Imunizarea cu AstraZeneca: Trebuie să ceri imediat ajutorul unui medic dacă ai următoarele simptome după vaccinare

de G.S.     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2021, 8:33 Actualitate | Coronavirus


Vaccinare cu AstraZeneca
Foto: Liselotte Sabroe / AFP / Profimedia
Comitetul pentru siguranță (PRAC) al Agenției Europene a Medicamentului a decis, miercuri, că apariția de cheaguri de sânge, în condițiile unui număr redus de trombocite, ar trebui să fie pe lista efectelor secundare foarte rare ale Vaxzevria, vaccinul contra Covid-19 al AstraZeneca.

Șansele apariției acestora sunt foarte reduse, dar cetățenii trebuie să cunoască simptomele pentru a cere tratament medical care să ajute la ameliorarea stării de sănătate și la evitarea complicațiilor, spune agenția europeană.

Potrivit acesteia, trebuie să soliciți imediat ajutorul unui medic dacă ai următoarele simptome în primele săptămâni după administrarea vaccinului AstraZeneca:

  • Dificultăți de respirație
  • Dureri în piept
  • Umflare a picioarelor
  • Simptome neurologice, precum dureri de cap severe și persistente sau vedere încețoșată
  • Minuscule pete de sînge sub piele, în afară de cea de la locul injectării

Până în 4 aprilie au fost identificate 169 de cazuri de cheaguri de sânge la creier rare la 34 de milioane de doze ale vaccinului AstraZeneca administrate în Zona Economică Europeană.

Românii care au avut probleme de coagulare a sângelui după prima doză de vaccin anti-Covid cu serul de la AstraZeneca „categoric nu vor mai face a doua doză cu același tip de vaccin”, a anunțat miercuri coordonatorul campaniei naționale de vaccinare, Valeriu Gheorghiță.

Gheorghiță a anunțat că va avea loc o ședință pentru revizuirea recomandărilor făcute de Agenția Europeană a Medicamentului, precizând că și la nivel european urmează să se ia o decizie comună, a tuturor statelor membre.

O legătură între vaccinul anti-Covid dezvoltat de compania AstraZeneca și apariția unei forme rare de cheaguri de sânge este „plauzibilă, însă nu confirmată”, a transmis miercuri Organizația Mondială a Sănătății.

Comisarul european pentru sănătate, Stella Kyriakides, i-a îndemnat miercuri pe membrii UE să se coordoneze și „să vorbească pe o singură voce” în legătură cu vaccinul AstraZeneca, restricționat în mai multe țări, pentru a nu alimenta neîncrederea.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















12610 vizualizari

  • -3 (25 voturi)    
    decat (Joi, 8 aprilie 2021, 9:05)

    nahir [utilizator]

    sa-mi monitorizez toate simptomele descrise, nu mai bine ma vaccinez cu altceva decat vaccinul AZ indiferent cum s-ar mai numi el?
    • +8 (26 voturi)    
      Evident (Joi, 8 aprilie 2021, 9:26)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Ești liber sa stai la coada la Pfizer și daca se termina sa-ti cumperi singur, doar nu te fac pe tine 64 de Euro.
      Eu am băgat prima doza și n-am avut nimic. Doar ca mănânc mai multe banane.
    • +4 (20 voturi)    
      Pai.. (Joi, 8 aprilie 2021, 9:38)

      Crinulet [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Pai, probabil ca va trebui sa monitorizezi alte simptome...

      Orium, as fi încantat sa citesc cam ce procent de persoane dezvolta reactii severe la Aspirina, sa zicem...
  • -3 (21 voturi)    
    VarzaZeneca... (Joi, 8 aprilie 2021, 9:44)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ...doar profit si fite maxime la hub-ul din Bucuresti
    • -3 (13 voturi)    
      Ai un fix. (Joi, 8 aprilie 2021, 12:16)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

      Și ca să nu-ți spună cineva că ești ciumă roșie, ți-ai spus singur. Egoistule ! Tu poți să te vaccinezi cu zeamă de varză după ce te îmbeți cu Stalinskaia.
      • +4 (12 voturi)    
        ai auzit de democratie? (Joi, 8 aprilie 2021, 12:52)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        si dreptul la libera exprimare

        btw....
        • +1 (1 vot)    
          ete na, (Joi, 8 aprilie 2021, 18:23)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          a hotărât o cloacă !intelectuală” că musai să te vaccinezi cu AZ, așa că dacă vrei să te vaccinezi cu altceva, brusc nu mai ești român. Îi omoară grija față de banii UE. Jenibili.
    • -1 (1 vot)    
      Da (Joi, 8 aprilie 2021, 20:35)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

      englezii care toti s-au vaccinat cu AZ doresc sa le fie scos vaccinul din ei....., ca nu e bun.... au auzit de la romani...
  • +4 (10 voturi)    
    mai bine... pass AZ (Joi, 8 aprilie 2021, 12:54)

    John_Re [utilizator]

    si nu trebuie sa mai ceri ajutorul nici unui medic.
  • +5 (9 voturi)    
    Intrebare (Joi, 8 aprilie 2021, 13:21)

    BuzzBuzzard [utilizator]

    Stie cineva daca aceste manifestari apar doar la prima vaccinare sau pot apare si la rapel?
    • +6 (6 voturi)    
      Multumesc (Joi, 8 aprilie 2021, 15:12)

      BuzzBuzzard [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      Celor care mi-au dat vot negativ ! Pusesem si eu o intrebare pentru ca la noi in RO nu a inceput inca rapelul cu AZ. Poate cineva din Anglia stie.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by