Pilotul aparatului Ai France, prabusit in urma cu doi ani in Oceanul Atlantic, nu se afla in cabina atunci cand au aparut primele semnale de avertizare, a relatat luni publicatia germana Der Spiegel. Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului Airbus A330-200 au murit in urma tragediei care a avut loc la 1 iunie 2009. Aparatul efectua o cursa Rio de Janeiro - Paris.

Potrivit unor surse citate de revista germana, agentia franceza BEA a concluzionat ca pilotul Marc Dubois nu se afla in cabina in momentul in care au aparut primele semnale de urgenta.

Pe inregistrarile de zbor, Dubois (58 de ani) poate fi auzit cum se grabeste sa se intoarca pe scaunul pilotului. Conform surselor Der Spiegel, pilotul "le-a strigat copilotilor instructiuni legate de modul in care pot salva aeronava".

Inregistrarile indica faptul ca, de la aparitia primelor semnale de alarma si pana la impactul avionului cu oceanul, au trecut doar patru minute.

Potrivit raportului, eroarea pilotului nu este singura responsabila pentru accidentul aparatului. Expertii ridica semne de intrebare legate de felul in care sistemele automate ale avionului au raspuns situatiei de urgenta.

Inregistrarile de zbor, recuperate de pe cutiile negre gasite recent in ocean, la 3.650 de metri adancime, au indicat faptul ca echipajul avionului Air France a incercat din rasputeri sa evite furtuna care a afectat senzorii de viteza. La inceput, echipajul a reusit sa faca acest lucru cu succes.

Una dintre teorii este aceea ca cele care au reactionat incorect au fost computerele de bord, nu pilotii.

Airbus a refuzat sa comenteze informatiile, deoarece ancheta privind accidentul este inca in desfasurare.

Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul, care efectua un zbor intre Rio si Paris, s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009. Zborul 447 s-ar fi confruntat cu o furtuna puternica, pe cand se afla la altitudine mare. Cincizeci de cadavre au fost descoperite in prima faza a operatiunii de cautare, impreuna cu mai mult de 600 de bucati din aparatul Air France. Recent, autoritatile au descoperit alte cadavre, dar si bucati din fuselaj, precum si cutiile negre ale aparatului.

Accidentul este considerat cel mai grav dezastru din istoria Air France.

Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pe cele patru operatiuni de cautare ale aparatului si victimelor.