Circulația rutieră din zona Pieței Unirii este restricționată la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, precum și la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, începând de miercuri, anunță Primăria Sector 4. Măsura vine după ce au fost semnalate tasări ale sistemului rutier.

Pasajul Unirii și traficul spre Piața UniriiFoto: Inquam Photos / George Calin

„Măsura a fost implementată prin semnalizare cu balize în regim de urgență după ce, în urma vizitelor în teren efectuate de specialiști, în zonele mai sus menționate, au fost evidențiate tasări ale sistemului rutier aflat deasupra planșeului Unirii și a pasajului rutier Unirii”, anunță Primăria Sector 4.

  • În acest moment, traficul rutier în zona Pieței Unirii este restricționat, pentru toate categoriile de vehicule, pe banda numărul 1, dinspre Bulevardul Corneliu Coposu către bulevardul I.C. Brătianu, pe o distanță de 20-25 de metri, precum și pe banda numărul 3, sensul de mers dinspre strada Halelor-Splaiul Independenței către Mitropolie.
  • Cât privește măsura restricționării circulației rutiere în zona aferentă Pieței Unirii, a vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență, aceasta urmează să fie discutată și analizată în Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București.

Probleme mari la planșeul de la Unirii - Lucrări pentru remediere, abia din 2024

Având în vedere situația mai sus prezentată precum și ultimele expertize tehnice efectuate anul trecut, care încadrează atât planșeul Unirii, cât și pasajul rutier Unirii, în starea tehnică IV- nesatisfăcător, Sectorul 4 al Municipiului București a solicitat Comisiei Tehnice de Circulație din cadrul Primăriei Municipiului București, restricționarea circulației rutiere în zona aferentă Pieței Unirii, a tuturor vehiculelor cu masa maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun și a celor de intervenție în situații de urgență, anunță PS4.

Totodată, precizăm că Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial.

Reabilitarea pasajului Unirii a costat 12 milioane de euro

Circulația prin Pasajul Unirii a fost redeschisă în luna septembrie 2022, după ce a fost închisă timp de două luni pentru lucrări de punere în siguranță a pasajului. Lucrările au fost făcute de Primăria Sectorului 4 și au costat 12 milioane de euro.

Pentru a crește vizibilitatea în tunel, au fost montate 498 de corpuri de iluminat și bandă LED pe o suprafață de 4 kilometri. Totodată, la suprafață au fost instalați 30 de stâlpi de iluminat precum și 150 de proiectoare (pe rampă), astfel încât, iluminatul în pasaj să devină un ghidaj de siguranță pentru șoferi.

Accidente după accidente după redeschiderea Pasajului Unirii

De la redeschiderea Pasajului Unirii, la începutul lunii septembrie, șase vehicule de mari dimensiuni au rămas blocate, fie în poarta gabaritică, fie în tunelul rutier.

În primele două zile de la inaugurare, două autocare s-au blocat în indicatorul pus înainte de intrarea în pasajul Unirii și care arată și verifică înălțimea maxim admisă.

Pe 8 septembrie, Pasajul Unirii, proaspăt reabilitat de Primăria Sectorului 4, a fost blocat de un TIR care a acroșat limitatorul de înălțime.

Apoi, pe 21 septembrie un camion a rămas blocat în Pasajul Unirii din Bucureşti, după ce şoferul a ignorat limitatorul de înălţime şi a forţat trecerea prin tunel, astfel că plafonul a fost deteriorat.

În 23 decembrie, o persoană a murit, iar alte 21 de persoane au fost rănite după ce un autocar cu aproape 50 de turiști greci au intrat în limitatorul de înălțime de la Pasajul Unirii din Capitală.

În luna noiembrie, Primăria Sectorului 4 a pus noi marcaje la intrarea în Pasajul Unirii, recent reabilitat, ca să atragă atenția șoferilor să nu depășească înălțimea maxim admisă, 3,5 metri. Măsura a fost luată după ce, de la deschidere, mai multe autocare au rămas blocate fiindcă nu au respectat limita de înălțime.

Noile limitatoare sunt prevăzute cu indicatoare pe care este trecută înălțimea maximă admisă, iar bara transversală a noilor porți este prevăzută cu o serie de elemente de atenționare, sub forma unei „perdele metalice.”