Am călătorit șapte zile cu autobuzele Otokar prin București. Câteva impresii și ce probleme am văzut la autobuzele turcești

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 8:12 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz Otokar cu display-ul exterior inchis sau defect
Foto: Hotnews
Timp de șapte zile am călătorit prin oraș exclusiv cu noile autobuze turcești Otokar, în drumurile zilnice către sau dinspre birou. Proaspăt scoase pe traseu începând de Ziua Națională, 30 de astfel de autobuze, dintre care patru au fost articulate (cu burduf) - lungi de 18 metri, autobuzele Otokar au fost în centrul atenției publice, iar defectele și problemele apărute au fost subiectul criticilor și miștourilor pe internet. După șapte zile de navetă zilnică am adunat mai multe impresii și am constatat și câteva probleme - cam prea multe totuși pentru niște autobuze noi-nouțe...

CÂTEVA IMPRESII

Câteva impresii după ce în șase zile am făcut 20 de călătorii cu autobuzele de 12,7 metri de pe liniile 336 și 601, dar și o călătorie dus-întors de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni pe unul dintre autobuzele articulate de 18 metri:

- Spațiile de pe scaune și între scaune sunt decente - nici prea mari, nici prea înghesuite. Spre exemplu: scaunele din spate-dreapta, deasupra roții, pe care pasagerii stau cu spatele la sensul de mers, au mai mult loc la picioare decât în autobuzele Mercedes.

- Există două locuri de depozitat bagaj în interior, deasupra roților din față.

Foto - Loc de depozitat bagaje:



- Spațiul mai generos în zona mediană a autobuzului unde pot sta mai mulți călători în picioare, mai ales că există o banchetă care este rabatabilă.

- Senzația că e mai aglomerat în zona din spate. În realitate, însă, spațiile sunt similare ca la modelele Mercedes, ba chiar mai generoase pe alocuri. Cu siguranță mai spațioase decât troleibuzele Irisbus.. La bancheta din spate accesul pe cele trei locuri e mai facil datorită unui separator mai mic, iar pe mijlocul ușii posterioare există o bară de sprijin montată în podea care ajută pasagerii în mers și la urcat/coborât.

- Barele de metal sunt încălzite (sau cel puțin lasă această impresie) atunci când încălzirea în salon este pornită.

- Cititoarele de cartele sunt mult mai precise și rapide decât aparatele de pe vechile autobuze.

- Autobuzele au mult mai multă lumină în salon decât vechile autobuze, chiar dacă lumina este de o nuanță mai rece.

- Scaunele sunt din plastic dur și arată similar cu cele de pe modelele de autobuz de la Mercedes.

- Barele de sprijin sunt multe (pe sus, pe laterale și în spate la urcare/coborâre) și destul de la îndemână, iar mânerele flexibile de care să se țină călătorii în timpul mersului sunt numeroase.

- Autobuzele articulate sunt extrem de utile pe traseul spre Aeroport: pot transporta un număr mare de pasageri și permit transportul mai ușor a bagajelor fără să se aglomereze așa rapid.

- La aeroport, autobuzele articulate nu mai pot intra pe tradiționala linie de autobuze de la terminalul plecări (pe la barieră), ci vin direct mai aproape de terminal prin același loc ca taxiurile sau restul mașinilor (astfel încât se impune schimbarea stației).

Foto - Autobuzul articulat care ajunge la aeroport trage acum chiar în fața terminalului Plecări.



- În zona din spate motorul parcă e mai zgomotos decât la vechile modele Mercedes, dar nu e supărător de gălăgios.

- Geamurile culisante sunt mai mari decât la modelele Mercedes.


PROBLEMELE

În timpul curselor pe care le-am realizat în ultimele șase zile, am constatat și unele probleme:

- Cel puțin de două ori am văzut cum ușile nu se închid mereu când șoferii acționează comenzile. Într-una dintre instanțe ușa de la mijloc nu a vrut să se închidă deși șoferul a încercat de nenumărate ori. În cele din urmă șoferul s-a ridicat de pe scaun și, din spatele sticlei din față, a rugat pasagerii: „Puteți, vă rog, să împingeți dumneavoastră puțin ușa? Poate se închide”. După două încercări s-a închis...

- Încălzirea - În majoritatea autobuzelor cu care am fost încălzirea a funcționat, ba chiar prea tare. Unii pasageri s-au plâns că e prea cald și că ar trebui ca șoferul să aleagă „altă treaptă” pentru căldura băgată în salonul mașinii. Pe de altă parte, în trei instanțe diferite am prins autobuze în care părea că încălzirea fie nu funcționa, fie nu a fost pornită, iar în interiorul temperaturile erau destul de scăzute.

- Display-ul exterior nefuncțional sau cu probleme - În prima zi am surprins pe străzile Capitalei un autobuz nou al cărei sticle din fața afișajului exterior (deasupra cabinei șoferului) era plină de condens. Joi dimineață am surprins un autobuz al cărui afișaj exterior nu funcționa deloc (nici în față, nici pe lateral).

Foto - Autobuz Otokar cu display-ul exterior închis sau defect:



- Display-ul interior cu ceasul și stațiile - De cele mai multe ori am constatat că informațiile de pe monitorul cu ordinea stațiilor nu erau deloc corelate cu poziția reală a autobuzului, iar ora nu era setată corespunzător.

- Modul de afișare a informațiilor legate de stații lasă mult de dorit - Design-ul de pe monitorul cu stații îl considerăm destul de nefericit ales: informații scrise mic, greu de citit de la o distanță mai mare de doi metri, cu foarte mult mult spațiu alb care zace gol și nefolosit.

Foto - Informațiile despre traseu și stații este afișat într-un mod care lasă de dorit...



- Într-un autobuz am dat peste un cititor de cartele care nu funcționa. Celelalte două din vehicul funcționau.

La toate aceste probleme surprinse de reporterul HotNews.ro se adaugă și celalalte probleme discutate în presă sau pe rețelele sociale:

- Un autobuz s-a defectat din prima zi după ce i-a sărit siguranța generală din cauza frigului.

- Alte autobuze a fost susprinse în trafic cu mesajul „DEFECT” pe display-urile exterioare. Nu e clar dacă ele chiar aveau o defecțiune sau doar afișau mesajul respectiv...





- Un șofer de autobuz nu a putut să închidă ușa de la postul șoferului, iar după ce a reușit s-o închidă nu a mai putut să iasă de acolo.

- În unele autobuze nu ar fi funcționat instalația de încălzire în cabina șoferului.

- Scaunele șoferilor nu ar fi suficient de încăpătoare și nu ar avea o poziționare oportună în cabină


DESPRE PREȚUL ACHIZIȚIEI și COMPARAȚIA CU MERCEDES

Problemele apărute în primele zile pe unele autobuze Otokar din București au stârnit valuri de critici - multe dintre ele perfect întemeiate - pe rețelele de socializare.

Printre criticile aduse, totuși, apărea și informația cum că Bucureștiul ar fi trebuit să cumpere autobuze Mercedes ce ar fi costat mai puțin decât cele turcești de la Otokar. În realitate însă, în competiția autobuzelor pentru Capitală, Mercedes a avut o ofertă mai scumpă cu 7 milioane de euro decât cea a turcilor .

La licitație s-au prezentat trei firme:

- Karsan Otomotiv Sanayii Ve Tikaret - 97,9 milioane de euro (o medie de 245.000 de euro/autobuz)

- Asocierea Otokar Europe SAS - Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S - 100 milioane de euro (o medie de 250.000 de euro/autobuz)

- Mercedes România - 107 milioane de euro (o medie de 267.000 de euro/autobuz)

Atribuirea contractului s-a făcut atât pe baza prețului cel mic, dar și pe baza unei componente tehnice și de calitate. Detalii despre punctajul folosit la licitația autobuzelor pentru București.

Astfel, pentru oferta financiară Mercedes a obținut 45,95 puncte, Otokar - 49,15, iar Karsan 50 de puncte.

Partea financiară a reprezentat doar o parte din ofertă, pentru partea de ”calitate” Mercedes a obținut 47,57 puncte, Karsan - 43,93 puncte, iar Otokar - 44,91.

Spre deosebire de alte achiziții de autobuze făcute prin România (Ex: La Cluj-Napoca Mercedes a avut un preț diferit - 227.000 de euro per autobuz, dar cu garanție cinci ani sau limită de 350.000 km), licitația de la București prevedea ca 30 din cele 400 de autobuze să fie articulate, lungi de 18 metri, iar cerințele de garanție au fost mai mari pentru toate vehiculele achiziționate.

Astfel, toate cele 400 de autobuze achiziționate ar urma să aibă o garanție de opt ani (sau 480.000 km), iar în acest interval manopera completă, inclusiv reviziile, va intra în sarcina furnizorului.

Mai mult decât atât, în primii 4 ani (sau 240.000 km) mijloacele de transport în comun vor avea „Full Waranty”, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc). Practic, în primii patru ani de exploatare STB nu ar trebui să facă altceva decât să bage motorină în autobuze și să plătească șoferii.

VIDEO - Autobuzele Otokar, în prima zi pe străzile Capitalei:





Citeste mai multe despre   
















32864 vizualizari

  • -32 (46 voturi)    
    N-au invatat sa lucreze cu ele (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 8:46)

    2087 [utilizator]

    Pentru cine isi aminteste de anii '90, "ooooh, what does this button do?"
    • +7 (11 voturi)    
      Niste epave din start. (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 18:13)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Au tehnologie din anii 90. Nimic modern inafara de niste displayuri.
      Sa vedem cate vor fi peste 2-3 ani luni de zile in reparatii.
      In general un oras respectabil isi schimba mijloacele de transport in comun odata la 5-6 ani.
      Peste aceasta varsta apare uzura morala.
      Mergeti prin Viena, München, Berlin etc.
      • +5 (9 voturi)    
        probabil ca "spaga" e la reparatii (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 19:20)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Sunt curios cat de bine e scris contractul pentru aia 4+4 ani garantie. Cu variatiile de temperatura dintre vara/iarna din Bucuresti, Otokar ar trebui sa cheltuie in 8 ani pe mentenanta si consumabile mai mult decat au incasat pe autobuze. Realitatea o stim deja de la stiri - autobuzele au deja defecte si de reparatii se ocupa tot personalul RATB/STB.
    • +1 (1 vot)    
      aaaa (Luni, 10 decembrie 2018, 9:37)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      se defecteaza in prima zi, nu se inchid, nu au spatiu suficient la sofer... si nu au invatat oamenii?!
      hai mai... eu stiu ca tu cauti un loc caldut in psd... dar hai sa nu aberam in halu asta!
  • +27 (37 voturi)    
    Cat a fost haraciul / peschesul dosit in TR ? (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 8:57)

    Plagarus [utilizator]

    Se mai pot achizitiona de la Otokar o pleiadă de vehicule militare – transportoare blindate şi chiar tancuri.
    Bucureștiul alege să investească masiv în autobuze pe combustibil fosil,autobuzele avand motoare termice, care poluează (chiar dacă sunt cu biodiesel sau Euro 6
    • +14 (20 voturi)    
      Si eu prefer tancurile (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 10:29)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      desi sunt mai putin incapatoare. In schimb nu-l deranjeaza masinile parcate aiurea.
  • -11 (35 voturi)    
    . (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 9:02)

    theo667 [utilizator]

    Total de acord cu o mica precizare, un P mare cu cerculet la inceputul articolului ar da mai multa credibilitate.
  • +30 (36 voturi)    
    Aceeași generație cu cele existente ... (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 9:50)

    AEV [utilizator]

    Autobuzele Otokar sunt, în mod evident, din aceeași generație de design, concepție și motorizare cu cele care împlinesc deja o vârstă respectabilă pe străzile Bucureștiului. Nici nu le-aș fi observat dacă nu erau turcoaz. Vor fi, probabil, considerate depășite peste puțini ani ...
    • +15 (25 voturi)    
      NORMAL (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 10:47)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui AEV

      Bucureștiul e în cvadrilaterul teleormanistan cu Alex, Videle și Caracal
  • -17 (29 voturi)    
    foarte bune (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 10:35)

    elysyum [utilizator]

    Sa nu mai ingrasam grupul de la MONACO. si buzunarele nemtilor probleme simple remediabile in garantie pe costuri mici. Ideal ar fi sa cumpere toate municipalitatile si turcii sa mute o fabrica a grupului aici in RO .MOTOARELE si majoritatea componetelor SUNT DE ULTIMA GENERATIE similare cu motoare de pe autobuze CE CIRCULA in UE EURO6 este norma in FABRICATIE. IDEAL ERA sa fi cumparat autobuze cu motoare pe CNG mult mai putin poluante si nu se mai ingrasa mafia hotilor de motorina din STB
    • +8 (14 voturi)    
      nu zau (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 13:32)

      ccc745 [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

      Sa cumpere toate municipalitatile? Da' de ce nu de la BMC Truck&Bus, care deja produc in Romania? Ca si ei au licitat pentru Bucuresti...
    • +1 (1 vot)    
      altu (Luni, 10 decembrie 2018, 9:38)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

      mai da se angajeaza slugi in psd, nu?!

      realizezi ca si mercedesurile alea nu sunt aceleasi modele luate acu 10 ani, nu!?
  • +8 (26 voturi)    
    Incredibil (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 13:02)

    Landser [utilizator]

    Cum draq sa treci de la Mercedes la o marca de care nici aia de pe strada cu ea nu au auzit!
    In general cam cine a avut Mercedes rar trece la alta marca!
    • -11 (27 voturi)    
      LOL (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 13:59)

      Daccad [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      Fanboy Mercedes, eh?
      Las-o-n păpușoi, eu am avut Mercedes și nu mi-a plăcut deloc. Avea 64 de computere și computerașe, tot timpul avea ceva defect, și a costat o grămadă de bani. Singura parte bună a fost că am vândut-o ușor, sunt o grămadă de fraieri cărora le pasă mai mult de marcă decât de calitate.
      • +11 (21 voturi)    
        Pa da! (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 15:32)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui Daccad

        Te cred si eu! Asa se intampla cand cumperi masina la a paispea mana cu 200000-300000 km la bord si nai bani de mentenanta!
        Asa i ca e bune alea de la japonej?
        • +4 (6 voturi)    
          Da (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 19:39)

          savatuf [utilizator] i-a raspuns lui Landser

          am eu ford nou si cad senzorii ca la balamuc stau numai in service pt resoftare iar un tovaras are aceiasi soarta cu mercedesu'
          • +1 (1 vot)    
            Ford turcesc? :) (Duminică, 9 decembrie 2018, 10:19)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui savatuf

            Ford Transit e facut in Turcia. Focus / Mondeo asamblate in Rusia. Si spadasinii de la Craiova asambleaza ceva pentru Ford..
            • 0 (0 voturi)    
              Aici nu ai dreptate: (Luni, 10 decembrie 2018, 11:16)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Renault Clio, Megane, Ford Transit, Toyota Corolla, Honda Civic sedan sunt facute in Turcia, dar sub licenta firmei mama (adica Renault, Ford, Toyota, Honda). Doar mana de lucru si unele materiale sunt turcesti.
              In cazul Otokar atat conceptia cat si materialele sunt turcesti.
        • -1 (3 voturi)    
          Fara suparare dar japii is deasupra (Duminică, 9 decembrie 2018, 0:18)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Landser

          Nu au masinile lor all the rings and bells ca ale nemtilor dar is mai fiabile, they last longer and less stops at service. Had enough of germans.
      • +3 (7 voturi)    
        ai dreptate soro, (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 20:24)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Daccad

        Dacia 1310 e numai bună pt. tine.
      • 0 (0 voturi)    
        aaaa (Luni, 10 decembrie 2018, 9:39)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Daccad

        ai avut autobuz mercedes?!
        nu dealta , dar hai sa nu comparam mere cu inghetata, da?!
    • -1 (1 vot)    
      Landser, (Luni, 10 decembrie 2018, 11:13)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Landser

      pentru tine exista doar masinile germane, in special cele din grupul Vag.
      Mai sunt si alte masini pe lume.
      Uite mie, mai mult decat autobuzele Mercedes mi-au placut cele olandeze marca DAF.
  • +26 (34 voturi)    
    Pfaiaiai (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 13:16)

    1A [utilizator]

    asadar in comparatie cu Mercedes:
    mai spatioase aici si acolo, putin mai multa lumina, mai multe bare de sprijin si alte avantaje marunte

    dar,
    usile nu se inchid uneori
    incalzirea nu functiona uneori sau era prea multa
    afisarea orarului si statiilor e deficitara!

    Cu alte cuvinte dau rateuri tehnice in zonele foarte importante dar aduc mici imbunatatiri nesemnificative care-l costa 2 lei pe producator.
    Poate intelege si madama blonda care a infiintat ilegal srl-uri la PM Bucuresti ca Mercedes inseamna mecanica, fiabilitate, functionalitate etc de calitate superioara.
    Comunistii din PSD cumpara turcisme din banii contribuabilor ca deh, merge pentru prosti iar cu diferenta economisita isi cumpara pentru ei masini germane.
    Asta e ''stanga'' romaneasca, banditism si prosteala in fata.
  • +12 (18 voturi)    
    daca tine de sofer... (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 13:30)

    ccc745 [utilizator]

    De ce incalzirea (excesiva sau insuficienta) apare la probleme ale autobuzului? La fel, monitorul si informatia de pe el.
    Sa ne intelegem, cred ca decizia cu Otokar a fost absolut idioata, sa nu spun dezastruoasa, mai ales cind in Bucuresti deja sint Mercedesuri de multa vreme. Dar sa fim un pic obiectivi...
    • +2 (10 voturi)    
      Răspuns (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 20:29)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui ccc745

      Nu am enumerat doar problemele tehnice ale autobuzelor, ci am prezentat general toate problemele pe care le-am întâlnit că un utilizator obișnuit într-o săptămână de utilizare zilnică, fie că țineau exclusiv de autobuze, fie erau lucuri rezolvabile sau ce țineau de șoferi...
    • +1 (1 vot)    
      daca.. (Duminică, 9 decembrie 2018, 10:21)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ccc745

      de ce sa tina incalzirea de sofer? un amarat de termostat nu rezolva automat problema?
  • -16 (22 voturi)    
    romanului, (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 14:35)

    victor L [utilizator]

    frate cu miorita, nimic nu-i mai place.
    • 0 (2 voturi)    
      ia zi adresa ta... (Luni, 10 decembrie 2018, 9:41)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ca iti fac cadou un rahat...
      sa vad... iti place?!
      sau esti din aia "frate cu miorita, nimic nu-i mai place." ?!
  • +12 (14 voturi)    
    Trebuiau (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 16:42)

    vasile-roaita [utilizator]

    Sa cumpere de la UE nu de la tuci. Volvo sau Mercedes. Cele mai bune.
  • +7 (7 voturi)    
    Dar aer condiționat (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 16:54)

    Leul in iarna [utilizator]

    au?
    • +9 (11 voturi)    
      cum să nu (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 20:27)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      E precizat în articol că geamurile culisante pentru aerisire sunt mai mari decât la Mercedes,
    • +1 (1 vot)    
      trebuie sa aiba.... (Luni, 10 decembrie 2018, 11:18)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

      a fost conditie la licitatie. Dar vedem la vara daca si functioneaza..
  • 0 (8 voturi)    
    Coca (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 19:34)

    savatuf [utilizator]

    Cola lucreaza cu Otosan oare de ce ?..iar motoarele sunt euro 6 ...dar daca se fac licitatii cu incredintare directa tipati toti ANTICORUPTIA.. Uitati-va la iubitul vostru boc, daca are infrastructura pt autobuzele electrice, ce tehnologie folosesc cat au autonomia, etc. si daca are sf pt transport electric si cat este de rentabil.
  • +3 (7 voturi)    
    EUROPEAN DOAR CARCASA TURCEASCA (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 20:10)

    elysyum [utilizator]

    Pentru contractul cu Primăria București, autobuzele vor fi echipate cu motoare DAF și CUMMINS de capacități diferite, punțile, transmisia și direcția vin de la ZF, acești producători fiind printre liderii de pe piață, de asemenea sistemul de frânare este livrat de Knorr și Wabco. După cum vedeți, mare parte din componentele autobuzului sunt de la furnizori europenei, iar șasiul și caroseria sunt produse în fabrica noastră.”
    • +3 (3 voturi)    
      si mentenanta va fi turceasca.. (Duminică, 9 decembrie 2018, 10:33)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

      concluzia este ca la licitatie singurii producatori reali de autobuze (Daimler si MAN) au estimat corect service-ul inclus pe 8 ani in timp ce Otokar a "negociat" cu madam Pandele sa repare angajatii STB defectele pe salarii platite de bucuresteni.
    • 0 (0 voturi)    
      pai nu au zis ca vin cu motoare Mercedes? (Luni, 10 decembrie 2018, 11:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

      De ce pun de la DAF?
  • +8 (8 voturi)    
    Pai (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 20:24)

    Coco_papagal [utilizator]

    e foarte buna abordarea primariei. Folosind aceeasi logica, sa ii vedem pe alesi in masini de nivel otkar nu audi bmw ori mercedes!
  • +4 (10 voturi)    
    MASHNUR (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 20:45)

    Coresponedntu [utilizator]

    Harabiya Mashnur, adica ceva frumos, cu sclipici, pentru un oras orientalizat de sute de ani de influenta otomana, Bucureshtabad. Un cadou din partea doamnei firea, precum si folosirea experientei din Voluntari si implementarea acesteia la nivelul Bucurestistanului. Adevarul este ca pentru capitala mahalalelor turcizate cu turlele sale aurii, nu se puteau gasi pentru transportul ienicerilor si manelistilor cu botfori , decat autobuze realizate de pe malul Bosforului. Adevarat Mashnur...
    • +4 (8 voturi)    
      Asta cu influenta otomana... nu situ ce sa zic (Sâmbătă, 8 decembrie 2018, 21:54)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Sunt orase in Muntenia care arata mult mai bine ( Pitesti, Craiova). Problema e politica, in Bucuresti totul este extrem de politizat si nimanui nu-i pasa de cetateni si nici chiar cetatenilor de ei insisi. Firea poate avea intentii bune dar aroganta, tupeul si incapacitatea de a dialoga cu Opozitia care nici ea nu are cultura politica a comunicarii si a negocierii, a generat aberatii in acest oras. Si asa a fost mereu, de prin anii 90 s-a votat fix politic desi poate intotdeauna exista o alternativa mai buna dar votul politic a distrus orasul. Daca oamenii nu ar mai vota politic , ci administrativ , atunci orasul ar arata cu totul altfel. Cel mai bun exemplu a fost Nicusor Dan. Sunt absolut convins ca acest om era cea mai buna solutie administrativa pentru acest oras in cei 30 de ani de democratie. Dar asta e, nu a existat masa critica pentru a impune altceva decat indivizi fara substanta proveniti pe filiera de partid.
      • 0 (0 voturi)    
        nu ai dreptate (Luni, 10 decembrie 2018, 11:21)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Cea mai buna propunere pentru Bucuesti, adica cel mai bun si detaliat proiect, a fost al lui Ludovic Orban.
  • -6 (6 voturi)    
    Transparenta totala (Duminică, 9 decembrie 2018, 5:06)

    vigni [utilizator]

    Ce mai vreau oamenii acestia cand se pare ca a fost transparenta totala la licitatie

    Daca nu era apareau contestatii de la mercedes sau ceilalti

    Daca esti functionar si ai un salariu- adopti criteriile, aduni scazi si asta e conform cu legea, ca nu poti alege altceva decat dau socotelile ca pe urma apare iar un ziarist si critica invers

    Dar nicunul din desteptii nu spune de ce nu facem in tara niste autobuze, ca nu sunt rachete patriot sau avioane cu reactie, trebuie doar multe, bunicele, sa ai transport in comun bun care sa elimine aglomeratia masinilor mici din Bucuresti.
    • +1 (1 vot)    
      esti PE DINAFARA!!! (Luni, 10 decembrie 2018, 9:44)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui vigni

      1 - http://www.economica.net/mercedes-desfiinteaza-ofertele-turcilor-pentru-cele-400-de-autobuze-noi-in-bucuresti_151269.html - deci ori minti, ori habar nu ai despre subiect si-ti dai cu parerea aiurea!

      2 - transparenta totala la ce?! la anuntu STB ca toti cei care critica autobuzele or sa fie sanctionati?!

      3 - aveam oferte de la o firma autohtona... dar aia nu aveam tote tipurile de autobuze... si primaria vroia sa cumpere TOATE autobuzele de la aceeasi firma ... suna ca si cand licitatia era cu dedicatie... nu crezi?! imi e lene sa caut articolu ala... e cevam ai greu de gasit.. .dar deja am aratat ca esti pe dinafara la punctul 1 so... no need!
      • -1 (1 vot)    
        da, Firea a pus conditia ca toate (Luni, 10 decembrie 2018, 11:23)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        autobuzele sa fie cumparate de la o singura firma. Si, singura care producea trolee (autobuze articulate) a fost Otokar.
        Mercedes a venit degeaba la licitatie...nu are autobuze articulate, doar a facut prezenta.
        Poti sa spui ca licitatia a fost cu dedicatie.
        • -1 (1 vot)    
          Poftim? (Luni, 10 decembrie 2018, 12:33)

          JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Ce nu are Mercedes?

          https://mercedes-benz-blog.blogspot.com/2011/05/new-mercedes-benz-citaro-complete-story.html

          https://www.digitaltrends.com/cars/germany-unveils-very-long-bus/
          • 0 (0 voturi)    
            la licitatie nu a venit (Luni, 10 decembrie 2018, 16:41)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui JustinCase

            cu oferte pentru autobuze articulate.
  • +2 (2 voturi)    
    de ce polonezii nu au avut loc? (Duminică, 9 decembrie 2018, 6:26)

    Coco Whistle [utilizator]

    solaris/urbino par super decente si se pare ca au fost 'testate' deja in Romania. decit sa ai jdemii de producatori mai bine te focus pe 2-3 si negociezi apoi la volum de tara. si asta doar ptr ca noi nu stim sa ne facem fabrica sau strategii.
  • +4 (4 voturi)    
    Descriere neclara (Duminică, 9 decembrie 2018, 8:44)

    Delavale [utilizator]

    Lipsesc:
    Zgomotul motorului
    Mirosul in salon
    Vibratiile de la motor
    Inclinarea la curbe
    Accelerari si franari
    Inaltime treptei de intrare coborare
    Butoane de semnalizare
    Sisteme in caz de pericol
    Iesiri in caz de blocare
    Etc, etc
  • +3 (5 voturi)    
    well (Duminică, 9 decembrie 2018, 13:08)

    1A [utilizator]

    Cu retardel poti vorbi cu ma-ta.
    Daca ''iepoca de aur'' ti se pare un lucru bun infiinteaza partidul comuist roman si baga mare !
  • +1 (1 vot)    
    Motoare (Luni, 10 decembrie 2018, 9:38)

    Mazeta2 [utilizator]

    Interesant cum nu ni se spune ce ce motoare au astia de la Otokar? De la cine cumpara Otokar motoarele? Mercedes, Jaguar cumva?
  • +1 (1 vot)    
    asta face psd... (Luni, 10 decembrie 2018, 9:40)

    liviu_ [utilizator]

    si slugile psd...
    nu au argumente, jignesc...
    nu va duce ma capu sa si gasiti un argument?!
  • +1 (1 vot)    
    sa fim seriosi... (Luni, 10 decembrie 2018, 9:48)

    liviu_ [utilizator]

    licitatie cu dedicatie pe fata

    s-au preferat autobuzele mai slabe

    dar ... sa facem niste precizari

    - se compara un model mercedes de vreo 10 ani, cu un model actual... deci faptul ca turcii nu castiga detasat... e o MARE problema!
    - sa nu uitam ca multe din punctele pozitive (si o parte din cele negative)... nu au nici o treaba cu aotobuzul (sistemul de taxare, ecranul care afiseaza statiile etc).

    una peste alta este INADMISIBIL... ca intr-o saptamana de la cumparare sa inceapa sa pice lucruri pe el!
    de asemenea "Defectele mici le reparam noi" pai si super grantia aia unde e?!

    inca o problema: este cel mai mare contract al astora... mai au autobuze prin cateva tari europene, dar nu au un numar care sa se apropie macar de a-l nostru.... cu alte cuvinte suntem cam cobai....
    • 0 (0 voturi)    
      Ce sa o mai intoarcem... (Luni, 10 decembrie 2018, 11:24)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Parerea mea e clara: turcii ne-au pacalit (din nou).
  • 0 (0 voturi)    
    Nimic despre accesibilitate (Luni, 10 decembrie 2018, 17:02)

    rorua [utilizator]

    Intr-o tara civilizata ar trebui sa vorbim si despre accesibilitate pentru persoane cu nevoi speciale, precum si persoane de varsta a treia.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version