Robotii subacvatici au gasit pe fundul oceanului cadavre ale victimelor accidentului Air France din 2009. Au fost localizate motoare si bucati mari din fuselajul aparatului

de A.N.     HotNews.ro
Marţi, 5 aprilie 2011, 13:14 Actualitate | Internaţional

Bucati din trenul de aterizare
Foto: Agerpres
Oficiali francezi au anuntat luni ca roboti subacvatici au localizat, pe fundul Oceanului Atlantic, cadavre ale persoanelor aflate in aparatul Air France, prabusit in 2009 in timp ce efectua o cursa Rio de Janeiro-Paris, transmite FoxNews. Potrivit informatiilor, au fost descoperite, de asemenea, motoarele aparatului Airbus A330-200, precum si bucati importante din fuselaj.​ Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009.

Specialistii ar putea sa inceapa recuperarea cadavrelor si a bucatilor din aparat in circa o luna. Operatiunile vor fi finantate de Guvernul de la Paris, pretul acestora fiind de cateva milioane de euro. Expertii cred ca recentele descoperiri au putea ajuta la determinarea cauzei tragediei aviatice din 2009.

Anchetatorii francezi au precizat ca n-au reusit sa gaseasca cutiile negre ale aparatului. Nu este clar daca ele sunt inca in interiorul avionului sau daca au ramas intacte dupa ce au stat aproape doi ani la o adancime de circa 4.000 de metri.

Anchetatorii din agentia franceza BEA au aratat fotografii ale resturilor avionului, care arata roti intacte din trenul de aterizare, doua motoare si o bucata mare din fuselaj cu geamuri.

Oficialii n-au prezentat si imagini ale cadavrelor, insa au spus ca au descoperit “corpuri ce pot fi identificate”. Acestea vor fi ridicate la suprafata oceanului. Anchetatorii au refuzat sa spuna despre cate cadavre este vorba, din respect pentru familiile victimelor.

Descoperirea cadavrelor si a bucatilor de aparat a avut loc in urma celei de-a patra operatiuni de cautare subacvatica, dupa ce ultimele doua actiuni s-au soldat cu esecuri.  Anchetatorii afirma insa ca, in lipsa cutiilor negre, cauza prabusirii aparatului Airbus s-ar putea sa nu fie determinata niciodata.

Unul dintre motoare
Foto: Agerpres
Operatiunea de cautare este condusa de compania americana Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI), din Cape Cod (Massachusetts). Anchetatorii folosesc trei vehicule subacvatice autonome, care pot sta sub apa circa 20 de ore, folosind sonare pentru a scana o zona de circa 10.000 de km patrati.

Familiile victimelor au primit cu “retinere” anuntul autoritatilor franceze, dupa ce informatii similare prezentate in trecut s-au dovedit in final neadevarate.

Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul, care efectua un zbor intre Rio si Paris, s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009. Zborul 447 s-ar fi confruntat cu o furtuna puternica, pe cand se afla la altitudine mare. Cincizeci de cadavre au fost descoperite in prima faza a operatiunii de cautare, impreuna cu mai mult de 600 de bucati din aparatul Air France. De-atunci nu a mai fost gasit niciun cadavru sau vreo bucata din avion.

Cauza prabusirii ramane neclara.

Accidentul este considerat cel mai grav dezastru din istoria Air France.

Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pe cele patru operatiuni de cautare.​


Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

9592 vizualizari

  • -7 (15 voturi)    
    cauza necunoscuta..... (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:08)

    capatu` satului [anonim]

    cunoscuta de toata lumea;

    zboru` in timpu noptii in largu` Oceanului Atlantic, pe timp de furtuna, se face exclusiv instrumental - si din moment ce tubu` Pitot da informatii eronate, iar softu` si echipamentele s-au dus, intreb si io ce puteau face pilotii ?
    raspunsu` este simplu nimik; pe timpu` noptii in furtuna, piilotii n`aveau cum sa zboare dupa repere de la sol, pt. ca erau deja in Atalntic;

    vina apartine air france si producatorului aparatului, amandoua persoane juridice ce pot si sunt obligate sa plateasca;

    acum, povestea cu cine a construit tubu` Pitot, cine a produs softu` si echipamentele ce s`au defectat este oportuna pt. ca au si ei o raspundere si pentru ca un astfel de accident sa nu se mai intample;

    io sunt sigur ca inca de la inceput se stia de defectiune, numai ca air france a sperat in mod gresit ca aceasta nu se va produce, gandindu`se la costu` de inlocuire a tubului - de ce sa cheltuiesti azi catema mii de euro cand poti plati milioane de euro daune - manajerii air farnce si airbus merita un premiu pt. modu` de instrumentare a accidentului.
    • +6 (14 voturi)    
      Asa e, bre. (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:54)

      Partea Opusa [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      Cum de le stiti voi pe toate, mai ceva ca institutiile abilitate in a trage concluziile.
      Si toate astea doar stind in capatu satului si discutind cu ceilalti priceputi...Fara sa mai fie nevoie de inregistratoare de bord sau altceva....Intuitie pura.
    • +2 (12 voturi)    
      ... (Marţi, 5 aprilie 2011, 14:55)

      btr80 [anonim] i-a raspuns lui capatu` satului

      Noroc de tine ca stii care e cauza. Pacat ca nu te-au crezut aia care au cheltuit pana acum 60 milioane de euro pentru cautarea resturilor avionului.
    • +2 (4 voturi)    
      Hai sa va dau un contraexemplu (Marţi, 5 aprilie 2011, 17:02)

      miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui capatu` satului

      Din seria stiati ca ... la bordul avioanelor se afla si, ia sa vedem, trei litere, incepe cu G si se termina cu S. FELICITARI, ati ghicit: GPS. Furtuna sau nu, Pitot sau nu, soft sau hard, acela indica parametri de zbor de la satelit, nu de la Sputnik, ci de la altii. In cazul in care navigatia clasica nu merge, se poate naviga dupa GPS ca alternativa.

      PS: Eu nu zbor niciodata noaptea peste lac. Noaptea si vremea sunt cei mai mari dusmani ai zborului.
      • 0 (0 voturi)    
        Iar dai cu presupunerea (Marţi, 5 aprilie 2011, 17:18)

        George [anonim] i-a raspuns lui miss saloane

        Ai fi uimit sa citesti cate aparate de zbor nu au GPS la bord. Mai ales din astea civile.
        • +4 (4 voturi)    
          Cand zbor eu au mereu doua (Marţi, 5 aprilie 2011, 18:29)

          miss saloane [utilizator] i-a raspuns lui George

          Caci le car cu mine, si cu hartile ICAO la zi. Cu barometru digital, cu tot tacamul.
          • 0 (2 voturi)    
            bun banc (Marţi, 5 aprilie 2011, 21:35)

            George [anonim] i-a raspuns lui miss saloane

            Asta e ca bancul ala , in care un pasager e prins cu o bomba in bagaje la aeroport. Omul, s-a justificat spunand ca cifra oferita de calculele statistice pentru probabilitatea ca intr-un avion sa fie o bomba nu l-a multumit , pe cand cea pentru probabilitatea ca in avion sa fie 2 bombe era multumitoare. Asa ca a mai luat el o bomba, ca sa fie sigur.

            Ca sa revenim in problema, ce faci tu un cu un receptor GPS intr-un avion metalic cu niste ferestre neglijabile? Sa nu imi zici ca ai antena externa la el , ca ma opresc din comentarii.
            • +1 (1 vot)    
              Merge (Miercuri, 6 aprilie 2011, 10:04)

              Stefan [anonim] i-a raspuns lui George

              Telefonul meu are receptor GPS. Daca il lipesc de geam, se conecteaza si functioneaza normal. Daca nu il lipesc de geam, nu se mai conecteaza. La fel pateam si cand aveam un receiver la care ma conectam prin bluetooth. Asta se intampla intr-un Airbus A320. Pe alt tip de avioane nu am incercat.
            • +1 (1 vot)    
              Ambele receptoare pe care le am (Miercuri, 6 aprilie 2011, 11:43)

              moucha [anonim] i-a raspuns lui George

              Au antena externa de mare castig (13 dBi) comparativ cu un telefon mobil si sunt certificate pentru uz la bordul avionului. Ambele sunt dotate cu orizont artificial si altimetru GPS si barometric (nu ajuta cel barometric intr-un avion presurizat). DAR: altimetrul barometric imi poate indica imediat daca cumva avionul in care ma aflu are pierdere de presiune - vezi cursa Helios 111.

              PS: Sunt pilot, ce-i drept, amator. Ambele aparate le folosesc eu insumi ca backup pe avionul pe care zbor. Just in case.
  • +2 (2 voturi)    
    Posibile cauze (Marţi, 5 aprilie 2011, 17:55)

    mihai [anonim]

    Este un documentar foarte interesant legat de acest zbor (in genul Air Crash Investigations) facut pe baza putinelor probe existente.
    • 0 (0 voturi)    
      documentar? (Miercuri, 6 aprilie 2011, 14:01)

      sherlock holmes [anonim] i-a raspuns lui mihai

      unde?


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică