Ofertele financiare de la licitația pentru cele 400 de autobuze în București: Prețul dat de Mercedes, mai mare decât cel dat de Otokar cu aproape 31 milioane lei. Karsan - cel mai mic preț

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 11 mai 2018, 11:31 Actualitate | Administratie Locala


Autobuz produs de firma turca Otokar
Foto: Otokar
Karsan Otomotiv Sanayii Ve Tikaret a oferit la licitația organizată de Primăria Capitalei pentru achiziția a 400 de autobuze prețul de 450.271.970 lei, Asocierea Otokar Europe SAS - Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S - 458.100.826 lei, iar Mercedes România - 489.914.122 lei, potrivit datelor publicate în SEAP.

Astfel, pentru oferta financiară Mercedes a obținut 45,95 puncte, Otokar - 49,15, iar Karsan 50 de puncte.

Partea financiară a reprezentat doar o parte din ofertă, pentru partea de ”calitate” Mercedes a obținut 47,57 puncte, Karsan - 43,93 puncte, iar Otokar - 44,91.

Astfel, cumulat, Otokar a obținut 94,06 puncte și s-a clasat pe primul loc, Karsan - 93,93 locul II și Mercedes - 93.52 puncte - locul III.

Despre Man Truck&Bus AG, al patrulea participant la licitația, nu au fost publicate date privind oferta financiară deoarece acesta nu a contestat licitația.

OTOKAR EUROPE și OTOKAR OTOMOTIV sunt companii turcești care fac parte din conglomeratul de firme Koc Holding, cel mai mare conglomerat industrial din Turcia. Koc Holding deține și producătorul de electrocasnice Arctic Găești. Fabrică unde sunt produsele autobuzele OTOKAR este amplasată în orașul Sakarya.

În cadrul procedurii de licitație au fost depuse 4 oferte: Karsan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S, Man Truck&Bus AG, Mercedes Benz România SRL și Asocierea Otokar Europe Sas - Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SA.

Primăria Capitalei a anunțat pe 19 februarie câștigătorul licitației pentru furnizarea celor 400 de autobuze noi: Asocierea Otokar Europe Sas - Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi SĂ.
Valoarea atribuită a achiziției este de 458.100.826 lei fără TVA, adică 100 milioane euro, respectiv 250.000 euro + TVA per autobuz.


Reamintim faptul că Primăria Municipiul București a inițiat procedura de licitație deschisă pentru achiziția a 400 de autobuze urbane EURO 6 prin publicarea în SEAP și JOUE a unui anunț de participare în data de 18.08.2017. Valoarea estimată a fost 510.488.400 lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind bugetul local. Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost 10.11.2017.

După comunicarea rezultatului procedurii și respectiv acceptarea ofertei câștigătoare, au fost depuse la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor două contestații din partea operatorilor economici clasați pe locul 2 și respectiv 3 - Mercedes și Karsan.​
Potrivit documentelor urcate pe SEAP, printre lucrurile contestate de cei doi operatori economici se numără:

- oferta declarată câștigătoare este neconformă, întrucât această nu respectă documentele achiziției;

- nerespectarea cerinței privind dimensiunile generale constructive ale autobuzului. "Potrivit documentației de atribuire, în cap. 6.3. Dimensiuni generale constructive ale autobuzului,  autobuzele din gama 10 m trebuie să aibă lungimea totală minim 9.400 mm-maxim 10.700 mm, autobuzele din gama 12 m trebuie să aibă lungimea totală 12.000 mm +/- 350 mm, autobuzele din gama 18 m trebuie să aibă lungimea totală 18.000 mm+/- 400 mm. Față de aceste cerințe ofertantul declarat câștigător a formulat mai multe solicitări de remediere, în sensul admiterii unei lungimi maxime pentru autobuzele din gama 10 m de 10,78 m, iar pentru autobuzele din gama 18 m de 18,75", se arată în una dintre contestații.

- nerespectarea cerinței privind documentația de omologare a autobuzelor;

- nerespectarea cerinței privind deschiderea liberă a ușilor pentru călători;

- Încălcarea principiului transparenței prevăzut în mod expres de art.2 alin. (2) din Legea 98/2016 privind achizițiile publice;

- Neconformitatea ofertelor depuse de către Asocierea OTOKAR EUROPE SAS - OTOKAR OTOMOTIV VE SAVUNMA SANAYI A.S. și KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S. față de cerințele de calificare la procedura de atribuire astfel cum au fost stabilite prin Caietul de sarcini;

Citește aici mai mult.


Oferta financiară reprezintă doar jumătate din punctajul licitației, restul fiind partea tehnică:
Prețul ofertei - 50 puncte
Calitate - 50 puncte

    Puterea specifică instalată pentru tracțiune - 3,5 puncte
    Puterea litrică - 3,5 puncte
    Consumul mediu - 8,5 puncte
    Nivel de zgomot exterior - 2,5 puncte
    Nivel de zgomot interior - 2 puncte
    Raportul dintre masă utilă și masă proprie - 2,5 puncte
    Suprafață vitrată pentru ventilație - 1 punct
    Confort termic pasageri, capacitatea de încălzire pe iarnă - 2,5 puncte
    Confort termic salon pasageri și post șofer - 2,5 puncte
    Capacitatea de transport, nr. total de pasageri - 2,5 puncte
    Capabilitatea de livrare în primul an de contract - 5 puncte
    Fiabilitate - numărul de ore necesare pentru mentenanță - 5 puncte
    Coeficientul de disponibilitate peste 95% - 3,5 puncte
    Criteriu social (personal angajat în regiunea București - Ilfov) - 5 puncte.

Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea  o garanție de opt ani, în acest interval, manoperă completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control și monitorizare, care includ numarerea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea și monitorizarea condițiilor de microclimat în interior, A/C și încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informații asupra traseului, reclame, informații turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afișaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informații de interes public, fără să afecteze aspectul și integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantarile existente în prezent.

Mijloacele de transport public prezintă îmbunătățiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamenteleor din punctul de vedere al diagnozei și autodiagnozei, oferind informații esențiale atât pentru conducătorul auto cât și pentru cei care realizează mentenanță acestora.


Citeste mai multe despre   


















4071 vizualizari

  • +3 (13 voturi)    
    Roman? (Vineri, 11 mai 2018, 11:43)

    M. G. [utilizator]

    Roman Brasov nu a fost invitata sa participe? Chiar nu se puteau compara la calitate cu turcii si erau mai scumpi decat nemtii?
  • +10 (10 voturi)    
    Nu conteaza "de ce" (Vineri, 11 mai 2018, 11:49)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Conteaza "cine" trebuia sa castige. Atat.
  • +6 (10 voturi)    
    Daca diferenta de calitate intre Mercedes si (Vineri, 11 mai 2018, 11:53)

    rov [utilizator]

    otokar e de 6%..., ori licitatia e facuta prost, ori sunt corupti cei care au lucrat le ea...
    Iar pretul pentru un produs de calitatea Mercedesului fata de turcismul otoman, e doar de 8,8 %...
    Ar trebui sa raspunda cu averea personala cei din comisie!!!
    • +2 (12 voturi)    
      mai usor cu merrcedesul pe scari... (Vineri, 11 mai 2018, 12:28)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui rov

      ...fabricat in estul europei de salariati supermotivati de minimul pe economie de 300 euros.
      • +4 (10 voturi)    
        Si... (Vineri, 11 mai 2018, 13:03)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Otokar e facut in vest pe salarii de 10.000 de dolari?
    • +2 (8 voturi)    
      depinde (Vineri, 11 mai 2018, 12:31)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Nu stiu detalii, dar daca mercedes ofera 4 ani garantie si turcii 8, parca as alege turcii. E un exemplu.

      Turcii, ca si chinezii, fac si lucruri bune si lucruri proaste. Intotdeauna m-au amuzat aia de le put chinezariile, in timp ce tasteaza de pe aifon made in china si designed in us.

      Eu as fi introdus un criteriu integrarea cat mai mult posibil la noi, macar pe parte de asamblare kituri. Tinand cont ca nu este proiect national, puneam criteriu sa fie facuta asamblare in zona buc/if pt minim x bucati.
      • +1 (3 voturi)    
        am mers cu Otokar (Vineri, 11 mai 2018, 13:46)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        la o firma privata...iti bagi picioarele in el de autobuz, e o catastrofa, inalt, incomod si instabil.
        Vai de cei care merg cu el...cat despre garantia de 8 ani, stai linistit ca nu e din bara in bara, stiu ei turcii la ce sa dea garantie in asa fel incat sa nu ii arda la buzunar. Degeaba imi dau garantie la caseta de directie daca mie imi pica pompa de apa si amortizoarele...
        • +3 (3 voturi)    
          so? (Vineri, 11 mai 2018, 19:17)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Asa si unii au mers cu Seat, pe vremea cand il detinea Fiat. Tot asa, exista nokia smartphone si nokia feature phone, ambele in fabricatie.

          Am dat doar un exemplu cu garantia. Nu halesc nici pomul laudat (fie mercedes, fie otokar), dar nici demonizare aiurea, pentru ca turcesc. Presupun ca stii ca turcii au n licente de la firme de renume si au integrat, poate si copiat, masiv.

          Desi turcii au inclinatie catre spaga, tot la spaga se incadreaza si aia mai ascunsa practicata de altii, ca tot au aparut scandaluri cu firme nemtesti sau microsoft. Si eu presupun ca e (si) o spaga la mijloc, dar sper ca le tzatzaie un pic curu de dna.
  • 0 (10 voturi)    
    Haideti sa umplem Bucurestiul de motoare DIESEL (Vineri, 11 mai 2018, 12:08)

    Frankie [utilizator]

    Haideti sa umplem Bucurestiul de motoare DIESEL. Ca si-asa nu sunt destule passat 2.0 TDI din 2006 cu filtrul de particule anulat.
  • +9 (9 voturi)    
    PROBLEMA CARE SCAPA MULTORA... (Vineri, 11 mai 2018, 12:13)

    schroedinger [utilizator]

    Este faptul ca tzatza Firea a organizat o licitatie cu achizitii din fonurile proprii ale PMB, tocmai ca sa poata achizitiona ce doreste sufletul ei!
    Un singur aspect care ar trebui sesizat de organele de cercetare: de ce nu a organizat o achizitie pe fonduri europene? Astfel, prin neorganizarea unei licitatii pe fonduri europene, bucurestenii vor fi privati de cca 100 milioane EUR, bani care putea folositi la alte proiecte, impreuna cu alte fonduri europene!
    Aude cineva?!?!
    • +1 (1 vot)    
      Cui ii pasa? (Vineri, 11 mai 2018, 23:16)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Romanii au ales spitale cu igrasie si viermi, scoli a caror tavanuri pica in cap la elevi, drumuri aglomerate, proiecte de infrastructura neterminate, manuale nelivrate la timp, salarii scazute...

      Tu chiar crezi ca le mai pasa de autobuze sau fonduri europene?

      Eu nu inteleg daca lumea a devenit anesteziata, indolenta sau imbecilizata. Sau toate trei.
      Lumea tot zice "nu ma intereseaza politica", dar aici nu e vorba de politica. Nu e vorba de UE. Este vorba de banii nostri: ai tuturor.

      ... dar cand nu este nimeni educat sa inteleaga din ce e format bugetul sau ce inseamna on duri europene (si regulile din spate), este usor sa ignore. Pe premisa "nu e treaba mea". Romanul plange doar ca ii e afectat buzunarul, atat.

      Daca nu va avea tara 100 mil EUR, nu plange nimeni. Daca ii avea si ii pierdea POATE ar fi plans cativa. Daca erau implicati indirect macar. Restul, evident, se fac ca ploua.

      Mai avem pana sa ajungem restul tarilor din UE din urma. Imi pare rau sa recunosc, dar asta e adevarul.

      Ceea ce spui tu este mai mult decat evident si ceva de bun simt, dar PSD stie sa dirijeze stirile si sa distraga atentia. Deci ce spui tu nu va ajunge la nimeni. Decat ca UE e rau si ca nu ne dau bani. Punct. Motivele nu conteaza pentru votantii PSD, atata vreme cat ei stiu ca "partidul mult prea iubit" se lupta si cu UE si cu SUA pentru "binele tarii".
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Vineri, 11 mai 2018, 12:15)

    SoulSearcher [utilizator]

    tipic romanesc.. noi vrem ieftin si prost.. nu conteaza ca se strica dupa cativa ani.. macar n-am dat bani multi pe ele...

    valabil pentru tot neamul romanesc, fie ca, cumpara sosete... sau masini
    • +4 (4 voturi)    
      Problema este (Vineri, 11 mai 2018, 12:38)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      ca autobuzele turcesti nu sunt deloc ieftine...!
      Asta si pentru ca pretul final include spaga decidentilor!
  • +5 (7 voturi)    
    Ma intreb.... (Vineri, 11 mai 2018, 12:22)

    paonipao [utilizator]

    De ce este nevoie de imensitatile alea articulate de aproape 19 m...cand in statii abia daca au loc autobuzele standard de 10 metrii?!
    Cum o sa vireze astea in intersectiile super aglomerate din Bucuresti?
    Cred ca un criteriu principal ar fi trebuit sa fie nivelul calitatii si al fiabilitatii!
    • +1 (1 vot)    
      au mai fost, cred ca au mers pana prin (Vineri, 11 mai 2018, 13:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

      anul 1999.
      Nu pe toate traseele, dar au fost.
      Principala problema este ca se miscau incet, si ne depaseau din urma autobuzele clasice.
      Dar, la ce aglomeratie este acum in Buc, nu cred ca le mai depaseste nimeni.
      Avantajul este ca mai mereu prindeam loc pe scaunul (de lemn) al troleului.
      • +1 (1 vot)    
        Nu am spus... (Vineri, 11 mai 2018, 17:15)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        ca nu au mai circulat autobuze articulate in Bucuresti!
        Problema este ca astea pe care doreste Firea sa le achizitioneze sunt de dimensiuni mult mai mari 19 metri fata de 14/15 cele de acum 25 de ani!
  • +2 (2 voturi)    
    Iar nu inteleg ceva (Vineri, 11 mai 2018, 13:27)

    Casargoz [utilizator]

    de ce diesel neaparat...
    De ce de la acelasi producator, si ce inseamna acelasi producator? Unfabricant de table care pune motoare DAF si Cummings sau unul care isi, si produce motoarele?
    Si nu mai e o chestie si cu calculul pasageilor care intr-un loc sunt calculati la 1,25 din suprafata...
    Si in alt loc se puncteaza.
    Ma rog, cred ca au mai fost autobuze turcesti...

    1971 : Se da in exploatare vagonul dublu articulat V3A, fabricat in Atelierele Centrale I.T.B. In perioada 1972 - 1980, I.T.B. era a patra intreprindere de transport urban din lume sub aspectul marimii parcului de vehicule, al suprafetei deservite si al numarului de salariati. La varf, parcul depasea 2.500 autobuze,800 tramvaie si 700 troleibuze, avand 35.000 salariati.
    1994 : Primele autobuze moderne DAF intra in dotarea R.A.T.B.

    În dotarea RATB există au existat 236 de autobuze de acest tip, toate cu motorizare MAN, dar în 3 tipuri de caroserie: Hispano Carrocera, ELVO și Castrosua.
    Mercedes Citaro
    În decembrie 2005, RATB a încheiat un contract pentru 500 de autobuze noi Mercedes Citaro, cu podea joasă și accesibile pentru persoanele cu dizabilități. Primele 12 autobuze Citaro au fost introduse în iunie 2006, după care 15 vehicule au fost livrate în fiecare săptămână, până la 400. Ultimele 100 de autobuze Mercedes Citaro au fost livrate între februarie și mai 2007 și sunt deja în circulație.
  • +5 (5 voturi)    
    achizitia cu semnul intrebarii (Vineri, 11 mai 2018, 14:04)

    Dizidentul [utilizator]

    se poate intreba :Romania primeste ajutoare pentru dezvoltare din fonduri EU,intrebarea este de ce facem contracte cu producatori din afara EU? in Romania nu se pot fabrica dar in Europa sint producatori ca:FIAT,RENAULT;SCANIA;VOLVO;etc. se pune intrebarea "din ce cauza contractul este incheiat cu administratia locala si nu cu fondu lde investitii"?


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version