"Podul Constanţa, de la nepăsare la premeditare. Aceste poze sunt făcute astăzi. Au mascat problemele structurale cu ipsos! (LE: adeziv de exterior) Specialiştii pe care i-am consultat ne confirmă că această lucrare are valoare structurală ZERO. Săptămâna trecută autorităţile responsabile au anunţat că se vor realiza lucrări de reparaţii şi am crezut că se va întâmpla în sfârşit ceva normal. Însă astăzi suntem martorii unui act de politiciansim pur: spoiala (în adevăratul sens) unor probleme grave ca urmare a presiunii publice", scrie USR Sector 1 pe pagina de Facebook.
Reprezentanţii USR cer Ministerului Transporturilor să publice expertiza tehnică realizată în luna februarie.
Compania care administrează reţeaua naţională de căi ferate, CFR SA, a anunţat săptămâna trecută că va desfăşura în luna mai 2018 lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, din Bucureşti, în baza avizului emis de Primăria Municipiului Bucureşti, la solicitarea Regionalei CF Bucureşti. Situaţia podului, aflat pe Calea Griviţei, a fost amplu dezbătută în ultimele zile, după publicarea unor poze care arată un nivel avansat de degradare al acestuia.
"Lucrările de intervenţie se vor executa în zona Podului Constanţa, administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopţii, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menţinerea condiţiilor optime şi de siguranţă rutieră, traficul în zona Podului Constanţa, în perioada intervenţiei, va fi dirijat şi semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere", se arată în comunicat.
Totodată, în paralel cu desfăşurarea lucrărilor de intervenţie, Regionala CF Bucureşti continuă parcurgerea etapelor premergătoare implementării programului de reparaţii la Podul Constanţa, pentru zona administrată de CFR SA, potrivit companiei.
Până în prezent au fost elaborate expertiza tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate), documentaţii tehnice obligatorii în vederea demarării procedurilor de lansare a licitaţiei pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de reparaţii, potrivit CFR SA.
"Valoarea estimativă a lucrărilor de reparaţii, conform devizului general emis, este de 5,13 milioane lei, licitaţia urmând a fi lansată în semestrul II al acestui an", se arată în comunicat.
Podul Constanţa, aflat în strare avansată de degradare, este în administrarea CFR, în timp ce şoseaua de sub pod este în administrarea Primăriei Capitalei. Reprezentanţii municipalităţii spuneau săptămâna trecută că nu pot face nimic pentru repararea podului, pentru că nu este în administrarea lor, însă au prevăzut în bugetul pe anul 2018 bani pentru lucrări de reabilitare a şoselei şi a caii de rulare a tramvaielor de pe Calea Griviţei.
"(...) Singura instituţie abilitată de lege să execute lucrări de consolidare/reabilitare la acest obiectiv (Podul Constanţa, n.r.) este Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA. Precizăm că singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru Podul Constanţa a fost cel din 13 iulie 2017, când, la solicitarea Companiei Naţionale de Cai Ferate CFR SA, Primăria Municipiului Bucureşti a emis un aviz de intervenţie necesar executării unor "lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanţii la traficul rutier în zona Pod Constanţa (intersecţia Calea Griviţei cu sos. Chitilei - Bd Bucureştii Noi), lucrări ce urmau a fi executate de Compania Naţională de Cai Ferate CFR SA Bucureşti, sucursala regională Bucureşti - secţia L3 Bucureşti", a transmis săptămâna trecută PMB.


Podul Constanța - Foto: Alberto Groșescu/ARCEN
smecherii insa vor ramane in functii bine mersi
De ce, in ciuda a ceea ce autoritatile stiu si anunta de cel putin un an, abia acum face CFR (am inteles ca el e proprietarul podului) licitatie pentru lucrarea de reabilitare?
Dupa cum stim, in Romania asta inseamna cel putin 6 luni pana se apuca de lucrare (in cel mai fericit caz). Pana tunci, se continua traficul sub teran si suprateran pentru trenuri?
la ce va asteptati de la P$Draci?
cui ii pasa de vietile altor oameni care nu sunt rude cu ei?!
as vrea o ancheta cu dosar penal pentru punere in pericol a vietii prin darea in folosinta fara certificare structurala a infrastructurii.
Daca podul ala se prabusea si mureau zeci de oameni punem pariu ca era de vina Gigel care a dat cu spaclul?
ce director, ce diriginte santier etc...prostul de necalificat era de vina.
la cum arata spoiala sigur un necalificat a facut-o.
pe zi ce trece PSDistii cer gloante in capatinile lor pline cu taratze.
Dar hai sa ne uitam putin la articol. Despre ce este vorba? Hai sa ne prefacem ca nu scrie USR acolo, ci ca "un cetatean a facut poze". Si iata, dintr-o data comentariul tau e off-topic. Hai sa continuam. Articolul este despre podul Constanta. Deci este vorba despre infrastructura. Pozele arata ca nu se repara degradarea. Analiza articolului arata cum de fapt este totul praf in ochi.
... si acum hai sa revenim cu picioarele pe pamant. Indiferent ce parere ai tu despre USR, spune-mi, te implor, ce parere ai despre situatia descrisa in articol??? Ti se pare normal??? Sa pui viata unor oameni in pericol? Sa-ti bati joc de banul public? Sa dai la coruptie cum altii bat la mancare sa iasa delicioasa? Sa promiti una si sa nu faci nimic??
Lucrurile astea ti se par normale? Te rog. Lumineaza-ne. Am inteles, USR e inutil, bun. Argumentele sunt imbatabile. Dar, te rog, argumenteaza acum articolul.
Chiar conteaza cat de mult iti place sau nu USR sau faptul ca vietile oamenilor sunt in mana unor incompententi corupti carora nu le pasa decat cum sa fure si sa fure si sa fure, indiferent cine moare?!
Chiar nu ma deranjeaza ca esti fan PSD, cat ma deranjeaza indolenta si indiferenta ta. Sincer!
In 6 luni podul se darama, mor 100 de oameni. Viorica isi da demisia, de onoare, hahahaha, totul se reseteaza la faza de promisiuni. Borfasii se urca in gipan si pleaca la casa de vacanta, aia greii cu elicopteru, direct pe plaja. Pavi pleaca cu braconierul de carashai in Brazilia. Is fericiti, intr-un sn is inapoi la guvernare, plebeii deja plang dupa ei, ca “era mai bine cu Dracnea, el ne dadea, astia ne taie”....
Partea proasta este ca nodul este supraincarcat si aproape de neocolit atat pentru traficul auto catre Targoviste si Buftea (de fapt drumul trebuia largit si sistematizata intersectia intre Chitila si Bucurestii Noi pentru ca este o gatuitura pentru trafic aproape pe tot parcursul zilei), cat si pentru traficul feroviar fiind singura cale de acces dinspre Gara de Nord catre directia Est si de asemenea pentru CFR marfa...
Este de notorietate ca CFR se comporta ca stat in stat si se opune cu incapatanare si fara scrupule (as zice in mod criminal daca ne uitam la posibila evolutie in cazul de fata) oricaror lucrari in zona caii ferate nici primaria Generala Bucuresti nu este inocenta. Neadaptarea caii rutiere la conditiile actuale este o neglijenta criminala si nu are justificare numai in opozitia CFR, avand in vedere ca PSD controleaza atat Primaria Capitalei, cat si Ministerul transporturilor de ani buni.
Deci nu exista nicio scuza pentru faptul ca nu s-au pus de acord.
Daca podul se prabuseste peste traficul de acolo, eventual cu un tren de calatori, cineva trebuie pus la zid.
Si trebuie un zid lung...
Deci mergeţi şi votaţi, USR, RO+ şi PNL sunt toate opţiuni bune.
Un lucru e sigur, PNL-istii n-ar fi facut praf economia si putinul prestigiu pe care il avea tara pentru a-i scapa pe alde Blaga, Gorghiu etc.
Acest lucru deja ii pune deasupra PSD si avem nevoie de PNL ca sa scapam de mafia PSDista odata si odata.
Dupa aceea ne putem ocupa de detalii, momentan trebuie sa salvam tara de la feudalizare.
Nu-i asa nevotantilor?
"Domnule, aratau nasol si i-au acoperit nitel pana pe 3 mai, sa nu-i vada puhoaiele de turisti ce trec pe-acolo in drum spre Palatul Mogosoaia, dupa care cei de la CFR se vor apuca serios de treaba."
Doar ca asa e la altii. La noi, tocmai bine, daca i-au dat cu gips, rips sau ce-o mai fi, gata, s-a terminat. Vine vara, vin concediile, se uita tot !
PS. Pana cand se prabuseste podul !
Din pacate (trageti singuri concluzia) am atras atentia celor de la USR de 5 luni cum se fura la NetCity in sectorul 6. Si? Si? ...
Partea proasta e ca nici astia nu fac si nu pricep nimic. Acum li s-a pus pe tava ceva cu scandal mare. Da cei din sectorul 1 de cati ani trec de zeci de ori pe luna prin zona aia? Ca degradare n-a venit dintr-o data.
Mesajul asta e mai mult pentru USR, RO+.. poate se trezesc..