Vinieta de acces în București, posibil neconstituțională? Ce spun avocații, ce spune primăria, cum s-a întâmplat în alte orașe

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 14 august 2019, 14:21 Actualitate | Administratie Locala


Centrul Capitalei in care masinile poluante nu vor mai putea intra
Foto: Hotnews
Primarul Capitalei, Gabriela Firea, vrea să introducă o vinietă electronică de 10 lei/zi sau 1.900 lei pe an pentru mașinile care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov și care doresc să circule în oraș. Mașinile non-euro, Euro 1 și 2 nu vor mai avea deloc acces în zona centrală a orașului, iar cele cu normă de poluare Euro 3 vor avea accesul permis numai în urma achiziţionării unei viniete electronice de 75 de lei/luna și 900 lei pe an. Anunțul a stârnit deja numeroase controverse, iar Mircea Valentin, jurist, a declarat pentru HotNews.ro că măsura ar putea fi una neconstituțională, fiind comparabilă cu taxa de acces în stațiunea Mamaia, anulată în instanță. Primarul Gabriela Firea a explicat însă că este vorba de vinietă, nu de o taxă de acces. Ce spun cele două părți și cum se întâmplă la Londra și Milano?

Valentin Mircea, avocat, a declarat pentru HotNews.ro că este posibil că această taxă să fie declarată neconstituțională.

„O taxa de acces în București pentru autovehiculele înmatriculate în alte județe ar fi neconstituțională dacă luăm în considerare art.25, alineat (1) din Constituție privind libertatea de mișcare -“Dreptul la liberă circulaţie, în ţară şi în străinătate, este garantat. Legea stabileşte condiţiile exercitării acestui drept.” - coroborat cu art.16, alineat (1) - egalitatea în față legii. Există precedentul cu taxa de acces în Mamaia, anulată de câteva ori de instanțe, deși Radu Mazăre insista să o tot introducă. Practic, o măsură medievală. Vineta propusă de Gabriela Firea este un cost de plătit pentru acces în București, deci are aceeași natură juridică cu taxa de acces de la Mamaia, chiar dacă nu se pun bariere. De ce doar Ilfov, că sunt bucureșteni cu acte în regulă înmatriculate și în Giurgiu sau Ialomița, Olt sau Galați”, a declarat Valentin Mircea, pentru HotNews.ro.

Și deputatul Nicușor Dan este de aceeași părere.

Măsura de a taxa diferențiat mașinile inmatriculate în afară Bucureștiului și Ilfovului încalcă Constituția și practică CJUE. Lansarea proiectului în spațiul public fără această minimă verificare dovedește încă odată incompetența administrației Firea. Printr o decizie din 2019, Curtea de Justiție a Uniunii Europene a contatat intenția Germaniei de a introduce o taxa de utilizare a autostrăzilor doar pentru cetățeni străini încalcă dreptul european. De asemenea, printr o decizie din 2010, Curtea de Apel București a decis taxa instituită de primarul Mazăre pentru intrarea în stațiunea Mamaia încalcă Constituția României. În decizia din 2019, CJUE a reținut taxarea doar a cetățenilor străini încalcă dreptul la liberă circulație, principiul nediscriminării și liberă circulație a mărfurilor și serviciilor (căci mărfurile și serviciile străine ar deveni mai scumpe). În decizia din 2010, Curtea de Apel București a reținut decizia autorităților din Constanța încalcă principiul nediscriminării prevăzut în Constituție. În plus, conform art 53 din Constituție, orice limitare a dreptului la liberă circulație se poate face doar prin lege, nu prin decizie a autorității locale. De exemplu, taxa de pod de la Cernavodă este prevăzută de OG 15/2002, cu valoare de lege”, a anunțat Nicușor Dan într-un comunicat de presă.

Primarul Gabriela Firea a explicat însă că vinieta pe care dorește să o instituie municipalitatea nu poate fi comparată cu taxa de acces în stațiunea Mamaia.

„Am avut și noi asemenea întrebări, ne-am consultat cu Direcția Juridic, ne-am luat măsurile pe cale juridică astfel încât să nu existe astfel de contestări”, a explicat Gabriela Firea.

Administratorul public al orașului, Sorin Chiriță a venit cu lămuriri.

”Taxa de acces în stațiunea Mamaia a fost anulată de instanța deoarece avea caracter discriminatoriu și limita libertatea de circulație a persoanelor care posedă autoturisme înmatriculate în alt județ decât Constanța, chiar dacă aceste persoane achitau alte taxe de utilizare a arterelor rutiere (rovinieta). Vinieta Oxigen are același fundament juridic cu cel al RoVinietei instituită de Guvern. Nu este o taxa de acces ci achiziția unui tichet/ vinieta de utilizare a drumurilor publice ale municipiului București pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, fiind doar exceptate de la obligația achiziției vinietei cele care sunt cu grad redus de poluare sau electrice, conform normelor UE. Această vinieta este agreată de Comisia Europeană deoarece este prevăzută în PICA (Planul Integrat de Calitate a Aerului), document ce s-a elaborat la solicitarea Comisiei Europene”, a explicat Sorin Chiriță.

Taxa de acces în Mamaia, anulată în instanță

Taxa de acces în stațiunea Mamaia a fost introdusă în 2003 şi a funcționat până în 2005 în baza unei hotărâri adoptate de Consiliul Local, pentru mașinile care nu erau înmatriculate în județul Constanța. Taxa era de 3 lei pentru fiecare intrare în stațiune, un abonament pentru 24 de ore costă 4 lei, iar cel pentru o săptămână 23 de lei.

Prefectura Constanța a atacat în contencios-administrativ hotărârea, această fiind anulată în prima instanță. La recurs, în 2007 Curtea de Apel Constanța a decis că taxa este legală.

La jumătatea lunii iunie 2007, taxa de barieră a fost reintrodusă.

În 2010, Curtea de Apel Bucureşti a obligat Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) să dea o hotărâre prin care taxa de acces în staţiunea Mamaia să fie declarată discriminatorie. Concret, Curtea de Apel Bucureşti a dispus anularea hotărârii 528/15.10.2008 emisă de CNCD, prin care instituţia constată caracterul nediscriminatoriu al taxei instituite de Consiliul Local Municipal Constanţa.

Tot în 2010, o femeie a obținut în instanță restituirea taxei plătite pentru accesul în stațiunea Mamaia. Această ceruse în instanţă anularea hotărârii Consiliului Local Constanţa referitoare la taxa de acces în staţiunea Mamaia. Decizia Curţii de Apel Bucureşti este irevocabilă.

În 2011, taxa a fost suspendată pe motiv că primăria nu mai are suficienți angajați pentru a se ocupa de bariere și dacă ar fi fost angajată o firma să colecteze taxa, atunci aceasta ar fi luat trei sferturi din suma încasată.

Cum se întâmplă în alte țări
  • Londra
Londra a introdus taxa de congestie în februarie 2003 pentru mașinile care intră în centrul orașului. Inițial, aceasta era de 5 lire pe zi, în 2005 a ajuns la 8 lire, în 2011 la 10 lire, iar în prezent este 11,5 lire/zi. Taxa a fost implementată pentru a reduce poluarea și pentru a strânge fonduri pentru investiții în transportul public.

La intrarea în zona centrală sunt indicatoare rutiere care arată că te afli într-o zona unde taxa de congestie trebuie plătită.

Taxa de congestie se plătește în intervalul orar 07.00-18.00, în zile lucrătoare. Plata se poate face online sau prin SMS, în ziua respectivă, sau în ziua următoare, dar crește la 14 lire. Există și un sistem automat care, dacă te înregistrezi, identifică automat când ai fost în zona unde se plătește taxa, și se plătește la finalul lunii.

În weekend, de sărbătorile legale, între Crăciun și Anul Nou, această taxa nu se plătește.

Autoritățile verifică dacă șoferii au plătit taxa prin intermediul camerelor de luat vederi, apoi trimit amendă. Aceasta este de 130 de lire, iar dacă plătești în 14 zile se reduce la jumătate. Dacă nu ai plătit, după 28 de zile amendă ajunge la 195 lire, apoi se trece la executare.

În primii 10 ani de la implementare s-au colectat din taxa de congestie 2,6 miliarde de lire, dintre care 1,2 miliarde s-au investit în dezvoltarea transportului public, potrivit Wikipedia.

Pe lângă taxa de congestie, din luna aprilie 2017, în zona Westminster din centrul Londrei, autoritățile au decis că parcarea să fie mai scumpă cu 50% pentru mașinile diesel, potrivit The Telegraph. Astfel, parcarea în zona va costă cu 2,45 lire/ora mai mult decât tariful standard de 4,90 lire. Primarul Londrei a declarat că anual mor 10.000 de oameni din cauza poluării în capitală, iar dieselul are și el o vină importantă.

Într-o altă zona a Londrei, Hackney, consiliul local a interzis pe câteva străzi parcarea tuturor mașinilor, cu excepția celor electrice, urmând să se aloce un milion de lire pentru a instala pe străzi stații de încărcare. În plus, din 2017, Primarul Londrei a anunțat că mașinile situate sub normă de poluare Euro 4 intră în centrul capitalei britanice contra unei taxe zilnice de 10 lire sterline, această adăugându-se la cele 11,5 lire, cât este "taxa de congestie".
  • Milano
Milano a introdus taxa de congestie pentru intrarea în zona centrală în ianuarie 2012. Taxa se plătește luni, marți, miercuri și vineri între 7.30 - 19.30 și joi între 7.30-18.00, valoarea acesteia fiind de 5 euro/zi.

Accesul în zona centrală "Cerchia dei Bastioni' se face prin 43 de puncte, monitorizate prin camere video.

Tichetele pentru achitarea taxei de congestie pot fi achiziționate de la automatele de parcare, chioșcuri de presă, magazinele de tutun, punctele ATM ale Milano Transport Company și Intesa Sanpaolo, on line pe www.areac.it sau pe mobil și pot fi activate telefonic, online sau prin sms.

Tichetul trebuie activat nu mai târziu de miezul nopții, în ziua următoare intrării în această zona.

Motocicletele și scuterele, mașinile electrice, mașinile care transporta persoane cu dizabilități și cele care acordă primul ajutor nu plătesc această taxa.

Și aici, șoferii care nu plătesc taxa sunt prinși cu ajutorul camerelor de supraveghere și amendați.

În plus, în această zona, în intervalul orar în care se plătește taxa de congestie, este interzis accesul în zona centrală a mașinilor Euro 0 și a mașinilor Euro 0, 1, 2, 3 pe disel care au o lungime mai mare de 7,5 metri.

Autoritățile au introdus această taxa pentru a scădea congestia în centrul orașului, a îmbunătăți transportul public și a strânge bani pentru a face piste pentru biciclete, spații pietonale. În plus, începând cu 13 februarie, accesul vehiculelor diesel Euro 4 fără filtru particule nu mai este permis în zona centrală a orașului "zona C".







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














19346 vizualizari

  • +20 (22 voturi)    
    Interesant.. (Miercuri, 14 august 2019, 14:25)

    pehash [utilizator]

    Deci o vor plati si locuitorii din centru, daca au masini mai vechi? 10 lei/zi * 365 zile.. ieftin.. :)
    • +8 (16 voturi)    
      ca la noi la nimenea... (Miercuri, 14 august 2019, 15:49)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ...bine ati venit in Tara Bucuresti!
      • +5 (5 voturi)    
        O măsură nesimțită. (Joi, 15 august 2019, 13:59)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Pacala se intoarce

        Spitalele de specialitate făcute în București sunt făcute pe bani publici,nu din banii familiei Pandele Firea.Vine nesimțita Firea să pună taxă pentru intrarea în București.Ea,când a venit în București ce taxă a plătit?Așa pățim dacă votăm ca toți proștii să ajungă în funcții publice!
    • +8 (12 voturi)    
      Ah (Miercuri, 14 august 2019, 16:15)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Blestemul de a sta in centrul Bucurestiului...
      Va dati seama ca cel mai grav vor fi loviti cei care stau in centru si au 2 chiar 3 masini mai vechi?
      • +4 (8 voturi)    
        3 masini vechi? sa plateasca... (Miercuri, 14 august 2019, 16:54)

        paul22 [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        nu prea ai unde sa parchezi cele 3 masini; daca ai parcare pentru ele ai si bani de taxe
    • +2 (8 voturi)    
      stai putin! (Miercuri, 14 august 2019, 16:58)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      chiar daca esti din Bucuresti, nu ai voie sa intri in centru cu masini mai vechi de euro 3.
      Da, in acest caz, daca stai in centru, ori vinzi masina ori o dai la Rabla. De mers acasa cu ea, se pare ca nu se mai poate.
    • 0 (8 voturi)    
      Dar ce sa cauti cu (Miercuri, 14 august 2019, 20:13)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      o masina veche in Centru ?. O lasi si tu la o parcare la marginea orasului
      • 0 (4 voturi)    
        "centrul" este mare.. (Joi, 15 august 2019, 10:11)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        Daca te uiti un pic pe harta trasata de primarie, vei descoperi ca centrul este cam cat un sector. Majoritatea cladirilor din centru sunt vechi, multe in stare avansata de degradare, multe cu risc seismic ridicat. Cei care locuiesc in ele sunt cam la acelasi nivel de degradare. Unii inca mai tin in curte o Dacia 1300/1310, cu care merg duminica la piata.
      • -4 (4 voturi)    
        Exista park&ride? Metroul merge? (Joi, 15 august 2019, 10:26)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5

        500 de locuri goale la Străulești. Restul?
        La orele de vârf sunt cozi lungi la metrou. Plus că stai ora aia între hoți și colcăie de microbi.
  • +21 (27 voturi)    
    Mama, (Miercuri, 14 august 2019, 14:42)

    Ciprian1979c [utilizator]

    ce administrator, sa le traisca: adica, după "mintea" lui, daca Mazăre i ar fi spus "vigneta" si nu "taxa de bariera", era altceva! Evident, e medieval, e o mizerie, nu trece de o judecătorie de Mizil o asemenea inepție.
    • +9 (11 voturi)    
      Nu stiu (Miercuri, 14 august 2019, 15:22)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      daca ati observat, dar de cand a iesit mizeria asta de stire, toata lumea ia ''-'' 3 voturi , din prima! Angajatii, de la primarie?..nu va mai agitati, la anu' nu mai iese!
    • -3 (13 voturi)    
      Mazare taxa toate masinile .. (Miercuri, 14 august 2019, 15:46)

      olariub2005 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

      nu cele cu grad mare de poluare; hai sa facem diferenta, e simpla!
      • +9 (11 voturi)    
        discriminare si concurenta neloiala (Miercuri, 14 august 2019, 15:58)

        CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui olariub2005

        si doar pe cele care nu aveau numar de CT, hai sa facem diferenta, e simpla!
        pute de la o posta a discriminare si concurenta neloiala intre firme!
        taxa trece doar daca e pentru toata lumea!

        poti pune taxa pe anumite autovehicule dar nu pe baza de unde locuiesti sau ce nationalitate ai! Bucuresti nu este stat in stat!
      • -2 (4 voturi)    
        Pai si Firea ce vrea? (Miercuri, 14 august 2019, 16:03)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui olariub2005

        Sa taxeze toate masinile din tara care au peste euro 3! Iar restul sunt interzise, by default
        • +1 (1 vot)    
          vezi mai bine stirea (Miercuri, 14 august 2019, 20:14)

          CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          din tara mai putin cele din Bucuresti si Ilfov
      • +5 (5 voturi)    
        Poluarea (Miercuri, 14 august 2019, 17:43)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui olariub2005

        afecteaza locuitorii tuturor localitatilor si terenurile cultivate, in aceeasi masura ca pe bucuresteni. Daca bucurestenii se protejeaza, de ce nu s-ar proteja si altii? De ex. sa se plateasca taxa de poluare in toate localitatile si terenurile cultivate, tranzitate in drumul spre mare, spre munte, etc. Toti avem dreptul la aer apa si sol curate. Deprecierea produselor de pe terenurile private, prin poluare, reprezinta un prejudiciu atat pentru proprietar cat si pentru consumatorii produselor respective. Dar stiu cum ganditi voi, smecherii: "Asta nu se pune!"
        • +2 (2 voturi)    
          Taxa pe stațiunile de pe Valea Prahovei? (Joi, 15 august 2019, 10:30)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui unins

          Sau Brașov? Unde se adună miticii la grătar în fiecare weekend? Taxe mici de 1-2 lei, dar amenzi de 500, just because.
  • +11 (25 voturi)    
    in Europa da (Miercuri, 14 august 2019, 14:42)

    Tibi. [utilizator]

    se plateste taxa de congestie, indiferent de unde e inmatricualta masina.. firea vrea sa fie cu mot, singura care ii taxeaza pe prosti doar ca intra in orasul ei.. ok, daca e constitutional (si cu dorneanu nu am sperante), atunci si sa fie reciproc, si toti bucurestenii care ies din bucuresti sa inceapa sa cumpere viniete electroncie pe unde ajung..daca nu, restul tarii chiar sunt imbecili :)))
    • +12 (20 voturi)    
      Bucureşteanul nebun (Miercuri, 14 august 2019, 14:59)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Tibi.

      În Londra taxa se plăteşte de TOATĂ LUMEA, londonez sau nu, scoţian, francez sau familia regală britanică - nu există NICI-O DISCRIMINARE !

      Este o zonă cu supra taxă, gata, TOŢI PLĂTESC PENTRU ACELEAŞI PRINCIPII !
      • +4 (12 voturi)    
        fals (Miercuri, 14 august 2019, 16:38)

        eduardst2 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        nu este adevarat, eu locuiesc in Londra, iar rezidentii nu platesc decat 10% din congestion charge. https://tfl.gov.uk/modes/driving/congestion-charge/discounts-and-exemptions
        • +2 (4 voturi)    
          ... (Miercuri, 14 august 2019, 22:30)

          klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui eduardst2

          Bati campii. Taxa și exceptiile pentru rezidenți e pt o mica parte din Londra, nu pe toată Londra.
    • +10 (16 voturi)    
      si cum la noi (Miercuri, 14 august 2019, 15:34)

      Nick85 [utilizator] i-a raspuns lui Tibi.

      si cum la noi toate drumurile trec prin toate comunele... :)))))))))))) raman sarcii bucuresteni fara bani de shaorma
      • +4 (8 voturi)    
        Exact (Miercuri, 14 august 2019, 15:57)

        moka [utilizator] i-a raspuns lui Nick85

        Sa vezi cat te costa un drum pana la Brasov, daca fiecare sat com7na oras isi pune taxa ei.
      • +1 (7 voturi)    
        Neah (Miercuri, 14 august 2019, 17:40)

        JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Nick85

        S-ar putea ca tot taranii sa ramana fara bani de shaorma, pentru ca de obicei bucurestenii isi permit masini peste Euro 2.
        • 0 (2 voturi)    
          Exista 2 taxe: una de acces și una de poluare (Joi, 15 august 2019, 10:40)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

          Nici cele electrice nu dau miros de trandafiri
    • -1 (9 voturi)    
      cand apare o problema (Miercuri, 14 august 2019, 15:54)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui Tibi.

      incerci sa o rezolvi acolo unde apare. Nu ai de ce sa pui taxe la cucuietii din deal, pentru ca oricum nu ai agomeratie.
      Cu masura asta Firea si-a asigurat al doilea mandat. Pentru ca daca taxa e anulata de instanta, Firea e exonerata politic de vina, si, daca se implementeaza tot va castiga, pentru ca eu cred cae o masura buna, pe care multi si-o doresc.
  • +6 (12 voturi)    
    mda (Miercuri, 14 august 2019, 14:50)

    SoulSearcher [utilizator]

    mai sunt cazuri la fel si in Paris si in orasele nemtesti mari...

    diferenta este ca acolo de banii stransi se fac lucruri bune pentru zona centrala

    la noi se vor plati salarii rubedeniilor si membrilor de partid PSD care taie frunze la caini prin firmele infiintate de madam gabitza
    • 0 (2 voturi)    
      la Milano: (Miercuri, 14 august 2019, 22:07)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      “Autoritățile au introdus această taxa pentru a scădea congestia în centrul orașului, a îmbunătăți transportul public și a strânge bani pentru a face piste pentru biciclete, spații pietonale.”

      Sigur la București se vor face piste de biciclete de banii aștia și Kisseleff va deveni pietonal din nou sâmbăta și duminica...
    • +1 (1 vot)    
      corect (Joi, 15 august 2019, 11:49)

      dizzyme [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      trebuie cumva sa gaseasca ` fonduri` pentru firmele de casa nu
  • +3 (17 voturi)    
    Distrugerea statului unitar român (Miercuri, 14 august 2019, 14:51)

    Ed___ [utilizator]

    1. Nu este vina celor din Galaţi că anumite centre medicale sunt în Bucureşti

    Dacă vrei un test de cancer mergi la clinica Fundeni
    Şi după ce rişti cele mai grave ştiri, trebuie să plăteşti în plus tu mai sărac, celor din Bucureşti mult mai bogaţi !!!!????!!!


    2. Ilfov da, pentru că soţul lui Firea e primar din Ilfov !!!!

    Nepotismul clasic şi canceros din România


    NUMAI IDEI PROASTE !!!


    VREŢI IDEI BUNE??

    MUTATE TOATE DIN BUCUREŞTI ÎN RESTUL ŢĂRII !

    Preşedinţia la Sibiu
    Guvernul la Braşov
    Parlmentul la Iaşi
    Ministerul Apărării la Craiova
    Ministerul Transporturilor la Cluj
    Ministerul Sănătăţii la Galaţi
    etc
    etc
    • +1 (11 voturi)    
      La Iași? (Miercuri, 14 august 2019, 16:08)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

      Nu vreau Parlament de Hoți la Iași

      Membrii ai Ciumei Roșii din Iași care fac parte din Parlamentul Hoției Naționale: Vasile Toma, Victorel Lupu, Adrian Pănescu, Camelia Gavrilă, Nicu Bănicioiu (traseist, azi la Pro Ro), Tudor Ciuhodaru, Vasile Câtea, Silviu Macovei, Vasile Axinte, Varujan Vosganian
  • 0 (26 voturi)    
    imi place (Miercuri, 14 august 2019, 14:52)

    local [utilizator]

    Deci la altii se poate... La noi cautam motive sa zicem ca nu se poate.

    Pe de alta parte e adevarat ca transportul in comun lasa de dorit, si ar trebui sa vina astfel de masuri in paralel cu dezvoltarea serioasa a STB si altele.
    • +9 (11 voturi)    
      La altii se poate ce? (Miercuri, 14 august 2019, 16:01)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui local

      E asa usor sa introduci taxe, ca nici nu-ti imaginezi.
      Greu este sa justifici acea taxa, greu este sa cheltui banii fix pentru destinatia pentru care ai introdus taxa, greu este ca taxa sa fie cu justa masura si nediscriminatorie.
      Daca bagam taxe si dam vouchere de grecia si construim catedrale, poti sa-mi spui cum scadem poluarea?
    • +7 (9 voturi)    
      La care altii?? (Miercuri, 14 august 2019, 16:34)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui local

      Ca din exemplele date nicaieri nu e asa, numai pentru unii si pentru altii nu. Ori e o taxa pentru toata lumea ori nu e deloc. Asa e corect. Da tu un exemplu care sa contrazica asta.
  • +16 (18 voturi)    
    Da' de ce sa nu plateasca IF ? (Miercuri, 14 august 2019, 14:52)

    mihnea2012 [utilizator]

    Nu prea inteleg ce statut special are acest judet Ilfov?

    Ca in constitutie scrie fara privilegii?

    De ce sa privilegiem acest judet? Pai de ce sa defavorizam Salajul Sau Botosani-ul?
    Eu as vrea sa fie exclus si Tulcea. Na!
    • +2 (4 voturi)    
      navetisti (Miercuri, 14 august 2019, 16:58)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      Pentru ca sunt multi care locuiesc in Ilfov si lucreaza in Bucuresti. Multi inca au buletin de Bucuresti si vor vota la alegerile locale, nu cred ca vrea Firea sa ii supere...
  • +15 (17 voturi)    
    Adica masina lui Pandele sa nu fie taxata (Miercuri, 14 august 2019, 14:53)

    MVM [utilizator]

    Gabriela Firea si sotul - domnul Pandele - au atutoturisme personale, inmatriculate in Ilfov, desigur, si de aceea apare, probabil, scutirea pentru Ilfov.
    • -1 (1 vot)    
      Ba (Miercuri, 14 august 2019, 17:44)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Tu chiar traiesti cu impresia ca famiglia Pandele nu-si permite masini peste Euro 2?
  • +7 (7 voturi)    
    si la craiova (Miercuri, 14 august 2019, 14:58)

    tusnami [utilizator]

    este aceeasi poveste, vinieta pentru cei care viziteaza marea metropola. acolo de ce n-a comentat nimeni nimic?
    • +3 (5 voturi)    
      Pentru ca nu am stiut (Miercuri, 14 august 2019, 16:43)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tusnami

      Iar lipsa unor comentarii nu face taxa legala, nici aici, nici acolo, nici in oricare parte.
    • -1 (1 vot)    
      pentru ca putini trec prin Craiova, (Miercuri, 14 august 2019, 17:01)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui tusnami

      in comparatie cu Buc.
  • +3 (7 voturi)    
    Solutie (Miercuri, 14 august 2019, 15:01)

    Barosanu_nr1 [utilizator]

    Introduceti pentru toata lumea, iar pentru platitorii de impozite din Bucuresti decontati-o de la bugetul local.
    • +4 (4 voturi)    
      tot discriminare este (Miercuri, 14 august 2019, 16:01)

      CIP03 [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      asa au vrut sa faca si in Germania, si tot nu a mers!
    • +3 (3 voturi)    
      Si asta nu e tot discriminare? (Miercuri, 14 august 2019, 16:42)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

      Plus intarzierea de rigoare... Si apoi, statul (primaria) ar folosi niste bani necuveniti fara sa plateasca dobanda pe ei.
      • -1 (1 vot)    
        De ce să fie discriminare? (Miercuri, 14 august 2019, 17:43)

        Barosanu_nr1 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        Toată lumea ar avea acces cu mașina în aceleași condiții (cu plată). În orice caz, nu s-ar restricționa „accesul” în sine, ci doar cel cu mașina.

        Pentru localnici nu este obligatoriu să ai două plăți (una către primărie și una inversă ca să îți recuperezi banii), poți să gândești sistemul astfel încât vinieta să fie plătită direct din impozitele locale (deja există diverse gratuități suportate din bugetul local).

        Desigur, ce spun eu presupune bună-credință din partea primăriei, adică ceva... improbabil.
        • +1 (1 vot)    
          E discriminare in functie de judet/localitate (Miercuri, 14 august 2019, 21:15)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Barosanu_nr1

          La asta m-am referit. Vezi ca e explicat bine aici: https://www.hotnews.ro/stiri-esential-23314780-seful-cncd-asztalos-csaba-vinieta-acces-bucuresti-conditiile-prezentate-primaria-capitalei-este-discriminatorie-nelegala.htm.
  • +9 (9 voturi)    
    De ce nu dati si alte exemple din alte parti? (Miercuri, 14 august 2019, 15:08)

    LiviuX [utilizator]

    In Canada de ex se plateste doar taxa anuala pe vehicol. Platind aceasta taxa ($120!!!) pot circula ORIUNDE in Canada si SUA (cu exceptia autostrazilor cu plata, dar pe astea le numeri pe degete in Canada). NICI un fel de alta taxa chiar daca ma duc in alt oras, in alta provincie.
    • +1 (1 vot)    
      Pt. ca asa manipuleaza deontologii (Miercuri, 14 august 2019, 19:44)

      kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      din Romania, iau un model singular ca apoi sa denatureze in asa fel incat sa se inteleaga ca ar fi ceva general, vezi expresia : in Europa...
      • +3 (3 voturi)    
        P.S. Tot despre America de Nord (Miercuri, 14 august 2019, 22:06)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

        Nu exista motoare US1, 2 sau CAN1, 2 ca vezi bine Euro N. Daca masina are peste 5 ani vechime, trebuie sa faci teste de emisii gaze la fiecare doi ani. Daca trece, e OK si daca masina are 50 ani (si sunt din astea!). Daca nu, trebuie sa ti-o repari, altfel nu circuli. Simplu si eficient.
        • -1 (1 vot)    
          Depinde de standard (Joi, 15 august 2019, 10:52)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Omologarea se face fata de un standard, nu e ceva general valabil.
          Convertorul catalitic e obligatoriu din 1975 dar nu e suficient. Pfnttu euro 6 se pune adblue, filtru de particule chiar și la Dacia pe benzina, etc.
          • +1 (1 vot)    
            Ce treaba are omologarea aici? (Joi, 15 august 2019, 13:52)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Asta e treaba firmelor producatoare sa respecte o anumita legislatie. Eu ma refeream la dreptul de circulatie al masinii cuiva. Adica de ce in anumite zone pot circula de exemplu masini Euro3 si in altele nu? Adica daca sunt in zona aia nu polueaza dar daca se muta in alta zona polueaza? De asta am dat ca exemplu America De Nord: treci testul, bine, inseamna ca nu poluezi NICAIERI deci poti circula ORIUNDE. Nu il treci, nu poti circula NICAIERI pentru ca poluezi PESTE TOT!
  • +4 (4 voturi)    
    butoiu' cu melci (Miercuri, 14 august 2019, 15:17)

    marchiza [utilizator]

    Ce-i ala "filtru de antiparticule"?
  • +9 (9 voturi)    
    Bai nene (Miercuri, 14 august 2019, 15:29)

    Zummm [utilizator]

    Astia NU au construit un PARC de la ZERO de pe vremea lui Impuscatu*, se construieste fara cap zilnic si se betoneaza aproape orice si hop i-a gasit poluarea acum. Suntem groapa de gunoi a Europei fizic de la gunoi adus aici sa fie distrus ca este mai ieftin la rable de masini aduse. #$%@^X Firea cu tot neamul tau de parveniti.
  • +8 (8 voturi)    
    discriminare (Miercuri, 14 august 2019, 15:49)

    CIP03 [utilizator]

    problema e ca din exemple date, toata lumea plateste, pe cand in Bucuresti platesc doar cei care sunt din alte localitati, aici e problema, asta era problema si la Constnata\

    Lui Firea ii este firca sa bage taxa pentru toata lumea, caci 90% din masinile care circula prin centru sunt din Bucuresti si Ilfov!

    Chiar si concurenta neloiala, o firma din Bucuresti va avea un avantaj fata de o firma din alte orase care va fi nevoita sa plateasca aceasta taxa si deci sa aiba un cost in plus!
  • +4 (8 voturi)    
    Pai sa facem la fel (Miercuri, 14 august 2019, 16:01)

    Paleopterix [utilizator]

    Cei din provincie ar trebui sa impunem o taxa echivalenta, pentru toate masinile inmatriculate in Bucuresti si Ilfov, care vor sa circule in judetele respective. Cred ca iesim castigati la faza asta :-)
  • +4 (10 voturi)    
    De ce numai in Buc? (Miercuri, 14 august 2019, 16:04)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    De ce numai miticii să fure, nu li alții. Propun ca TOATE orașele cu peste 50.00 locuitori să pună o taxă de intrare/ tranzit si să vedem care pe care.
  • -4 (10 voturi)    
    Vignieta pt. masini poluante e ok , (Miercuri, 14 august 2019, 16:24)

    kokos [utilizator]

    e o masura buna , ar trebui aplicata in toate orasele mari . poate mai scapam de niste harburi care au umplut strazile din Romania in loc sa ajunga la fier vechi in Germania. Cealalta vignieta pt. cei care nu sunt din Bucuresti si Ilfov e o prostie marca firea , e neconstitutionala si va fi anulata de instanta la fel ca taxa lui mazare.
    • +4 (6 voturi)    
      Naivule (Miercuri, 14 august 2019, 18:00)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui kokos

      ca sa nu zic altfel! In comparație cu SUA, China, Japonia ,Germania, Franța, Anglia, etc. țara noastră polueaza cam cât un trib din jungla africana !!! Cred că ați auzit despre Protocolul de la Kyoto, care obligă țările industrializate să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră. SUA nu a semnat niciodată acest protocol, iar americanii motiveaza refuzul Washingtonului de a ratifica acest act,spunând ca vor avea pierderi economice !!! Canada, care semnase acest protocol, s-a retras în anul 2013. Iată cum își apara alții interesele. Polonia a inaugurat cea mai mare unitate energetică pe bază de cărbune din Europa. Cărbunele constituie baza sistemului energetic polonez. Aproximativ 100.000 de persoane lucrează în sectorul cărbunelui din Polonia, ţară unde 90% din energia electrică este produsă în termocentrale pe lignit.In iunie 2017,Trump a anuntat ca SUA se retrag din Acordul de la Paris, considerandu-l un "acord prost" pentru economia americana, "Making America Great Again” iar Romania "„Vom fi iarăşi ce-am fost şi mai mult decît atît" ???!!! Cred ca nu s-a inventat o unitate de masura a prostiei, suficient de mare pentru a masura prostia romanilor !
      Romania are dreptul la o cota de poluare, alocăta anual de care CE. Statul a încasat anul trecut circa 195 milioane de euro în urma comercializării a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră aferente instalaţiilor staţionare şi a sectorului aviaţie, reiese din datele Ministerului Finanţelor Publice. De ce sunt vandute aceste drepturi ale romanilor si apoi sunt pusi sa plateasca taxa de poluare?Timp de 150 de ani alții au poluat la greu și nu le-a mai impus nimeni restrictii, chiar dacă și noi respiram aerul poluat de ei, iar acum ii preocupa grija de „distrugerea mediului” la care tot ei sunt campionii. Primii 3 mari poluatori: 1. China - 8,240,958 mii tone CO22.; SUA - 5,492,170 mii tone CO23.; India - 2,069,738 mii tone CO2. Ne meritam soarta!
      • +1 (1 vot)    
        Cota de poluare nu e pentru centrul orașelor (Joi, 15 august 2019, 10:56)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui unins

        Că oamenii mor de noxe.
        O buna parte din poluarea produselor consumate în SUA și alte tari bogate se realizează în țări ca China, India, și alte tari în curs de dezvoltare unde sunt standarde mai kaxe sau șpăgi.
  • -1 (15 voturi)    
    e o idee buna, necesara (Miercuri, 14 august 2019, 16:32)

    ella111 [utilizator]

    Romania a devenit tara rablelor de cativa ani , mai ales de cand in vestul europei masinile poluante au fost interzise iar ai nostri, cumparatori traditionali de rable din vest, au ticsit tara cu ele. Si mai ales Bucurestiul. E adevarat ca reteaua de metrou e insuficienta insa transportul in comun de suprafata ar fi trebuit sa fie macar ok.Problema e ca la suprafata e un cosmar sa circuli din cauza masinilor. Nu infrastructura e problema ci pur si simplu sunt prea multe masini pe strazi. Aerul e irespirabil in Bucuresti iar traficul un cosmar in care ne pierdem ani din viata. E binevenita initiativa!
    • 0 (2 voturi)    
      ar trebui si reguli pentru inmatriculari (Miercuri, 14 august 2019, 17:03)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui ella111

      sa nu mai poti inregistra in Bucuresti masini care nu au cel putin Euro 4 (sau Euro 3 ca sa nu fie chiar foarte strict)
    • +1 (1 vot)    
      Nu infrastructura e problema ???? (Joi, 15 august 2019, 14:20)

      bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui ella111

      Dar cine ?
      Hartoapele din tarlale numite strazi, in care rupem zilnic masini si mai noi si mai vechi ....
      Autobuze si tramvaie fara aer conditionat, in care nu poti sa stai, si acelea putine si total insuficiente...
      Managementul traficului e de tot rasul si aberant. De asta circulatia e greoaie, pentru ca nu e gestionata corect
      Santierele interminabile, cu avalanse de deseuri si molozuri pulverizate..
      Aerul e irespirabil, pentru ca nu mai ai zonele verzi care sa-l primeneasca si filtreze, ai pulberi de ciment, si praf, impreuna cu, este adevarat noxele masinilor... Ai efectul, de sera format intre cladirile prea inalte si prea apropiate...
      Ai CET-urile vechi, care polueaza zilnic cat mii de masini, non-stop. O masina o folosesti, 2 - 3 ore, in trafic, apoi o parchezi. CET-ul functioneaza fara oprire... La asta v-ati gandit ???
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Miercuri, 14 august 2019, 17:03)

    klaudyuxxx [utilizator]

    Fireo, ti-ai tras tarisoara ta proprie si personala?!
  • +2 (4 voturi)    
    Doar (Miercuri, 14 august 2019, 17:27)

    unins [utilizator]

    comunistii "rezolvau" problemele prin interdictii. Inteligenta lor nu le permitea sa gaseasca altfel de solutii; la fel procedeaza si urmasii lor!
  • -7 (7 voturi)    
    nu mai carcotiti (Miercuri, 14 august 2019, 17:51)

    vindicomvs [utilizator]

    E o masura f buna, problema mea este de ce abia acum?

    si as fi vrut-o mai restrictiva cu euro 3
  • -3 (5 voturi)    
    inel (Miercuri, 14 august 2019, 18:09)

    rsbl [utilizator]

    Sa se puna, dar de ce nu se merge direct pe inelul median, sau cum ii zice?
    Victoriei - Stefan cel mare - Mihai Bravu - Vacaresti - Viilor - Panduri - Grozavesti - Titulescu ?
  • -4 (4 voturi)    
    hehe (Miercuri, 14 august 2019, 18:18)

    young_e [utilizator]

    "Vinieta Oxigen are același fundament juridic cu cel al RoVinietei instituită de Guvern" - pe cale de consecinta, Primaria Bucuresti este la fel de tare precum Guvernul Romaniei. Un fel de Republica de la Ploiesti, ce sa mai zicem...
  • +2 (6 voturi)    
    ce se intampla? (Miercuri, 14 august 2019, 18:58)

    ber [utilizator]

    Gabitza face o groaza de lucruri ilegale, dupa care le da nume ciudate si se screme sa arate ca sunt legale. Asa a facut si cu firmele primariei. Acuma, daca este vigneta nu e taxa! Cum sa nu fie taxa, ca doar n-o fi pe gratis!
    Trezeste-te doamna!
  • +5 (5 voturi)    
    Masinile de Bucuresti si Ilfov nu polueaza? (Miercuri, 14 august 2019, 23:02)

    Popandau [utilizator]

    Nici patriarhia. Si nici sutele de masini care cara sefii de prin institutiile publice de la serviciu, acasa , gradinita, coafor, sala de gimnastica, etc.
    Fifi esti proasta rau. Ai falimentat orasul.
  • +5 (5 voturi)    
    intrebari (Joi, 15 august 2019, 7:24)

    bogdan_ionica1238866334224 [utilizator]

    doamna primar,
    de ce nu asigurati un transport decent, mai intai ? asta inainte de a elimina de pe strazi masinile bucurestenilor ?
    de ce, linia 41 nu circula cu doar 3 saptamani inainte de inceperea scolilor ?
    de ce, cartier drumul taberei nu are inca metrou, desi, trebuia finalizat din 2016?
    de ce, lucrari din bucuresti, bat pasul pe loc, starnind nori, de praf si mizerie, mai ceva decat autoturismele vechi ?
    de cet-urile vechi si mult mai poluante intreaba cineva ?
    conduc o masina din 2000, nu pentru ca imi place, ci pentru ca nu imi pot permite altceva... cand nu o voi mai avea, voi pune in grija primariei, 5 oameni, care depind de ea...ca mine sunt multi
    • +3 (3 voturi)    
      CORECT (Joi, 15 august 2019, 9:03)

      panaite [utilizator] i-a raspuns lui bogdan_ionica1238866334224

      Si eu sunt in aceeasi situatie. Firea ii iubeste doar pe bogati, ca o adevarat socialista !
      • +2 (2 voturi)    
        Multumesc, in numele celor mai putin avuti (Joi, 15 august 2019, 13:55)

        bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui panaite

        De 25 de ani platesc taxe si contributii la stat, atat la bugetul central cat si local....
        Ca orice Roman cinstit si muncitor...
        Acesti bani, nu-i regasesc in produsele si serviciile oferite de stat, adica siguranta, sanatate, dreptul la viata decenta, etc
        De la UE, nu avem decat standarde, legislatii, obligatii etc...Cate fonduri UE am absorbit, ca tara ???
        De ce nu privim si mai departe : OK, renuntam la masinile poluante, daca tu, stat, imi furnizezi de la UE, credite preferentiale si subventionate ca lumea , pentru cumpararea unor masini mai bune...Nu, un tichet jalnic, ce acopera doar o parte derizorie din costul autovehicului nou - sau, de fapt, din dobanzile aferente ( ex.Sandero de la 7.290 € TVA inclus - versus tichet Rabla 6500 lei - ceva mai putin de 1350 Euro)...Tot mai raman cam 6000 Euro + dobanzi, taxe,comisioane la Leasing sau imprumut, etc...La un calcul final, tichetul oferit are exact valoare zero, dar ca proprietar ti-ai facut doar iluzia ca ai cumparat ceva mai nou si ai fost in "mare" avantaj, si cam atat - Ti-ai furat de fapt singur caciula....
        Madam Firea, cunoaste exact lucrurile astea, dar, tace... Oare, ale cui interese este instrument ???
  • +2 (2 voturi)    
    noaptea mintii (Joi, 15 august 2019, 7:32)

    toxx [utilizator]

    "Bucuresti este un oras smart pentru ca are locuitori care sunt smart".

    "Nu e taxa de acces e vinieta", dar daca nu o platesc nu am acces cu masina in centru, deci tot taxa de acces e :)))

    Asta i-a depasit pe Caragile si Radio Erevan la un loc...

    IESITI LA VOT IN PLM ! vorba unui ex-ministru ...
  • +3 (3 voturi)    
    Socialism (Joi, 15 august 2019, 9:00)

    panaite [utilizator]

    ”Socialista” de Firea vrea ca doar bogatii sa mearga cu masina prin centru ! Probabil ca din banii taxati va construi, in sfarsit, statuia lui Reagan !
    • +1 (1 vot)    
      Ash statuie! (Joi, 15 august 2019, 18:09)

      ber [utilizator] i-a raspuns lui panaite

      Va organiza un concert!
  • +4 (4 voturi)    
    nu mai au rentierii psd unde parca bolizii?! (Joi, 15 august 2019, 9:53)

    Antenistontel [utilizator]

    in viitor trebuie sa ajunga clientela de la cele 22 de companii municipale sa taie frunza la sedii.
  • +4 (4 voturi)    
    londra ca londra (Joi, 15 august 2019, 11:35)

    dizzyme [utilizator]

    ok se da exemplu londra si taax de congestie..
    daaaarrr
    transportul in comun in londra nici nu se compara.. autobuze, metro, trenuri , pana si taxuri ( black cab, uber ) etc
    sa nu mai vorbim de locuri de parcat

    nu doar ca functioneaza la minut dar acopera toate zonele din londra si imprejurimi ..

    deci daca madam FIFI vrea taxe atunci sa investeasca masiv in alternative...
  • +2 (4 voturi)    
    Pentru TOTI (Joi, 15 august 2019, 13:03)

    Brutus2 [utilizator]

    cei de acord cu aceasta tampenie, multi "bucuresteni" se pare... avand in vedere cate autostrazi avem noi, ce ati spune ca in drum spre mamica de la Olt sau tataia de la Bacau sa platiti taxa de trecere... pardon, vigneta. Sa vedem cat platiti pe E85, pe DN1, la capul autostrazii A1 la Pitesti si apoi pe Slatina-Craiova. Hai sa dati si voi cate 10lei pe fiecare trecere/zi si sa va aud atunci. Sunteti PATETICI, "verzii" p*lii!
  • +3 (3 voturi)    
    Vinieta.... (Joi, 15 august 2019, 13:39)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Nu sunt de acord cu termenul `vinieta`.
    Este o taxa ordinara, ca alte taxe.
    Taxa pe propietate, adica impozit, pentru prosti,
    Taxa pe munca, pe profit, pe trecerea de drum la Cernavoda, pe orice le trece prin cap la bagabonti.
    Si alte tari au taxe, cu observatia ca primesc ceva in schimg.
    Adica drumuri decente, sistem de sanatate decent, apararea cetatenilor in fata agersiunilor, samd
    Aceasta tara e o `forma fara fond`.
    Ce e de facut, tovarasi, adica camarazi, adica cetateni?
    Furci nu mai avem, arme de foc doar infractorii au dreptul...decat greva si alegeri anticipate, ca doar cu cutite si bate nu poti schimba `sistemul`, sau putem????
  • +2 (2 voturi)    
    proasta (Joi, 15 august 2019, 17:03)

    Cetateanu [utilizator]

    Proasta a aruncat o piatra, colegii ei de partid - muhaiele rosii- sunt gata sa o voteze iar fraierii o discuta. Pana una alta taxa e ilegala ca si companiile pe care le-a tot facut sa fure banii mai usor ea si cei 6 pitici rosii.
    Pot sa inteleg o restrictionare a circulatiei intr-o anumita zona in functie de poluare, cu o oarece ingaduinta pentru riverani. Ce te faci cu marlanii cuITP si pretenii din politie care lasa sa circule toate harburile care te baga in nori de ceata de poluare. La asta mai adaug si marlania PG de a da autorizatii de circulate la toti smecherii cu utilaje de zeci de tone care strica drumurile si polueaza la greu.
  • +1 (1 vot)    
    Prostie (Sâmbătă, 17 august 2019, 10:12)

    panaite [utilizator]

    Cat poate sa polueze un Matiz din 2004 atat incat sa-l interzici in centru ? Ce-i prostia asta ?
    • +2 (2 voturi)    
      Exact : Prostie, cu P mare !!! (Sâmbătă, 17 august 2019, 20:58)

      bogdan_ionica1238866334224 [utilizator] i-a raspuns lui panaite

      Exact cat o motocicleta !!!! Are motor de 800 cc...Putine masini au motoare atat de mici. A fost construit tocmai pentru orasele mari, aglomerate si poluate ale Asiei. S-a vandut si in SUA numindu-se Spark, fiind inca apreciat
      Multi cetateni in tara noastra inca il cauta, pornind de la avantajele evidente : Consum mic, parcare in spatii mici, ideala pentru majoritatea soferilor nepretentiosi, service-ul ieftin, si cu piese de origine ( Chevrolet )


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version