:22)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui

      Eu zic fiecare sat sa puna o taxa de asta, si o bariera la intrare

      Hai baieti....TAXATI SARACIA!!!!
      • -1 (23 voturi)    
        Exact, este o taxă a celor super bogaţi din Români (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:41)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Exact, este o taxă a celor super bogaţi din România, care trăiesc în Bucureşti (guvern, ministere, preşedinţia cu tot alaiul, CSM, CSAT,..... SEDIILE NAŢIONALE a tutuor companiilor mari....)
        care fac bani prin taxe, impozite şi consum pe spatele tuturor celorlalţi din România !


        Este o măsură hidoasă, ilegală, imorală şi foarte periculoasă !!!

        Statul român este un stat UNITAR ŞI NAŢIONAL spune Constituţia !
        • -5 (7 voturi)    
          Nu e ilegala. (Luni, 21 octombrie 2019, 11:20)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          Ilegala ar fi taxarea masinilor din provincie (desi eu as fi de acord si cu aceea). Insa taxa nu e ilegala ptr ca se aplica tuturor masinilor, fara a face discriminare la zona de inmatriculare. Diferenta e facuta de norma de poluare, nu de judetul inmatricularii. In Romania e prea ieftin sa ai masina, au ajuns sa aiba masini si unii care nu si le permit. Eu stiu om care si-a adus masina din Germania cu 2500 euro, masina buna spune el, si acum se bate cu vecinii ptr un loc de parcare in fata blocului. Pai ce masina buna e asta cu 2500 euro?
          Lasa sa se bage taxe pe polauare, si pe cilindree, si pe vechime, sa vedem cati isi mai permit sa se plimbe cu masina prin Bucuresti.
      • +1 (23 voturi)    
        Capitala nu e sat (Duminică, 20 octombrie 2019, 10:45)

        serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Trebuie sa se vada ptr cine masina e chiar o necesitate vs un moft. Daca o masina nu produce in businessul ala care il ai cat sa acoperi taxa aia, poate nu e business viabil.
        • +3 (15 voturi)    
          serios? (Duminică, 20 octombrie 2019, 14:54)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          si cine o sa constate ce e moft si ce e necesitate?
          parohia din colt?
        • 0 (12 voturi)    
          Pacienţii de cancer care vin din toată ţara la (Duminică, 20 octombrie 2019, 19:44)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

          Pacienţii de cancer care vin din toată ţara la Spitalul de oncologie să facă biopsia sau să ia rezultatele tot aşa le spui de.... business de poluare cu euro 4, că să ia taxiu de la marginea Bucureştiului ???

          Cum te uiţi în oglindă în fiecare dimineaţă ???
          • +3 (13 voturi)    
            Stai ca nu am inteles (Luni, 21 octombrie 2019, 9:43)

            serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Credeam cand ai zis cancer ca te-o preocupa sanatatea oamenilor si ca esti si tu ptr un aer curat, sa nu mai faca oamenii cancer.
            E cancerul contagios, nu pot sa ia transportul in comun? Avem spitale in camp unde nu ajunge transportul in comun?
            • +2 (2 voturi)    
              Te vedem dacă mai eşti tare de gură (Luni, 21 octombrie 2019, 16:55)

              Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

              Când o să ai o rudă cu probleme

              Ai demonstrat doar că esti un habotnic înrăit fără logică.
      • +6 (18 voturi)    
        Corect (Duminică, 20 octombrie 2019, 11:09)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Asta este ca si cum daca sunt bogat si platesc o taxa, am voie sa poluez.
        Dom’le, daca polueaza asa nasol, trebuiesc interzise si gata.
        Altfel, pe principiul asta, platesc si eu o taxa si pun gunoaiele in fata usii vecinului de pe scara.
        Adica, daca cineva plateste o taxa, inseamna ca are voie sa polueze?
        • +2 (6 voturi)    
          Absolut corect (Luni, 21 octombrie 2019, 11:06)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui moka

          Deci cine are bani, poate polua. Ce grijulie e firea cu noi... scuzati cu buzunarele noastre.
          In plus, de ce transportul in comun, camioanele de tot felul care aprovizioneaza prin Bucuresti, pot popula cat vor, dar tu trebuie sa ai masina mica cu Euro 5?
          Miroase a jaf public.
      • -1 (13 voturi)    
        mail mult taxeaza fudulia (Duminică, 20 octombrie 2019, 14:38)

        radu103 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Daca nu ai bani de o masina in parametrii considerati normali acum, atunci este mai bine pentru toata lumea sa mergi cu transportul in comun. E o taxa care forteaza bunul simt !
        • +4 (10 voturi)    
          Mda (Duminică, 20 octombrie 2019, 16:56)

          moka [utilizator] i-a raspuns lui radu103

          Mie mi se pare ca se incurajeaza “consumerismul”. Exact, cuvantul asta care nu-mi place mie.
          Vor doar sa ne schimbam masinile la un numar cat mai mic de ani.
          E sustenabil ecologic acest lucru?
    • +12 (22 voturi)    
      ce s-au trezit repede (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:11)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui

      postacii.
      dar ca a falimentat bucurestiul ati uitat ?!
  • +25 (37 voturi)    
    Am inteles... (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 21:21)

    OmniStudio [utilizator]

    ca la noi totul se rezolva printr-o noua taxa:
    -Basescu a pus Taxa de drum si s-au facut niste panouri "Aici sunt banii dumneavoastra". Oare?
    -S-au pus taxe de poluare, de prima inmatriculare de nici nu mai stiu eu pentru ce, si politicienilor le-a crescut averea.
    -Ponta a pus supraacciza la carburanti. A fost data jos si repusa (Tariceanu nu a simtit o scumpire datorita ei!)
    -Acum apare si taxa oxi.
    Toti au spus ca banii se vor investi in infrastructura, oare ii mai crede cineva? O sa vina Firea cu butelia de oxigen ca sa aduca aerul in parametrii?
    -Taxa ca sa ai loc de parcare. O sa se faca de banii aia locuri de parcare noi? Nu cred... probabil ca se vor duce in salariile din administratii.
    Problema e ca noi nu vedem vre-un rezultat al acestor taxe, decat, evident, in buzunarele proprii.
    • +1 (7 voturi)    
      Corect. Asta e problema (Luni, 21 octombrie 2019, 11:09)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui OmniStudio

      Ori interzice complet accesul, ori nu.
      Dar ea plange dupa bani, habar n-are de altceva.
      Si mai apare si corul de postaci rosii care o ling in c_r.
      Trezeste-te, romane !
  • +15 (43 voturi)    
    De ce EURO 5? (Sâmbătă, 19 octombrie 2019, 22:07)

    marc.andre [utilizator]

    "Granita" fixata la EURO 5, este complet arbitrara, fara nici o legatura cu scopul propus. Discutia ar trebui sa fie despre benzina si motorina. Dar, NU, nu se poate, din moment ce Firea tocmai a burdusit anul asta Capitala cu zeci de autobuze DIESEL.

    Cifrele oficiale, referitoare la emisiile de noxe:

    benzina:
    EURO4 = 80 mg/km
    EURO5 = 60 mg/km (reducere 25%)

    motorina:
    EURO4 = 250 mg/km
    EURO5 = 180 mg/km (reducere 28%)

    Benzina, sau motorina? Realitatea:

    EURO4:
    benzina = 80 mg/km
    motorina = 250 mg/km (~ de 3 ori mai mult)

    EURO 5
    benzina = 60 mg/km
    motorina = 180 mg/km (de 3 ori mai mult)

    Asadar, o reducere de 300% a poluarii s-ar obtine daca s-ar renunta la DIESEL in favoarea BENZINEI.

    In forma actuala, propunerea vizeaza o reducere de numai 25%.

    Asta demonstreaza ca propunerea e facuta fara nici o logica, de niste incompetenti care au alte scopuri decat reducerea reala a poluarii.
    • +4 (16 voturi)    
      Vezi cu euro-ul (Duminică, 20 octombrie 2019, 1:02)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Ca mai depinde si de capacitatea cilindrica. Dieselul meu euro IV e undeva la 100 mg/km.

      Propunerea nu e perfecta, dar e o masura care incepe de undeva.
    • +9 (21 voturi)    
      Corect (Duminică, 20 octombrie 2019, 8:17)

      RaduVochina [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      In plus, asa cum s-a vazut incepand cu Wolksvagen, (aproape) toate masinile diesel emit de fapt mult mai mult decat cifrele oficiale de la tine (peste 200 mg/km) in conditii reale de trafic. Masuratori aici: https://www.trueinitiative.org/true-rating

      Diesel-urile ar trebui interzise complet, insa cu un preaviz de 5-10 ani, nu putem face asta peste noapte. Ar fi incorect fata de cei care si-au cumparat cu buna credinta un Euro 6 Diesel, de exemplu, crezand ca polueaza putin, si abia acum afla realitatea...
      • -2 (10 voturi)    
        diesel (Duminică, 20 octombrie 2019, 13:31)

        xyz2033 [utilizator] i-a raspuns lui RaduVochina

        nici un preaviz
        la masinile non-euro sau euro 1-3 s-a dat preaviz?
        in capitalele europene de ce au interzis diesel-urile direct
        daca sunt vechituri, e vina voastra ca le cumparati
        • -1 (9 voturi)    
          CARE SUNT CAPITALELE ALEA? (Duminică, 20 octombrie 2019, 15:26)

          schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui xyz2033

          Ia da-ne niste exemple! Numai experti p-acilea...
          • -1 (5 voturi)    
            Atena (Luni, 21 octombrie 2019, 10:58)

            Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

            Nu pot inmatricula decat benzina.
            Exceptie fac serviciile si transporturile, evident.
            • 0 (0 voturi)    
              ai uitat sa spui ca din 2025 (Luni, 21 octombrie 2019, 17:24)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

              Si ca numai din centru.
              Deci nu e interzis, e permis si daca va fi interzis, va fi numai intr-o zona centrala.
              FAKE
      • 0 (8 voturi)    
        VW... (Duminică, 20 octombrie 2019, 15:25)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui RaduVochina

        A inselat la masurarea NOx adica a oxizilor de azot, dar ce conteaza!
        Mg/km? Serios? stiam de PPM, dar ce conteaza?
        Ne-ai dat un site care ne spune in 3 culori cat de rau e diesel-ul si cat de buna e benzina, dar nu ne da nici o cifra!
        Tu de unde le ai?
        Oricum, nimeni nu poate respira numai O2! Asta asa, ca fapt divers.
        Vezi ca in DE si DK sunt unii care doresc impozitarea carnii fiindca vacile emit gaze care au efect de sera! Astept si la noi propuneri!
        • +4 (8 voturi)    
          Cifre (Duminică, 20 octombrie 2019, 18:17)

          RaduVochina [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Salut, atat cifrele de la marc.andre, cat si cele de pe True Initiative se refera la NOx, adica unde au fost prinsi producatorii ca au implementate soft-uri care modifica parametrii motorului atunci cand sunt pe bancul de teste. Conform True, in viata de zi cu zi diesel-urile, emit de pana la 18 ori mai mult: https://www.trueinitiative.org/blog/2018/june/true-initiative-reveals-diesel-cars-in-eu-produce-up-to-18-times-nox-emission-limits-emission-limits

          Metodologia lor de testare o gasesti tot pe site.

          Culorile prezinta simplificat daca respectivul model respecta standardul sau nu dpdv NOx. In cazul diesel, rosu inseamna ca emite peste 180 mg / km.

          Conform standardelor europene de emisii, NOx este masurat in mg / km, nu ppm. Poti gasi detalii pe site-ul EU, si rezumat aici: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
      • +1 (1 vot)    
        Depinde cum privesti situatia. (Luni, 21 octombrie 2019, 13:49)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui RaduVochina

        Motoarle termice emit atat CO2 cat si NOX (noxe). La NOX dieselurile emit mult mai mult decat motoarele pe benzina. In schimb la CO2 este invers: benzinarele emit mai mult CO2 decat motoarele diesel. Asa ca, oricum o dai, cineva tot te va polua (fie cu noxe, fie cu CO2).
        solutia ar fi trecerea la masini electrice.
    • +2 (16 voturi)    
      eee (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:14)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      e o taxa pusa pe repezeala doar ca sa faca bani la buget
      nu are nici un sens!

      sa nu uitam ca-s exceptate de la taxa masinile statului.,.. care polueaza intr-o zi cat 100 de masini intr-un an!
      • -1 (5 voturi)    
        Asa e. Suntem o vaca de muls (Luni, 21 octombrie 2019, 11:13)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        pentru madam firea. Atat.
        Daca i-ar pasa de poluare, ar inchide accesul masinilor poluante, punct. Nu taxe, nu exceptii.
        Simplu.
    • +3 (13 voturi)    
      corect, dar benzina emite 3 x CO2... (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:32)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      ...vis a vis diesel!

      iar cand trebuie sa alegi intre ciuma(noxe) si holera(schimbari climatice catastrofale), trebuie interzise atat benzina cat si dieselul.
      • +4 (10 voturi)    
        Si noi emitem CO2 (Duminică, 20 octombrie 2019, 10:12)

        marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Noroc cu toate plantele care consuma CO2 ca sa creasca :)

        Hai sa taxam respiratia!
        • -4 (4 voturi)    
          si nu numai noi (Luni, 21 octombrie 2019, 10:21)

          cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

          sa vezi consum de oxigen si emisii de azot de la "azorel"
  • +10 (24 voturi)    
    Impozit ... (Duminică, 20 octombrie 2019, 1:40)

    kralizec [utilizator]

    Atunci de ce mai platesc impozit pe masina daca nu ma lasa sa o folosesc in orasul in care o am inmatriculata?
    De ce sa fie scutite de la plata toate harburile de la STB
    In afara de ambulante si pompieri toate celelalte "scutite" acum nu ar trebui sa fie SCUTITE. Statul sa fie primul care da exemplu ca se gandeste la cetateni.
    In momentul de fata doar PULIMEA este pusa sa plateasca.
    Sa faca / ofere mai intai alternative de genul centura ocolitoare si apoi sa puna restrictii. Dar NU. La noi intotdeauna se pune carul inaintea boilor.
    • 0 (10 voturi)    
      Dubla impozitare (Duminică, 20 octombrie 2019, 8:31)

      andreiu [utilizator] i-a raspuns lui kralizec

      Impozitul e deja pe capacitate cilindrica. Puteau sa l faca si pe euro sau sirect pe emisii. Daca masina e i matriculata in bucuresti atunci e clar ca aici o conduci, deci dubla impozitare.
      PRIMUL PAS ar fi fost oprirea inmatricularilor sub euro 4, apoi restrictii, dar asta ar fi adus nici un ban... din contra..
      Sunt orase care au restrictionat dìeselurile.
      Au nevoie de bani ca de oxigen !!
    • +2 (6 voturi)    
      Partial corect (Duminică, 20 octombrie 2019, 12:38)

      RaduVochina [utilizator] i-a raspuns lui kralizec

      Pe de alta parte, un autobuz STB Euro 3 transporta 50 persoane simultan si emite maxim 0.10 g particule / km.

      Aceleasi 50 persoane mergand pe aceeasi distanta in diesel-urile personale Euro 6d, ar emite 0.23 g. Deci de 2 ori mai multe particule cancerigene.

      Sigur, ideal ar fi ca toate autobuzele sa fie Euro 6, caz in care ar emite per pasager de 20 ori mai putin.

      Dar, pana reuseste STB sa schimbe toata flota cu Euro 6 + electrice, e preferabil sa mergem cu autobuze Euro 3 decat cu masini personale Euro 5-6.
      • -2 (6 voturi)    
        DE UNDE SCOTI NENE... (Duminică, 20 octombrie 2019, 15:29)

        schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui RaduVochina

        Cifrele astea?!
        Ar fi preferabil sa faci referire numai la tine!
        • +3 (5 voturi)    
          Cifre (Duminică, 20 octombrie 2019, 18:21)

          RaduVochina [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

          Din directivele EU. Le poti gasi rezumate aici: https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

          Sunt standarde la nivel EU, nu fac referire doar la mine sau la tine.
  • +8 (18 voturi)    
    oxigen pt pusculita primariei poate... (Duminică, 20 octombrie 2019, 7:32)

    Xorciser [utilizator]

    Denumirea programului nu poate fi Oxigen, cata vreme sunt o gramada de scutiri la aplicarea acestei hotarari (masini ale institutiilor de stat, firmelor de stat etc).

    Pt "cunoscatori", acestea sunt unii din marii poluani din centru. Un camion de tractare al STB (din anii 1900 toamna) cred ca polueaza cat 1000 de autoturisme. samd.
  • +5 (15 voturi)    
    Euro? (Duminică, 20 octombrie 2019, 8:03)

    Cetatean5 [utilizator]

    De ce paltesc impozit? Este un bun al meu. Consier ca este o ingradire a folosirii bunului personal, este neconstitutional. Rablele pot fi eliminate prin RAR. Daca RAR-ul Iinstitutie a Statului) si-ar face datoria, nu vom mai vedea rable circuland. La masuri de ingradire vii cu alternative. Care sunt acelea? Un transport public infect, lipsa pistelor de biciclete, un metrou supraaglomerat, aglomerarea peste limita a zonei Pipera-Baneasa?
    Nu accept doua taxe: Impozit anual si taxa de circulatie.
    • 0 (10 voturi)    
      Oare asa safie? (Duminică, 20 octombrie 2019, 13:32)

      Thexy [utilizator] i-a raspuns lui Cetatean5

      In ce fel un impozit este o ingradire a folosirii bunului personal?
      Poti vorbi de o ingradire daca iti cumperi pistol si esti impiedicat sa il folosesti pentru ca nu ai permis? Sau daca vrei sa te urci baut la volan si nu esti lasat?
      Impozitul este una si taxa de circulatie este alta. Daca vrei cauta putin o sa vezi ca pe langa cele doua enumerate de tine mai ai ceva taxa de drum in pretul benzinei, mai ai rovigneta, samd. Sunt mult mai multe taxe care au legatura cu masina decat crezi. Doar ca (teoretic) sunt lucruri diferite.
  • +8 (16 voturi)    
    disperare mare (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:11)

    liviu_ [utilizator]

    se vede ca nu mai are psd bani
  • +10 (14 voturi)    
    Pro si contra (Duminică, 20 octombrie 2019, 9:26)

    bigbrother [utilizator]

    Pro:

    1. Este necesara o modalitate de limitare a efectelor poluarii. Bucurestiul este sub infringement de cativa ani pentru poluarea excesiva.
    2. Numarul mare de masini blocheaza efectiv orasul, care nu a fost gandit pentru acest numar (peste 1.6 milioane masini). Daca luam strict locurile de parcare care sunt de aproape 400.000 la nivelul intregului oras, inseamna 4 masini pe un loc de parcare..deci fiecare parcheaza unde apuca.
    3. STB nu poate circula civilizat (la timp,fara sincope etc) din cauza nr de masini care blocheaza nu doar strazi cat si linii de tramvai.
    4. Masina personala ar trebui sa fie exceptie de transport, nu regula.
    5. Tranzitul in oras este ingreunat si de nr foarte mare de masini din alte judete.

    Contra:
    1. Masura adreseaza doar problema poluarii cu particule produse de masini, nu si cea produsa de constructii, mizerie etc.
    2. Nu exista o alternativa viabila de ocolire a orasului, linia de centura este o promisiune perpetua de zeci de ani.
    3. STB ar trebui sa aiba linii dedicate, disponibile doar pentru ei, Politie,Salvare si Pompieri.
    4. Lipsa unui transport performant i-a facut pe multi sa aleaga masina personala ca mijloc de deplasare.
    5. Nu exista si nu se forteaza utilizarea parcarilor Park & Ride pentru ca nu se ofera o solutie buna pentru transportul de la parcare catre oras.

    Mai sunt si alte probleme, ma rezum la cele mai cunoscute. Solutia pe care o vad este de a pune o taxa, dar tinand cont de cateva situatii:

    1.Suma mult mai mica, ex. 1 leu/zi, 160 lei la 6 luni, 300 lei pe an pentru TOATE masinile indiferent de norma de poluare. Chiar si masinile electrice circula pe drumuri si necesita loc de parcare.
    2. Bonusuri diverse pentru cei care isi vand masinile (ex abonament subventionat pe STB, vezi cazul Madrid), inclusiv crearea unui fond de mediu pentru rable la nivelul capitalei, fara sa implice cumpararea unei masini noi.
    3. Schimbarea legislatiei a.i sa limiteze achizitia auto daca nu exista loc de parcare, similar Tokyo.
    • +8 (10 voturi)    
      Partial de acord (Duminică, 20 octombrie 2019, 10:49)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      " Nu exista si nu se forteaza utilizarea parcarilor Park & Ride pentru ca nu se ofera o solutie buna pentru transportul de la parcare catre oras."
      - toate park and ride care stiu eu sunt langa o gura de metrou. Ele stau goale ptr ca au o taxa modica si nu sunt moka, nu ca nu e un transport parcare -> oras.
      "Suma mult mai mica, ex. 1 leu/zi, 160 lei la 6 luni, 300 lei pe an pentru TOATE masinile indiferent de norma de poluare. Chiar si masinile electrice circula pe drumuri si necesita loc de parcare."
      - si atunci de ce mi-as lua masina electrica sau mai putin poluanta?

      "Schimbarea legislatiei a.i sa limiteze achizitia auto daca nu exista loc de parcare, similar Tokyo. "
      Iti iau tuciurii care aduc rablele din Germania gatul in 2 zile daca aud asa ceva.
    • +4 (4 voturi)    
      Partial de acord, ce facem cu Rudeni si restul? (Luni, 21 octombrie 2019, 10:46)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Sunt partial de acord cu cele mentionate, sustin si o forma de taxare, prea avem toti "cazane", insa fiind vorba de "oxigen" si nu de "banigen" ar trebui inceput cu:
      - verificat si INCHIS mizeria de la Rudeni (emisii de hidrogen sulfurat si incinerari care genereaza PM2.5 si PM10) - in fiecare noapte imbalsameaza tot NV Capitalei; iar pentru cei care spun ca m-am mutat "la porumb" - sa stiti ca sunt afectate cartiere din Bucuresti cum ar fi: Militari, Crangasi, Giulesti, Domenii, Bucurestii Noi, Damaroaia, Straulesti, ca sa nu mai vorbim de zone de genul Chitila, Chiajna, Dudu.
      - colectare selectiva si reciclare pe bune - aici doar "homeless-i" realizeaza "colectare selectiva", degeaba pui separat la bloc daca ajung in aceeasi masina de gunoi la gramada
      - facut ITP pe bune la noxe - asta ramane un vis - cred ca ar circula 20% din masini daca ar fi pe bune
      - promovat transport in comun si realizat o strategie de dezvoltare a acestuia (de ex. "construim" tren pana la aeroport diesel, nu electric sau inchidem linii de tramvai, vezi linia 5, in loc sa le prelungim ca sa realizam conexiuni directe Straulesti/Bucurestii Noi - Pipera)
      - spatii verzi? Ce e aia? Le asfaltam sa facem parcari de resedinta si trotuare pe care sa parcam masinile care nu au loc in parcarile de resedinta, pentru ca pietonii si biciclistii sa nu aiba pe unde circula
  • +9 (15 voturi)    
    Lipsa parcuri... (Duminică, 20 octombrie 2019, 10:03)

    kralizec [utilizator]

    Bucurestiul este tot mai poluat nu doar din cauza masinilor ci si din acordarea de catre primarii de autorizatii de constructie in spatiile verzi.
    NU se construiesc parcuri noi iar cele deja existente sunt betonate.
    Cartierele noi nu au pic de zone verzi.
    Exemplu este Militari Residence (ok, este in Rosu dar este asimilat tot cu Bucurestiul) unde nu exista pic de spatiu verde.
    • +9 (13 voturi)    
      Motivatie (Duminică, 20 octombrie 2019, 11:00)

      kralizec [utilizator] i-a raspuns lui kralizec

      Chiar sunt curios de ce ar da cineva negativ la un comentariu in care se cer mai multe parcuri?
      Sau doar postacii primariilor dau raitinguri pe aici?
      • +2 (6 voturi)    
        motivatie nevotare (Duminică, 20 octombrie 2019, 13:30)

        xyz2033 [utilizator] i-a raspuns lui kralizec

        contra
        1.esti offtopic
        pro
        1.autorizatiile de cartiere noi si puz-uri cine le da?
        primaria ?
        2.betonarea parcurilor cine o aproba?
        primaria ?
  • +16 (16 voturi)    
    Degeaba pui taxe! (Duminică, 20 octombrie 2019, 10:59)

    Andy500 [utilizator]

    ...daca ITP-ul si RAR-ul se fac pe spaga!
    Vad zilnic pe strada cazane EUR4 si 5 care scot fum, mai rau decat non-euro pentru ca ard ulei sau au diverse componente defecte/infundate (EGR infundat /DPF lipsa!)
    Absolut toate aceste troace trec ITP-ul, desi e infractiune sa scoti DPF-ul de ex, si cel de la ITP ar putea sa verifice acest lucru.
    • +7 (7 voturi)    
      corect (Duminică, 20 octombrie 2019, 12:50)

      xyz2033 [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      dna sa vina sa ii ia.
  • -1 (13 voturi)    
    progresism (Duminică, 20 octombrie 2019, 12:49)

    xyz2033 [utilizator]

    in Viena cand ninge , oamenii posteaza videoclipuri pe youtube, ca hai sa iesim si azi cu bicla sa mai salvam mediul, chiar daca e rece afara si au cazut doi fulgi.
    acuma, cand in sfarsit exista avantaje pt masini noi, electrice, cu zero emisii, pt a avea aer curat, sar toti in sus.
    voua chiar nu va pasa de mediu si sanatate ?
    in sfarsit INCEPEM sa ne aliniem la normele Uniunii Europene.
    • 0 (0 voturi)    
      Cum, exista in sfarsit masini electrice? Nu stiam (Luni, 21 octombrie 2019, 17:36)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui xyz2033

      Maine ma duc sa imi cumpar doua. O sa am ceva probleme cu alimentarea de la etajul 6 dar cat poate costa un cablu. Mai greu o sa fie cu vandutul rinichiului.
      PS - sunt partial de acord cu masura cucoanei dar nu din motivele progresistului de mai sus si nu cu modul de aplicare. Dupa 3 ani actiuni zero pentru imbunatatirea traficului coana vine cu interdictii? Tipic comunist.
  • -1 (17 voturi)    
    Cei carora li se interzice sa circule (Duminică, 20 octombrie 2019, 13:05)

    John M. [utilizator]

    cu masinile cumparate legal si inmatriculate sa o dea in judecata pe parvenita asta moldoveanca, iar la alegerile viitoare sa voteze cu cine trebuie. Punct.
    • 0 (4 voturi)    
      nu li se interzice sa circule. (Luni, 21 octombrie 2019, 13:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Dimpotriva, pot circula, daca platesc taxa oxygen. Cat despre intratul in centru, il pot ocoli.
      • 0 (0 voturi)    
        Ocolesc, pe unde? (Luni, 21 octombrie 2019, 17:38)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Daca plec vineri seara spre Pitesti, traversez orasul intr-o ora, daca vreau sa ocolesc centrul se fac doua ore.
        Ghici ce emite masina mea intr-o ora in plus de stat bara la bara in trafic?? Ghiocei emite, pentru madam Firea!
  • -1 (9 voturi)    
    deci mi se aplica noua hotie? (Duminică, 20 octombrie 2019, 15:56)

    Mda [utilizator]

    eu daca am masina inregistrata in Canada (pt care platesc asigurare de frontiera si pastrez numerele) desi echivalentul e euro 6 dar desteptii o considera non-euro, mai platesc sau nu taxa?
  • +8 (12 voturi)    
    influenta europeana, daca nu? atunci moscova tati (Duminică, 20 octombrie 2019, 18:05)

    ContHotnews [utilizator]

    1. masura ar fi venit indiferent cine era la conducere (pdl psd pnl sau altii din divizia de manipulare a maselor a statului).
    2. slava domnului ca a venit masura intr-un final. bucurestiul a devenit nelocuibil, abia ai loc ca om, daramite cu masina.
    3. posed 2 masini euro 4 si doua hibride euro 5 si 6 - masinile E4 sunt folosite strict extraurban, unde nu se infunda motoarele si catalizatoarele, iar hibridele in oras.

    trebuie sa fii idiot convins sa mai mergi cu alta masina in afara de hibrid intr-o capitala care abia iti permite 30 la ora viteza maxima la ora de varf.

    iar logica taxei este restrictionarea accesului, da, romanii au alergie la reguli si limitari, pentru ca si ei sunt destul de limitati.

    Oamenii vor bani si bunastare, dar sunt prea prosti sa inteleaga implicatiile, iar limitarile ii incomodeaza, in fond au luptat pentru "libertate".

    Tati, daca nu-ti place organizarea unei tari/capitale, schimbam modelul de business pe moscova, iar.
    • +8 (10 voturi)    
      in plus (Duminică, 20 octombrie 2019, 18:16)

      ContHotnews [utilizator] i-a raspuns lui ContHotnews

      RAR-ul trebuie sa iasa zilnic pe strazi la verificat noxe. ca sa evitam DPF delete la troacele nemtesti.
      Doar asa cureti Bucurestiul.

      A facut omul ITP-ul recent pe nașpa, i-au iesit noxele in aer la verificarea RAR? verifica inginerul care a trișat, leaga-l. vezi cum nu se mai risca nimeni sa dea drumu la troace pe sosele.
    • +1 (3 voturi)    
      Tati, ai dreptate, dar... (Luni, 21 octombrie 2019, 11:20)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui ContHotnews

      - de ce trebuie exceptate vehiculele de transport in comun ?
      - de ce trebuie sa admiti totusi vehicule daca se platesc taxe suplimentare ?
      Deci lasa-ma sa remarc mirosul fetid al acestor noi decizii ale firei.
      Mie mi se pare ca emiti judecati din inaltimea unui turn de fildes.
      • 0 (4 voturi)    
        bor (Luni, 21 octombrie 2019, 11:57)

        Jude [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Vezi ca sunt exceptate toate vehiculele BOR. Asa ca toti popii vor circula fara restrictie.
        • +2 (2 voturi)    
          Interesanta informatie (Luni, 21 octombrie 2019, 13:08)

          RaduVochina [utilizator] i-a raspuns lui Jude

          Esti sigur? Ne poti arata unde apare BOR in lista de exceptii?
  • +3 (9 voturi)    
    ABUZ DE AUTORITATE !!!! (Luni, 21 octombrie 2019, 7:41)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    Un proiect, a fost supus discutiei publice, si cu totul altceva, se supune aprobarii Consiliului General....
    Iar faptul ca anuntarea in presa a fost facuta sambata 19 octombrie, seara la TV, urmand ca votarea sa se faca pe 24, in sedinta, deci pe repede inainte, mi se pare extrem de dubios ( Poate, Avocatul Poporului, are ceva idei, deoarece, mi se pare un abuz clar al autoritatii, sa pui in discutie o taxa, doar pentru o categorie de autoturisme, si o zona, ca apoi, sa o generalizezi pe intreaga capitala, si o gama foarte larga de vehicule - doua proiecte total diferite...)
  • -1 (5 voturi)    
    problema rezolvata in stil psd-ist... (Luni, 21 octombrie 2019, 11:22)

    qwerasdf [utilizator]

    in loc sa incerce sa perfectioneze transportul in comun si sa construiasca acele park&ride-uri, ei vin cu restrictii direct

    Masura e discriminatorie si cred ca ar putea fi atacata in instanta. Nu poti sa privezi un om de un drept, inainte de a-i oferi o alternativa... De ce sa nu facem niste lucruri trainice? Iar incepem epopeea esuata cu taxa de prima inmatriculare?

    (posesor de euro 6, trotineta si bicicleta - sunt pentru interzicerea tuturor cazanelor. Aerul a devenit groaznic. In 5-10 ani o sa ne imbolnavim toti de cancere pulmonare si alte boli respiratorii.)
  • +1 (5 voturi)    
    caru cu boi (Luni, 21 octombrie 2019, 11:51)

    Jude [utilizator]

    Im iaduc aminte cand s-a nascut baiatul meu in 2010 pelerainajol pe la televiziuni a celor de la putere din aceea vreme. Elena Udrea & Co motivau taierea idemnizatiei pentru mame justificand aceasta initiativa prin faptul ca vor construi ei crese si gradinite. Intrebati va rog dupa aproape 10 ani pe guvernanti cate au construit cel putin in Bucuresti !?
    Asa si cu aceasta taxa. Masinile mai vechi vor evita centrul dar vor aglomera restul orasului. Si sa presupunem ca o parte din cei cu masini mai vechi isi vor lua masina noua E5 sau E6. Cand din nou nu se va mai putea circula in Bucuresti ce vor mai gasii ?
    Investitii in Bucuresti 0. In loca sa mareasca km de linii de metrou , sa mareasca parcul auto al STB si sa reconfigureze traseeele, ei nu stiu decat sa bage taxe. Ne comparam cu Londra si alte orase dar n uspunem ca transportul in comun e jalnic, e mizerabil , etc....
  • +2 (6 voturi)    
    abia astept sa se implementeze (Luni, 21 octombrie 2019, 11:53)

    Gheorghe_Dan [utilizator]

    ar fi un lucru excelent daca s-ar reduce traficul chiar si cu 10%.
    • 0 (2 voturi)    
      statistic, o masina din 5 (Luni, 21 octombrie 2019, 14:31)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe_Dan

      nu o sa mai aiba voie in centru (ptr ca are norma sub euro 3). Asta inseamna ca traficul in centru va scadea cu 20%.
      Sa vedem practic cum va fi!
      • +1 (1 vot)    
        practic, nu toti aia cu sub euro3 (Luni, 21 octombrie 2019, 17:53)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Se duceau zilnic in centru.
        Daca te uiti la parcarile Ministerelor si altor institutii nu prea o sa vezi Euro 3. Iar aportul lor la traficul din centru este IMENS.
        Mai tii minte summitul NATO de acum nu stiu cati ani cand au stat toti bugetarii acasa? Ziceai ca e un oras pustiu, intors in timp cu 20 de ani.
  • +4 (6 voturi)    
    taxa mediu Romania? unde e? (Luni, 21 octombrie 2019, 12:00)

    TrueBlue [utilizator]

    Anomalie: lipsa unei taxe de poluare la nivel national a permis achiuzitia acestor automobile vechi, poluante, ieftine. Nicio diferentiere intre benzina si diesel?
  • +1 (1 vot)    
    . (Luni, 21 octombrie 2019, 18:53)

    Mda [utilizator]

    Problema este mult mai simpla, dar trebuie putin cap. Nu foarte mult, ca se poate copia de la altii, unde merge foarte bine. In SUA/Canada poti lua masina noua in leasing cu 0 jos (daca vrei poti sa platesti oricat si iti scade rata) si dobanda e extrem de mica, undeva la 4.49 e cea mai mare peste care am dat pana acum. Si atunci tot romanul va avea o masina noua si n-ar mai fi nevoie sa se cumpere toate cazanele din Germania si inmatriculate pe unde o fi. Masini noi cu rate mici inseamna mai mult consum, mai putina poluare si toata lumea e fericita (banca, omul care si-a cumparat masina si o schimba des, dealerul, statul care ia mai multe taxe). E asa greu?
  • +1 (1 vot)    
    CEEA CE NU DORIM SA SPUNEM !!! (Joi, 21 noiembrie 2019, 8:02)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    Ceea ce trecem sub tacere:
    1) Nu avem bani din salarii, de masini noi
    2) Nu avem bani, pentru impozite noi
    3) Nu avem destule mijloace publice de transport, cat sa absoarba traficul
    4) Nu avem investitii in infrastructura orasului Bucuresti - avem doar proiecte si studii, care, insa NU valoreaza un leu
    5)Nu avem bani, pentru sistemul de management al traficului (nici macar, pentru sistemul estimat de taxare)
    6) Avem RADET in faliment, cu riscul de a trage Primaria dupa el
    Ce mai avem : Un primar imbecil, care nu intelege sa rezolve, mai intai problemele importante, dar conexe poluarii, si anume : curatenia orasului, management de trafic, transport in comun decent, etc....
    Abia apoi, sa treaca la interdictii...Altfel, noi bucurestenii, nu ar trebui sa oferim asa usor banii din taxe..Banii inainte, ca la CVE...
    VOTATI PETITIA ON-LINE IMPOTRIVA VIGNIETEI !!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by