WSJ: Avionul Air France s-a prabusit din cauza unor erori de pilotaj

de Andra Ciubotaru     HotNews.ro
Marţi, 24 mai 2011, 1:01 Actualitate | Internaţional

Motorul aeronavei Air France 447, recuperat din Oceanul Atlantic pe 4 aprilie
Foto: Reuters
Avionul Airbus A330-200 al companiei Air France, care efectua un zbor intre Rio de Janeiro si Paris in iunie 2009, s-a prabusit din cauza unor erori de pilotaj, potrivit expertilor care au studiat rezultatele preliminare ale analizei cutiei negre, citati de publicatia The Wall Street Journal.

Pilotii Air France au fost "distrasi de functionarea defectuoasa a vitezometrelor si nu au actionat in mod corespunzator in ceea ce priveste celelalte sisteme vitale, neajustand tractiunea motorului aeronavei".

Potrivit surselor citate, inregistrarile de zbor arata faptul ca pilotii au fost petrurbati de alarmele primite de la mai multe sisteme automate de control, care s-au activat in momentul in care aeronava a intrat intr-o zona de turbulente pe ruta Rio-Paris. De asemenea, pilotii s-au confruntat cu un jivraj puternic, care nu a fost prevazut pentru altitudinea de 10.868 de metri la care zbura avionul. Stratul de gheata a impiedicat vitezometrele si alti senzori externi sa functioneze normal.

De asemenea, expertii sustin ca echipajul nu a urmat procedurile standard pentru mentinerea stabilitatii aeronavei.

Potrivit unor surse citate de revista germana Der Speigel, agentia franceza BEA a concluzionat ca pilotul Marc Dubois nu se afla in cabina in momentul in care au aparut primele semnale de urgenta.

Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009. Zborul 447 s-ar fi confruntat cu o furtuna puternica, pe cand se afla la altitudine mare. Cincizeci de cadavre au fost descoperite in prima faza a operatiunii de cautare, impreuna cu mai mult de 600 de bucati din aparatul Air France. Recent, autoritatile au descoperit alte cadavre, dar si bucati din fuselaj, precum si cutiile negre ale aparatului.

Accidentul este considerat cel mai grav dezastru din istoria Air France.

Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pe cele patru operatiuni de cautare ale aparatului si victimelor.


Citeste mai multe despre   






















8473 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    ok... (Marţi, 24 mai 2011, 9:50)

    me [anonim]

    si sursele oficiale? ca pana acum totu e "neoficial"

    pe langa asta faptu ca nu se afla pilotu pe scaun nu e o crima! ala nu putea sa se duca la baie, sa se odihneasca etc?!

    o fi fost si vina pilotului da e putin probabil sa fie numai bina lui + ca toate concluziile sunt inca preliminare... adica mai degraba niste pareri.
    nu ar fi mai frumos ca ziaristii sa astepte intai concluziile finale inainte de a arunca cu namol in niste oameni?! toata mass-media e la fel :( stirea conteeaza. nu ii intereseaza pe cine ranesc pe parcurs!
  • +1 (1 vot)    
    tehnologia (Marţi, 24 mai 2011, 9:56)

    cornel [anonim]

    Rezulta ca in programul calculatoarelor nu au fost prevazute asemenea situati complexe, ptr actionarea automata a diversilor parametrii.,, Bombardamentul,, de semnalizarii de alerta/alarma cred ca a fost tot ce a mai lipsit ptr. prepararea dezastrului. Priviitor la pilotul principal (capitan), pare ca se doreste culpabilizarea sa, ptr. lipsa din cabina. Intrebare: daca acesta sa deplasat undeva in corpul aeronavei ptr. a evalua o situatie potential grava, si a fost informat oral? Presupun ca echiparea suplimentara cu echipamente simple, nesofisticate, cu un grad ridicat de fiabilitate, nu ar mari costu/greutatea acestor mari aeronave.
  • 0 (2 voturi)    
    Pilotii s-au crezut viteji (Marţi, 24 mai 2011, 11:54)

    Alui [anonim]

    Cineva care zburase cu doua saptamani inainte pe aceeasi ruta mi-a zis ca pilotii au interat intentionat intr-un nor de furtuna(cumulus) si a fost cel mai inspaimantator zbor din viata lui. El crede ca n-au vrut sa-l ocoleasca ca sa faca economie.
    Sa poate sa fi fost acelasi avion.
  • 0 (0 voturi)    
    Airbus si pilotii (Marţi, 24 mai 2011, 12:04)

    Dan [anonim]

    Va mai amintiti de accidentul unui Airbus prabusit pe camp, imediat dupa decolarea de pe Otopeni?! Concluzia (preliminara?!) a anchetei: indisponibilitate temporara a pilotului! De fapt a fost ceva similar cu accidentul din 2009, aparatele indicau ceva, iar in realitate se intampla cu totul altceva cu avionul. Pilotul (capitan sua copilot) a actionat conform indicatiilor aparatelor. Computerul a preluat comanda, pilotul nu era in cabina... avionul se prabuseste. E greu sa recunosti ca sistemul pilot/computer/aparate indicatoare nu functioneaza corect in anumite situatii la Airbus-urile ultra sofisticate de astazi.
    • 0 (0 voturi)    
      o corectie. (Marţi, 24 mai 2011, 13:02)

      me [anonim] i-a raspuns lui Dan

      desi sunt total de acord cu conlcuzia ta. e mult mai usor sa dam vina pe mort decat pe ceva in care s-au bagat zeci sau sute de milioane de euro, nu pot sa nu te corectez.
      din cate stiu. concluzia a fost: intr-adevar indisponibilitatea pilotului (se pare ca nu era acolo - desi ca o paranteza e ciudat sa zici eroare de pilotj, daca pilotu patise ceva), dar si faptul ca a fost o defectiune tehnica si motoarele au avut viteze diferite, de unde si titirezu...
    • +1 (1 vot)    
      yahoo@gsg9.com (Miercuri, 25 mai 2011, 12:09)

      gsg9 [anonim] i-a raspuns lui Dan

      Nu esti bine informat: avionul de la Balotesti era second hand si avea o problema la lagarele
      manetei de gaz la motoare (throtle).Problema era cunoscuta de Airbus si recomandarea era ca la
      decolare unul din piloti sa actioneze maneta cu mana.

      Avionul a decolat, din cauza cunoscuta un motor a redus tractiunea comandat de pilotul automat si unul a ramas pe tractiunea de decolare din cauza blocarii manetei in lagar, s-a format astfel
      tractiune asimetrica (caz simplu de rezolvat de catre un echipaj instruit si situatie total controlabila). Avionul s-a rasturnat si a cazut aproape vertical.

      Dar: Pilotul automat a sesizat zborul anormal si s-a decuplat (corect conform regimului sau de
      functionare) lasand avionul pe mana pilotilor ca sa rezolve situatia.

      Pilotul nu a actionat nici o comanda, nici nu a vorbit (a intepenit si amutit ?!, a plecat din
      cabina - de aici pilot indisponibil).

      Copilotul a stat ca vita pana in ultimele secunda, a incercat sa recupleze pilotul automat(refuzat
      de automatica din cauza conditiilor anormale de zbor), a incercat ceva comenzi in ultimele
      secunde, MULT prea tarziu, a mai stigat un "Ce-ai ma" si dupa aia "aaaaaahhh".

      Si avionul a intrat in pamant aproape vertical.
      Vina e a echipajului care nu a fost in stare sa controleze situatia, in contextul in care se stia
      ca avionul are aceasta problema. A echipajului care nu a PILOTAT avionul, desi se rasucea
      necontrolat. A echipajului care nu a inteles cum functioneaza automatica si care ai sunt
      LIMITARILE (e problema din ce in ce mai grava pt toate echipajele pe avioanele contemporane).

      A pilotului intepenit si amutit (era plecat cu sorcova prin avion in timpul decolarii? a facut
      atac de cord?).

      A copilotului total depasit de situatie.

      A TAROMului care are cateva avioane si in care piloti ajung ai mai pilosi (nu totdeauna si cel mai bine pregatiti).

      Airbusurile sunt bune asa cum sunt, factorul uman e slab: nu intelege functionarea si limitarile
      automaticii.
  • -1 (3 voturi)    
    airbusurile astea (Marţi, 24 mai 2011, 12:28)

    Tony [anonim]

    Incorporeaza o tehnica de varf in scopul de a usura munca pilotului, desi in cazuri neprevazute mai rau fac, sunt si alte accidente legate de aceasta problema. Eu unu prefer Boing.
    • +1 (3 voturi)    
      d c? (Marţi, 24 mai 2011, 13:03)

      me [anonim] i-a raspuns lui Tony

      d c boeing? boeingurule au fost implicate in mai multe accidente decat airbusurile...
      care e logica ta?
  • +1 (1 vot)    
    documentar despre (Marţi, 24 mai 2011, 13:44)

    Mihaic [anonim]

    Este un documentar despre acest zbor realizat anul trecut cand existau f. putin informatii (date transmisede avion la Paris) si ceva piese ale avionului disponibile pentru investigatie. Iata ce concluzii trageau.

    Au trecut prin ploaie pentru ca pe ecran aveau un "nor mic" prin care se putea trece. Din cauza ca nu au ajustat sensibilitatea la senzor sa vada pe o distanta mai mare cantitatea de apa din aer, nu au virat si au trecut prin norul mic ajungan in norul mare.

    Furtuna le-a afectat sondele Pitot sau cum se numesc care le dau air speed-ul folosit de compul de bord. Neavand info de la sonde, pilotul automat s-a dezactivat. Pilotul trebuie sa ia niste masuri in acest caz ca sa se asigure ca nu pierde din viteza. Una este sa creasca viteza in motoare si sa umble la unghiul la aripi: insa la Boeing mansa cum o stim e doar de decor si sta lasata la maxim, viteza la motoare se regleaza din knob-uri. Acest design la impresia ca ai setat viteza la motoare si poate duce la intarzierea masurii de a creste viteza avionului.
    Avionul prin furtuna a pierdut din viteza rapid si in final a picat in ocean....
    • 0 (0 voturi)    
      doar ca (Marţi, 24 mai 2011, 18:05)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui Mihaic

      asta era Airbus A330
      • 0 (0 voturi)    
        gresala mea (Miercuri, 25 mai 2011, 8:11)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Aramis

        Am scris Boeing din gresala...
  • 0 (0 voturi)    
    haha (Miercuri, 25 mai 2011, 15:08)

    gab [anonim]

    ce este haios e ca oricate articole citesc....un milion de comentarii....si culmea e ca toti se pricep si pe toti ii mananca.....sa faca comentarii pozand in cunoscatori. oameni buni! voi chiar nu aveti treaba? ma faceti sa rad....


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...


Life
Bancul zilei: Un accident de masina
Un tip duce automobilul in service. Mecanicul se uita la masina, se scarpina la ceafa. Proprietarul incearca sa explice ce s-a intamplat cu masina: - Sotia mea, in plina viteza, s-a lovit de un stalp.
Bancul zilei: Doar tu contezi
- Bine ati venit la Clubul Ignoratilor, pot sa fac ceva pentru dvs.? - Da, m-am saturat sa fiu ignorat!!
citeste mai multe articole din LIFE

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă