Mesajul unui procuror, după aprobarea modificărilor la Codurile Penale: În ritmul ăsta, infractorii ce acum îmi zâmbesc pe stradă, pentru că statul nu mă ajută să-i țin acolo unde le este locul, vor trece la nivelul următor

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 24 aprilie 2019, 18:34 Actualitate | Esenţial


Procuror Antonia Diaconu
Foto: facebook
„În ritmul ăsta, infractorii ce acum îmi zâmbesc pe stradă, pentru că statul nu mă ajută să-i țin acolo unde le este locul, vor trece la nivelul următor”. Este mesajul postat miercuri pe Facebook de procuroarea Antonia Diaconu, în ziua în care Camera Deputaților a adoptat proiectele pentru modificarea Codului penal și a Codului de procedură penală.
Antonia Diaconu, care este co-președinte al Asociației „Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor”, arată că „într-o societate ce se confruntă cu o creștere a infracționalității nu se micșorează limitele de pedeapsă, nu se micșorează termenele de prescripție, nu se abrogă infracțiuni, din contră”.

Iată mai jos mesajul postat pe Facebook de procuroarea Antonia Diaconu:

„Îți petreci o bună parte din viața învățând și dând examene, ai parte de multe nopți nedormite și ore peste program, muncești în condiții de stress și unii, mai puțin norocoși, în spații improprii și suprapopulate ( și nu mă refer la penitenciare), vezi, în fiecare zi, răul din oameni în toate formele lui, îți mai neglijezi viața personală, ești bălăcărit aproape seară de seară pe Tv și ești numit în toate felurile, ți se spune și unii cred, abuziv, necompetent, șobolan ... insert here orice adjectiv vehiculat, sunt multe..., te mai cercetează Inspecția Judiciară că ți-ai spus punctul de vedere, ți se mai transmite prin diferite canale de comunicare că ar trebui să stai mai liniștit, dar, te consolezi cu faptul că-ți place munca ta, o faci cu drag, rolul tău în societate e important, iar cei ce greșesc trebuie găsiți și trași la răspundere, însă, atunci când ți se iau toate instrumentele necesare pentru a-ți face treaba, nu te mai consolezi. Și atunci vorbești și explici și arăți și ... ajungi în același loc. Când zici că mai departe nu se poate ajunge, ți se demonstrează, cu încăpățânare, că se poate!!

Într-o societate ce se confruntă cu o creștere a infracționalității, nu se micșorează limitele de pedeapsă, nu se micșorează termenele de prescripție, nu se abrogă infracțiuni, din contră. Nu se dă cu pietre în oamenii ce încearcă, efectiv din răsputeri, să-și facă în continuare treaba, ei sunt ajutați, spre binele tuturor.

În ritmul ăsta, infractorii ce acum, îmi zâmbesc pe stradă, pentru că statul nu mă ajută să-i țin acolo unde le este locul, vor trece la nivelul următor.

Acolo vrem să ajungem?

Pentru că, regret să vă informez, am ajuns deja”.

Șeful Parchetului Constanța: Modificările le Codurile penale duc clar la îngreunarea luptei împotriva infracționalității

Un alt procuror, Viorel Teliceanu, șeful Parchetului Judecătoriei Constanța, a comentat pentru HotNews.ro impactul modificărilor aduse Codurilor penale, spunând că acestea vor duce clar la îngreunarea luptei împotriva infracționalității.

"Avem o dată o scădere a pedepselor, raportat la Codul penal anterior, și acum mai avem o scădere și a termenelor de prescripție. Adică răspunderea penală ajunge să fie din ce în ce mai îngreunată. Este evident că cineva are un interes", a declarat șeful Parchetului Constanța.

El a vorbit și despre modificări care nu au fost declarate neconstituționale, dar care îngreunează tragerea la răspundere a celor care au săvârșit fapte penale grave, un exemplu fiind introducerea unui termen de un an în care se poate face un denunţ.

"Prin toate aceste modificări se creeză mecanisme juridice, nu neapărat neconstituționale, care duc la înregunarea luptei împotriva infracționalității", a mai spus procurorul.



















20575 vizualizari

  • -25 (49 voturi)    
    Alta rezistoida (Miercuri, 24 aprilie 2019, 18:48)

    tony-s [utilizator]

    fara creier, toti sunt impotriva insa niciunul nu e capabil sa spuna 1 articol din lege care e neconstitutional.
    • +11 (21 voturi)    
      tonty-s draga (Miercuri, 24 aprilie 2019, 20:47)

      Filbert [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      Constitutional este si sa stabileasca pedepsele si termenele de prescriptie pentru infractiunile comise de dragnea, vilkov & co. la o jumatate de zi. Constitutional si normal, nu?!
      • -10 (12 voturi)    
        filbert nedraga (Joi, 25 aprilie 2019, 6:56)

        tony-s [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

        pentru fapte fara violenta interesul ar trebui sa fie recuperarea prejudiciuliu si amenda penala decat sa stea in inchisoare sa-i mai platim si aprox, 1000 euro/luna detentia.
      • -9 (9 voturi)    
        deci nu poti spune articolul (Joi, 25 aprilie 2019, 7:32)

        sorinnc [utilizator] i-a raspuns lui Filbert

        inteleg din ironia ta ca nu stii ce articole sunt schimbate prost asa ca faci ironii.
        Sa fie termenul pentru denunt stabilit la 1 an mi se pare de bun simt.
        Era un circ permanent in care cineva isi aducea amintea de ceva facut in liceu si fara probe acuzatul era tinut in arest preventiv.
    • -22 (34 voturi)    
      La puscarie! (Miercuri, 24 aprilie 2019, 21:21)

      SorinNica [anonim] i-a raspuns lui tony-s

      Eu nu inteleg de unde atata pasiune si determinare de a baga la puscarie oameni non-violenti. Presupun si sper ca nu sunt platiti in functie de cati ani de puscarie provoaca.
      Exista vreo dovada ca un an de puscarie in plus ajuta la reintegrarea unui infractor? Daca e violent, pot sa inteleg ca ti-e frica sa-l lasi pe strada, dar altfel care-i sensul?
      • +16 (16 voturi)    
        Sensul e... (Joi, 25 aprilie 2019, 7:47)

        blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui SorinNica

        incurajarea ! Astia prind curaj, escrocheaza mai mult, fura mai mult, oamenii cinstiti sufera deci mai mult , ti se fura mai mult ! E chiar asa greu de inteles ? Multi gagauti ...
      • +14 (14 voturi)    
        Si cum pedepsesti un hot? (Joi, 25 aprilie 2019, 8:07)

        Remulus si Rromus [utilizator] i-a raspuns lui SorinNica

        Ii iei banii furati inapoi? Adica sa mai incerce ca poate odata nu mai e prins...
      • +10 (12 voturi)    
        ironic (Joi, 25 aprilie 2019, 8:18)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui SorinNica

        nu cred că poți fi.
        Ești doar un alt lingău pesedac, borfaș în devenire sau chiar cu ceva antecedente.
    • +7 (9 voturi)    
      E bine (Joi, 25 aprilie 2019, 7:54)

      DurAndrei [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      E bine ca sefa ta, tuta analfabeta Viorica Vasilica Dancila are creier! Nu-i asa?
    • +7 (7 voturi)    
      bine (Joi, 25 aprilie 2019, 8:16)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      că știu acuma încă un borfaș care va trebui belit.
    • +5 (5 voturi)    
      Fara creier?! (Joi, 25 aprilie 2019, 10:36)

      cearly [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      Probabil dvs., sau nu stati bine cu atentia sau aveti mari interese personale in aceasta speta. Citez din articol: "Prin toate aceste modificări se creează mecanisme juridice, nu neapărat neconstituționale, care duc la înregunarea luptei împotriva infracționalității" ....
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Joi, 25 aprilie 2019, 11:31)

      mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      E constituional si sa fii prost... dar asta nu inseamna ca e bine.
  • +19 (25 voturi)    
    creștere a infracționalității (Miercuri, 24 aprilie 2019, 18:55)

    infernal [utilizator]

    Nu știu cum de există o creștere a infracționalității când toți din poliție / jandarmerie / magistratură / SRI / SIE sunt plătiți foarte bine, răsplătiți cu pensii chiar mai mari decât salariile.
    Problema este că nu au contribuit cu nimic în societate, "munca" lor nu se vede în societatea în care trăim.
    • +2 (14 voturi)    
      gresit (Miercuri, 24 aprilie 2019, 21:19)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui infernal

      De multe ori treci pe langa munca lor sau este oprita langa tine la semafor. Bine, n-ai zice ca se poate din salariu de bugetar, dar este foarte vizibila :D
    • -7 (9 voturi)    
      Esti in eroare (Joi, 25 aprilie 2019, 7:01)

      tony-s [utilizator] i-a raspuns lui infernal

      toate statisticile oficiale arata ca rata de infractionalitate e in scadere si e una dintre cele mai reduse din ue pt fapte cu violenta iar pt fapte de coruptie,la fel e in scadere si e mai mica decat in grecia, bulgaria si ungaria, stiu un rezistoid adevarat nu crede datele oficiale eurostat ci doar aberatiile din presa de propaganda.
      • +1 (1 vot)    
        Atat de bine stam .... (Vineri, 26 aprilie 2019, 22:22)

        blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

        la infractionalitate....ca tudorel a simtit nevoia sa le mai dea drumul , ca era prea mare siguranta noastra , nu ? De-aia ne ia UE in tarbaca, dupa ce dau astia legi pt. infractori ? Dupa ce a plecat Kovesi de la DNA , cred si eu ca a scazut coruptia , dar numai pe hartie, nu s-au mai dovedit ,ca si-au uns oamenii si pe acolo. De fapt in realitate coruptia e o cangrena in tara asta , miroase atat de tare de o simte mai repede UE decat unii romani care sunt anesteziati de prostia lor ...
    • +4 (4 voturi)    
      In special cu sri/sie atat de bine pregatiti (Joi, 25 aprilie 2019, 8:16)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui infernal

      si cu atatia morti si torturati la active, pentru 10 dolari si niste ciorapi, au reusit sa nu vada gruparea de infractori cocotata in functii de conducere a statului.
      Mi-ar fi rusine cu tehnica lor de supraveghere, aluzie la priza cu microfoane. Fix dupa aceea se uita hoasca.
  • +8 (20 voturi)    
    Exact! (Miercuri, 24 aprilie 2019, 19:30)

    Habermas [utilizator]

    Doar ca nu noi vrem sa ajungem acolo, ci pensionarii care in schimbul unor 10 lei in plus la pensie (si aia falsi, de fapt li se ia bani prin cresterea preturilor) sunt de acord sa fie eliberati infractorii.

    Asa isi iubesc ei copiii si nepotii.
    • -8 (16 voturi)    
      Asa isi iubesc ei copiii si nepotii. (Miercuri, 24 aprilie 2019, 20:17)

      Irina25 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      La fel cum va iubiti si voi parintii.
      • +6 (10 voturi)    
        Iubirea copiilor fata de parinti (Miercuri, 24 aprilie 2019, 20:57)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

        nu exista (in mod logic, Irina!) inainte de iubirea parintilor fata de copii. Daca prima exista, exista si adoua. Daca nu, nu.
      • +6 (12 voturi)    
        Cine... (Miercuri, 24 aprilie 2019, 21:06)

        Hydra [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

        ...mama d******i ne-a crescut? Nu generatia care acum la pensie? Sunt nemultumiti ca nu vreau sa ajung ca ei? Daca le-ar pasa asa mult de mine (nu personal, ci ca generatie) nu mi-ar mai vinde viitorul pe miri ce la pensie. Si eu am parinti, si au muncit ca sa aive o pensie (nu au nici speciala, nici de servicii) dar nu se bucura cand vad ca mie imi scade puterea de cumparare ca sa le dea lor praf in ochi. Daca erau talibani asa, cum sunt altii, nu ma stresam sa ma mai intereseze de ei. Pana la urma, coabitare inseamna sa iti pese reciproc unii de ceilalti. NU doar de interesul personal. Asa ca parintii aia de numiti, cand voteaza psd, in nici un caz nu isi aduc mai multa iubire in familie.
        • -5 (7 voturi)    
          Daca ti-a scazut (Joi, 25 aprilie 2019, 7:19)

          tony-s [utilizator] i-a raspuns lui Hydra

          nivelul de trai, ai o mare problema, intr-o perioada cand e o criza acuta de personal si somajul e la minime istorice, inseamna ca nu esti capabil/a sa-ti negociezi un salariu mai mare sau sa-ti gasesti un loc de munca mai bine platit, firmele sunt disperate sa gaseasca personal calificat.
          • +6 (6 voturi)    
            Ha (Joi, 25 aprilie 2019, 10:16)

            Hydra [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

            Lucrez in inginerie, sunt platit chiar foarte bine. Insa asta nu e scuza sa fiu "faultat" de cate ori imi fac piata, doar ca pentru au luat unii masuri imbecile. Nu ma deranjeaza mult, insa nu inseamna ca nu observ. Si nu inseamna ca nu vad unde e problema reala. Masurile luate de politruci in ultimii ani.
            De asemenea, daca eu observ acea scadere, oare cum o resimt cei pacaliti cu 100-200 de lei pensie, aceeasi ce ne-au crescut zic.
      • +6 (12 voturi)    
        Intreaba-te (Miercuri, 24 aprilie 2019, 21:31)

        alibaba: 10 AUGUST 2018 [utilizator] i-a raspuns lui Irina25

        de ce nu si-ar iubi un copil parintele!

        A cui ar putea fi vina pentru situatia asta?
    • +10 (10 voturi)    
      "Asa isi iubesc ei copiii si nepotii." (Miercuri, 24 aprilie 2019, 20:26)

      alibaba: 10 AUGUST 2018 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Cel care ti-a dat minus nu are ce am citat eu.
      Si nici mama si nici tata.
  • +8 (16 voturi)    
    Oamenii au (Miercuri, 24 aprilie 2019, 19:50)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Ce au votat. Sa le fie de bine! In plus nu e doar PSD-ul ci mai e si sprijinul ALDE si UDMR. Asa e in democratie: oamenii voteaza pe cine vor dar sunt si responsabili pt votul lor. Hitler a fost votat democratic dar de platit a platit si neamtul de rand. Nu a fost scutit.
  • -2 (12 voturi)    
    Cine i-a lasat sa ajunga pana aici? (Miercuri, 24 aprilie 2019, 20:15)

    Irina25 [utilizator]

    Nu voi?
  • +9 (13 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Miercuri, 24 aprilie 2019, 22:23)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    acuma saturati-va pe deplin de efectele voturilor la alegeri. cascati ochii si poate mai indreptati cate ceva peste doi ani ...
    • -1 (5 voturi)    
      Alternativă serioasă, nu glumă ! (Joi, 25 aprilie 2019, 8:06)

      tripluics [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      Așa este. De-abia așteaptă Orban și șlehta lui să vină la ciolan, au flămânzit destul !
  • +4 (4 voturi)    
    Pentru postaci si (Joi, 25 aprilie 2019, 7:26)

    ABBV [utilizator]

    votanti PCR/PSD sper sa aveti parte din plin de infractori care nu au stat acolo unu de le este locul. Sa va jepcuiasca statul mafiot si de ultimul ban si sa ramaneti tot cu WC in curte.
    • +4 (4 voturi)    
      Ar fi bine daca ar fi doar ei (Joi, 25 aprilie 2019, 10:49)

      Armind [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

      Din pacate sunt atatia oameni buni in Romania care sufera si ei prin aceste vremuri. De ei imi pare rau, cat despre votantii PSD, saracia si WC in curte e o stare naturala, pentru ei asta este normalul.

      Cat despre postaci, inclin sa cred ca nu sunt din Romania, sunt prea disociati psihic de ce se intampla si nu ai cum sa ai o asemenea ura pe Romania sa ajuti zilnic la slabirea si distrugerea ei ca tara.
  • +8 (8 voturi)    
    Stimata doamna procuror (Joi, 25 aprilie 2019, 8:17)

    varavara [utilizator]

    Aveti perfecta dreptate dar cum ar putea fi altfel cand suntem condusi de infractori. Si-au modificat legile si au timorat magistratii astfel ca ei sa poate fura nestingheriti.
    Suntem in tara lui Papura Voda, si asta datorita majoritatii acestui popor care are un nivel de intelect cu mult sub media Europei si ii tot voteaza pe acesti imbuibati needucati care castiga pe minciuni si pomeni electorale date tot din banii nostrii.
  • -5 (5 voturi)    
    dosare (Joi, 25 aprilie 2019, 9:22)

    gpavel [utilizator]

    prin dosare bine facute,cu respectarea legislatiei si a procedurilor,judecatorii pot hotari ca persoanele invinuite de procuror "să-i țin acolo unde le este locul"!,dar pentru ambitiosul procuror,nivelul de judecatorie al"curtii"pe langa care e procuror nu-i satisfacator,doreste mai sus,tribunal sau curte de apel macar,pentru cazuri cu adevarat importante,nu-i rau ca doreste,dar face eforturi pentru aceasta "realizare"in afara traseului firesc,profesional,prin declaratii de presa critice la legislativ si defaimatoare la fostul ministru de justitie!(adica face politica pura,cam in contradictie cu statutul de magistrat)!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Exact ! (Joi, 25 aprilie 2019, 13:47)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui gpavel

      Fix ca ala de era ieri berar si indoia berea cu apa, si mai apoi bisnitar en-gros, cu girul sri/fosta secu - filiala locala, pen' ca mai apoi s-ajunga chiar la anticoruptie, iar acum e al doilea om in stat.
      Fain martafoi, asa-i gicule rusnac ?

      Luati-l inapoi pana nu-l impaiem din dragoste netzarmurita.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version