Firea: Mașinile poluante nu vor mai avea acces în centrul Bucureștiului, din 3 ianuarie 2020 / Vinietă pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov

de Red     HotNews.ro
Miercuri, 14 august 2019, 10:18 Actualitate | Administratie Locala


Firea
Foto: Stirile ProTV
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, vrea să introducă o vinietă electronică de 10 lei/zi sau 1.900 lei pe an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în oraș. Mașinile non -euro, Euro 1, 2, indiferent de județul unde sunt înmatriculate, nu vor avea deloc acces în zona centrală a orașului. Pentru autovehiculele din țară precum si înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu norma de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (Centru) adică 75 de lei/luna si 900 lei pe an. Măsurile ar urma să fie aplicate de anul următor. Proiectul va sta 45 de zile în dezbatere publică, apoi va fi supus aprobării Consiliului General.


Circulația autovehiculelor în zonele restricționate, fără achiziționarea vinietei, constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.500 la 2.000 lei.

”Cel mai important factor de poluare este circulația auto sufocantă, iar numărul de autoturisme crește exponențial. În zona București-Ilfov sunt înmatriculate 1,6 milioane de mașini. La prima vedere pot sa pară măsuri dure, dar sunt insuficiente pentru gradul de poluare. (...) Bucureștiul a ajuns pe un nedorit loc 6 in topul celor mai poluate orașe din Europa, iar România se află, începând cu anul 2011, în procedură de infringement. A constata acest lucru și a nu face nimic înseamnă că suntem inconștienți”, motivează Gabriela Firea introducerea măsurilor.

Potrivit datelor furnizate de Gabriela Firea, în București și Ilfov sunt:
  • 261.000 autoturisme Non Euro
  • 7.000 - Euro 1
  • 113.000 - Euro 2
  • 213.000 - Euro 3
  • 440.000 - Euro 4
  • 253.000 - Euro 5
  • 331.000 - Euro 6.
„Concret, vom introduce vinieta electronică pentru circulația rutieră pe drumurile publice din București. Prima categorie: pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează capitala, se va achiziționa vinieta electronică Oxigen-B (București) de acces pentru o zi care va costa 10 lei, iar pentru un an 1.900 lei. Dacă autoturismele înmatriculate în alte orașe sau țări sunt și cu grad ridicat de poluare, adică Non euro, Euro 1, Euro 2 vor fi complet interzise în Centrul Capitalei (pe care îl vom defini). Excepția fac doar mașinile din județul Ilfov unde în cea mai mare parte locuiesc tot bucureșteni și reprezintă zona metropolitană a capitalei. Pentru autovehiculele din țară precum și înmatriculate în Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu normă de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urma achiziționării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (adică Centru) adică 75 de lei/luna și 900 lei pe an. A doua măsură se referă la autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, cu grad mare de poluare: Non Euro, Euro 1, Euro 2, care, ca și cele înmatriculate în alte orașe sau state, vor fi interzise în Zona Centrală a capitalei care, de altfel, suferă cel mai mult din cauza poluării intense”, a declarat Gabriela Firea.

Cele cu norma de poluare Euro 3,4, 5 și 6, hibride sau electrice au acces pe toate drumurile din București.

Zona centrală este definită astfel: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ștefan cel Mare - str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian - /bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Șincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă - bd. Mărășești - str. Mitropolit Nifon - bd. Libertății - Calea 13 Septembrie - str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan - str. Berzei - str. Buzești - P-ța Victoriei, inclusiv limitele acestuia.

Autoturismele vor fi monitorizate de 58 de camere pentru zona centrală și 146 de camere pentru restul orașului.




EXCEPȚII

Sunt exceptate de la plata vinietei câteva categorii de autovehicule care aparțin serviciilor publice comunitare, pentru situații de urgență, ambulanța, SMURD, pompieri, plus altele prevăzute de legislația de specialitate, care se regăsesc în proiectul aflat în dezbatere publică.

Proiectul se va afla în dezbatere publică 45 de zile, iar la finalul lunii septembrie va fi supus aprobării CGMB.

xx


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















45050 vizualizari

  • +44 (52 voturi)    
    mai infiintati inca o companie municipala? (Miercuri, 14 august 2019, 10:22)

    qwerasdf [utilizator]

    cu 2500 de angajati (alesi dintre cei care sunt dispusi sa va fi slugi credincioase) care sa faca verificarile astea manual?
    • +20 (26 voturi)    
      pai de ce nu ??? (Miercuri, 14 august 2019, 12:15)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      cine se pisa pe el de vot ??? hahaha bine face... toti banii sa se duca catre catedrala prostirii neamului.
      • +1 (1 vot)    
        Rugaminte (Miercuri, 14 august 2019, 14:16)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Ai drepturi de autor pentru Catedrala prostirii neamului? Daca da,veau si eu licenta ca suna bine.
    • -17 (33 voturi)    
      De acord (Miercuri, 14 august 2019, 12:20)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Perfect de acord cu decizia dmnei Firea , doar ca ar trebui adaugate la acceptie si masinile de epoca banuiesc
      • +14 (16 voturi)    
        de acord pe naiba (Miercuri, 14 august 2019, 14:04)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        daca fiecare oras va face asa, cat ne va costa un drum de la bucuresti pana la baia mare?

        ce va face cu banii incasati? vouchere de Grecia si biciclete? Donatii la catedrale?
    • +3 (3 voturi)    
      clasic (Miercuri, 14 august 2019, 16:01)

      Manneken-Pis [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Un nou amalgam dombovitean:

      Partea 'tehnica' legata de tipurile de vehicule care au/nu au acces samd pare ok. Exista stfel de LEZ-uri (low emmisisons zone) in mai multe orase europene. Vom vedea cum vor sa o implementeze...

      Partea 'politica' (pusa probabil din pix de un politruc care nu vrea sa piarda voturi) este cea referiotare la plata vinietei doar de catre cei care nu au masini inmatriculate in Bucuresti / Ilfov (by the way, de ce si Ilfov?). Sa-si faca cineva mila si sa-i spuna blondei ca un ditai stat membru (Germania) a vrut sa faca o ciocarlie d'asta relativ recent, prin care voiau sa impuna plata unei viniete doar pentru masinile care nu erau inmatriculate in Germania (argumentand ca plata de catre germani se face prin taxa anuala pe vehicul). Austria i-a dat in judecata la Curtea de Justitie a UE si castigat, pe motiv ca taxa e discriminatorie. [Domnul Cozmei poate arunca un ochi.]

      Poate reusim si noi sa ne facem dracului temele inainte sa deschidem gura si cu atat mai mult inainte sa facem legi.
  • +20 (42 voturi)    
    Firuta progresista (Miercuri, 14 august 2019, 10:27)

    mmmircea [utilizator]

    Hai c-am trait s-o citesc si pe asta. Saraca n-are nicio legatura, ea se plimba toata ziua cu suv-ul. Taxa pe care o introduce e de fapt taxa pe saracie. Daca ai un logan de 9-10 ani te incadrezi cu brio la taxa. Daca in schimb ai un 4.0 litri sau mai mult cu un 48v, nu numai ca nu platesti taxa, dar iti dau si reducere la impozit. Concluzia e simpla, in Romania merita sa fii bogat.
    • +2 (22 voturi)    
      @mmmircea (Miercuri, 14 august 2019, 11:46)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Idioata nu-si da seama ca daca baga acea vigneta o vor urma TOATE orasele / comunele / satele ??

      Iar cu interzicerea in centru, proasta este OBLIGATA sa ofere alternative. Daca ai o masina veche (si poluanta) inseamna ca atita iti permiti si ca nu ai de dat in momentul asta un minim de 10-12000 euro sa-ti iei un E5 nou...
    • +1 (39 voturi)    
      Daca ai o masina poluanta, ce sa cauti (Miercuri, 14 august 2019, 12:19)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      cu ea in Centrul Bucurestiului ? (fara sa platesti pentru poluare !)
      Mai grav. Metrul patrat de strada in Centrul Bucurestiului este foarte scump; de gen sute de Euro / metru patrat.
      De ce un taran la tara sa plateasca aceasi pret la benzina si sa mearga pe drumuri de 5 Euro / m.p. iar Bucurestenii sa dea tot atat pe benzina si sa mearga pe drumuri de 1000 Euro / metru patrat in Bucuresti (la Universitate de exemplu) ?
      Cine circula in Centrul Bucurestiului cu masina sa plateasca !!!!
      Valabil si la celelalte orase mari: Cluj, Timisoara , Brasov, Iasi, Craiova, Constanta etc.
      • +3 (15 voturi)    
        in centru s-a depasit (Miercuri, 14 august 2019, 12:47)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        de mult nivelul de 2000 euro/mp.
        cat despre taxa de centru, nu este inventia lui Furea, Primul care a implementat-o a fost Mazare, care cerea taxa masinilor care intrau in Mamaia si nu aveau numar de Constanta.
        O fi bine, o fi rau...vom vedea.
        Dupa parerea mea taxa e imorala si e posibil sa fie si ilegala, acum sa vedem daca chiar va decongestiona ceva din trafic. Personal nu prea cred, prin centru rar vad masini din provincie ptr ca le e frica sa se bage.
        • -1 (3 voturi)    
          N-are nici o cu legatura taxa lui Mazare (Miercuri, 14 august 2019, 17:01)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ,,la bariera".
          Mazare a facut o prostie pentru ca nu platea neaparat cel mai mult cel care circula prin Mamaia mai mult. Daca ai platit si trecut de bariera una era sa folosesti masina 5 minute si alta sa folosesti masina mai multe ore / zile.
          Pentru Taxa cel mai bine sa se foloseasca un sticker- abtipild
          in interiorul zonei Centrale, si alte stickere mai ieftine pana la marginea Bucurestiului. Abonamente pe luna sau pe zi.
      • +9 (15 voturi)    
        nu este atat de simplu cu vignieta (Miercuri, 14 august 2019, 12:58)

        TDragos [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Nu contest taxele mai mari pentru masinile vechi si poluante sau masinile cu motorizari mari, dar este o tampenie sa pui vignieta pentru masinile care nu sunt inmatriculate in Bucuresti si Ilfov. Ce facem daca pun toate orasele vinieta? Cele mai multe masini de firma sunt inmatriculate in Bucuresti chiar daca sunt localizate efectiv in alte orase. Toti bucurestenii care fac turism prin tara vor ajunge sa plateasca vigniete prin alte orase? Cei din Ilfov sunt exclusi deoarece acolo sta clanul Pandele?
        Ce fac armata, jandarmeria si alte institutii ale statului care au masini f vechi? Cate salvari vechi avem in Bucuresti ?...chiar astazi am avut in fata mea, pe Iancu de Hunedoara, un camion al armatei care cred ca avea peste 30 de ani si scotea mai mult fum ca 100 de masini.
        • +1 (1 vot)    
          in proiect scrie clar (Miercuri, 14 august 2019, 15:52)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui TDragos

          ca unele categorii sunt scutite de la plata vignietei (pompieri, salvare, utilitati publice, politie, masini care funizeaza servicii metropolitane)
      • +7 (19 voturi)    
        Aiurezi (Miercuri, 14 august 2019, 13:27)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Dar, un "taran de la țară" a fost bun să moară in razboaie? Dar un" taran de la țară", nu plătește taxe?! Crezi ca 50-100 de lei pe care ii dai tu sau eu in București, fac diferența cu ceva?! Dar, ție, daca un "taran de la țară", iti pune taxe sa treci prin, Potigrafu, de ex, ca treci pe la, prin centru? Si se duce dracului toata circulația de pe DN1? Eu le as pune cele mai mari taxe țăranilor de la oras, if u know what i mean !
        • 0 (8 voturi)    
          citeste mai atent (Miercuri, 14 august 2019, 14:02)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Comentariul a fost foarte pertinent. "Taranul de la tara" care merge cu caruta la tara, nu are nevoie de asfalt schimbat de 2 ori pe an, poduri si pasaje. Deci nu are de ce sa plateasca banii astia.

          Ce ai inteles tu... ai inteles aiurea.
          • +3 (5 voturi)    
            Ce am inteles eu (Miercuri, 14 august 2019, 15:28)

            Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            e ca Firea ATENTEAZA la suveranitatea statului, impartind cetatenii pe categorii! Sunt bucurestean, n-am masina, deci ar trebui sa ma doar undeva! Si ce am mai inteles eu, voi, ca voua va convine cumva o masura din asta, atat timp cat nu va pun si voua taxa aia Cuca Macaii. Adica, va convine o ticalosie, cand aveti impresia ca e in favoarea voastra. Si asta e o mizerie. E egalitate sau ne intoarcem in evul mediu?
            • -1 (3 voturi)    
              In realitate doar orasele foarte poulate (Miercuri, 14 august 2019, 15:57)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

              Isi pot permite o asa taxa....dupa Buc, e posibil sa inceapa si Cluj, Timisoara si altii....cei de la Cuca Macaii de care zici tu nu au nicio sansa sa puna taxe de acces in localitate ptr ca nimeni nu le mai trece pragul.
              Marea problema este daca taxa va fi legala. Cu siguranta va fi contestata, se va ajunge la Curtea constitutionala si acolo se va decide. Mazare a pierdut cand a pus o taxa similara la Mamaia.
              In Germania astfel de taxe sunt legale, dar Germania e un stat federal, depinde de legislatia fiecarui land.
              Parerea mea e ca Firea stie ca taxa e ilegala, stie ca , chiar daca o va introduce, ea va cadea in justitie, dar spera sa isi faca reclama electorala cu ea.
              • +1 (3 voturi)    
                E destul sa puna (Miercuri, 14 august 2019, 16:47)

                Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Potigrafu pt bucuresteni.
                • -1 (3 voturi)    
                  O vor lua pe autostrada (Miercuri, 14 august 2019, 18:01)

                  AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

                  Si Potigrafu va ramane un sat uitat de Dzeu pe un drum laturalnic. Si toti din vecinatatea Potigrafului la fel.
                  Comparatiiile astea sunt total deplasate. oricat i-am uri sau iubi pe bucuresteni(care al randul lor sunt 60% la prima sau doua generatie in Bucuresti) Bucurestiul este totusi capitala tarii asteia si singurul oras cu peste 2000000 locuitori. Problemele din Bucuresti cu sau fara vacuta Firea, nu pot fi comparate cu absolut niciun oras din Romania.
              • +1 (1 vot)    
                Repeti greseala cu Mazare. (Miercuri, 14 august 2019, 17:15)

                Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Taxa de Bariera a lui Mazare era altceva. O idee mai proasta.
                Una era sa treci de bariera si sa mergi 5 minute pana la hotel / locatie unde vrei, dupa care a doua zi alte 5 minute pana la bariera si mers in Constanta.
                Adica plateai in total 1 taxa.
                Altceva era sa platesti o data bariera = 1 taxa si sa te plimbi toata ziua prin Mamaia.
      • 0 (4 voturi)    
        nu e corect ce spui (Miercuri, 14 august 2019, 13:29)

        vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        In orase unde e populatie mai mare sunt si mai multe masini. Ai impozite mai mari pe metru patrat de locuinta(pentru facilitatile pe care le ai la oras)
        • -1 (3 voturi)    
          Nu are treaba Impozitul pentru (Miercuri, 14 august 2019, 19:00)

          Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

          Locuinta cu Rovinieta de Acces in diverse zone ale orasului.
          Sunt unii care locuiesc in Bucuresti si se plimba toata ziua cu masina prin Centru.
          Altii folosesc masina la o saptamana si ies cu ea din oras fara a mai circula prin Centrul Bucurestiului, desi acestia locuiesc in Bucuresti.
          De ce astia care se plimba prin Bucuresti toata ziua la 1000-2000 Eu metri patrat de strada sa platesaca la fel
          taxa auto / benzina cu cei care nu folosesc strazile scumpe ale orasului ?.

          Ar trebiuii sa aiba dreptul unii bucuresteni sa ia Rovinieta doar pentu o zi a saptamanii cand ies din oras si in ziua saptamanii cand se intorc.
          De exemplu : vineri dupa ora 18 (la plecare) si duminica seara dupa ora 18 (la intoarcere). Cu ocazia asta poate sa faca si cumparaturi in oras cu masina.
          In situatii exceptionale poate sa ia o Rovinieta valabila 1 zi in orice moment.
    • +3 (9 voturi)    
      Asa e (Miercuri, 14 august 2019, 13:08)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Or fi oamenii aia saraci, dar nu-s atat de saraci sa trebuiasca se plimbe prin centrul Bucurestiului cu metroul si cu transportul in comun.
  • -17 (39 voturi)    
    încă nu știu de ce (Miercuri, 14 august 2019, 10:28)

    Mazeta [utilizator]

    dar, venind de la PSD, bănuiesc că nu e bine.
    • +8 (16 voturi)    
      sluga se servici (Miercuri, 14 august 2019, 11:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      tre el sa se bage ca musca-n lapte

      dupa cum observi, realitate te cam contrazice...
      ma rog cu niste amendamente care tin de implementare, nu de idee in sine!
      • 0 (0 voturi)    
        Alta taxa de poluare? (Miercuri, 14 august 2019, 13:36)

        vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Au mai fost taxe de poluare si nu au fost legale, de ce ar fi asta legala? pentru ca se refera doar la bucuresti?

        Eu nu cred ca ar putea:
        - sa taxeze toate masinile indiferent de poluare.
        - sa interzica in centru circulatia cu masinile personale.
  • +7 (41 voturi)    
    Too little, too late! (Miercuri, 14 august 2019, 10:29)

    Gandalf! [utilizator]

    Cred ca este prima masura de bun simt a blondei; totusi analizand motivul - nu a fost in stare sa rezolve nimic legat de aglomeratie asa ca interzice masinilor sa mai circule. Smart ....
    • +13 (21 voturi)    
      Parcare (Miercuri, 14 august 2019, 12:05)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Gandalf!

      Dacă nu ar avea garanția că pot parca pe unde îi taie capul fără să fie sancționați, mulți n-ar mai merge cu mașinile în centru.

      Amenzi pentru parcare neregulamentară date proprietarului, ridicări de mașini parcate aiurea în zona aia desemnată, constant, timp de câteva luni, și să vezi cum se luminează traficul.

      Inițiativa asta denotă neputință.
      • +6 (10 voturi)    
        In centru s-au cam pus stalpisori peste tot (Miercuri, 14 august 2019, 12:50)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        nu prea mai ai pe unde sa parchezi ilegal...
        De la an la an disciplina s-a tot insprit in centru, preturile la parcari au crescut enorm....si cu toatea astea tot e plin de masini. De ce/ Lumea e comoda si nu renunta la ele.
      • +4 (4 voturi)    
        pai exact (Miercuri, 14 august 2019, 13:57)

        mano74 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        Eu stau de exemplu chiar pe la zona delimitata de ei ca si centru...unde crezi ca se vor parca toate masinile care au interzis in centru, in zonele limitrofe , pe trotuare, pe unde apuca, ca nu-i "deranjeaza" nimeni. Asa e cand nu ai o viziune si nu vezi the big picture!!! Dar culmea te mai si lauzi cu solutiile gasite... Sa stea lumea acasa si la urmatoarele alegeri!
    • +7 (25 voturi)    
      da...ma uimiti cata destaptaciune (Miercuri, 14 august 2019, 12:09)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Gandalf!

      ce ar fi ca fiecare sat si bordei sa puna vigneta si taxa de access pt masinile inmatriculate in alte localitati

      Ne-am intoarce rapid in evul mediu, si am plati taxe vamale la intrarea in fiecare oras


      Parca mai fuse un destept pe nume Mazare cu astfel de aberatii! De unde ii adunati?
  • +3 (25 voturi)    
    si cum ai sa faci madam (Miercuri, 14 august 2019, 10:29)

    vodatepes [utilizator]

    Si cum ai sa faci madam acest lucru? Si unde ai sa platesti taxa? Petarde petarde. Pune mina si fluidizeza traficul.
  • 0 (36 voturi)    
    asa da (Miercuri, 14 august 2019, 10:31)

    sunstorm [utilizator]

    in sfarsit o decizie logica din partea ei
  • +6 (26 voturi)    
    ! (Miercuri, 14 august 2019, 10:33)

    HChifteluta [utilizator]

    Te-ai trezit, loaza? Cam tarziu. Chestiile astea trebuiau facute de acum trei ani. Asta si multe altele.
  • +4 (50 voturi)    
    bun (Miercuri, 14 august 2019, 10:35)

    cucuveauamov [utilizator]

    masina personala trebuie sa fie un lux in centrul unei metropole. Vrei sa mergi singur in lectica ca un print? plateste ca un print! Nu esti print? la metrou, tramvai sau autobuz!
    • +5 (25 voturi)    
      se vede (Miercuri, 14 august 2019, 11:49)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      ca esti comunist pana in maduva oaselor...

      romania... tara in care si apa calda e un lux...
      masina nu mai e de niste zeci de ani un lux!

      si aici nu e vorba: "arde-l pe nenorocit pentru ca are mai mult i bani ca mine" e virba de "ofera-i alternative ca sa nu mai vrea el sa vina cu masina, pentru ca e mai comod cu metrou/ratb"

      nu e nimeni "print" nu ne-am nascut cu fundu-n masina (sau motocicleta :P) dar
      1 - cand merg cu masina sau motoru nu stau 5-20 de minute in statie (timpul e foarte relativ cand esti in statia RATB)
      2 - in masina nu pute, nu e guma de mestecat, nu vine cate un cersetor etc etc
      3 - cu masina, chiar si cu traficul am garantia ca marja de eroare e de ~10 minute... cu RATB marja e de vreo 30 de minute... efectiv nu stiu cand ajung!

      sa se rezolve aceste probleme si iti garantez ca toti "printii" o sa mearga si cu tramvaiul... sincer sa fiu chiar imi convenea (exceptand problemele de mai sus), citeam in tramvai, nu aveam grija unuia care da peste mine, nu trebuia sa fiu atent, costuri mai mici, faceam si putina miscare... nu e asa rau, trebuie doar ca rahatu ala de transport in comun sa fie organizat calumea, curat etc!
      • +2 (4 voturi)    
        inseamna ca (Miercuri, 14 august 2019, 14:12)

        AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        tot occidentul este comunist.
    • +2 (10 voturi)    
      e cam comunista masura, (Miercuri, 14 august 2019, 12:51)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      in New York, spre exemplu, unde traficul e muult mai aglomerat decat in Buc, nu exista astfel de masuri.
      Doar Ceausescu a introdus duminici cu sot si duminici fara sot la circulatia masinilor in tara, insa nici el nu a mers pana la a restrictiona intratul in Buc al masinilor de provincie.
      • +1 (5 voturi)    
        Eu zic sa arunci o privire (Miercuri, 14 august 2019, 13:47)

        Eu123 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        la Londra, Stockholm, Singapore, Milano, Gothenburg, Durham, Znojmo, Valletta.

        Si daca este sa discutam despre New York :

        https://www.theguardian.com/us-news/2019/apr/01/new-york-congestion-pricing-manhattan

        sau

        https://en.wikipedia.org/wiki/Congestion_pricing_in_New_York_City

        asa ca mai usor cu pianu' pe scari :)
      • +1 (3 voturi)    
        este fix opusul comunismului.. (Miercuri, 14 august 2019, 13:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        doar in comunism ti se cere sa fii solidar cu problemele altora. in speta, sa inghiti poluarea pe care o produce altul..

        de ce trebuie sa respir eu gazele tale de esapament? pentru ca ai masina?.. cand ai cumparat-o, ti-ai cumparat si dreptul sa-i omori pe cei din jur? crezi ca exagerez? bolile aparatului respirator sunt pe locul 3 la cauze de deces in Romania. si stim cu totii ca in Bucuresti situatia este mult mai grava.

        vad ca foarte multa lume se plange de tranasportul in comun, pe buna dreptate. dar putini inteleg ca alternativa actuala nu este cu nimic mai buna. 90 de minute in trafic, la ore de varf, sunt moarte curata. stai confortabil pe scaun, cu aer conditionat?.. crezi ca este bine?.. 90 de minute, zilnic, in care inhalezi toata mizeria pe care masinile din fata ta o scot pe teava de esapament. degeaba ai fltru de polen. polenul este multicelular. NOx sunt molecule.. raportul de marime este 1:1.000.000!
  • -11 (27 voturi)    
    2 observatii (Miercuri, 14 august 2019, 10:39)

    Anonym [utilizator]

    1. Aia cu taxa pt cei din afara bucuresti e o mare imbecilitate. Sunt atatia oameni, tineri care stau cu chirie si evident ca nu au bani ca d-aia stau cu chirie! si hai sa ii taxam. F inteligent dna Firea

    2. A doua masura e f buna.
    • +10 (34 voturi)    
      flotant (Miercuri, 14 august 2019, 11:35)

      manda [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Daca sta in chirie conform legii trebuie sa ai adresa la adresa respectiva si inmatricularea masinii va fi in Bucuresti.
      • +1 (9 voturi)    
        Și stai o data la sase luni (Miercuri, 14 august 2019, 11:43)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui manda

        Câte o zi de mână cu proprietarul la ghișeu?
        Sistemul e defect.
      • +6 (10 voturi)    
        Fals (Miercuri, 14 august 2019, 11:44)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui manda

        Înmatricularea se face pe adresa de domiciliu nu pe cea de flotant.
        • 0 (4 voturi)    
          da, asa este (Miercuri, 14 august 2019, 12:53)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Am explicat mai sus.
      • +8 (8 voturi)    
        Din pacate (Miercuri, 14 august 2019, 11:45)

        Tkay [utilizator] i-a raspuns lui manda

        art 13 alin 1 din OUG 195/2002 spune ca doar la adresa de domiciliu se poate inmatricula o masina. Nu se poate pe adresa de flotant.
      • -1 (15 voturi)    
        si daca esti student (Miercuri, 14 august 2019, 11:59)

        Crup [utilizator] i-a raspuns lui manda

        Si daca esti student, stai in chirie sau in camin si masina este a tatalui sau a mamei? Cum de altfel sunt majoritatea studentilor care eu masina. Esti student, nu ai venit, ca esti inca la scoala, de ce sa-ti treci si masina pe tine? Pe langa stresul si cheltuiala administrativa tu trebuie sa platesti impozit pe masina din venitul tau zero? Sunteti normali la cap?
        • -3 (15 voturi)    
          . (Miercuri, 14 august 2019, 12:27)

          albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          atunci platesti.

          m-am saturat de masini de provincie in Bucuresti

          + cele din TR ytrbuie interzise
          • +2 (4 voturi)    
            si eu m-am saturat (Miercuri, 14 august 2019, 14:14)

            AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui albastru de Romania

            de romani care discrimineaza alti romani doar pe baza judetului din care provin, mai ales ca cei care acuza sunt in general mult mai rai decat cei acuzati.
        • +3 (7 voturi)    
          da, (Miercuri, 14 august 2019, 12:55)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          va trebui sa platesti taxele lui Firea sau sa renunti la masina.
          Eu, spre ex, cand eram student nu am avut masina.
        • 0 (0 voturi)    
          student in 2000 (Miercuri, 14 august 2019, 18:28)

          drup [utilizator] i-a raspuns lui Crup

          eu in facultate adunasemn cred ca peste 1000 de amenzi de RATB.
          Erau zile in care ma prindea si de 2 ori.
          Mai faceau scandal doamnele pe la facultate ca imi taie din bursa da eu nu am avut bursa :))))
      • +2 (6 voturi)    
        Din ce stiu (Miercuri, 14 august 2019, 12:25)

        aladdin [utilizator] i-a raspuns lui manda

        Nu merge cu flotant. Trebuie sa ai domiciliul in (a se citi buletin de) Bucuresti ca sa poti inmatricula masina pe Bucuresti.
      • +2 (8 voturi)    
        flotant taxat (Miercuri, 14 august 2019, 12:26)

        m.c. [utilizator] i-a raspuns lui manda

        Manda, mai informeaza-te:Daca sta in chirie, conform legii, adresa pe buletin este cea de domiciliu, iar pe spate se aplica viza cu adresa de resedinta.
        Indiferent cati ani stai la o adresa flotant, legal, cand inmatriculezi o masina trebuie sa te duci in judetul de domiciliu.
        • +3 (3 voturi)    
          De ce Ilfovul să nu plătească? (Miercuri, 14 august 2019, 14:01)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui m.c.

          Că stă țața Gabi și Pandele acolo și se plimbă prin București gratis?
      • -1 (3 voturi)    
        daca stai cu chirie si ai viza de flotant (Miercuri, 14 august 2019, 12:53)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui manda

        nu ai masina inmatriculata in Buc, Doar daca iti faci buletin de Buc iti si inmatriculezi masina in Buc.
        Acum depinde daca o vrea sa iti faca buletin proprietarul apartamentului in care stai..
        • 0 (0 voturi)    
          daca ai contract (Miercuri, 14 august 2019, 13:49)

          marchiza [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Daca ai contract i esti chirias serios nu vad de ce nu ti-ai face buletin de bucuresti. Din pacate majoritatea chiriasilor stau ilegal vina fiind ata a lor cat si a proprietarilor.
          • +1 (1 vot)    
            putini proprietari se baga (Miercuri, 14 august 2019, 16:02)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui marchiza

            sa faca buletine la chiriasi. Le e frica de complicatii si de faptul ca, daca iei unul sau 2 in spatiu, apoi nu mai poti lua pe altcineva, cand chiar ai nevoie.
            Eu am facut la mine in apartament sediu de firma ptr o fata din provincie, si numai probleme am avut. Respectiva dadea tepe altor firme, si periodic ma trezeam cu politia la usa ca o chemau pe patroana firmei ca avea proces cu cei pe care ii tepuise. Plus ca mi-a luat si mie niste sute de lei, pe care nu i-am mai vazut vreodata.
    • +1 (13 voturi)    
      si e obligatoriu sa ai masina (Miercuri, 14 august 2019, 11:40)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      daca esti sarac? eu de ex nu am elicopter.. mi as dori dar nu am
    • +6 (10 voturi)    
      da da da (Miercuri, 14 august 2019, 11:40)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Evident ca nu au bani, dar o ard cu masina neavand, evident, bani?
    • +6 (10 voturi)    
      Bucurestiul este pe locul I la PIB/ locuitor (Miercuri, 14 august 2019, 11:43)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Bucurestiul este pe locul I la PIB/ locuitor din S-E Europei, daca esti student sărac nu locuiești in chirie ci la cămin si circuli cu STB nu cu mașina personala.

      Evident ca vrem o țară ca afara dar cu legi românești.
    • +1 (3 voturi)    
      Nasol, ce sa zic... (Miercuri, 14 august 2019, 12:41)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Mergi si tu cu transportul in comun daca esti sarac dar ai bani de masina cu furnal.
  • +16 (26 voturi)    
    Gata, s-a rezolvat cu traficul (Miercuri, 14 august 2019, 10:45)

    Tore [utilizator]

    Habar nu aveam noi cat de simplu se rezolva. Revolutia in trafic este ... tam-tam ... o noua taxa. Pai nu? Nu i-a luat decat 3 ani, dar si cand o rezolva, o sa miroase doar a trandafiri prin centru. Imbecilitatea nu poti sa o cumperi, cere ani de antrenament.
    • +3 (9 voturi)    
      Manipulare (Miercuri, 14 august 2019, 12:25)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui Tore

      Eu cred ca, nu e vorba de imbecilitate, ci de ipocrizie, manipulare, si minciuna cat cuprinde. Manipularea e apanajul cel mai de pret, al scolii lui Voiculescu si al PSD-ului. Indivizii acestia, feroce si fara scupule, stiu cum sa-si atraga electoratul fidel de 30 de ani. Facem pariu ca, desi n-a facut nimic benefic capitalei, daca Firea, ar candida la prezidentiale, "boborul" ar vota-o cu vreo 40% din cei prezenti la vot!
    • -2 (2 voturi)    
      asa se rezolva peste tot (Miercuri, 14 august 2019, 14:15)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Tore

      nu a inventat firea apa calda.
      • +2 (2 voturi)    
        Chiar asa? (Miercuri, 14 august 2019, 15:34)

        Tore [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Peste tot sunt astfel de taxe? Nu prea cred. Nu neg ca ar fi o idee ok (poate in alta forma, pentru ca asa o sa aiba mari probleme sa o implementeze). Dar este de 3 ani la primaria si asta e revolutia pe care ai promis-o cu atata tam-tam? E jalnic!
  • +12 (24 voturi)    
    dar pietonii? (Miercuri, 14 august 2019, 10:46)

    gigiduru_ [utilizator]

    Vor avea trotuare? Chiar si contra unei taxe?
    • +11 (15 voturi)    
      nu (Miercuri, 14 august 2019, 11:38)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui gigiduru_

      ce alea trotuare? stai in bucuresti si n-ai macar o masina? e vina ta...mersul pe jos o sa fie in curand interzis ca stinghereste traficul si parcatul masinilor
  • +9 (25 voturi)    
    taxe, taxe, taxe (Miercuri, 14 august 2019, 10:51)

    Semiramidul [utilizator]

    un partid asa-zis socialist nu stie altceva decat sa bage taxe.

    foame si mizerie, nimic investitii, doar taxe.
  • +8 (20 voturi)    
    ha, ha , ha (Miercuri, 14 august 2019, 10:59)

    bancher [utilizator]

    vin taxele....
    Doar ca eu nu as face asa: nu as delimita dupa masini din provincie si masini din Bucuresti ptr ca nici comunistii nu au ajuns sa faca astfel de diferente la masini. As gandi strict dupa norma de poiuare: ce e mai vechi de euro 3 (inclusiv) sa nu mai aiba voie in centru. Euro 4 si 5 pot intra cu taxa.
    • +3 (9 voturi)    
      este oarecum logic (Miercuri, 14 august 2019, 12:25)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Impozitul auto se achita la autoritatile locale. Daca ai masina inmatriculata in Calarasi (sau Bulgaria...) si o folosesti in Bucuresti, primarul din Calarasi incaseaza impozitul si nu trebuie sa-ti ofere nimic de banii aia, dar primarul din Bucuresti trebuie sa iti faca lor pe strada, desi tu nu platesti nimic.
      In realitate, impozitul are mai mult valoare simbolica. Asfaltezi cateva strazi cu banii stransi pe 1 an.

      Dar nu mi-as face prea multe griji.. aia de la centrul "inteligent" de trafic au stat 2 ani degeaba ca era un cablu de fibra taiat. Chiar credeti ca vor reusi sa puna la punct un sistem de taxare si urmarire automata a traficului din centrul orasului?
      • 0 (6 voturi)    
        da, cred (Miercuri, 14 august 2019, 12:59)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        iti poti plati taxa de centru pe internet si la benzinarii, CEC sau posta.
        Cat despre control, este simplu: te opreste Garcea in trafic ptr ca te vede cu numar de provincie sau cu masina veche si iti cere dovada platii vignietei. Nu o ai, amenda de la 1500 la 2000 ron.
  • -4 (30 voturi)    
    O initiativa excelenta! (Miercuri, 14 august 2019, 11:01)

    AnamariaBogasiu1 [anonim]

    In sfarsit o initiativa menita sa reduca traficul si poluarea in Bucuresti. Ar fi trebuit implementata de multa vreme.
    • +7 (11 voturi)    
      eu nu sunt chiar convins (Miercuri, 14 august 2019, 11:50)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui AnamariaBogasiu1

      ca mai aglomerat la periferie inseamna reducerea poluarii si/sau a traficului...

      oamenii aia nu o sa renunte la masini, o sa ocoleasca centrul, care poate genera o aglomeratia si o poluare si mai mare!
      • -4 (4 voturi)    
        nu face nimeni 2 ore in plus (Miercuri, 14 august 2019, 14:17)

        AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        ca sa ocoleasca centrul.. sa fim seriosi.. o sa prefere STB/metrou
        • 0 (0 voturi)    
          esti de o rara inteligenta (Joi, 15 august 2019, 8:59)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

          Va sa zica daca vin cu masina dinspre Sibiu si ma duc la Constanta voi prefera sa iau metroul?
          Si doar imi teleportez masina la capatul celalalt al Bucurestiului?
          Pe de alta parte nimeni din provincie nu are vreo placere deosebita sa intre in centrul Bucurestiului si nu o face decat daca e neaparata nevoie, spital, chestii.
    • +6 (8 voturi)    
      inceputul sfarsitului.. (Miercuri, 14 august 2019, 12:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui AnamariaBogasiu1

      Vin alegerile, trec alegerile.. Primarita Firea-Pandele este experta in promisiuni pompoase in timp ce companiile municipale ilegale, conduse de rude si mafia din Voluntari, paraziteaza bugetul.
  • +3 (9 voturi)    
    mda (Miercuri, 14 august 2019, 11:03)

    SoulSearcher [utilizator]

    ahahahaha

    RIP
  • -1 (27 voturi)    
    dupa 4 ani (Miercuri, 14 august 2019, 11:09)

    sorvas [utilizator]

    in sfarsit o idee buna...i-au trebuit 4 ani. sa speram ca nu ramane doar la nivel de idee.
  • +3 (21 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 14 august 2019, 11:10)

    feroviarul123 [utilizator]

    Si cum faci asta mai tanti Fi Rea ? pui bariere la intrările în București și toate neamurile tale le taie bilete la șoferi? Sau pui camere peste tot si ne obligi sa ne lipim stickere in parbriz?
    • 0 (6 voturi)    
      pardon (Miercuri, 14 august 2019, 12:26)

      Bog_dan [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Pentru rovinieta nu iti lipesti nimic in parbriz si se achizitioneaza de la orice benzinarie sau on-line
      • +2 (2 voturi)    
        Si cum stii mosule daca am euro 6 sau nu? La pod (Miercuri, 14 august 2019, 14:26)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Bog_dan

        Si cum știi moșule dacă am euro 6 sau nu? La pod la Fetești este o taxa generala, aici e funcție de motor. Eu am VW T3 din 1988 dar i-am pus motor de Golf cu euro4. Il mai pui pe Ghiță din Serbia să-ți mai facă un sistem informatic ca ala de la Sănătate să-ți citească talonul? Nu e chiar asa de simplu. Sau iti vine plata acasă și te duci tu cu talonul de fiecare data când te duci ni București? Pana la urma te lipsești într-adevăr. Fa mai bine centura cu doua benzi , parcări si alte alea nu chestii de genul pai hai sa nu mai circulați ca asa vreau eu. De ce nu faci ca cizmarul o săptămână pare si o săptămână impare.
        • -1 (1 vot)    
          Umbli cu cartea de identitate a masinii (Miercuri, 14 august 2019, 16:05)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

          in geanta...in caz ca te opreste politia sa dovedesti norma de poluare a masinii.
  • +22 (26 voturi)    
    Loganurile Galbene cu IF care fumega (Miercuri, 14 august 2019, 11:16)

    un domn [utilizator]

    Conduse de Croncanii Majestatii Sale Pandele Nimic ?
    • +4 (8 voturi)    
      nimic (Miercuri, 14 august 2019, 11:42)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Cica IF e zona metropolitana. Pai in cazul asta, hai sa le luam impozite la nivel de Bucuresti si sa verse banii la Bucuresti. Macar la auto, ca sa nu zic si la altele, ca tot li se asigura transport gratuit.
    • +5 (5 voturi)    
      pai IF, nu B (Miercuri, 14 august 2019, 11:51)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      teoretic tre sa plateasca taxa...
      om vedea
      dar probabil o sa fie derogare pt F.. pentur ca pandele!
    • +1 (3 voturi)    
      nu vor plati (Miercuri, 14 august 2019, 13:00)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      scrie clar ca cei din Buc si Ilfov nu platesc taxa
      • 0 (0 voturi)    
        Te rog reciteste cu Atentie (Miercuri, 14 august 2019, 16:00)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Loganurile Galbene Fumega precum Raba sau Romanurile din anii 80, acestea polueaza grozav !
  • +14 (22 voturi)    
    cool (Miercuri, 14 august 2019, 11:17)

    Soljenitin [utilizator]

    cu banii colectati o sa mai faca niste statui si o sa mai taie copacii din cateva parcuri.
    • -3 (3 voturi)    
      sincer pentru cazul asta nici nu ma intereseaza (Miercuri, 14 august 2019, 14:19)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      poate sa faca firea baie in cada invelita in banii aia.. important e sa ii taxeze pe proprietarii de masini, pt ca omul numai prin taxe poate fi educat, asa e peste tot in lume.
  • -4 (14 voturi)    
    link (Miercuri, 14 august 2019, 11:19)

    Andrei Stirb [anonim]

    Banuiesc ca ar trebui sa apara in curand aici https://www3.pmb.ro/institutii/cgmb/dezb_publica/proiecte

    Poate fi o decizie istorica si singura buna a doamnei primar.
  • +7 (35 voturi)    
    eu in Budapesta intru gratis.... (Miercuri, 14 august 2019, 11:19)

    Crup [utilizator]

    Locuiesc in vestul tarii. Daca vreau sa ma duc in Budapesta, nu e nicio taxa de intrare in Budapesta doar fiindca nu-s nici din Budapesta, nici din macar din Ungaria.
    In schimb, in capitala tarii mele daca vreau sa ma da duc cu masina, trebuie sa platesc o taxa. Un fel de taxa vamala....
    Eu nu stiu ce sa mai cred... PSD-istii astia chiar au innebunit! Sau poate nu, dar au scopuri ascunse.
    • +1 (13 voturi)    
      taxa regionala (Miercuri, 14 august 2019, 11:47)

      stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      cred ca ar trebui pusa si o taxa regionala pentru masinile inmatriculate in B si IF la trecerea carpatilor la intrarea catre occident.
      • 0 (4 voturi)    
        taxae ar fi discriminatorie (Miercuri, 14 august 2019, 14:13)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui stupidu

        si usor de atacat in justitie. Nu ai voie sa pui taxe doar pe Buc sau doar pe Ilfof sau doar pe judetul X. Ar fi discriminatoriu daca ai pune taxa doar ptr bucuresteni si nu ai pune ptr suceveni, spre exemplu.
        • +1 (1 vot)    
          Totul sta in detalii (Miercuri, 14 august 2019, 19:42)

          denvarel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Daca pui taxa DOAR pe B si IF e discriminatoriu zici.

          Dar daca pui taxa pe TOATE judetele, cu exceptia AB, AR, AG, .... (lista judetelor fara B si IF), nu e discriminatoriu!

          Lungimea listei este un element de logica dupa parerea ta?
          Muhaha! Cap de pluta!
    • +10 (18 voturi)    
      Londra... (Miercuri, 14 august 2019, 11:56)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Se vrea a fi o taxă pe modelul Londrei. Și nu, nu au înnebunit, vino la București să vezi. Uită-te în trafic. Sincer, aștept de mult o măsură de genul ăsta:

      1. Mașini SH în spatele cărora te sufoci. Nu ai voie să circuli, mai ales că elimini NOX-ele cele mai multe la accelerări (aka... plecare de la semafor).

      2. Mașini cu număr de "provincie". Fie în trafic, fie pe trotuare nemutate cu zilele. În teorie, impozitele pentru autovehicule trebuie plătite unde folosești autovehiculul. Iar din acele impozite, primăria ar trebui să facă locuri de parcare... (e teorie frumoasă, știu). Nu blochezi locurile de parcare (limitate) cu lunile pentru că ai venit din Cuca Măcăii și ți-a dat tati mașina să mergi la facultate. Student fiind, meargeam cu metroul, de la fiu de director la fiu de țăran.

      3. Aș mai introduce o regulă: aprovizionarea se face noaptea (sau până la ora 7). La fel și strângerea gunoiului. Nu intri pe străduțe dimineața la 8-9 și blochezi o stradă cu sens unic, o bandă pe sens pentru a strânge gunoiul. Crede-mă, învățasem ziua când se strângea gunoiul și ocoleam strada pe care se strângea gunoiul.

      P.S. Nu sunt PSD-ist, pentru București trebuie luate măsuri radicale.
      • +6 (14 voturi)    
        masini cu numar de provincie (Miercuri, 14 august 2019, 12:29)

        m.c. [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        O situatie tipica de masina cu numar de provincie: cetatean sta cu chirie in Bucuresti de peste 10 ani, cu forme legale; isi cumpara auto insa, conform legii trebuie inmatriculata la adresa de domiciliu. Ce faci ? Il taxezi ca nu are bani sa-si ia si locuinta ca sa-si faca buletin de Bucuresti?
        • -3 (5 voturi)    
          da (Miercuri, 14 august 2019, 13:01)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui m.c.

          conform legii lui Firea il taxezi.
        • 0 (0 voturi)    
          E o aberatie (Miercuri, 14 august 2019, 15:03)

          n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui m.c.

          sa fii pus la plata dupa situatia inmatricularii vehiculului.
          Daca masura vizeaza diminuarea poluarii, atunci ceea ce trebuie penalizat este combinatia : tip motorizare + emisii. La emisii, nu Euro 3,4 etc., ci cantitatea efectiva de emisii (unul cu 4000 cmc si Euro 4 pe o masina de 2 tone face mai multa poluare decit unul cu 800 cmc si Euro3 pe un ford fiesta).
          • 0 (0 voturi)    
            si cam cate masini de 4000 cmc (Joi, 15 august 2019, 9:06)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

            crezi ca exista in Bucuresti? dar in Romania?
    • +4 (4 voturi)    
      gratis? (Miercuri, 14 august 2019, 12:32)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      https://www.tolls.eu/hungary
    • 0 (0 voturi)    
      Sau (Miercuri, 14 august 2019, 12:45)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Sau ai putea sa nu mai poluezi aerul ca la Copsa Mica. Ia vezi, poti?
  • +12 (26 voturi)    
    voi realizati (Miercuri, 14 august 2019, 11:21)

    nellino [utilizator]

    ca Duamna va angaja 500 de oameni care sa stea sa se uite toata ziua pe camere si sa zica "Euro 5 are voie, Euro 1 n-are voie, Euro 6 are voie, Euro 4 are voie, asta e vecinu' cu ARO deci are voie, etc."
  • -12 (24 voturi)    
    Și reciproc (Miercuri, 14 august 2019, 11:23)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Toate mașinile cu număr de B. care tranzitează alte orașe să plătească 10 lei / zi. Se vede că miticii nu mai au ce fura în Capitala Roșie cu 6 primari psd + pg ex-mâncătoare de [..] la Latrine, și vor să se îmbuibe jecmănindu-i pe ceilalți. Sper că vor avea ce merită !
    • +4 (10 voturi)    
      tovarase (Miercuri, 14 august 2019, 11:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      1 - inafara de vreo 7-10 judete... toti au votat psd
      2 - ce vina am eu ca firea e idioata? nici macar nu am votat-o
      3 - asta cu "sa moara capra vecinului" e de-a dreptul PENIBILA!
      4 - e ILEGAL!!! nu sunt convins ca masura cu taxa e legala oricum, dar sa pui taxe DOAR pt o localitate e sigur ilegal! Poti, probaibl, sa pui taxe pentru toti cei care nu sunt din judetul tau. Mult noroc!
  • -4 (20 voturi)    
    bine am ajuns la centenar! (Miercuri, 14 august 2019, 11:25)

    Crup [utilizator]

    Ardelenii in Budapesta gratis iar in Bucuresti trebuie sa plateasca, altfel le este interzis accesul cu masina! Bravo ma, tot inainte cu PSD!
  • +10 (24 voturi)    
    A mai incercat si Mazăre (Miercuri, 14 august 2019, 11:26)

    Ciprian1979c [utilizator]

    sa puna bariera in Mamaia pt ne constănțeni. A fost declarat neconstitutional la proces, ceea ce si e!
    • +6 (6 voturi)    
      evident (Miercuri, 14 august 2019, 12:13)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      ori o pui pt toata lumea, ori nu o pui deloc. discriminarile intotdeauna sunt neconstitutionale
  • +5 (31 voturi)    
    Idee buna, e foarte necesara in Bucuresti (Miercuri, 14 august 2019, 11:28)

    bigbrother [utilizator]

    1. Trebuie extinsa la tot orasul. Stiu ca este o faza introductiva dar finalul trebuie sa fie restrictia masinilor sub euro 3 (personal as zice minim euro 4 -standard implementat incepand cu 2005) la nivelul intregului oras.

    2. Trebuie sa aiba cum sa fie aplicabila (camere de luat vederi, software pt numerele de inmatriculare, politisti unde este cazul etc)

    3. Trebuie sa aiba cat mai putine exceptii. Nu cred ca cei din serviciile publice (ambulanta, pompieri, politie etc) trebuie sa mai circule cu masini fara cel putin euro 3 (adica masini mai vechi de 19 ani)

    4. Cu siguranta va urma o licitatie pentru implementare. Sper sa fie foarte transparenta si eventual sa foloseasca firme care au deja experienta in acest domeniu (cum e de ex IBM pt Londra)

    5. Banii luati din aceasta buvigneta sa fie folositi nu pentru carpirea bugetului ci pentru investititi, si cand spun investitii nu ma refer la statui si oua de Paste ci investiti in infrastructura, in mediu etc.

    6. Ce se va intampla cu cei care au masini < euro 3 si locuiesc in zona centrala? De vazut mai ales daca se va extinde in timp programul la nivelul intregului oras.

    7. Partea cu Ilfovul ar trebui pusa ca "oameni care locuiesc in localitati limitrofe in maxim 20 km de Bucuresti".
    • +3 (5 voturi)    
      Nu e chiar asa. (Miercuri, 14 august 2019, 13:09)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Motivul eventualelor masuri de taxare a masinilor poluante, invocate de madamme Firea este faptul Bucurestiul este pe locul 6 in topul celor mai poluate orase. Dar madamme Firea uita ca, unul din cele mai mari motive pentru care Bucurestiul aajuns unul dintre cele mai poluante orase, este faptul ca incepand cu predecesorul sau, Oprescu, aceasta si primarii ei, au facut zob Bucurestiul, prin defrisarea spatiilor verzi, prin taierea a mii de copaci maturi, a betonificarii excesive si inutile, in folosul tunurilor imobiliare ale clientele politice. Degeaba interzici accesul in Bucuresti, a masinilor foarte poluante, daca tu faci din Bucuresti, o capitala sahariana.Distrugi copaci, scuaruri verzi, alei cu verdeata, gradini si parcuri si mii de metri de verdeata si te plangi de poluarea masinilor? Asta e ipocrizie, manipulare, perversiune si genocid!
    • +2 (2 voturi)    
      sunt de acord ca e o idee buna (Miercuri, 14 august 2019, 14:00)

      Tibi. [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      doar daca orice masina din B sau IF va fi taxata pentru orice oras din Romania in care intra. Exclusiv B si IF. Si taxa sa fie de 3 ori mai mare decat taxa impusa de B pt ceilalti, ca doar in B nivelul de trai e mai mare.. gen 30 lei pe zi ca treci prin comuna mea cu lac si padure si o aglomerezi chiar daca nu o poluezi (taxa ca esti non-local, poti sa vii si cu scuter electric cu zero poluare) sau 6000 lei/an daca vii prea des sa te relaxezi.
    • +1 (1 vot)    
      ???? (Vineri, 16 august 2019, 16:01)

      bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      1) LOGAN fabricat in Ianuarie 2006 - Norma de poluare Euro 3 (implementare diferit de aplicare)
      2) Nu avem un sistem viabil de Management al traficului, dar camere, si etc, e utopie...
      3) Inca exista Ambulante mai vechi de 2004 - cele cu peste 1.000.000 km la bord - SAJ ...
      4) Fara infrastructura rutiera, licitam un soft gen CNASS - adica inutil...
      5) Prin legea bugetului, o parte insemnata a veniturilor locale, merge la bugetul central...Deci ???
      6) Am masina Euro 2 (Matiz), poluez si consum mult mai putin decat un ceva Euro 4, dar 1.6 sau capacitate mare SUV
      7)Bolintin apartine de Giurgiu, versus ....Impartirea pe localitati limitrofe e aberatie
  • +9 (13 voturi)    
    ok ok.. (Miercuri, 14 august 2019, 11:31)

    alex34 [utilizator]

    taxam poluarea..bun, dar banii colectati unde se duc? se amenajeaza spatii verzi? se planteaza copaci?
    piste de biciclete? curatenie? sau ii toaca cele n'spe firmulite infiintate de firea si pandele sa ciuguleasca de la buget, ca la taxe si impozite alesul boborului e foarte creativ dar cand vine vorba sa faca ceva, e altul de vina...
  • +10 (16 voturi)    
    in esenta (Miercuri, 14 august 2019, 11:31)

    liviu_ [utilizator]

    nu e chiar o masura rea DACA:

    1 - e legala (taxa de la mamaia nu a fost, deci...)
    2 - oferi alternative (sosea de centura, metrou, parcari la intrarea in bucuresti)
    3 - folosesti banii pentru a face cele mentionate la punctul 2 , NU pentru a pune garduletze si borduri... Daca stau sa ma gandesc bine, putea incepe in loc de garduri si borduri exact cu parcari in si la marginea orasului, metrou si sosea de centura si atunci taxa asta chiar avea sens.
    4 - asta nu o sa deschida cutia pandorei?! Nu o sa trebuiasca pe viitor sa platesti viniete la intrarea in fiecare judet?

    Repet, ideea in esenta nu e chiar rea (desi erau sigur idei mai ok) , dar probabil e facuta mai mult pt niste bani rapizi la buget, decat pentru a imbunatati cu adevarat viata in Bucuresti!
  • +3 (13 voturi)    
    My 2 cents (Miercuri, 14 august 2019, 11:31)

    Bibanski [utilizator]

    E clar ca treaba asta (ca si cea cu autobuzele hibrid) a fost pastrata de Firea ca artilerie grea pentru campania ei. Trei ani n-a miscat mai nimic si deodata ia masuri cu care sa multumeasca electoratul de dreapta. Tine de discernamantul votantilor sa isi aminteasca intreg mandatul ei vs. ultimele cateva luni. Asta nu este o strategie noua, ci o chestiune care se practica in politica de mii de ani. Asa cum ma asteptam, Firea este lipsita de surprize si lucreaza "ca la carte." Intr-o societate democratica nascenta precum Romania, ar putea fi o strategie castigatoare.

    Inchei comentariul meu recunoscand ca mi se pare o masura buna; as fi ipocrit sa spun altceva, desi sunt constient ca scopul ei este unul pur electoral. Mai ramane sa vedem cat de bine sta Bucurestiul la capitolul implmentare, fiindca pe hartie multe lucruri suna bine.
  • +2 (8 voturi)    
    Zona centrala pana la Obor (Miercuri, 14 august 2019, 11:34)

    t4v1 [utilizator]

    Se puteau duce cu zona centrala pana la Obor, s-au oprit la Polona si au continuat pe Eminescu.
  • -1 (21 voturi)    
    Viniete...maine in toata tara (Miercuri, 14 august 2019, 11:34)

    newlook [utilizator]

    Cluj, Constanta, Ploiesti, Timisoara, sa puna si ei vignete...maine in toata tara. Reghin, Slobozia, Carcal, Barlad, etc - asemenea.
    Calimanesti-Caciulata sa lase turismul si sa se apuce de viniete!
    • +1 (5 voturi)    
      Ia (Miercuri, 14 august 2019, 12:52)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Ia vezi, poti sa te opresti din poluare, atat a aerului cat si ideologica?
  • +12 (20 voturi)    
    Fifi Catastrofă mimează implicarea (Miercuri, 14 august 2019, 11:34)

    Kap [utilizator]

    Incompetentă 100%, această obraznică plină de tupeu a ratat orice măsură de bun simț în ameliorarea traficului:
    - parcări noi aproape deloc
    - reabilitare infrastructură de rulare RATB - 2 garduri ruginite
    - străpungeri și fluidizări - proiecte înțepenite în șantier și promisiuni
    - piste de biciclete - minciuni sfruntate și dispreț total
    - benzi unice RATB și fluidizarea în intersecțiile problemă (prin interzicerea parcării pe ele și ridicarea celor ce blochează) - zero barat, ba a și decredibilizat această măsură aplicând-o PROST (oare intenționat?) în 2018 pe șos. București-Ploiești
    Nici măcar nu a atras fonduri europene pentru autobuzele hibrid, ci a primit o pomană de la bugetul de stat, că sărăcuța a cheltuit bugetul pe paranghelii pși ce oamenii de partid angajați la companiile municipale ILEGALE.
    Și a găsit soluția ideală de a se preface că se ocupă de oraș, a venit cu mizeria asta de proiect, care nu va rezolva absolut nimic, ci va lovi în cei cu venituri mici și mașini mai vechi.
    Cred că ne-am potcovit cu cel mai infect primar all-time. Mai lipsiți la vot în 2020???
    • +2 (4 voturi)    
      observatie (Miercuri, 14 august 2019, 12:01)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Kap

      au pus garduri pt tramvaie (o porcarie care te fac sa vezi mai greu pietonii si care mananca din banda -> ideea in sine nu ma deranjeaza, nu merd pe linia de tramvai, dar ma deranjeaza implementarea ei).
      anyway... tramvaiul are linie separata!

      in rest total de acord cu ce spui...
      ideea nu e in esenta rea, dar ei in loc sa ofere alternative, au pus borduri si garduri...
      • -3 (3 voturi)    
        gardurile pt tramvaie (Miercuri, 14 august 2019, 14:26)

        AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        a fost singura masura buna luata de Firea in tot mandatul ei. De atunci se circula mai bine atat cu tramvaiul, cat si cu masina, si care nici nu a costat mult. Plus ca esti mult mai relaxat, nu ii mai injuri pe cei care se baga in fata.
  • +4 (16 voturi)    
    Nu e rau, dar populist (Miercuri, 14 august 2019, 11:35)

    dianaav [utilizator]

    Reactii populiste in prajma alegerilor. Nu zic ca e rau, dar e prea tarziu si prea putin. Mergeti la prezentare stiri duamna.
    P.S.
    Poate faceti ceva si cu locurile de parcare din Bucuresti, da da, alea de resedinta cu 30 lei/an.
    5 EURO/AN parcarea masinii in Bucuresti, va dati seama?!
    Ia exemplul Sibiului si se fac bani in 365 de zile de faci autostrada prin Bucuresti, iar oamenii vor fi multumiti. Cine nu e multumit OUT sau fara masina...
    • +3 (5 voturi)    
      Ie lumea săracă maică (Miercuri, 14 august 2019, 11:52)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui dianaav

      Unde să-și pună melteanul BEMVEUL-cazan pe care și l-a cumpărat să impresioneze restul meltenilor?

      Bani de benzină are. Dar să plătească o sumă normală pentru un loc de parcare nu.

      Un loc de parcare „rezidențial” e vreo 10000 EUR (enorm de mult). Adică vreo 200-300 de lei pe lună pe 30 de ani!
    • -3 (3 voturi)    
      A fost bine pana la autostrada prin oras (Miercuri, 14 august 2019, 12:04)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui dianaav

      Care nu rezolva, ci va crea probleme.
      E nevoie de mai putine masini, nu de mai multe.

      Masura nu e rea, doar ca suspectez ca tinta sunt banii si nu poluarea.
  • +5 (19 voturi)    
    deci se poate sa au idei bune, daca vor (Miercuri, 14 august 2019, 11:35)

    AdrianAdr [utilizator]

    forte buna măsura numai ca ar fi fost mai buna dacă era inclusa direct in impozit (pentru IF și BUC). Ai mașina sub un anumit standard plătești, asa ca dacă nu o folosești vei fi mult mai tentat sa o scoți din circulație.

    Dar știți ce lipsește din proiect, penalizările. Ce se întâmpla dacă nu plătești și intri in zona centrala sau București (dacă nu ești din localitate) - verificarea se face la intrarea in oraș cu camere ca la ro viniete și se trimite direct acasă amenda? Vor fi polițiștii rutieri scoși in strada zilnic sa dea amenzi? Dar cred ca va trebui sa așteptăm sa vedem si proiectul.

    Si mai sper ca banii intrați la buget sa fie folosiți in infrastructura nu pentru a rotunji buzunarele unora.

    PS: Am mașina EURO3 deci voi fi afectat de acest proiect. Si cred ca dacă se vor aplica aceste măsuri sigur se va mai descongestiona ușor orașul.
    • -2 (6 voturi)    
      hm (Miercuri, 14 august 2019, 11:45)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      Taxe poluare pe detinere? Inteligenta idee...
      • 0 (4 voturi)    
        stiu si eu...mai gresesc din cand in cand (Miercuri, 14 august 2019, 13:09)

        AdrianAdr [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        masina nu e o necesitate. Ai luat-o ca sa o folosesti, cum o folosesti si cand este treaba ta. Bag mana in foc ca 80%-90% din cei care circula prin Bucuresti cu masinile personale trec si prin zona centrala macar 1 data luna. Daca era dupa mine as fi pus pe tot Bucurestiul, e mult prea poluat si aglomerat. Masuri de genul va dam voucere de biciclete nu vor functiona.

        Ti-ai luat televizor sa il tii de bibelou sau sa vizionezi reclame, filme, emisiuni, etc.? Plătești un abonament lunar de X lei, dacă vrei extra plătești mai mult.
        • 0 (2 voturi)    
          haida-de (Miercuri, 14 august 2019, 13:32)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

          Continui pe logiga asta plina de inteligentra emotionala? Pe TV nu platesti pentru DETINERE. Abonamentul sau curentul electric le platesti cand/daca il FOLOSESTI.

          Am lucrat pe exemplul tau. Sesizezi vreo diferenta intre cele doua cuvinte cu majuscule?
    • 0 (0 voturi)    
      penalizari (Miercuri, 14 august 2019, 11:47)

      drup [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      penalizarea ca penalizare dar cum vor face executarea? ca la vinieta te executa pe 10% din valoarea aia de la politie restu era o scrisoare in care iti recomanda sa platesti :)))
    • +3 (5 voturi)    
      neconstitutional (Miercuri, 14 august 2019, 12:19)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      trebuie ca in tarile cu apa calda, sticker cu RFID si receptoare la intrarea in perimetrul de centru. De ce sa platesc taxa de centru daca tin masina in parcare? De ce sa platesc RCA daca tin masina in parcare? E si cum ai sta in Bronx si ai o masina veche dar platesti taxa pt manhattan, dar tu nu mergi niciodata pe acolo.

      ideea e buna, implementarea o sa fie de tot kkt-ul.

      daca stau bine si ma gandesc, ar trebui si rovinieta trecuta pe sticker de RFID, pe care sa il poti incarca cu bani de pe telefon, banca, orice. treci pe sub camera, iti ia 5 lei sau verifica validitatea automat. Esti din Vartoapele de Jos, ajung in Bucuresti pe Eminescu, poc iti ia 1 leu din cont ca ai trecut prin centru. Te-ai dus pe A2 la mare, iti ia 11 lei la bariera din cont automat, nu mai stai ca prostul la cozi uriase.

      Evident stickerul RFID va fi pe categorii si se va prezenta certificatul de inmatriculare la cumparare (sa se vada ce fel de masina e)
      • 0 (0 voturi)    
        mult mai bine (Miercuri, 14 august 2019, 13:14)

        AdrianAdr [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        dar trebuie sa aplici la toate autovehiculele aceste stickere RFID. Dar după aceea ar fi mult mai simplu, sau poate aplicate cand faci ITP-ul si in 2 ani se rezolva cu toate autovehiculele.
      • 0 (0 voturi)    
        Bine punctat (Miercuri, 14 august 2019, 13:27)

        Joe@Black [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Foarte bine punctat! Ar fi interesant ca orice masina sa aiba un RFID unic.
        Mai putin stres...
    • +1 (1 vot)    
      ???? (Joi, 15 august 2019, 12:31)

      bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      Nu asta, lipseste din proiect....
      Lipseste, infrastructura normala pentru un oras mare, statii de alimentare pentru masinile nepoluante (electrice)...Managementul parcarilor, etc
      Impozite, taxe, si penalizari, oricum platim...Si nu de acum, ci de multi ani.
      In ceea ce priveste, speratul ca banii, vor fi bine plasati, este o utopie...
      Cauza congestionarii orasului rezida in haosul din traficul auto, si managementul imbecil al acestuia...
      Privitor la taxare : Un principiu financiar este ca daca un impozit este prea mare, "omoara" impozitul...Dar si pe platitor....
  • +3 (11 voturi)    
    groapa (Miercuri, 14 august 2019, 11:38)

    drup [utilizator]

    trecand peste faptul ca nici un roman normal la cap nu vrea sa vina sau sa treaca prin saracia aia de bucuresti taxa asta e o mizerie ilegala si o sa cada la primul proces.
    Adica poti pune taxe pe diverse norme de poluare dar egale pentru toti participanti dar nu poti face diferentieri de taxe intre cetatenii UE. Au incercat nemtii si au luat-o cat sunt ei de nemti peste ochi. Asa ca succes abia astept procesul ala.
    • -1 (3 voturi)    
      daca e ilegala (Miercuri, 14 august 2019, 14:29)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui drup

      firea va castiga alegerile, pentru ca ea a vrut dar nu a fost lasata. Daca va fi legala, deasemenea va castiga, pentru ca pare o masura foarte buna.
  • +2 (4 voturi)    
    o strategie trebuie (Miercuri, 14 august 2019, 11:44)

    ananstef [utilizator]

    fuidiziarea traficului trebuie facuta impreuna cu imbunatatirea transportului in comun, car sharing - sa incurajeze sisitemele cu masinile electrice inchiriate si intr-adevar sa limiteze incet-incet masinile poluante, diselurile, etc. dar bine ca nu o face de la 15 august cum a mai facut de pe o zi pe alta cateva tentative negandite, de ex. cu benzile de circulatie dedicate pt autobuze.
    iar exceptarea unor anumite categorii de auto este aberatie socialista, masinile politiei, jandarmeriei, armatei sunt cele mai poluante si nu le verifica nimeni. sa si le schimbe sau sa plateasca taxa.
  • +1 (3 voturi)    
    Bani de operatie (Miercuri, 14 august 2019, 11:49)

    ruskimushki [utilizator]

    sau de impartit intre fomisti ?
  • -2 (6 voturi)    
    taxe, taxe si iar taxe (Miercuri, 14 august 2019, 11:50)

    CIP03 [utilizator]

    atat stie sa faca ciuma rosie psd, sa bage taxe! introducem taxe si rezolvam poluarea, idei nu avem

    daca urmariti cu atentie tot programul psd inseamna cresteri de taxe intr-un loc, scaderi de taxe in alt loc, cresterri de salarii si pensii intr-un fel, scaderi prin alt fel! adica muta bani dintr-un cont in altul!

    ieri aveam treaba in militari si cun podul de la Crangasi este inchis, si foarte aglomerat pe cel din regie-basarab, ma gandesc sa ma duc pe centura, mare greseala am facut si pe acolo e la fel de aglomerat!

    astia nu au facut nimic 30 ani si nici acum nu au de gand sa faca ceva, dar s-au gandit ca o taxa ar mai aduce ceva bani la buget de furat!
  • +3 (7 voturi)    
    E vorba de bani, nu de poluare (Miercuri, 14 august 2019, 12:02)

    mr_mojo [utilizator]

    O doare in cot de poluare; ea sta la aer conditionat si acasa sta la tara. Interesul e de bani cu care nu va face nimic. Vrea doar sa nu declare falimentul pana la alegeri pentru ca stie ca o va lovi puternic.
    Daca era vorba de poluare nu mai conta de unde e masina ci mai degraba cat polueaza.

    Si ar fi introdus si echipaje care sa verifice masinile din trafic (perfect legal si acum). Sunt biciclist prin oras si zilnic vad cateva masini care polueaza vazand cu ochii, nici nu mai e nevoie de vreun instrument de masura.
  • -5 (11 voturi)    
    Daca toate localitatile... (Miercuri, 14 august 2019, 12:03)

    Costello [utilizator]

    ... din tara vo introduce o taxa de circulatie in interiorul lor ne-am dus naibii! Si cred ca o vor face! Urmari? Nici nu vreau sa ma gandesc!
    • +1 (3 voturi)    
      nu in toate orasele e nevoie de asa ceva (Miercuri, 14 august 2019, 14:29)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Costello

      Bucurestiul e sufocat, si poate ca si alte orase sunt, si e nu numai dreptul, dar si obligatia autoritatilor locale sa faca ceva.
  • +1 (7 voturi)    
    ciuma rosie a reusit sa dezbine toata Romania (Miercuri, 14 august 2019, 12:04)

    CIP03 [utilizator]

    PSD a intrat acum 2 ani in campanie injurand celelalte partide ca ne dezbina

    De 3 ani numai asta fac, speciali vs nespeciali, bucuresteni vs nebucuresteni!
  • +7 (9 voturi)    
    Detaliile sunt uneori importante (Miercuri, 14 august 2019, 12:06)

    Mannn [utilizator]

    Priviti putin cifrele:

    Masini Euro 1,2 Non: in jur de 120.000

    Masini >EUR3: aprox. 1.200.000

    Deci rata este aproximativ 1/10

    Din primele, cred ca o parte insemnata circula destul de rar in general, poate si mai rar prin centru.

    Ultimele circula probabil mult mai des.

    Ce concluzie putem trage ?

    Daca masura era bine intentionata si vizionara, as zice ca trebuiau complet interzise primele prin centru, iar celelalte cu taxa (cum a mai fost mentionat mai sus), in paralel cu dezvoltarea transportului in comun si a parcarilor, a educatiei de reducere a poluarii in general (nu numai auto), a procesarii ecologice a deseurilor, marirea spatiilor verzi si multe altele.

    Altfel, pare destul de clar ca este o masura electorala.
  • +3 (5 voturi)    
    Oras poluat din multiple cauze. (Miercuri, 14 august 2019, 12:17)

    Just2019 [utilizator]

    "Bucureștiul a ajuns pe un nedorit loc 6 in topul celor mai poluate orașe din Europa", zice cu ipocrizie crasa, madamme Firea in motivarile ei. Orasul este la loc de frunte, la capitolul poluare, nu numai din cauza parcului de masini ce tranziteaza orasul, ci si din cauza DEFRISARII SPATIILOR VERZI, a TAIERII EXCESIVE de COPACI MATURI, care OXIGENAU ZONELE, si BETONIFICARILOR IN SCOPUL deservirii clientelei politice, pentru tunurile lor imobiliare. Sub lozinca asa-ziselor modernizari si reabilitari de spatii verzi, parcuri, terenuri, s-au distrus mii de copaci si spatii verzi, s-au betonificat alei, arbori, scuaruri cu verdeata, astfel incat, azi, asistam la o tentative de GENOCID al locuitorilor Bucurestiului. In curand, Bucurestiul va deveni o Sahara, daca acesti inconstieni aflati la butoane, nu vor fi opriti.Degeaba interzici accesul masinilor in centru, daca tu continui sa distrugi tot ce e verde si benefic orasului.Ultima nefacuta a madammei Firea este reabilitarea Gradinii Cismigiu, care nu sepoate face decat prin distrugerea spatiilor verzi, taierea copacilor si betonificarea lor.
  • -2 (10 voturi)    
    Pe bune? (Miercuri, 14 august 2019, 12:20)

    Traian2015 [utilizator]

    Dar voi mai treceți prin Prahova?
  • -2 (6 voturi)    
    Sa speram ca nu se aproba (Miercuri, 14 august 2019, 12:36)

    Zummm [utilizator]

    Parca vad si fomistii aia din USR cum voteaza cu 2 maini. Platiti Rrumanilor Platiti ca asta stiti cel mai bine sa faceti Capul in pamant si mars
  • 0 (6 voturi)    
    Deschideti . . . . (Miercuri, 14 august 2019, 12:38)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . .cutia Pandorei! Tot asa vor fi taxate si masinile de Bucuresti cam in toate orasele mari din tara! Ochi pentru ochi cucoana!
  • -1 (5 voturi)    
    Deci cum ramane cu masinile electrice? (Miercuri, 14 august 2019, 12:41)

    Mihai M. [utilizator]

    Sa inteleg ca o sa platesc 10 lei pe zi daca intru in Bucuresti cu o masina electrica de PH, DB sau SB? In schimb un Logan megaobosit de la o oarecare firma de taxi poate sa polueze linistit, cu tot cu ITP-ul lui la 6 luni.
  • +1 (1 vot)    
    Daca investitii in infrastructura nu sunt, taxe! (Miercuri, 14 august 2019, 12:45)

    Alexos [utilizator]

    Hai sa punem taxe la intrarea in fiecare oras sau sat, asa, pentru reciprocitate. Sa ajutam bugetele locale. Sa mai furam din timpul si banii oamenilor.
  • +1 (7 voturi)    
    Ca la Mamaia (Miercuri, 14 august 2019, 12:58)

    finutza [utilizator]

    A mai încercat un dobitoc (care a ajuns după gratii) să facă așa ceva, la Mamaia, unde aveau voie doar constănțenii și instanța a hotărât ca măsura lui s-a dovedit a fi ilegala.
    În cazul Bucureștiului nu pot fi invocate aceleași obiecții?
  • -3 (5 voturi)    
    Sa puna si Comarnic taxa de trecere (Miercuri, 14 august 2019, 13:06)

    m.c. [utilizator]

    Pai in aceasta logica ar putea si Comarnic sa bage o taxa....acolo chiar le-ar creste bugetul :)))
  • +1 (7 voturi)    
    Salut aplicarea metodei (Miercuri, 14 august 2019, 13:16)

    Harald Hardrada [utilizator]

    Si extinderea ei la toate localitatile din tara. Apoi, interzicerea moatoarelor termice Diesel, cel mai important factor de poluare, din prezent. Din cauza presiunii mari in motorul Diesel azotul din aer se combină cu oxigenul și formează noxele foarte toxice NOx (NO2 și NO). Acești oxizi de azot distrug tesutul pulmonar producând emfizem pulmonar, iar in concentrații mari sunt fatale. În cazul plantelor provoacă albirea si moartea tesuturilor vegetației. Arderea conduce si la reactii de aromatizare prin care alcanii trec în hidrocarburi aromatice policilice, compuși heterociclici, nitroderivați aromatici care sunt constituenții particulelor. Deși cantitatea de CO2 rezultată din cele două motoare Diesel si Otto este aproximativ aceeși, cantitatea de NOx este de zece ori mai mare la moatoarele Diesel. Particulele solide ajunse în atmosferă, trec apoi în plamâni cu aerul respirat, iar de aici în sânge si organele vitale (creier, inima, plamâni, ficat, rinichi). Ele nu se pot metaboliza deoarece organismul nu posedă enzime pentru asemenea noxe, acestea se acumulează conducând la boli grave.
    Asadar, solutia de moment, este motoare termice Otto cu biodiesel (la Craiova se ridica fabrica Clariant) si apoi cele electrice.
    • +2 (2 voturi)    
      Biodiesel (Miercuri, 14 august 2019, 14:21)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui Harald Hardrada

      Într-un motor Otto alimentat cu biodiesel, cu ce se amestecă azotul din atmosferă?
      Biodieselul e la fel de poluant. Avantajul lui e că nu mai folosește combustibilii fosili. Plus că degajă miros de cartofi prăjiți în jur. Aaa, ăsta o fi un avantaj!
      • 0 (0 voturi)    
        Erata-Rectific nu biodiesel ci bioetanol (Miercuri, 14 august 2019, 14:49)

        Harald Hardrada [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        Fabrica elevetiana de la Podari de langa Craiova, Clariant, nu produce biodiesel ci bioetnaol pentru motoare Otto, din celuloza (deseuri de paie de cereale).
  • +1 (3 voturi)    
    Stati linistiti (Miercuri, 14 august 2019, 14:02)

    ACP [utilizator]

    nu e constitutionala. Nu poate pune taxa orice comuna 10 lei la intrare. Ar fi aberant.
  • +2 (2 voturi)    
    Probleme legale (Miercuri, 14 august 2019, 14:33)

    n.dumiritu [utilizator]

    Atita timp cit toata lumea se conformeaza, totul merge minunat. Ce faci cu contraventiile? Cine le executa, adica cine merge cu urmarirea pina la poprire si chiar sechestru? Pentru orice tip de amenda contraventionala, executarea e facuta de administratia locala de domiciliu. Au fost o serie de modificari la Codul Fiscal prin care adm.locala care incaseaza amenzile pentru nerezidenti are obligatia sa transfere sumele incasate la administratia locala de domiciliu a contravenientului. Nici aici nu sint norme foarte clare de aplicare. Nu exista inca un registru national al contraventiilor, si fiecare contravenient trebuie sa faca corespondenta postala cu copii de chitante cu autoritatea care l-a amendat si cu adm.locala de domiciliu pentru a le demonstra ca si-a platit amenda contraventionala.

    In cazul subectului de acum, probabil ca politia locala a localitatii va fi cea care va constata contraventia (cred ca este ilegal sa creezi obligatii unei institutii nationale cum e Politia Romana prin hotarire de Consiliul Local). Politia locala are dreptul sa constate contraventii, dar maximul pe care il poate face (si nu stiu daca si poata sa faca) este sa transmita proc.vb.de contrav. la adm.locala de domiciliu. Codul Fiscal in mod cert nu prevede obligatia ca adm. locala de domiciliu sa transfere sumele incasate pt. contraventie la adm.locala pe raza careia s-a constatat contraventia.

    Masura propusa la Bucuresti este utila pentru reducerea poluarii in aglomerarile urbane. Trebuie creat este si cadrul legislativ in autoritatle locale sa poata folosi optim instrumentele de impunere si conformare.
  • 0 (4 voturi)    
    10 lei (Miercuri, 14 august 2019, 15:04)

    Mihail. [utilizator]

    Ce cauta in centrul Bucurestiului unul care plange dupa 10lei?!
  • 0 (2 voturi)    
    O mizerie (Miercuri, 14 august 2019, 15:41)

    rtibv [utilizator]

    Pai sa puna si Brasovenii si Constantenii aceeasi taxa.

    Sa ii aud pe cei care sunt cu masini cu B cum se plang ca nu e fair sa plateasca taxe peste tot pe unde se duc.

    Sa o vad pe Firea ca merge la ski la Poiana Brasov sau la mare la Mamaia si e taxata ca merge cu masina de Bucuresti (a primariei probabil, si in campanie electorala, ca e mandra ca e romanca ca altfel in alte zone)....
  • -3 (3 voturi)    
    Otokarul se pierde cu Firea (Miercuri, 14 august 2019, 15:43)

    Remarque [utilizator]

    Bine ca a cumparat autobuze Otokar cu motor termic, care polueaza si merg si pe diesel. Chiar m-am gandit o clipa ca vrea sa rezolve cu adevarat problema. Dar nu...
  • 0 (4 voturi)    
    Vom avea primari mai bogati ca Firea (Miercuri, 14 august 2019, 19:54)

    denvarel [utilizator]

    Urmatoarea lista de comune si orase este invitata sa introduca taxe pentru toti cei care au numere de B si IF:
    Crevedia,
    Bolintin Vale,
    Mihailesti,
    Comana,
    Frumusani,
    Fundulea,
    Mariuta,
    Movilita,
    Fierbinti-Targ,
    Gherghita,
    Potigrafu,
    Poenarii Burchii,
    Ologeni,
    Niculesti,
    Tartasesti

    Doar 10 lei/zi... Cu statie de taxare si tot tacamul...
  • 0 (0 voturi)    
    Auto cu GPL (Joi, 15 august 2019, 7:27)

    John Country-Less [anonim]

    A luat cineva in consideratie autovehiculele care functioneaza cu GPL? Ele la ce norme de poluare sunt trecute?
  • +1 (1 vot)    
    INTREBARI (Joi, 15 august 2019, 12:08)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    doamna primar,
    de ce nu asigurati un transport decent, mai intai ? asta inainte de a elimina de pe strazi masinile bucurestenilor ?
    de ce, linia 41 nu circula cu doar 3 saptamani inainte de inceperea scolilor ?
    de ce, cartier drumul taberei nu are inca metrou, desi, trebuia finalizat din 2016?
    de ce, lucrari din bucuresti, bat pasul pe loc, starnind nori, de praf si mizerie, mai ceva decat autoturismele vechi ?
    de cet-urile vechi si mult mai poluante intreaba cineva ?
    Rezolvam problema ca la Londra, sau mai stiu eu ce capitala europeana ??? Sa comparam standardul de viata de acolo, cu al nostru, si apoi sa tragem concluzii...
    Desfiintati parcuri si nu extindeti zonele verzi, dar putem sa discutam de poluare...
    Tot orasul e plin de praf si mizer, dar.....
    Conduc o masina din 2000, nu pentru ca imi place, ci pentru ca nu imi pot permite altceva... cand nu o voi mai avea, voi pune in grija primariei, 5 oameni, care depind de ea...ca mine sunt multi
  • 0 (0 voturi)    
    Pai de ce nu o face ca in Londra (Joi, 15 august 2019, 13:45)

    decedat [utilizator]

    Ca tot am vazut comentarii de genul M25 din Londra ....
    Pai sa fie ca acolo, ai un disel, 10,25 £ sa intri in oras cu ea.

    Daca masina e pe bulgaria/alta tara EU sau non-EU ce faci? singurele amenzi trimise sunt cele de radar. Pe bune, ce vorbim aici.

    Am mers eu in Austria cu propria masina si nu am platit taxa de drum. Stii ce a fost, o scrisoare ca cine a condus masina, le-am dat copie dupa permis si gata. Nu pot trimite amenzi!

    Si daca ai luat o amenda de circulatie, o platesti si gata. Punce nu pot sa iti dea, simplu ca e alt sistem.

    Deci ce face FiFi e un fel de joc ge glezne.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version