- Ministrul Educației spune că demisionează dacă școlile se transformă în focare de infecție
- Sorin Cîmpeanu anunță o posibilă reducere a numărului de elevi în clase din toamnă / „24-26 de copii e un număr optim maxim”
- Ministrul Educației: Propun un tarif de 100 de lei pe oră pentru profesorii care fac ore remediale
„Pe motivație medicală, directă sau indirectă, este posibil, trebuie să fie luate în considerare acele situații. Pe baza propriei opțiuni, de a alege între online sau între predare clasică, așa cum înainte de luna martie 2020 nu exista această opțiune de alegere, așa cum toți au cerut reîntoarcerea la sistemul clasic de predare cu prezență fizică, probabil că va fi dificil să pui și această opțiune și decizia a fost luată prin consultare cu cadrele didactice, care în sistem hibrid, sistem care s-a dovedit neviabil, ineficient, sistem în care pui un profesor să predea în același timp de două ori, o dată fizic și o dată online, realitatea ne-a arătat că nu s-a făcut față, nu s-a predat bine, și poate că e mai puțin important cum s-a predat, dar realitatea ne arată că elevii nu au asimilat ceea ce trebuiau să asimileze, nu au dobândit competențe, nici în urma predării fizice, nici în urma predării online”, a explicat Sorin Cîmpeanu.
- Cele trei scenarii sunt verde, galben, roșu. În scenariul verde, toți elevii merg la școală. În scenariul galben, merg la școală, dacă acest trend se păstrează, grădinițele, învățământul primar și clasele terminale. În scenariul roșu merg la școală cei din învățământul primar și vor funcționa și grădinițele, până la incidența pragului de 6 la mie
- Fără să-mi depășesc limitele de competență, o schimbare de la un scenariu la altul va trebui să fie confirmată printr-o păstrare a trendului timp de trei zile. Este timp, avem o dată de 2 februarie la care vom avea o analiză a evoluției epidemiologice
- Universitățile, care au autonomie, au libertatea să decidă în ce mod își vor derula activitatea
- O astfel de decizie poate fi luată doar în fâșia foarte îngustă între dreptul fundamental la educație și dreptul fundamental la sănătate. Ieri, decizia a fost luată prin consens. Noi, cei care am luat această decizie, ne asumăm această decizie
- Am declarat din prima zi de mandat că voi fi cu mandatul pe masă. Îmi place această abordare că problemele se rezolvă prin tăieri de capete. Eu sunt cel mai ușor de desprins, am declarat din prima zi că mandatul este cu demisia pe masă
- Pentru a fi ministru am renunțat la patru poziții, toate câștigate prin vot secret
- Pentru grădinițe și învățământ online, partea de predare se face cel mai greu
- Copiii care au probleme de sănătate vor face obiectul unor certificări medicale și vor avea înțelegere maximă pentru continuarea învățământului online
- Vom vedea pe motivație medicală, trebuie să fie luate în considerare toate situațiile. Sistemul hibrid s-a dovedit neviabil, ineficient
- Realitatea a arătat că nu s-a făcut față, elevii nu au asimilat, nu au dobândit competențe. Când vrei să faci două lucruri în același timp riscul de a nu ieși nimic este foarte mare
- Am un număr de peste 65.000 de elevi estimați în situație de risc de neîncheiere a situației în primul semestru
- Predarea online generează pierderi substanțiale
- Este vorba de pierderi suferite pe parcursul predării online și este logic că nu le poți recupera tot prin predare online, este nevoie de prezență fizică pentru aceste acțiuni remediale
- Am emis un ordin prin care am extins la 8 săptămâni situația în care aceste situații pot fi încheiate, am micșorat numărul de note la minimum două
- Scenariul roșu este segmentul cel mai dificil. Rămânând în online, nu se va putea face o recuperare eficientă a ceea ce s-a pierdut. Mizăm pe faptul că vor fi foarte puține școli. Chiar și în cele mai defavorabile scenarii, anul școlar trebuie să se încheie și examenele naționale susținute, chiar și cu organizarea de sesiuni suplimentare
- Am fost întotdeauna adeptul unui număr de elevi mai mic pe clasă. Îmi declar public disponibilitatea de modificare a metodologiei pentru reducerea numărului de elevi în clase, începând din toamnă. În timpul anului nu există această posibilitate
- De obicei școlile foarte aglomerate sunt în centre mari, aglomerate, unde riscul de a fi în scenariul roșu sau galben este mai mare, și atunci este posibilă spațierea
- Nu avem suficient de mulți profesori, și nu toți profesorii sunt foarte buni. Discutăm de un tarif orar unic pe care să fie plătite cadrele didactice care fac ore suplimentare cu copii. Eu propun să fie plătite la maximul tarifului de plată cu ora pe care îl are un profesor cu 25 de ani de vechime. Acest tarif este de o sută de lei pe oră. Aceste acțiuni remediale cred că vor fi făcute în bună parte de profesori tineri, care au salarii mai mici, cred că este avantajos și motivant pentru că acțiunile remediale trebuie particularizate și profesionalizate. Am pierdut mult prin predarea online și trebuie recuperat. Voi iniția o OUG prin care aceste lucruri să fie propuse spre aprobare și sunt convins că vor putea fi aprobate. Există acoperirea financiară
- Școlile de vară pot fi o măsură inclusă în pachetul de măsuri remediale, doar că vin după examenele naționale, ori noi avem nevoie de pregătire urgentă pentru a recupera înainte de examenele naționale.
- Pachetul mediu va fi de 5 ore remediale pe săptămână, ar putea fi o oră în plus de luni până vineri. Programul va fi stabilit de profesor după ce a identificat pierderile, cu consultarea părinților. Este strict la latitudinea lor. Acolo unde pierderile au fost mai mari, e nevoie firesc de un număr mai mare decât pachetul mediu
- Dacă există o dorință din partea elevilor, profesorilor și părinților, nu vine ministrul Educației să se opună pentru ore remediale sâmbăta
- Suma propusă este de peste 70 de milioane de euro pentru aceste acțiuni remediale, identificați în momentul de față. Nu spun că nu vor fi mai mulți.
- Există un proiect de viziune numit România Educată, este proiectul care a beneficiat de cea mai largă consultare publică. Este o bază solidă de construcție a unor noi reglementări care să aducă învățământul românesc la un nivel de adecvare corespunzător secolului XXI. Când vorbesc de adecvare mă refer la adaptarea tinerei generații la joburile viitorului. Pentru asta este nevoie de viziune. Avem nevoie de coerență și competență, de un proces de consultare publică extins
- Am lansat în dezbatere de îndată ce am preluat mandatul planurile cadru pentru liceu, în 5 ianuarie. Azi am fi putut închide consultarea. Am spus că nu trebuie să se întâmple asta, deși presiunea este destul de mare. Planurile cadru înseamnă lista de discipline și numărul de ore alocat. Toate aceste lucruri sunt în consultare.
- Eu susțin introducerea educației financiare, este foarte importantă, dar sunt persoane din grupurile de experți care au elaborat aceste planuri cadru, și care acum se exprimă public că planurile cadru desființează geografia și istoria. Când ai fost corect, când ai validat aceste planuri sau când spui acum că le-ai citit pentru prima oară?
- Important este să avem o variantă cât mai apropiată de așteptările societății. Este foarte posibil ca în septembrie elevii de clasa a 9-a să aibă din nou probleme cu manualele. După aprobarea planului, se stabilește programa, pe baza căruia se propun variante de manuale, se lansează o licitație, cu perioade de contestare și septembrie nu e departe
- Vom încerca un proces cât mai rapid, dar fără a face rabat de la calitate
- Nu cunosc vreun stat care să fi făcut vreo reformă eficientă în perioade de criză
- Problemele din Educație ar trebui abordate în ordinea urgențelor, probleme curente, probleme cronice
- Deoarece timpul nu mai are răbdare cu noi, suntem obligați practic să abordăm succesiv aceste probleme
- Am căzut de acord că trebuie susținute la datele planificate, cu prezență fizică. Trebuie însă să adaptezi tematica examenului la realitățile anului școlar
- Această adaptare se va face în urma unor simulări și evaluări. Dacă vom constata că pierderile sunt reclamate de un număr suficient de mare de elevi, putem renunța la subiecte din acele porțiuni ale materiei
- Nu contează ce a predat profesorul în fața unui ecran, contează ce a asimilat elevul, și asta vom afla prin evaluări și simulări
- Va trebui să realizăm cât mai repede pentru examenele naționale testele de antrenament
- Convingerea mea este că aceste teste trebuie să vină cât mai repede. Dacă dai aceste teste mâine, s-ar putea să obții rezultate false
- Am un reflex, de a mă pune în situația interlocutorului, a părintelui. Mie personal nu mi-ar conveni să aștept până în ultimul moment
- În 9 ianuarie au expirat mandatele pentru 4520 de directori. 796 de numiri au vizat persoane noi, fie directori, fie directori adjuncți
- Am solicitat inspectoratele motivele pentru care au renunțat la directorii în funcție. Au fost diverse motivații, unii nu s-au mai înscris, până la deficiențe de management
- Legea educației naționale dă dreptul inspectorului general să numească directori până la organizarea concursului, dar nu mai târziu de începerea anului școlar următor.
- Pentru a organiza concursurile de director, trebuie mai întâi concursurile la nivelul inspectoratelor generale
- Mandatele a peste 4000 de directori expiră în august. Atunci vom avea 9771 de directori și directori adjuncți. Ce ar însemna să nu avem concursuri organizate după criterii de performanță relevante și obiective, care să privilegieze competența în detrimentul politicului? În mod clar, concursurile vor trebui organizate
- Pentru asta e nevoie să avem concursul în inspectorate
- După 8 ani, în 2015 aveam 8 ani fără concursuri, am organizat aceste concursuri. În prima serie a concursurilor, 20 de candidați, inspectori generali în funcție, candidați unici, susținuți politic, s-au retras din examen. De ce credeți? Cred că am demonstrat că sunt suficient de determinat pentru a organiza aceste concursuri.
- Pentru inspectorate, așteptăm primăvara
- Pentru directori, vor trebui să fie examene prin car să-și demonstreze competența, din perspectiva cunoașterii legislației educației, economice
- Dacă vor avea un cuvânt de spus și cadrele didactice, vom vedea. Dacă vom avea două persoane, spre exemplu, cu nota 9, poate diferențierea să o facă colectivul de cadre didactice titulare
- După atâte transformări succesive a legii educației, uitasem de unde a plecat. Varianta inițială, a dl Funeriu, era mult mai bună decât ce este acum. Varianta originală promovată în legea educației de Daniel Funeriu era mai bună decât ce avem acum
- Registrul unic al diplomelor de studiu
- Cu cât numărul e mai mic, cu atât atenția e mai puternică și rezultatele sunt mai bune. 24 - 26 de copii în clasă e un număr maxim
- Am cerut tuturor școlilor să pună link către campania de vaccinare
- Nu avem numărul celor care au spus explicit nu dorim să ne vaccinăm. La totalul angajaților din învățământ, procentul este oricum sub 50%
- Cei 51% fie nu doresc, fie nu au răspuns. În a doua etapă, ne propunem să avem un răspuns diferențiat și să facem o campanie de informare corectă
- Cred că, în momentul în care informația va fi mai bine cunoscută, se vor mai gândi să răspundă pozitiv și o bună parte din cei care nu au răspuns până acum
- Orice cadru didactic vaccinat înseamnă o diminuare cât de mică a riscului de transmitere a acestui virus, inclusiv pentru familiile celor vaccinați
- Este importantă decizia fiecăruia dintre angajații sistemului de educație
- Am discutat cu ministrul Sănătății, care a propus acest lucru, și evident că vom sprijini
- În măsura în care vor avea nevoie de sprijinul nostru, o să se dezvolte ideea
- A fost anunțată la nivel de intenție și acea intenție a fost foarte apreciată
- Foarte constructiv atât timp cât discuțiile se poartă cu argumente, cu dovezi, foarte constructiv
Din pacate copiii inca nu pot fi vaccinati si nici nu sunt suficiente vaccinuri pentru ca parintii lor sa fie vaccinati pana pe 8 februarie.
Parererea mea este ca trebuia sa asteptati ca macar o parte din cei implicati (profesori, parinti) sa fi fost vaccinati. Asa nici macar rapelul nu apuca sa il faca pana pe 8 si vorbesc aici de cei mai norocosi care vor reusi sa se vaccineze pana pe 8. Cati pot fi?
Toate tarile se restrang, numai noi ne relaxam de parca s-a terminat pandemia. 35 de copii in clasa simultan, 5-6 ore pe zi, nu stiu unde vom ajunge. In toamna se vorbea de distantare si macar era mai cald, se putea sta cu geamurile deschise, acum vor sta la zero grade umar langa umar, unii cu masca sub nas, evident.
Foarte trist.
Intelegem ca virusul afeteaza mai putin copii mici, din gradinite si scolile primare. Dar familiile acestora ce fac? Parinti si bunici care locuiesc cu acesti copii? Chiar si in scenariul rosu avem 30 copii prezenti in clasa. Aerul devine viciat iar copiistau impruna ore in sir zi de zi, iar apoi se du acasa la familie. Este echivalentul a 30 familii care locuiesc impreuna. Exact ce trebuie pt transmitere comunitara.
Va rog, nu spuneti ca se vor respecta masurile sanitare in scoli. Asta se intampla doar in teorie la minister. Am vazut in primavara trecuta cum copii isi dau mastile jos si au contact fizic sub privirile ingaduitoare ale personalului. Asta la o scoala din centrul Bucurestiului cu oarece pretentii. Si nu e o exceptie. Sigur la actunile de control totul va fi cum trebuie sau se vor gasi mici abateri. Dar situatia reala nu e asa.
A doua serie de intrebari:
De ce se impune prezenta la scoala? De ce nu ne lasati sa alegem? Cine raspunde si cum raspunde, daca aceasta e o decizie gresita? Nu electoral, pentru vieti omenesti pierdute nu se poate raspunde doar cu functia si electoral.
Stiu ca unul din motivele date este ca in unele zone nu a a ajuns internetul ,dar sincer nu cred ca este un motiv, pentru ca in acele zone copii sunt 5 in clasa, acolo se poate merge foarte bine la scoala nu-i pericol de COVID, distantarea sociala acolo e la ea acasa, in schimb in Bucuresti sunt 30 in clasa si 20 de clase pe tura, pericol foarte mare.
De ce pedepsim tot sistemul de educatie romanesc sa fie ca acum 50 de ani, pentru zone din tara ce sunt moarte sau aproape moarte? De ce ii pedepsim pe cei multi pentru cateva sate ce vor disparea cel mai probabil in cativa ani?!
Ce sens a mai avut distantarea de aproape un an (intreare retorica)?
De ce s-a hotarat trimiterea obligatoriu la scoala/gradinita a tuturor copiilor intre 3 si 10 ani? Acestia nu pot aduce boala acasa parintilor si bunicilor?
sa nu mi spuneti ca un copil de 6-7 ani va sta distantat si va purta masca.
Cum considerati aceasta situatie? Dv ati invatat in container?
Va dati demisia daca dupa aceasta decizie va creste numarul de cazuri?
oentru aceste cazuri, macar inca 1-2 luni, sistemul hibrid trebuie pastrat. Apropo, multi parinti, de la liceul mare din Iasi unde copiii mei invata, sunt de parere ca sistemul hibrid functioneaza foarte bine!
Programa, manualele si stilul de predare sunt monotone si axate pe memorare, iar asta e ceva ce afecteaza nu doar o categorie ci pe toti.
Scoala romaneasca cu reminiscentele comuniste nu dezvolta:
- abilitatile cognitive (interactivitate, jocuri de gandire etc)
- gandirea rationala (sa nu mai avem anti-vaxeri, conspirationisti, pesedisti, aur-isti etc),
- abilitatile practice,
- spiritul civic (inexistent),
- educatie rutiera, legala, economica etc.
Va asumati o reforma serioasa in acest sens? Sau asteptati doar sa dregeti una-alta si sa treaca mandatul.
In primul rind tin sa observa ca multe tari europene plus UK au declarat ca faptul ca au tinut scolile deschise a fost o greseala ce a dus la raspindirea virusului si la selectarea unor tulpini active in special la copii si la tineri. In Europa se inaspresc conditiile de carantina, la noi se relaxeaza in conditiile in care oricum sint vraiste.
Chair si in cazul in care intreaga populatie ar fi primit prima doza de vaccin pina la 15 ian imunitatea s-ar instala dupa 35 zile! Minim 35 zile! Daca in aceasta perioada cel inoculat intilneste virusul poate dezvolta boala - practic campania de vaccinare va deveni inutila.
Copii oricum nu pot fi vaccinati, tulpinile noi pot crea probleme si copiilor si ei vor circula in mijloace de transport in comun cu persoane neimunizate (fiindca nu au trecut cele 35 zile ssau fiindca nu au facut vaccinul) - cum este aparat interesul copiilor in aceasta situatie? In afara discutiilor politizate despre accesul al on-line, la modul cum se desfasoara orele, etc. Ai mei invata bine, au profi responsabili (au fost si doua cazuri ce au foat rezolvate rapid!). In fapt profesorii ce nu se descurca pe on-line nu sint mult diferiti in clasa, doar ca acolo nu pot fi vazuti decit de elevi. Si copiii ce nu invata pt lectiile on-line, invata exact la fel si in clasa.
ce s-a schimbat in bine, de putem da drumul la scoli?
Toata Europa e in alerta cu noua tulpina, tarile introduc tot mai multe restrictii si noi dam drumul la scoli cand este o tulpina care afecteaza mai mult copiii?
Chiar nu se mai putea astepta putin?
Consilierii din ministere chiar nu citesc studiile care apar in toata lumea referitor la deschiderea scolilor si ce vector de transmitere este scoala?
si, inca ceva - de ce cresele sunt deschise? de ce copiii de la cresa nu pot transmite virusul? de ce personalul de la cresa merge in mod constant la munca fara niciun test, fara nicio masura de protectie din partea statului? care e diferenta intre ei si profesori?
stiu ca cresele tin de minsiterul muncii dar o astfel de problema trebuie s-o fi pus cineva la discutia de ieri. daca nu ati facut-o dvs, foarte rau!
Vaccinarea persoanelor cu risc ridicat este poate cea mai importanta etapa si pusa pe primul loc de majoritatea tarilor.
Israel, una din tarile care chiar face vaccinarea in ritm sustinut, tocmai a inchis din nou scolile pe fondul cresterii cazurilor. In plus 17% din cazurile grave noi le-au suferit persoane deja vaccinate cu cel putin o doza.
Deci pe baza carei analize stiintifice (nu politice) se face deschiderea?
Exista parinti care sunt foarte multumiti de calitatea scolii online pentru ca sunt si invatatori foarte buni si in online. Exista varianta ca acestia sa opteze pentru online?
2. De ce in Romania se ia in calcul o relaxare a restrictiilor, in timp ce alte tari europene impun masuri tot mai aspre (cauzate de noile forme din UK si Africa de sud)?
3. Daca tot se insista pe scoala fata in fata, de ce nu se pastreaza sistemul hibrid, macar pentru cei care au anumite cazuri/situatii?
4. Care ar fi programul in scenariul verde? Ore normale de 50 minute?
5. Se vor deschide in acelasi timp si after-school? Daca nu, care e logica?
De ce ministerul nu are criterii de calitate care sa reduca doar clasele din scolile neperformante, nu din celelalte? Pastram de samanta scolile slabe si le reducem pe celelalte, din acelasi oras? Pana cand va fi favorizata incompetenta? Nu mai bine ati suplimenta locurile si resursele acolo unde e performanta si le-ati reduce acolo unde e catastrofa? Inspectorii dvs. au propriul lor program, Romania NEeducata?
2) ce variante au parintii care nu au curaj sa isi lase copiii fizic in aceste conditii experimentale?isi va asuma scoala raspunderea (financiar si eventual penal) pentru imbolnaviri daca se va incerca obligarea sa isi tirmita fizic copiii in clase?
O a doua vulnerabilitate este deconectarea de structurile efectoare din Ministerul Educaţiei.
Textul de faţă oferă o soluţie de tip RO-EDU #fastforward: implementare până în 2025, în loc de 2030.
În continuarea modelului de schimbare a paradigmei Educaţiei în România, formulat în tandem cu distinsul coechipier de conversaţie despre Şcoala pe bune, dl Ştefan Radoveanu (Elveţia), şi prezentat aici, am decis să facem un pas înainte, promovând public argumentul fezabilităţii accelerării implementării proiectului “România Educată”, anunţat a da roade până în 2030.
Rostul acestui mesaj este de a face cunoscut proiectul nostru şi a-l promova ca bază pentru transformarea Şcolii ca sistem în România. Am dorit ca proiectul să devină bun public cât mai curând după instalarea noului Guvern al României, tocmai pentru a fi luat în calcul şi pus în fapt rapid. Dimensiunea transpartinică a proiectului nostru este de la sine înţeleasă.
Vă dorim lectură utilă şi stăm la dispoziţie cu detalii.
Gând bun tuturor.
Stefan RADOVEANU.
Citeste mai mult: adev.ro/qmys1v
Prin comparatie e mai rau ca la nunta ce propuneti dvs. Macar la o nunta te duci odata la cateva luni, dar la scoala zilnic.
30+ copii adunati intr-o sala de cativa metri patrati, tipand si alergand in pauze.
In toamna nu-i lasau nici sa iasa in curtea scolii desi era soare si vitamina D era recomandata. Acum ce-or sa faca, ii tin pe toti in clasa? Sau ii lasa sa buluceasca pe unde apuca, sa-si vada amicii de la alte clase pe care nu i-au mai vazut, imbratisari etc.
Si mai vreti sa-i tineti in scoala si pana ajunge rata la 6, pai ii duceti direct in spital.
Unii mai au si examene anul asta, in loc sa invete, ajung sa stea prin spitale.
Sa se duca cine vrea neaparat la scoala.
As avea o intrebare legata de recompensarea profesorilor pentru orele pe care le-ar putea efectua suplimentar pentru recuperarea materiei. Exista cumva criterii clare care sa nu favorizeze neimplicarea profesorilor in predarea online care sa duca la aceasta nevoie de a recupera materia?
Nu ar trebui sa se recupereze materia doar cu acei copii care nu au avut din motive obiective acces la orele online?
Noi am avut parte de o experienta foarte buna cu orele online, doamna invatatoare s-a implicat foarte mult si a lucrat cu copiii. In acest caz nu cred ca va fi nevoie de recuperare (din pacate pentru doamna invatatoare in acest context), si nu pare incorect sa-i recompensam doar pe acei profesori si elevi care nu s-au implicat?
Alta intrebare ar fi ce se intampla cu distantarea in cazul in care in clasa sunt peste 30 de copii? Nu s-ar putea imparti clasele ca o parte sa invete de dimineata si altele dupa-amiaza, in contextul in care dupa-amiaza clasele V, VI, VII nu vor fi prezente?
Multumesc!
In alta ordine de idei, va doresc sa nu cedati presiunii mediatice a celor ce ne doresc ne educati - si sunt cativa, in special cei ce servesc interese externe - si inventeaza fel de fel de scenarii in care se lamenteaza. Sunt doar ferme de telefoane/PC automate ce urmeaza niste algoritmi. Ignorati-le si isi vor pierde puterea.
Nu va inteleg. Ne permiteti sa punem intrebari, dar nu le adresati invitatutului. Iar cand le adresati si evita in mod evident raspunsul nu insistati pentru un raspuns ferm. Care e scopul emisiunii? ca dl Ministru sa ne spuna cum se preface ca face?
Va rog sa insistati pe multitudinea de intrebari legate de distantare in scoala la clasele I-IV unde sunt 30!!!! si de ce se intampla cu cei bolnavi si cu parintii/bunicii acestora
Dăm vina pe profesori pentru orice rău sau rezultat negativ din sistem, când ultimul BAC a demonstrat că pe majoritatea elevilor o doare drept în spate de învățare! Vreți să le garantați dreptul la educație dar uitați să le mai aduceți aminte și de niște obligații...