VIDEO

Raed Arafat: Creșele și after-school-urile rămân deschise. În rest, școlile trec în online / Telemunca, obligatorie unde permite activitatea / Insistența este ca restricțiile să rămână în vigoare cel puțin 30 de zile

de I.H.     HotNews.ro
Vineri, 6 noiembrie 2020, 10:46 Actualitate | Coronavirus


Raed Arafat
Foto: Facebook
Începând de luni, toate școlile din România vor trece în sistemul online, însă creșele și after-school-urile rămân deschise, a anunțat vineri Raed Arafat, care a detaliat toate restricțiile care vor intra în vigoare pentru 30 de zile. Astfel, de la ora 21.00 se vor închide toate magazinele, inclusiv mall-urile, dar pot fi făcute livrări și rămân deschise farmaciile și benzinăriile. De asemenea, este obligatorie telemunca acolo unde tipul de activitate permite.

Guvernul a adoptat joi seară o hotărâre şi o ordonanţă de urgenţă care prevăd noile măsuri la nivel naţional ce ar urma să intre în vigoare de luni, pentru o perioadă de 30 de zile. Secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne Raed Arafat a prezentat detalii despre restricțiile care vor intra în vigoare în România începând de luni, pentru 30 de zile.

Autoritățile se așteaptă la acest moment să continue creșterea cazurilor noi de coronavirus.

Întrebat cum se așteaptă să arate România peste o săptămână, Arafat a răspuns: "La acest moment ne așteptăm să continue creșterea numărului de cazuri. Nu pot să spun că mă aștept la o scădere, dar măsurile pe care le-am luat anterior, plus măsurile acestea, sperăm că vor duce la o stabilizare și să începem scăderea”.

Arafat a mai spus că restricțiilor care vor intra în vigoare de luni li se pot adăuga și alte măsuri, în zonele în care situația este mai gravă.

Principalele declarații:





Raed Arafat:
  • Au fost adoptate HG și OUG, iar noile măsuri ar urma să intre în vigoare luni
  • Portul măștii va fi generalizat - oriunde suntem în spațiul deschis. Este măsura care va duce cel mai mult la limitarea răspândirii virusului dacă va fi respectată
  • A doua măsură națională - închiderea magazinelor la 21.00. Sunt excepții - cine asigură livrarea la domiciliu, farmacii și benzinării
  • Limitarea deplasărilor între orele 23-5, pentru că acesta e intervalul în care tinerii, mai mult, se deplasează, ies afară, fac petreceri
  • Sunt excepții în baza unor documente justificative: deplasările în interes profesional, asistență medicală ce nu poate fi amânată, medicamente, îngrijire copii/vârstnici.
  • Interzicerea petrecerilor
  • A mai fost introdusă o clarificare pentru ce se înțelege prin terase - definirea clară se regăsește în legea antifumat. Spațiul închis are acoperiș și două laturi. Se aplică regula spațiilor închise, atunci, neputând fi tratate ca terase
  • Interzicerea funcționării piețelor, târgurilor. Excepție fac piețele închise, cu respectarea normelor
  • Decalarea programului de lucru în cel puțin 2 grupe, la interval de o oră, urmând să fie făcute. Este obligatorie acolo unde sunt mai mult de 50 de angajați
  • S-a emis OUG privind activitatea obligatorie la domiciliu acolo unde este posibil
  • Prin ordin al ministrului Educației, creșele și after-school-urile rămân deschise. În rest, școlile trec în online. În decizia CNSU era prevăzut că se închid și școlile
  • A fost emisă OUG privind stocurile strategice, modificarea anexei lor şi a echipamentelor care se achiziţionează prin ONAC şi prin IGSU. S-au adăugat ventilatoare pentru ventilaţie non-invazivă. Ce înseamnă asta? Avem la acest moment ventilatoare care pot face ventilaţie invazivă şi unele cu mască pentru ventilaţie neinvazivă. Vorbim de 1.500 de bucăţi
  • Se achiziționează sisteme de livrare oxigen terapie în flux mare, 1.000 bucăţi
  • 3.000 de concentratoare de oxigen individuale, 50 de mare capacitate
  • Aparatură pentru analize importante în terapia intensivă, aspiratoare de secreție
  • Teste rapide antigen, care vor fi folosite în special pentru cei simptomatici - 3 milioane de bucăți
  • Măști chirurgicale - 50 milioane, seringi - 10 milioane, pentru campania de vaccinare împotriva COVID, atunci când va începe.
  • Suma estimată 67 de milioane de euro
  • Insist că nu putem lua măsurile singuri. Avem nevoie de dvs să fiți alături de noi
  • Știu că vor fi nemulțumiri, trebuia deja să implementăm astfel de măsuri, pentru a nu fi prea târziu
  • Nu ascultați știrile care poate vă vor spune că aceste lucruri nu sunt ok, că nu trebuie să purtăm mască. E foarte important să verificați de unde luați informația
  • De ce rămân deschise creșele? Pentru că este greu pentru părinții care muncesc. Sigur, telemunca va scădea activitatea creșelor
  • Rămân deschise terasele? Dacă sunt terase conform definiției, rămân deschise. Dacă sunt spații închise, atunci merg pe regula spațiilor închise
  • Cum trebuie să fie declarația pe propria răspundere? Poate fi scrisă de mână, poate fi descărcat și formularul
  • Telemunca - Este vorba în primul rând despre instituțiile publice. Considerăm că companiile au responsabilitatea proprie, sperăm să nu fim în situația în care cineva să spună că nu vrea să decaleze programul. Implementarea este obligatorie. Ministerul Muncii va lua măsuri dacă nu se respectă
  • La acest moment ne așteptăm să continue creșterea cazurilor de COVID-19. Insistența este ca măsurile să rămână pentru cel puțin 30 de zile, pentru a avea un impact
  • Efortul nostru comun poate că va duce la scăderea incidenței. Dacă implementăm măsurile corect, putem vedea o scădere a numărului de îmbolnăviri peste o lună
  • Campania electorală - sunt valabile aceleași reguli din campania pentru alegerile locale

Interdicția de a circula în intervalul 23:00 - 05:00, cu excepția deplasărilor la serviciu și pentru asistență medicală, interzicerea desfășurării de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri, suspendarea piețelor închise, trecerea învățământului în online, sunt câteva dintre deciziile luate joi noapte de Comitetul Național pentru Situații de Urgență. Noile restricții urmează să fie aprobate de guvern.

Măsurile ar urma să intre în vigoare de luni, pentru o perioadă de 30 de zile.

CITEȘTE ȘI:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28033 vizualizari

  • -12 (54 voturi)    
    De 3 saptamani suntem cu masca si ... (Vineri, 6 noiembrie 2020, 10:59)

    MBA [utilizator]

    ... nu a avut nici un efect. Ba din contra, a crescut rata de infectie peste tot. Poate ca si din cauza mastii - ca nu e nici un studiu care sa arate riscul pentru propria sanatate, daca o purtam.

    Deci, de ce naiba ne "propun" sa o purtam mai departe?? Unde-i logica? Sau la acesti "pandemisti" nu mai conteaza de fapt logica si stiinta medicala?

    Cat ne mai lasam calcati in picioare de nesimtitii astia?
    • +8 (38 voturi)    
      Daca nu stii, nu exista? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 11:34)

      veganu [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      Zici tu ca nu exista studii? Stii macar sa cauti? Sunt o sumedenie de categorii profesionale care poarta masti chirurgicale sau FFPx 8 ore pe zi de zeci de ani.. whataboutism de 4 clase
      • -3 (17 voturi)    
        Arata-ne tu studiile acelea, desteptul planetei (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:33)

        lazarus101 [utilizator] i-a raspuns lui veganu

        Eu ma iau dupa CRITERIILE DE CERTIFICARE a mastilor, de unde reiese ca
        Mastile chirurgicale simple - filtreaza 80% din particulele >3 microni
        Mastile chirurgicale de tip I (usor de gasit pentru populatie, ceva mai scumpe decat cele simple) - filtreaza 95% din particulele mai mari de 3 microni
        Mastile chirurgicale de tip II, se gasesc si acestea la pret ceva mai mare decat cele tip I - filtreaza >98% din particulele peste 3 microni
        - Mastile N95/FFP2 - foarte greu de gasit si foarte scumpe - filtreaza >94% din particulele mai mari de 0.3 microni
        - Mastile N99/FFP3 - imposibil de gasit pentru civili, filtreaza >99% din particulele mai mari de 0.3 microni.

        Toate aceste certificari sunt in conditii ideale, cand tot aerul inhalat/expirat trece prin masca, la mastile chirurgicale simple, tip 1 si tip 2 asta e imposibil, o buna parte din aerul atat expirat cat si inhalat trece pe langa masca!

        Particulele virale SARS-COV-2 au dimensiunea intre 0.05 si 0.2 microni, adica mai mici decat orice standard de filtrare a mastilor!

        Despre mastile textile nici nu are rost sa le aducem in discutie, acelea nu au nicio certificare, nu au fost testate, asadar nu protejeaza nici purtatorul nici pe cei cu care intra in contact, adica SUNT DEGEABA.
        • +8 (12 voturi)    
          Ce nu pricepi matale... (Vineri, 6 noiembrie 2020, 13:09)

          grongobar [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

          ...e ca virusul se transmite prin picaturile de saliva ale bolnavilor, iar acestea sunt mult mai mari si pot fi filtrate de masti, daca sunt utilizate corect. Virusul nu traieste singur in aer, are nevoie de un vehicul, in cazul de fata picaturile de saliva si de secretii din tractul respirator. Ca atare mastile nu sunt degeaba ci din contra.
          • -5 (7 voturi)    
            si cate astfel de picaturi ies pe nas?? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 15:43)

            MBA [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

            Pai, pe nas nu prea scoatem picaturi asa mari, nici la stranut. Deci de ce sa se poarte masca si pe nas? Ca sa ne inhalam expiratiile ??
            • +5 (5 voturi)    
              pentru ca tot jet directionat iese (Vineri, 6 noiembrie 2020, 16:42)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui MBA

              daca poate fi filtrat cumva asa se face. Doctorul il poarta doar pe gura cand iti face operatie ?
              Plamanul e si el un organ destul de umed, plus ca nu prea stiu daca poti prezice cand stranuti.
            • +4 (4 voturi)    
              Picaturile expirate... (Vineri, 6 noiembrie 2020, 21:07)

              grongobar [utilizator] i-a raspuns lui MBA

              ...pe nas sunt suficient de mari pentru a fi blocate de masca.
        • +7 (13 voturi)    
          Dle Lazarus (Vineri, 6 noiembrie 2020, 13:11)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

          Daca mastile nu ar fi eficiente, s-ar fi imbolnavit 100% din medicii de pe sectiile Covid. Si sa va mai spun ceva ,poate nu stiti : e adevarat ca virusul are dimensiuni atat de mici incat nici o masca de pe piata nu-l poate opri.Dar ceea ce trebuie sa stiti e ca virusul nu pluteste de nebun singur prin aer, el este "transportat" de aerosoli,particule de praf etc ,care au dimensiuni mult mai mari. Masca opreste aceste particule din aer si ,implicit,virusul.Sanatate !
          • -3 (7 voturi)    
            nu exista aceasta corelatie (Vineri, 6 noiembrie 2020, 15:45)

            MBA [utilizator] i-a raspuns lui festina

            nu toata lumea care e expusa la virus il si ia. Sunt nenumarate cazuri. Si nu prea este explicatie stiintifica la asta. Deci nu tot personalul medical ar fi trebuit sa fie deja infectat, cum spuneti in comentariu...
            • +3 (3 voturi)    
              pot fi de acord cu Dvs (Vineri, 6 noiembrie 2020, 22:54)

              festina [utilizator] i-a raspuns lui MBA

              ca nu toti cei expusi se infecteaza ,dar fiti si Dvs de acord cu mine ca masca protejeaza prin faptul ca retine aerosolii ,picaturile de saliva si particulele de praj care "transporta" virusii , deci si virusii . Sanatate !
        • +7 (11 voturi)    
          Matale judeci prost (Vineri, 6 noiembrie 2020, 13:20)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

          Nu prin faptul ca se prind in masca particulele virale reduce masca raspandirea infectiei, ci prin faptul ca reduce viteza curentilor de aer in asa hal incat ce expira unu' infectat cu masca nu se raspandeste prea departe in jurul lui.

          Ideea cu masca nu e sa blochezi complet transmiterea bolii - aia e imposibil cu masti uzuale, pentru aia-ti trebuie costum de scafandru sau de cosmonaut. Ideea e sa reduci suficient de mult raspandirea ca numarul de infectii zilnice sa ramana suficient de mic cat sa poata face fata sistemul medical. Daca sistemul medical e depasit, proportia de bolnavi care mor creste enorm, pe varianta cea mai rea poate chiar de zece ori.

          Masca singura n-ajunge. Ca sa functioneze masca, mai tre' sa pastrezi si distanta fata de altii, chiar daca-s membri ai familiei, cata vreme nu locuiesti laolalta cu ei, si sa limitezi numarul si durata contactelor. E nasol, da' daca nu facem ce trebuie o sa fie si mai nasol.

          Despre eficienta mastilor: https://msphere.asm.org/content/5/5/e00637-20. Daca te uiti, desi masca din panza e semnificativ mai putin eficienta ca altele, pana si aia are o contributie semnificativa la reducerea raspandirii. Desi, in momentul de fata, in care gasesti masti chirurgicale la 1-2 lei bucata, nu vad de ce te-ai mai complica cu masti din panza. In plus, exista o modalitate ieftina de-a creste eficienta mastilor din panza: pui un prosop de bucatarie din hartie impaturit in doua pe interiorul mastii. Aia n-o aduce la nivelul uneia chirurgicale, da' o duce aproape. Si prosopul ala e extrem de ieftin sa-l schimbi la fiecare utilizare.

          Toata treaba e sa vrei sa faci ceva. Daca n-ar fi prea multi idiotii care refuza sa faca si cel mai mic efort pentru a limita raspandirea bolii, n-am fi acuma in situatia in care suntem.
          • +5 (11 voturi)    
            "Eu the first" (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:08)

            Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Ai perfecta dreptate... Dar din pacate cred ca-ti racesti gura de pomana. Cunosc oameni (de la care aveam unele pretentii, sincer sa fiu) care insista ca totul e o mare, uriasa, conspiratie mondiala ca sa ne faca sclavi (sa ne puna botnita).

            Si mai aud ca salvarile care misuna prin oras sunt intotdeauna goale, ca nu cara pe nimeni, ca sunt pusi numai asa, sa circule cu sirenele puse ca sa sperie lumea. Deci, iata, si soferii de pe salvari sunt parte din conspiratie.

            Din pacate nu ai cu cine vorbi. Convingerile sunt mai puternice decat argumentele.... :-(
            • -4 (8 voturi)    
              daca te uiti din prisma finantelor (Vineri, 6 noiembrie 2020, 15:50)

              MBA [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

              mondiale, se vede cuochiul liber cine castiga din isteria asta. Numai Romania s-a imprumutat cu 25 mld Euro in acest an si continua cu voiosie. In vremuri normale nu o faceam. Pai, nu suna a potentiala conspiratie? Think again...
              • +3 (3 voturi)    
                think again you too... (Sâmbătă, 7 noiembrie 2020, 0:02)

                festina [utilizator] i-a raspuns lui MBA

                Daca am respecta TOTI regulile mult hulite
                de unii si am ajunge la un numar mult mai mic de infectari, nu credeti ca n-am mai fi nevoiti sa blocam economia si,implicit, sa nu ne mai imprumutam atat de mult? Eu cred ca da,dar ne dam singuri cu stangu-n dreptu'. De fapt cei care acuza "oculta" mondiala,raspandesc teorii conspirationiste si indeamna la ne-respectarea regulilor chiar fac jocurile celor care se imbogatesc in pandemie,pentru ca o agraveaza.
          • 0 (8 voturi)    
            buna analiza (Vineri, 6 noiembrie 2020, 15:48)

            MBA [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            .. dar daca masca ar fi totusi utila, asa cum spuneti, cum se face ca in judetele unde de cateva saptamani s-a impus folosirea mastii in toate spatiile publice, totusi infectarile au crescut fata de perioada cand nu exista aceasta restrictie...?
    • +2 (32 voturi)    
      guvernele lumii joaca PACALICI (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:05)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      screm unii niste masuri arbitrare, fara ca nimeni sa poata arata/simula care sunt beneficiile si costurile

      dupa care expertii si politicienii dau cu zarul sa vada ce aberatie vor implementa

      chiar daca nu functioneaza, vor da din nou cu zarul si vor alege urmatoarea masura arbitrara si fara fundament

      o sa te intrebi de ce?

      simplu! daca sclavetilor le place, de ce nu?
    • -1 (21 voturi)    
      Normal că nu are efect... (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:18)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      ...dacă unul din 3 poartă masca sub nas. Aia e ca și când nu ai avea masca. Contează și calitatea măștii: una e când ai o cârpă petecită la nas și gură, alta e când ai o mască 3M FPP2 (atât pentru tine cât și pentru celălalt).

      Japonia, ieri: 938 cazuri în toată țara, fără niciun lockdown, la un climat de toamnă similar cu al nostru.
      Morți ieri de COVID: 8 în toată Japonia!
      • +2 (4 voturi)    
        diferenta? e o insula (Vineri, 6 noiembrie 2020, 16:46)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        si au verificat tot ce a intrat la aeroport (sau port, desi nu cred ca fac prea multe croaziere acum).
        Iar aia stiu sa poarte masca, nu sunt daci liberi ca ai nostri.
        • +2 (2 voturi)    
          Pe naiba! (Vineri, 6 noiembrie 2020, 17:48)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Au virusul în țară și se transmite (altfel, n-ar fi cele aproape 1000 de cazuri), dar nicidecum așa de mult ca-n Europa sau USA! Nu vorbim aici de Taiwan, care a prevenit aproape complet intrarea virusului!
    • +8 (22 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:22)

      [anonim] i-a raspuns lui MBA

      • 0 (8 voturi)    
        cred ca purtatul pe nas e inutil (Vineri, 6 noiembrie 2020, 15:53)

        MBA [utilizator] i-a raspuns lui

        cati virusi ne ies pe nas la respiratie normala, ne ies oricum pe langa masca. De aici inutilitatea purtarii mastii pe nas. Dar ce poate rezolva purtarea pe nas - e sa ne sensibilizeze caile respiratorii - pentru ca nu respiram aer curat. Dar cui ii pasa de asta?
        • +2 (4 voturi)    
          la unul care are si simptome, MULTI (Vineri, 6 noiembrie 2020, 16:49)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui MBA

          fiecare celula a plamanului daca e infectata poate contine particule virale care sunt imprastiate cu viteza. Unii oameni au deviatie de sept sau rinita basculanta si pentru a respira la fel de bine trebuie sa traga aer cu viteza mult mai mare, deci fara masca raspandesc la 5 metri. Plus ca nu stii cand il apuca un stranut.
    • +5 (21 voturi)    
      ! (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:34)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      Gigele, porti masca 10 minute pe strada, dupa care te duci acasa la finu, nasu, fratele si stati la baut nas in nas, sau la nu stiu ce petrecere. Natie de... Rasuna in weekend blocurile de petreceri si voi o dati ca va sufocati cu masca...
    • +4 (12 voturi)    
      Cu tot respectul (Vineri, 6 noiembrie 2020, 13:05)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui MBA

      da' atunci de ce poarta chirurgii masca in sala de operatii de zeci de ani ? Masca nu e infailibila ,dar ajuta clar, in special sa-i protejati pe ceilalti. Aaaa, daca ar fi si purtata de toti in mod corect.Daca nu ar fi masca, eram "imunizati" de mult,dar si cu multi in cimitire. Si va rog sa va documentati mai bine, sunt zeci de studii (inclusiv experimente pe YouTube care arata ca masca nu face rau. Sanatate !
      • -1 (7 voturi)    
        la fel de multe studii arata inversul (Vineri, 6 noiembrie 2020, 15:55)

        MBA [utilizator] i-a raspuns lui festina

        ca purtarea masti de catre chirurgi nu a modificat semnificativ nr infecarilor plagilor. Studii de prin anii 30-40 dar daca mai sapam, poate ca si mai recente
        • +5 (5 voturi)    
          cate operatii se faceau atunci? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 16:54)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui MBA

          si mai ales ce procent supravietuiau ... ca nu exista nici penicilina
          Acum s-a ajuns la micro operatii, stomatologie, implantologie, operatii pe cord deschis
        • +5 (5 voturi)    
          infectarea plagilor (Vineri, 6 noiembrie 2020, 20:13)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui MBA

          tine de mult mai multe lucruri (sterilizare camp operator, aparatura,curatenie saloane , infectii nozocomiale etc) . Plus Hexi Farma la noi
  • +4 (42 voturi)    
    tov Arafat (Vineri, 6 noiembrie 2020, 11:07)

    mmmircea [utilizator]

    sa se inchine la moastele lui Ceausescu, ca l-a facut din camilar, doftor cu diploma. Nicaieri in lume nu mai pupa el asa o pomana.
  • +2 (34 voturi)    
    Arafat isi face csingur statuie, e disperat (Vineri, 6 noiembrie 2020, 11:17)

    Gryphus [utilizator]

    rar vezi oameni mai disperarti dupa imagine ca acest individ

    ii place sa se vada la tv cum da sfaturi, cum se lauda cate stie el, cum ia el decizii pt ROMANIA

    l-as da afara in 2 secunde. chiar as fi curios cine l-ar angaja. poate vreun spital d-asta orasenesc
    • +5 (9 voturi)    
      lasati-l dracului pe AraHat ... (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:21)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      a ca si cum ne moare cineva drag si noi il barfim pe Cioclu ! Va rog sa intelegeti ca e groasa! Mi se rupe-n paispe de toti Arahatii si Mandolinele, noi trebuie sa ne protejam pe noi si cei dragi ,nu ca sa le facem placere unor sefi ,fie ei idioti sau nu !
      • 0 (2 voturi)    
        foarte corect dar, (Vineri, 6 noiembrie 2020, 16:55)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui festina

        dacă tot apare atât de des luminatul arafat și e atât de deștept, aș vrea și eu să știu de ce creșele și afterschool-urile pot rămâne deschise, iar grădinițele nu. Grupa de vârstă 3 - 6 ani e mai periculoasă decât cea de până la 3 ani și decât cea peste 6 ani?
        • +3 (3 voturi)    
          asta nu stiu sa va spun (Vineri, 6 noiembrie 2020, 20:06)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          ca sunt multe balbaieli . Aveti dreptate cu afterschool-ul ,am zis ca uneori sunt dobitoci cei care fac legile.Eu ma rog de cine pot sa respecte regulile cu masca,distantarea
          si evitarea petrecerilor.Tot ce stiu este ca mi s-au imbolnavit majoritatea prietenilor , unul a murit din pacate (avea sub 50 ani si nu era bolnav de alte chestii grave) si de aceea incerc si eu sa conving pe cine pot ca nu e o boala usoara si ca tre' sa ne pazim .Plus ca am o verisoara medic ATI in Paris si-mi spune ca e groasa rau de tot si la ei .Ieri aveau 65% din toate paturile ATI ocupate numai cu pacienti Covid. In 2 saptamani crapa sistemul si la ei , nu mai opereaza alti pacienti.Daca la ei e asa ,va dati seama cum e la noi. Va doresc sanatate !
  • +12 (14 voturi)    
    au trecut 9 luni (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:11)

    Francisc 1 [utilizator]

    https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-24398681-botosani-niciun-spital-din-judet-nu-poate-asigura-necesarul-oxigen-bolnavilor-covid-19-sef-dsp.htm
    • +3 (9 voturi)    
      Dupa alegeri (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:35)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      - Poate :)) Acum sunt ocupati electoral (de 11 luni!!)
  • +15 (19 voturi)    
    Deci (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:29)

    cilli [utilizator]

    Toti copiii se intalnesc la after-school in loc sa se intalneasca la scoala.
    Unde e logica aici tembelilor?
    Lasati scolile deschise, macar pentru scoala primara, unde copiii sunt foarte ascultatori si chiar respecta regulile.
    Peste tot in Europa scolile raman deschise. OMS recomanda sa nu se inchida, iar voi inchideti tot??
    Puneti cate un jandarm la fiecare colt de scoala unde fumeaza/beau cafea pustanii rebeli, tot ar fi un pas inainte.
    Inchideti scolile, in schimb, in institutiile publice nu gasesti URMA de dezinfectant pentru maini.
    GANDITI inainte sa emiteti niste decizii care afecteaza atatia copii si parinti!!
  • +10 (12 voturi)    
    De ce rămân inchise gradinitele gradinitele? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:34)

    mmagic [utilizator]

    Se poate raspunde exact la fel ca si la crese si sa le tinem deschise pentru ca si la gradinite le este greu parintilor care muncesc! Crede cineva ca e usor sa faci gradinita online ?

    De ce rămân deschise creșele? Pentru că este greu pentru părinții care muncesc. Sigur, telemunca va scădea activitatea creșelor
    • +7 (11 voturi)    
      Pentreu ca (Vineri, 6 noiembrie 2020, 13:47)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Pentru ca acesti "facatori de decizii" nu au crescut in voata lor un copil. Ori au fost cu bonele, ori cu sotiile (vezi cazul basescu care cere acelasi lucru) ori cu televizoarele ori cu vecinii. Nu cred ca s-a preocupat unul de crescut un copil, altfel ar sti exact cu ce se mananca meseria asta.
      • -1 (1 vot)    
        pentru bani (Vineri, 6 noiembrie 2020, 18:05)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        daca ai avea copii, ai stii ca un after school nu e chiar o cheltuiala neglijabila pentru un parinte, e o industrie infloritoare, cea mai banoasa afacere din educatie, dupa universitatile fabrici de diplome.
  • +10 (12 voturi)    
    Program redus ? (Vineri, 6 noiembrie 2020, 12:45)

    Relaxat [utilizator]

    Programul redus al magazinelor inseamna cresterea aglomeratiei. Inteleptii nostri chiar nu gandesc ?
    • -5 (9 voturi)    
      Cat de des iti cumperi dumneata (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:11)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Relaxat

      covor la ora 11 noaptea ? Intreb si eu....
      • +2 (4 voturi)    
        pai atunci (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:29)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        oricum nu conteaza ca e 9 sau 10.... E vorba si de cum se iau masurile, ce utilitate au, cum atragi populatia pentru respectarea regulilor.

        La noi bubuie niste tampenii ca astea cu inchiderea magazinelor cu o ora mai dvereme, cu circulatia noaptea, cu inschisul pietelor si lasatul hipermarcheturilor si nimeni nu mai asculta de nimic
        • 0 (2 voturi)    
          Daca se inchide magazinul la 9 (Vineri, 6 noiembrie 2020, 17:01)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          se duce parintele acasa, mai vorbeste cu copilul.
          La fel si cel de la RAT, taximetristul, etc
      • +2 (6 voturi)    
        imi fac cumparaturile la supermarket (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:40)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        doar dupa ora 22, cand sunt 3-4 oameni in magazin.
        Covor cumpar o data la cativa ani, in conditiile de fata as lua online, daca ar trebui.
      • +2 (4 voturi)    
        alea de covoare se pot inchide (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:44)

        Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        Cam stupida intrebarea....
      • +4 (4 voturi)    
        vezi ca la cat inchid magazinele (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:48)

        Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui Cuca

        la 9 seara, unele erau pana la 10.
        Si da, de multe ori merg la 9 jumate la cumparaturi pentru ca e putina lume.
  • 0 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:01)

    [anonim]

  • +2 (8 voturi)    
    ce coincidenta! (Vineri, 6 noiembrie 2020, 14:25)

    eyesopen [utilizator]

    restrictiile se vor ridica peste 30 de zile, adica fix inainte de alegeri. ca sa fie oile bucuroase in ziua aia si sa puna stampila pe ciobanul cel ingaduitor, generos si grijuliu.
  • +3 (5 voturi)    
    nu pot sa nu zambesc (Vineri, 6 noiembrie 2020, 17:21)

    bobo2 [utilizator]

    telemunca e obligatorie acolo unde activitatea o permite
    adica, te oblig daca vrei....
  • -1 (5 voturi)    
    alte tampenii (Vineri, 6 noiembrie 2020, 19:34)

    Gabr [utilizator]

    astept ziua cu demiterea sau demisia pentru incompetenta.
  • -1 (1 vot)    
    Masuri restrictive suplimentare (Vineri, 6 noiembrie 2020, 21:59)

    truiad [utilizator]

    Din pacate, in invatamant sunt avantajate familiile cu posibilitati financiare suficiente pentru a-si trimite odraslele la scoli private. Nu se spune nimic despre alfabetizarea copiilor din medii defavorizate cu minime-sau deloc-posibilitati de invatamant online.
  • 0 (0 voturi)    
    Prosteala COVID! (Sâmbătă, 7 noiembrie 2020, 13:25)

    mike123 [utilizator]

    Mai nou, o echipa de hochei din Galati a surclasat echipa de hochei Steaua la scor de maidan!
    Toti hocheistii din Galati aveau COVID.....in urma anlizelor, sosite dupa meci!
    Pe bune?
    Si daca sufereau de o banala raceala (si nu de COVID!), hocheistii Galateni nu at fi putut surclasa Steaua! Curat, murder!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by