Șoferii ar putea plăti 30.000 lei Primăriei Sectorului 4 dacă mașinile rămân blocate în Pasajul Unirii, ca o echipă de intervenție a Primăriei să-i scoată de acolo, potrivit unui proiect de hotărâre transmis consilierilor locali pentru discuții în comisiile Consiliului Local Sector 4.

Inaugurare Pasajul Unirii - 4Foto: Primaria Sector 4

UPDATE Violeta Boerescu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Sectorului 4, a declarat pentru HotNews.ro că inițiatorul a a vut în vedere doar mașinile care nu respectă limitatoarele de înălțime puse la intratea în pasaj, și rămân blocate din această cauză, iar în timpul ședinței de Consiliu Local va fi făcut un amendament care să clarfice acest lucru.

....

Consilierii USR spun că nu vor vota proiectul deoarece consideră măsura aberantă. Consilierii USR cer ca proiectul să nu fie introdus pe ordinea de zi, catalogându-l drept aberant deoarece inclusiv cei care rămân în pană în pasaj sau fără benzină ar putea plăti acest tarif, spune președintele USR Sector 4, Paul Ene.

Proiectul de hotărâre propune introducerea unui nou articol în Hotărârea Consiliului Local Sector 4 nr. 205/30.12.2021 privind aprobarea Metodologiei de gestionare a locurilor de parcare aflate pe domeniul public sau privat al Municipiului Bucureşti de pe raza Sectorului 4, precum şi de aplicare a unor sancțiuni contravenționale și/sau măsuri tehnico-administrative în ceea ce privește ocuparea fără drept a domeniului public sau privat al Municipiului Bucureşti de pe raza Sectorului 4 cu autovehicule de orice tip:

„În situația în care un autovehicul rămâne blocat sau se află în stare de nefuncționare în Pasajul Unirii, Direcția pentru Digitalizare și Regenerare Urbană Sector 4 sub coordonarea şi supravegherea Direcției Generale de Poliție Locală Sector 4 va acorda asistență în vederea extragerii autovehiculului din pasaj. Tariful aferent activității de asistență este de 30.000 (treizeci de mii) lei.(TVA inclus)”, se arată în proiectul de hotărâre.

Proiectul nu face diferența între cei care nu respectă limitatorul de înălțime sau încalcă regulile de circulație și fac accident și cei care rămân blocați în pasaj deoarece li s-a stricat mașina sau au făcut pană, de exemplu. Am solicitat Primăriei un punct de vedere pe această speță și vom reveni când vom primi informațiile.

Plata tarifului se va face prin următoarele modalități de plată, potrivit proiectului de hotărâre:

  • cu cardul la automatele de plată Selfpay;
  • online, pe site-ul www.mobilitateurbana4.ro;
  • cu cardul, prin sistem POS.
  • prin alte aplicații informatice, indicate de Administrator.

Cum motivează Primăria propunerea?

  • „În Pasajul Unirii există o situație critică din cauza autovehiculelor care, circulând cu depăşirea limitei maxime de gabarit sau din cauza altor defecţiuni, blochează efectiv pasajul, rezultând blocaje şi restricții ale traficului într-o zonă aglomerată a capitalei. Pe acest fond, s-a identificat necesitatea asigurării asistenţei tehnice pentru extragerea autovehiculelor blocate în pasaj, în vederea degajării traficului rutier şi a eliminării pericolului de accidente rutiere.
  • Având în vedere competenţele Direcţiei Generale de Poliție Locală Sector 4, ale Direcţiei pentru Digitalizare şi Regenerare Urbană Sector 4 şi cele ale Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, propunem ca Direcția pentru Digitalizare şi Regenerare Urbană Sector 4 să acorde asistență în vederea extragerii autovehiculului rămas blocat sau în stare de nefuncționare în Pasajul Unirii, sub coordonarea şi supravegherea Direcției Generale de Poliție Locală Sector 4, urmând ca fondurile rezultate din activităţile desfăşurate să constituie venituri la bugetul Direcţiei Mobilitate Urbană Sector 4”, se arată în referatul de aprobare semnat de primarul Daniel Băluță.

Consilierii USR cer ca proiectul să nu fie introdus pe ordinea de zi, catalogându-l drept aberant deoarece inclusiv cei care rămân în pană în pasaj sau fără benzină ar putea plăti acest tarif, spune președintele USR Sector 4, Paul Ene.

  • „Accidentele s-au ținut lanț în Pasajul Unirii după ce a fost cosmetizat, iar o persoană a murit din cauza limitatorului de înălțime.
  • Acum Băluță vrea să te amendeze cu 30.000 de lei dacă faci pană sau dacă rămâi fără benzină în pasaj.
  • Orice șofer care îndrăznește să rămână blocat cu vehiculul în limitatoare sau în pasaj va fi amendat cu această sumă exorbitantă.
  • Amenda este mascată printr-un tarif propus pentru un serviciu prestat de Direcția de Mobilitate Urbană a Primăriei Sectorului 4, singura care ar avea voie să scoată mașina blocată din pasaj, conform acestui proiect de hotărâre.
  • Prin această propunere, primarul Băluță recunoaște că noile măsuri de preîntâmpinare a unor eventuale accidente sunt insuficiente ori inutile. Sistemele de presemnalizare adiționale montate recent au costat locuitorii Sectorului 4 aproape 1 milion de euro!”, a scris Paul Ene pe pagina de Facebook.

Măsurile vor intra în vigoare doar dacă Consiliul Local Sector 4 aprobă proiectul.

Reabilitarea Pasajului Unirii a costat 12 milioane de euro

Circulația prin Pasajul Unirii a fost redeschisă în luna septembrie 2022, după ce a fost închisă timp de două luni pentru lucrări de punere în siguranță a pasajului. Lucrările au fost făcute de Primăria Sectorului 4 și au costat 12 milioane de euro.

Pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri. Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi.

Accidente după accidente după redeschiderea Pasajului Unirii

De la redeschiderea Pasajului Unirii, la începutul lunii septembrie, șase vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.

În primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.

Pe 8 septembrie, Pasajul Unirii, proaspăt reabilitat de Primăria Sectorului 4, a fost blocat de un TIR care a acroșat limitatorul de înălțime.

Apoi, pe 21 septembrie un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii din Bucureşti, după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat.

În 23 decembrie, o persoană a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite după ce un autocar cu aproape 50 de turiști greci au intrat în limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii din Capitală.

În luna noiembrie, Primăria Sectorului 4 a pus noi marcaje la intrarea în Pasajul Unirii, recent reabilitat, ca să atragă atenția șoferilor să nu depășească înălțimea maxim admisă, 3,5 metri. Măsura a fost luată după ce, de la deschidere, mai multe autocare au rămas blocate fiindcă nu au respectat limita de înălțime. Limitatoarele erau prevăzute cu indicatoare pe care este trecută înălțimea maximă admisă, iar bara transversală a noilor porți este prevăzută cu o serie de elemente de atenționare, sub forma unei „perdele metalice.”

Primăria Sectorului 4 a început din luna martie montarea unor noi sisteme de semnalizare și presemnalizare la Pasajul Unirii. La cele două intrări în pasajul rutier sunt montate noi porți de presemnalizare a înălțimii maxime admise cu senzori electronici și semafoare care vor afișa culoarea roșu timp de 10 secunde dacă o mașină depășește limita de înălțime de 3,5 m.