Ce răspunsuri vreți să aflați de la ministrul Educației? Cititorii HotNews.ro sunt invitați să-i pună întrebări Monicăi Anisie

de A.O.     HotNews.ro
Duminică, 17 noiembrie 2019, 9:18 Actualitate | Educatie


Monica Anisie
Foto: Hotnews
Ministrul Educației, Monica Cristina Anisie, va acorda luni un interviu pentru HotNews.ro despre situația actuală din educație. Temele principale de discuție se referă la programele școlare, manualele școlare, examenele naționale, relația cu sindicatele, finanțarea educației, dar și la situația din universități și clasificarea lor și la cercetare.

  • Cititorii HotNews.ro îi pot pune întrebări invitatului, folosind sistemul de comentarii de la finalul articolului. Comentariile vor fi moderate, iar cele conținând injurii sau atacuri la persoană nu vor fi aprobate.
Citiți și:

VIDEO Monica Anisie, propusă la Educație, aviz favorabil în Parlament: ”Să eliminăm cultura plagiatului”/„Nu voi renunța niciodată să fiu profesor”

Monica Anisie, ministrul propus la Educație, nu e de acord cu măsura prin care elevii cu media sub 5 vor urma profesionala: Nu putem să-i pedepsim / Voi reveni la legislația anterioară

Monica Anisie, ministrul propus pentru Educație: ”Îmi doresc să avem un învăţământ profesional unde copilul să se ducă cu drag”

VIDEO Monica Anisie, la preluarea mandatului de la Educație: ”Vor rămâne doar patru secretari de stat”
Examenele naționale, fără teste grilă.

Monica Anisie: ”Nu luăm decizii peste noapte, nu schimbăm regulile în timpul jocului”


Primele decizii ale noului ministru al Educației: evaluarea activității inspectoratelor și debirocratizarea activității didactice

Ministrul Educației anunță primele schimbări din învățământ: Vom regândi planurile cadru. Nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline

Monica Anisie anunță că ”taie” hârtiile care îngreunează munca profesorilor






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















4150 vizualizari

  • Intrebare ministru (Duminică, 17 noiembrie 2019, 9:50)

    Mihai Dumitru [anonim]

    Buna ziua.O intrebare pentru d-na ministru: Cand va fi operational programul:,,Catalogul electronic al elevului?"
    Prin acest program parintii pot viziona online notele elevilor.
    • Re: (Vineri, 22 noiembrie 2019, 11:34)

      Monica_Anisie [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Dumitru

      Bună ziua! La nivelul Ministerului Educației este în implementare un proiect european prin care
      se va realiza catalogul electronic
  • Olimpiade scolare nationale (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:15)

    Un parinte [anonim]

    Am doua intrebari, ambele legate de Olimpiadele scolare nationale.
    Stiti bine ca acest subiect a trezit adevarate drame in randul parintilor si elevilor de top tocmai pentru ca participarea la astfel de concursuri nu a fost corect si complet reglementata, inca de la inceputul anului scolar
    Sunteti profesor un liceu prestigios, puternic implicat in acest adevarat fenomen si puteti intelege bine situatia.
    Ma astept sa o abordati transant si sa existe, de indata o procedura fara echivoc, oricare ar fi ea.

    1. Vedeti posibila participarea la mai multe Olimpiade nationale si atunci veti milita pentru o programare care sa permita in mod real prezenta unui elev la cate olimpiade se califica sau veti limita numarul participarilor la doua sau chiar la o singura olimpiada, dupa principiul predecesorilor dvs : "nimeni nu poate fi bun la toate"?
    2. Veti prezenta o procedura de selectie clara care sa ia in considerare, pe de o parte sprijinul zonelor defavorizate asigurand prezenta a cel putin un elev din zona respectiva, dar pe de alta parte, sa nu umileasca un elev cu o nota apropiata de cea maxima care nu poate participa pentru ca a avut nesansa sa se nasca intr-o zona favorizata?
    Va multumesc
    Un parinte
    • ? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:12)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Un parinte

      Vorbiti din auzite sau concret?
      Anul trecut au fost copii care au mers si la 3 olimpiade. Mate-Info-Fizica. Cei care s-au calificat la baraj la matematica si au plecat la informatica au dat proba cu totii la Bucuresti dupa ce s-au incheiat celalte olimpiade.
      Mi se pare corecta noua varianta in care din fiecare judet sa mearga primul, pentru restul locurilor facandu-se clasament national.
    • Comment sters de user (Luni, 18 noiembrie 2019, 4:31)

      andipetre [anonim] i-a raspuns lui Un parinte

  • între bare (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:25)

    Mazeta [utilizator]

    Ați cerut domnului prim-ministru, Ludovic I, cei 6% din PIB legali pentru educație? Dacă nu, de ce PNL solicita acest procent când era în opoziție?
  • Cursurile optionale din gradinite. (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:25)

    Marian Dragusin [anonim]

    Foarte multi parinti sunt interesati de ce nu mai fac copii, incepand din acest an scolar, cursuri optionale?
  • Evalurea nationala (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:31)

    Ruxandra Ionascu [utilizator]

    1. Ce se intampla cu programa si planurile cadru pt liceu?
    2. Cum va fi evalaurea nationala 2022?"
  • Trei idei (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:33)

    Cristian [anonim]

    Bună ziua domnă ministru. O problemă frecventă în sistemul preuniversitar este prezența în clasă a elevilor obraznici și chiar violenți. După cum arată legile acum profesorul nu îi poate da afară din oră iar școala nu îi poate exmatricula. Pentru cazuri comparabile, la recidive în Marea Brianie consiliul profesoral se întrunește, întocmește un raport către consiliul local (echivalentul inspectoratului) și îl exmatriculează. Legea îi permite școlii. Apoi este sarcina acestui consiliu să îi găsească altă școală. Dar școlile nu sunt obligate să accepte elevi problematici și mulți așteaptă acasă chiar și 6 luni. Consiliul ajută prin oferirea către școli a unor fonduri dedicate reeducării acelui elev (meditații, tabere etc). Această metodă este îndeajuns de dură să stimuleze părinții și elevii să își ia în serios școala și profesorii. Iată câteva măsuri la care vă rog să vă gândiți:
    1. Absolvirea profesorilor de responsabilitate în cazul vătămărilor corporale și a accidentelor cauzate în timpul orelor.
    2. Autorizarea școlilor să exmatriculeze elevi problematici după un avertisment.
    3. Posibilitatea ca elevii problematici (întârziați mental sau violenți) să beneficieze de meditații (remunerate) în școală, după ore.

    Vă mulțumesc,
    • Trei idei, doua bune (Duminică, 17 noiembrie 2019, 22:43)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui Cristian

      Nu este o idee buna pentru ca (re)deschide calea unor abuzuri la care nu vreau sa ma gandesc in detaliu. Accidentele care pot fi prevenite _trebuie_ sa fie prevenite. Celelalte trebuie analizate cu atentie.
      1. Absolvirea profesorilor de responsabilitate în cazul vătămărilor corporale și a accidentelor cauzate în timpul orelor.

      Asta e prima idee buna, dar mai putin bine gandita:
      2. Autorizarea școlilor să exmatriculeze elevi problematici după un avertisment.
      "Detentia" intalnita in alte sisteme educationale poate fi folosita pentru izolarea si tratarea speciala/specifica a elementelor turbulente, fara incalcarea normelor sociale, culturale si legale (ordinea este intentionata, dar subiectiva in cazul meu). Poate urma suspendarea cu recomandare/obligatie de evaluare psihologica s.a.m.d. Pana la exmatriculare trebuie oferite sanse reale de corectare.

      Asta trebuia sa vina cu mult inainte de exmatriculare...
      3. Posibilitatea ca elevii problematici (întârziați mental sau violenți) să beneficieze de meditații (remunerate) în școală, după ore.
  • Hm !!! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 10:45)

    mopsu [utilizator]

    Dar aplicarea programului școlar de 5 ore/zi , dar ghiozdanele extrem de grele, dar obiectele inutile pentru cei care doresc altfel de școală ?
  • Cand ne oprim? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:00)

    Bogdan Coman [anonim]

    Cand ne oprim? Cand oprim vesnica reforma din sistemul de invatamint? De 30 de ani reformam sistemul de invatamint, schimbam examene, desfiintam institutii de invatamint, le reinfiintam De ce la americani sistemul SAT este folosit de zeci de ani si totul este ok? De ce la noi, in permanenta,contribuim la falimentul moral al unoir generatii intregi bulversindu-i prin schimbari, an de an? De ce nu ne oprim? Ce cistigati daca puneti urechea la functionarimea ministerului care oricum spune oricarui ministru ceea ce vrea ministrul sa auda si nu ceea ce trebuie spus. De fiecare data fiecare ministru a dorit sa ramina in istorie cu o reforma, cu o schimbare, tentatia haretista fiind mare, Iar functionarimea/specialistii ministerului in loc sa gindeasca consecintele, in loc sa analizeze si sa stopeze prostiile nici macar nu au indraznit sa cricneasca. Sistemul educational românesc este falit. Iar pleiada de reforme initiate de minister reprezinta o cauza, cea mai importanta. Cand va opriti din reforma aceasta perpetua? Cand incepem sa consolidam ceea ce avem?
  • ... (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:04)

    tirolez [utilizator]

    Credeti ca e bine pentru elevi sa invete de la 13.30, cateodata 12.30 pana la 19.30? Ce randament mai au? Multi dintre ei ajung acasa mai tarziu decat parintii lor. Intre 18.30-19.00 strada inca e animata, multa lume pleaca de la serviciu. Dupa ora 20.00, ora la care cei mai multi ajung in cartierele lor, e deja pustiu printre blocuri. Mai ales in situatia curenta, poate ar fi bine sa luati in calcul siguranta lor. In plus, multi abuzeaza de bauturi energizante pentru a mai fi atenti la ore cand afara e intuneric. Ei oricum merg acasa si, din pacate, trebuie sa studieze din nou.
    Era mai bine in anii trecuti cand macar prin scurtarea pauzelor se castiga o ora.
    Da, ma refer la CNITV.
  • încă una (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:11)

    Mazeta [utilizator]

    Cum comentați declarația ministrului Cîțu, colegul dvs.: „Eu cred că ar trebui să terminăm cu această propagandă, adică sănătatea şi învăţământul, prioritatea zero în România. ... E momentul ca România să-şi pună prioritatea zero sectorul privat. Adică partea aceea care creează bunăstare.”?
  • Buna ziua! (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:20)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    1. Cum veti proceda cu depolitizarea structurii teritoriale a Ministerului Invatamantului si profesionalizarea personalului? In acest moment, daca as avea timp si as tine copilul acasa, ar invata mai multe decat la gradinita. Schema este 25 sau 26 de copii la o educatoare. In Germania sun maxim 12. Nici nu are cum sa se ocupe de toti 26....

    2. In acest moment, gradinita este un loc in care iti duci copilul sa se imbolnaveasca ( pentru ca educatoarea nu are dreptul sa refuze accesul unui copil desi acesta este vadit racit rau ). Personal medical nu este sau vine in cel mai bun caz o data pe saptamana o doamna asistent medical.

    Ce aveti de gand sa faceti in aceasta privinta?

    3. Am descoperit o distributie Linux gratuita facuta de niste romani, special pentrui educatie, AcademixProject. Din descriere: " Distribuția Academix Linux include un utilitar de instalare care poate fi folosit pentru a instala o varietate de aplicații din diferite domenii – matematică, fizică, chimie, geografie, biologie, statistici, electronică, radio amator, grafică, birou, programare – care sunt însoțite de laboratoare virtuale interactive, precum și un microscop virtual dezvoltat în colaborare cu NASA. Laboratoarele de Robotică completează cu succes lista programelor educaționale furnizate de distribuție.

    O secțiune specială este dedicată cadrelor didactice și le permite să creeze diverse articole și conținut destinate atât utilizării studenților, cât și publicării online. Utilitarul de instalare oferă mai mult de 150 de programe educaționale care pot fi instalate cu ușurință, cu un singur clic."

    avand in vedere ca e GRATIS, intrebarea e:

    3.nu ar fi mai convenabil decat sa platim anual milioane de euro pe licente?

    Multumesc !
  • intrebari (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:23)

    Radu Silaghi-Dumitrescu [anonim]

    1. Se are in vedere cresterea sumei alocate per student echivalent din 2020? Daca da, cu cat? In prezent multe universitati nu reusesc nici macar sa isi acopere cheltuielile salariale cu aceste sume. In plus, in special pentru domeniile stiintelor experimentale, sumele nu mai ajung sa acopere cheltuielile materiale aferente actului didactic. Pentru unele universitati aducerea la normalitate ar insemna dublarea alocarilor actuale. Totusi, doamna ministru a declarat recent ca o crestere a bugetului educatiei la 6% (de la cca 3% cat este citat in spatiul public in prezent) nu este necesara in prezent intrucat nu ar avea unde sa fie directionate sumele.
    2. Se are in vedere redefinirea si micsorarea numarului consiliilor consultative ale ministerului, asa cum au sugerat unele asociatii si foruri din domeniu?
    3. In privinta descurajarii culturii plagiatului, despre care doamna ministru a punctat ca este o problema centrala, se au in vedere masuri de aplicare a legii in completitudinea ei, cu masuri nu doar impotriva plagiatorilor ci si a conducatorilor si a membrilor comisiilor doctorale care au girat acele plagiate?
    4. Se vor deschide in viitorul apropiat competitii de proiecte de cercetare dedicate si altor directii decat cercetarea aplicativa? De exemplu, proiecte de tip Idei?
    5. In contextul "taierii de hartii", se va lua in considerare simplificarea evaluarii universitatilor pe criterii de tip IC6, unde fiecarui cadru didactic si de cercetare i se cere in prezent sa alcatuiasca dosare proprii bazate pe informatii care de fapt sunt disponibile public la nivel centralizat/centralizabil pe institutii in baze de date internationale precum Scopus sau Web of Science, sau in clasamente precum Metarankingul universitar demarat de Minister in 2016? Majoritatea datelor pentru care serviciile administrative petrec saptamani de zile centralizandu-le si verificandu-le... ar fi disponibile din cateva clicuri in bazele de date din partea unui singur functionar din Minister.
  • Cercetare (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:34)

    Daniel [anonim]

    Ministerul cercetarii s-a desfiintat (comasat). Explicati cum veti prelua atributiile asumate de acesta in privinta cofinantarii progragremelor operationale in derulare si viitoare in conditiile in care doar aproximativ 38% din fondurile alocate acesteia de catre UE au fost atribuite? Luati in calcul faptul ca bugetul defunctului Minister al Cercetari avea prevazute aceste sume....
    • Re: Cercetare (Duminică, 17 noiembrie 2019, 22:55)

      Razvan-Mihai Dudu [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      In plus, care ar fi strategia pentru "programele nucleu" si institutele (nationale) de cercetare-dezvoltare?
      Ce criterii se vor aplica pentru acestea?
  • Evaluare clasa a 8 a 2020,2021 (Duminică, 17 noiembrie 2019, 11:54)

    Farcas Cristina [anonim]

    Buna ziua,
    Observ cu mare bucurie ca este pentru prima data in 30 ani,ca se doreste un dialog adevarat intre Ministrul Educatiei si parinti,profesori.elevi.
    Pentru Examenul de Capacitate din 2021,conform actualei Legi a Educatiei,se vor face evaluari transdisciplinare,desi la clasa nu s-a facut predare transdisciplinara.Intentionati sa modificati Legea?
    Va rog sa faceti o comparatie intre manualele pentru ciclul gimnazial si cele pentru liceu.Au acelasi grad de dificultate.Consider ca se pune o presiune foarte mare pe elevii de gimnaziu dar si pe cei din ciclul primar,lucrandu-se pe programe neadecvate varstei lor.
    Sunt incantata de numirea D-voastra la conducerea Ministerului Educatiei pentru ca am convingerea ca sunteti o persoana foarte determinata, care va reusi sa schimbe un sistem de educatie anacronic,ce si-a aratat din plin ineficienta.
  • Educatie (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:36)

    Stefan Dragan [anonim]

    Cum facem sa scapam de profesorii slabi sau mai ales daunatori?
    Cat de greu este sa concediem un profesor de la stat care, de exemplu, loveste elevii?
    Cum facem sa rasplatim profesorii buni si sa ii pedepsim pe cei slabi?
  • Intrebari ptr d-na ministru (Duminică, 17 noiembrie 2019, 12:38)

    Piciorus Liviu [anonim]

    1. Cand se va face o depolitizare reala a invatamantului? De ce directorii de scoli sunt numiti pe criterii politice?
    2. De ce in secolul 21 copilul meu invata in mod obligatoriu Religia? Zic obligatoriu caci orele acestui obiect de studiu sunt puse la mijlocul orarului iar o alternativa nu se ofera. As dori in locul acestui obiect educatie sexuala, sanitara, lectii pentru acordarea de prim-ajutor, lectii de bune maniere etc. Daca se va pastra acest obiect propun schimbarea numelui in Ortodoxism caci la religie copilul invata doar despre aceasta religie.
    3. Aveti de gand sa schimbati legea de admitere la liceu in sensul eliminarii acelui procent din media multianuala? Este o aberatie. Au ajuns parintii sa se certe cu dascalii pentru note.
    4. Cand se termina cu "mafia" manualelor? De ce nu cerem drepturi de autor de la alte state care ofera o educatie mult superioara celei din tara noastra?
    5. Cum comentati faptul ca elevii din Romania au cele mai mici note la testele Pisa?
    6. Cand li se vor permite in mod real profesorilor sa lase corigenti si repetenti? Cand grila de salarizare a profesorilor va tine cont doar de rezultatele la olimpiade a elevilor sai?
  • intrebare (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:18)

    cucuveauamov [utilizator]

    Aveti de gand sa le permiteti elevilor de la uman filologie sa aiba posibilitatea, optional, sa sustina examenul de bac si la limba latina? In acest moment ei sunt discriminati in raport cu ceilalti colegi.
  • Intrebari pentru ministrul Educatiei (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:27)

    Luminita [anonim]

    1. ISMB are in plan sa schimbe, fara discernamant, directorii institutiilor de invatamant, doar pentru ca au preluat functia pe timpul guvernarii PSD?
    2. Pe termen lung, credeti ca este posibila largirea infrastructurii astfel incat toti elevii sa aiba cursuri dimineata? Este inuman ca unii elevi sa stea la scoala pana la ora 19.00! Nu au timp de nimic!
    3. Ce planuri aveti cu scolile care invata in trei schimburi? Verificati scoala 49 sa vedeti ce orar au!
    4. Ce masuri veti lua in cazul directorilor care accepta, la inscrierea la pregatitoare, un numar de copii peste capacitate?
    5. Ce masuri veti lua in cazul scolilor unde se merge cu plicul la inscrierea la o anumita invatatoare?
    6. In multe scoli, la gimnaziu, elevii pierd timp. Ba nu vine profesorul, ba profesorul vine si sta pe telefon si tot asa... Ca parinti, ce putem face? Ce ziceti de inspectii neanuntate?
    7. Ce putem face atunci cand copilul este amenintat, urat, de un cadru didactic? Daca mergem la director, acesta nu ia nicio masura, iar cadrul didactic se razbuna pe copil fiindca parintele a indraznit sa se planga de comportamentul lui?
    8. Ce facem in cazul programei prea incarcate si a celor care nu corespund realitatii? (Exemplu: La clasa a II-a, fiica mea a fost invatata ca grupurile ce/ci/ge/gi/che/chi/ghe/ghi reprezinta un singur sunet. In clasa a V-a eu va trebui sa-i explic ca nu e asa, iar dvs, ca profesor de romana, stiti bine acest lucru. Acelasi lucru se intampla in cazul figuri de stil/procedee artistice si exemplele pot continua).
    9. Foarte multe cadre didactice refuza sa le arate copiilor testele. Le citesc notele si cu asta basta! Eu de unde stiu ce a gresit ca sa pot corecta?
    10. Cum vedeti dvs rezolvarea problemei profesorilor (in special de romana si matematica) ce nu predau nimic la ore si cheama elevii la meditatii?
    11. Vi se pare normal ca un elev foarte bun la matematica sa rateze intrarea la Vianu, spre exemplu, pentru ca sasele de la desen i-a scazut mult media V-VIII?
  • Educația sexuală (Duminică, 17 noiembrie 2019, 13:50)

    Silviu M. [anonim]

    Educația sexuală și pentru sănătate este obligatorie în 20 dintre cele 28 de state membre UE. Sunteţi pentru introducerea unor astfel de ore?

    Luaţi în calcul eliminarea notelor de la ora de religie? Susţineţi ideea de înlocuire a orei de religie cu istoria religiilor?
    • Re: Educatia sexuala (Duminică, 17 noiembrie 2019, 23:05)

      Razvan-Mihai Dudu [anonim] i-a raspuns lui Silviu M.

      Ehh... as incepe cu educatia sanitara in clasele I-VI, apoi cu primul ajutor si elemente primare de anatomie umana in clasa a VII-a cu aplicabilitate in primul ajutor (si nu numai), apoi cu educatia sexuala incepand din clasa a VIII-a...
      Notele de la ora de religie nu ar trebui luate in calcul in toata curricula, poate cu exceptia celor care vor urma Seminarul Teologic... Iar ora de religie chiar ar trebui sa fie despre toate religiile.
  • Finanțare domenii de studii din Universități (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:21)

    Virgil Danciu [anonim]

    Vi se pare normal ca domeniile de studii din universități să fie finanțate în funcție de evaluarea globală a universității respective? Cu alte cuvinte, ca la o Universitate de categoria B, toate facultățile să primească finantare de categoria B, chiar dacă unele dintre ele sunt de categoria A, iar altele de C? Daca unul dintre domeniile acelei universităti este capabil de performanță mai ridicată decat media universității, nu este in detrimentul învățământului românesc ca acel domeniu sa fie afectat de subfinantare, din cauza nivelului mai scăzut al altor domenii din acea universitate?
  • Mediul Privat (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:29)

    SPQR [anonim]

    Avand in vedere ca este membra PNL (de dreapta cica), are vreo viziune despre locul invatamantului privat in Romania? Cum vede domnia sa facilitarea creeri de institutii de invatamant de catre mediul privat?
  • Intrebare pt. Ministrul Educatiei (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:33)

    Mariana M. [anonim]

    Buna ziua !

    V-ati gandit la reintroducerea limbilor straine la examenul de Bacalaureat, sub forma unui examen scris, cu nota, asa cum a fost pana in 2010?

    In prezent, niciun elev nu are posibilitatea de a obtine o nota la limba straina in cadrul examenului de Bacalaureat, indiferent de filiera si profil, ceea ce este nemaiintalnit in Europa. In plus, introducerea examenelor cu nota la limbi straine ar duce la cresterea mediilor generale la Bacalaureat, fata de cele inregistrate anual in prezent.

    Actualele probe de competente sunt o parodie care nu intereseaza pe nimeni, de fapt. Rezultatele lor nu conteaza la nimic, practic.
  • Mostenire culturala (Duminică, 17 noiembrie 2019, 14:35)

    SPQR [anonim]

    Theodor Paleologu vorbea in campanie de necesitatea de a transmite cunostiinte, dar si de necesitatea de a transmite mostenirea noastra culturala. Nevoia de a crea profesionisti dar in acelasi timp profesionisti care sa fie macar constienti de cultura si traditiile poporului roman. Cum vede domnia sa necesitatea transmiterii acestei mosteniri culturale? Deoarece in acest moment ea este inexistenta in educatia romaneasca.
  • Bursa "Meritul Olimpic International" (Duminică, 17 noiembrie 2019, 15:10)

    Sorin33 [utilizator]

    Doamna Ministru,
    In acest moment, olimpicii internationali ai României, medaliați cu aur, argint si bronz, primesc bursa "Meritul Olimpic International" calculată la salariul minim brut din anul precedent, nu la salariul minim brut din anul 2019.
    De asemenea, in anul 2018, calculul corect al acestei burse s-a făcut abia din 11 martie 2018, adică din momentul in care dl.Ministru Valentin Popa a binevoit sa emită un Ordin de Ministru.
    Diferenta reținută de guvernul PSD din bursele olimpicilor pentru ianuarie -11 martie 2018 nu a fost niciodată data inapoi acestor copii, multi dintre ei părăsind intre timp tara.
    Doamna Ecaterina Andronescu, deși cunoștea situatia, nici macar nu s-a obosit sa emită Ordinul de Ministru pentru anul 2019.
    La Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti exista sesizari ale parintilor inca din septembrie 2018 pe aceasta problema si cel putin 7 sesizări depuse pe de 10 decembrie 2018. Au fost si numeroase telefoane, nu vă spun ce răspunsuri urlate au primit niste oameni care au incercat sa obtina o rezolvare.
    Nici macar nu este vorba neaparat de bani, ci de atitudinea de imens dispret pentru munca grea a unor copii minunați.
  • Concurs pentru funcțiile de conducere (Duminică, 17 noiembrie 2019, 15:38)

    andrejk [utilizator]

    Inspectorii școlari și directorii de școală, care au obținut note de 3 și 4 la examenele organizate în 2016, vor fi menținuți în funcție în următorul an sau vor fi organizate concursuri corecte pentru toate funcțiile de conducere din sistem?
  • Limbile straine (Duminică, 17 noiembrie 2019, 16:03)

    Anonim [anonim]

    Buna ziua!
    De ce limba straina 1 incepe din clasa pregatitoare si limba 2 abia in clasa a V-a? Nu ar trebui coborata la clasa a III-a macar? Suntem in Uniunea Europeana si limbile straine au un rol foarte important.
  • isj (Duminică, 17 noiembrie 2019, 17:57)

    Anonim [anonim]

    când veți desființa inutilele ISJ-uri?
  • Întrebări pentru doamna ministru: (Duminică, 17 noiembrie 2019, 17:57)

    Paganel [anonim]

    1. Nu ar trebui ca, la baza Educației în România, de la nivelul primar, până la cel (post-)universitar, să stea bunul-simț, buna-cuviință, buna-credință, verticalitatea, caracterul, conștiința, respectul reciproc, onestitatea, responsabilitatea??? Nu întreb doar așa, fiindcă sunt „ahtiat” după reguli, ci, pentru că, fără aceste reguli, transmise, secole la rând, de strămoșii noștri, din generație în generație, cineva, încă nenăscut, le va da tuturor în cap, fiindcă „așa vrea mușchiul lui” și singura „regulă” e „regula celui mai tare” (urmând ca și lui, peste alte decenii, să-i dea altcineva în cap, după aceeași „regulă”)!
    2. Ați declarat că vor dispărea discipline: ce înseamnă asta? Că se vor „tăia”, de pildă, otova, Istoria și/sau Geografia? Sau Latina (mutată, aiurea, de la a VIII-a, unde se corela cu Istoria românilor, inclusiv cu procesul de romanizare a traco-dacilor), la a VII-a? Personal, ca o paranteză, mi se pare rușinos să ne lăudăm că suntem „urmașii Romei”, singurul popor neolatin de la „porțile Orientului”, dar, să lăsăm ca, la nivel de facultăți de profil, limba latină să ajungă pe cale de dispariție!... Mai vrem să avem cetățeni care să-și cunoască strămoșii și - pentru că „istoria se repetă!” - să știe de ce să se ferească, în viitor, fiindcă vor constata, pe propria piele, că anumite evenimente s-au mai produs și în trecut? Sau mai avem nevoie de oameni capabili să se orienteze în spațiu - la propriu, în primul rând! -, care să-și cunoască țara, continentul, planeta, sau doar de oameni cărora li se transmit puține informații, li se cer și mai puține și, după școală, nu le mai rămâne (aproape) nimic, dar care, așa (ne)informați, sunt mai ușor de manipulat, de controlat? Păi, ca o concluzie la acest paragraf (întrebător), dacă, altădată, „definiția” culturii generale era „ceea ce rămâne după ce ai uitat tot ce-ai învățat la școală”, pentru adulții României de mâine, despre ce „cultură generală” mai vorbim???
  • Întrebări pentru doamna ministru (II): (Duminică, 17 noiembrie 2019, 17:58)

    Paganel [anonim]

    3. Prin unirea Cercetării cu Educația, aveți în subordine și acest sector, unde există o problemă mare (cel puțin): de peste 10 ani, anumite categorii de cercetători sunt complet discriminate, deoarece, fie depășesc vârsta, numărul de ani de la susținerea tezei de doctorat/obținerea titlului de doctor, etc. Acest lucru se numește DISCRIMINARE și nu cred că doar „tinerii cercetători”, „tinerii doctoranzi” sau „tinerii doctori”, ori „tinerele echipe” au dreptul să acceadă fondurile Ministerului destinate cercetării! Mă gândesc ca, ținând cont de această discriminare, să intervin în instanță, pentru eliminarea ei! Ce aveți de gând să faceți, în acest sens, pentru ca acest tratament discriminatoriu să înceteze?
    4. Pentru avansare, în învățământul universitar, s-au stabilit acum câțiva ani niște criterii, care, prin schimbarea ministrului, sau din alte motive, s-au modificat, apoi s-a schimbat modificarea, pe urmă s-a modificat schimbarea modificată și tot așa! Când se vor stabili niște criterii clare, care să aibă la bază și consultarea cadrelor didactice aflate în situația de a putea avansa și, după ce se stabilește, mai întâi, o perioadă de tranziție, ca toată lumea să-și „pună la punct” criteriile proprii (vestitul „dosar”), să se fixeze un set de criterii, care să rămână „bătute în cuie”,măcar 10-15 ani?
    Ca să nu fiu „suspectat” de „interese personale”, țin să precizez că nu sunt dintre aceia care „muncesc pentru salariu/avansări/etc”, ci vreau să fiu lăsat să-mi fac treaba (ceea ce fac, deja, de peste două decenii, din conștiință și cu responsabilitate), încă cei (cel puțin) 15 ani până la pensie! „Sistemului” educațional/de învățământ îi lipsesc credibilitatea, predictibilitatea, transparența! Plus elementele pe care le-am amintit mai sus, la început!...
  • Posturi / catedre rezervate (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:15)

    warner [utilizator]

    Stimată Doamnă Ministru,
    Aș dori - în acest context - să vă adresez o întrebare privind posturile rezervate (cu anii) din sistemul preuniversitar. Credeți că este o soluție ca un profesor care activează, să zicem, într-un minister sau într-o altă instituție să își rezerve postul didactic pe durată nedeterminată, blocând, astfel, șansele unui cadru didactic suplinitor și blocând - în general - accesul profesorilor (tineri, în primul rând) în învățământ. Știu, există o lege în acest sens, însă legea ar putea fi, de pildă, amendată. Nu cred că un profesor care a pierdut contactul cu școala, cu elevii vreme de 10 ani sau 15 ani mai este capabil să își desfășoare activitatea în mod corespunzător: s-a deprofesionalizat... Știm cu toții că există astfel de catedre rezervate / blocate de ani de zile atât în București, cât și în țară. Unii profesori care și-au rezervat aceste posturi lucrează în Minister sau în instituții din subordinea Ministerului, ocupând, uneori, și catedre (titulare) la diferite universități de stat. Un profesor ar trebui, totuși, să fie profesor: dacă dorește să ocupe alte funcții (de tip administrativ), o poate face, desigur, dar postul de la șscoală / liceu ar trebui rezervat doar pentru un anumit număr de ani. Nu știu, 5, 10... Apoi, dacă acel profesor ține să revină la catedră, va trebui, firește, să dea din nou examen. Un examen care se cheamă (artificial, cred) „Titularizare”. Din păcate, în ultimii ani, nu prea mai sunt catedre titularizabile... Au existat profesori cu 10 (zece) care nu au reușit să se titularizeze în învățământ. Este, totuși, o problemă (printre multe altele care, din păcate, se pot semnala în legătură cu sistemul românesc de învățământ, încă îmbătrânit...).
    • Corect (Duminică, 17 noiembrie 2019, 20:24)

      andrejk [utilizator] i-a raspuns lui warner

      Corect pusă problema, însă doamna ministru (fiind un beneficiar direct al actualului sistem de titularizare pe post, alături de președintele Iohannis și de alte figuri celebre) s-a pronunțat deja asupra acestui subiect, cu ocazia unui interviu anterior (citez aproximativ, "este un drept câștigat de acele cadre didactice").

      Ca de obicei, principalii adversari ai reformelor din anumite sisteme se află chiar în interiorul sistemelor respective.
  • Formare profesională continuă a cadrelor didactice (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:23)

    Florin [anonim]

    Potrivit Legii Educației Naționale, cadrul didactic este obligat să obțină 90 de credite transferabile la fiecare 5 ani de activitate. Spre exemplu, pentru o vechime în învățământ de 35-40 de ani, un cadru diadctic este obligat să obțină aproximativ 720 de credite transferabile. Cum un master universitar are 120 de credite transferabile, orice cadru didactic, la finalul carierei, este un potențial absolvent a 6 mastere universitare. Primul master este gratuit. Celelate trebuie plătite de către cadrul didactic, pentru că legea prevede obligație numai pentru acesta, nu și pentru unitatea școlară de a asigura formarea profesională.
    Întrebări:
    1. Să precizeze dna ministru dacă mai sunt și alte categorii socio-profesionale, care au asemenea obligație prin lege.
    2. Care are alte categorii socio-profesionale sunt obligate să urmeze cursuri plătite din propriul salariu, în condițiile în care Ministerul Educației Naționale nu a asigurat fonduri suficiente? Fiind fonduri insuficiente, finanțarea cursurilor per cadru didactic, se face pe criterii clientelare.
    3. De ce nu se asigură majorare salarială pe categorii de absolvire a masterelor didactice sau în specialitate, dacă tot sunt obligate cadrele didactice să aibă 6 mastere?
    4. Ce soluții are doamna ministru pentru ca formarea profesională a cadrelor didactice să nu mai fie o afacere, cum este în prezent (vezi site-urile CCD, sindicate din învățământ, inspectorate școlare)?
  • INCD și Academia Română (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:29)

    Mihai Miclăuș [anonim]

    1. Institutele Naționale de Cercetare (INCD) au alocări bugetare anuale de aprox. 400 milioane lei. Alocările se fac în baza unei așa-zise competiții gestionate de CCCDI, iar ulterior de o comisie internă din fostul MCI/ANCSI. Intenționați să păstrați actualul cadru legal, întocmit de fosta guvernare PSD-ALDE, pentru alocarea acestui buget consistent sau veți trece la un mecanism de finanțare de bază, complementat cu cel de susținere a performanței?

    2. Academia Română are în subordine aproximativ 65 de institute de cercetare (I-AR) ce nu au fost niciodată evaluate de experți internaționali/independenți. În prezent acestea sunt autoevaluate intern, fără a putea fi verificate competențele evaluatorilor și mai ales existența conflictelor de interese. Intenționați să demarați și să finalizați o evaluare independentă a acestora, cu experți preponderent străini?
  • SNCDI 4 (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:34)

    Lucian Ancu [anonim]

    Actuala Strategie Națională de Cercetare (SNCDI 3) are termen ca termen de implementare 2020. Având în vedere că țintele propuse în aceasta au fost în general ratate (cu exemplul elocvent al procentului din PIB alocat cercetării) ce instituții/organizații veți angrena pentru definitivarea SNCDI 4?
  • Cum? (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:42)

    Dinu Tamaș [anonim]

    Cum veți concilia interesul major al elevului de a avea o programa adaptată, actualizată, modernă, aerisită, cu interesul profesorilor și sindicatelor care luptă pentru menținerea unui număr cât mai mare de ore?
    Credeți că se poate acest lucru fără investiții majore în infrastructura educației? Și aici am în vedere posibilitatea modificării programei concomitent cu reducerea numărului de elevi dintro clasă (în prezent majoritatea claselor sunt în jurul a 35 de elevi), creșterea numărului de clase și astfel asigurarea locului de muncă pentru majoritatea cadrelor didactice, posibilitate blocată de lipsa infrastructurii: săli de clase, dotări etc.
  • Personal Tesa (Duminică, 17 noiembrie 2019, 18:44)

    Daniel [anonim]

    Cate persoane sunt angajate pe pozitii de contabili , secretare acum, fata de 1989 unde erau mai multi copii si mai multe scoli ? Ce fac de fapt acesti angajati tesa ? Sincer sa fiu nu le gasesc rostul decat la facut dosare , hartii ! O sa aveti un soc sa vedeti cate persoane sunt anagate aiurea doar sa taie frunze si hartii . Acest lucru se intampla si in sanatate - sunt multi angajati tesa .
  • Scoli noi (Duminică, 17 noiembrie 2019, 20:11)

    Smida [utilizator]

    Buna ziua, doamna ministru.
    1. Cand o sa angajati, in Ministerul Educatie, oameni tehnici, ingineri, care sa poate propune si construi noi scoli in Romania, sa nu mai avem scoli cu ore in 2 sau 3 schimburi?
    2. Cand o sa angajati oameni competenti care sa propuna si sa construiasca toaletele pentru toate scolile din Romania?
    3. Cand o sa angajati manageri, nu profesori directori, pentru administrare scolilor? Sunt atatea scoli in care mizeria, dezordinea sunt ale ele acasa.
    4. Cand o sa asigurati securitatea scolilor cu Politia Locala sau cu Jandarmeria Romana? Ultimul studiu arata ca in fiecare scoala din mediu urban se consuma droguri, iar violenta este perzenta zilnic.
    Multumesc.
  • Autonomia universitara are efecte secundare (Duminică, 17 noiembrie 2019, 20:22)

    ranuhasu [utilizator]

    Unele universitati abuzeaza de principiul autonomiei universitare pt a aplica legea sau a nu o aplica in favoarea ocuparii posturilor de catre candidatii preferati. Este doar un exemplu. Aveti intentia unei reglementari mai clare a marjei de autonomie a acestora? Multumesc!
  • Întrebări (Duminică, 17 noiembrie 2019, 20:45)

    Aditoma [utilizator]

    Bună seara!
    As dori să adresez câteva întrebări:
    1. Ce intenționați să faceți în privința comisiilor CEAC și SCIM?
    2. Ce măsuri veți lua în privința cadrelor didactice care obțin note rușinoase an de an la examene de titularizare sau obțin calificative anuale scăzute?
    3. Intenționați să modificați strategia de efectuare a practicii pedagogice de către studenți astfel încât aceștia să fie mult mai bine pregătiți dacă aleg o carieră didactică?
    4. Ce planuri aveți în legătură cu UAT-urile din mediul rural în special care nu sprijină activitatea școlilor? (Rectificare de buget mult întârziată, fonduri europene zero, desemnarea reprezentanților în consiliile de administratie în decembrie, contracte impuse cu anumiți furnizori, etc.)?
    Mulțumesc.
  • Șef scoala doctorala fără teza de doctorat (Duminică, 17 noiembrie 2019, 21:08)

    Serban Nichifor [anonim]

    O sa o intreb pe Doamna Ministru cum este posibil ca seful scolii doctorale de la Universitatea Națională de Muzică București - numitul Serban Soreanu - sa fie un individ ce a obtinut titlul de doctor FARA TEZA DE DOCTORAT ! Totodată respectivul este inca "tinut" profesor TITULAR la 71 de ani
  • Intrebari (Duminică, 17 noiembrie 2019, 21:19)

    Aurel Neicu [anonim]

    Cateva probleme în atenția Doamnei Ministru

    1. Când se renunță la „transfer în interesul învățământului”. Acest mod de abordare face ca elevii să nu aibă șanse egale.Titularizarea să se facă pe școală.
    2.Bacalaureatul de două tipuri, unul pentru licee teoretice, altul pentru cele tehnologice, promis de vreo 20 de ani, să fie în sfârșit o realitate. Va fi o promisiune îndeplinită?
    3. Bugetul să fie coordonat prin primărie, cu dispariția posturilor de contabil, iar serviciile din școală să fie făcute prin firme specializate. Așa vom reuși să face economii, iar bugetul să fie utilizat pentru buna desfășurarea a actului educativ;
    5.Clarificarea situației terenurilor și clădirilor unde se desfășoară activitatea educativă, prin realizare cadastrului și trecerea lor în patrimoniul MEN, astfel repararea lor va fi mai simplă și nu ar exista discrepanțe mari între școlile din orașele mari și celelalte localități.
    6.Angajarea unui jurist pentru școli, care să asigure respectarea legilor și normelor, care să poată participa în calitate de consultant la ședințele CA.
    7.Elaborarea de regulamente clare prin care să fie la fel de bine protejate drepturile si personalitatea elevilor, dar și prestigiul și autoritatea profesorilor
    8. Măsuri concrete în caz de abateri disciplinare atât în cazul elevilor, dar și al cadrelor didactice;
    9.Elaborarea de regulamente clare prin care să fie la fel de bine protejate drepturile si personalitatea elevilor, dar și prestigiul și autoritatea profesorilor
    10.Alocarea pentru educație a unui procent din PIB de 6 - 10%
    11.Cerem autonomie școlară în utilizarea bugetului
    12.Inspectorii școlari să se ocupe mai mult de calitatea educației, și nu de diverse anchete irelevante. Inspectoratele trebuie să treacă în subordinea Consiliilor județene.
    13.Reașezarea planului cadru, încât elevii să nu aibă 30 - 33 ore săptămânal, așa cum se întâmplă la clasele gimnaziale; nu punem ore multe în planul de învățământ ca să acoperim șomajul;
  • Comment sters de user (Duminică, 17 noiembrie 2019, 21:45)

    andipetre [anonim]

  • Regimul special al olimpicilor de la ICHB (Duminică, 17 noiembrie 2019, 22:06)

    aliana8 [utilizator]

    1. Dupa cum sunt sigură că știți, in acest moment, in România, exista niste elevi, dintr-un liceu privat -ICHB, care beneficiază de un regim special, un regim preferential: clase speciale organizate pe materii, nu participa la orele de curs normale, primesc totusi note (10, nu alta nota)in catalog de la profesori, nu au niciun stres legat de teme la alte materii.
    In acelasi timp, olimpicii din Colegiile Naționale de Stat au parte de clase de 30-36 elevi, participa la orele de curs normale, au teme, au proiecte la diverse materii.
    Ma refer la elevii clasați în primii 20 la etapa nationala si la membrii loturilor olimpice lărgite si restrânse.

    In calitate de Ministru al Educației și de profesor, vi se pare corect ca unii care beneficiază de conditii preferentiale sa intre in competitie directă cu altii care nu beneficiază de nicio condiție?
    Cum credeti că se poate ajunge la o situație corectă pentru toti in acest caz?

    2. In calitate de Ministru al Educatiei, membra a unui guvern care își propune asigurarea unor condiții corecte la concursuri in general, cum comentați faptul că un profesor, coordonator al lotului olimpic, este in acelasi timp si profesorul elevilor lotului restrans, in bloc, 5/5, si autor de subiecte, ba mai si selectează subiecte?
    Vorbim de lotul de fizica, unde in ultimii 8(opt) ani, din 40 de participanți la Olimpiada Internationala de Fizică, doar 4(patru) au venit din alte licee.
    Mult succes!
  • Olimpiada judeteana de matematica (Duminică, 17 noiembrie 2019, 22:14)

    xyz [anonim]

    Stimata Doamna Ministru,

    De mai multi ani la OJM una dintre probleme este din Gazeta Matematica. Domnul profesor Gologan a motivat aceasta hotarare prin faptul ca in felul acesta Gazeta a devenit mai cunoscuta (vanduta). Este o masura discriminatorie pentru elevii care nu au acces la Gazeta. In plus, pregatirea elevilor pentru OJM include si invatarea rezolvarilor unor probleme pe care, de multe ori, le fac profesorii. In ultimii ani, Gazeta are multe greseli si probleme nepotrivite pentru clasa la care sunt puse.

    Va rugam sa analizati aceasta situatie.
  • Alocare bugetara pentru cercetare (Duminică, 17 noiembrie 2019, 22:20)

    Octavian Micu [anonim]

    Avand in vedere ca anul acesta procentul alocat pentru cercetare a ajuns la un minim "istoric" de 0.13% din PIB si faptul ca de acum MCI nu mai exista, va rog sa ne explicati:
    - In ce fel se vor separa resursele financiare alocate cercetarii de cele pentru educatie? Se va reinfiinta o autoritate in cadul ministerului cum a fost ANCSI?
    - Ce procent din PIB doriti sa fie directionat cercetarii pentru anul 2020? Credeti ca putem spera la un 0.3% din PIB, care este oricum sub valoara din angajamentul luat in SNCDI?

    In loc de post scriptum, va facem trimitere la un articol publicat pe blogul nostru cu ce speram de la guvernul din care faceti parte:
    https://mic-mic-anc.ro/2019/10/20/decalogul-pentru-cercetare-conditii-minimale-guvern-orban/
  • programa clasei a VIII-a (Duminică, 17 noiembrie 2019, 23:03)

    Rodica Vinograschi [anonim]

    sunt 16 materii (inclusiv sport,muzica,ed.tehnologica) care se fac in 5 zile a 6-7 ore/zi. La acestea se aduga pregatirea temelor cca. alte 3 ore. Cum poate rezista un elev de cls. a VIII la un asemenea program? Un adult lucreaza in medie 8-9 ore zilnic. Un copil se pregateste tot 9 ore. Ne gandim la sanatatea lui? Deasemeni la fizica,matematica, romana se predau notiuni care altadata in urma cu 40 de am\ni se faceau in clasele de liceu. De ce sunt incarcati acesti elevi, dupa mine peste puterile lor ?
  • Schimbarea mentalitatii (Duminică, 17 noiembrie 2019, 23:07)

    SuperTeach [utilizator]

    Buna ziua, Dna Ministru.

    Cunoasteti proiectul SuperTeach? A luat o mare amploare in ultimul an. Chiar in acest weekend au avut loc Zilele SuperTeach la Iasi, cu peste 1000 profesori participanti. In urma cu doua saptamani au fost tot peste 1000 de profesori la Cluj.
    Fondatorii programului propun o schimbare a mentalitatii in educatie, avand in centrul atentiei copilul si comunitatea, pentru a avea un impact pozitiv asupra societatii pe termen lung.

    Ne-am bucura sa vedem o colaborare mai stransa intre reprezentantii Ministerului Educatiei si reprezentantii proiectelor generate de ONG-uri, cu intalniri periodice, in care sa existe un dialog activ, fiecare parte avand ocazia sa comunice obiectivele, instrumentele de lucru, rezultatele obtinute, opiniile etc si sa poata colabora, pentru un scop comun: modernizarea educatiei in Romania si realizarea de schimbari cu sens.

    Multumesc!
    Mult succes!
  • Elevi merituosi, profesori slabi (Luni, 18 noiembrie 2019, 5:24)

    Camelia [anonim]

    Ce puteti face sa eliminati din invatamant profesorii slabi si cu rea credinta? Cum puteti face o evaluare eficienta? Caz concret- colegiu din Bucuresti, elev care a dat bacul la filosofie si a ajuns la olimpiada de filosofie exclusiv prin munca lui, profesoara de filosofie, diriginta la clasa, nepredand nicio ora de filosofie, motivand ca pe elevi nu ii intereseaza filosofia, pentru ca nu dau bacul la aceasta disciplina. In schimb profesorul respectiv facea meditatii cu elevii clasei -la economie- la centru de meditatii pe care il avea, fiind astfel, in fond, interesata de acest tip de prestatie- servicii de meditare a elevilor. Sa nu intelegi ca este in interesul elevilor sa predai o materie atat de frumoasa este dovada de rea credinta sau de nepregatire! Sa nu apreciezi un elev care face performanta, ignorand munca acestuia este iar dovada de rea credinta crasa! Acesti profesori ar trebui sanctionati! Trebuie vazut ce mai stiu profesorii, cat mai studiaza ei, cat sunt de pusi la punct cu materia lor...
  • Directorul din Cudalbi, județul Galați (Luni, 18 noiembrie 2019, 6:29)

    Stănică Ambrinoc [anonim]

    Bună dimineața ! Vă rugăm să interveniți de urgență, de 3 ani de zile am făcut reclamații la Minister, ISJ, Primărie, Consiliu Local. Recent a fost și Comisia de Etică. PNL Galați și Cudalbi cunoaște foarte bine situația gravă de zeci de ani (terorizarea copiilor și părinților, pentru meditații ilegale. Cerem audiență la dumneavoastră, avem proces pe rol și protestăm în stradă. Vedeți link ...
    https://www.facebook.com/CJPGalati/videos/3564367280254915/
    Așteptăm cu speranță !
  • Taiere discipline sau taiere materie inutila (Luni, 18 noiembrie 2019, 8:37)

    Profesor [anonim]

    Poate ar fi mai bine sa se renunte la materia prea incarcata a unor discipline cheie (matematica, romana, chimie, fizica...). Sa pastrati la aceste discipline strictul necesar si sa dezvoltati disciplinele cu aplicabilitate practica a cunostintelor dobandite la aceste discipline.
    Tinerii vin sa se angajeze si habar nu au sa calculeze o arie, un volum, sau nu stiu cum sa formuleze o cerere. (de exemplu nu inteleg de ce este necesar calculul sectiunii firului prin care circula curentul electric si-si pun viata in pericol suprasolicitand o retea electrica dimensionata necorespunzator, nu stiu sa-si calculeze un necesar de materiale pe metru patrat pentru zugravirea locuintei, nu stiu ce este necesar pentru a deschide propria afacere, etc.)
    Un exemplu excelent este Educatia Tehnologica unde copii pot pune in practica cunostintele dobandite la toate celelalte discipline. E singura disciplina care face conexiune cu toate celelalte discipline. Copii ar trebui sa aiba mult mai multe activitati practice care sa-i ajute sa inteleaga utilitatea notiunilor dobandite teoretic. Vorbim despre digitalizare, dar majoritatea competentelor digitale ale copiilor dobandite in scoala se reduc la deschiderea ocazionala a unor computere invechite cu sisteme de operare expirate. Cand vor putea copii nostri sa exersese si sa eperimenteze pe tehnologia la zi si nu pe cea de acum 20 de ani?
  • 3 întrebări (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:22)

    prepeleac [utilizator]

    Buna ziua,
    Cateva întrebări pt Doamna Ministru:
    1. Ce veti face pentru a scădea, dacă nu a elimina, abandonul școlar. Vă aduc aminte că învățământul general este obligatoriu prin lege dar nimeni nu știe cum sunt pedepsiți cei care încalcă legea și nu își duc copiii la școală.
    2. Cum veți reforma învățământu special? Școlile speciale, mai ales cele pentru deficienți mentali, sun pline de copii de etnie romă care s-ar putea integra foarte bine în invățământul de masă, cu două condiții: existența profesorilor de sprijin și programul after school (foarte bine gândit) obligatoriu pentru copiii cu dificultăți școlare.
    3. Ce veți face pentru reducerea numărului de elevi la clasă. Puteți aduce cele mai progresiste tehnici de predare din lume, atât timp cât sunt mai mult de 20 de elevi la clasă, în special la clasele primare, nu cred că se va schimba relația elev cadru didactic.
    Mulțumesc
  • Interdisciplinaritate la nivel de Universități (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:25)

    Virgil Danciu [anonim]

    Actualul cadrul legislativ lasă prea puțin loc pentru organizarea unor forme de studii interdisciplinare la nivel de Universități. Școlile doctorale sunt organizate strict pe domenii de studiu, interzicând cooptarea unui profesor dintr-un domeniu adiacent, care ar putea spori nivelul cercetării din respectiva școală doctorală. De exemplu, un profesor de psihologie nu poate fi cooptat în școala doctorală a unei facultăți de filologie, chiar dacă este specializat pe profiluri psihologice în opere literare. Un profesor de istoria religiilor nu poate fi cooptat în școala doctorală a unei facultăți de istorie, pentru ca istoria religiilor este subsumată domeniului teologie etc. Si mai mult: un profesor nu poate fi cooptat în două scoli doctorale, chiar daca are competențe interdisciplinare, ci e obligat sa activeze doar în cea a studiilor sale de bază.
    În cazul studiilor doctorale cu cotutelă, degeaba candidatul aprofundează și pune în relație două domenii de studii, pentru că titlul de doctor îi va fi acordat doar în domeniul căruia aparține îndrumătorul principal. Același lucru este valabil și în cazul programelor de master: degeba sunt organizate în colaborare de profesori din mai multe domenii de studii, absolventul va avea titlul de master doar în unul dintre aceste domenii. În felul acesta competențele transversale nu sunt evidențiate corespunzător și nu vor fi nici valorificate.
    Aveti in vedere pasi pentru flexibilizarea sistemului universitar în sensul facilitării studiilor și colaborărilor interdisciplinare?
  • niste sugestii (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:32)

    frum [utilizator]

    Poate reganditi materiile, optionalele...
    De ex la gimnaziu chiar e nevoie de 2 materii de informatica: Bazele informaticii si TIC, ambele se refera la informatica. Daca tot sunt scoli care incep informatica din clasa a 5-a, nu ar fi mai usor sa inceapa cu ceva mai lejer, gen programare in Scratch sau ceva mai prietenos, sa invete intai sa folosesca tastatura cu ambele maini, Paint, PowerPoint, decat C++?
    La optionale ar fi frumos sa largiti paleta, nu numai Religie: Sah, educatie financiara, teatru, grafica, astronomie-astrofizica, educatie sanitara- de la acordarea primului ajutor pana la educatie sexuala. Puteti face participarea obligatorie a elevilor la 1 sau 2 optionale pe semestru/an. Puteti cumula elevi din mai multe clase la un optional, sau chiar ani, de ex grupate a7-a si a8-a, a 5-a si a6-a.
    Stiu ca este mai mult de munca la planificarea orarului, dar nu imposibil.
    Sunt in scoli psihologi sau consilieri, puneti-le in fisa postului sa aiba discutii cu elevii, cei cu probleme de comportament sau cei cu probleme la invatatura. Macar o ora pe semestru sa treaca pe la fiecare clasa in ora de dirigentie si sa interactioneze cu elevii, sa ii faca constienti de anumite comportamente...

    Materiile sunt destul de stufoase, iar profesorii nu sunt prea inclinati in a folosi metode noi, sunt destul de comozi si nu vor sa iasa din zona de confort pentru a se adapta noutatilor.
    Sunt profesori care nu fac nici un efort la ore... dar sunt profesori care se zbat si fac pregatire suplimentara pentru tot felul de concursuri... invatatoare care fac cercuri de matematica in afara orelor, o alta matematica, mai distractiva... sunt profesori ai caror copii au performante deosebite, cred ca trebuie sa existe o diferenta in remuneratia lor.
    Si nu in ultimul rand ... de ce elvii nu pot cumula bursele? O bursa de merit este 50 de lei pe luna. Daca copilul are rezultate deosebite la un concurs, olimpiada sau sport... de ce trebuie sa aleaga intre ele?
  • standarde minimale si competitii corecte (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:41)

    outside_the_wall [utilizator]

    Stimata doamna Ministru, atat timp cat standardele de evaluare a calitatii invatamantului si cercetarii romanesti sunt la pamant, a aloca o suma mai mare de la buget e ca si cum am arunca banii intr-o gaura neagra. Stiati ca plagiatorul notoriu Ioan Mang este INCA evaluator al calitatii invatamantului superior? http://pfe.aracis.ro/inscriere/registru/evaluator/1443/ Si astam de multa vreme, cel putin din 2014! Hotnews a scris si un articol despre asta, la cererea mea: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-17739281-ion-mang-fostul-ministru-educatiei-acuzat-plagiat-ajuns-evalueze-calitatea-invatamantul-superior-ministerul-amana-2-ani-anunte-daca-plagiat-sau-nu.htm Nu credeti ca trebuie facuta curtatenie urgent? In plus, trebuie organizate competitii corecte pentru ocuparea posturilor de profesori, mai ales in domeniul universitar, unde o lucrare publicata intr-un jurnal de renume e echivalata cu una publicata intr-un jurnal obscur al unei unversitati slabe. Funeriu a incercat asta, dar a venit iar PSD is a daramat totul. Trebuie evitat ca "producatorii de maculatura" sa castige in detrimentul celor cu mai putine lucrari, dar lucrari de calitate. De asemnea, competitiile pentru finantari trebuie sa fie transaprente si corecte. Ce puteti face in acest sens? PS: reinfiintarea sclilor profesionale desfiintate de Andronnescu pentru a face loc fabricilor de dimplome e de asemenea o necesitate. Avem prea multi prosti cu diploma, iar economia romanesca nu de asta are nevoie.
  • Colegiul de arta (vocational) (Luni, 18 noiembrie 2019, 9:46)

    Dana Herman [anonim]

    Buna ziua, doamna ministru
    In invatamintul primar vocational, respectiv licee, colegii de arta, elevii au pe linga programa scolara (cultura generala) obligatorie, instrument si teorie muzicala (tot obligatoriu). Problema este cu cele doua ore/saptamina de muzica si miscare, care nu numai ca sint la un moment dat jenante pentru profesorul invatator (repet, copiii acestia studiaza instrument si teorie muzicala, la un nivel de perfomanta) dar majoreaza numarul legal de ore pe saptamina.
    Concret, studiul pentru instrument in scoala este de 2 ore pe saptamina (obligatoriu) si teorie muzicala tot 2 ore pe saptamina. Studiul individual este de cel putin doua ore pe zi.
    Asadar, acesti copii, de studiu primar, pot fi mici eroi, au doua scoli intr-una. Este alegerea lor, dar pot fi scutiti de niste materii inutile pentru nivelul lor de pregatire.
    Va multumesc.
  • Camere de supraveghere in clase, in timpul orelor (Miercuri, 20 noiembrie 2019, 17:53)

    Ddan2 [utilizator]

    Buna ziua, Doamna Ministru ! Va felicitam pentru misiunea pe care o aveti, pentru felul Dvs., de a fi, pentru sperantele pe care ni le insuflati ! Desi sunteti la inceputul portofoliului, trebuie sa stiti si unele probleme cu care ne confruntam, in invatamant. De multe stiti, nu ma indoiesc de aceasta. Mai sunt si altele care amintesc de ...epoca de ...aur, precum era supranumita epoca de trista amintire. Oare este normal si legal sa se instaleze, sub conducerea PSD, camere de supraveghere video si audio in salile de clasa, sa se supravegheze profesorii, in timpul orelor ? Nu cumva este un atentat la sanatatea psihica a profesorului, prin instalarea unei stari de stres permanent si o lezare a intimitatii ? Va rugam sa ne ajutati ! Va multumim mult ! Multe realizari si impliniri va dorim ! Cu multa consideratie !
  • Bursa " meritul olimpic" (Sâmbătă, 23 noiembrie 2019, 10:30)

    Denisa Pop [anonim]

    Cand va fi publicata lista cu beneficiarii bursei "meritul olimpic international" pentru anul scolar 2019-2020?( termenul-limita impus de lege este 30 noiembrie) Va mai organiza MEN o festivitate de premiere ?
  • accident între copii la ora de sport cine raspunde (Vineri, 6 decembrie 2019, 16:17)

    Vlădilă Marcela [anonim]

    accident între copii la ora de sport cine raspunde
  • EX-MINISTRUL ANISIE e TRANZIRORIU (Duminică, 8 decembrie 2019, 19:06)

    iucu [anonim]

    Inca o demisie pt rimează.... Nu este un ministru, e un inspector scolar ce tine locul momentan. Despre cercetare ioca, despre studenti ioca...mai grav e ca are un caldicel consiliu de consiliere cu saftoiu la comunicatii, cica comunicatii speciale. Ne asteptam la demisie de Craciun
    Vine anul nou, cu Ministru Nou, amin!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by