Echipajele de la Poliția locală Sector 4, puse la intrarea în Pasajul Unirii, au oprit de la începutul anului și până acum 139 de autovehicule care aveau o înălțime mai mare de 3,5 m, iar șoferii doreau să intre în pasaj, deși este interzis, a transmis Primăria Sectorului 4 într-un comunicat de presă. Echipajele de poliție au fost puse la intrarea în pasaj după tragicul accident de pe 23 decembrie 2022, când o persoană a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite după ce un autocar cu aproape 50 de turiști greci au intrat în limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii, nerespectând indicatoarele rutiere.

Autocar care nu respectă indicatorul de înălțime din Pasajul UniriiFoto: Primăria Sector 4 Bucureşti

„În ciuda tuturor măsurilor de siguranță implementate în zonă, a prezenței continue a echipajelor de poliție locală și a mediatizării intense a limitei de înălțime maxime admise de 3,5 metri pentru circulația în Pasajul Unirii, în primele luni ale acestui an, polițiștii locali au oprit nu mai puțin de 139 de autovehicule cu înălțimea mai mare decât cea legal admisă, care încercau să intre în tunelul rutier”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Primăria Sectorului 4.

Instituția face un apel public, către toate persoanele care tranzitează Pasajul Unirii să respecte regulile de circulație.

  • „Dincolo de măsurile implementate de Sectorul 4 al Municipiului București, în parteneriat cu alte autorități cu atribuții în domeniul circulației rutiere, care includ chiar și interzicerea în zona Unirii a accesului autovehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3.5 tone, este cât se poate de clar că elementul cheie pentru exploatarea în condiții de siguranță a Pasajului Unirii este RESPONSABILITATEA tuturor participanților la trafic.
  • Nerespectarea acestor condiții minime de a circula conform regulilor de circulație existente în zonă, duce în derizoriu orice efort al comunității de a menține în stare de funcționare elementele de infrastructură rutieră pe care le administrează.
  • Mai mult, ignorarea indicatoarelor rutiere ar putea duce la accidente cu urmări de nedorit, similare celor care au avut loc în trecut și în urma cărora toți conducătorii auto implicați au fost sancționați pentru încălcarea legislației rutiere”, au transmis reprezentanții instituției.

Reamintim că zilele trecute au fost montate noile sisteme mecanice și electronice de avertizare și informare cu privire la limita maximă admisă de înălțime pentru circulația prin Pasajul Unirii.

Proiectate de specialiștii Universității Tehnice de Construcții București, avizate de Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București și utilizate deja și în alte orașe europene, sistemele constau în noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise de 3,5 metri, precum și în noi porți de gabarit, dotate cu senzori, camere video, semafoare și panouri de informare.

„Echipamentele vor fi testate periodic în următoarele două, trei săptămâni, pentru a fi calibrate corespunzător realității din teren. În paralel, Sectorul 4 al Municipiului București va menține și în perioada ce urmează echipaje de poliție locală la cele două intrări ale Pasajului Unirii”, au mai transmis reprezentanții Primăriei Sectorului 4.

Reabilitarea Pasajului Unirii a costat 12 milioane de euro

Circulația prin Pasajul Unirii a fost redeschisă în luna septembrie 2022, după ce a fost închisă timp de două luni pentru lucrări de punere în siguranță a pasajului. Lucrările au fost făcute de Primăria Sectorului 4 și au costat 12 milioane de euro.

Pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri. Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi.

Accidente după accidente după redeschiderea Pasajului Unirii

De la redeschiderea Pasajului Unirii, la începutul lunii septembrie, șase vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.

În primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.

Pe 8 septembrie, Pasajul Unirii, proaspăt reabilitat de Primăria Sectorului 4, a fost blocat de un TIR care a acroșat limitatorul de înălțime.

Apoi, pe 21 septembrie un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii din Bucureşti, după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat.

În 23 decembrie, o persoană a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite după ce un autocar cu aproape 50 de turiști greci au intrat în limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii din Capitală.

În luna noiembrie, Primăria Sectorului 4 a pus noi marcaje la intrarea în Pasajul Unirii, recent reabilitat, ca să atragă atenția șoferilor să nu depășească înălțimea maxim admisă, 3,5 metri. Măsura a fost luată după ce, de la deschidere, mai multe autocare au rămas blocate fiindcă nu au respectat limita de înălțime. Limitatoarele erau prevăzute cu indicatoare pe care este trecută înălțimea maximă admisă, iar bara transversală a noilor porți este prevăzută cu o serie de elemente de atenționare, sub forma unei „perdele metalice.”

Primăria Sectorului 4 a început din luna martie montarea unor noi sisteme de semnalizare și presemnalizare la Pasajul Unirii. La cele două intrări în pasajul rutier sunt montate noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise cu senzori electronici și semafoare care vor afișa culoarea roșu timp de 10 secunde dacă o mașină depășește limita de înălțime de 3,5 m.