SONDAJ Primarul Firea vrea să interzică mașinile poluante în centrul Bucureștiului. E ok?

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 14 august 2019, 11:24 Actualitate | Administratie Locala


Sondaj interdictie masini poluante - Bucuresti
Foto: Hotnews
Primarul Gabriela Firea vrea să fie interzis accesul mașinilor poluante în centrul Bucureștiului. Un proiect ce include această măsură va fi supus dezbaterii publice și apoi aprobării Consiliului General, urmând să fie aplicat de anul viitor.

  • E ok măsura propusă? Participă la sondajul HotNews.ro





Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














10610 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    depinde foarte mult de cum e aplicata (Miercuri, 14 august 2019, 11:36)

    liviu_ [utilizator]

    in esenta e o masura buna DAR
    1 - banii trebuie folositi pentru a lua masuri pentru imbunatatirea calitatii aerului (multe dintre ele inseamna transport mai fluid: infrastructura, parcari, metrou, transport in comun, piste de biciclete etc). A se citi banii sunt pentru bucuresteni, NU ca sa fie furati!
    2 - asta nu poate insemna oare faptul ca or sa se aglomereze rutele "ocolitoare"?! Daca e liber in centru , dar la periferie se sta de 2 ori mai mult, s-ar putea ca rezultatul sa nu fie cel asteptat. Nu stiu cum o sa fie, dar poate ar trebui niste studii inainte sa aruncam cu masuri! Eu am euro6, nu-mi pasa... vb. pur si simplu ca idee!
    • +3 (3 voturi)    
      masuri (Miercuri, 14 august 2019, 13:24)

      Just2019 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Multe dintre masuri, pentru imbunatatirea calitatii aerului, at fi sa redea in folosinta, toti copacii maturi de peste 30 de ani, taiati fara mila, toate spatiile verzi defrisate, parcurile si gradinile "modernizate", constructiile monument daramate, de cel putin 10 ani incoace(de pe la Oprescu in coace), a carei opera de distrugere, a continuat-o madamme Firea cu brio.
    • +1 (3 voturi)    
      hai sa vedem intai cum functioneaza (Miercuri, 14 august 2019, 14:11)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      nu cred ca chiar simplu sa prevezi efectele in practica. Totusi, ceva trebuie facut, si, chiar ma tem ca pana la urma tot nu se va face nimic... pana la anul mai e mult.
      Pentru Firea masura asta e singura sansa sa mai castige un mandat. Daca nu face nimic oricum nu o mai voteaza nimeni.
    • +1 (1 vot)    
      Nu, nu este o masura buna (Duminică, 18 august 2019, 12:56)

      bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Ni se cer bani, de proiecte si programe, anticipat (Banii inainte, ca la CVE......!!). Fara studiu de infrastructura si impact, etc...
      Nici un proiect, nu a imbunatatit momentan viata capitalei...Reteaua de Metrou, nu poate prelua pe de-a intregul transportul integral al cetatenilor, STB-ul se tareste la fel, capitala e murdara si plina de praf de la santierele neterminate
      Cum vrei sa renunt si la masina personala, cand, nu-mi oferi nimic sigur. Doar proiecte si vorbe, Madam FIFI...
      Fa singura un calcul, Doamna Primar : Ai inmatriculate in Bucuresti, masini pina la Euro 3 aproape 50% din parcul auto...E gata STB si Metrorex sa preia sarcina suplimentara a celor nevoiti sa circule altfel decat masina proprie??? Adauga si muncitorii navetisti, multi chiar angajati ai PMB care vin cu masini proprii, din Jud Dambovita si Giurgiu la munca...Existe si alte argumente logice, pentru care, masura e inoportuna : Sa lasam ECOLOGISMUL, pina cand gasim solutii concrete la problemele astea. Putem cel mult sa oprim inmatricularea masinilor venite din vest mai vechi de 10 ani prin RAR, sau mecanisme legale, nu heirupism cretin
  • -7 (25 voturi)    
    masina... (Miercuri, 14 august 2019, 11:42)

    AdrianAdr [utilizator]

    mașina nu este o necesitate (mai ales in Buc)...asa ca opțiunea toți trebuie sa aibă acces egal e aiurea. Avem acces prin folosirea mijloacelor de transport in comun. Măsura nu va stopa importul de mașini SH dar va mai tempera, dacă se implementează cum trebuie, aglomerația din oraș.
    • +4 (8 voturi)    
      poate pentru tine (Miercuri, 14 august 2019, 12:55)

      keenox [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      Poate pentru tine nu e o necesitate. Daca ai ceva de rezolvat prin bucuresti si trebuie sa umbli pierzi o zi intreaga si te enervezi daca folosesti transportul in comun. Cu masina te misti mult mai bine.
    • +6 (8 voturi)    
      Masina... (Miercuri, 14 august 2019, 15:26)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui AdrianAdr

      ESTE o necesitate, in ce secol traiesti ?! Vrajeala asta a lu" firea e ca sa mai scoata niste bani, o doare pe ea undeva de mediu ... sau se indoieste cineva de asta .
      Oricum , o consider discriminatorie, nu e in stare sa modernizeze -fluidizeze traficul, nu face investitii, dar nu mai stie cum sa stoarca bani ..
      • +2 (6 voturi)    
        in ce secol traiesti?.. (Joi, 15 august 2019, 10:20)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui blackarrow

        Masina personala este o durere de cap in plus. In 2019, intr-o capitala europeana, nu ai nevoie de masina. Dar Bucurestiul nu este capitala europeana, ci capitala unei tari bananiere care are norocul sa se afle la marginea Europei. Tara bananiera cu locuitori proaspat coborati din copac.. unii mai pomanagii, altii snobi cu ifose. Cine nu se adapteaza, emigreaza.

        De ce nu ai nevoie de masina? Pentru ca 5 zile din 7, daca ai treaba in centru, poti folosi metrou, autobuz, tramvai, bicicleta, trotineta, propriile picioare, taxi, uber, yango..... Pentru celelalte 2 zile, daca pleci din oras, te poti urca in tren sau in avion. Daca pleci in vacanta, poti sa inchiriezi masina. Preferabil electrica sau macar hibrid. Dar vorbim de capitale europene...
        • +2 (2 voturi)    
          Corect... (Joi, 15 august 2019, 15:40)

          blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          intr-un fel, asa este intr-o capitala europeana , practic vorbim de posibiliatti multiple de deplasare , in conditii civilizate, cu benzi speciale pt. biciclete, cu retele de autobuze, trenuri, etc -bine puse la punct . Dar asta inseamna ca daca vrei sa dispui de avantajele unei masini proprii- te duci unde vrei , fara sa astepti , nu te inghesui cu altii, confort ,etc-sa le si ai , adica nu cred ca in capitalele europene moderne nu te poti plimba cu masina dupa cum vor muschii tai . In Bucuresti e o necesitate masina , pt ca nici alte variante nu sunt grozave , dar e costisitoare si are dezavantaje clare . E si o optiune personala, multi oameni vad masina ca unicul mod de deplasare pe care-l accepta -din diverse motive .
        • +1 (1 vot)    
          lui pehas... (Duminică, 18 august 2019, 12:36)

          bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Masina personala, cand ai un serviciu, in care ti se pune conditia existentei ei la angajare, nu e un moft...
          Mergi matale pe bicicleta, trotineta sau mai bine cu dricul, cand cari doua plase de cate 10 kg la cumparaturi.
          Ai circulat cu metroul, tramvai-ul sau autobuzul in Drumul Taberei ??? (Mai ales cu metroul ???!!!)
          Bucurestiul, nu are inele ocolitoare ale centrului, ca majoritatea capitalelor ocolitoare, deci masura nu are cum sa functioneze. Paralizeaza 1/4 din populatia cu masini din capitala, care se vor repezii pe STB....Si sa vezi aglomeratii si nervi si....
          Ce dracu faci cu o masina electrica ? La ce o incarci ? Cate statii de alimentare ai in Bucuresti ????
  • +22 (22 voturi)    
    vinieta Bucuresti (Miercuri, 14 august 2019, 11:54)

    TDragos [utilizator]

    Nu am o problema cu taxe pentru masinile vechi si poluante dar este o tampenie sa pui vinieta pentru masinile care nu sunt inmatriculate in Bucuresti si Ilfov. Ce facem daca pun toate orasele vinieta? Cele mai multe masini de firma sunt inmatriculate in Bucuresti chiar daca sunt localizate efectiv in alte orase. In plus, toti bucurestenii care fac turism prin tara vor ajunge sa plateasca viniete prin alte orase? Cei din Ilfov sunt exclusi deoarece acolo sta clanul Pandele?
    Cand ridica primaria masinile abandonate pe trotuare, printre blocuri sau la marginea strazilor?
  • +13 (15 voturi)    
    DUamna Gabi = Populista de Serviciu (Miercuri, 14 august 2019, 11:56)

    un domn [utilizator]

    Taxiurile Galbene, conduse de Croncanii Majestatii Sale Pandele Intaiul fumega cu miile in TOATE zonele Bucurestiului, asa ceva nu am citit ca va Reglementa
    • 0 (2 voturi)    
      pe alea le reglementeaza uber-ul (Miercuri, 14 august 2019, 14:07)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      in mod natural.
  • +6 (6 voturi)    
    Piața Obor e in centru? (Miercuri, 14 august 2019, 12:40)

    Traian2015 [utilizator]

    Adică o interesează sănătatea oamenilor sau confortul interlopilor care locuiesc în piața Unirii? Nu sunt Bucureștean, dar Bucureșteni, nu fiți păcăliți. Tot traficul din centru se va redirecționa pe sub blocurile voastre. Mașinile care trec prin centru doar tranzitează. Dacă nu vor tranzita prin centru vor tranzita prin Stefan cel Mare de exemplu. Vor fi ambuteiaje mai mari timp in care motoarele vor emite mai mult. Măsura va produce poluare în zonele rezidențiale, acolo unde respiri 16 ore pe zi. Toate pentru cine?
  • +4 (10 voturi)    
    Poluarea (Miercuri, 14 august 2019, 12:50)

    Alexos [utilizator]

    ar fi mult redusa daca RAR ul si politia si-ar face datoria. Toate cazaturile trec ITP-ul dar lasa dare de funingine in urma.
    • +4 (6 voturi)    
      da, si sunt euro 6 (Miercuri, 14 august 2019, 16:01)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Alexos

      dar cu 300 000 km la bord care scot fum.
      Vinieta asta ar trebui sa tina cont de mai multi factori, in primul rand cantitatea de noxe masurata anual, nu valorile din fabrica.
      Sunt convins ca o dacie 1300 intretinuta bine de un mosneag polueaza mai putin decat un bmw euro 6 la mana a 7-a adus din vest, si cu motor de 3-4litri
      • -1 (3 voturi)    
        euro zero (Miercuri, 14 august 2019, 22:36)

        Iascrijan [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        NICI POVESTE. oricât ai întreține o dacie 1300, poluează de multe zeci sau chiar sute de ori mai mult decât o mașină Euro 6, indiferent câte milioane de km o avea la bord.

        Detest fumegătorile ca toată lumea, dar hai să nu ne pripim și să aruncăm vorbe dacă nu cunoaștem realitatea.

        https://www.smmt.co.uk/wp-content/uploads/sites/2/Euro-dates.jpg
  • +8 (8 voturi)    
    Nu cred ca e legala (Miercuri, 14 august 2019, 13:21)

    jorj_bv [utilizator]

    Nu-s bucureștean.
    Dar o taxa asa zisa de poluare care se aplica doar străinilor e dubioasă. Livrarea de mâncare, agenții de vânzări, taximetriștii care se plimbă în continuu nu poluează? Nivelul taxei este foarte ridicat - de 20 ori mai mult decât impozitul pe o mașina de mic litraj - 1400 cm3.
    • -2 (6 voturi)    
      Poate e (Miercuri, 14 august 2019, 15:48)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Poate e dubioasa, dar nu sunt de acord cu ce zici tu ca taxa e prea scumpa pt ca e de 20 ori mai mult decat impozitul. Impozitul e MULT prea ieftin, de-aia si-au luat toti masini.
  • +6 (6 voturi)    
    Neconstituțională = Ilegală (Miercuri, 14 august 2019, 15:00)

    LAMAS [utilizator]

    Orice taxă discriminatorie - București / Provincie - este neconstituțională și se atacă foarte ușor în justiție (sau la CC). Nici o șansă să treacă.
    Taxă pentru poluare DA, se poate și poate fi chiar utilă, dar trebuie să fie egală pentru toți.
    • -4 (6 voturi)    
      pai hai s-o facem legala (Miercuri, 14 august 2019, 16:02)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui LAMAS

      sa plateasca si provincia taxa, chiar daca nu circula in Bucuresti. E bine asa ?
      • +3 (3 voturi)    
        Doar prostii (Miercuri, 14 august 2019, 18:25)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        vorbesc despre poluare in Rromania, care polueaza cam cat un trib din jungla, in comparatie cu altii! Amaratii de romani, care aduna cu greu câțiva banuti, sunt obligați sa suporte fel de fel de piedici pentru a se bucura de o mașina, la mana a paispea. Timp de 100 de ani alții au poluat la greu și nu le-a mai impus nimeni restrictii, chiar dacă și noi respiram aerul poluat de ei, iar acum ii preocupa grija de „distrugerea mediului” la care tot ei sunt campionii. Primii 3 mari poluatori: 1. China - 8,240,958 mii tone CO22.; SUA - 5,492,170 mii tone CO23.; India - 2,069,738 mii tone CO2.
        Dacă se vor aduce masiv mașini secondhand, sigur vor scadea prețurile și vor deveni mai accesibile mașinile mai bune, iar cele mai vechi vor ajunge la fier vechi. Mai gândiți și cu capul vostru, nu va lăsați manipulati de producatorii auto.
  • +6 (10 voturi)    
    mediu (Miercuri, 14 august 2019, 15:21)

    VasileSurciuc [anonim]

    D-na Firea e total in afara problemei ,cum de altfel in intreaga sa activitate,daca o interesa calitatea aerului din Bucuresti era bine sa fi cumparat autobuze electrice,nu porcariile astea turcesti si cu asta cred ca a inteles toata lumea cam cum NU GANDESTE D-NA FIREA!
    • -4 (10 voturi)    
      tu nu circuli cu autobuzul (Miercuri, 14 august 2019, 16:03)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui VasileSurciuc

      vorbesti aiurea-n BMW-u.

      Autobuzele noi reprezinta o imbunatatire simtitoare in traficul orasului.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version