Conturul unui conflict militar Rusia - Ucraina, mai pronunțat ca niciodată: „Concentrarea de forțe rusești e mai mare ca în 2014. Nu excludem niciun scenariu, de la Putin ne putem aștepta la orice”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 20 aprilie 2021, 17:03 Actualitate | Defense


„Omuleții verzi” din Crimeea
Foto: Twitter/ EuroMaidanPR
„De câteva săptămâni trupe rusești continuă să fie dislocate la granițele cu Ucraina din nord-est, est și sud. În circa o săptămână vor ajunge la o forță combinată de peste 120.000 de soldați”, a declarat ministrul afacerilor externe al Ucrainei, Dmytro Kuleba, într-o conferință cu presa străină la care a participat și HotNews.ro. „E îngrijorător că nu vorbim doar de simpli militari, ci de trupe aeropurtate în Crimeea, de echipamente electronice care pot bruia comunicații pe întreg teritoriul ucrainean, de rachete balistice - toate câteva semne clare ale unei capabilități ofensive”, a mai spus ministrul Kuleba.

Potrivit acestuia, în același timp cu mișcările de trupe, un val intens de dezinformare are loc pe canalele media controlate de statul rus. „Posturile rusești controlate de stat vorbesc despre tot felul de povești care să incite ura la adresa ucrainenilor”, a spus Kuleba.

„Ucraina nu vrea război și nici o escaladare a situației conflictuale. Vrem să rezolvăm pe căi diplomatice și politice conflictul ruso-ucrainean vechi deja de șapte ani”, amintește oficialul ucrainean.

„După 2014 noi ne-am învățat că din partea liderului de la Kremlin ne putem aștepta la orice. Chiar și dacă discutăm de decizii aparent iraționale”, spune Kuleba.

Potrivit ministrului ucrainean, în momentul de față concentrarea de forțe rusești la granița cu Ucraina este „mai mare ca în 2014”.

„Nu putem exclude nici un scenariu. Nu știm dacă Moscova va începe sau nu o nouă agresiune față de Ucraina. Dar vor fi gata pregătiți un astfel de conflict în următoarele săptămâni. Nu știm exact momentul când Rusia va trece linia frontului, dar vedem cu siguranță aceste pregătiri strategice și militare”, spune Kuleba.

Ministrul de externe ucrainean spune că pentru a preveni un nou conflict e nevoie de sprijinul și presiunea comunității internaționale.

„Cerem prietenilor si partenerilor noștri să fie vocali și să susțină Ucraina, mai ales în comunicările bilaterale pe care le poartă cu Moscova. Să se audă din toate colțurile că Ucraina nu e singură”, a spus Kuleba care a apreciat că, în acest moment, costul prevenirii unei eventuale noi agresiuni din partea Federației Ruse e mult mai mic decât costul opririi ulterioare a unor noi lupte militare.

„Săptămâna aceasta negociatorii ucrainieni fac tot ce pot, împreuna cu Franța și Germania, parte din formatul Normandia, împreună cu OSCE în grupul trilateral de discuții, împreună cu SUA, cu UE și alți parteneri - încercăm să dezamorsăm situația. Un semn clar că situația se detensionează ar fi ca Rusia să își reconfirme angajamentul pentru armistițiul agreat în trecut”, a spus Kuleba.

Cât privește situația din Marea Neagră, ministrul ucrainean a remarcat că Rusia și-a mobilizat forțe impresionante în zonă și că și-a relocat flota Caspică în Marea Azov.

„Rusia continuă să-și întărească forțele militare în Crimeea, au trimis acolo forțe aeropurtate, practic au dislocat un întreg regiment. Au adus rachete Iskander în Crimeea și au anunțat exerciții navale care practic blochează toate rutele comerciale. Mai mult, au anunțat închiderea Strâmtorii Kerci pentru navele de stat și militare”, spune Kuleba.

„În Marea Azov Rusia a dislocat flota de nave din Marea Caspică. Ideea e ca navele care operează în Marea Caspică pot opera cu ușurință în Marea Azov care e o mare foarte puțin adâncă”, a detaliat Kuleba.

Ministrul Afacerilor Externe din Kiev spune că la graniță și pe linia frontului militarii ucraineni au fost instrucționați să nu reacționeze la provocări.

„Din păcate cealaltă parte face orice să-i provoace. Din cei circa 30 de militari care au murit anul acesta pe linia frontului, marea majoritate au fost uciși de lunetiști. Lunetiștii ruși ne ucid soldații exact cu acest scop de a ne provoca. Ucraina nu plănuiește nici o ofensivă militară, vreo provocare sau escaladare militară. Căutăm o rezolvare diplomatică a conflictului”, a mai detaliat ministrul ucrainean.

CITEȘTE ȘI:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















32586 vizualizari

  • -17 (95 voturi)    
    Nu datoram nimic Ucrainei. Dimpotriva. (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:23)

    D-or [utilizator]

    Nu avem dreptul sa uitam de teritoriile luate de Ucraina si de politica de slavonificare fortata.

    Ma tem ca cei care ne imping spre un conflict din care nu avem nimic de cistigat vor sta bine-mersi la adapost in alte tari.
    • +45 (77 voturi)    
      teritoriile (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:37)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      românești nu au fost luate de Ucraina ci de Stalin, URSS adică, și date Ucrainei. Acțiune făcută o dată cu
      furtul de către același Stalin a Basarabiei. Bineînțeles că totul cu acordul SUA și Marii Britanii după al doilea război mondial.
      • -10 (68 voturi)    
        Asa, si? Asta schimba ce-a spus omul? (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:04)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Asa, si? Asta schimba ce-a spus omul?

        Pe planeta ta, teritoriile romanesti in discutie sunt la alta tara, nu la Ukr?

        PS: De ce nu lasati cealata postare sa treaca? Institutul StratFor nu e credibil?
      • +3 (53 voturi)    
        Atunci, de ce nu le-a dat inapoi? Ei au dreptul (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:34)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        sa aiba interese, noi nu.
        Noi avem prostitori care ne provaduie umilinta.
        • 0 (38 voturi)    
          Exact atitudinea potrivita... (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:53)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          de postac sovietic.
      • -1 (15 voturi)    
        Nahir, esti genial. Daca Rusia ne da inapoi (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:49)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        Daca Rusia, ca tara principala a fostei URSS, ne-ar recunoaste Bucovina de Nord, Moldova si Odessa ca fiind teritorii romanesti, legitimitatea Ucrainei de a le mai detine dispare.
    • +10 (44 voturi)    
      Bati câmpii cu aceeași gratie întâlnită (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:39)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      La poluarea atmosferică din Bucuresti
      • 0 (40 voturi)    
        N-ai tu treaba nici cu Bucurestiul nici cu romanii (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:19)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Noi, da.
        Eu chiar respir aerul din Bucuresti noaptea.
        Eu chiar am stramosi care au murit in razboaie pentru Romania Mare.
        • +3 (37 voturi)    
          Da, poate. Dar de unde retorica asta... (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:51)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          prosovietica?
          • +3 (11 voturi)    
            Care o fi logica ta? Apar eu Rusia? NU. (Miercuri, 21 aprilie 2021, 10:01)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            In logica voastra exista doar interesele ucrainiene (la care achiesati, poate ati uitat de capetele lor rase care incendiau biserici si sinagogi) si cele rusesti.

            Nici nu concepeti ca ar exista si interese romanesti.

            Inclin sa cred ca de fapt va e frica de ucrainieni.
            • -2 (10 voturi)    
              in orice comentariu esti pro P$D (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:15)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              si pro URSS, asa ca lasa o incurcata !
        • -6 (34 voturi)    
          hehe (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:10)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Si, te-ai maritat cu un rus la Moscova sau cum ai ajuns sluga lui Putin daca zici ca ai stramosi care au murit pentru Romania Mare?
          • 0 (26 voturi)    
            Este Iubitor de Sovietici (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:24)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

            Insa baga shoparle
            • -3 (25 voturi)    
              huh (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:18)

              transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Pai io ce am zis, ca s-a luat cu un sovietic din Moscova... Ca s-o fi iubit si cu altii e fix treaba ei.

              Dar daca sustine ca are stramosi care au murit pentru Romania Mare cum explica iubirea de tot ceve rusesc, sovietic, neomarxist si vechiostalinist?
              • +1 (9 voturi)    
                Nu iubesc decit romanii. Pe restul ii respect (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:54)

                D-or [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

                dupa merit.
    • -10 (52 voturi)    
      e trist (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:47)

      nicoR [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      sa fim in sec 21, dupa atatia ani de trait in comunism, sa vedem ca de fapt idolii nostri, elitele de la washton sau ceva tari din europa de vest, sunt de fapt niste mafioti alesi cu miliarde albite, ca toate organizatiile mondiale mai importante sunt sub tutela la ce zice shefu cu bani, ca de fapt toata povestea asta cu democratia asta, vorba lui ala, e pt catei, pt dulai e altceva ...
      - iar asta din tara raketilor, cu o conducere care nu a facut absolut nimic pt populatie, de un rasism revoltator, e tinut in brate ... si mai si hamaie ..
      - soferii ucraineni, ii privesc cu mila, dar sunt si roman, au scazut pretul la angajare in vest la soferi cu 20 - 30% . la fel la munca in agricultura, unde de asemenea castiga multi romani panica.
      • +2 (8 voturi)    
        mai bine cu Washington (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:45)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

        decat cu Moscova. Mai bine cu o societate civilizata decat cu una inapoiata.
    • +24 (42 voturi)    
      Intr-adevar, nu datoram nimic (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:50)

      comentacu [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Dar nici nu ne dorim granita directa cu Rusia...
      • -17 (43 voturi)    
        Gresit. Granita vine spre noi prin slavonificare (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:24)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

        Ideea ca ar fi bine sa avem o zona-tampon (facuta din teritoriul nostru!) e doar o cretinatate.

        Fiecare zona-tampon va fi slavonificata rapid si, ce ar trebui sa facem, sa mai taiem inca o felie din teritoriu si tot asa?
        • +6 (26 voturi)    
          Ce e aia "slavonificata"/ "slavonificare"? (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:59)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Mai agitatule, nu exista popor sau grup de popoare "slavone" ci slave. Slavona veche e o limba slava folosita de bulgarii din sec 10-11 si care ulterior a devenit limba liturgica pentru ortodocsi.
          Cat despre eculubratiile tale geopolitice, nu Bucovina de Nord e zona tampon, speriatule, ci toata Ucraina! Si daca crezi ca ucrainienii sunt maestri "slavonificarii" sa ii vezi pe fratiorii rusi.
          • -1 (17 voturi)    
            ba cetitule (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:54)

            nicoR [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            cand erau rusii in Cernauti, era B-dul Stefan cel mare, str. V Alecsandri, puteai intreba in romana ce si cum pe strada. acum, e ca la la tine acasa, nea alecukimiku ..
            • +1 (11 voturi)    
              Bengos (Miercuri, 21 aprilie 2021, 7:01)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

              Esti, insa suspini de placere cand vezi documentare cu Stalin
            • +2 (12 voturi)    
              hehe (Miercuri, 21 aprilie 2021, 7:14)

              transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui nicoR

              ba cetitule, cand erau rusii la Bucuresti sau Iasi iti furau ceasul, paltonul, Tezaurul Romaniei, iti violau mama, sora, nevasta.

              Si tu vii cu bulevardul Stefan cel Mare?
    • +13 (51 voturi)    
      Teritoriile au fost luate de Rusia (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:03)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      respectiv URSS, nu de Ucraina. Problemele noastre cu Ucraina trebuie sa le rezolvam intre noi, n-au nici o legatura cu ce face acum Rusia. Deci nu mai incercati diversiuni si bagat bete in gard in stil rusesc, trolilor
      • +1 (45 voturi)    
        Dar acum sunt la Ucraina, de la ei trebuie sa le r (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:31)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        recuperam. Ne-au ajutat vreodata ucrainienii? Le datoram ceva?
        Deocamdata detin ceva ce nu le apartine si au cea mai agresiva politica nationalista fata de toti minoritarii, nu doar fata de romani.
        • -4 (16 voturi)    
          Sunt romanii (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:36)

          ACP [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          majoritari in teritoriile respective? Nu cred ca trece un referendum. Nu se pune problema de teritorii ci de populatie. Vrei teritorii cu populatie ostila? Eu nu cred ca e cazul.
          • +3 (19 voturi)    
            Dar drepturile minoritatillor? (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:42)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui ACP

            Dar drepturile minoritatillor de acolo mai conteaza? Daca nu conteaza, e in regula, dar as vrea sa afirmi asta, ca sa stim cum stam. Corect ar fi ca romanii sa inteleaga cum vede Ucraina chestiunea drepturilor minoritatilor. Nu ca ar conta prea mult parerea noastra, ci doar asa, ca idee. Ar fi bine sa stim cine ne este vecinul pe care il aparam neconditionat.
          • +6 (8 voturi)    
            Dupa slavonificare si Siberia, nu (Marţi, 20 aprilie 2021, 21:00)

            MTG [utilizator] i-a raspuns lui ACP

            Dupa slavonificare si Siberia, numai sunt majoritari. Romanii din Bucovina, acum de partea ucrainiana, au suferit cel mai mult
      • -2 (40 voturi)    
        Si le-am rezolvat? (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:33)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        Si le-am rezolvat? Am solutionat problemele cu Ucraina? Daca Romania s-ar fi comportat cu etnicii maghiari asa cum o face Ucraina cu romanii de acolo, nici acum nu am fi intrat in UE. Cand rezolvam aceste probleme? Reusim s-o facem in timpul vietii asteia? Doar intreb. Poate in secolul urmator? Nu stiu, nu dau cu bastarca.

        In realitate, la Kiev este acum la conducere o grupare cu viziuni naziste, care nu dau doi lei pe cei care nu sunt ucraineni. Poate ca Romania nu are de spus nimic in legatura cu asta, dar uite ca rusii nu gandesc la fel. Chestiunea nu mai poate ramane asa daca Ucraina vrea sa aiba liniste in Est.
        • -1 (31 voturi)    
          lD-orki, Popescov, le vom rezolva mai rusilor (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:50)

          Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          nu-i treaba voastra. Treaba voastra e Siberia, ia vedeti pe-acolo ce-i de facut, ok?
          • -4 (22 voturi)    
            Cand? (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:27)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

            Cand anume le va rezolva Romania? Ce face Romania in acest moment pentru a lamuri probleme privind romanii de acolo? Cu cuvintele tale.

            In realitate, nu facem nimic. Nu te mai ascunde dupa deget. Pentru o sepcuta se uita ca si noi avem interesul nostru in Ucraina. Vad ca ministrul de externe maghiar a stiut sa puncteze asta foarte clar intr-o declaratia recenta. In catea cuvinte acesta a spus ca pentru ca Ungaria sa sustina Ucraina in drumul ei euro-atlantic trebuie sa regleze cateva aspecte referitoare la etnicii maghiari de acolo. Parca mi-as dori sa avem si nou un ministru de externe ferm, demn, care sa urmeasca interesul Romaniei, nu sa sea dea bine pe langa dulai.
            • 0 (16 voturi)    
              Si-acum, acum... (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:57)

              rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              ... repejor, vrei tu ca Romania sa-si rezolve problemele cu Ucraina, cand e aproape de un razboi.

              Nu uita ca dupa Ucraina va urma Rep. Moldova, apoi... noi.
              • -1 (17 voturi)    
                Opinia mea (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:27)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

                In opinia mea, Romania ar trebui sa-si vada cu cinism propriu interes, exact cum fac si puterile din jurul nostru, nu doar tarile din G7. Mai exact sa tacem pur si simplu in chestiunea Donbass. Nu e treaba noastra. Realmente nu e problema Romaniei integritatea Ucrainei. Nu suntem in aceleasi aliante, prin urmare nu cred ca tre sa avem grija lor.

                Secundus. Orice intentie a Ucrainei de a adera la UE si/sau la NATO ar trebui conditionata de acordarea unor drepturi decente minoritarilor etnice din Ucraina, intrucat noi insine avem conationali in Bucovina de Nord si Herta. Pentru ambele organizatii e necesar consensul, adica unanimitatea membrilor. Fac ucrainenii pe grozavii? Nu-i nimic, aplicam metoda patentata de Olanda pentru aderarea noastra la Spatiul "Shanghai". Adica blocaj pe termen nedeterminat.

                Rusia nu vrea Rep. Moldova, deoarece nu are ce sa faca cu ea si pentru ca in mod esential, iti place sau nu, Rusia nu este Imperiul Tarist si nici macar URSS. Si atunci ma vei intreba cum ramane cu omuletii verzi din Donbass. Acolo este o ampla discutie, dar care poate simplificata astfel: Rusia nu vrea ca US sa vina in coasta ei SI prin Ucraina sau Belarus. In final, de aceea au anexat PASNIC Pen. Crimeea. Poti sa invoci dreptul celor doua state de a adera la ce organizatii vor. Sigur, dar in realitate e doar in teorie sau cel putin in cazul Ucrainei nu in granitele actuale. Cum ar reactiona SUA daca Rusia, Cuba si Venezuela ar conveni ca rusii sa amplaseze trupe, armament conventional si NECONVENTIONAL in cele doua tari? Si totul pasnic, cu acordul statelor gazda. Daca Romania poate intra in NATO, daca in Turcia au putut fi amplasate rachete, de ce Rusia, o superputere militara, nu ar putea face acelasi lucru? In realitate, pentru cine analizeaza neutru, se observa ca US nu a jucat by the book, iar rusii vor sa corecteze asta macar in Belarus si in Ucraina.

                Integritatea teritoriala a Ucrainei nu e problema Romaniei. De aici cred ca trebuie sa discutam.
            • +4 (18 voturi)    
              Si deci Romania ar trebui sa intoarca capul (Marţi, 20 aprilie 2021, 21:04)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              In partea cealalata in timp ce Rusia fura teritorii dintr-un stat vecin? Pana cand? Pana cand statul vecin cu Rusia va fi Romania?
              Cat despre nazism am mai discutat. Singurul stat nazist din zona e fix Rusia pe care o sustii neconditionat( dictator pe viata, partid unic, pretentii teritoriale, agresiuni impotriva vecinilor, capitalism de stat, etc)
              • 0 (16 voturi)    
                Realitate (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:39)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Putin nu e dictator pe viata. Poporul rus il poate realege sau sa decida ca vrea pe altcineva.

                Rusii au ce au cu Ucraina. Totul a icneput cand Presedintele rusofon al Ucrainei a fost basculat de la putere in 2014. Yanukovici fusese ales cat se poate de legal. Rusofonii majoritari din Donbass si Crimeea au zis ca ei nu mai vor cu Kievul. Pentru ca Pen. Crimeea are rol strategic, rusii s-a ocupat in mod democratic de problema resepctiva. In Donbass nu au putut sa faca acelasi lucru de iure, insa de facto regiunea este in afara puterii de la Kiev. In Ucraina exista cateva zone profund rusofone, Donbass, Crimeea (deja rezolvata de Rusia) si Novarossia. In esenta, Novarossia se intinde de la Harkov pana dincoace de Odessa. Populatia cu cetateie ucraineana, dar simtaminte rusesti de acolo nu este favorabila puterii de la Kiev. Mai ales dupa ce au vazut ce au patit fratii din Donbass din pricina nazistilor de la Kiev. Daca ar avea de ales in mod pasnic, ACUM ar vota cu doua maini unirea cu Rusia. De fapt nu acum, ci "ieri" ar vota unirea. Da, am ajunge sa avem granita cu Rusia intr-un anumit scenariu. Si? Si ce anume s-ar intampla dupa aceea? Ar avea deja jumatate din litoralul Marii Negre. In realitate, nimeni nu poate arata un exemplu cand Rusia a anexat dupa 1991 vreun teritoriu care nu i-a apartinut si in care nu traieste o larga majoritate rusofona. In Romania si Rep. Moldova nu exista astfel de regiuni. Vad ca cu finlandezii, care nu sunt sub umbrela NATO, rusii nu au nimic in prezent. Pe finlandezi de ce nu-i anexeaza, ca acolo chiar exista o economie infloritoare?

                In realitate, americanii au fortat in permanenta cu extinderea spre Rusia si cu intretinerea acestei sperietorii. De ce? Pai "din cauza de" 2% si de contracte ce trebuie date industriei de armament din SUA. Daca marota pericolului rus nu ar fi intretinuta in permanenta, cum s-ar mai justifica toate cheltuielile masive cu apararea din US/NATO.
                • 0 (2 voturi)    
                  s-a rezolvat (Vineri, 23 aprilie 2021, 9:18)

                  srpc [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

                  acum au un pericol real de infruntat: China
        • +3 (29 voturi)    
          hehe (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:14)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Deci e groasa spre foarte groasa la cremlin daca te-au scos la disperare sa faci ceva ceata impreuna cu idealogul, srpc si Francezul :))))

          Va clantane maselele dar tot n-o sa scapati...
          #ZeroDarkMoscow tic-tac, tic-tac...
          • -8 (26 voturi)    
            Sampanie (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:51)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

            Am sampania la rece. O voi deschide imediat ce Ucraina va trebui sa inghita broasca si sa discute cu cei din Donbass si sa accepte autonomia acelor zone. Au semnat Acordul de la Minsk, prin urmare acum rusii se tin scai de ucraineni sa respecte acea intelegere. Doar asa situatia se va detensiona in Donbass.

            N-ai renuntat la ticurile astea verbale? Ce caraghios esti!

            Momentan vad ca cei care iti arunca zece centi pe zi, au facut cale intoarsa din Marea Neagra. Cred ca mai ai de asteptat pana la inlaturarea lui Putin. Pana atunci acesta isi traieste viata din postura de cel mai important om din Rusia .
            • +3 (19 voturi)    
              hehe (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:20)

              transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              Nu numai "cel mai important om din Rusia" ci chiar "cel mai inalt pitic din lume". Nu fi timid catiusa, nu-i ciopartii calitatile piticului.

              O sa iti dai foc cu sampania aia, nu pogodi, zait!
              Tic-tac, tic, tac...
            • +3 (11 voturi)    
              Mai degraba... (Marţi, 20 aprilie 2021, 21:03)

              rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              ... Rusia va trebui sa discute cu cele cateva zeci de milioane de chinezi din estul Siberiei, si sa le acorde autonomia, ca doar sunt majoritari acolo...
              • -4 (16 voturi)    
                Nu sunt chinezi (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:42)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

                Pai nu sunt chinezi. Asta o data. A doua este ca Rusia e o FEDERATIE in care etniile locale se bucura de o ampla autonomie. Romanii din Ucraina nici nu viseaza asemenea libertati constitutionale. Rusia are inclusiv republici in cadrul Federatiei. Nu este genul de libertate pe care le au statele americane, dar este oricum la ani lumina fata de ce e in Ucraina sau in Serbia, de exemplu.
      • +4 (10 voturi)    
        daca teritoriile au fost luate de Rusia (Miercuri, 21 aprilie 2021, 0:20)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        de ce nu le-a dat Ucraina inapoi dupa ce a iesit de sub tutela Sovietica !!!???
    • -8 (44 voturi)    
      Ukr vrea razboi, clasa politica e disperata (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:15)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      "Ucraina nu vrea razboi si nici o escaladare a situatiei conflictuale."
      --------------------------------------

      Ba e chiar invers.
      Ukr vrea razboi, clasa politica e disperata'

      DPDV economic, UKR e la marginea prapastiei. Mult laudatul "ajutor occidental" a constat in 3 pensule ca sa-si vopseasca steguletul si doua cutii de vopsea.

      Actuala clasa politica NU are decat o solutie: sa gaseasca rapid un dusman extern cu care "sa se lupte", ca sa coalizeze adunatura de romani, polonezi, nemti, rusi, tatari si uktraineni, pe care ei o numesc "poporul ukrainean".
      Dusmanul extern e, bineinteles, Rusia; doar n-o fi Germania cu care Rusia face afaceri foarte profitabile.

      Numai ca...gasind acest dusman extern, UKR antagonizeaza o treime din populatie, partea rusofona...si e pe cale sa piarda teritoriul locuit de aceasta populatie.

      US joaca bine. La randul lor, US au nevoie de un dusman extern care sa solidifice poporul. Traditional, e Rusia...desi amenintarea reala vine dinspre China (asta-i o alta discutie).

      In plus, asa cum arata si StratFor (TX, nu Hamangia!!!), singura posibilitate in care rusii pot fi ademeniti spre un conflict armat e aceea cand cineva pune in pericol rusii din spatiul ex-sovietic (in cazul de fata, rusii din Ukr). NU e garantat ca Rusia va raspunde direct, militar, dar e singura speranta a celor ce doresc un razboi implicand rusii.

      Altfel, asa cum arata StratFor, in viitorul previzibil, rusii nu vor ataca militar minioni de genul Ro, CZ, etc...din simpla ratiune ca nu le aduce niciun folos . (Doar daca, completez eu, s-au hotarat peste noapte sa plateasca pensiile speciale intr-un stat ratat, cum e Romanika.)
      • +7 (33 voturi)    
        hehe (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:15)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Te-au detasat de la departamentul de scuipat #rezist la apararea Mujicstanului? E incoltit piticul si nu scapati, tic-tac...
    • +3 (17 voturi)    
      Nu pricepi nimic (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:39)

      MakeRoGreatAgain [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      ...
      • -2 (28 voturi)    
        Naivule, crezi ca ne vor da Bucovia din recunostin (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:05)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui MakeRoGreatAgain

        daca ii ajutam sa nu ii sparga in bucati rusii?
        Ha!
        Au populatia de vreo 3 ori mai mare ca a noastra si antrenata sa lupte.
        Nu ne vor da nimic, daca scapa de rusi. Ba, vor cere si restul Bucovinei si Dobrogea.
        • -1 (19 voturi)    
          cu de astia (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:14)

          Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          ca tine,stramtorati la minte au inceput si continuat razboaiele.
    • 0 (6 voturi)    
      hei (Miercuri, 21 aprilie 2021, 1:59)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Ucrainienii au o solutie foarte simpla pentru a evita un conflict cu Rusia: CAPITULAREA. Noi, Romanii, stim foarte bine cum se face, ne amintim de 1940.
    • +1 (11 voturi)    
      esti un rusofil (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:45)

      Torreador [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      nemernic.... Da ... stim cu totii ca Ukraina are sau a avut politica tampita de rusificare/slavificare a minoritatilor ... insa tind sa cred ca aceasta politica face parte din trecutul Ukrainei... acel trecut sub influenta Rusiei...
      In momentul de fata sa zici ca ce cautam noi si ce ne intereseaza este totalmente idiotic ... pai tu crezi ca Rusia se va opri la Ukraina??? Va intra in Moldova apoi si tot asa. Un raspuns concentrat al NATO/UE este imperios necesar.
      • 0 (12 voturi)    
        Sunt un romanofil. Nepermis asa ceva. (Miercuri, 21 aprilie 2021, 11:06)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Torreador

        Ar trebui sa profitam de aceasta sansa pe care ne-o da istoria de a ne vulnerabiliza dusmanii care se cearta intre ei.

        Dar nu putem din cauza tradatorilor.
        Numai prostii nu isi enunta interesele proprii.

        Ukraina nu are nicio legitimitate in Bucovina si Odessa.
        Bunicul meu, taran din Vrancea, a luptat si la Cernauti si la Odessa si la Stalingrad. Si apoi la Budapesta. Strabunicul meu e in Mausoleul de la Marasesti.
        • 0 (10 voturi)    
          sigur (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:38)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          nu e in vreun lagar din muntii Ural
      • +1 (5 voturi)    
        trecut? influenta rusiei? (Joi, 22 aprilie 2021, 9:46)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Torreador

        Asta fac ACUM, nu in trecut, deci influenta, pe logica ta, ar fi a vestului.

        Schimba in rau legislatia ref minoritati si doar ungurii fac scandal. Noi mergem pe burta si ii mai si mangaiem. Bine, mai fac si rusii scandal, dar la alt mod.
    • +2 (6 voturi)    
      Dusmanul (Miercuri, 21 aprilie 2021, 10:00)

      sergiutales [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      "Dusmanului meu, este prietenul meu!"- Niccolò Machiavelli.
      Comenteriile pro sau contra pot sa aibe "adevarul" lor, dar, principiul enuntat, se aplica cu mare succes in politica mondiala...de mai bine de 500 de ani.
      Este imbatabil!
  • +9 (37 voturi)    
    inconștientul (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:32)

    nahir [utilizator]

    pitic atomic.
    • -12 (26 voturi)    
      Adonis (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:36)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Te pomenesti ca esti vreun Adonis? Esti sau nu Adonis? Nu? Banuiam eu. Si atunci de ce vorbesti de funie in casa spanzuratului? Ia loc! Astazi ai nota doi! Maine te scot din nou la tabla. Ia odata loc, neobrazatule! Treci imediat la colt!
      • +4 (18 voturi)    
        doar atit (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:53)

        ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        ras putin
        troll de 2 ruble ce esti.
        • -8 (24 voturi)    
          Oops! (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:59)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui ras-putin

          Si pe tine te complexeaza Putin? Pai, poti sa formezi un grup de sustinere cu nahir si altii asemenea. Dar de ce anume te complexeaza Putin? Ce anume are el si n-ai tu? :D. Cu cuvintele tale, te rog. De ce el poate si tu nu? Ce-ti lipseste? Sa stii ca exista si alte lucruri in viata in afara de Putin. Poti sa citesti literatura rusa sau despre pictorii rusi. Poti studia istoria Rusiei. Si putem continua pe linia punctata. Poate ar fi cazul sa-ti canalizezi energia si spre alte subiecte.
      • +4 (24 voturi)    
        Lasa obrazniciile, postac sovietic! (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:57)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Ramai la tine, acolo, in Rusia mult-iubita.
        • -7 (21 voturi)    
          Suparare mare (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:06)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui midufi

          Si dă-i, si dă-i si luptă, neicusorule! Taman ca la '48. Parol!

          Te cam supara analiza mea de mai sus? Este posibil, dar e doar viziunea mea asupra evenimentelor recente. Vom vedea ce se va intampla. Cred ca am mai vazut filmul asta undeva. Am mai citit despre sustineri initiale pentru ca ulterior marile puteri sa se inteleaga peste capul celor mici. De ce? Pai, in esenta pentru ca pot sa faca asta si pentru ca au alte interese decat cei mici. Asta pe langa faptul ca in speta de fata Ucraina chiar este oaia neagra odata ce a semnat Acordul de la Minsk. Nu stiu cum de l-au semnat in 2015, dar de fiecare data cand va fi necesar Rusia va putea clama acel acord. Se ambitioneaza Ucraina sa nu respecte ceva ce a semnat in relatia cu Rusia, Franta si Germania? Nu stiu ce sa zic. Nu stiu daca e bine, don sef. Sigur, e decizia lor, dar... na... si altii pot sa decida ca nu vor mai respecta anumite reguli ;)
          • +3 (15 voturi)    
            Ce analiza? (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:42)

            midufi [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Asta e propaganda sustinuta de extremistii sovietici, don' sef.
  • -15 (55 voturi)    
    Ce înțeleg eu din afirmațiile ministrului (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:36)

    Mirobo [utilizator]

    este faptul că încearcă să atragă și pe alții într-un conflict militar cu Rusia și eventual și cu aliații ei .
    Președintele ucrainean face afirmații belicoase,ba chiar amenință că nu o să mai stea cu mâinile în sân așteptând o invitație din partea Nato pentru a deveni membru cu drepturi depline.Ce o să facă?
    Eu nu-s diplomat dar nu aș trata Rusia care este vecinul lor mai mare astfel.
    De fapt Rusia își prorogă un drept fundamental și anume acela de a-și apăra țara.Dacă voia să atace Ucraina o făcea de demult.Eventual odată cu recuperarea Crimeii.Mesajul transmis de Rusia e clar-dacă vă mănâncă undeva vă scărpinăm!
    Pentru occidentali Putin e un criminal, un atacator.
    Pentru poporul rus e un erou, un președinte care a readus Crimeea la patria mamă.
    Eu vreau să știu ca român unde-s banii noștri investiți la Krivoi Rog? Voi nu?
    Avem și noi teritorii care în prezent sunt tot în Ucraina?Cum se comportă autoritățile ucrainene cu etnicii români?Le sunt respectate drepturile?
    Inainte de orice trebuie să ne gândim la interesele proprii adică să fim patrioți.Ucraina să facă la fel.
    • +3 (41 voturi)    
      ... (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:57)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      de ce scriu mujicii astia prosti atat de mult... intelegem ca sunteti postaci. Sunteti platiti la marimea comentariului stupid sau doar la numar ?
      • +3 (17 voturi)    
        Să gândești cu capul tău e un efort (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:21)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Noi ca nație suntem un pic mai mult uituci.
        Nu cred că bunica dumneavoastră a fost nevoita sa faca de mancare rusilor,să suporte toate neajunsurile specifice razboiului.in propria curte.A mea da.
        Deci mă gasiti in Romania nu in Rusia.Am afacerea mea nu traiesc din propaganda pentru nimeni.
        Nu au venit rușii peste noi ci noi ne-am dus peste ei intr-o alianta care s-a dovedit a fi necastigatoare.Bunelul meu a luptat la cotul Donului ca mai toti cei din zona Moldovei.
        Prizonierat,condiții mizere de supravietuire-mancau coji de cartofi aruncate in latrine.
        Deci nu imi explicati mie acest lucru.
        Nu sunt rusofil ci mai degraba nu tampit.Iar apelativul de prost iarasi nu mi se potriveste.ci denotă lipsa dumneavoastra de respect.Si povestea se va repeta pentru ca nu invatam din greseli.La modul general!
        • -3 (15 voturi)    
          PovestiSovieticule (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:29)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

          Povesti
          • -1 (15 voturi)    
            NU POVESTI (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:27)

            Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Relatari directe.
            Povestiri. Stiti care este diferenta intre poveste si povestire ? Daca eram sovietic scriam in alfabet chirilic .
            Pentru un domn -asa cum va autointitulati sunteti lipsit de respect fata de ceilalti care isi spun parerea aici pe HN.
            • -2 (6 voturi)    
              mai bine erai sovietic (Joi, 22 aprilie 2021, 1:17)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

              si scriai in chirilice decat sa scrii tampeniile astea:
              "Nu au venit rușii peste noi ci noi ne-am dus peste ei" - cam singura si cu siguranta cea mai nefericita decizie ofensiva din istoria militara a Romaniei, de acord. Dar sa scrii ca rusii nu au venit peste noi inseamna sa scuipi pe memoria stramosilor cu care te lauzi
        • -1 (7 voturi)    
          Cum se deosebea un rus de un ucrainian in razboi? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 11:16)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

          Cred ca romanii ii numeau generic "rusi" pe toti.
          Rusi, bielorusi, ucrainieni. Cred ca aveau si aceeasi uniforma, URSS exista din 1922.

          Uitindu-ne pe harta, e foarte posibil ca "rusii" in cauza sa fi fost de fapt ucrainieni. Pentru noi, tot un drac.
      • -1 (13 voturi)    
        da tu (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:38)

        nicoR [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        esti platit dupa marimea la pantof .. de aia esti nervos, ca nu poti s-o lungesti de la 40 la un 43 ..
      • -1 (11 voturi)    
        tare simplu esti (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:51)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        dar nu-ti dai seama,si asta e ceva agravant!da-ti o pampa peste obiectul numit cap si mai activeaza neuronii,incearca sa gandesti un pic,nu sa inghiti precum curcanul tot ce ti se da pe batatura!
    • +7 (37 voturi)    
      rusule nu spera (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:12)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      Ucraina nu-i a ta :) Auzi la el "drept fundamental de a se apara", "recuperarea" Crimeii (pai ziceati ca a fost de bunavoie), "Putin erou". Toate afirmatii tipice de propaganda ruseasca. Mai rusnac de-ata nu se putea sa fii, deci nu te mai da român Ivane.
      • -2 (22 voturi)    
        Daca te doare de Ukr, de ce vorbesti romaneste? (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:54)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        Asta nu inteleg. Vorbiti in ucrainiana voastra iubita, nu ne mai imprumutati vremelnic limba.

        Nu e straniu sa urasti romanii folosindu-le limba ca sa poti gindi?
        • 0 (12 voturi)    
          Pai tu cum de vorbesti romaneste? (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:43)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Nu e straniu sa raspandesti propaganda sovietica extremista?
          • +1 (11 voturi)    
            Neamul meu nu a vorbit niciodata alta limba (Miercuri, 21 aprilie 2021, 10:44)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            Al tau?

            Eu sustin ca trebuie sa ne revendicam teritoriile romanesti, tu delirezi cu rusii.
            Daca teritoriile erau acum la rusi, le ceream de la ei.

            Dar, cei pe care noi i-am urit in toata istoria ca drept "rusi" se prea poate sa fi fost de fapt ucrainieni. Pentru noi, tot aia.
            Tu poti sa faci distinctie intre cele doua limbi, ucrainiana si rusa? Daca da, esti de-al lor.
            • -1 (5 voturi)    
              asta pentru ca (Joi, 22 aprilie 2021, 1:22)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              istoria ai facut-o pe terenul de fotbal altfel nu stiu cum poti sa scrii aberatiile alea.
              Romania a avut n'spe amputari teritoriale si vreo 10 invazii rusesti pana cand Ucraina sa existe ca stat! despre ce delirezi acolo?
              Cred ca erau inca cazaci si polonezi pe teritoriul Ucrainei cand a inceput Imperiul Rus sa baleasca la gurile Dunarii.
              • +2 (6 voturi)    
                Zici ca nu a existat un popor ucrainian (Joi, 22 aprilie 2021, 9:28)

                D-or [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                Intr-adevar, nu sunt istoric. Te cred.
                Daca tu zici ca nu a existat un popor ucrainian, atunci cu atit mai mult Ucraina nu are vreo legitimitate in acele teritorii.

                Bravo!
          • 0 (10 voturi)    
            straniu este (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:34)

            florin4u [utilizator] i-a raspuns lui midufi

            dar din moment ce sunt platiti....trebuie sa ii intelegem si pe ei.Face investitii masive Putin in propaganda...ii e frica de NATO ca dracului de tamaie.
      • +2 (14 voturi)    
        Faceti un efort (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:40)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui Ahha

        Intr-o tara macinata de coruptie(ca si Ro) tu cetatean crimeean ai vrea sa faci parte din federatia rusa sau din Ucraina? Incercati sa va puneti in locul lor.Fiti mai pragmatici.
        In Crimeea nu a fost executat nici macar un foc de arma.Ce va spune asta?
        Ipotetic vorbind- de Paste Rusia intra in Romania .Ce credeti ?Ca o sa iasa populatia cu pietre ,apa fierbinte,smoala la geamuri?Poate nu intelegeti gravitatea situatiei in care ne aflam noi dpdv a apararii tarii.
        Cei care isi mai aduc aminte cum se executa un foc cu arma sunt plecati,putini sau inapti fizic.
        Armata noastra e vai de capul ei.Tehnica militara nu avem aproape deloc.
        Rusia e pregatita de razboi pentru ca era sa fie ocupata aproape integral de germani.Au invatat lectia asta si acum reactioneaza.Noi ce-am invatat?
    • +4 (20 voturi)    
      Hai sa presupunem (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:04)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      ca nu esti postac rus, ci roman care -neobisnuit pentru romani- nu prea gandeste. In primul rand, "avem si noi teritorii" nu prea se mai poarta in Europa. Multe tari din UE "au teritorii" in multe alte tari, dar ne-am inteles cu totii dupa al doilea razboi mondial ca nu mai rascolim trecutul caci altfel nu se va termina niciodata.
      In al doilea rand, anumite diferende economice sau protectia minoritatilor poti trata doar cu o tara suficient de democratica, nu cu una pe picior de razboi, sub continua amenintare.
      Nu e razboiul nostru, dar nici nu scarpini la ureche cainele care tocmai iti musca in fund vecinul.
      • 0 (2 voturi)    
        i-auzi (Vineri, 23 aprilie 2021, 9:27)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

        sub ce amenintare era ucraina in 2014, cand a permis interventia serviciilor secrete occidentale in rasturnarea lui Ianucovici si a inceput persecutarea minoritatilor?
    • +5 (13 voturi)    
      hei, tu mare intelept ! (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:48)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      de unde stii tu ce gandeste poporul rus despre Putin, bai kremlinezule afon? Ai fost in Rusia, cu cati rusi ai vorbit tu?
      Poporul rus isi doreste cu disperare dechidere si relatii bune cu lumea larga in special cu occidentul de care se simte ca apartine.
      Speciile de "kremlinezi" care au pus mana pe acest popor sunt o alta mancare de peste.
      Daca Ucraina are multe BILE negre in relatia cu Romania, ei bine Rusia (cea tarista, bolsevica si acum kremlizena) are sfere de dimensiuni stelare, nu bile! Tot negre
      io zic sa termini cu analogiile astea ieftine de propaganda expirata cum ce rea e Ucraina si sa ne facem ca uitam de rusi. de 250 de ani Rusia (NU poporul rus) este cel mai mare pericol la adresa statalitatii romanesti si a securitatii romanilor.
      • -2 (12 voturi)    
        Alo ? (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:50)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        sa ne facem ca uitam de rusi?
        Suntem un popor slav.BOR va zice ceva?
        Avem mai multe lucruri in comun cu ei decat se pare ca nu va doriti dumneavoastra.Sfera lor de influenta e si peste ocean dupa cum si-au dat seama si altii.
        Cetateni romani sunt casatoriti cu cetateni moldoveni care sunt si rusi.Si reciproca e valabila.
        Afon e un cuvant al carui inteles nu este cel la care faceti referire.
        In Rusia nu am fost .Poate in viata asta o sa ajung in Sankt Petersburg la Ermitaj.
        Ucraina e un stat fabricat ca si Moldova.
        Nu inteleg de ce disociati poporul rus de Rusia.Cel mai mare pericol la adresa romanilor suntem noi nu altii.Poate o sa intelegeti asta intr-o zi!
        • +1 (11 voturi)    
          Ba tu esti slav (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:45)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

          asta o cred. Doar esti postac rus.
          In rest povesti rusesti, ca sa nu zic minciuni.
        • +1 (9 voturi)    
          intelegerea dumitale (Miercuri, 21 aprilie 2021, 1:21)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

          are alte ratiuni decat cele istorice si sincer nu prea ma intereseaza.
          Da, ai dreptate,avem mai multe lucruri in comun cu ei: avem 13 "calcari" ale armatei ruse in ultimele 270 de ani, care au lasat cele mai adanci rani si lacrimi in memoria poporului roman de la invazia mongoloa incoace. Pune mana pe carti!
          Corectie: care au lasat FARA EXCEPTIE pt ca fiecare a semanat teroare si haos in populatia civila locala indiferent ca inamicul se numea austro-ungar, turc sau nazist.
          Nu disociez poporul rus de Rusia ci de gasca de borfasi kremlinezi, demni urmasi ai bolsevicilor si taristilor care au decimat poporul rus si i-au pus genunchiul pe gura si demnitate. uita-te la penibilul ala de catelus de curte Peskov, uita-te la afonul asta de istorie Kuzmin, rusinea ambasadorilor din istoria diplomatiei...
          Afon este termenul prin care EU numesc (de exemplu) un individ care sustine ca poporul roman e un popor slav. Este un afon de istorie elementara, orice scolar de clasa a 7-a invata ca poporul roman a fost singurul din regiune NESLAVIZAT ci care a integrat slavii. Avem o componenta slava, dar sa spui popor slav, ei bine asta numesc eu retorica kremlineza de 2 bani si o flegma pe istorie.
          Nu, BOR nu-mi mai spune mai nimic. (chestie de valori personale, nu e cazul sa intram in discutie).
          Poate o sa intelegi valorile intr-o zi!
      • 0 (14 voturi)    
        Pick me, pick me! (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:58)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        Pick me, pick me! Am fost intr-un concediu de cateva saptamani in Rusia anului 2019. Am fost la Moscova, Sankt Petersburg, cateva orase mai mici de langa Moscova si in Crimeea. Am avut ocazia sa vorbesc cu localnici. Acestia nu prea vorbesc limba engleza, dar daca tu ca strain le vorbesti pe limba lor, devin prietenosi si dornici sa povesteasca cu mandrie despre tara lor. Cei cu care am vorbit aveau o totala neincredere in Vest si vorbeau cu dezgust despre sanctiunule economice. Acestea nu au lovit in Putin. Suplimentar, citesc cu placere despre societatea lor, deoarece ma fascineaza cultura si istoria rusa. Mai degraba rusul obisnuit ii e favorabil lui Putin decat unui individ de teapa lui Navalnii. Au fost filmate mii de persoane care au manifestat in favoarea lui Navalnii, dar ei nu reprezinta decat un procent infim din ce inseamna Rusia. Iti reamintesc ca poporul rus tocmai ce-a votat modificarea Constitutiei. Aceasta ii permite lui Putin sa candideze de inca doua ori. Si nota bene, rusul a stiut exact ce voteaza, doar pentru asta s-a dus la vot. Rusii au o cu totul alta mentalitate decat isi imagineaza romanul de rand. Sunt unul din cele mai mandre popoare. Atat cat am umblat prin lume, cred ca evreii se pot compara cu ei. Nu stiu cum stau chinezii cu stima de sine, dar cred ca dstul de bine.

        Iti place sau nu, mojicul rus a murit SI pentru Romania in 1877-1878, in 1917. Sigur ca mereu au avut un interes, dar in final ne-au fost de folos interventiile respective.

        Rusii spun ca in 1812 (au trecut 209 ani, nu 250) ei nu au luat Basarabia de la Moldova lui Stefan, ci de la imperiul Otoman, pentru care Moldova era un stat suzeran. Istoric vorbind, Tratatul de la Bucuresti a fost incheiat in 1812 intre rusi si otomani, Sigur, in 1940 si 1945 au fost rapturi facute de sovietici/rusi. Cred ca pe turci ar trebui sa-i intrebam pentru 1812.
        • -3 (11 voturi)    
          Nu prea intelegem noi ce e cu Rusia (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:44)

          Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Pentru ca noi nu am trecut prin ce au trecut ei.
          Pentru noi si nu numai, Stalin e un criminal,un tiran,etc.
          Ce spune un rus care a luptat la Stalingrad despre el?
          Daca nu ii motiva el(prin metode total barbare e adevarat, dar necesare atunci) ce se alegea de Rusia de azi?A fost o batalie disperata,agonizanta pentru ei.Inclusiv femeile au luptat pe front.Bai oamenilor voi va ganditi prin ce au trecut ei ca natie atunci?
          Va mai mirati de ce maseaza trupe la granita cu Ucraina?Eu va spun ca sunt multumit daca se vor opri acolo.
          Nu pot nega insa cat adevar se gaseste ,in aceste vremuri pandemice , in afirmatia lui Stalin-moartea unui om e o e tragedie.Moartea a unui milion/milioane e statistică.
          Pe Hitler da, l-as cataloga criminal pentru ce a facut evreilor si nu numai lor.Suprematia ariana si toate ineptiile care i-au alimentat imaginatia bolnavicioasa care l-au dus tocmai pana in Rusia sau dovedit fatale pana la urma.
          • -1 (11 voturi)    
            si ne-ai luminat tu... (Miercuri, 21 aprilie 2021, 1:55)

            gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

            "Ce spune un rus care a luptat la Stalingrad despre el?"
            ca a fost un las si un incompetent (Nikita Hrusciov - urmasul lui la "tron" si un rus care a fost la Stalingrad) - pune mana pe carti

            "A fost o batalie disperata,agonizanta pentru ei."
            a fost o batalie de orgoliu personal a doi dictatori criminali care si-au sacrificat soldati si ofiteri. Dpdv tactic erau multe alte optiuni mai eficiente pentru ambii adversari de a continua lupta - pune mana pe carti!

            a afirma ca este meritul lui Stalin ca s-a castigat la Stalingrad e ca si cum ai stinge o carpa aprisa pe aragaz inundand si daramand casa.

            "Pentru ca noi nu am trecut prin ce au trecut ei" - ba am trecut, trecuti fiind DE EI timp de 250 de ani, cat si-au batut joc de aceste principate numite "camp de batalie" cu turci si austrieci! - asa ca ... ai ghicit! pune mana pe carti!
        • +1 (9 voturi)    
          te rog, termina cu lectiile de istorie (Miercuri, 21 aprilie 2021, 2:02)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          În 1768 rusii se incaiera cu turcii. Armatele ruseşti invadează Tările Române. Caterina a II-a CERE ANEXAREA CELOR DOUA PROVINCII la Rusia sau cel puţin independenţa lor, cu gândul de a le anexa într-un viitor apropiat. Aceste cereri neliniştesc însă Austria şi Prusia care se opuneau dorinţelor de expansiune spre sudul Europei, a Ruşilor. Se încheie tratatul de la Kuciuc-Kainargi.

          "Iti place sau nu, mojicul rus a murit SI pentru Romania in 1877-1878, in 1917"
          afirmatie de o tampenie monumentala! sper ca n-ai vorbit cu jalnicul de kuzmin inainte, doar el mai vine cu petarde d-astea infantile
          • +3 (11 voturi)    
            Nu prea te pricepi (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:05)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            Nu prea te pricepi la istorie, dar merge si asa. Pentru otomani eram regiunea lor de facto. Numeau domnul; executau domnul; incasau haraciul si cedau teritorii romanesti daca pierdeau vreun razboi. Stiu ca nu se potriveste cu retorica ta, insa asta n are vreo relevanta.

            Mai deschide si tu o carte de istorie. Vezi contextul din 1877, citeste ce s a intamplat la Mărășești in 1917. Hai ca nu e greu. Daca nici dupa toate astea nu intelegi, iti desenez.

            Stiu ca e mai simplu sa arunci lozinci, dar asa fac doar persoanele superficiale. Esti superficial?

            Azi primesti nota doi la istorie. Daca nu-ti revii, ne intalnim la vara.
            • -1 (11 voturi)    
              bai postacel nesimtit (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:28)

              gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              comentariile talenu fac cat guma de pe talpa pantofului de gradinarit din pdvd a cunostiintelor istorice, faci manipulare de 2 ruble d-alea devalorizate.
              comentariile mele nu au in niciun moment intentia de a te convinge pe tine de ceva, cauza asta e pierduta de mult.
              Ele au ca scop lamurirea altor cititori despre falsurile uriase si intentionate, denaturari absolut penibile marca kuzmin pe care le faci pe aici.
              Eu sa citesc o carte de istorie? imi fluturi tu mie contextul 1877 sau 1917? mai mujici prosti, sunt 2 dintre cele mai relevante exemple despre minciunile ordinare tariste (demonstrate in documente) fata de principatele romane.
              te pricepi la desen?
              Ia deseneaza ocupatia militara ruseasca a Baraganului din 1878, ia deseneaza tratatul incalcat de tar cu Bratianu de la Livadia, ia deseneaza violurile din Giurgiu, Bucuresti si Dobrogea,
              Pt informarea cititorilor: Carol era cat p-aici sa faca intelegere cu otomanii (DA, cu turcii impotriva carora tocmai luptasem pt independenta) ca impreuna cu armana romana stationata in Oltenia sa atace trupele rusesti ce au ocupat militar principatele. Noroc ca un general rus cu capul pe umeri si-a dat seama de pericol si a cerut retragerea urgenta a trupelor.

              Deseneaza dezertarile bolsevice din 1917. Ia deseneaza minciuna referitoare la corpul de armata promis de rusi pt apararea Dobrogei la intrarea Romaniei in razboi in 1916
              • +3 (9 voturi)    
                Daca si cu parca (Miercuri, 21 aprilie 2021, 16:23)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

                Daca si cu parca. Pana la urma istoria a retinut ca in razboiul pentru independent am luptat cu rusii, nu contra rusilor.

                In Campania din 1917 rusii au luptat cot la cot cu romanii. Tie nu-ti place adevarul, dar asta e irelevant. Poti face aidoma viselor urate, insa asta nu schimba istoria. Prabusirea ulterioara a Rusiei clar ne-a dezavantajat si ne-a facut sa capitulam in fata Puterilor Centrale, insa este un argument in favoarea tezei mele. In fine. Sa ma cert cu tine, este ca si cum i-as lua jucaria unui copil. Pur si simplu nu se cade.

                Alianta cu otomanii impotriva rusilor. Buna asta :).
            • -2 (12 voturi)    
              Ba se pricepe. Tu insa ai citit... (Miercuri, 21 aprilie 2021, 13:50)

              midufi [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              numai si numai manuale sovietice.
              • +3 (9 voturi)    
                E-n regula (Miercuri, 21 aprilie 2021, 16:25)

                Popescul [utilizator] i-a raspuns lui midufi

                E-n regula. Curtea a retinut punctul tau de vedere. Nu te impacienta. Se poate si asa. Stii cum se spune, "Daca toata lumea ar invata carte, n-ar mai avea cine sa ne traga ciubotele". E ok ;)
    • +1 (13 voturi)    
      Cum mai e... (Marţi, 20 aprilie 2021, 21:08)

      rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      .. vremea in Sankt Petersburg?
      • -2 (12 voturi)    
        Nu stiu (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:51)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui rsumy_

        Dar sper sa ajung acolo.
        O sa va transmit atunci.
        Lasati-mi niste date de contact aici.
        • +1 (11 voturi)    
          hehe (Miercuri, 21 aprilie 2021, 8:47)

          transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

          Mai zi o data glumele astea bune dar incearca fara accent rusesc. Esti un postac delicios, acelasi care luni semna idealogul si srpc. Hai, mai zi o data poanta.
    • 0 (6 voturi)    
      Rusia si aliatii ei... (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:36)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      hai ca asta e tare buna... te referi la camarazii de pahar.
  • +10 (26 voturi)    
    Pt Putin (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:52)

    Kepler [utilizator]

    este un moment bun acum, cind lumea este preocupata inca de pandemie. Probabil se gindeste: de ce doar Crimea, de ce nu toata Ucraina.
  • -7 (23 voturi)    
    Nu inteleg... (Marţi, 20 aprilie 2021, 17:57)

    mdumitrescu [utilizator]

    De ce este nevoie de conflict atunci?
    Sa ii lasam in pace si gata...

    Ucraina nu vrea teritorii noi, nu?
  • +7 (31 voturi)    
    Tarul Putin cel groaznic (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:17)

    seaman65 [utilizator]

    Putin a dovedit de nenumarate ori ca nu se da in laturi de la asasinate si invazii. Avand un nou Hitler la hotarele tarii nu-i un lucru bun.
  • -5 (23 voturi)    
    lasati scenariile (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:21)

    John_Re [utilizator]

    .. si stati naibii acasa. lasatii pe nebuni sa se razboiasca cat vor.
    • -2 (10 voturi)    
      Poate nu au de ales (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:06)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

      Poate sunt santajabili, poate nu vor mai primi imprumuturile promise daca nu se baga in razboi...
  • -12 (36 voturi)    
    Vecinii (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:21)

    Von Klausewitz [utilizator]

    Romania a atacat Serbia datorita NATO,Serbia care e singura tara ce nu a agresat de-a lungul istoriei Romania

    Iar acum e gata sa atace Rusia pentru Ucraina,o tara cu o atitudine extrem de agresiva vis a vis de Romania

    Cum spunea Tutea: un popor de idioti.
    • +5 (19 voturi)    
      rusnacule (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:58)

      ras-putin [utilizator] i-a raspuns lui Von Klausewitz

      sirbii au pus laba pe banatul sirbesc si nu-l mai lasa din gheare. de cind l-au luat au dus o poltica de asmilare fortata, ca slavii atita stiu. si nu-s degeaba prieteni la catarama cu cracanatul.
      • 0 (12 voturi)    
        Vedeti (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:53)

        Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui ras-putin

        ca sunt prieteni si cu Xi Jin Ping.
        Si cu japonezii care au investit acolo masiv intr-o fabrica din domeniul auto.
        Oare de ce?
        • 0 (6 voturi)    
          tmai usor... (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:28)

          florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

          cu pianul pe scari...
    • +6 (12 voturi)    
      Asa o fi? (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:01)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui Von Klausewitz

      Nici Indonezia nu a atacat Romania de-a lungul istoriei. Sa mai caut exemple?
    • -4 (12 voturi)    
      Nu poporul e idiot (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:07)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui Von Klausewitz

      Deciziile astea nu sunt luate de popor.
  • +3 (27 voturi)    
    E clar (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:21)

    Cataleya [utilizator]

    Putin vrea din nou o granita directa cu NATO.
    La ora actuala, Ucraina e un tampon , o bariera intre URSS si NATO, iar Putin face tot posibilul sa escaladeze conflictul.
    Sub domnia de 20 de ani a infantilului de la Kremlin, rusii au dus-o din ce in ce mai rau. An de an.
    Si de fiecare data cand rusii erau hotarati sa se debaraseze de Putin, tarul de la Kremlin a generat un conflict armat.
    Asa va face si acum.
    Cred ca nici macar nu concepe ca e muritor de rand si ca atunci cand ii va suna ceasul, va putea muri intr-o balta de urina si fecale, exact ca idolul sau - Stalin.
    Dar, pana atunci, va face inca mult rau in lume.
    • -6 (26 voturi)    
      Realitate paralea (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:39)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Cred ca traiesti intr-o realitate paralela. Nu stiu de unde iti iei informatiile, dar sunt exact invers de realitate.

      Economia Rusiei e la ani lumina fata de momentul 2000, cand Putin ajungea la putere dupa dezastrul numit Yeltsin. Mai uita-te si tu pe niste cifre.

      Putin a fost reales presedinte al Rusiei, iar rusii au votat modificarea Constitutiei, care ii va permite acum lui Putin sa candideze pentru inca doua mandate.

      Pentru rusofobul de serviciu importanta este bula lui marunta. Nu conteaza realitatea. Nu vrea sa se uite pe cifre. Nu vrea sa se informeze cu privire la situatia reala din Rusia. El stie una si buna.

      Poti sa afirmi ce vrei, dar pentru cei care sunt la curent cu situatia din Rusia, esti comic in ignoranta ta.

      In legatura cu Ucraina cred ca in viitorul apropiat se va observa o solutie la care putini oameni se gandesc. La o solutie pasnica ma refer. Ucraina nici nu anticipeaza ce urmeaza. Sau poate ii trece prin minte, dar e in faza de negare. Mai vedem. Cred ca banuiesc cine a "clipit" primul in escaladarea actuala a situatiei din Donbass.
  • -6 (34 voturi)    
    Un alt adevar nespus (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:28)

    Popescul [utilizator]

    Un alt adevar nespus de MSM si nici de Ucraina este ca primii care au inceput masarea fortelor la linia frontului din Donbass sunt ucrainenii in perioada martie-inceput de aprilie 2021. In paralel SUA a cerut aprobarea Turciei ca doua nave de lupta sa tranziteze Bosforul pentru a ajung in Marea Neagra. Dupa aceea Rusia a inceput sa maseze din ce in ce mai multe trupe la granita cu Ucraina. Saptamana trecuta pe mai multe site-uri ucrainene era vechiculata cifra de ~ 90.000 de soldati (40.000 in Crimeea si 50.000 de-a lungul granitei cu Ucraina). Ulterior Rusia a transmis partii americane sa stea departe de litoralul Marii Negre din zona Ucrainei si a Crimeei, deoarece au adus o serie de rache anti-nava si exista riscul major al unor tragedii. In paralel rusii au invocat permanent Acordul de la Minsk semnat si de Ucraina. Acesta prevede ca Ucraina va negocia DIRECT cu reprezentantii Donbass pentru o solutie pasnica (juridica). Avand in vedere declaratii lui Biden, a grupului G7 si intoarcerea din drum a celor doua nave americane (ce nu apucasera sa intre in Marea Neagra), cred ca nu va izbucni un razboi, dar sunt de parere ca incepe sa aiba loc o schimbare a paradigmei occidentale. Astfel, cred ca lumea abia acum incepe sa fie atenta la solutia trambitata de Putin: Acordul de la Minsk. In opinia mea, in cele din urma asta ar conduce la autonomia Donbass si posibil la federalizarea tarii. Odata realizat acest ultim pas cred ca intrarea Ucrainei in NATO si in UE este inchisa, deoarece ar trebui sa existe unanimitatea membrilor federatiei.

    In esenta Rusia nu doreste ca NATO sa aiba un nou cap de pod in coasta lor. Acesta a fost unul din motivele anexarii Crimeei. Celor care spun ca e dreptul Ucrainei sa decida, le adresez urmatoarea intrebare: ce ar gandi SUA daca Rusia ar deschide baze militare in Cuba si in Venezuela? Ce ar spune daca acolo ar amplasa cu acordul acelor state orice de tip de armament doar fiindca pot si pt. ca i-au convins pe localnici?
    • +3 (15 voturi)    
      Au incercat In Timpul Crizei Rachetelor (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:44)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Probabil Armata Roshie vrea din nou
      • -3 (17 voturi)    
        da (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:05)

        nicoR [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        da cand nikita si-a retras rachetele din cuba, si-a retras si JFK rachetele Jupiter din turcia si Italia ... daca nu stiai ... de aici i s-au tras apoi ce a urmat la cel din urma ...
    • -11 (23 voturi)    
      Pai au incercat tot felul de tertipuri (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:18)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Si si-au grabit decaderea Aboninatiei aka CCCP. Acum incearca din nou pt ca e un senil la Casa Alba. Nu Trump nu a facut nimeni tarantele, ca era dintr-o bucata. Biden numara ratze prin Camera Ovala.
    • +7 (21 voturi)    
      intrebarea ta din final (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:58)

      gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      e irelevanta.
      Nu poti trata SUA si Rusia pe acelasi nivel. SUA sunt o super-putere planetara in toate domeniile, kremlinezii sunt o specie de coioti urlatori si jegariti care, spre marea nefericire a civilizatiei, au mostenit un arsenal nuclear imens iar acum se comporta ca golanul de cartier fara prieteni si fara gagica, urland imprejur si cersind atentie pe principiul: "bei cu mine sau bag cutitul in tine"

      Credibilitatea si garantiile de securitate ale SUA nu se pot compara cu ale kremlinezilor, aia nu mai sunt credibili nici pentru betivii homeless (poate doar pentru o mana de postati patetici de pe aici...). Deci intrebarea ta este complet irelevanta. E ca si cum Somalia ar primi doua promisiuni de ajutor financiar si ar trebui sa aleaga una din ele. Cele doua ar veni de la Germania si Belarus.
      Asta nu inseamna ca sustin intrarea Ucrainei cu tot cu Crimeea in NATO. E o alta discutie. In schimb as sustine dislocarea a 200.000 soldati NATO + tehnica de lupta in Ucraina intr-un joint-force de tipul Desert Storm din Irak. Si atunci sa vedem diplomatie!
      • -3 (15 voturi)    
        Depinde pe cine intrebi despre SUA (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:05)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        Depinde pe cine intrebi despre SUA. Daca ne intrebi pe noi, americanii sunt buni. Dar daca ii intrebam pe afghani, irakieni, libieni, egipteni, yemeniti? In opinia mea, teoria ta cu credibilitatea SUA este o gluma nesarata. Poate credibilitatea pumnului in masa. Asta da, dar nu mai discutam de credibilitate. Mi-e lene sa scriu la ora asta de ce. Persoanele care au urmarit SUA pe scena mondiala, inteleg. Cine nu, nu. Merge si asa. Statele au interese. Culmea, chiar si SUA.

        Nu stiu cat de urlatori sunt rusii, dar uite ca in conflictul din Donbass parerea lor conteaza, iar cele doua nave de lupta americane au facut deja cale intoarsa din Marea Neagra.

        Se pare ca americanii nu sunt dispusi sa trimita nu 200.000 de soldati in Ucraina, ci nici macar nave de razboi. E Rusia, frate! In diplomatie exista o vorba "Nu marsaluiesti spre Moscova si nu joci la cacialma cu Beijingul". Te las sa intelegi singur care-i sensul.
        • +1 (9 voturi)    
          Care "noi"? Rusii tai? (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:48)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          Scuteste-ne!
        • +2 (10 voturi)    
          pentru lamurirea cititorilor (Miercuri, 21 aprilie 2021, 1:35)

          gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

          nu exista vorba aia in nicio diplomatie (este o inventie pe logica de a pare interesant)
          am intrebat doar irakieni din lista lui - raspunsul este acelasi
          Credibilitatea nu este o teorie este o perceptie personala sau de grup. Nu se impune, se castiga (asta nu inteleg mujicii de cateva sute de ani incoace). Oamenii traiesc cu windows, netflix, plati SEPA si economii in dolari sau eur, asta in timp ce penibilul ala cracanat vine si se lauda la starea natiei cu ce rachete ultragigasonice cu cate 100 de focoase nucleare au dezvoltat ei ... dar de exportat exporta tot gaz si minereuri ca acum 1000 de ani si agita batele la granite.
          • -1 (9 voturi)    
            Slabut (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:14)

            Popescul [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

            Slabut, cam.slabut. Nu ma convingi. Nu ma convingi, ptr ca minti. Mai citeste despre economia Rusiei. Pana una, alta stiu sa-si scoata singuri gazele, nu tre sa vina altul s o faca.

            America e credibila pentru irakieni. Serios? D aia ii vor carati odata de acolo.Adevarul e ca prezinti o serie de clisee, care nu au legătură cu subiectul discutiei.

            Cunoștiințele tale despre diplomatie tind asimptotic catre zero. Bine, in felul tau ignorant esti comic. Parca n as vrea sa iti iau jucaria. Tu esti ca un copil de... patru ani. Iti iau Rusia, incepi sa plangi. Nu se cade.
            • 0 (6 voturi)    
              Ai dreptate. Cum sa convingi un postac? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 13:53)

              midufi [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

              Sovietic.
              Lasa palavrele.
      • -3 (7 voturi)    
        si cu ce ii platesti? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 0:05)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui gwolf

        cu 5% din pib pt aparare?e grele lucrurli!
    • +4 (16 voturi)    
      Ne lasi cu Acordul de la Minsk? (Marţi, 20 aprilie 2021, 21:58)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      Rusia si-a respectat propriiile acorduri cu Ucraina? Alea care presupuneau integritatea teritoriala a Ucrainei in schimbul armelor nucleare?
      Cuvantul rusilor nu valoreaza nici cat hartia igienica folosita si tu ne povestesti de acordul de la Minsk?
      • -2 (12 voturi)    
        acordul cu ucraina (Marţi, 20 aprilie 2021, 22:34)

        nicoR [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        prevedea ca sa fie cel putin neutra ... nea alecukimiku. e neutra ca si tine ...
      • -4 (12 voturi)    
        Clauze (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:09)

        Popescul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        In acordul incheiat cu Ucraina dupa prabusirea URSS nu scria ca aceasta poate masacra etnici rusi de pe teritoriul lor. Nu scria, parol! Daca imi arati unde scrie, mananc foaia ceea si tac precum Seherezada.

        Stiu ca nu-ti convine Acordul de la Minsk, dar a fost semnat si de niste puteri Occidentale ;), asa ca... mai vedem. Daca Ucraina vrea sa aiba pace si sa fie primita in Europa, ar fi bine sa ia Acordul de la Minsk si sa-l studieze cu pixul in mana si-n dunga. Daca nu, poate continua asa. Rusiei ii convine s-o tina blocata.
    • -4 (14 voturi)    
      Ma bucur enorm (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:02)

      Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      ca unii mai si gandesc.
      Cand am zis ca statele care au aceeptat(fara sa faca absolut nimic altceva) sa accepte si o alta alianta au fost condamnate la involutie-Cuba,Iran,Irak,Siria,Afganistan si mai nou Venezuela.Ar fi urmat Turcia dar Erdogan a șters-o la timp datorită informațiilor furnizate de FSB.Cine se opune e condamnat la exod a populatiei,razboi,foamete,haos.
      Marea Neagră-colcăie- de submarine si nave de razboi turcești și rusești.Asta e noua supremație in zonă .
      • +2 (12 voturi)    
        dar evident nu e cazul tau! (Miercuri, 21 aprilie 2021, 1:44)

        gwolf [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

        de gandit
        toate statele pe care le-ai enumerat au fost condamnate la involutie dinainte de a apare SUA pe harta lumii.
        "noua suprematie in zona" MN este cea veche de peste 300 de ani de cand Imperiul Tarist si cel Otoman isi disputau Marea Neagra si sferele de influenta.
        cate aiureli poti scrie intr-o singura postare?
  • +3 (27 voturi)    
    vor ajutor (Marţi, 20 aprilie 2021, 18:38)

    virtuos [utilizator]

    vor ajutor acuma, da cand zicea presedintele ucrainei ca bucovina trebuie luata de la romani?? tot asa umili si neajutorati erau?
    hotnews.ro/stire/23618028
    mai da-i drq si pe ucraineni, si pe rusi, din partea mea sa lase armele si sa se bata cu barosu, macar iese un spectacol mai bun
    • -1 (13 voturi)    
      ce presedinte era atunci? (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:17)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui virtuos

      in ucraina?
      ramaneti ba cu capu' in evu' mediu cu gandirea asta de ....'razboinici fustrati'.
      • -3 (17 voturi)    
        acelasi presedinte (Marţi, 20 aprilie 2021, 20:36)

        virtuos [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        da fii tu ‘razboinic evlavios’ si lupta pentru ucraina
        • +2 (10 voturi)    
          Nu ca tine, pentru rusi. (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:49)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui virtuos

          Ia mai lasa-ne cu propaganda rusa.
  • 0 (24 voturi)    
    Cat de infestata e pagina asta... (Marţi, 20 aprilie 2021, 19:55)

    Cataleya [utilizator]

    ...de Sputnikari, dar HN se face ca nu observa.
    Cantitte sa fie!
  • -3 (23 voturi)    
    Rușii fac și fac (Marţi, 20 aprilie 2021, 21:09)

    galeo [utilizator]

    Ucrainenii și-au făcut-o cu mana lor după provocările lor la adresa rușilor: că intră în NATO, că dau lovituri de stat prin revoluții portocalii, că îi cheamă pe americani, că ei iau gaz lichefiat de la americani pentru a slăbi Rusia, etc.
    Ei uite că rușii sunt mai practici, trec direct la fapte.
    • -2 (12 voturi)    
      nu uitati (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:07)

      Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      suprataxarea tranzitului de gaz rusesc prin conductele gazprom catre beneficiarii vest europeni
      sabotarea alimentarii cu energie electrica a Crimeii dupa alipirea la Rusia
  • +3 (11 voturi)    
    Putin (Marţi, 20 aprilie 2021, 23:02)

    danut_112 [utilizator]

    si cu Iliescu nu mai mor o data -> m-as simti mult mai linistit...
  • 0 (12 voturi)    
    Rusii nu o sa traga un glont! (Miercuri, 21 aprilie 2021, 0:09)

    Scarface1000 [utilizator]

    Putin e oricum doar prost nu!

    Putin il testeaza pe Biden si vrea sa-i arate noului presedinte al SUA ca Rusia este o forta militara demna de luat in considerare si nesupusa nimanui!

    Putin nu risca un razboi cu Europa si America care ar duce ( desi multi o sa radeti ) la sfarsitul lumii! La Apocalipsa! Rusii au peste 700 de rachete nucleare fiecare racheta avand mai multe focoase iar Sua au si ele peste 5-600 de rachete nucleare!

    Un razboi nuclear intre cele 2 tari inseamna sfarsitul lumii, PUNCT.

    Cum spuneam,Putin e oricum numai kamikaze sau prost nu e si sunt sigur ca el si populatia Rusa vor sa traiasca la fel cum ne dorim si noi sa traim in continuare!

    Ce vrea el sa demonstreze noua acum e ca nu ne putem juca cu el si nu-l putem jignii si nu trebuie sa ne bagam in problemele interne ale Rusiei ( daca el l-a otravit pe Navalinii foarte bine, sa se descurce Rusii cu el, sa faca proteste si sa-l dea jos, ne e problema noastra ce se intampla in interiorul Rusiei cum nici problema Rusiei nu este cu ce se intampla in Romania, Italia, Franta etc)

    Hai sa lasam Rusia in pace si sa nu incerc sa le deturnam guvernul prin acest Navalinii si sa-l sustinem pe fata deoarece acest lucru ar putea sa ne coste scump.

    Fereasca Dumnezeu de omul care nu are ce pierde, nu cred ca vrem sa ducem Rusia in punctul in care nu are ce pierde, si anume sa o saracim prin sanctiunile economice, sa ne implicam in politica lor interna cu Navalini care vrea sa-l dea jos pe Putin si sa incitam la proteste in Rusia!
    • -4 (10 voturi)    
      Aveti dreptate si nu prea (Miercuri, 21 aprilie 2021, 1:18)

      Mirobo [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      Putin nu e prost si vrea sa arate lumii ca Rusia e o tara puternica. Mi se pare corect.
      Pe ucraineni ii poate bate prin metode traditionale fara arsenal nuclear.
      Deja sau tras multe gloante.Au murit militari ucraineni .Situatia nu e similara deloc cu cea din Crimeea.
      Actele de vandalism si de oprimare a populatiei autohtone de etnie rusa i-au adus in situatia asta.Nu e treaba noastra treaba lor.Nu cunoastem situatia de la fata locului si nu e indicat in nici o situatie sa judeci pe spuse nu pe vazute.
      • +4 (10 voturi)    
        Ce plictisitor esti (Miercuri, 21 aprilie 2021, 6:03)

        midufi [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

        Nu ne mai impuia capul cu doctrina sovietica.
        Am inteles, o stii bine.
  • -3 (11 voturi)    
    imi pare rau dar Ucraina nu este in NATO (Miercuri, 21 aprilie 2021, 0:16)

    Scarface1000 [utilizator]

    si nu sunt dispus ca soldatii Romani sa moara pe frontul de est din Uraina doar pentru ca suntem vecini.

    Intre Rusia si Ucraina e cu Donbas-ul ceva de genul cum a fost cu Transialvania intre Ungaria si Romania si anume in acele regiuni estice ale Ucrainiei 95% din locuitori sunt Rusi la fel cum sunt in Tinutul Secuiesc maghiari...

    Noi avem noroc sa tinutul secuiesc este in centrul tarii, ca daca era unde e Bihorul si Arad-ul de exemplu erau de mult alipiti de Ungaria.

    Sunt oameni mari, sa-i lasam sa se decurce, oricum Ucraina a avut o atitudine ostila mai mereu la adresa Romanilor...

    Oricum sunt 99,99% ca nu se va trage un glont!

    Putin isi arata muschii in fata lumii si le spune sa nu se joace cu el si cam atat!
  • +2 (12 voturi)    
    nu va mai alarmati (Miercuri, 21 aprilie 2021, 7:52)

    mongolul [utilizator]

    Rusia merge la cacialma, ca de obicei. Toate fortele (terestre) pe care le-a masat sunt kk-mk fara acoperire aeriana. Si nu rusii domina cerul. Toti cei cu cultura militara stiu asta. (Macar pina la genunchiul broastei...)
    Praf in ochii opiniei publice pentru a obtine niste favoruri de la politicienii UE/NATO cumparati.
    Sper ca moderatorii sa-mi lase comentariu si trolii din ambele tabere sa nu dea cu minus.
    Voi doar munciti? Nu ganditi?
    • -6 (12 voturi)    
      Zau? (Miercuri, 21 aprilie 2021, 9:20)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui mongolul

      Zau? Si atunci de ce au facut cale intoarsa cele doua nave americane? In realitate rusii au adus in zona sistemele Iskander si perla coroanei, S400. Rusii nu ca domina zona aceea din toate punctele de vedere, ci o face in mod categoric. Este si firesc pana la urma, sunt o superputere militară si practic sunt in curtea lor.

      Rusii nu au jucat la cacialma acum. Americanii sunt cei care au facut-o si rusii le au dat cu sec. Dupa ce si au aratat cartile, americanii si au retras navele. Parerea mea :)
      • +4 (10 voturi)    
        postacule .... (Miercuri, 21 aprilie 2021, 12:26)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        asa e americanii si-au retras navele ca sa poate trimite UK 2 nave de razboi.Sunt convins ca Rusia nu ar vrea sa intre la un razboi cu NATO caci asta ar inseamna fie disparitia civilizatiei umane....fie disparitia Rusiei de pe fata pamantului.
        • -2 (8 voturi)    
          Nave britanice (Miercuri, 21 aprilie 2021, 16:17)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

          Nave britanice? Mda. Sa vedem ce fac cele doua nave britanice. Au zis ca vor s-o faca in mai. Sa ajungem pana acolo. Sa vedem daca ajung in Marea Neagra. Sa vedem ce vor face daca ajung acolo. Sunt atat de multe necunoscute in ecuatia celor doua nave britanice, incat mi se pare prematur sa trag vreo concluzie. Bine, daca ma uit putin pe harta zonei, cred ca inteleg care este raportul de forte. Nu spune "hop" pana nu sari parleazul ;)
          • -1 (3 voturi)    
            Popescule (Joi, 22 aprilie 2021, 14:46)

            bcsb [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            Schimba-ti numele in Rogozin, troll rus ce esti
  • +3 (5 voturi)    
    HN (Miercuri, 21 aprilie 2021, 21:30)

    Contrache [utilizator]

    E cineva in tara care se ocupa de gasca asta de zoiosi de pe site? astia cu minus zic. E clar cu cine trag si ce scop au. De ce sunt lasati? Fac rau Romaniei. De partea cui sunteti, sa stim si noi. Aici nu e cu dreptul la libera exprimare, aici e din ce in ce mai mult despre supravietuire. Se pot identifica aceste persoane? Pe viitor mi-ar place sa cred ca vor fi cautati.
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Vineri, 23 aprilie 2021, 9:42)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Contrache

      nu e deloc OK sa fie permise postarile care atata la razboi
  • 0 (6 voturi)    
    ''Democratie'' in Ucraina... (Joi, 22 aprilie 2021, 2:38)

    Sah [utilizator]

    ''Preşedintele Ucrainei a semnat un decret privind interzicerea a trei posturi de ştiri ale opoziţiei pro-ruse, pe care le acuză că răspândesc propaganda Kremlinului'' 3 FEBRUARIE 2021
  • -1 (5 voturi)    
    Desantul trolilor Sputnikari.... (Joi, 22 aprilie 2021, 14:16)

    Cataleya [utilizator]

    ...a invadat iar HN. ca de fiecare data cand trebuie aparata onoarea nemernicului de la Kremlin.
    Individul are doar 3-4 sustinatori in lume (Coreea de Nord, Siria, Venezuela si mai pe ocolite Ungaria) in rest tot mapamodul ii condamna actiunile.
    Dar el e cel mai destept, restul sunt prosti. El singur asre dreptate, nimeni altcineva.
    Un mitoman ingamfat ahtiat de putere, care isi bate joc de propriul sau popor.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by