Germania, avocatul european al vaccinului rusesc împotriva Covid-19

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 3 februarie 2021, 20:57 Actualitate | Coronavirus


Angela Merkel
Foto: John MacDougall / AFP / Profimedia Images
Germania se conturează ca principalul avocat pentru aducerea în Europa a vaccinului rusesc anti-Covid, evocând chiar o producție comună și un sprijin administrativ, în momentul în care Berlinul, ca și Bruxellesul, este criticat pentru modul în care gestionează pandemia, scrie AFP.

Publicarea unor rezultate foarte bune în reputata revistă științifică The Lancet pare să deschidă un nou capitol în relația complexă dintre UE și Rusia: cooperarea legată de Sputnik V, în momentul în care europenii studiază sancțiuni europene pentru dosarul Navalnîi.

"Dincolo de toate diferențele politice care sunt importante, putem totuși să lucrăm împreună în cadrul unei pandemii, într-un domeniu umanitar", rezuma la sfârșitul lui ianuarie cancelarul Angela Merkel, care se luptă de ani de zile să mențină dialogul cu Vladimir Putin, în ciuda anexării Crimeii și chiar a acțiunii de spionaj care a vizat Parlamentul german.

Laborator german


Ministrul german al Sănătății a anunțat miercuri că Rusia a contactat deja un laborator german, IDT Biologika, pentru a discuta despre producția Sputnik V.

Institutul Gamaleya, precum și Fondul suveran rus RDIF „sunt interesați de cooperarea pentru o posibilă producție și au contactat IDT Biologika”, cu sediul în statul regional Saxonia-Anhalt (estul Germaniei), a explicat purtătoarea de cuvânt, fără a oferi detalii.

Laboratorul IDT, specializat în producerea de vaccinuri, a stopat la începutul lui ianuarie dezvoltarea unui vaccin propriu după date mai puțin bune decât cele sperate în ceea ce privește răspunsul imunitar după un prim studiu.

Are 1.400 de angajați și o cifră de afaceri de 220 milioane euro în 2019.

Angela Merkel propusese anterior ca agenția germană a medicamentelor să "susțină Rusia" în cererea sa la organismul european competent, EMA.

Acesta a dezvăluit marți seara că a "vorbit exact despre acest punct cu președintele rus" și că vaccinurile rusești și chinezești sunt "binevenite" imediat ce vor fi autorizate în Europa.

Vaccinul Sputnik V, inițial primit cu scepticism de comunitatea științifică internațională, este eficient în proporție de 91,6% împotriva formelor simptomatice de Covid-19, potrivit rezultatelor publicate de Lancet și validate de experți independenți.

Moscova ar putea acum însă să fie depășită de comenzi.

Pentru moment, pe lângă Rusia, Kazahstanul, India, Coreea de Sud și Brazilia produc Sputnik V.

Cooperare 'critică'


Ministrul german al Sănătății, Jens Spahn, a spus miercuri că Germania va servi drept "intermediar" pentru cererea Rusiei de a studia opțiunile de producție în Germania și în Europa.

Invocând o cooperare "constructivă și critică", acesta a apreciat că este posibilă o omologare de către EMA, după rezultatele "încurajatoare" ale testelor clinice.

Germania își asumă astfel o poziție complicată față de Moscova: nevoia de vaccinul rusesc, susținerea pentru controversatul proiect al gazoductului Nord Stream II, în ciuda presiunilor americane și a opoziției Franței, și, pe de altă parte, tensiunile după otrăvirea opozantului Alexei Navalnîi.

În acest ultim dosar, Berlinul a indicat că noi sancțiuni nu sunt excluse. Mai mulți responsabili politici germani spun în același timp că ele nu vor servi la nimic.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


8557 vizualizari

  • -4 (56 voturi)    
    nemtii si rusii ... (Miercuri, 3 februarie 2021, 21:05)

    Casalot [utilizator]

    de unde toata atractia asta intre nemti si rusi? Si al doilea razboi mondial a inceput cu un pact intre nemti si rusi
    • -4 (38 voturi)    
      De pe vremea cand Merkel locuia in (Miercuri, 3 februarie 2021, 21:22)

      ilex2013 [utilizator] i-a raspuns lui Casalot

      Germania de Est...unde si-a inceput cariera de chimist..i-a ramas probabil asa o nostalgie ...ca sa nu mergem mai departe in trecut cand nemtii l-au finantat pe Lenin...oricum ce te astepti de la un popor care a pornit doua razboiae mondiale si le-a pierdut pe amandoua ...Stiu sa faca suruburi,,,
      • -5 (21 voturi)    
        pe langa suruburi.. (Miercuri, 3 februarie 2021, 22:14)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ilex2013

        .. mai fac si carnatzi buni. sa le dam ce merita pana la urma.
    • -8 (32 voturi)    
      e simplu.. (Miercuri, 3 februarie 2021, 22:05)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Casalot

      ... nemtii stiu ca de la Stalingrad incoace ca e naspa sa faci iarna in frig. asadar stau capra pentru gaz.

      alte guri rele mai zic ca milioanele alea de gene rusesti, care s-au raspandit in femeile violate de soldatii bolsevici, trag spre "acasa".
    • +1 (29 voturi)    
      amice... (Miercuri, 3 februarie 2021, 22:13)

      adieu [utilizator] i-a raspuns lui Casalot

      ...ai auzit vreodata ceva despre Acordul de la Munchen semnat in 1938 intre Anglia si Franta ,pe de oparte si Germania nazista de cealalta parte ?...fapt care a incurajat comportamentul agresiv al lui Hitler si actiunile lui ulterioare?

      Daca n-ai auzit pune mana si cauta mai multe informatii despre el ca sa intelegi mai bine care au fost evolutiile politice ( radacinile adanci ) care au condus la izbucnirea celui de al doilea razboi mondial !
      • -2 (12 voturi)    
        Alta gasca in alta traista . (Joi, 4 februarie 2021, 8:25)

        dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui adieu

        Therry Wolton scrie in Istoria comunismului Complicii ,vol.3: multi se intreba de ce a cazut comunismul , ar trebuii sa se intrebe de ce a durat atata . Datorita complicitatii tarilor asa zis democrate si ajutorarii la necaz a rusilor si inchiderea ochilor la crimele rusilor si a comunistilor in general. Totul se inscrie in colaborarea vesnica dintre nemti si rusi. Mai ales partea berlinului unde au fost multi comunisti si era o pepinera de cadre pentru comunisti, inainte si dupa ,de ce credeti ca stalin a insistat la Ialta sa le apartina partea comunista a germaniei, iar churchill si rosevert le-a dat-o cu bucurie , printre altii si Romania. Unii batrani daca mai traiesc i-i mai asteapta si acum pe americani sa ne ajue, dar ne-au ajutat de ne-a mers fulgii.
  • +14 (38 voturi)    
    I-au gasit un nume ca sa fie mai usor acceptat (Miercuri, 3 februarie 2021, 21:26)

    GeorgeTT [utilizator]

    Ii vor spune vaccinul Ribbentrop-Molotov.
  • +12 (36 voturi)    
    este surprinzator (Miercuri, 3 februarie 2021, 21:38)

    ..13 [utilizator]

    Cum germania este atat de reticenta la vaccinul Astrazeneca dar se lasa asa de usor cucerita de vaccinul rusesc.

    de ce nu se fabrica mai mult vaccin produs de Pfizer in Germania de exemplu??? Mi se pare ca adevarata valori nu sunt bine selectate de o mare putere europeana.

    Sigur ca este si politica la mijloc - dar pana unde se mergea cu ea??? Se merge chiar impotriva partenerilor din UE???
    • -3 (27 voturi)    
      de ce? (Miercuri, 3 februarie 2021, 22:15)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      pentru-ca...gaz
    • +4 (22 voturi)    
      Eficienta scazuta (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:33)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Pentru ca s a constatat ca AZ are o.eficienta de 60%. Cel rusesc are 91,6%, iar Pfeizer de 96%.

      Compania germana Biontech, care a facut cercetarea cu Pfeizer, nu are logistica sa l produca in masa. Poate ca sputnikul fiind bazat pe tehnologia clasica este mai usor de produs. Aici recunosc ca nu stiu. Dar oricum, 60% e putin cand alte pot peste 90%.

      Bine, discutam de cifre doar clamate. Parca medicii din Israel au constatat ca Pfeizer nu are eficienta clamata de producator. Sigur, e mai bine cu el decat fara. Dar daca cea clamata e doar 60%, eu ii inteleg pe nemti.
      • -4 (16 voturi)    
        Rusii, ca-ntotdeauna... (Joi, 4 februarie 2021, 9:02)

        mihaivls [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

        Ce frumos au scris ei cu pixul, 91,6%.
        • +2 (8 voturi)    
          Esti malitios (Joi, 4 februarie 2021, 10:44)

          Popescul [utilizator] i-a raspuns lui mihaivls

          Pe considerentul asta toti producatorii au clamat anumite cifre, care pot fi puse sub semnul indoielii. Rusia a primit cerere pentru o uta de milioane de doze. De asemenea, India si Brazilia s-au inteles cu ciolovecii sa-l produca in tarile lor sub licenta.

          Viitorul va demosnta ce vaccinuri chiar au fost eficiente.

          Pe de alta parte, prestigioasa revista The Lancet a publicat date despre Sputnik si concluzia era de bine. Daca sinceritatea acelui articol poate fi pusa sub semnul indoielii, nu vad de ce nu as face-o si cu privier la vaccinurile occidentale sau cumva cei din Vest nu pot cumpara articole favorabile? Te pomenesti ca sunt si virgini?
          • -4 (8 voturi)    
            brazilienii au zis ca sputnik are eficienta (Joi, 4 februarie 2021, 13:51)

            viziru [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

            brazilienii au zis ca sputnik are eficienta sub 50% .. despre ce vorbim ????
  • -8 (26 voturi)    
    Perfect... (Miercuri, 3 februarie 2021, 21:56)

    Observatory [utilizator]

    Rușii au un nou super vaccin, Novolny, vindeca UE definitiv..
  • +7 (37 voturi)    
    Vaccinul rusesc... (Miercuri, 3 februarie 2021, 22:02)

    Soarele [utilizator]

    ... este incredibil de inteligent conceput față de echivalentele AZ&Oxford, Novavax, Johnson&Johnson/Janssen: folosește două adenovirusuri diferite.

    Din cauză că multe persoane fac imunitate la adenovirus, nu la proteina ”spike” a SARS-CoV-2, al doilea vaccin cu același adenovirus are rezultate slabe.

    De aia voiau AZ sa faca studii despre amestecarea vaccinului lor cu Sputnik. Daca dai două doze de AZ, rezultă protecție 60%. Dar adenovirusul lor este diferit de ambele adenovirusuri din Sputnik, deci teoretic dacă dai un vaccin AZ + oricare Sputnik, poti ajunge la 90+%

    AZ + AZ => 60%
    S1 + S2 => 92%

    Și ei speră ca:

    AZ + S1 => 90+%
    AZ + S2 => 90+%

    Nu este o chestie politică. Este pur și simplu o idee mai bună.
    • 0 (24 voturi)    
      Rusia are experienta (Miercuri, 3 februarie 2021, 22:45)

      carmen_i [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Pe vremuri, URSS fabrica arme biologie si pe langa ele trebuia sa produca si antidot (vaccin). Un vaccin militar trebuie produs repede si Rusia are o bogata experienta in acest sens.

      O idee si mai buna este vaccinul chinezesc, unde este folosit virusul intreg, inactivat. Are potentialul sa ofere un spectru mai larg de anticorpi chiar daca apar tulpini noi.
    • +8 (22 voturi)    
      in principiu da (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:27)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      ai dreptate, au fost inteligenti atunci cand au folosit doua variante de adenovirusuri. dar sa nu-l comparam cu cel de la J&J pentru ca acela e o singura doza, cel putin ce au prezentat pana acum. J&J are in teste si variante cu rapel, sa vedem datele. in plus, am impresia ca rusii nu si-au testat vaccinul in tari cu tulpini problematice, asa cum au facut J&J - recunosc, nu am citit inca studiul, deci daca gresesc retrag punctul asta. ar mai fi si faptul ca J&J folosesc o versiune stabilizata de spike, cu cele doua proline si alti potentiatori. eu as merge pe varianta J&J daca ar fi sa aleg intre acesta si cel rusesc. DAR, daca nu as avea de ales, l-as folosi si pe cel rusesc evident.
      bottom line, e un lucru foarte bun ca avem vaccin produs si de rusi si de chinezi. omenirea are nevoie disperata sa vaccineze masiv daca vrea sa opreasca aceasta pandemie. in toamna oricum trebuie updatate vaccinurile existente iar cele bazate pe adenorirusuri o sa aiba probleme de eficienta din cauza imunitatii dobandite la vectori. asta daca in noile formule nu schimba si adenovirusurile vector dar asta implica timp suplimentar. si sincer nu prea e timp ....anul acesta pare sa fie complicat din pacate ...
  • +3 (37 voturi)    
    Simtul realitatii (Miercuri, 3 februarie 2021, 23:27)

    Popescul [utilizator]

    Daca vaccinul rusesc e aprobat in UE, de ce sa nule fie produs sub licenta daca rusii sunt de acord? Am luat o razna cu totii? Stie virusul de politica?

    Vad ca multi se mira de succesul rusilor. Pai, ei sunt la varf in n domenii. De fapt, tre sa ma gandesc in care nu s la varf. Nu confundati politica rusa cu stiinta rusa. Cand scriem noi aici, la ora asta, e plina Rusia de laboratoare in care niste oameni cerceteaza diferite chestiuni.

    Daca vaccinul rusesc are eficienta mult clamata, m.as bucura sa fie adoptat in UE.
    • -3 (7 voturi)    
      bai frantz doctorii rusi refuza sa se vaccineze cu (Joi, 4 februarie 2021, 13:53)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui Popescul

      bai frantz doctorii rusi refuza sa se vaccineze cu Sputnik ….. Putin a fost intrebat cand se vaccineaza cu Sputnik si a zis ca asteapta concluziile finale … si Merkel ni-l baga pe gat ?????
  • -3 (31 voturi)    
    Daca se aproba Sputnik eu nu ma mai vaccinez (Joi, 4 februarie 2021, 0:08)

    Zimbru [utilizator]

    Daca la presiunea rusofilei Angela Merkel, UE aproba asazisul vaccin Sputnik si eu nu am cunostinta cu ce ma vaccinez, prefer sa nu ma mai vaccinez. Stim cu totii din propria experienta ca nu poti avea incredere in Rusi. Producatorii vaccinului rusesc nu au transmis datele necesare pentru a il evalua.
    • -1 (5 voturi)    
      A fost publicat in Lancet (Joi, 4 februarie 2021, 10:01)

      rinox [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      Aceasta revista stiintifica nu aproba publicarea fara ca o comisie de cenzori sa aiba acces la datele primare ale studiului. Si la nivelul UE daca va fi aprobat va fi trecut prin aceleasi filtre stricte ca si restul vaccinurilor.
    • +3 (7 voturi)    
      stai linistit.. (Joi, 4 februarie 2021, 10:27)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru

      .. ca vei cere doza dubla cand vei fi la ATI ventilat.
  • 0 (8 voturi)    
    Subiectivism de mare clasa (Joi, 4 februarie 2021, 9:50)

    Transilvan [utilizator]

    Probabil ca acest comentariu imi va asigura o doza buna de carne, dar nu trebuie trecut cu vederea subiectivismul poitic si jurnalistic din EU. Cand Viktor Orban isi anunta decizia de a cumpara vaccinul rusilor, ce se mai supara lumea! Acum, daca si Frau Merkel anunta acelasi lucru, brucs, se poate, este in regula. Sunt sigur in ca in cele 2 saptamani care au trecut intre evenimente eficacitatea vaccinului rusesc (eficacitate pusa la indoiala de Europa de Vest) a fost documentata prin studdii de lunga durata. Propaganda cat cuprinde, nici EU nu e mai buna pana la urma decat rusii sau SUA...
    • +2 (4 voturi)    
      subiectivism? (Joi, 4 februarie 2021, 10:27)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Transilvan

      .. sau ipocrizie?
    • +4 (6 voturi)    
      Opinie personala (Joi, 4 februarie 2021, 10:49)

      Popescul [utilizator] i-a raspuns lui Transilvan

      Inteleg ce zici. In opinia mea daca vaccinul e aprobat de organismal corespunzator din UE, il pot recomanda si reptilienii, nu doar Orban, eu tot l-as folosi daca ar fi disponibil rapid. Sper ca lumea sa depaseasca retorica de tipul "tot ce e rusesc, e urat", pentru ca este imatura si rupta de realitate. Aaaa, daca din principiu cineva nu vrea sa le faca vanzare rusilor, pot sa inteleg. Dar asta cu vaccinul rusesc e periculos, iar cele occidentale sunt gigea, scartaie la o privire obiectiva a faptelor.

      Sputnik V nu trebuie implementat in UE pentru ca a zis Merkel, ci daca va fi implementat sa fie pentru ca este sigur si performant.
    • -3 (5 voturi)    
      Compari mere cu pere (Joi, 4 februarie 2021, 11:05)

      girea [utilizator] i-a raspuns lui Transilvan

      Cand Orban decidea cumpararea vaccinului rusesc nu exista nici o dovada ca e eficient, anuntul lui Merkel vine dupa studiul din Lancet.
      • +3 (5 voturi)    
        e totul despre decizii.... (Joi, 4 februarie 2021, 12:03)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui girea

        .. bune sau proaste. se pare ca decizia lui orban a fost castigatoare. oricat ne roade asta.
  • -3 (5 voturi)    
    E OK (Joi, 4 februarie 2021, 10:03)

    rinox [utilizator]

    Daca e vorba de cauze umanitare nu vad nici o problema in colaborarea cu Rusia. Le aprobam vaccinul dupa care le bagam sanctiuni pentru condamnarea dizidentilor politici.
  • -2 (6 voturi)    
    Germania cumpara 80 milioane doze Phizer.... (Joi, 4 februarie 2021, 13:50)

    viziru [utilizator]

    Germania cumpara 80 milioane doze Phizer pentru cetatenii germane .... dar Merkel recomanda Sputnik la restul Europei !!!!????
  • 0 (0 voturi)    
    VACCINUL NU ARE CULOARE POLITICA (Joi, 25 februarie 2021, 10:22)

    Divergent [utilizator]

    Ii urasc pe rusi din tot sufletul (ma refer aici la clasa politica de acolo, adica la slugile lui Putin), dar totusi...hai sa fim seriosi: atunci cand e vorba de un dusman comun (COVID) aceste divergente politice ar trebui sa dispara, deci Merkel are dreptate!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by