UPDATE Proiectele de modificare a Codurilor penale, adoptate de deputați. Opoziţia anunţă că va sesiza din nou la Curtea Constituțională: Favorizează corupţii în acte publice

de MH     HotNews.ro
Miercuri, 24 aprilie 2019, 12:26 Actualitate | Esenţial


Camera Deputatilor
Foto: Facebook
Camera Deputaților a adoptat, miercuri, ca for decizional, proiectele pentru modificarea Codului penal și a Codului de procedură penală. Proiectele au ajuns la vot în Cameră după ce Comisia Iordache a dat raport favorabil, în mare viteză. Deputaţii PNL, USR şi PMP au criticat, miercuri, în plen, modificările aduse Codurilor, anunţând că le vor contesta din nou la Curtea Constituţională, considerând că acestea "favorizează corupţii în acte publice".
Proiectul legislativ pentru modificarea Codului de procedură penală a fost adoptat cu 181 de voturi "pentru”, 83 "împotrivă” și o abținere.

Proiectul de modificare a Codui penal a fost adoptat cu 180 de voturi "pentru", 81 "împotrivă" și două abțineri.

Cele două proiecte au trecut cu ajutorul voturilor UDMR și ale minorităților.

Alături de parlamentarii PSD-ALDE, au votat "pentru" 13 deputați de la UDMR, 7 deputați de la minorități, 3 deputați neafiliați - Alexandu-Ioan Andrei, Alaxandra-Corina Bogaciu și Remus Borza - și deputatul PMP Corneliu Bichineț.

"Atacul PSD-ALDE împotriva oamenilor cinstiţi şi în favoarea infractorilor a ajuns la paroxism"

La dezabeterile de miercuri din Camera Deputaților, opoziția a anunțat că va ataca din nou proiectele la Curtea Constituțională.

Liderul deputaţilor PNL, Raluca Turcan, a spus că nicio modificare nu are legătură cu problemele reale ale României și cu deciziile Curții Constituționale, fiind doar un pretext pentru favorizarea infractorilor.

"Transmiteţi un mesaj usturător Comisiei de la Veneţia că nu vă pasă şi sunteţi singuri în ţară şi faceţi ce doriţi. Fac un apel şi de suflet, de mamă a unui copil de 11 ani, a oamenilor cinstiţi, nu vă daţi votul pentru o lege care favorizează corupţii în acte publice, descurajează orice om cinstit din ţară. Prin aceste modificări spuneţi că legea este auxiliară. PNL nu poate şi nu va vota aceste modificări. Dacă veţi obţineţi voturile necesare pentru adoptare, (...) vom contesta la CCR această nenorocită de lege care va arunca România la periferia Europei. (...) Sper că UDMR, minorităţi să nu voteze, sper că cei din ALDE nu vor vota", le-a spus ea deputaților.

Deputatul Stelian Ion a anunţat că s-a încălcat procedura şi USR va invoca acest lucru în sesizarea Curţii Constituţionale.

"Invoc o încălcare de procedură flagrantă, de încălcare a art. 69 al. 2 din Regulament în sensul că raportul trebuia să ne fie pus la dispoziţie cu 3 zile înainte de vot. Ne-a fost dat cu doar 3 minute înainte de plen. Dacă se va ajunge la vot şi la adoptare, vom invoca acest motiv într-un atac la CCR", a spus deputatul USR.

Stelian Ion a susţinut că prin aceste modificări "atacul PSD, ALDE împotriva oamenilor cinstiţi şi în favoarea infractorilor a ajuns la paroxism''.

''Puterea actuală induce în eroare, minte când spune că aceste modificări sunt cerute de CCR şi directivele europene. Nimic mai fals, majoritatea articolelor sunt introduse pentru a favoriza şeful de partid şi baroni locali. Pe lângă aceştia vor scăpa şi mulţi alţi infractori cu infracţiuni de violenţă. Comisia Europeană ne-a solicitat în cadrul MCV să nu dăm curs acestor modificări. PSD, ALDE iau numai măsuri în favoarea infractorilor. Avem o solicitare către colegii din UDMR cu instruire, care au citit aceste modificări, vă rugăm să nu fiţi complici şi să nu votaţi aceste modificări, aşa cum aţi făcut şi anul trecut. La fel facem un apel şi către minorităţile naţionale", a fost mesajul lui Stelian Ion.

El a mai spus că adoptarea acestor modificări ar genera declanşarea procedurii de infringement împotriva României.

"Modificările au legătură cu dosarele de corupţie ale şefilor de partid şi ale baronilor locali. (...) Modificările sunt impuse de o putere care abuzează de prerogativele sale pentru a-şi proteja şefii. E trist că puneţi în pericol interesele românilor pentru a proteja şefii. (...) Asemenea atacuri nu au fost aduse în niciun regim politic", a adăugat Stelian Ion.

UDMR: "CCR a considerat că anumite articole din acest proiect de lege sunt neconstituţionale"

Deputatul UDMR Marton Arpad a precizat că formaţiunea sa va vota proiectul Codului de procedură penală, menţionând că este vorba despre eliminarea articolelor declarate neconstituţionale de către CCR.

"Pe colegii noştri care doresc ca România să fie salvată de altcineva le-am spus să nu se preocupe de noi. În legătură cu procedura în care ne aflăm, noi nu ne aflăm în ipostaza adoptării unui proiect de lege privind Codul de procedură penală, ci ne aflăm în ipostaza în care CCR a considerat că anumite articole din acest proiect de lege sunt neconstituţionale şi decizia a fost de eliminare a tuturor acestor articole. Nu avem dreptul să aducem alte modificări substanţiale. (...) Noi vom modifica doar eliminarea articolelor neconstituţionale pentru care vom vota 'pentru' ", a anunţat Marton Arpad.

În schimb, în privinţa modificărilor la Codul penal, Marton Arpad a spus că sunt unele articole care ar fi trebuit reformulate, dar UDMR nu poate vota împotriva eliminării articolelor neconstituţionale.

"În Codul penal există articole care prin formularea lor au fost găsite neconstituţionale, sunt unele articole care ar fi trebuit să fie reformulate pentru a nu rămâne cu un articol privind abuzul în serviciu neconstituţional. La fel este punctul nostru de vedere referitor la contopirea pedepselor. Noi, în loc să încercăm o reformulare a textului, am eliminat reformularea. Aici a păcătuit comisia. (...) Dar în această procedură nu putem vota împotriva eliminării textelor găsite neconstituţionale", a subliniat Marton Arpad.

La rândul său, deputatul Eugen Nicolicea a arătat că PSD a propus eliminarea articolelor declarate neconstituţionale şi astfel la vot sunt doar articolele declarate constituţionale sau asupra cărora nu a existat nicio contestare la CCR.

"Suntem în procedură de reexaminare, potrivit mai multor decizii ale CCR se precizează că putem să discutăm doar despre articolele declarate neconstituţionale. Grupul PSD a propus eliminarea tuturor articolelor declarate neconstituţionale, fapt pentru care la vot vom avea doar articolele declarate constituţionale sau asupra cărora nu a existat nicio contestare la CCR. Atunci când CCR verifică constituţionalitatea unui act, verifică cu Constituţia, cu jurisprudenţa CEDO, cu actele internaţionale la care România este parte şi cu rapoartele Comisiei de la Veneţia. Acest proiect care a ieşit avizat pozitiv de la CCR va fi un caz care nu mai poate fi criticat nici măcar de cei răuvoitori din afară. Se încearcă criticarea de către cei care habar n-au ce vorbesc. În ceea ce priveşte experienţa profesională, unii au doi ani de urlete în Parlament şi atât", a mai spus Nicolicea.

Modificarea Codurilor penale a reintrat în procedura parlamentară după ce PSD a eșuat în demersul de adoptare prin ordonanță de urgență, acesta fiind unul dintre motivele schimbării din funcție a lui Tudorel Toader.

Comisia Iordache a adoptat în mare viteză raportul pe cele două proiecte de modificare a Codului Penal și a Codului de procedură penală. Teoretic, este vorba de modificari cerute de Curtea Constituţională. Opoziția acuză că toate modificările au fost făcute pentru a-l scăpa pe Liviu Dragnea de închisoare.

Printre modificările la Codul penal se numără abrogarea unuia dintre articolele de lege în baza cărora liderul PSD a fost condamnat în primă instanță, reducerea termenelor de prescripție și de denunț și abrogarea articolului privind neglijența în funcție.

Alte amendamente controversate, declarate însă constituționale, vizează interzicerea comunicărilor publice din dosare în timpul urmăririi penale şi a judecării, dar şi obligaţia ca reţinutului să i se dea, la cerere, întregul material probator. De asemenea, un denunţător poate beneficia de reducerea limitei de pedeapsă doar dacă face denunțul în cel mult un an de la data la care a aflat despre săvârşirea infracţiunii.

  • Reducerea termenelor de prescripţie a pedepselor. Termenele de prescripţie a răspunderii penale vor fi: de 8 ani faţă de 10 ani în legea în vigoare, când legea prevede pentru infracţiunea săvârşită pedeapsa închisorii mai mare de 10 ani, dar care nu depăşeşte 20 de ani; şi de 6 ani în loc de 8 ani când legea prevede pentru infracţiunea săvârşită pedeapsa închisorii mai mare de 5 ani, dar care nu depăşeşte 10 ani.
  • Abrogarea articolului referitor la neglijenţa în serviciu.
  • Introducerea unui termen de un an în care se poate face un denunţ. "Mituitorul nu se pedepseşte dacă denunţă fapta mai înainte ca organul de urmărire penală să fi fost sesizat cu privire la aceasta, dar nu mai târziu de un an de la data săvârşirii acesteia", se menţionează în proiect.

  • Interzicerea, în cursul urmăririi penale şi al judecării cauzei, a comunicărilor publice şi a declaraţiilor publice, precum şi furnizarea altor informaţii, direct sau indirect, provenind de la autorităţi publice referitoare la faptele şi persoanele ce fac obiectul acestor proceduri. Persoanele din cadrul autorităţilor publice nu se pot referi la persoanele suspectate sau inculpate ca şi cum acestea ar fi vinovate, decât în cazul în care există o hotărâre definitivă de condamnare cu privire la acele fapte.
  • Articolul 13/2 din Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție se abrogă. Ce prevedea acest articol: În cazul infracțiunilor de abuz în serviciu sau de uzurpare a funcției, dacă funcționarul public a obținut pentru sine ori pentru altul un folos necuvenit, limitele speciale ale pedepsei se majorează cu o treime.Condamnarea lui Liviu Dragnea, în primă instanță, în dosarul angajărilor fictive s-a făcut și în baza acestui articol. Abrogarea influențează și termenele de prescripție, care scad semnificativ.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















28773 vizualizari

  • +7 (15 voturi)    
    Camera deputatilor decide, poate, in sala (Miercuri, 24 aprilie 2019, 12:29)

    ruskimushki [utilizator]

    special amenajata unde se intalnesc membrii ei "care sunt".
    Multe dintre cele decise acolo nu "are" nici o valoare dincolo de peretii acelei camere.
    • +28 (34 voturi)    
      Până se aproba (Miercuri, 24 aprilie 2019, 12:54)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui ruskimushki

      modificarea modificarii, eu sunt liber sa spun: L.N Dragnea este un penal, un hot multiplu si un tradator al RO, indiferent de ce va spune Justitia (corupta) care a fost, este si va fi principalul apărător al hotilor si penalilor din RO.
      • -12 (22 voturi)    
        Esti liber sa spui asta si dupa. (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:10)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        II spune libertatea de exprimare si nu iti este ingradita.
        • +7 (11 voturi)    
          Aduceti Lumina in Kiseleff zece (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:26)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Patima sa fie In aceasta Saptamana pe ei
          • +3 (7 voturi)    
            PARLAMENT PENAL (Miercuri, 24 aprilie 2019, 17:33)

            rov [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Asa sa le ajute Dumnezeu !!!!
        • +8 (14 voturi)    
          tovarase (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:35)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          este un fapt...
          justitia ii da dreptate, nu e vorba de libertate de exprimare!
          poate sa modifice si mama codurilor penala Dracnea este si va ramana pentru toata viata un infractor!
        • +14 (20 voturi)    
          Te faci ca nu intelegi (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:51)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          draknea ESTE un infractor dovedit.
          N-a fost inca pedepsit, da...
          Asta spune multe despre justitia din Romania.
          Jos ciuma rosie: psd-alde-udmr !
          • 0 (0 voturi)    
            udmr are interes ca Romania (Miercuri, 24 aprilie 2019, 23:48)

            rov [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            sa nu mearga bine, sa se depopuleze, sa se dezmembreze...
            pezede are interes ca penalii sa-si conserve banii, chiar daca tara ia foc...
  • +20 (24 voturi)    
    mda... (Miercuri, 24 aprilie 2019, 12:52)

    liviu_ [utilizator]

    hai cu evu mediu in romanica acilor 2019
    scuze nu evu mediu ca acolo nu era permis furtul... vestul salvatic!
    • +4 (16 voturi)    
      E o reintoarcere la epoca Nastase. (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:14)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu ca ar fi fost mari schimbari de atunci. Cum spuneam nu va asteptati la schimbari majore in perioade scurte. Nu se intampla nicaieri asa ceva.
      • +3 (9 voturi)    
        in epoca nastase (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:36)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        nu se distrugea justitia chiar in halul asta
        macar o faceau mai finut.

        also au fost schimbari maricute de atunci... nu extraordinare ce-i drept, dar acum regresul este enorm!
    • +6 (10 voturi)    
      nici in vestul (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:29)

      Dimijoarei_Obt [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      salbatic, acolo te trezeai imediat cu 2 glonti ! La noi e ca in cotetz !
  • +16 (20 voturi)    
    Ciordache (Miercuri, 24 aprilie 2019, 12:52)

    Frank777 [utilizator]

    il ajuta pe sefu Dragnea sa scape de justitie. Sunt legati de interese comune si Iordache spera la bani multi ca recompensa.
  • +22 (26 voturi)    
    . (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:02)

    tirolez [utilizator]

    Cu cat ies mai multi romani la vot, cu atat scade % UDMR. Macar atat.
    • +8 (10 voturi)    
      Sunt curios ce au negociat in schimb. (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:13)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Ca 13 din 21 e mult peste ceea ce isi permit la ora actuala.
    • +7 (7 voturi)    
      UDMR = Magyar PSD (Miercuri, 24 aprilie 2019, 15:10)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      O hoarda anti-nationala de hoti si complici la furt al carei scop e autonomia Transilvania si distrugerea RO
  • +3 (13 voturi)    
    Dupa sica-mandolina (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:04)

    tony-s [utilizator]

    psd-alde nu mai aveau majoritatea in camera deputatilor.
    • +4 (8 voturi)    
      hoți (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:05)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

      sunt în toate partidele provenite din cnfsn-ul zâmbărețului iliescu, nu doar în psd.
  • +17 (23 voturi)    
    Ordonanta 13 mic copil (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:24)

    benicio [utilizator]

    Au reusit sa faca ce n-au reusit cu Ordonanta 13. Atunci a iesit puzderie de oameni in strada. Acum ce facem, stam in casa, mancam si bem si ne uitam la Game of Thrones?!?!
    • +6 (10 voturi)    
      Intre timp comunistii de rit identic (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:54)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      strang latul.
  • +19 (23 voturi)    
    Inca o dovada... (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:25)

    Lucian P. [utilizator]

    a cat de importanta e o prezenta mare la vot. Daca ar iesi la vot macar 65-70% dintre cei cu drept de vot, prostituatele nu ar mai atinge pragul de intrare in Parlament.
  • -8 (12 voturi)    
    Pe surse (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:39)

    DanTeo [utilizator]

    Elena Udrea este în Costa Rica.
  • -5 (7 voturi)    
    lovitura de imagine si primavara (Miercuri, 24 aprilie 2019, 13:40)

    cugetatorul [utilizator]

    Trebuia sa dea si Dragnea o lovitura de imagine inaintea ochilor propriului partid (mai ales de sarbatori) ca prea si-a luat-o peste tot in utima vreme, dar in vederea alegerilor ma gandesc la proverbul cu o floare si cu primavara
  • -7 (11 voturi)    
    Reactie furibunda a lui Iohannis (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:03)

    DanTeo [utilizator]

    https://www.youtube.com/watch?v=vQhqikWnQCU
  • +4 (12 voturi)    
    dragi romani , (Miercuri, 24 aprilie 2019, 14:51)

    iareu [utilizator]

    Trebuie sa ne organizam ! Trebuuie sa facem ceva !
    Macar ce fac vestele galbene in Franta ! Este inadmisibil ce se intampla la noi ! nu pot sa cred ca suntem asa de slabi incat sa ne puna astia piciorul pe cap si noi sa la zicem SARUTMANA ???!!!!!!?????????????
    Hai sa aratam ca nun suntem lasi , nu suntem prosti , chiar daca ne-au pacalit pana acum !!
    SUNTEM FIII LUI DECEBAL !!!!!!
    TREZITIVA oameni buni !!!!
    binele se rasplateste cu bine si INVERS ........
    • +4 (8 voturi)    
      Perfecta aceasta (Miercuri, 24 aprilie 2019, 15:18)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui iareu

      subliniere....cu durere , nu se V-a întâmpla !
      Cunosc o tona de romani care prefera grătarul și berea decât la vot, de fapt nici nu-calific ca sunt romani, trădători , nu- i interesează viitorul copiilor sau nepoților ca nu vor mai avea o țara .
      Oameni buni: Treziți-va și mergeți la vot , soarta României este in pericol, acești infractori/criminali, au mersi prea departe .
      Votați afara PSDul !!
      • 0 (8 voturi)    
        votul e un drept, nu o obligatie. (Miercuri, 24 aprilie 2019, 15:44)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Daca nu intelegi diferenta nu intelegi democratia.
        • +1 (3 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 24 aprilie 2019, 17:13)

          [anonim] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

        • -2 (2 voturi)    
          Vai tu (Miercuri, 24 aprilie 2019, 17:34)

          Observatory [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

          Când era Ceașca Dictatorul/ cizmar/analfabet și bâlbâit , vedea Tovarasul și iti bătea la usa sa ieși la vot , altfel și indemnizația copiilor se tăia ..
          Din fericire a-ți adus democrația , care spune ca sa stai acasă sa nu-ți pese de viitorul copiilor sau nepoților ?
          Cu micul și berica poate dormi liniștit noaptea și nu ai coșmaruri ca ai votat hotii la putere ( nevotanților )

          Democrația la unii este sa furi cât încape și dacă te prinde sa ii dai cu democrația in cap !
          Așa este înțeleasă democrația in fosta mea țara de naștere !
    • -3 (5 voturi)    
      scuze, eu sunt fiul lu Traian (Miercuri, 24 aprilie 2019, 15:43)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui iareu

      ...
  • -4 (14 voturi)    
    Tot am auzit saptaminile astea ca PSD si ALDE (Miercuri, 24 aprilie 2019, 15:16)

    xrogo [utilizator]

    nu au majoritate in Camera Deputatilor si opozitia va face si va drege, acum s-a demonstrat cu varf si indesat ca au, ca pot si chiar ca fac modificari la coduri, exact in zilele cabd Comisia de la Venetia este in tara!
    • +3 (9 voturi)    
      Voi astia cu majoritatea .. (Miercuri, 24 aprilie 2019, 16:03)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      sunteti chiar inteligenti, ca sa zic asa. Cand spui PSD si ALDE, este PSD si ALDE, nu spui PSD+ALDE+UDMR+Minoritati. Si da, PSD+ ALDE nu mai are majortate, altfel nu aveau nevoie de UDMR, iar cand UDMR a spus ca nu o sa voteze pentru restructurarea guvernului, borfasii vostri au lasat-o moale. Asta inseamna majoritate.

      Sau mintea voastra de borfasi nu poate procesa aceste realitati?
    • 0 (2 voturi)    
      La camera au nevoie de 165 voturi (Miercuri, 24 aprilie 2019, 16:48)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      ca sa treaca legile.Codurile au trecut cu 180 voturi, din care 13 au fost de la udmr , 7 de la minoritati , 3 neafiliati si 1 de la pmp.Un calcul simplu :180-13-7-3-1= 156 , deci fara celelalte voturi psd+alde nu puteau trece modificarile pt. ca intr-adevar nu au majoritate.
  • +3 (5 voturi)    
    Prezenta la vot a PNL a fost slaba (Miercuri, 24 aprilie 2019, 15:28)

    Alex56 [utilizator]

    Proiectul de modificare a Codului Penal a fost adoptat cu 16 voturi in plus , fata de minimul necesar. PNL a avut 45 de parlamentari prezenti si 23 lipsa. PMP a avut 7 voturi contra si 1 pentru. Sint curios al cui a fost acesta.
    UDMR si minoritatile au votat pentru. Intr-un ziar ( Adevarul ) e un tabel cu rezultatele votului. Daca ar iesi in strada 100.000 de oameni nu ar putea anula votul dar cei 23+1 ( PNL + PMP) ar fi putut vota contra si proiectul de modificare era respins. Parca vad ca PNL o sa faca declaratii fulminante contra PSD. De ce nu s-a mobilizat insa la vot? Sint oare duplicitari unii membrii al PNL?
    • 0 (0 voturi)    
      Calculul tau nu e corect: (Miercuri, 24 aprilie 2019, 21:46)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui Alex56

      cu cele 23+1 voturi scorul ar fi fost 180 la 107 , modificarile tot ar fi fost aprobate.Chiar daca opozitia s-ar fi mobilizat pana la ultimul om , modificarile tot ar fi trecut din cauza udmr si minoritatilor nationale , acolo e problema nu la opozitie.
      • 0 (0 voturi)    
        Aveti dreptate (Joi, 25 aprilie 2019, 13:07)

        Alex56 [utilizator] i-a raspuns lui kokos

        Din linkul urmator :
        http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.gp?idl=1
        rezulta grupurile parlamentare din Camera deputatilor . Adunind rezulta 329 deputati deci trebuiau sa voteze DA 165 deputati. PSD+ALDE au 140+19=159 deputati < 165 , deci nu mai au majoritatea. Din linkul urmator :
        http://www.cdep.ro/pls/steno/evot2015.nominal?idv=22364&ord=1
        rezulta cum s-a votat. Se observa ca PSD+ALDE au realizat 138+18=156 voturi DA < 165. A lipsit un deputat PSD si unul ALDE, iar un PSD-ist a votat NU din greseala. UDMR a dat 13 voturi de DA si s-a realizat majoritatea . Deci aveti dreptate : UDMR a asigurat aprobarea proiectelor. In plus PMP a dat un DA, minoritatile 8 si neafiliatii 3, total inca 12 de DA . Daca UDMR vota NU , puteau realiza eventual majoritatea cu minoritatile si neafiliatii. Nu e o scuza insa pentru prezenta mica a PNL ( 45 din 68), deorece cu 23 PNL-isti lipsa nu se realiza majoritatea, chiar daca UDMR vota DA.
    • +1 (1 vot)    
      EXACT!!! (Miercuri, 24 aprilie 2019, 22:52)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Alex56

      1. Proportia cea mai mare de absenteisti a fost de la PNL. Eu chiar il cred pe Orban ca e bine intentionat si n-ajunge nici la glezna liderilor PSD si ALDE in materie de ticalosie, dar e limpede ca nu-si controleaza partidul si ca o buna parte din penelistii "de vaza" s-ar simti foarte bine in/alaturi de PSD sau ALDE.
      2. Despre UDMR, numai de bine. Nimic nou, de fapt. Or fi compatriotii nostri maghiari mai breji din unele puncte de vedere, dar in materie de politica tot niste c...ve aleg de 30 de ani.
      3. Sunt curios daca dl. Basescu isi ingaduie macar o scurta pauza de la datul de grandioase lectii tuturor celorlalti ca sa-i gaseasca o scuza scumpului sau Bichinet - cu asta v-am spus si cine-i lepra. Corneliu Bichinet, peremisto-liberalo-pesedist de vita veche, reciclat si reutilizat de PMP prin voia divina a d-lui Basescu, care acum trei ani n-a ezitat o clipa sa faca praf toata organizatia PMP din Vaslui pentru ca nu-l accepta pe protejatul sau. Mare om, mare caracter, dl. Basescu... Iar acum Bichinet il rasplateste, plonjand in rahaturi in care dl. Basescu se sfieste s-o faca.
      4. Absenteism zero la USR. Lucru care demonstreaza iarasi ca sunt niste prosti, care tot n-au priceput cum devine chestiunea cu cardasiile transpartinice si tot mai spera.
  • -3 (5 voturi)    
    Astia trebuie arestati cu totii (Miercuri, 24 aprilie 2019, 17:28)

    4real [utilizator]

    Abuz in functie, se folosesc de atributiile de legiferare ca sa dezincrimineze fapte penale in folos personal.
  • 0 (0 voturi)    
    Ok (Joi, 25 aprilie 2019, 4:05)

    syms [utilizator]

    ... sa mai bage un articol, dreptul la înarmare. Ca in State. Dacă statul nu ne apăra de infractori, măcar noi sa ne putem apăra.
  • 0 (0 voturi)    
    No ca iarasi a dat Dragnea in isterie (Joi, 25 aprilie 2019, 8:09)

    Ioko [utilizator]

    Stati mai baieti ca nu ati inteles inca cum merge treaba si ce au facut in parlament e santaj iarasi pe dosarul lui Dragnea iar etapele sunt urmatoarele:
    Se asteapta astia sa il scape de dosar sperind ca ia speriat indeajuns ca intra in vigoare aceste legi apoi dupa ce si-a rezolvat problema Dragnea poate sa merga mai departe cu clovneria si sa isi sustina puterea si sa ii duca de nas pe toti iar aia mai suparati vor fi PSD-istii care nu vor scapa de puscarie
    Daca il scapa astia acuma de dosar inainte de alegerile Presidentiale au de gand sa isi saboteze puterea ca la povestea cu Cacarau punand vina pe ALDE si in felul asta Dragnea isi acopera toate urmele punand vina pe altcineva si il revigoreaza si pe Tariceanu vezi doamne ca baiatul va deveni mare luptator impotriva balaurului Dragnea si poate castiga si el ceva electorat cat sa castige iarasi la locale ca sa faca de o guvernare din resturi.
    Jocul lor e pe termen lung si vor sa dea o logica la toti cei implicati inclusiv si celor de la PSD si jocul se numesten VICTIMIZARE cu VINOVATI EXTERNI.
    Tot jocul lor sta in santaj si victimizare si nimica altceva iar daca era vorba numai de scaparea puscariasilor dadea deja ordonantele dar nu e vorba decat de Dragnea si nimica altceva iar daca nu ma credeti o sa vedeti ca legile astea trecute prin parlament le vor amana pana isi vor pierde utilitatea iar CCR se va asigura de asta.
    TOT PLANUL LOR VA FUNCTIONA DACA SUNT DESTUL DE PROSTI ASTIA SA NU DEA O SENTINT LA URMATORUL TERMEN....a fost ultimul fas dat de Dragnea iar ACUMA SA VEDEM DACA IARASI ASTIA S-AU LASAT PROSTITI.
    Ce imi place la PSD-isti ca ei isi fac planurile ca si cum numai ei sunt fara sa ia in calcul si partea ailalta.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version