DEZBATERE PUBLICĂ Disputa între trotinetiști, pietoni și șoferi. Pe unde, în ce condiții ar trebui să circule trotinetele și de ce Primăria nu face un regulament

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 5 iulie 2019, 7:37 Actualitate | Esenţial


Trotinete
Foto: Hotnews
Numărul trotinetelor electrice din București a crescut în ultimele luni, după ce Primăria Capitalei a dat 30.000 de vouchere de 500 de lei pentru achiziția de trotinete electrice/biciclete, dar și după intrarea Lime, Flow și Wolf-e pe piața din București, cele trei servicii de închiriere aducând peste 1.500 de trotinete electrice. În plus, pentru a scăpa de aglomerația din trafic, tot mai mulți bucureșteni aleg să investească banii în așa ceva. Deși este un mijloc de transport rapid și nepoluant, potrivit pentru traficul infernal din oraș, apariția unui număr atât de mare de trotinete electrice într-un timp scurt are potențial de scandal, așa cum s-a întâmplat și în alte orașe din Europa.

În absența pistelor pentru biciclete și a reglementărilor, trotinetiștii merg pe trotuar, iar pietonii reclamă că au viteză mare și sunt neatenți. O altă parte merg pe carosabil, însă de multe ori nu cunosc regulile de circulație și nu poartă cască, ceea ce îi pune în pericol și nemulțumește șoferii. Nici șoferii nu sunt atenți la trotinetiși și nu respectă regulile de circulație.

La finalul lunii iunie, a fost depus la Camera Deputaților un proiect de lege care să reglementeze domeniul, însă mai durează până va fi aprobat. La Paris, scandalul este mai vechi și autoritățile au interzis deja circulaţia cu trotinete electrice pe trotuare.

Cum a crescut numărul trotinetelor electrice în București

În perioada 2017-2018, Primăria Capitalei a acordat 30.000 de vouchere pentru achizitionarea de biciclete, biciclete electrice, trotinete electrice si dispozitive de tip Segway/Ninebot si accesorii ale acestora.

În această primăvară, trei companii care închiriază trotinete au apărut în București: Wolf-e, Lime și Flow. Wolf-e s-a lansat în aprilie, deblocarea costă 2 lei și apoi se adaugă 50 de bani/minut. Lime, s-a lansat la finalul lunii mai și prețurile sunt 3 lei la deblocare plus 60 de bani/minut de călătorie. Tot în mai s-a lansat și Flow, la care costul de pornire este 2 lei, la care se adaugă 50 de bani/km. Lime a anunțat că aduce în București 1.000 de trotinete electrice, Flow până la 640 de trotinete electrice, iar Wolf-e câteva sute, nu s-a precizat exact numărul. Companiile au încheiat parteneriate cu Primăria Capitalei, activitatea desfășurându-se pe domeniul public.

Și numărul trotinetelor electrice va crește în următorii ani. Mihai Pătrașcu, șeful Evomag, unul dintre cei mai mari retaileri online de astfel de vehicule, a declarat pentru HotNews.ro, la finalul lunii mai, că piața vehiculelor electrice va totaliza 30.000 de unități în acest an, potrivit estimărilor sale, din care 80% sunt trotinete electrice. Evomag a vândut anul trecut cam 8.000 de trotinete. Cele mai ieftine trotinete costă 1.000 de lei, iar bugetul mediueste de 2.000 de lei. Vezi aici ce trotinete electrice au cei de la Evomag în ofertă.

Ce probleme sunt

Principala problemă a celor care folosesc trotinetele electrice este că nu au pe unde să meargă, în absența pistelor pentru biciclete. Mai exact, Bucureștiul are circa 10 km de piste pentru biciclete. Citește aici de ce suntem în această situație. Astfel, cei care folosesc trotineta electrică merg fie pe trotuar, fie pe carosabil și se descurcă cum pot. Fiindcă trotinetele electrice prind viteză destul de mare, până la 25 km/oră, pietonii sunt deranjați și se tem că vor fi loviți. ”Nu este normal să mergă cu așa viteză pe trotuar, sunt copii, oameni bătrâni. Zilele trecute era să mă zboare o trotinetă”, a povestit Nadia, pieton. Probleme apar și când trotinetiștii mai curajoși merg pe carosabil. Pe de o parte, unii dintre ei nu respectă regulile de circulație, nu poartă cască și se pun în pericol. Pe de altă parte, șoferii sunt și ei neatenți și nepăsători și pot lovi trotinetiștii. ”Folosesc trotineta fiindcă m-am săturat să stau în înghesuiala din mijloacele de transport care stau blocate în trafic. Ajung foarte repede și confortabil unde am nevoie. Merg și pe trotuar, și pe carosabil. Nu se poate merge numai pe trotuar deorece sunt mașini parcate, iar bordurile nu sunt aduse la nivel, trebuie să oprești și să te dai jos de pe trotinetă. Atunci când sunt obstacole pe trotuar, merg pe carosabil. Din păcate șoferii nu sunt foarte atenți sau nu observă trotinetele. Trebuie să am eu grijă”, a povestit Elena, care folosește de câțiva ani trotineta.

Un proiect de lege ar putea reglementa domeniul

Un proiect de lege depus de deputatul PNL Sorin Moldovan la Camera Deputaților, propune modificarea Codului rutier și reglementează circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice. Potrivit documentului, trotineta electrică este definită ca un „vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”. Bicicletele, trotinetele electrice și mopedele trebuie să aibă „mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare.

Proiectul propune ca trotinetele electrice să circule pe pistele pentru biciclete, dacă acestea există. Documentul mai prevede ca numai persoanele cu vârsta peste 14 ani să poată merge cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice, iar cei care au sub 18 ani trebuie să poarte cască de protecție.

În forma actuală a Codului rutier, trotinetele electrice care ating viteze mai mari de 25 de kilometri pe oră intră la categoria mopede, prin urmare cei care le conduc ar avea nevoie de permis de conducere. În plus, mopedele trebuie înmatriculate și nu au voie să circule pe trotuar. Firmele care închiriază trotinete electrice au limitat viteza acestora la 24 km/h, pentru a nu se încadra în categoria mopedelor.

Reglementarea trotinetelor este necesară pentru a evita amenzile! În Codul Rutier vehiculele electrice care depășesc viteza de 25 km/h sunt considerate mopede. Astfel, foarte multe trotinete electrice intră în această categorie pentru care se solicită permis de conducere categoria AM și este necesară inmatricularea acestora la autoritățile locale. Prin inițiativa mea parlamentară definim în mod separat trotinetele electrice astfel încât ele să nu fie asociate mopedelor. Astfel, trotineta electrică este definită ca fiind vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW. Utilizatorii de trotinete electrice vor avea de respectat regulile de circulație pe care le respectă un biciclist. În plus am introdus obligativitatea de a purta cască de protecție dacă aceștia au sub 18 ani. Pentru a ține pasul cu schimbările din societate consider necesară modificarea propusă, astfel încât utilizatorii cât și restul participanților la trafic dar și pietonii să fie în deplină siguranță”, a explicat Sorin Moldovan, pe pagina de Facebook, după depunerea proiectului de lege.

Și companiile care închiriază trotinete electrice își doresc reglementarea domeniului.

Salutăm inițiativa autorităților în ceea ce privește reglementarea transportului eco-friendly atât de necesar într-o metropola deja sufocată de poluare. Chiar dacă nu avem încă o legislație si infrastructură care să ne susțină corespunzator, cu toții știm că prevenția este cheia și putem contribui împreună la crearea unui spațiu sigur în trafic”, au postat cei de la Flow pe pagina de Facebook.

Marian Ivan, reprezentant al Organizației pentru Promovarea Transportului Alternativ în Romania (OPTAR), spune că trotinetele nu pot circula pe trotuar și nici pe pistele pentru biciclete, cel puțin după reglementările actuale.

”În primul rând, trotineta electrică este acționată de un motor, deci nu mai este un vehicul care poate fi asimilat mersului pe jos, cum este trotineta simplă, ci este un autovehicul. Chiar dacă nu este reglementată ca atare în codul rutier, este un autovehicul, deci nu are voie pe trotuar, asta este clar. Mai departe, bineînțeles, este nevoie de o reglementare, să se discute despre acele trotinete electrice care ajung la viteze foarte mari, nu cele care ajung la 24 km/oră. Dezbaterea este obligatoriu să existe fiindcă problemele se pot rezolva doar prin discuție. Nefiind reglementate, situația este ciudată. În mod normal trebuie să respecți regulile de circulație ca orice autovehicul. Dacă trebuie sau nu să circule pe pista de biciclete, este problematic deoarece în definiția pistei pentru biciclete nu este inclusă și categoria trotinete electrice, deci nu ar avea dreptul să circule pe acolo. Ca să circule trotinetele, pistele trebuie să fie de foarte bună calitate”, a explicat Marian Ivan pentru HotNews.ro.

De ce Primăria Capitalei nu dă un regulament

Mihai Teodorescu, directorul Direcției Transporturi din Primăria Capitalei a declarat pentru HotNews.ro că Primăria Capitalei va elabora un regulament pentru trotinetele care circulă în București după modificarea Codului Rutier și definirea ca atare a trotinetei. ”Nu putem reglementa îninte. Așteptăm să vedem cum se va modifica Codul Rutier. În parteneriatele închiate cu firmele care închiriază trotinete, noi am limitat viteza la 24 km/oră, ca să nu intre la categoria mopede. În plus, cei care închiriază au pus în aplicații câteva reguli care trebuie respectate de utilizatori”, a explicat Mihai Teodorescu.

Cum s-a întâmplat la Paris

Autorităţiledin Paris au interzis deja circulaţia cu trotinete electrice petrotuare, iar măsura urmează să se aplice pe întregul teritoriu al Franţei, sancţiunile pentru neconformare fiind amenzi de 135 de euro, a anunţat ministrul francez al Transporturilor, Elisabeth Borne, în luna mai.

Noile reglementări vor intra în vigoare pe întregul teritoriu al Franţei începând din septembrie, a declarat Elisabeth Borne, conform publicaţiilor Le Parisien, Aujourd'hui en France şi Le Figaro.

Reglementările figurează într-un proiect de decret elaborat de Ministerul Transporturilor în colaborare cu Ministerul de Interne. Decretul urmează să fie aprobat de Consiliul de Stat din Franţa. Printre noile dispoziţii se numără interdicţia de a circula pe trotuar cu un vehicul care poate depăşi viteza de 25 km/h. Vehiculele electrice de genul trotinetelor vor putea atinge cel mult 50 km/h şi vor rula doar pe piste speciale. Circulaţia trotinetelor pe trotuare va fi interzisă, la fel şi pe şosele.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















15357 vizualizari

  • -23 (65 voturi)    
    Sunt doua scenarii . . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 8:33)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . . posibile: 1- Le interziceti sa circule in reteaua rutiera si 2- Circula pe unde pot, pe carosabil, pe trotuar. pe piste amenajate cu riscurile personale sau pentru ceilalti participanti la trafic! Parerea mea este ca trebuie interzise in traficul rutier si pietonal! Cine vrea sa se joace sa o faca in curtea proprie! Nici in parcuri nu ar trebui acceptate daca nu sunt amenajate piste speciale pentru biciclisti si trotienisti! Asta pentru ca reteaua noastra rutiera este invechita, ingusta si nu permite delimitari(piste) pentru ele!
    • +21 (55 voturi)    
      al treilea scenariu.. (Vineri, 5 iulie 2019, 9:01)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Reteaua "noastra" rutiera este a tuturor, deci este clar ca trebuie sa fie impartita in asa fel incat sa avem toti acces.

      Perceptia ca cei care merg pe bicicleta sau trotinete electrice vor doar "sa se joace" este una extrem de ingusta. Snobism ieftin.. si-a luat dorel conserva pe 4 roti si se crede buricul pamantului, emancipat social, singurul indreptatit sa foloseasca soselele urbei si ale patriei. Cum sa stea dorel blocat in trafic in conserva lui de 1,5 tone cu o herghelie de cai la dispozitie cand altii se strecoara cu trotineta pe langa? Inadmisibil!
      • +15 (27 voturi)    
        trotinetele sunt bune pentru multi (Vineri, 5 iulie 2019, 9:41)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        oameni. Recunosc ca eu nu le-as folosi ptr ca mi-ar fi frica sa nu dea taximetristii peste mine...insa, pentru cine are curaj, sunt foarte bune (pentru cine nu stie, taximetristii au o ura teribila ptr cei cu trotinete electrice).
        Totusi, traim intr-o tara cu legi, si e bine sa se specifice ce reguli trebuie sa respecte cei cu trotinete electrice. Adica, eu, ca sofer in trafic, ce sa ii consider? Autovehicul sau pieton?
        Acum circula alandala...adica se baga pe carosabil intre masina mea si bordura, motiv ptr care ii consider autovehicul. Dar, la primul semafor la care eu am rosu, el o ia prin dreapta pe trecerea de pietoni si traverseaza catre inainte, considerandu-se pieton. Apoi iar e autovehicul, si tot asa in functie de cum ii convine.
        Nici asa nu e bine, trebuie niste reguli clare si aici, sa stiu daca e autovehicul (si atunci ii dau prioritate daca o are) sau e pieton si ii dau prioritate cand e pe trecere.
        • +10 (30 voturi)    
          Și dilema dvs care e ? (Vineri, 5 iulie 2019, 10:45)

          Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Înțeleg vidul legislativ și ambiguitatea creată, dar, în scenariul invocat de dvs., dacă stați la semafor iar trotinetistul profită de ambiguitatea legislativă și traversează pe trecere ca un pieton, dvs. aveți dilema dacă să dați sau nu peste el, neștiind clar ce e ?...
          • +11 (15 voturi)    
            pieton (Vineri, 5 iulie 2019, 11:09)

            hollow [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

            bănuiesc că se referă la faptul că trece pe trecere pe trotinetă. Bicicliștii, pentru a avea prioritate pe trecere trebuie să coboare, de exemplu, altfel se supun regulilor vehiculelor — ceea ce oricum e o idee bună pentru toată lumea, fiindcă e mult mai greu să vezi pe cineva care trece în viteză pe trecere decât un pieton. În momentul ăsta dacă faci dreapta pe o trecere și lovești pe cineva care trece pe trotinetă, nu e foarte clară culpa legală, deși e destul de evident că un șofer nu ar avea timp să vadă un obiect care apare cu 25km/h în fața lui de pe trotuar sau din lateral. La bicicliști Poliția Rutieră va constata, în principiu, culpa biciclistului, dacă trecerea respectivă nu are și pistă de biciclete semaforizată (nu râdeți, sunt vreo 4-5 în București).
            Cel puțin eu așa înțeleg dilema lui @bancher.
            • 0 (12 voturi)    
              Scenariul invocat... (Vineri, 5 iulie 2019, 12:28)

              Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui hollow

              ...de 'bancher' era acela că dumnealui stă la semafor, dacă recitiți comentariul său. Dacă stă la semafor, stă pentru că e roșu și basta. Poa' să vină trotinetistul să facă și grătar cât șoferul are roșu, e treaba lui ce legi încalcă și ce amenzi își ia. Șoferul stă cuminte la stop. De aceea nu văd unde ar fi nelămurirea.
              • +9 (13 voturi)    
                Pareti a nu avea permis (Vineri, 5 iulie 2019, 13:38)

                Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

                Daca trotinetistul continua inaintarea poate sa se intersecteze cu vehicule care vin din stanga / dreapta si, in cazul asta nu-i numai treaba lui. Intra printre pietoni, se intersecteaza cu masinile care vin de pe directia perpendiculara, acesi/acestea pot face manevre in care sunt implicati si altii.
                Ca sofer, in afara de respectarea regulilor de circulatie in litera lor mai ai si obligatia nescrisa sa evaluezi potentialul pericol care vine din partea altor participanti la trafic si sa-l preintampini atat cat este posibil. Evolutia unui trotinetist poate fi atat de imprevizibila incat duce la situatii periculoase chiar daca el scapa neatins.
                Asadar, macar sa se aplice regulile de la biciclete, daca nu chiar si mai restrictiv.
                Din punct de vedere al conducatorului auto, vehiculele mici: trotineta, bicicleta chiar motocicleta reprezinta un pericol mai mare deoarece se deplaseaza pe traiectorii care, de cele mai multe ori sau pentru un interval destul de mare de timp, nu sunt in raza vizuala.
                Daca rezultatul este un accident, nu te incalzeste cu nimic ca celalalt a fost vinovatul si asta, chiar si daca vinovatul plateste cu viata sau cu rani mai mult sau mai putin grave greseala/prostia.
                Dupa cate vad eu, dvs ca trotinetist v-ati dori sa nu se aplice reguli ci doar imbuibatii aia de soferi sa va faca loc oriunde va hotarati pe moment ca vreti sa mergeti ca doar voi sunteti viitorul.

                Fridom , tata!!!
              • +6 (6 voturi)    
                si daca am dreapta intermitent (Vineri, 5 iulie 2019, 16:18)

                bancher [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

                ce fac? Conform legii, pot sa fac dreapta, daca dau prioritate tuturor care o au. Ma uit in stanga, vad ca nu sunt autovehicule, semnalizez intentia, si o iau in dreapta....dar acolo imi apare pe trecere un cetatean pe trotineta electrica. Ce il consider??/ Daca e pe jos si o impinge, este clar ca e pieton. Dar daca e pe trotineta si goneste cu 20 km/h, ce il consider?
                asta nu spune legea.
          • +4 (12 voturi)    
            si daca vine din dreapta (Vineri, 5 iulie 2019, 11:32)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

            ce faci? Ii dau sau nu ii dau prioritate de dreapta?
            Daca e pieton, nu ii dau, daca e autovehicu ii dau.
            La fel daca traverseaza pe la coltul blocului, de pe un trotuar catre cel de vis-a-vis: daca e pieton, nu ii dau prioritate, dar daca eu vin cu masina de pe alta strada si fac dreeapta/stanga pe strada pe care trece el, iar el e considerat autovehicul, ar trebui sa ii dau prioritate.
            Prioritatea se schimba dupa cum esti considerat, sofer sau autoturism...
            • -4 (6 voturi)    
              Si daca vine un biciclist din dreapta ce faci? (Vineri, 5 iulie 2019, 12:28)

              banel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              .
              • +4 (4 voturi)    
                ii dau prioritate, (Vineri, 5 iulie 2019, 16:20)

                bancher [utilizator] i-a raspuns lui banel

                cu siguranta. Conform legii , daca biciclistul este suit pe bicicleta, este considerat autovehicul si trebuie sa ii dau prioritate de dreapta.
                Ca multi soferi nu stiu asta, e alta discutie.
              • 0 (0 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Duminică, 7 iulie 2019, 22:55)

                [anonim] i-a raspuns lui banel

        • +1 (9 voturi)    
          Nu numai taximetristii... (Vineri, 5 iulie 2019, 11:23)

          marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Mergeam la pas cu o trotineta Lime, traversam pe trecerea de pietoni, si semaforul pietonal verde a inceput sa clipeasca anuntand iminenta culoare rosie... Ca sa nu incomodez eventualii soferi, am decis sa ma urc pe trotineta si sa "dau viteza"... Mare greseala! Un autoturism (nu taxi) care tocmai se apropiase de trecerea de pietoni venind de pe artera ce avea verde intermitent (pentru viraj la dreapta), a gasit de cuviinta sa accelereze brusc ca sa treaca el primul, blocandu-mi calea. Noroc ca am avut atentia sporita si am franat instantaneu, altfel intram in portiera lui... Atunci m-am uitat la semaforul pietonal: tocmai se schimba din verde intermitent in rosu.
          • +7 (9 voturi)    
            daca erati (Vineri, 5 iulie 2019, 12:34)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

            pe langa trotineta, si o impingeati cu mana, erati considerat pieton si nu era culpa dvs.
            Dar, fiind pe trotineta, nici nu stiu cum sa va consider ptr la legea nu spune nimic.
            De aici si dilema mea de mai sus, trebuie clarificate niste situatii, se cere un regulament privind circulatia trotinetelor electrice.
            • +6 (6 voturi)    
              Poate fi luata legislatia (Vineri, 5 iulie 2019, 14:16)

              Ord [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              dintr-o tara unde se circula mult cu bicicleta/trotineta si tradusa. Nu am inventat noi apa calda oricat de destepti ne credem ca natie.
              • +4 (6 voturi)    
                ??? (Vineri, 5 iulie 2019, 14:40)

                Y [utilizator] i-a raspuns lui Ord

                Inainte sau dupa ce iau si pistele?
            • +1 (3 voturi)    
              Posibil (Vineri, 5 iulie 2019, 18:48)

              marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              ... dar eram pe trecerea de pietoni pe verde intermitent, el venea tot pe verde intermitent dar s-a grabit sa intre repede pe trecerea de pietoni desi a vazut ca ma urcasem pe trotineta ca sa "eliberez" mai repede locul. Verde intermitent la mine insemna ca trebuie sa ma grabesc cu traversarea. Verde intermitent la el insemna ca poate trece numai daca are calea libera, ceea ce nu era cazul: eram eu pe trecere.
        • +1 (5 voturi)    
          Dar cu bicicleta nu e la fel? (Vineri, 5 iulie 2019, 12:27)

          banel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Cu biciclistii cum procedezi? Au fix acelasi regim ca si trotinetistii.
          • +3 (3 voturi)    
            unde scrie acest lucru? (Vineri, 5 iulie 2019, 16:22)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui banel

            nu e nici un regulament scris privind trotinetele electrice.
            In Germania, pana nu s-a dat publicitatii regulamentul privind circulatia trotinetelor pe drumurile publice, nu a fost unul pe strazi.
            Si nu, nu sunt similare ptr ca , daca ai trotineta buna, poti intrece si masina in acceleratie, daramite bicicleta.
        • +2 (8 voturi)    
          mai exact, ce te deranjeaza?.. (Vineri, 5 iulie 2019, 12:31)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          scenariul cu traversatul pe trecerea de pietoni ca sa ti-o ia inainte este hilar. daca ai rosu in intersectie, cum sa aiba pietonii verde pe aceeasi directie de mers?

          dar sa admitem ca se intampla cumva si "trotinetistul" se strecoara pe trecerea de pietoni, fara sa incurce traficul auto. ce te deranjeaza de fapt? ca nu a respectat regulile auto sau perceptia ca ar fi trisat? daca tu stai blocat in trafic, trebuie sa stea si el, doar ca sa respecte reguli arhaice?.. pai traficul este blocat exclusiv de masini!
          • +3 (3 voturi)    
            nu intelegi mai omule (Vineri, 5 iulie 2019, 16:35)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ca sunt si situatii in care la semafor am dreapta intermitent, si daca am dreapta intermitent legal am voie sa fac dreapta cu masina, cu conditia sa dau prioritate pietonilor care sunt pe trecere? Si in situatia asta pe trecere gasesc o trotineta, care merge cu 25 km/h, de nici nu am timp sa o vad..
            Intelege ca sunt situatii si situatii, mai ales in Bucuresti unde in ultimul an s-au inmultit semanfoarele cu dreapta intermitent ca ciupercile dupa ploaie.
            Imi e greu de crezut ca nu te-ai intalnit cu astfel de situatii...
            • 0 (4 voturi)    
              inteleg, si eu sunt sofer (Vineri, 5 iulie 2019, 20:07)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              casti bine ochii inainte sa faci dreapta. este responsabilitatea ta.

              daca iesi mai des din tara o sa fii surprins cate situatii ai in care faci dreapta peste pista de biciclete, fara semafor. ce faci? te asiguri inainte sa faci dreapta. mare scofala.. merge cu 25km/h!.. pai cum te asiguri intr-o intersectie nesemaforizata in care trebuie sa cedezi la masini care merg cu 50km/h daca tu nu esti in stare as te asiguri la o trotineta?
          • +1 (3 voturi)    
            de curios, (Vineri, 5 iulie 2019, 17:24)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            in ce oras conduci si cati kilometri ai la activ daca spui ca scenariul spus de mine e hilar?? O fi hilar ptr un oras de marimea Falticeniului, dar in Buc astfel de situatii se intampla: sunt intersectii mult mai complicate decat un oras de provincie, intersectii de mai multe strazi, intersectii cu semafoare galben intermitent sau cu verde intermitent catre dreapta.
            Nu totul e simplu intr-un oras cu trafic aglomerat.
            • -3 (5 voturi)    
              curiosule (Vineri, 5 iulie 2019, 20:12)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              in urma cu ~150.000 km am invatat sa conduc in Bucuresti. cred ca e suficient, dar daca nu este, am avut ocazia sa conduc prin mai multe orase din Europa. toate avand mai multi biciclisti decat capitala noastra. cu timpul, inveti sa te uiti si in oglinda din dreapta. sau stanga... daca esti in UK.
      • +5 (9 voturi)    
        Normal, Dorel (Vineri, 5 iulie 2019, 11:37)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        are Biemvieu siecond hiend 5,5 litri, consum 25 l/100 km
      • +14 (14 voturi)    
        ?? (Vineri, 5 iulie 2019, 11:40)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Dar e corect ca unii sa lase trotinetele in mijlocul trotuarului in fata liceului? Macar langa gard se poate? Sau sa dea peste pietoni, in aceeasi zona, pentru ca intarzie la ore?
        Cu siguranta unii dintre cei care comenteaza pro sunt detinatori sau implicati in fenomen.
        Parerea mea este ca atat timp cat sunt civilizati va fi OK. Dar daca vom avea trotuare pline de trotinete abandonate si pustime zbarnaind in toate directiile fara sa se uite ca mai sunt si pietoni pe trotuar, nu mai e OK.
        • +2 (2 voturi)    
          civilizati? (Vineri, 5 iulie 2019, 14:32)

          young_e [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

          civilizatiile au disparut, am vazut eu la teleenciclopedia, cand eram mic. lege, nene.
      • +2 (8 voturi)    
        eh sanki (Vineri, 5 iulie 2019, 11:55)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        i-auzi, ai inceput in forta. De la fiecare dupa capacitati, fiecaruia dupa nevoi. Bravo tati, macar tu ai onestitatea de a ne-o spui intre ochi.
      • +4 (10 voturi)    
        pentru Vali Cel Batran (Vineri, 5 iulie 2019, 12:00)

        Frankie [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Cu mentalitatea celor ca tine, NU ne vom face bine niciodata ca popor din pacate
        • -2 (2 voturi)    
          sa tu . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 15:53)

          Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

          . . . solutia pentru rezolvarea situatiei si eu voi bate din palme!
      • 0 (2 voturi)    
        Si cum . . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 16:18)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        . . . imparti o singura banda pe sens, ca sa aiba parte fiecare parte de ,,banduta" lui? Ai dreptate! Fiecare are dreptul sa circule cu mijlocul de transport pe care il are si il agreaza! Dar daca e mare inghesuiala cum rezolvi situatia? Criticandu-ma pe mine nu o rezolvi! Da solutia si eu iti voi pupa papucii!
        • +1 (3 voturi)    
          Se rezolva simplu! (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 12:18)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          Faci sens unic pentru masini. Sunt convins ca s-ar fluidiza un pic traficul din Bucuresti daca s-ar folosi mai des (si bine gandit..) sensurile unice.

          Dar majoritatea cazurilor cu o banda pe sens sunt de fapt 2 benzi din care una e blocata de masini parcate. Acolo e clar ce trebuie facut, nu?
      • 0 (0 voturi)    
        Soferii platesc taxe (Vineri, 12 iulie 2019, 22:11)

        vigni [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        este soseaua a tuturor, dar cei cu autoturisme platesc taxe in plus
        Plus ca legea va permite si unor grandomani sa meaarga pe gheata, zapada, pe ger, apoi sa vina la servici sa stranute si sa imparta microbi, sau sa ia concediu medical de raceala si sa platim noi ceilalti mai grijulii ignoranta lor
        Aici nu e ca pe munte ca sa aleaga fiecare ce vrea sa faca cu viata lui
    • +13 (27 voturi)    
      Reteaua asta invechita de care vorbesti (Vineri, 5 iulie 2019, 9:06)

      eleVenereCtions [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      se poate rezolva relativ usor in destul de putin timp. Desigur, ar necesita eliminarea PSD-ului de la guvernare.
      • 0 (2 voturi)    
        Neamtul Haussman . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 16:08)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui eleVenereCtions

        . . . ca sa faca Parisul sa arate ca astazi pur si simplu l-a daramat pentru ca nu avea alta solutie. La fel si cu Bucuresti-ul.Ca sa faci pe placul si nevoia tuturor trebuie pur si simplu reconstruit Astea sunt strazile si nu ai ce le face. Eu nu sunt bucurestean, dar prevad ca veti ajunge sa circulati ca la Dhaka, adica fiecare pe unde se poate strecura, pentru ca nimeni nu va va face un alt oras asa cum a facut Haussman cu Paris-ul
    • +22 (36 voturi)    
      Trotinetele sunt bune si necesare (Vineri, 5 iulie 2019, 9:18)

      Imax [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Mai multe trotinete ->mai putine masini in trafic -> mai putina poluare. Lime trebuie sa isi schimbe modul de tarifare de la minut pe km. Nu este ok sa goneasca toti pe trotuar cu 24 de km/ora. Si eu merg cu trotineta si confirm ca 24 de km pe trotuar e mult. Eu as limita viteza pe trotuar la maxim 18 km /ora.
      Cetatenii trebuie sa voteze iar primaria trebuie sa rezolve problemele cetatenilor. Din pacate nici unii nu fac mai nimic.
      • +11 (17 voturi)    
        cum limitezi viteza pe trotuar? (Vineri, 5 iulie 2019, 9:45)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Imax

        daca ma grabesc undeva si am chef de alergat, imi dai amenda? daca te loveste cineva care alearga cu 18km/h crezi ca o sa fie totul bine?.. :))

        trotuarul este pentru pietoni. biciclistii nu au voie pe trotuar, indiferent de viteza (nu discutam de copii..). cred ca aceeasi regula ar trebui sa se aplice si la biciclete.
        dar daca tot e dezbatere de metode alternative de transport, eu merg pe role cu ~20km/h. evident, nu pe trotuar, desi e ilegal sa merg pe carosabil. oricum o dam, regulile nu rezolva tot, mai e nevoie si de un dram de bun simt.
        • +6 (6 voturi)    
          Nu se poate (Vineri, 5 iulie 2019, 11:48)

          Imax [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Viteze o pot limita decat cei care au bun simt. Recunosc ca nu ai cum sa verifici exact viteza si mai ales in Romania unde politia nu exista cu adevarat ca in alte tari civilizate. Se fac ca nu vad ce este sub nasul lor. Merg doar pe sesizari si alea nu le rezolva.
          Mersul cu trotineta pe strada este posibil doar unde ai bordura libera fara masini parcate asta ca sa nu primesti o usa in fata.Din pacate Bucurestiul nu este un oras pentru biciclisti. Nu avem infrastructura si trebuie sa le imbini pe amandoua trotuar si strada cu foarte mare atentie. Se poate doar limita viteza la firmele care inchiriaza trotinete.
      • +4 (8 voturi)    
        esti in grava eroare (Vineri, 5 iulie 2019, 11:50)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Imax

        daca cetatenii ar vota, te-ar lasa fara trotineta. Nu as risca un vot de masa pentru nicio tehnologie, solutie sau produs nou.
        • -1 (5 voturi)    
          Cetatenii sa voteze primari care vor sa faca ceva (Vineri, 5 iulie 2019, 13:11)

          Imax [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Compara Bucuresti vs Cluj, Firea vs Boc sa vezi daca sunt diferente. In Bucuresti doar Oprescu a facut pista cu aia 10% comision. Alegatorii oricum ar fi ei toti nu vor sa mai piarda ore in trafic. Din acest motiv incurajarea transportului alternativ care te duce din puctul A in B in jumatate din timp este cea mai buna solutie pentru Bucuresti.
          Exemplu personal am redus timpul de la 60 de minute (masina) la 30 de minute (metrou si trotineta electrica mica de 7 kg) Am redus timpul din trafic cu 60 de minute pe / zi. Asa ca trageti si voi concluziile. E bine sa mai stai in trafic sau sa mergi cu trotineta ?
      • +2 (4 voturi)    
        La 24 de Km. . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 15:57)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Imax

        . . . pe ora poti omari un om! Nu ai ce cauta pe trotuar cu un mijloc de transport care dezvolta o asemenea viteza!
    • +15 (25 voturi)    
      mai bine .. (Vineri, 5 iulie 2019, 9:18)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      luam o banda de transport si o facem pentru trotinete si biciclisti ...
      • -2 (14 voturi)    
        nu rezolvi nimic (Vineri, 5 iulie 2019, 9:59)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

        tot timpul se va gasi cineva sa o blocheze cu masina, plus ca pericolul ramane foarte mare in intersectii, unde masinile care fac dreapta vor fi nevoite sa taie banda aia.
        cred ca ar trebui gandita o solutie cap-coada. "autostrazi" pentru biciclete/trotinete care sa traverseze orasul complet separate de traficul auto, cu pasaje subterane, cu pasaje supraterane unde este posibil. culmea este ca ar fi de 10 ori mai ieftin sa faci asa ceva decat pasajele rutiere. dar asta nu se va intampla in Bucuresti prea curand. poate daca se trezesc tinerii sa iasa la vot anul viitor?..
      • +1 (1 vot)    
        Da . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 15:58)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

        . . . daca ai avea cel putin trei benzi de circulatie pe un sens. Dar de unde sa le iei astazi!
    • +8 (18 voturi)    
      interzicere (Vineri, 5 iulie 2019, 9:38)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      Bravo, asta e o adevarata solutie, frate. Hai sa le interzicem ca sunt periculoase.
      Si daca tot facem asta, hai sa interzicem si masinile, ca omoara mii de oameni in fiecare an. Hai si submarinele dar mai ales navele spatiale.
    • 0 (6 voturi)    
      bravo (Vineri, 5 iulie 2019, 14:02)

      mi_po [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

      De 2 ani si jumatate fac drumul de acasa la servici si intors cu trotineta electrica. Am ajuns la 1600 km in oras (provincie) si in tot timpul asta nu am avut nici cea mai mica problema. Dar tu marite Vali cel Batran, cu gandirea ta cea mareata, ai sta sa le interzici!
      Nu reteaua e invechita si ingusta ci gandirea ta!
      • +4 (6 voturi)    
        Eu . . . (Vineri, 5 iulie 2019, 15:49)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui mi_po

        . . . am dat doua variante! De ce ma critici? Nu iti convine interzicerea lor, nu ai decat sa alegi prima varianta! Nu te lua de gandirea mea, ca nu faci decat sa ma jignesti! Da tu ideea care sa rezolve situatia si eu te voi aplauda! Hai sa te vad! Eu am avut curaj sa spun ce gândesc! Nu esti singurul care m-a umplut de bale si rahat sa stii, desi acest forum ar trebui de fapt sa duca la gasirea celei mai bune solutii pentru traficul si infrastructura actuala!
  • -2 (14 voturi)    
    selectie dupa viteza (Vineri, 5 iulie 2019, 8:43)

    xyz2033 [utilizator]

    40km/h v max pt trotinete electrice
    12 km/h viteza medie pt masini in Bucuresti
    fara medie pt biciclete (combinatie de gropi, canale, pietoni care se arunca, necedari prioritati, cosuri de gunoi puse la prima ora pe pista, alte obstacole , crengi pe la pietoni, samd )
    daca pista e "de biciclete", ce cauta rolele si trotinetele pe acolo ?
    de mopede si scootere nu mai zic.
    daca ciclistii nu pot sa mearga cu "mai mult de" viteza x constant, la trotinete electrice nu apare limitarea si ele nu pot merge printre gropi. deci pe asfalt e cel mai bine pt ele.
  • +10 (20 voturi)    
    alternativa fiabila (Vineri, 5 iulie 2019, 9:20)

    programatoru [utilizator]

    toti trebuie sa fim constienti ca fiecare sa aiba o masina e imposibil, ca transportul in comun este depasit din multe puncte de vedere, ca poluarea generata de masini este mare si ca din cauza ei suferim toti

    deci obligatoriu trebuie sa gasim solutii si sa le aplicam : constructia de parcari, eventual terenurile nefolosite, in parteneriat primarie-proprietar sa fie amenajate pentru asa ceva, trebuie facut loc pentru piste de biciclete si pentru trotinete
    cu cat vor fi mai multe de astea in trafic, inseamna mai putine masini, mai putine masini inseamna un trasnsport public mai eficient ca timp, si care poate fi extins mai usor

    e important sa realizam ca poluarea exista si ne afecteaza pe toti
    • +7 (19 voturi)    
      educatia in primul rand! (Vineri, 5 iulie 2019, 9:56)

      codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

      1. degeaba ai parcari, daca ele-s la mare distanta (peste 20 metri) de locul unde vreau io sa merg ghiolbanul? nooo.. masina tre' sa fie la iesirea din bloc!

      2. o masina de fiecare? ce-ai, domle, imi zici mie ce sa fac cu banii mei? ce, daca vreau, post sa-mi iau si al treilea cazan (de vreo 4-500 euro), pe care-l parchez unde vreau io!

      3. poluare, incalzire globala? nu ma intereseaza, io am aceu!
    • -1 (3 voturi)    
      Alternativa "viabila" (Vineri, 5 iulie 2019, 11:01)

      Adrian81 [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

      Cred ca ai vrut sa spui Alternativa "viabila".
      Sau te referi la o alternativa cu un Mean Time Between Failures foarte mare? :)))
    • 0 (2 voturi)    
      din contra (Vineri, 5 iulie 2019, 11:04)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

      multi au cate 2 masini :)
  • +10 (14 voturi)    
    Mda (Vineri, 5 iulie 2019, 9:29)

    The_Dude [utilizator]

    Si monociclul electric de ce nu e inclus in Proiect? Sunt la vanzare unele cu viteze de pana la 30 km/h.
    • +2 (6 voturi)    
      mono (Vineri, 5 iulie 2019, 9:36)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

      Pentru ca sunt idioti. Ce conteaza cate roti are? Dar cand e vorba sa faca reguli cad toti in betia puterii si descriu in exces fara sa se gandeasca la ce e esential si ce nu conteaza.
      In codul rutier curent de ex. se enumera ce tip de motor poate asa aiba un moped. Ori pe vremea aia nu exista mai nimic electric pe piata.
  • +5 (13 voturi)    
    incadrare (Vineri, 5 iulie 2019, 9:51)

    ecou [utilizator]

    Cred ca cel mai bine ar fi ca bicicletele, trotinetele si monociclurile sa aibe acelasi regim. utilizatorii sa respecte aceleasi reguli (porti o casca usoara, te dai jos cand treci pe la zebra, nu mergi pe trotuar, respecti culoarea semaforului, folosesti banda dedicata daca exista, nu ai ce cauta pe benzile 2-3 etc) iar modificarile aduse la vehicul (ex. anularea limitarii de viteza) sa fie considerate infractiuni. Primariile ar trebui obligate prin lege sa asigure benzi speciale sau macar conditii rezonabile pentru acest mic trafic si parcari tampon ieftine si sigure unde sa iti poti lasa masina si poti folosi un vehicul alternativ. In minunata noastra capitala folosirea unei biciclete (teoretic reglementata) o faci pe propriul risc, pentru ca de cele mai multe ori esti silit sa faci slalom printre masini, sa eviti masinile parcate aiurea si gropile samd
    • -2 (18 voturi)    
      vrei banda speciala (Vineri, 5 iulie 2019, 11:44)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui ecou

      din ce bani ? ca tu nu vrei sa platesti nimic, nu rca, nu casco, nu impozit, nu carburant. Ma tata, citesc si ma minunez, comunismul nu numai ca n-a murit ci infloreste. Nu vreti voi sa le confiscati oamenilor masinile si casele ? Eventual vita din batatura.
      • +1 (9 voturi)    
        ai grija ce-ti doresti.. (Vineri, 5 iulie 2019, 13:18)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        s-ar putea sa descoperi ca sunt multi dispusi sa plateasca penibilul impozit anual de 100-200 de lei ca sa aiba o banda intreaga pe carosabil. un "rca" pentru biciclete si trotinete cred ca va fi 10 lei pe an (proportional cu valoarea pagubelor la 20km/h), casco e optional, carburant!?... :)
        dar tu ai fi dispus sa cedezi jumatate de carosabil daca platim amandoi in mod egal? nu de alta, dar unii biciclisti au si masina, pentru care platesc si pe care o lasa acasa.
      • +2 (6 voturi)    
        Din ce bani? (Vineri, 5 iulie 2019, 14:01)

        Ord [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Dar aia care se dau cu trotineta nu platesc taxe si ei. Ce numai soferii platesc taxe in tara asta si toate drumurile s-au facut numai cu banii soferilor?
      • +2 (4 voturi)    
        bre.. (Vineri, 5 iulie 2019, 14:23)

        mi_po [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Bre Mircea, sunt tari extrem de capitaliste, gen Olanda, Danemarca etc, in care bicicleta e la loc de cinste. Au luat chiar o banda din carosabil si a transformat-o in doua de biciclete si ca sofer mergi dupa bicicleta (Asta in olanda). Asa ca nu iti mai da foc ca nu sunt banii ca e doar o falsa impresie. Si stai linistit, nu iti ia nimeni vita din batatura!
  • +17 (23 voturi)    
    La Paris cum este? (Vineri, 5 iulie 2019, 10:06)

    123ms [utilizator]

    Propun sa fie interzisi pietonii. In Bucuresti (nu stim la Paris...), pietonii incurca masinile care circula sau sunt parcate pe trotuare.
  • +11 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 5 iulie 2019, 10:34)

    [anonim]

    • +1 (1 vot)    
      e greu... (Vineri, 5 iulie 2019, 13:59)

      Nsm [utilizator] i-a raspuns lui

      Este utopic ce zici tu aici...
      Cam ce viteza maxima are o bicicleta? Eu pot sa merg cu cursiera cu 60kmh max si 40 kmh medie, dar unii merg si mai tare (vezi Tour de France).
      Carosabilul este si ptr biciclisti si ptr trotinete si ptr pietoni (in Buc unde nu au loc pe trotuar de masini) It's a fact
  • +9 (13 voturi)    
    Nu pe trotuar (Vineri, 5 iulie 2019, 10:56)

    Adrian81 [utilizator]

    Eu nu sunt de acord cu mersul lor pe trotuar. Cum spunea si alt utilizator, nu sunt mijloace pietonale cum sunt bicicletele si trotinetele normale. In mod sigur vor fi pietoni loviti de trotinetisti. Nu mi se pare normal ca, pe trotuar, cineva sa trebuiasca sa se fereasca de trotinete care zboara cu 25 Km/h pe langa ei.

    Pe sosea sau pe benzile de biciclete sunt singurele locuri unde ar trebui sa aiba voie sa circule.
    Totusi, si pe sosea ar trebui sa fie niste restrictii. Ar trebui sa se aplice exact aceleasi prevederi ca si la masini/motociclete.
    Mai exact: dovada cunoasterii regulilor de circulatie (un permis de conducere sau atestat sau ceva echivalent ce poate fi suspendat), casca de protectie, asigurare de raspundere civila pentru cazul in care cauzeaza un accident, taxe de drum, etc.
    • -1 (13 voturi)    
      Depinde pe ce trotuar (Vineri, 5 iulie 2019, 11:56)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Adrian81

      Pe trotuarul de la metrou televiziune spre Piața Presei, apoi mai departe spre aeroport si mol Băneasa, dimineața NU E NICIUN PIETON!
      Ar fi păcat ca toți bicicliștii si trotinetele care merg la servici în zonă să ocupe banda 1 în defavoarea mașinilor.
      Poate mai sunt și alte exemple!
      E mai logic ca deplasarea pe trotuar să se facă numai dacă e liber și dacă nu, să se reducă viteza la viteza pietonului.
  • +1 (7 voturi)    
    ! (Vineri, 5 iulie 2019, 11:05)

    tudorr [utilizator]

    Sa intre pe carosabil DACA au permis! Daca nu, ghionion! In rest 1 trotineta, bicicleta=1 masina in minus!
  • +20 (20 voturi)    
    Si de pietoni cine se ocupa? (Vineri, 5 iulie 2019, 11:13)

    benicio [utilizator]

    Mereu se vorbeste de conditii mai bune pentru masini, de piste pentru biciclisti, acum mai nou de trotinetisti. In viitor o sa se vorbeasca de hoverboardisti. Sau cine stie ce traznai din astea mai apar. Dar pietonii? Cand o sa fie trotuarele libere? Fata masini parcate, fara piste de biciclete, fara reduceri de trotuar pentru a face parcari, fara chioscuri si piete volante. Deja cu caruciorul de copil nu ai nici o sansa sa mergi pe multe din trotuarele din Bucuresti, trebuie sa mergi pe carosabil. De parca tot orasul e gandit sa nu se mearga pe jos.
    • +1 (1 vot)    
      foarte bine (Vineri, 5 iulie 2019, 19:30)

      xyz2033 [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      dezbaterea corecta:
      doriti ca primaria sa injecteze fondurile disponibile in parcari pt masini si sa interzica ulterior parcarea "pe la pietoni" cu amenzi drastice ?
  • +19 (23 voturi)    
    viteza "ucide" (Vineri, 5 iulie 2019, 11:17)

    marchiza [utilizator]

    Acum cateva zile mergand pe trotuar a dat peste fica-mea un individ ce mergea pe o trotineta electrica ce avea in jur de 20 de ani. Cred ca avea cel putin 20 km/h si a venit din spate fara sa-l vad. Tot el era cu gura mare ca de ce merg pe mijlocul trotuarului. A avut noroc ca fica-mea nu a patit nimic dar s-a ales cu o sperietura.
    TROTUARUL ESTE DOAR PENTRU PIETONI.
    Daca vrei sa mergi cu altceva pe el (masina, bicicleta, trotineta, ozn..) iti ASUMI INTEGRAL orice accident si mergi cu VITEZA MAXIMA a unui pieton, adica 6 KM/H. Nu ai loc, te opresti si depasesti in siguranta.
    • +8 (10 voturi)    
      sunt de acord cu tine... (Vineri, 5 iulie 2019, 12:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui marchiza

      asa zis si eu, trotuarul e ptr pietoni nu ptr alte mijloace de transport.
      • -3 (9 voturi)    
        Pe bune ca trotuarul e numai ptr pioetoni (Vineri, 5 iulie 2019, 14:06)

        Ord [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ti-as trimite o poza din fata casei unde stau sa vezi trotuarul impartit in 2 ptr biciclete/trotinete etc si cealalta parte ptr pietoni. Din 5m cat are trotuarul 3m este pista, nu mai zic de benzi destinate bicicletelor acolo unde trotuarul este ingust. Cu asa mentalitate veti progresa si scapa de trafic cand Dancila o sa fie doctor in Limba Romana.
        • +2 (2 voturi)    
          dar ce latime are acel trotuar? (Vineri, 5 iulie 2019, 16:23)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ord

          Merg des in Germania, acolo sunt trotuare late si ai loc de pista de biciclete pe trotuar....la noi, nu prea.
  • +17 (17 voturi)    
    in alte parti (Vineri, 5 iulie 2019, 11:27)

    StefanZatag [anonim]

    In Germania ce nu e reglementat e interzis. Asa ca au stat toti cuminti pana pe 16 iunie cand au fost reglementate trotinetele electrice.
    Sunt permise doar pe pistele de biciclete, iar unde nu sunt piste, pe carosabil. Complet interzise pe trotuar.
    Aceeasi solutie si in cazu bicicletelor, cu exceptia ca sunt permise pe trotuar daca insotesti un minor sub 7 ani pe bicicleta.
    Dar solutia asta simpla si eficienta este bazata pe ani de investii in pistele de biciclete.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_in_Berlin
    • +9 (13 voturi)    
      corect (Vineri, 5 iulie 2019, 11:55)

      Alex_100 [utilizator] i-a raspuns lui StefanZatag

      Asta este solutia cea mai buna si totul functioneaza perfect numai ca cineva s-a gandit sa investeasca in piste de biciclete (infrastructura) si nu in biserici gigantice.

      Multumim Firea...
  • 0 (16 voturi)    
    Draga Catiusa (Vineri, 5 iulie 2019, 11:41)

    mmmircea [utilizator]

    Te rog sa nu mai folosesti termenul de investitie. In orice economie functionala e asociata cu o plasare de capital cu scopul de a obtine profit. Cand vorbim de transport public, vorbim de cheltuieli si subventii. Daca vrei sa-ti minimizezi cheltuielile, alegi varianta in care tu scoti cat mai putin din propriul buzunar si statul subventioneaza restul, ca in cazul transportului in comun sau al trotinetei. Cand spun statul ma refer de fapt le redistributie, ca statul nu produce bani din aer. Statul ia banii din taxele tuturor si plateste discretionar catre diverse grupuri de cetateni diverse beneficii, ca pensiile speciale sau ca subventia pentru transportul gratuit pe calea ferata a studentilor. Ambele doua abateri grave de la bun-simt in primul rand, dar asta e alta discutie. Problema la noi e ca sunt multi cu mana intinsa la trotineta, la bicicleta la ratb si prea putini care sa-i sustina in mod direct, bangand zilnic la pompa la 6 lei un litru care ar trebui sa coste in mod real 1.5-2 lei. Ori daca nu ai o baza economica, restul e gargara. Nu poti sa fii eco decat pe bani multi, ori matale doresti eco-subventionat, dar de catre cine si pana cand ?
  • +11 (15 voturi)    
    Orasele se dezvolta NUMAI pentru masini (Vineri, 5 iulie 2019, 12:02)

    Frankie [utilizator]

    Ca exemplu Bucuresti, toate proiectele mari de infrastructura din ultimii 30 de ani au fost dezvoltate numai si numai pentru a incuraja mersul cu masina: Podul Basarab, Mihai Bravu, Ciurel, Pasaj Baneasa etc
    • +3 (7 voturi)    
      depinde cum privesti: (Vineri, 5 iulie 2019, 12:40)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      din punctul meu de vedere aceste proiecte au fost facute pentru a decongestiona traficul (inclusiv RATB).
      Pentru pietoni poti sa spui ca se face metrou in Drumul Taberei sau s-a facut linia de metrou usor.
    • +6 (10 voturi)    
      Exact! (Vineri, 5 iulie 2019, 12:45)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      niciun prioiect nu a fost prevăzut cu piste pt biciclete!
      Oare de ce ? Prostie? Incompetență? Corupție? Indiferență?
      • +4 (4 voturi)    
        ba da (Vineri, 5 iulie 2019, 16:24)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Cel de pe Calea Victoriei....acolo sunt piste ptr biciclete si s-a luat din soseaua pentru masini.
        • 0 (2 voturi)    
          Da, 1km de piste (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 14:08)

          Frankie [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Sa taca fraierii ca bancher :)
    • +10 (14 voturi)    
      Degeaba (Vineri, 5 iulie 2019, 13:31)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Au bagat degeaba, numarul de masini s-a inzecit. Tot nu sunt parcari, este aglomeratie. Vor mai baga miliarde si beneficiul este mutarea aglomeratiei la urmatoarea intersectie pe traseu.

      Dar e bine pentru benzinari ei isi freaca mainile.

      Mai bine se dezvolta transportul in comun, mijloace alternative si o centura ca lumea sa poti ocoli orasul.
  • +8 (12 voturi)    
    eh (Vineri, 5 iulie 2019, 12:25)

    codyrocco [utilizator]

    oricum, ce atata agitatie? problema va fi taraganata pana la primele ploi din septembrie, cand va disparea de la sine, odata cu biciclistii/trotinetistii de ocazie.
    la mine'n oras cred ca [afara de mine] mai sunt doar vreo trei-patri tampi care sa faca naveta cu bicicleta pe ploaie/zloata :))
    • +4 (6 voturi)    
      In Romania da (Vineri, 5 iulie 2019, 14:12)

      Ord [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      prin alte tari se circula cu bicicleta si la -15grade si pe ploaie si pe vant.
      • 0 (2 voturi)    
        sa vezi ce aluneci tu (Vineri, 5 iulie 2019, 16:25)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        ci bicicleta la -15 grade....iti ingheata cauciucurile in 3 minute, vei derapa ca o sanie.
      • +1 (1 vot)    
        mda (Vineri, 5 iulie 2019, 16:26)

        codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui Ord

        cam pana la -15 ma bag si io, da' fara mizerie pe jos; sub -15 devine al naibii de incomod si mi-e sila sa port masti de schi s'asa., chiar daca nu bate vantul. ca daca bate... sub -5 e belea!
        • +1 (1 vot)    
          te sfatuiesc sa nu te bagi (Vineri, 5 iulie 2019, 17:20)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

          la astfel de temperaturi ingheata carosabilil, si vei aluneca ca o sanie....anvelope de iarna pentru biciclete nu exista.
          • +1 (1 vot)    
            Pe bune ca nu exista (Sâmbătă, 6 iulie 2019, 21:33)

            Ord [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            anvelope de iarna pentru biciclete? Prin tarile nordice au toti, google: dubbdäck
  • +5 (11 voturi)    
    Permis + Asigurare (Vineri, 5 iulie 2019, 12:36)

    cetatean_orasean [utilizator]

    Ar trebui ca sa fie obligatorii permisul de conducere si asigurarea, nu poti sa mergi printre masini fara sa cunosti legislatia, iar asigurarea in cazul in care avariezi vreo masina sau lovesti un pieton. Nu e de joaca trotinetele astea ating lejer 35km/h.

    Acum 2 saptamani un trotinetist i-a infundat portiera unui coleg si a fugit printre masinile din coloana, cum il identifici? Cine plateste dauna?

    Ca pieton am avut deja 2 incidente cu trotinetisti adulti: unul a iesit cu viteza dintre masinile care imi dadeau prioritate la trecerea de pietoni si putin a lipsit sa nu ma loveasca, iar altul l-a lovit din spate pe trotuar si a fugit, nu am putut sa-l prind. Primul trotinetist care ma mai atinge si reusesc sa-l prind ajunge direct in spital fara discutii.
    • -1 (3 voturi)    
      corectat (Vineri, 5 iulie 2019, 14:12)

      cetatean_orasean [utilizator] i-a raspuns lui cetatean_orasean

      "iar altul m-a lovit din spate pe trotuar si a fugit" - pe mine m-a lovit :)
  • +5 (13 voturi)    
    simplu (Vineri, 5 iulie 2019, 13:03)

    I [utilizator]

    se inchide o banda pentru autoturisme si se aloca exclusiv pentru transport in comun, trotinete, biciclete. Asta daca vrei cu adevarat sa nu mori de la poluare, sa nu arzi benzina degeaba stand la semafor si sa reduci poluarea fonica.
  • +11 (13 voturi)    
    Sa circule pe prima banda. (Vineri, 5 iulie 2019, 13:35)

    Mr.A [utilizator]

    In orice capitala civilizata , prima banda nu este pentru parcat mașini ci pentru biciclete , trotinete, mopede, etc.
    Ar trebui ridicate toate mașinile parcate ilegal, uneori chiar si pe banda a doua (Vezi la Dristor sau pe Ștefan cel Mare) si s-ar crea spațiu suficient pentru toată lumea.
  • +5 (7 voturi)    
    dupa mintea mea, asa ar trebui sa fie: (Vineri, 5 iulie 2019, 13:53)

    bigbrother [utilizator]

    Daca are motor si roti: pe carosabil, indiferent de capacitatea cilindrica (includ aici trotinete, mopedele si orice alta dracie care nu este doar cu propulsie umana ci foloseste, chiar si temporar, un motor).

    Nu are motor dar are roti si depaseste 15-20km/ora: pe carosabil SAU trotuar DAR pe un spatiu special amenajat (benzi speciale marcate si SEPARATE corespunzator).

    Orice altceva = spatiu pietonal.
  • -4 (8 voturi)    
    dilema (Vineri, 5 iulie 2019, 14:15)

    ber [utilizator]

    CCR isi bate joc de Romania si Hotnews dezbate problema trotinetelor. Asta imi aduce aminte de TVR cu
    emisiunea despre rododendroni, cand oamenii se bateau pe strada la Targu Mures in 1990.
  • +7 (7 voturi)    
    Primăria nu face un regulament (Vineri, 5 iulie 2019, 15:14)

    Irina25 [utilizator]

    Va face un regulament, dar intai trebuie sa moara cineva lovit de trotineta.
    Asa-i la noi: a fost nevoie ca un copil sa fie sfasiat de caini, pentru ca problema sa fie luata in serios.
  • +5 (9 voturi)    
    Flame-uri inutile (Vineri, 5 iulie 2019, 15:19)

    Bertino [utilizator]

    Subiect tipic generator de flame-uri, niciodata trotinetistii nu vor cadea la pace cu soferii, iar cauzele sunt multiple: nesimtire de ambele parti, ambii considera ca pot face orice pe drumul public, infrastructura deficitara. Din punctul meu de vedere trotinetistii ar trebui sa mearga exclusiv pe piste de biciclisti. Orice alta varianta - trotuar sau strada presupune aparitia de pericole. Treaba cu viteza maxima, sa fim seriosi, ce trotineta are vitezometru? Politia cum identifica infractiunile? exista radar pentru trotinete?
  • +6 (6 voturi)    
    MITOCANII (Vineri, 5 iulie 2019, 22:49)

    Cetateanu [utilizator]

    Din pacate ROmanica e plina de mitocani si marlani - cu auto, motocicleta, bicicleta, trotineta si responsabilitati. Cand circuli cu bicicleta, trotineta si n-ai sistem de lumini (macar un catadioptru) cum te numesti? Cand te bagi printre masini si tai cale vehiculelor cum te numesti? Cand faci la dreapta si te arunci pe banda trei si sari la bataie ca nu ti s-a dat "prioritate" de ala care venea pe banda 3 cum te numesti. Cand esti primar sef la "compania" de drumuri sau sef la politie circulatie si nu amenajezi intersectiile ca sa nu mai exista conflicte cum te numesti?
  • +1 (1 vot)    
    Totul e despre bani (Vineri, 12 iulie 2019, 16:13)

    MTG [utilizator]

    Toata chestia cu trotinete electrice are lobby puternic de la companiile care inchiriaza. Realitatea e ca nu sunt sigure pentru nimeni, pe ele sau langa ele, daca s-ar face un reportaj la Floreasca, s-ar vedea realitatea fenomenului si cati sunt loviti de si de pe trotinete pe zi.

    Orice reglementare fara placute de identificare, asigurare, permis e doar mita luata de parlamentarii care au propus proiectul de la companiile care inchiriaza trotinete electrice
  • +1 (1 vot)    
    CALM fratilor, vin si triciclete electrice din Chi (Vineri, 12 iulie 2019, 22:17)

    vigni [utilizator]

    vin si triciclete electrice din China, sa vedem atunci ce mai faceti cand se vor depasi trotinete cu triciclete

    Ehee ! mare e gradina Domnului

    Bine fac francezii ca apoi scapa controlul
    Autorităţiledin Paris au interzis deja circulaţia cu trotinete electrice petrotuare, iar măsura urmează să se aplice pe întregul teritoriu al Franţei, sancţiunile pentru neconformare fiind amenzi de 135 de euro, a anunţat ministrul francez al Transporturilor, Elisabeth Borne, în luna mai.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by