Primaria Capitalei continua trendul demolarilor de weekend initiat de rechinii imobiliari. Sambata noapte, municipalitatea a demolat o cladire monument istoric din Piata Haralambie Botescu nr. 18 (zona Garii de Nord), asta dupa ce in aceasta primavara a demolat tot pe furis Hala Matache, un alt monument istoric. Casa din Piata Haralambie Botescu nr.18 a fost construita la sfarsitul secolului al XIX-lea in stil eclectic si avea elemente decorative de influenta orientala. Primaria a demolat-o pentru a continua lucrarile la Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus.

Foto:
  • Da click pe imagine pentru a vedea cum arata casa demolata si fotografii de la demolare

Demolarea a inceput in jurul orei sase seara si s-a terminat spre miezul noptii. Molozul a fost transportat la un depozit de pe soseaua de Centura, in zona Bragadiru - Domnesti. Cladirea facea parte din monumentul istoric de tip ansamblu "Calea Grivitei", deci era si ea monument istoric conform Planului Urbanistic Zonal al Zonei Protejate Calea Grivitei. Demolarea s-a facut fara panou de santier, acesta fiind obligatoriu prin lege, deci nu se stie daca Primaria Capitalei a avut sau nu autorizatie de demolare. Potrivit ong-istilor aflati la fata locului, spre terminarea demolarii, un echipaj al Sectiei 3 Politie a ajuns la fata locului, solicitat telefonic, si a constatat existenta unei autorizatii.

Asociatia Salvati Bucurestiul sustine ca nu era necesara demolarea intregii case pentru construirea bulevardului. "Doar un sfert din aceasta cladire afecteaza conturul strazii. In Planul Urbanistic Zonal aprobat prin Hotararea 132/2013 se prevedea pastrarea a trei sferturi din cladire. Cu toate acestea, cladirea este demolata in totalitate. Este o noua demolare a Primariei Municipiului Bucuresti in week-end, cand institutiile de control nu functioneaza", sustine Asociatia Salvati Bucurestiul.

Cladirea din Piata Haralambie Botescu nr. 18 apartinea Primariei Capitalei, ea fiind expropriata in 2011 pentru construirea Diametralei Buzesti-Berzei-Uranus. Dupa ce a trecut in patrimoniul municipalitatii, a fost lasata la mana hotilor de fier vechi, fiind vandalizata si devenind un focar de infectie.

Primaria Capitalei a inceput pe 25 martie, in jurul orei zece seara, demontarea Halei Matache, monument istoric. Actiunea a avut loc la cateva ore distanta dupa ce tot Primaria Capitalei ii intreba pe cetateni si pe ONG-isti ce parere au de "demontarea" acesteia si mutarea pe alt amplasament, dezbatere la care nimeni de la Primarie nu a pomenit nimic despre ce avea sa se intample cu cateva ore mai tarziu. Asociatia Salvati Bucurestiul sustine ca a fost demolata ilegal deoarece la documentatia aferenta autorizatiei de demolare trebuia sa existe si un aviz de la Primaria sectorului 1, aviz care nu a fost dat. Totodata, Primaria Capitalei a promis ca va reconstrui Hala, insa pana acum nu s-a facut nimic in acest sens.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a anuntat la jumatatea lunii iunie ca lucrarile la Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus, segmentul dintre Piata Victoriei pana la Vasile Parvan, se vor finaliza pana la sfarsitul lunii iulie. "Sper ca in cel mai scurt timp sa reusim sa redam circulatiei un nou bulevard, adevarata coloana vertebrala a circulatiei din Centrul Bucurestiului, ce va functiona ca alternativa pentru Calea Victoriei si ruta b-dul Lascar Catargiu, b-dul Magheru si b-dul Dimitrie Cantemir. In acest moment, se lucreaza la ultimul tronson al primei etape a bulevardului care leaga Piata Victoriei de str. Vasile Parvan. Acum sunt aproape finalizate lucrarile la retelele edilitare si se mai lucreaza la carosabil si la calea de rulare a tramvaiului" , a declarat la vremea respectiva primarul general.

Diametrala Buzesti-Berzei-Uranus este unul dintre cele mai importante proiecte derulate de Primaria Capitalei. Drumul va face legatura intre Piata Victoriei si Gara Progresul, reprezentand o alternativa la Calea Victoriei si bd. Magheru pentru persoanele care doresc sa ajunga din Nordul Capitalei la iesirea din Bucuresti spre Giurgiu. Municipalitatea a impartit proiectul in trei etape:

- Piata Victoriei - Vasile Parvan;

- Vasile Parvan - Piata George Cosbuc;

- Piata George Cosbuc- Gara Progresul;

Per total, pentru toate cele trei etape Consiliul General a aprobat in perioada 2006-2007 - 365 milioane lei. Lucrarile la primul tronson al Diametralei au inceput in toamna anului 2010, costurile fiind estimate la 130 milioane lei. Constructor: firma Consitrans.

Pe 6 decembrie 2011, primarul General Sorin Oprescu a inaugurat portiunea cuprinsa intre Calea Plevnei si Bulevardul Stirbei Voda, circa 20% din primul tronson, promitand ca toata lucrarea va fi gata in martie 2012.

Citeste si: