Ministrul Educației anunță primele schimbări din învățământ: Vom regândi planurile cadru. Nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline

de C.D.     HotNews.ro
Miercuri, 13 noiembrie 2019, 12:33 Actualitate | Educatie


Monica Anisie
Foto: Hotnews
Ministrul Educației, Monica Anisie, susține că planurile cadru vor fi regândite, iar unele discipline vor dispărea din orarul elevilor.

„​Să regândim planurile cadru. Nu este vorba de tăiat trei ore, ci de regândit modul în care disciplinele s-ar putea preda. Nu e vorba de tăiat ore, ci de tăiat discipline acesta este adevărul. Sunt dispusă să fac absolut totul ca elevilor să le fie bine. (...) Planurile acestea cadru le vom regândi, să fie construite din perspectiva a ceea ce un elev poate duce”, a spus Anisie, la Europa FM.

Ministrul Educației a precizat că „toată lumea înțelege că nu mai putem pune atâta presiune pe copii pentru că nu ajungem la rezultate”.

Planul cadru este un document școlar elaborat la nivel de stat de Ministerul Educatiei și are un caracter unic si obligatoriu pentru fiecare stadiu de pregătire si tip de școală, cuprinzând obiectele de studiu din fiecare clasă, numărul de ore aferente săptămânal fiecărei discipline, pentru a putea asigura elevilor din toate școlile din țară, de același grad și profil, aceeași pregătire.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















22122 vizualizari

  • +29 (69 voturi)    
    Incepeti cu .... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 12:36)

    Pseudonim2 [utilizator]

    Incepeti cu ....






    RELIGIA. Nu are ce cauta in aceasta epoca ca subiect de predat unor tinere minti. Interziceti religia in scoli. Religia prosteste ...
    • -13 (41 voturi)    
      incepeti prin ... a face copii (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:36)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim2

      Pe care ii puteti educa cum considerati.
      Nu-ti convine religia, optezi sa n-o faci, nu vad de ce trebuie sa impui altora sa nu faca religie in scoli.
      • +8 (22 voturi)    
        sau (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:28)

        vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Vrei Religie pentru copii tai?
        Ii inveti pe copii tai acasa, la biserica, manastire sau cursuri private.

        Noi ne dam cu parerea ce materii consideram ca au importanta mai mica pentru un sistem public de invatamant.
      • +15 (21 voturi)    
        haha (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:58)

        Kato01 [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        La noi in scoli sa NU faci religia inseamna sa stai in ultima banca in clasa in care se face religia....
      • +10 (22 voturi)    
        Pentru ca (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:09)

        Gauloise [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Pentru ca nu exista alternative. Pentru ca se preda doar religia ortodoxa.
        Nu poate opta nimeni pentru catolicism, protestant, budism, islam sau sa ofere o alternativa celor care nu vor sa studieze religia.
        Din cauza aia. Pentru ca discrimineaza.
        Si pentru ca atunci cand religia este miercuri a doua ora din program, copiilor care nu vor sa participe nu li se ofera alternative. Trebuie sa stea prin curtea scolii, in biblioteca singuri sau pur si simplu in fundul clasei plictisindu-se sau facand orice altceva neindrumati si nesupravegheati. De aia.
        • -3 (7 voturi)    
          fals (Joi, 14 noiembrie 2019, 5:48)

          exis [utilizator] i-a raspuns lui Gauloise

          se face si religie catolica si chiar si neoprotestanta
      • +7 (21 voturi)    
        Cum e sa o impui (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:11)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        Cu optiunea sa nu te duci si sa te arate toti cu degetul? Bah, voi ganditi? I guess not!!! Sa-si predea popoii religia la biserica!!!
        • -4 (8 voturi)    
          De ce sa te arate cu degetul? Cine? (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 22:23)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Deja il inveti pe copil sa minta?!

          Pai daca nimanui nu-i trebuie ora de religie cum o sa te arate cu degetul?!

          Iar daca sunt destui pe care-i intereseaza de de sa o interzici?
      • +5 (9 voturi)    
        Pe langa biserici (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:55)

        tudorl [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        doritorii pot opta pentru lectii de religie,functie de optiunile religioase ale fiecaruia.
        • 0 (6 voturi)    
          De ce nu la școală? (Joi, 14 noiembrie 2019, 2:20)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui tudorl

          90% din părinți au depus cereri scrise ca să-și înscrie copiii la ora opțională de religie.

          Dacă analiza matematicăar fi opțională câți părinți și-ar înscrie copiii la ea?! 15%? Păi de ce nu militezi împotriva ei?! Pobabil că la 95% din elevi nu le folosește oriicum la nimic.
          • +1 (1 vot)    
            De ce nu terminati cu ipocrizia? (Joi, 14 noiembrie 2019, 22:50)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Ce poti face, ca parinte, cand ti se spune ca ori semnezi sa mearga copilul la ora de religie, ori vii sa-l iei de la scoala o ora, ca nu exista nici o alternativa?

            Ti-ai ales prost exemplul cu analiza matematica. Aia chiar este optionala. Optezi pentru un profil de uman si ai "scapat", daca ti se pare ca ai prea putini neuroni ca s-o intelegi.
    • -5 (31 voturi)    
      Calmează-te (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:41)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim2

      Nu din cauza religiei ai ajuns în halul ăsta :)

      Religia eoricum o materie opțională. Dască osă ai vreodată copii nu-i înscrii la ora de religie și ai scăpat...
      • +1 (13 voturi)    
        O fi in teorie (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:46)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        In practica trebuie sa optezi in scris sa NU o faci, si in timpul orei de religie esti aproape fortat sa stai in clasa ca nu ai unde sa te duci.
        • 0 (10 voturi)    
          Atunci in practica... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:09)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui ac

          Ar trebui sa militezi sa existe si alte materii optionale. Mi se pare anormal si meschin sa le interzici la 90% din elevi o materie optionala care ii intereseaza doar din cauza ca cei 10% ce nu sunt interesati de ea n-au ce sa faca in ora aia.
          • +1 (1 vot)    
            In practica.. (Joi, 14 noiembrie 2019, 22:54)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            Daca ar exista materii optionale, pe sistem de credite, ar fi superb. Din pacate, sistemul educational nu a fost construit pentru asa ceva si nu exista aceasta flexibilitate la ministerul educatiei.

            De aceea Romania inca se afla cu un picior in evul mediu si oricine reuseste sa se ridice peste nivelul habotnicilor indobitociti, emigreaza.
        • -1 (1 vot)    
          Fals (Joi, 14 noiembrie 2019, 17:27)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui ac

          In practica trebuie sa depui o cerere scrisa pentru ca si copilul sa poata merge la ora de religie. Chestua asta a fost scimbata acum vreo 3 ani. Progresimea spera ca astfel sa omoare predarea religiei in scoli. Spre socul lor aproape 90% din parinti au depus cereri scrise...
    • +13 (31 voturi)    
      Religia la biserica, precum inotul la club/bazin (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:42)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim2

      E o chestie optionala pentru orice om, adica o poate invata/studia sau nu, dupa propria vointa (sau a parintilor).

      A OBLIGA niste copii sa se indoctrineze crestin/musulman/evreu/budist, e imoral pentru vremurile noastre...
      • -1 (7 voturi)    
        Pai... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:15)

        dandantheman [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Sa se taie limba romana, ca oricum a fost masacrata saraca, ciopartita, n-a mai ramas mare lucru de ea.
      • +2 (2 voturi)    
        z (Joi, 14 noiembrie 2019, 5:51)

        exis [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        poti cere sa nu fie predata confesional dar e nevoie, mai ales azi, intr-o lume extrem de diversa.
    • 0 (4 voturi)    
      Sau (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 17:43)

      Pixelul [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim2

      Pentru a păstra neutralitatea, mie singura soluție rezonabilă mi se pare să fie pusă ora de religie obligatoriu prima sau ultima, în felul ăsta nu încurcă pe nimeni.
      Cât despre faptul că „prostește”, sigur știi că nu-i obligatorie, ba chiar e opt-in, nu opt-out, deci doar cei care fac cerere urmează să fie înscriși la religie.
  • +7 (37 voturi)    
    pariez ca nu se va taia religia! (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 12:39)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    mai degraba istoria sau romana....
    • -2 (26 voturi)    
      De ce? (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:44)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      E o materie opțională la care 90% din părinți își înscriu copiii. Care e problema ta?!
      • -2 (10 voturi)    
        se bucura si el ca... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:10)

        GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        ... a gasit motivul pentru care 40% din elevi pica bacul.
      • +4 (20 voturi)    
        daca ai avea copii ai sti ca e "optionala" (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:40)

        kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        pe hartie....
        Copilul care nu face religie sta in clasa si asculta aceleasi goange cu cei care "fac".

        Ca nu este loc unde sa se duca......
        • +1 (5 voturi)    
          Am copii (Joi, 14 noiembrie 2019, 2:28)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

          În districtul școlar unde sunt copiii mei ora de religie e obligatorie. timp de 8 semestre. E cel mai bun district din stat și în top ten în SUA. De altfel 6 din primele 10 liceea din SUA sunt onfesionale iar în celelalte 4 sunt 2 ptivate și două comunitare (niciunul de stat!) și toate oferă ore de religie obligatorii sau opționale.

          Ce-l oprește pe copilul tău (dacă chiar îl ai!) să stea în ultima bancă la ora de religie cu căștile pe urechi și să-și facă temele la alte materii?!
      • +3 (9 voturi)    
        banii aruncati pe fereastra (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:01)

        Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        .
        • +2 (10 voturi)    
          nuuuu , (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:26)

          wizard_mefisto [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

          bani aruncati pe fereastra bisericii, ghici catre cine ?
          • 0 (4 voturi)    
            Daaaaa (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 20:53)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui wizard_mefisto

            Pai catre cei 90% din parinti ce si-au inscris copiii la orele optionale de religie. Catre ei zboara banii aia care de fapt tot de ei sunt platiti
            • -1 (3 voturi)    
              te dai american (Joi, 14 noiembrie 2019, 9:22)

              Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

              ce te ingrijorezi atat de prostimea noastra?
              • 0 (0 voturi)    
                Tu n-ai copii (Joi, 14 noiembrie 2019, 17:30)

                Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

                Ce te freaca grija programei scolare?
    • +1 (5 voturi)    
      zise adeptul lui Liviu Pop si al Androneascai (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:58)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      .
  • +20 (22 voturi)    
    Dar nu va nimeni dat afara.... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 12:41)

    Amad [utilizator]

    De 30 ani tot reformam dar fara restructurare, sa nu pierdem voturi.
  • +23 (47 voturi)    
    sper sa scoata religia din scoli (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 12:45)

    eGerula [utilizator]

    si sa ramana doar acasa sau in comunitate. N-am nimic impotriva religiei nimanui. Btw, biserica are prea multa putere la noi si nu mi se pare normal. E un instrument de manipulare care in societatea noastra slab 'dezvoltata' se pare ca are efect nociv.
    • -8 (26 voturi)    
      Speri mata dar speri degeaba... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:49)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

      Vezi tu, noi ăltia care avem copii suntem de părere că orele de religie sunt foarte utile în formarea copilului. La urma urmei sunt ore opționale pentru care optează 90% din părinți. Cu ce te încurcă pe tine ce fac ceilalți? Nu poți să fii un pic mai puțin bigot și ceva mai tolerant? Hai că nu mai suntem în evul mediu...
      • +7 (15 voturi)    
        Formati-va religios acasa si la biserica (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:21)

        provest [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        "ore opționale pentru care optează 90% din părinți".
        Si eu am "optat", talica, pentru ca e asa fain pusa in orar, ca nu am cum altfel.
        Iar un copil mic, nesupravegheat, nu e o idee buna in scolile noastre nepazite si cu usa data de perete la orice ora.
        Si te pot tolera pana si pe tine foarte elegant, daca "tolerezi" si tu si nu folosesti apelative aiurea.
        • 0 (6 voturi)    
          Ghinion... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:16)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui provest

          Iti inteleg grava suferinta.

          Cum procedam insa cu restul de parinti ce vor ca si copii lor sa aiba acces la o ora OPTIONALA de religie? Le calcam lor in picioare optiunile de dragul tau?!
      • +8 (12 voturi)    
        Calmeaza-te, nu esti singurul care are copii (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:34)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Parerea ta este parerea ta personala, nu a noastra, a celor care avem copii. Unii avem alte pareri decat tine. Daca ne dai voie, ca tot vorbesti de toleranta...

        Religia este optionala... si nu prea, asta este problema. Scolile nu ofera alternative la religie (sa se faca alte materii in timpul respectiv) si nici nu programeaza orele de religie la inceputul sau la finalul programului.
        Asa ca... ti se explica "stiti, copilul nu are unde sa stea in timpul orei de religie, nu il putem lasa sa stea pe coridor ca deranjeaza alte ore si nici nu avem un alt spatiu, asa ca va rugam sa nu il scoateti de la religie". Asadar ai de ales intre a opta pentru religie sau a te pune rau cu directorul, invatatoarea, etc. Curat optional, nu?

        Dupa care vii tu si ne fluturi procente de 90%...
        • -4 (8 voturi)    
          Mai incearca... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:24)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Smecheria e ca daca ati fi asa de multi pe cat pretinzi orele de religie ar fi disparut de mult. In realitate sunteti o minoritate infima si zgomotoasa a carei unica bucurie in viata e sa le mai interzica ceva celor din jur.

          Dupa cum iti spuneam incearca sa scapi de mentalitatea medievala si sa ajungi in secolul XXI...
      • +7 (11 voturi)    
        Utile in nivelarea lui (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:12)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Un copil cu potential o sa fie transformat in zombie!!!
        • -2 (6 voturi)    
          Utile in dezvoltarea lui (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:39)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Asa ca sa ne amuzam un pic in SUA primele licee din tara sunt scoli confesionale catolice si luterane unde religia e obligatorie in fiecare an. Nu ies deloc zombies ci cei mai buni absolveti ai tarii.

          Pe cand eram student la Georgetown doi profesori laureati de Nobel unul in medicina si altul in chimie se luptau pentru sefia cercului de studii biblice al facultatii de medicina. Georgetown e una din cele mai bune facultati medicale din lume...
    • +2 (2 voturi)    
      z (Joi, 14 noiembrie 2019, 5:54)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui eGerula

      si presa e un instrument de manipulare....si educatia e tot o forma de manipulare. ideea e spre ce te manipuleaza? spre bine sau spre rau?
  • -17 (29 voturi)    
    scoatem materiile? (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:00)

    vodatepes [utilizator]

    Scoatem o parte din materii: sa ramina orele de sport , dirigintie
    • +12 (14 voturi)    
      nu ai dreptate (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:24)

      frum [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      Nu, nu ai dreptate, uite fi-mea la scoala la educatie tehnologica a facut o perna, acum impleteste o bratara. Nu stiu daca asta e materia, pentru ca nu are manuale inca, dar intr-o epoca a tehnologiei mi se pare absurd ca aceasta sa fie materie obligatorie la clasa 7. Sau latina. O poti gandi altfel: elemente de cultura si civilizatie bagi la istorie, proverbele la romana, nu stiu la ce iti foloseste toata gramatica limbii latine la gimnaziu. Sau mai ai bazele informaticii si TIC, de ce nu pot fi o singura materie, ca tot despre informatica e vorba?
      De ce nu poti gandi optionalele altfel? De ex sa ai un optional la care sa participe elevi din mai multe clase, sau ani.De ex cine are religia intre 10 si 11 si nu a optat pentru ea sa mearga la sah, sau sport, sau arte sau informatica...sa fie obligatorie inscrierea la un optional, dar sa poti alege intre mai multe materii. Fiecare copil are o materie preferata, lasa-l sa aprofundeze ce ii place.
  • +21 (43 voturi)    
    Cand va disparea religia ? (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:06)

    clint [utilizator]

    Aveti "grija" sa invete copiii religie din clasa 0, sa fie spalati pe creier de mici...
    • -8 (16 voturi)    
      Corect. Copilul tau nu trebuie sa stie (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:12)

      GabiAlex [utilizator] i-a raspuns lui clint

      ... sa nu injure, sa nu dea pumni colegului, sa nu arate degetul mijlociu cand cineva ii atrage atentia ca a aruncat tigara pe jos, etc. La urma urmei, doar fraierii mai tin cont de regulile astea de ev mediu.
      • +6 (14 voturi)    
        Faci confuzie intre educatie si religie... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:29)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui GabiAlex

        .
        • -1 (7 voturi)    
          Nu face (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:25)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

          Ele se suprapun in buna masura...
  • +16 (26 voturi)    
    Pa ! (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:14)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ce a distrus Ekaterina Androneaskova si gasca ei de infractori politruci e greu de indreptat,. Aceasta TICALOASA a furat pana si VIITORUL României. UN GUNOI pesedisto-comunist.
  • +16 (34 voturi)    
    la LICEU (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:17)

    ioanbucsa751467216962915 [utilizator]

    la clase de mate-info cel puţin, ore de RELIGIE, DESEN, MUZICĂ sunt absolut inutile pentru desăvârşirea educaţiei adolescentului...
    nu ai decât să mergi la cercuri de desen, muzică, în corul bisericii, la ore de dans în timpul liber dacă vrei să performezi la aceste discipline care presupun mai presus de toate şi vocaţie. Dacă eşti ateu, mai puţin creştin sau afon...ce rost are să mai faci la liceu astfel de discipline.
    dar şi elevii şi părinţii s-au COMPLĂCUT întrucât se dau note mari la aceste obiecte şi uite aşa se umflă media generală!!!
    • -3 (21 voturi)    
      gandire complet gresita (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:44)

      noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui ioanbucsa751467216962915

      Exact aceste materii ofera dezvoltarea copilului si adolescentului, largeste perspectiva asupra vietii si a viitorului lor.

      Tineti-i numai cu probleme la matematica si fizica si vor performa fix zero in societate.
      • -2 (2 voturi)    
        FIX ZERO!??? (Joi, 14 noiembrie 2019, 9:19)

        ioanbucsa751467216962915 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

        La liceu deja cam ştii ce aptitudini are copilul tău
        dacă are şi înclinaţii artristice...se poate duce la cercuri literare, muzicale, artistice în general, cor etc. Iar de RELIGIE ce să mai spun...
        Cât despre performanţă.....e bine că fac de toate dar nimic nu stăpânesc...
        Şi facultăţile dau puţini oameni pregătiţi pentru câmpul muncii
    • +2 (4 voturi)    
      dimpotriva (Joi, 14 noiembrie 2019, 5:58)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui ioanbucsa751467216962915

      intr-o lume tehnologizata in care copilul sta doar cu creierul in telefon/laptop, e bine sa-si aduca aminte de ceea ce-l face OM.
  • +21 (39 voturi)    
    Opinie (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:18)

    Uhm [utilizator]

    Sa scoata religia de la clasele primare cel putin si sa o bage ca disciplina optionala sambata nu la scoala ci la biserica. Sa fie optiunea parintilor si nu a statului. Iar orele sa fie platita de BOR. Asa mi se pare corect!
    • 0 (4 voturi)    
      Opinie (Joi, 14 noiembrie 2019, 0:07)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Uhm

      Pai e alegerea a 90% din parinti ca si copiii lor sa faca religia in scoala in timpul saptamanii. Care e problema ta? Daca o sa ai vreodata copii nu-i inscrii la religie

      Iti reamintesc ca parintii trebuie sa faca o cerere scrisa pentru ca copiii lor sa poata face ora de religie. 90% din ei o fac.
  • -8 (18 voturi)    
    Se vor tăia discipline,.... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:23)

    expert2 [utilizator]

    dar nu matematica şi limba română, pentru care există o adevărată industrie a meditaţiilor, cu ramificaţii până ... sus. Ba chiar se pot adăuga ore acestor discipline. Pentru ca presiunea să fie... totală.
  • +10 (18 voturi)    
    Aceeași pregătire? (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:26)

    raresh [utilizator]

    "Pentru a putea asigura elevilor din toate școlile din țară, de același grad și profil, aceeași pregătire"
    Uniformizarea este o cerință anacronică. Elevii sunt diferiți, au capacități diferite, inteligență diferite, resurse diferite. De ce trebuie să le asigurăm aceeași pregătire? Dacă un elev nu înțelege matematica de ce să-l obligăm? Poate va fi un foarte bun artist sau speaker sau profesor.
    Dacă un elev e bun la matematică de ce să-l plictisim și să-l limităm cu lecțiile care i se par foarte simple din manual? De ce să nu-i dăm mai mult dacă poate și vrea? S-ar putea ca în acest fel să-l pierdem pentru că există o fereastră de oportunitate cognitivă pentru orice lucru.
    • +3 (3 voturi)    
      corect ce ai spus, (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:31)

      wizard_mefisto [utilizator] i-a raspuns lui raresh

      Dar cina sa evalueze copilul si sa-l indrume , actuali profesori ? :(
  • +6 (28 voturi)    
    dar (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 13:49)

    codrean [utilizator]

    scoateti odata "tehnologiile" alea, in programa de pe vremea lui Ceausescu, n-au rost, se vor perima cu siguranta in 2-3 ani, nu folosesc nimanui ! Ba nu, vor spune sindicalistii,folosesc "cadrelor" care astfel vor ramane pe drumuri. C-asai la noi, scoala nu-i pentru elevi ci pentru cad(av)re !?
    • +10 (12 voturi)    
      CARE TEHNOLOGII!? (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:19)

      ioanbucsa751467216962915 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      tehnologiile alea formează abilităţi, îndemânare etc.
      nu strică să ştie un copil să ţină un ciocan, surubelniţă în mână, să taie cu un foarfec, să coase un nasture, să fac un pic de aluat...etc
      îi vor folosi în viaţă mai mult decât istorii religioase, note muzicale şi alte asemenea
    • +8 (10 voturi)    
      Tehnologia mai utilala decat toate obiectele (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:32)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      daca e predata cu exemplificare,practic!
      citeste manualul,si daca nu intelegi cat e de utila,ai tu o problema!
      problema este ca acesti profesori,incadrati pe perioada nedeterminata,nu predau cum trebuie,iar tehnologica nu trebuie predata in clasa ci in laborator,sa vada copii practic !
      • +3 (5 voturi)    
        Abilitati practice vs gandire abstracta (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:30)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Nu zic ca ne strica niste abilitati, dar in functie de background-ul familial (poate au bunica, sau mama casnica, sau parintii sunt putred de bogati), nivelul de gandire abstracta, un elev se poate chinui foarte tare sa coasa sosete, desi nu ii vede rostul.
      • +4 (4 voturi)    
        minciuna e regina (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:25)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Laboratoarele au fost ocupate cu sali de clasa, dupa ce profesorii s-au straduit cat au putut sa nu mai aiba material didactic, substante etc. ORice pretext aa fost bun pentru distruge un laborator.

        Daca nu ai laborator, nici nu lucrezi cine stie ce: stai si dictezi si apoi elevii repeta ce le-ai dictat.

        Unele cadre didactice au ajuns la nemernicia de a dicta elevilor lectii numite "Experiment" astfel incat la o verificare formala apare ca au facut lectii in laborator! Nemernici mincinosi.

        ===

        Pentru profesorii de tehnologica au pus atatea conditii de angajare ca nu le mai indeplineste mai nimeni. Iar cei care le indeplinesc - ii doare in basca de predare pentru ca stiu ca oricum nu-si permite nimeni sa ii dea afara.
    • +8 (12 voturi)    
      Si parintii,......... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:38)

      dcotoara9 [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      mai scoateti din fitele si mofturile copiilor care merg la scoala sa-i educe pe profesori cum trebuie sa te comporti intr-o societate indisciplinata bazata pe prostie si fara nici o regula!
  • +7 (11 voturi)    
    Nici vorba (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:26)

    Kol, opusul lui Lok [utilizator]

    De optimizat ore, de eficientizat procesul de predare.

    Profesorul - actor, de moda veche, stand ore in sir in picioare la tabla si predand acelasi lucru pe care l-a predat anul trecut este un profesor al secolelor 18-20.

    Tehnica moderna permite cu minim de investitie inregistrarea cursurilor, fie la tabla, fie pe o tableta unde scrii cu un stylus. Inregistrarea arata ca si cum ai avea profesorul tau, care preda in ritmul tau si tu lua notite sau scrie nelamuriri. De exemplu nu am inteles deloc teorema de la minutul 72.

    Elevii pot studia acele materiale acasa, in ritmul lor si in ordinea care ii intereseaza. In clasa, se pot face probleme, discutii de caz, exemplu, contraexemple si multe altele, evident profesorul avand optiunea sa raspunda pe larg la intrebarile elevilor, pana cand acestia inteleg. ACOLO e sufletul profesorului, experienta sa, opiniile sale, aportul propriu.

    In clasa se pot face multe exemple astfel pentru ca incepe sa fie timp si pentru "altceva". Rezultatul:

    1. Nu mai e nevoie de teme pentru acasa. Cursurile se fac acasa, temele in clasa, cu sprijinul profesorului care nu mai lesina de obosit si stat in picioare la tabla.

    2. Elevii pot face temele pe caiete ce raman la scoala si, la final de semestru, elevii care au lucrat in clasa constant pot fi scutiti de a mai da lucrari de control sau examen. De ce? Pentru ca e evident ca EI au lucrat si au deja cunostintele.

    Fac asta de 2 ani. Rezultatul? Simplu: am devenit favoritul elevilor care cer ei sa discutam ceva pentru ca stiu ca daca lucreaza in clasa ora de ora lucreaza fara stres si la final nu mai dau examen, sunt dornici sa imi arate ce au lucrat, sa inteleaga. Acasa nu mai au teme iar cursurile le urmaresc in timpul lor, poate chiar in timp ce maanca sau inainte de culcare si le reasculta in timp ce fac dus. In plus ajung acasa si pot face si altceva, nu mai pic din picioare.
  • +3 (11 voturi)    
    Funny (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:27)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Doamna ministru predă literatură la fostul meu liceu (unde erau exclusiv clase de mate-info). Eu exact disciplina dumneaei aș fi tăiat-o, măcar din clasa a XI-a încolo :D
  • -12 (20 voturi)    
    Iubitorilor de sex anal, de pe Hotnews (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:34)

    Mihail. [utilizator]

    Se recunosc dupa afinitatea lor pentru religie, care e la fel ca cea a dracului pentru tamaie.

    Daca nu erati voi, Barna era acum in turul doi. Believe it or not.
    • -3 (3 voturi)    
      Religia != Credinta != BOR (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 19:51)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      Sunt diferite.
      In Romania, merg pustanii la biserica de Inviere dar apoi ne imbatam pe morimente prin cimitir.
      Credinta si mai ales bunul simt se propovaduiesc din familie, nici macar nu e nevoie de mers la biserica sau studiat fabule din carti bisericesti.
      Poti fi un "bun crestin" fara sa ai idee de perceptele crestine, doar bun simt si aplicarea principiului "ce tie nu-ti place altuia nu face".
      Apropo, biserica propovaduieste femeia ca cetatean de mana a doua. Cum sta asta in mileniul 3?
      • +2 (2 voturi)    
        z (Joi, 14 noiembrie 2019, 6:01)

        exis [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        in lipsa credintei, bunul-simt e negociabil. ideea de morala are sens doar raportat la ceva din afara sistemului nostru.
  • +2 (8 voturi)    
    Breaking news (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 14:58)

    holinessdani [utilizator]

    Stire bomba, se proconizeaza o mare schimbare:
    vor incepe sa gandeasca!
    Totusi la peste o saptamana de la numire inca nu gandesc, doar ne anunta ca intr-o zi o sa inceapa.
    Dar sa nu fim carcotasi, mai bine mai tarziu decat niciodata, nu?
  • +5 (5 voturi)    
    ... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:30)

    tirolez [utilizator]

    Eu propun sa micsoreze numarul de copii in clase. Stiu ca sunt 3-4 scoli unde pentru care isi fac toti viza de flotant si chiar n-ar mai avea unde sa invete, dar per total la nivel national ar creste calitatea actului didactic daca ar fi max 20 in clasa. Si sa se respecte, nu ca acum clase cu 40 de elevi la Heliade Radulescu sau 37 la Neculce sau Regina Maria.
    • 0 (2 voturi)    
      coruptie (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:20)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      Asta se intampla pentru ca in loc sa ia cladirile disponibile din oras sau sa extinda scolile, au facut sali de sport si au vandut sau ocupat aiurea.

      Primariilor nu le pasa de copiii, ci de spagi si contracte pentru firme de partid,
  • 0 (6 voturi)    
    religia la scoala (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 15:54)

    Toni_Romania [utilizator]

    RELIGIA ÎN ȘCOALĂ?
    EU am vazut la fiul meu de 17 ani că religia in scoala publică DEMONETIZEAZĂ RELIGIA - nu se indobitoceste nimeni, cum se panichează unii, dar copiii se plictisesc si fac mișto de acele ”cursuri” - Credința e ceva personal, ceva din familie... nu ai cum ”preda” credința - deci nu e OK.
    • +2 (2 voturi)    
      dar (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 19:29)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui Toni_Romania

      depinde CE si CUM se preda !
      Tot soiul de tipicuri si formalitati dar SUBSTANTA ?
  • -4 (8 voturi)    
    Propun..... (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 16:16)

    dandantheman [utilizator]

    Sa se inceapa cu taierea limbii romane de la clasa, ca oricum a fost ciopartita si masacrata in ultimul hal, copilasii astia din ziua de azi abia daca pot lega cateva buche de cuvinte. Toti sunt cu ”gen”. Asta e generatia ”gen”
  • +2 (2 voturi)    
    reduceti planul cadru! (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 17:57)

    Dedalus [utilizator]

    Planul cadru cuprinde mult prea multe ore. El ar trebui redus cu cel putin 25%,

    Peste un anumit numar de ore pe zi, copiii si tinerii pur si simplu nu mai pot invata.

    Acest lucru este cunoscut, dar se opun sindicatele pentru ca ar insemna un numar mai mic de locuri de munca.

    Altfel spus, de dragul de a nu lasa someri cateva mii de oameni, nenorocim generatii intregi, milioane de copiii.
    • +2 (2 voturi)    
      z (Joi, 14 noiembrie 2019, 6:04)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      eu cred ca trebuie redus la o singura disciplina numita ,,ce vrea elevul'' cu o ora pe saptamana in care elevii sa voteze la inceputul orei despre ce sa se vorbeasca sau daca sa se vorbeasca despre ceva. Elevi multumiti, parinti multumiti, toata lumea happy! Nu-i bine asa?
  • +2 (2 voturi)    
    Reorganizati disciplinele de studiu! (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:00)

    Dedalus [utilizator]

    Continutul invatarii este perimat, ca si organzarea disciplinelor. Acest lucru il stiu bine cei de la ISE si toti cei care au idee despre politica educatiei.

    Nu s-a putut aduce la zi din cauza incompetentei genreralizate a cadrelor didactice, incapabile sa tina si ore simple, pe "stil vechi" .

    Daca reducem numarul de cadre didactice, ca urmare a reduerii planului cadru, putem sa crestem astfel proportia celor capabili (in numar mininuscul oricum).
  • +2 (4 voturi)    
    manuale la liber (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:02)

    Dedalus [utilizator]

    Manualele sunt catastrofale. Pentru ca sunt aprobate de minister si decontate de acesta.

    Daca manuale ar fi la liber si parintilor li s-ar da vouchere (cum sunt cele de vacanta) asta ar introduce concurenta intre edituri si autori.

    Raspunderea pentru ce manual alege trebuie sa fie doar a cadrului didactic iar avizele trebuie date doar pentru aspecte de morala, nediscriminare etc. Ministerul nu are de ce sa avizeze "conformitatea cu programa"
  • +2 (4 voturi)    
    cred ca se poate (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:04)

    Paul_ [utilizator]

    O idee:
    5-a 6-a 7-a 8-a

    Matematica 5 4 4 4
    Biologie 2 2 1.5 1.5
    Geografie 1 1 1 1
    TIC 1 1 1 1
    Sport 2 2 2 2
    Limba Romana 5 4 4 4
    Limba Straina 1 2 2 2 2
    Limba Straina 2 2 2 2 2
    Istorie 2 2 2 2
    Desen 1 1 0.5 0.5
    Muzica 1 1 0.5 0.5
    Religie 1 1 1 1
    Fizica 2 2 2
    Chimie 1.5 1.5
    25 25 25 25

    Am eliminat dirigentia, Educatia Tehnologica si Educatie Civica.

    Dirigentia poate fi inlocuita cu o ora de consiliere de la
    13-14 numai pentru cine are nevoie (se trec note in carnet, motivare de absente etc).

    Educatia Tehnologica si Educatia Civica se pot face optional tot de la 13 la 14 pentru cine vrea.

    PS1: Cred ca si Religia poate fi trecuta ca optional de la 13-14 dar nu stiu cum se va putea rezolva asta.

    PS2: In toate scolile este mare nevoie de profesori de sprijin pentru copiii care nevoi speciale. Asa ca nu cred ca se pune problema sa fie cineva concediat.

    PS3: Cred ca si Religia poate fi trecuta ca optional de la 13-14, dar este o discutie intreaga.
    • +1 (1 vot)    
      dezbaterea ar fi superutila (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 20:56)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Paul_

      ISE a pus in dezbatere planul cadru, dar
      a) putini si-au spus parerea
      b) dezbatera oficiala pe programe a tinut seama exclusiv de parerile profesorilor, nu si de ale altora
  • +3 (5 voturi)    
    De ce nu Religia? (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 21:30)

    Nicolae Turcan [anonim]

    Atenție la ipocrizie și la ură!
    Să o recunoaștem: copii noștri nu sunt obosiți de Religie, ci de alte materii! Comentariile anti-religie sunt doar măsura propriei vieți, așa că nu generalizați!
    Eu vreau ca fiul meu să studieze Religia în școală, e un lucru bun, învață despre iubire, bine, valori, sensul vieții, transcendență, bucurie etc. În plus Religia creștină îi învață pe oameni să fie înțelegători cu dușmanii lor. Dușmanii creștinilor nu au niciun motiv și nicio învățătură să fie înțelegători și toleranți.
    Prin urmare, o lume fără creștinism și o școală fără religie = violență, prostie, aroganță și niciun fel de oprire față de excesele proprii.
    Fiți serioși, vă rog: amintiți-vă de câte ori ați fost proști în viața voastră și nu vă mai legați de Religie. E singura care ne învață ceva despre adâncurile noastre, despre excesele noastre. Dacă nu o înțelegeți, nu o atacați fără rost. Citiți Cioran, Eliade, Dostoievski, Tolstoi etc. nu doar FB și comentarii la articole.
    • +2 (2 voturi)    
      z (Joi, 14 noiembrie 2019, 6:11)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui Nicolae Turcan

      subscriu! din pacate, generatia parintilor de azi, in marea lor majoritate, in afara lecturarii unor postari cu informatii neverificate pe facebook, nu mai citesc nimic. Iar copiii lor, cu atat mai putin. Dar se plang de supraincarcare, in conditiile in care, cel mai probabil, timpul liber castigat in plus (prin reducerea orelor la scoala) ar fi folosit doar pt a da scroll pe facebook, instagram sau ce-o mai aparea intre timp.
  • +3 (5 voturi)    
    E surprinzator... (Joi, 14 noiembrie 2019, 1:18)

    filosoful.roman [utilizator]

    ..cate atacuri la religie sunt aici, din partea comentatorilor, in conditiile in care religia e o materie optionala in scoli acum. Cine nu vrea, nu isi inscrie copilul la ora de religie. Cu toate ca nu inteleg de ce nu ar face-o. Religia tempereaza natura animala din noi, egoismul si agresivitatea, care sunt inscrise in ADN-ul nostru.
    Sunt alte materii care ar trebui eliminate. Muzica si desenul ar trebui sa existe pana in clasa a 8-a. Copiii care isi descopera un talent aici pot urma un liceu vocational.
    Apoi, la liceu, nu este normal ca la o specializare cu profil uman sa se predea fizica, chimie si mate. In 8 clase un copil ar trebui sa dobandeasca un minim de cunostinte in aceste domenii.
    Si viceversa e valabil, la o specializare cu profil real accentul sa fie pus pe mate, fizica si biologie.
    Nu mai mult de 6 ore petrecute pe zi la scoala. De pus accent pe limbi straine si informatica/TIC. Pana la urma, nu toti se angajeaza la stat iar la privat se cer competente dobandite in urma studierii acestor discipline.
    Clase pt copiii supradotati... E pacat ca un elev de acest gen sa se iroseasca intr-o clasa plina de golani agresivi si inculti, in care profesorul trebuie sa asigure tuturor ,,o educatie egala”. Oamenii nu sunt egali. Si ar mai fi multe de spus...
  • +3 (3 voturi)    
    ok (Joi, 14 noiembrie 2019, 6:17)

    exis [utilizator]

    Am citit comentariile si exista o mare diferenta intre cei care cer scoaterea religiei (si au un limbaj visceral, dominat de un fel de ura irationala) si cei care incearca, in felul lor, apararea acestei discipline. Insasi diferenta de limbaj/stare sufleteasca pe care o vad in comentarii e un argument pentru pastrarea disciplinei. Si nu doar a religiei dar si a celorlalte care tin de partea umanista. Altfel, cred ca ii condamnam pe copiii nostri la un viitor in care, in loc sa-si mai ridice din cand in cand privirea spre cer, o sa stea doar cu capul in pamant spre unica lui sursa de ''fericire'', tehnologia.
  • +2 (2 voturi)    
    planuri cadru invatamant (Joi, 14 noiembrie 2019, 11:09)

    12Cristian [anonim]

    Nu ne mai saturam de ministri incompetenti! care pesemne ei insisi sunt generatii postdecembriste de semianalfabeti! Eu la liceu aveam zile de 6 ore pe zi 3 zile din 6, invatam romana/gramatica, mate, fizica, chimie, 2 limbi straine, folozife, etc...TOATE mi-ai ajutat in viata! Ma uit la TV ce limbaj au cei tineri, inclusiv colaboratorii Anteneleor si PROTV, toate au greseli de gramatica! Nu stiu ce imbecil de ministru a desfiintat scolile profesionale care scoteau absolventi de prima clasa! Stiti ce salariu are un sudor bun, ev. in argon, in UE? de la 3500 euro in sus! Idem operatori masini unelte, etc! De ce oare fiecare ministritel pt max 1 an trebuie sa schimbe ceva?? Dupa mintea lui, needucata?? Niste imbecili au mai scos din orograma Istoria Romaniei! Pai introduceti istoria Merkel...etc...RUSINOS! Mi-e mila de potentialul genetic ff bun al copiilor nostri!
  • 0 (2 voturi)    
    Programa scolara (Joi, 14 noiembrie 2019, 11:34)

    12Cristian [anonim]

    Sa nu uit, Istoria Religiei ar fi ff utila! Ca doar n-0 sa le dai sa-l citeasca pe Mircea Eliade! Suntem crestini, ortodoxi! De aemenea, bazele IT sunt acum ff importante! Este viitorul!
  • -2 (2 voturi)    
    programa scolara (Joi, 14 noiembrie 2019, 11:38)

    12Cristian [anonim]

    Si m-am grabit, este important sa fi la curent si cu bazele islamismului si nu numai! Despre budism, care are 5500 ani vechime si pe care il ptactica majoritatea populatiei lumii...mai tarziu...la fel despre hinduism...vezi Mircea Eliade!
  • 0 (0 voturi)    
    Discipline integrate (Joi, 14 noiembrie 2019, 13:36)

    Marimara [utilizator]

    Se cunosc de multă vreme noțiunile de interdisciplinaritate, transdisciplinaritate, discipline integrate... Profesorii au deja experiența opționalelor integrate și la nivel gimnazial. De exemplu se pot preda astfel științele: fizică, chimie, biologie, sau istoria cu geografia, matematica cu tehnologia informatiei, etc.
    Mai grav e in mediul rural unde nu sunt profesori calificati pentru arte: muzică și desen, nu există săli de sport pentru educație fizică, preotul vine la ora de religie când poate, laboratoarele de științe nu sunt dotate, aceste pseudo ore îi obosesc și plictisesc pe copii foarte tare. Ar trebui table inteligente în fiecare sală de clasă ,cu imagini și sunet, deoarece eficienţa abordărilor instrucţionale este diferită datorită aptitudinilor specifice ale subiecţilor care învaţă... Ei, ar fi multe de spus!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...


Dosare blocate la tribunal



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by