Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

Sebastian Lazaroiu, ministrul Muncii, a discutat online despre ajutoarele de incalzire, comasarea alegerilor si declaratiile consilierului personal

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 29 august 2011, 23:33 Actualitate | Politic

Sebastian Lazaroiu
Foto: Agerpres
Sebastian Lazaroiu, ministrul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, a discutat online cu cu cititorii HotNews.ro. Temele principale de discutie au fost: noul sistem de acordare a ajutoarelor de incalzire, posibila comasare a alegerilor locale cu cele generale, precum si declaratiile controversate ale consilierului sau personal, Mirel Axinte, despre o sinucidere la care a fost martor.

Citeste mai multe despre:

- Schimbarea regulilor la acordarea ajutoarelor pentru incalzire
- Comasarea alegerilor
- Declaratiile lui Mirel Axinte (Bleen)



Citeste mai multe despre   















Întrebari puse de cititorii HotNews.ro:


  • Întrebarea nr. 1 Dan

    primar de sector, primar general, presedinte consiliu judetean, consiliu local, consiliu general, deputat, senator
    Nu credeti ca sunt cam multe alegeri de facut intr-o singura zi ?

    • Sebastian Lazaroiu

      Probabil ca sunt multe alegeri pe care cetateanul trebuie sa le faca intr-o singura zi. Dar acesta pare a fi singurul dezavantaj. Pe de alta parte cand merge la supermarket cetateanul trebuie sa aleaga intre mai multe marci de branza, mai multe marci de masline, de paine, s.a.m.d. Nu am auzit pe nimeni sa se planga de asta. O sa spuneti ca oamenii cand merg in supermarket stiu deja ce marca vor. Dar asta nu e diferit de alegerea politica. Efectul este ca probabil vor veni la vot cei care sunt deja hotarati, care au o preferinta.Cred ca sunt mai multe avantaje ale comasarii. Pentru mine cel mai important cred ca este acela ca se castiga timp pentru realizarea reorganizarii administrativ-teritoriale.

  • Întrebarea nr. 2 Pensionar roman cu domiciliul in strainatate

    Dle Ministru,

    Profit de ocazie ca sa va rog sa ma lamuriti in urmatoarea problema:
    - in aprilie 2011 am venit in Romania sa am grija de fratele meu, pensionar la limita de virsta, care avea probleme de sanatate. Mergind cu el la doctorul lui de familie am dorit sa fiu luata in evidenta ca sa am o oarecare protectie in cazul in care as fi fost muscata de vreun maidanez sau accidentata pe trotoar de cei care isi parcheaza masinile pe putinele locuri destinate NUMAI pietonilor (mentionez ca mi se retine lunar 5,5% din pensia care mi se cuvine contributie pentru asigurare medicala). Doctorita respectiva m-a refuzat politicos motivind ca nu am domiciliul in Romania.
    Am aflat ca totul e legal si ca a fost emis Ordinul comun 1285/437 din 8 aprilie 2011 care reglementeaza situatia prin completarea unei declaratii pe proprie raspundere prin care pensionarul ui roman cu domiciliul in strainatate nu mai trebuie sa is se opreasca cei 5.5% din pensie care reprezinta contributia CASS.
    Mentionez ca in Mai 2011 am depus la casa de pensii sector 1 aceasta Declaratie pe propria raspundere si desi suntem la sfirsitul lunii August pensia imi soseste in continuare diminuata ilegal cu 5.5%.
    Va aduc la cunostinta ca am fscut demersuri la CNPAS din strada Latina, /a CNPAS a municipiului Bucuresti, din cCalea Vitan, la Casa de pePensii a sect. 1 din Bd. Lacul Tei precum si la CNASs din strada Serg. Matei Dumitru si spre marea mea surprindere NIMENI nu stia , nu auzise, sau nu vroia sa dea relatii legate de aplicarea acestui ordin.

    Intrebarea mea este:

    Cum as putea rezolva aceasta problema? Recuperarea sumelor oprite pina acum ilegal mi s-a spus ca se poate face numai prin Tribunal.
    Mi se pare absolut anormal ca platind o suma ca premium pentru asigurare medicala sa nu am dreptul sa beneficiez de servicii medicale in caz de necesitate.
    Va multumesc pentru lamurire.

    • Sebastian Lazaroiu

      Inteleg ca este vorba de inertia birocratilor. Daca imi trimiteti numarul dosarului ma voi interesa ce s-a intamplat.

  • Întrebarea nr. 3 Ion

    Locuiesc singur intr-o garsoniera care nu este legata la incalzire centrala si nici la gaze. Salariul meu net este fluctuant intre 900 si 1100 RON, am si bonuri de hrana. Ma incalzesc iarna cu calorifer electric, iar vara am aer conditionat. Ma incadrez in prevederile legii? Daca da, atunci pot afla cuantumul?

    • Sebastian Lazaroiu

      Incalzirea bazata pe energie electrica nu este inclusa in aceasta lege. Doar trei categorii sunt: termie, gaze si combustibili/lemne. Cred ca incalzirea bazata pe curent electric nu e tocmai cea mai eficienta. Probabil chiar mai ineficienta decat cea furnizata de CET. Nu vreau sa fiu ironic dar solutiile de incalzire sunt decizii ale familiilor. Daca o familie decide sa isi contruiasca o mica centrala nucleara cu care sa se incalzeasca in apartament nu stiu daca statul e obligat sa acopere din costuri. Incercati forme mai eficiente de incalzire.

  • Întrebarea nr. 4 Florea Anca

    Am un salariu de 2500 lei si doi copii. Nu ma incadrez in baremul pt incalzire. Sunt multi in situatia mea. Restantele vor creste. NU credeti ca veti pierde mai mult prin majorarea facturii pe care oamenii n-o vor putea plati? Cand sumele restante vor fi foarte mari, lucru care se va intampla foarte repede, veti opri caldura. Asta inseamna reducerea activitatii RADET. De unde veti recupera sumele restante? Multumesc,

    • Sebastian Lazaroiu

      SOlutia de a da in continuare subventii era clar un drum inchis. Bani care finantau ineficienta. AJutoarele dirijate catre cei vulnerabili sunt solutia. Ele fac factura suportabila. Cine sa primeasca ajutoarele? Nu pot primi toti ajutoare sociale. Daca ar primi toti ne-am intoarce veseli in comunism.

  • Întrebarea nr. 5 CitizenP.

    Buna ziua, domnule ministru. Doua intrebari vreau sa va adresez:

    1. Acum citeva zile cineva din PSD declara pentru Mediafax: "Nu avem cum să ne luptăm decât să încercăm să exploatăm nemulţumirea electoratului mai cultivat şi mai informat. Va trebui să avem o strategie specială în acest sens".

    Dumnoavoastra credeti ca, in orizontul alegerilor din 2012, trebuie o strategie de raspuns la ce planifica USL-ul?

    2. Astazi se implineste fix un an de la lansarea conceptului de Alba ca Zapada. Scriati pe Blogary atunci: "Unele texte, cum e cel de faţă, vor fi pentru iniţiaţi. Pentru neiniţiaţi întotdeauna lucrurile se dezvăluie în timp".

    Comentariul lui Mirel de ieri si intreaga discutie stirnita la Realitatea despre sinuciderea de la Sinaia a fost un teaser pentru Alba ca Zapada sau o momeala pentru televiziunile care nu verifica informatiile?

    • Sebastian Lazaroiu

      E o strategie care si-a aratat deja roadele - "exploatarea nemultumirilor". USL e trecutul si intunericul.

      Comentariul lui Mirel Axinte nu e de ieri. SI a fost un exces declansat probabil de starea de soc.

  • Întrebarea nr. 6 bogdan

    Buna ziua,

    Va rog sa imi indicati o adresa de email sau un formular web unde pot sesiza cazuri punctuale in care oameni perfect sanatosi beneficiaza de pensii pentru handicap.
    De asemenea cazuri in care se primesc ajutoare pentru incalzire cu toate ca respectivii au stive de lemn in curte (ma refer la situatii intalnite in zona rurala).

    Va multumesc

    • Sebastian Lazaroiu

      slazaroiu@mmuncii.ro

      Multumesc.

  • Întrebarea nr. 7 alin

    1. in momentul de fata fermierii isi obtin de la primar adeverinta ca NU AU TEREN pentru a primi subventii iar cand isi fac cereri la agentia de plati pentru subventii agricole acelasi primar le acorda adeverinte CA AU TEREN. Cum veti rezolva aceasta problema?.
    2. In alegerile locale viceprimarii si vicepresedintii de consilii judetene sunt alesi pe baza intelegerilor intre partide. De ce nu sunt alesi direct pe calcul proportional?. Astfel vor fi alesi cei care ocupa locul 1 si 2 pe baza votului si ar fi net in favoarea pdl.

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Asa e. Problema mi-a semnalat-o un primar istet din Maramures care a decis sa faca un sistem electronic prin care sa compare declaratiile localnicilor privitoare la suprafata de teren atunci cand solicita ajutoare sociale si declaratia atunci cand solicita subventie. Si a constatat ca, intr-adevar, marimea terenului agricol comunal este variabila... Am nevoie de un sistem de cadastru bine pus la punct. In registrul cadastrului pot fi gasite suprafetele reale.
      2. Nu cred ca partidele aflate la putere ar trebui sa isi creeze avantaje de acest gen. Imi amintesc doar de felul in care PSD a modificat Constitutia in 2003 incercand sa ii asigure lui Nastase doua mandate de presedinte si o lunga guvernare. Si n-a fost pentru cine s-a potrivit....

  • Întrebarea nr. 8 adina

    1. I-ati cerut demisia lui Bleen?

    2. Veti mai scrie pe blogary dupa tot ce s a intamplat?

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Am avut o discutie azi cu Mirel Axinte. Stie ca a gresit.Regreta. A spus-o si public. Linsajul mediatic pe care l-am vazut aseara la Realitatea TV m-a dezgustat profund. Probabil nu doar pe mine. Ma uitam cine sunt cei care il judeca pe Mirel Axinte si ii cer demisia. Un popa politician cu sutana de securist si o haita de hiene platite de PSD sa minta in fiecare seara la televizor. Daca Striblea, Dragotescu, Cretulescu sunt indreptatiti sa ridice piatra impotriva lui Mirel Axinte, atunci cred ca nu mai e nimic de zis. Ei comit fapte mult mai grave in fiecare seara in direct la televizor. Si nu ii pedepseste nimeni. Sunt chiar recompensati. Raspunsul e nu. Nu il voi demite. A gresit, a invatat lectia, end of story.
      2. Scriu din cand in cand pe blogary. E un blog viu tinut in viata de oameni cu convingeri liberale. Comentariile sunt uneori mai colorate. Asa e in spatiu virtual. Mai putina ipocrizie decat in studiourile de televiziune unde se aduna inteleptii poporului pentru lapidarea politicienilor. Uneori nici eu nu sunt incantat ca blogary cenzureaza unele opinii diferite de ale lor sau ii alunga agresiv pe cei care sunt critici cu anumite personaje, inclusiv cu mine. Eu nu am nici o responsabilitate in felul in care este gestionat blogary. Le-am recomandat intotdeauna sa lase libere toate criticile si opiniile. Blogary ramane un spatiu virtual viu si nu voi ezit sa scriu acolo cand am ceva de spus. Mai ales ca azi se implineste un an de cand am scris ALba ca zapada. chiar acolo.

  • Întrebarea nr. 9 v

    Buna ziua dle Lazaroiu,
    in legatura cu votul din diaspora:
    doar PDL-ul are de castigat din acest proiect daca se mentine votul uninominal compensat (psd si pnl nu au sustinatori acolo, iar partidele mici, chiar daca-si pastreaza alegatorii, vor cadea sub pragul de intrare in parlament).
    In aceste conditii credeti ca este posibila realizarea acestuia?

    • Sebastian Lazaroiu

      Ieri am participat la o discutie cu reprezentatii din coalitie pe legile electorale. DIn discutie a reiesit clar ca nimeni nu isi mai doreste actuala forma a votului uninominal compensat.

  • Întrebarea nr. 10 luca

    va accepta usl comasarea alegerilor? daca nu, se poate face si fara ei?

    • Sebastian Lazaroiu

      USL parea a fi de acord initial cu impingerea alegerilor locale odata cu alegerile parlamentare. Pe urma s-au razgandit. Am inteles si de ce. PSD era de fapt de acord cu aceasta omasare a alegerilor. PNL s-a gandit de doua ori si si-a dat seama ca au un mare dezavantaj. Pentru PNL scrutinul local in iunie era testul viabilitatii USL. Daca poate sau nu sa ia 50% plus unu. In cazul in care n-ar fi luat PNL ar fi batut probabil pe la alte usi sau s-ar fi decis sa isi (re) ia soarta in maini. Comasand alegerile PNL va trai intr-o incertitudine. Nu are decat un singur glont de tras. PSD-ului ii convine comasarea alegerilor pentru ca pana in noiembrie nu vor exista decat sondajele optimiste cu 66%, drogul pe care social-democratii il administreaza zilnic liberalilor angoasati.

  • Întrebarea nr. 11 onciul august

    ce parere aveti de evaziunea fiscala generata de legea nr. 52/2011?(a zilierilor)

    • Sebastian Lazaroiu

      Da, legea zilierilor poate crea probleme. In sensul ca unii se pot indrepta de la contracte pe perioada determinata la registrul cu zilieri unde platesc doar impozitul de 16%. Solutia ramane controlul. Legea specifica foarte clar ce inseamna zilier. Am cerut Inspectiei Muncii sa verifice la sfarsitul acestei veri ce s-a intamplat cu contractele noi inchise dupa o luna si transformate in registru de zilieri. Zilierii nu pot avea acest statut mai multe de 90 de zile.

  • Întrebarea nr. 12 Doktor

    O familie formata din 3 persoane care are un venit total de 5000 lei dar rate lunare la banci de 3000 lei in ce categorie se incadreaza?
    Stiti bine gradul de indatorare a populatiei!
    Acest lucru este luat vreodata in calcul?

    • Sebastian Lazaroiu

      Daca statul roman ar lua in considerare si cheltuielile. nu doar veniturile populatiei, atunci cand decide sa acorde ajutoare sociale de orice tip, va imaginati ca toti romanii ar beneficia de ajutoare sociale? Cred ca administrarea bugetului de familie este in responsabilitatea individului si familiei, nu a statului.

  • Întrebarea nr. 13 Alex

    1. Cat de mare este diferenta intre costurile gigacaloriei la un CET modernizat si la un CET "gaura neagra"? Puteti da exemple ale unor astfel de CET-uri in functie de oras si apartenenta politica a primarilor?

    2. Care era sursa fondurilor din care plateau primariile subventia si ajutorul pentru incalzire si ce se va intampla de acum inainte? Puteti explica diferentiind intre bugetul local si bugetul de stat?

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Media gigacaloriei nesubventionate este undeva la 300 RON. In unele localitati din tara Gcal poate ajunge si la 500 RON. De obicei, cu cat Gcal e mai mare cu atat investitiile si eforturile de modernizare ale autoritatilor locale au fost mai mici. CET-urile sunt adevarate gauri negre. A le subventiona in continuare inseamna risipa de bani fara nici un efect. Sunt multe orase mari in aceasta situatie. Din statistica pe care am facut-o pe localitatile cu ineficienta mare a CET-urilor 70% sunt conduse de primari PSD si PNL.
      2. Pana acum primariile plateau subventia din bugetul local. Bugetul de stat mai acoperea si el o parte din pretul Gcal. anul trecut, de ex., 700 milioane veneau ca subventie a pretului din bugetul local si 350 milioane din bugetul de stat. Din calculele noastre cu doar jumatate din banii cheltuiti anul trecut ca subventie si ajutor de incalzire se poate extinde grupul celor vulnerabili de la 200000 la 330000, iar acestia ar putea plati factura la fel ca anul trecut. Mai ramane ca primarii sa ia o decizie in acest sens. Guvernul a decis deja. Retrage subventia si plateste doar ajutoare de incalzire catre cei mai vulnerabili. Subventia merge la CET-uri ajutoarele de incalzire merg la oameni.

  • Întrebarea nr. 14 tt

    Pozitia Presedinte & Guvern relativ la proiectul Rosia Montana este aproape nenuantat pentru, desi argumentele pe care se bate toba, cele de ordin financiar (lasandu-le laoparte pe cele de mediu) sunt derizorii, nu prea se castiga mare lucru. Care este pozitia dvs argumentata? Eu percep sustinerea asta ca o scurgere majora de voturi; eu de ex nu voi mai vota PDL daca se demareaza acest proiect, probabil va fi prima absenta de la vot

    • Sebastian Lazaroiu

      Argumentul este ca avem bogatii pe care nu le exploatam si care ne-ar ajuta enorm intr-o lume dominata de incertitudine financiara. Ma intreb daca in viitorul apropiat statele vor mai putea tipari hartie (bani) la discretie? Ma tem ca nu. Argumentele contra vin din partea ecologistilor si ele trebuie luate in considerare. Impactul asupra mediului este important. Nu cand se ajunge la extremism. Daca imi amintesc bine acum vreo doua saptamani niste naturisti au incendiat 300 de hectare din delta pe la plaja din Corbu. Banuiesc ca aceiasi s-au dus a doua zi sa se legcu lanturi la Rosia Montana. Parca e prea multa ipocrizie, nu credeti?

  • Întrebarea nr. 15 denvarel

    "Au fost nişte declaraţii nefericite. Am văzut declaraţiile lui, am înţeles că le-a scris chiar după momentul în care s-a petrecut incidentul respectiv. Era într-o stare de şoc. Înţeleg că şi el regretă că a făcut acele declaraţii. Vorbim totuşi despre o sinucidere, o chestiue care cred că impresionează pe toată lumea. Omul a recunoscut că a greşit. Acum nu ştiu dacă e cazul să se sinucidă şi el pentru asta. Când eşti în poziţia de consilier al ministrului, sigur că trebuie să te abţii. Dar repet, e o chestiune până la urmă umană, n-o să-i cer să se sinucidă lui Mirel Axinte"
    Realitatea v-a bagat deja in defensiva datorita slabiciunii unui membru al echipei dumneavoastra. Merita ramanerea in defensiva? Sunteti lider sau sef de echipa?

    • Sebastian Lazaroiu

      Eu nu o sa mi abandonez oamenii pentru ca asa vrea nu stiu ce post de televiziune. Oamenii au dreptul sa greseasca o data. Consilierii pe care i-am ales imi sunt utili. SI sunt de incredere.

  • Întrebarea nr. 16 lex

    Ce sens are ca ITM sa solicite FISA MEDICALA la angajare - daca acest documen este o formalitate - in realitate nu se fac analize, si acest documen se elibereaza contra unei taxe.

    • Sebastian Lazaroiu

      documentul are sens. faptul ca in realitate nu se fac analize e problema. Controlul e solutia

  • Întrebarea nr. 17 omucu

    De ce e nevoie de ajutoare de incalzire? nu ar fi mai simplu ca ajutoarele sociale sa se acorde doar celor care au cu adevarat nevoie si sa nu mai avem tot felul de minciuni cum ar fi "ajutorul pentru lemne", toate ajutoarele in plus necesita o gramada de angajati pentru administrarea lor.
    Considerati justificate ajutoarele sociale(de orice fel, fie ca sunt de incalzire sau altele) in cazul proprietarilor? Nu mi se pare normal ca oameni care au apartamente de 50.000 euro sa aiba nevoie de banii colectati la buget pentru plata intretinerii, din banii obtinuti din vanzarea apartamentelor pot trai o bucata buna de timp fara ajutorul statului, timp in care statul poate folosi banii economisiti pentru crearea unor conditii mai bune pentru actualii si potentialii angajatori.

    • Sebastian Lazaroiu

      AVeti dreptate. De la anul vom comasa cele 54de prestatii sociale actuale in doar 9.

      De exemplu ajutorul de incalzire, venitul minim garantat si alocatia de sprijin familial vor fi comasate intr-un singur "pachet" Venitul minim de insertie.

  • Întrebarea nr. 18 Mircea-bv

    Buna ziua d-le Ministru.Va intreb: considerati ca daca o familie care are un autoturism mai nou de 10 ani,(ex.2002,de mic litraj)dar care se incadreaza in plafoanele date de proiectul dvs referitor la ajutoarele de incalzire,este o familie bogata?(chiar daca castiga lunar<786 ron /membru)

    • Sebastian Lazaroiu

      In general bunurile de pe lista care exclude beneficiarii de ajutoare sunt bunuri care pot genera venituri suplimentare familiei.

  • Întrebarea nr. 19 Alexandra

    Ce se intampla in urmatoarea situatie? O familie a beneficiat si beneficiaza si in continuare de ajutor, dar nu si-a platit taxele nici impozitele si nici macar factura la incalzire (desi a avut ajutor). Daca in decurs de 3 ani , timp in care nu s-au platit restantele, administratorul nu a actionat in judecata familia respectiva pentru neplata, datoria se prescrie.
    Ar trebui facuta o verificare mai serioasa a celor care benificiaza de ajutor si felul in care isi achita facturile subventionate de stat. Si o verificare a asociatiilor de proprietari, pentru ca de fapt, nu se face.

    • Sebastian Lazaroiu

      Primariile pot include si astfel de criterii de eligibilitate.

  • Întrebarea nr. 20 daniel

    Care sunt proiectele de la minister pe care le priorizaţi în viitorul imediat?

    • Sebastian Lazaroiu

      1. Legea asistentei sociale
      2. Intarirea inspectiei sociale
      3. Baza de date unica ce permite controlul si fundamentarea politicilor publice

  • Întrebarea nr. 21 Anti A1 A2 A3 si A4

    Nu considerati ca ar trebui sa fie OBLIGATORIE eliminarea subventiilor la pretul gigacaloriei, intrucat reprezinta o discriminare intre cetatenii aceluiasi oras? Adica, daca sunt bransat la RADET (de exemplu, fiind din Bucuresti) beneficiez de ajutor din partea statului/primariei sub forma subventiei pretului gigacaloriei, indiferent de venitul meu, iar daca ma incalzesc cu gaze sau cu lemne nu mai beneficiez de nicio subventie. Eu personal ma consider un bucurestean discriminat de catre primarie (am centrala proprie), mai ales ca mai platesc si cota parte pentru "caldura" pe care o degaja tevile care-mi trec fortat prin casa.

    • Sebastian Lazaroiu

      e corect. subventionam ineficienta CET-urilor. AJutoarele de incalzire se acorda tuturor celor care utilizeaza solutii de incalzire rezonabile: termie, gaze, lemne.









6618 vizualizari

  • comasarea alegerilor (Luni, 29 august 2011, 23:53)

    Dan [anonim]

    primar de sector, primar general, presedinte consiliu judetean, consiliu local, consiliu general, deputat, senator
    Nu credeti ca sunt cam multe alegeri de facut intr-o singura zi ?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:01)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Dan

      Probabil ca sunt multe alegeri pe care cetateanul trebuie sa le faca intr-o singura zi. Dar acesta pare a fi singurul dezavantaj. Pe de alta parte cand merge la supermarket cetateanul trebuie sa aleaga intre mai multe marci de branza, mai multe marci de masline, de paine, s.a.m.d. Nu am auzit pe nimeni sa se planga de asta. O sa spuneti ca oamenii cand merg in supermarket stiu deja ce marca vor. Dar asta nu e diferit de alegerea politica. Efectul este ca probabil vor veni la vot cei care sunt deja hotarati, care au o preferinta.Cred ca sunt mai multe avantaje ale comasarii. Pentru mine cel mai important cred ca este acela ca se castiga timp pentru realizarea reorganizarii administrativ-teritoriale.
  • CAS (Marţi, 30 august 2011, 0:41)

    Pensionar roman cu domiciliul in strainatate [anonim]

    Dle Ministru,

    Profit de ocazie ca sa va rog sa ma lamuriti in urmatoarea problema:
    - in aprilie 2011 am venit in Romania sa am grija de fratele meu, pensionar la limita de virsta, care avea probleme de sanatate. Mergind cu el la doctorul lui de familie am dorit sa fiu luata in evidenta ca sa am o oarecare protectie in cazul in care as fi fost muscata de vreun maidanez sau accidentata pe trotoar de cei care isi parcheaza masinile pe putinele locuri destinate NUMAI pietonilor (mentionez ca mi se retine lunar 5,5% din pensia care mi se cuvine contributie pentru asigurare medicala). Doctorita respectiva m-a refuzat politicos motivind ca nu am domiciliul in Romania.
    Am aflat ca totul e legal si ca a fost emis Ordinul comun 1285/437 din 8 aprilie 2011 care reglementeaza situatia prin completarea unei declaratii pe proprie raspundere prin care pensionarul ui roman cu domiciliul in strainatate nu mai trebuie sa is se opreasca cei 5.5% din pensie care reprezinta contributia CASS.
    Mentionez ca in Mai 2011 am depus la casa de pensii sector 1 aceasta Declaratie pe propria raspundere si desi suntem la sfirsitul lunii August pensia imi soseste in continuare diminuata ilegal cu 5.5%.
    Va aduc la cunostinta ca am fscut demersuri la CNPAS din strada Latina, /a CNPAS a municipiului Bucuresti, din cCalea Vitan, la Casa de pePensii a sect. 1 din Bd. Lacul Tei precum si la CNASs din strada Serg. Matei Dumitru si spre marea mea surprindere NIMENI nu stia , nu auzise, sau nu vroia sa dea relatii legate de aplicarea acestui ordin.

    Intrebarea mea este:

    Cum as putea rezolva aceasta problema? Recuperarea sumelor oprite pina acum ilegal mi s-a spus ca se poate face numai prin Tribunal.
    Mi se pare absolut anormal ca platind o suma ca premium pentru asigurare medicala sa nu am dreptul sa beneficiez de servicii medicale in caz de necesitate.
    Va multumesc pentru lamurire.
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:03)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Pensionar roman cu domiciliul in strainatate

      Inteleg ca este vorba de inertia birocratilor. Daca imi trimiteti numarul dosarului ma voi interesa ce s-a intamplat.
  • ajutoare de incalzire (Marţi, 30 august 2011, 1:33)

    Ion [anonim]

    Locuiesc singur intr-o garsoniera care nu este legata la incalzire centrala si nici la gaze. Salariul meu net este fluctuant intre 900 si 1100 RON, am si bonuri de hrana. Ma incalzesc iarna cu calorifer electric, iar vara am aer conditionat. Ma incadrez in prevederile legii? Daca da, atunci pot afla cuantumul?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:44)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion

      Incalzirea bazata pe energie electrica nu este inclusa in aceasta lege. Doar trei categorii sunt: termie, gaze si combustibili/lemne. Cred ca incalzirea bazata pe curent electric nu e tocmai cea mai eficienta. Probabil chiar mai ineficienta decat cea furnizata de CET. Nu vreau sa fiu ironic dar solutiile de incalzire sunt decizii ale familiilor. Daca o familie decide sa isi contruiasca o mica centrala nucleara cu care sa se incalzeasca in apartament nu stiu daca statul e obligat sa acopere din costuri. Incercati forme mai eficiente de incalzire.
  • Alba ca Zapada (Marţi, 30 august 2011, 4:41)

    Tavi [anonim]

    Domnule Ministru,

    1) Pana la urma, veti fi chiar dumneavoastra cel care va crea noul partid 'Alba ca Zapada' ? Nu exista pericolul de a lua voturi de la PDL si nu de la PNL?

    2) Exista vointa in Parlament pentru impunerea votului uninominal pur, fara compensare, asa cum au dorit cei care au votat la referendum? Vom avea un singur tur, doua, sau poate colegii binominale?

    Va multumesc,

    tavi
  • Neconcordante!! (Marţi, 30 august 2011, 5:02)

    stelian [anonim]

    ARTICOLUL 16
    (1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.

    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.

    De ce nu primesc toti romanii care se incadreaza in acele plaje de venit ajutoare de incalzire?
    Pentru ca asta zice Constitutia din care v-am citat.
    Eu o completez cu citatul din Orwell, "Ferma animalelor"- anticipind raspunsul: pentru ca UNII SUNT MAI EGALI DECIT ALTII.

    Subliniez ca nu-s de acord cu procedura aleasa. Inseamna ca salariul minim nu asigura minimul de trai necesar.
    Caldura nu trebuie sa mai fie produs electoral.
    Presedintele recent a declarat: Romania are 4,9 mil pensionari, 4,3 milioane salariati. Pe unde e diferenta pina la cele vreo 17 milioande de romani cu drept de vot de pe listele electorale?
  • vom avea vreodata un sistem echitabil de pensii??? (Marţi, 30 august 2011, 7:18)

    gigi n [anonim]

    Buna ziua,domnule Lazaroiu.V-as ruga sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari:
    1.Cand considerati ca se va face ordine in haosul pensionărilor anticipate,in special a celor pe motive medicale?
    2.Doriti-sau puteti(?)-sa impuneti recalcularea pensiilor profitorilor gen ofiteri de armata,militieni/politisti,securisti,parlamentari conform modului de calcul utilizat pentru...muritorii de rand si daca da,cand?
    Va multumesc si va doresc succes!
  • subventia pentru caldura (Marţi, 30 august 2011, 8:21)

    Florea Anca [anonim]

    Am un salariu de 2500 lei si doi copii. Nu ma incadrez in baremul pt incalzire. Sunt multi in situatia mea. Restantele vor creste. NU credeti ca veti pierde mai mult prin majorarea facturii pe care oamenii n-o vor putea plati? Cand sumele restante vor fi foarte mari, lucru care se va intampla foarte repede, veti opri caldura. Asta inseamna reducerea activitatii RADET. De unde veti recupera sumele restante? Multumesc,
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:58)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Florea Anca

      SOlutia de a da in continuare subventii era clar un drum inchis. Bani care finantau ineficienta. AJutoarele dirijate catre cei vulnerabili sunt solutia. Ele fac factura suportabila. Cine sa primeasca ajutoarele? Nu pot primi toti ajutoare sociale. Daca ar primi toti ne-am intoarce veseli in comunism.
  • Domnule Ministru, (Marţi, 30 august 2011, 8:22)

    Tudor bugetar [anonim]

    aveti vre-o situatie statistica din care sa reiasa costul mediu anual per apartament 2 camere sa zicem in Buc, Cta, Cluj, Brasov, Arad, Iasi ? Sincer as vrea sa stiu de ce cei din sistemul centralizat primesc subventii la incalzire. Eu (sotia si un copil) stam intr-un apartam de 2 camere si nu am platit niciodata mai mult de 163 lei gaz pe luna de iarna, cu centrala proprie. Si in plus acolo se mai da subventie prin Primarie prin subventionarea gigacaloriei.
  • 1.De ce discriminati (Marţi, 30 august 2011, 8:28)

    ploiesteanu [utilizator]

    persoanele cu un venit mediu lunar de, (de exemplu), 800 lei fata de cele cu un venit mediu de 750 lei, primele, in urma ajutorului primit, depasind ca venit prima categorie ? Persoana cu 800 lei lunar o considerati ca putand face fata costurilor de intretinere pe timpul iernii ?
    2. Odata cu debransarea masiva care se va produce, pe criterii strict economice, centrala de apartament devenind mult mai rentabila, nu veti lovi chiar persoanele in aparenta protejate, ca urmare a maririi costurilor apei incalzite repartizate la din ce in ce la mai putini locatari (rentabilizare scazuta) sau chiar a desfintarii sistemului centralizat ca urmare a intrarii in faliment ?
    Multumesc anticipat pentru raspunsuri
  • Alba ca Zapada si Mirel la Sinaia (Marţi, 30 august 2011, 8:50)

    CitizenP. [anonim]

    Buna ziua, domnule ministru. Doua intrebari vreau sa va adresez:

    1. Acum citeva zile cineva din PSD declara pentru Mediafax: "Nu avem cum să ne luptăm decât să încercăm să exploatăm nemulţumirea electoratului mai cultivat şi mai informat. Va trebui să avem o strategie specială în acest sens".

    Dumnoavoastra credeti ca, in orizontul alegerilor din 2012, trebuie o strategie de raspuns la ce planifica USL-ul?

    2. Astazi se implineste fix un an de la lansarea conceptului de Alba ca Zapada. Scriati pe Blogary atunci: "Unele texte, cum e cel de faţă, vor fi pentru iniţiaţi. Pentru neiniţiaţi întotdeauna lucrurile se dezvăluie în timp".

    Comentariul lui Mirel de ieri si intreaga discutie stirnita la Realitatea despre sinuciderea de la Sinaia a fost un teaser pentru Alba ca Zapada sau o momeala pentru televiziunile care nu verifica informatiile?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:56)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CitizenP.

      E o strategie care si-a aratat deja roadele - "exploatarea nemultumirilor". USL e trecutul si intunericul.

      Comentariul lui Mirel Axinte nu e de ieri. SI a fost un exces declansat probabil de starea de soc.
  • adresa sesizari (Marţi, 30 august 2011, 9:04)

    bogdan [anonim]

    Buna ziua,

    Va rog sa imi indicati o adresa de email sau un formular web unde pot sesiza cazuri punctuale in care oameni perfect sanatosi beneficiaza de pensii pentru handicap.
    De asemenea cazuri in care se primesc ajutoare pentru incalzire cu toate ca respectivii au stive de lemn in curte (ma refer la situatii intalnite in zona rurala).

    Va multumesc
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:40)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui bogdan

      slazaroiu@mmuncii.ro

      Multumesc.
  • criterii de acordare (Marţi, 30 august 2011, 9:16)

    Tom Macaragiu [anonim]

    Buna ziua,
    Domnule Lazaroiu, faceti parte dintr-un guvern de stanga sau de dreapta? Intreb aceasta intrucat noua metodologie de acordare a ajutoarelor pentru incalzire are un puternic iz socialist/populist.

    Nu credeti ca aceste ajutoare ar trebui acordate celor care au nevoie si care au contribuit de-a lungul timpului la bugetul local prin plata impozitului pe venit sau care fac o minima dovada a faptului ca vor, dar situatia economica le este potrivnica? Nu se poate ca familiile de tigani, care nu au muncit niciodata!

    In aceste conditii nu va este teama ca veti fi suspectat de faptul ca implementati o politica sociala care vizeaza mobilizarea electorala a `celor care au nevoie`?

    Veti infiinta un nou partit care sa erodeze USL?

    Va multumesc anticipat pentru raspunsurile la obiect.
  • alegeri si subventii (Marţi, 30 august 2011, 9:28)

    alin [anonim]

    1. in momentul de fata fermierii isi obtin de la primar adeverinta ca NU AU TEREN pentru a primi subventii iar cand isi fac cereri la agentia de plati pentru subventii agricole acelasi primar le acorda adeverinte CA AU TEREN. Cum veti rezolva aceasta problema?.
    2. In alegerile locale viceprimarii si vicepresedintii de consilii judetene sunt alesi pe baza intelegerilor intre partide. De ce nu sunt alesi direct pe calcul proportional?. Astfel vor fi alesi cei care ocupa locul 1 si 2 pe baza votului si ar fi net in favoarea pdl.
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:30)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui alin

      1. Asa e. Problema mi-a semnalat-o un primar istet din Maramures care a decis sa faca un sistem electronic prin care sa compare declaratiile localnicilor privitoare la suprafata de teren atunci cand solicita ajutoare sociale si declaratia atunci cand solicita subventie. Si a constatat ca, intr-adevar, marimea terenului agricol comunal este variabila... Am nevoie de un sistem de cadastru bine pus la punct. In registrul cadastrului pot fi gasite suprafetele reale.
      2. Nu cred ca partidele aflate la putere ar trebui sa isi creeze avantaje de acest gen. Imi amintesc doar de felul in care PSD a modificat Constitutia in 2003 incercand sa ii asigure lui Nastase doua mandate de presedinte si o lunga guvernare. Si n-a fost pentru cine s-a potrivit....
  • despre domnul Axinte (Marţi, 30 august 2011, 9:53)

    gimini [utilizator]

    Buna ziua,

    Va rog sa ne expuneti motivele care au justificat numirea pe un post de consilier a domnului Axinte.
  • blogary (Marţi, 30 august 2011, 10:07)

    adina [anonim]

    1. I-ati cerut demisia lui Bleen?

    2. Veti mai scrie pe blogary dupa tot ce s a intamplat?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:40)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adina

      1. Am avut o discutie azi cu Mirel Axinte. Stie ca a gresit.Regreta. A spus-o si public. Linsajul mediatic pe care l-am vazut aseara la Realitatea TV m-a dezgustat profund. Probabil nu doar pe mine. Ma uitam cine sunt cei care il judeca pe Mirel Axinte si ii cer demisia. Un popa politician cu sutana de securist si o haita de hiene platite de PSD sa minta in fiecare seara la televizor. Daca Striblea, Dragotescu, Cretulescu sunt indreptatiti sa ridice piatra impotriva lui Mirel Axinte, atunci cred ca nu mai e nimic de zis. Ei comit fapte mult mai grave in fiecare seara in direct la televizor. Si nu ii pedepseste nimeni. Sunt chiar recompensati. Raspunsul e nu. Nu il voi demite. A gresit, a invatat lectia, end of story.
      2. Scriu din cand in cand pe blogary. E un blog viu tinut in viata de oameni cu convingeri liberale. Comentariile sunt uneori mai colorate. Asa e in spatiu virtual. Mai putina ipocrizie decat in studiourile de televiziune unde se aduna inteleptii poporului pentru lapidarea politicienilor. Uneori nici eu nu sunt incantat ca blogary cenzureaza unele opinii diferite de ale lor sau ii alunga agresiv pe cei care sunt critici cu anumite personaje, inclusiv cu mine. Eu nu am nici o responsabilitate in felul in care este gestionat blogary. Le-am recomandat intotdeauna sa lase libere toate criticile si opiniile. Blogary ramane un spatiu virtual viu si nu voi ezit sa scriu acolo cand am ceva de spus. Mai ales ca azi se implineste un an de cand am scris ALba ca zapada. chiar acolo.
  • _ (Marţi, 30 august 2011, 10:08)

    v [anonim]

    Buna ziua dle Lazaroiu,
    in legatura cu votul din diaspora:
    doar PDL-ul are de castigat din acest proiect daca se mentine votul uninominal compensat (psd si pnl nu au sustinatori acolo, iar partidele mici, chiar daca-si pastreaza alegatorii, vor cadea sub pragul de intrare in parlament).
    In aceste conditii credeti ca este posibila realizarea acestuia?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:25)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui v

      Ieri am participat la o discutie cu reprezentatii din coalitie pe legile electorale. DIn discutie a reiesit clar ca nimeni nu isi mai doreste actuala forma a votului uninominal compensat.
  • comasare alegeri (Marţi, 30 august 2011, 10:12)

    luca [anonim]

    va accepta usl comasarea alegerilor? daca nu, se poate face si fara ei?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:21)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui luca

      USL parea a fi de acord initial cu impingerea alegerilor locale odata cu alegerile parlamentare. Pe urma s-au razgandit. Am inteles si de ce. PSD era de fapt de acord cu aceasta omasare a alegerilor. PNL s-a gandit de doua ori si si-a dat seama ca au un mare dezavantaj. Pentru PNL scrutinul local in iunie era testul viabilitatii USL. Daca poate sau nu sa ia 50% plus unu. In cazul in care n-ar fi luat PNL ar fi batut probabil pe la alte usi sau s-ar fi decis sa isi (re) ia soarta in maini. Comasand alegerile PNL va trai intr-o incertitudine. Nu are decat un singur glont de tras. PSD-ului ii convine comasarea alegerilor pentru ca pana in noiembrie nu vor exista decat sondajele optimiste cu 66%, drogul pe care social-democratii il administreaza zilnic liberalilor angoasati.
  • evaziune fiscala (Marţi, 30 august 2011, 10:29)

    onciul august [anonim]

    ce parere aveti de evaziunea fiscala generata de legea nr. 52/2011?(a zilierilor)
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:23)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui onciul august

      Da, legea zilierilor poate crea probleme. In sensul ca unii se pot indrepta de la contracte pe perioada determinata la registrul cu zilieri unde platesc doar impozitul de 16%. Solutia ramane controlul. Legea specifica foarte clar ce inseamna zilier. Am cerut Inspectiei Muncii sa verifice la sfarsitul acestei veri ce s-a intamplat cu contractele noi inchise dupa o luna si transformate in registru de zilieri. Zilierii nu pot avea acest statut mai multe de 90 de zile.
  • pensii private (Marţi, 30 august 2011, 10:30)

    DG [anonim]

    Stimate domnule ministru,

    Ministerul pe care il conduceti a imbratisat in ultimii ani o abordare puternic influentata de sindicate in ceea ce priveste politicile vizand sistemul de pensii private. Cel mai recent exemplu este evidentiat aici:
    http://www.sfin.ro/articol_24249/parlamentarii_au_modificat_legea_pilonului_ii_chiar_inainte_de_vacanta.html . MMFPS a contrazis un punct de vedere anterior al Guvernului si chiar unul al Ministerului de Finante, promovand o noua reglementare pentru Pilonul II care creste costurile si reduce eficienta pe termen lung a sistemului.
    Ca urmare, va adresez doua intrebari:
    1) Veti face ceva pentru a remedia aceasta abordare a Ministerului si a convinge parlamentarii coalitiei din care faceti parte sa voteze impotriva acestei modificari legislative?
    2) In calitate de ministru, ati vorbit pina acum despre numeroase subiecte, dar niciodata despre pensiile private. Care este politica dvs. personala in ceea ce priveste pensiile private?
    Multumesc,
  • Calcul plafoane (Marţi, 30 august 2011, 10:42)

    Doktor [anonim]

    O familie formata din 3 persoane care are un venit total de 5000 lei dar rate lunare la banci de 3000 lei in ce categorie se incadreaza?
    Stiti bine gradul de indatorare a populatiei!
    Acest lucru este luat vreodata in calcul?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:16)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Doktor

      Daca statul roman ar lua in considerare si cheltuielile. nu doar veniturile populatiei, atunci cand decide sa acorde ajutoare sociale de orice tip, va imaginati ca toti romanii ar beneficia de ajutoare sociale? Cred ca administrarea bugetului de familie este in responsabilitatea individului si familiei, nu a statului.
  • Buna guvernare (Marţi, 30 august 2011, 10:57)

    aura [anonim]

    1. O buna guvernare se reflecta prin cresterea nivelului de trai al celor guvernati. Indiferent la ce indicatori ne raportam, nationali sau internationali, Romania e in coada clasamentelor in toate domeniile. In acest moment, datele statistice indica ca societatea romaneasca e o societate de tip oligarhic. Unde e clasa mijlocie promisa?

    2. Stiu ca legea(probabil un abuz psd-ist) va da dreptul, dar mie ca si contribuabil nu mi se pare in regula sa platesc din taxele si impozitele mele consilieri „personali” ai decidentilor bugetari. Daca sint „personali”, ar trebui sa fie platiti din buzunarul decidentilor. Mai mult, fiind si politic, poate fi platit de catre partid. Din presa am aflat ca sint ministri care au peste 10 consilieri personali.
    Nu credeti ca un stat minimalist se poate dispensa de consilierii „personali”?
  • 1. comasare alegeri 2. plata esalonata energie (Marţi, 30 august 2011, 11:09)

    Alex [anonim]

    1. De ce nu vrea USL comasarea alegerilor locale cu cele generale? Sa fi oare si pentru ca PNL si PSD nu vor sa renunte la sansa de a candida separat in cazul in care alegerile locale le vor dovedi imposibilitatea atingerii obiectivului de 50%+1?

    2. Exista planuri pentru plata esalonata a energiei termice pe tot parcursul anului? Cand s-ar putea implementa aceasta procedura?
    Multumesc
  • referitor la declaratiile d-lui Axinte (Marţi, 30 august 2011, 11:12)

    victor [anonim]

    Declaratiile d-lui Axinte referitoare la sinuciderea unei persoane, declaratii facute pe un blog accesibil publicului (deci in public) sunt - atat ca substanta cat si ca exprimare - incompatibile cu politica unui stat modern si responsabil fata de cetatenii sai si fata de viata umana in general. In tarile civilizate la care ne raportam permanent (SUA/Canada, vestul Europei, Japonia) respectivul si-ar fi cerut scuze public si ar fi urmat probabil si o demisie. Dvs. ce parere aveti fata de aceasta situatie? In ce masura aceste comentarii ale unui inalt functionar public- repet postate pe un site public (aici nu exista loc de interpretari) - reprezinta pozitia Statului Roman fata de viata cetatenilor sai? Ce se intentioneaza pentru a corecta sau lamuri aceasta situatie?
  • Prezidentiale 2014 (Marţi, 30 august 2011, 11:18)

    Cami [anonim]

    Dle Lazaroiu, va consider cel mai bun politician al momentului ( dl Basescu nu intra in calcul), vorbesc despre un politician al generatiei tinere, care sa duca mai departe reformele pentru Romania, pe care le-a inceput Presedintele Basescu. Inteligenta dvs trece sticla. V-am remarcat de cind erati Consilier Prezidential. Intotdeauna mi-a placut sa va ascult. Este clar dupa 5 minute de discurs, ca merita sa fiti ascultat, ca aveti ce spune si ca ramii cu ceva dupa. Se vede clar, cum cei mai aprigi ziaristi n-au argumente in fata dvs si chiar au un fel de teama sa se contrazica cu dvs. Cred ca dvs sunteti intelectualul asteptat. Cred ca dvs sunteti un al doilea Basescu, dar in alt stil. V-am spus toate astea in ideea de a va intreba daca nu va ginditi sa candidati la presedentie in 2014 ? Daca Da, eu va votez.! Si mai cred ca toata Diaspora va va vota. Cu deosebita stima,
  • pret gigacalorie/ fonduri subventii vs ajutoare (Marţi, 30 august 2011, 11:27)

    Alex [anonim]

    1. Cat de mare este diferenta intre costurile gigacaloriei la un CET modernizat si la un CET "gaura neagra"? Puteti da exemple ale unor astfel de CET-uri in functie de oras si apartenenta politica a primarilor?

    2. Care era sursa fondurilor din care plateau primariile subventia si ajutorul pentru incalzire si ce se va intampla de acum inainte? Puteti explica diferentiind intre bugetul local si bugetul de stat?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:13)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alex

      1. Media gigacaloriei nesubventionate este undeva la 300 RON. In unele localitati din tara Gcal poate ajunge si la 500 RON. De obicei, cu cat Gcal e mai mare cu atat investitiile si eforturile de modernizare ale autoritatilor locale au fost mai mici. CET-urile sunt adevarate gauri negre. A le subventiona in continuare inseamna risipa de bani fara nici un efect. Sunt multe orase mari in aceasta situatie. Din statistica pe care am facut-o pe localitatile cu ineficienta mare a CET-urilor 70% sunt conduse de primari PSD si PNL.
      2. Pana acum primariile plateau subventia din bugetul local. Bugetul de stat mai acoperea si el o parte din pretul Gcal. anul trecut, de ex., 700 milioane veneau ca subventie a pretului din bugetul local si 350 milioane din bugetul de stat. Din calculele noastre cu doar jumatate din banii cheltuiti anul trecut ca subventie si ajutor de incalzire se poate extinde grupul celor vulnerabili de la 200000 la 330000, iar acestia ar putea plati factura la fel ca anul trecut. Mai ramane ca primarii sa ia o decizie in acest sens. Guvernul a decis deja. Retrage subventia si plateste doar ajutoare de incalzire catre cei mai vulnerabili. Subventia merge la CET-uri ajutoarele de incalzire merg la oameni.
  • Pozitie (Marţi, 30 august 2011, 11:30)

    tt [anonim]

    Pozitia Presedinte & Guvern relativ la proiectul Rosia Montana este aproape nenuantat pentru, desi argumentele pe care se bate toba, cele de ordin financiar (lasandu-le laoparte pe cele de mediu) sunt derizorii, nu prea se castiga mare lucru. Care este pozitia dvs argumentata? Eu percep sustinerea asta ca o scurgere majora de voturi; eu de ex nu voi mai vota PDL daca se demareaza acest proiect, probabil va fi prima absenta de la vot
    • a (Marţi, 30 august 2011, 13:05)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui tt

      Argumentul este ca avem bogatii pe care nu le exploatam si care ne-ar ajuta enorm intr-o lume dominata de incertitudine financiara. Ma intreb daca in viitorul apropiat statele vor mai putea tipari hartie (bani) la discretie? Ma tem ca nu. Argumentele contra vin din partea ecologistilor si ele trebuie luate in considerare. Impactul asupra mediului este important. Nu cand se ajunge la extremism. Daca imi amintesc bine acum vreo doua saptamani niste naturisti au incendiat 300 de hectare din delta pe la plaja din Corbu. Banuiesc ca aceiasi s-au dus a doua zi sa se legcu lanturi la Rosia Montana. Parca e prea multa ipocrizie, nu credeti?
  • CAS (Marţi, 30 august 2011, 11:30)

    un alt pensionar roman din Diaspora [anonim]

    Buna ziua D-le Ministru.Pentru ca am impresia ca ma aflu intr-un dialog al surzilor,as dori o lamurire:Traiesc,de 12 ani ,in Germania,muncesc aici,deci platesc asigurare medicala,substantiala.In tot acest timp,nu am apelat ,niciodata ,la vreun serviciu medical,in Romnia si totusi,platesc CAS.Puteti sa-mi spuneti daca se intreprinde ceva ,pentru stoparea acestei excrocherii?Am intreprins tot felul de interventii,dar ,degeaba.
  • Unde-i subventia? (Marţi, 30 august 2011, 11:45)

    ictin [anonim]

    Practic asta e intrebarea mea principala. Unde-i subventia? Adica subventia se da pentru populatie sau pentru a mai fura niste bani legali. Sa va fac un calcul simplu in Bucuresti. Un coleg care sta in bloc debransat si are centrala termica de apartament a platit maim 200 de lei iarna trecuta pe incalzire. Eu, care am un apartament identic, dar pe RADET am platit 300 de lei, asta in conditiile in care teoretic platesc doar o treime din pretul "real", restul e subventie. Deci, la RADET, care produce in sistem de cogenerare (deci teoretic mai ieftin), costa de 4 ori mai mult. Datorita unui ordin guvernamental, eu nu am voie sa ma debrasez de la RADET, deci cu ocazia eliminarii "subventiilor" sunt obligat sa platesc de 4 ori mai scump caldura.
    Din calcul rezulta ca pt. un aparament de 3 camere sunt cam 500 de (ca o medie) lei pe luna "subventii" si deci intr-un an sunt cam 2000 de lei. Nu e mai simplu sa inchideti CET-urile si sa dati subventie de instalare de centrala termica de apartament? Mai ales ca luand in considerere costul sun si mai ecologice. Pentru ca eu altegel cu vad lucrurile: ori se fura pe rupte ori polueaza in ultimul hal. Altfel nu are cum sa fie caldura asa de scumpa.
    Si a doua problema cu pragul. Din cate am inteles pragul este de 784 de lei pe membru de familie. Buun. Dar dupa cum v-am calculat caldura pentru 2 camere ajunge cam la 900 de lei. Ce faceti cu un om care sa zicem traieste singur si are un venit de 800 de lei?
  • Pensionarii si pensia (Marţi, 30 august 2011, 11:59)

    mandatar [anonim]

    V-ati gandat d-le ministru sa separati apele in sistemul public de pensii? Adica, fondul separat pentru cei care au muncit si cotizat legal, separat fondul pentru agricultori, separat fondul pentru ”asistati” si separat pentru cei cu statut special (armata, politia, justitia, etc). Nu de alta, dar singurii beneficiari de drept al fondului de pensii sunt cei care au muncit si cotizat legal, ceilalti capuseaza si dezechilibreaza acest sistem. Si sa va dau un exemplu: Muncind si cotizand peste 40 de ani, cotizand in medie echivalentul a 100 de euro pe luna, cand ajung la pensie, timp de 13 ani, cu o pensie de 300 de euro pe luna, primesc numai banii mei inapoi, fara dobanda. (pana la varsta de 78 de ani, daca-l apuc!!!). Atunci de ce trebuie sa fiu in pericolul de a nu primi sau a mi se reduce pensia???
  • Ce veti face? Ce nu veti face e alta problema (Marţi, 30 august 2011, 12:10)

    denvarel [utilizator]

    "Au fost nişte declaraţii nefericite. Am văzut declaraţiile lui, am înţeles că le-a scris chiar după momentul în care s-a petrecut incidentul respectiv. Era într-o stare de şoc. Înţeleg că şi el regretă că a făcut acele declaraţii. Vorbim totuşi despre o sinucidere, o chestiue care cred că impresionează pe toată lumea. Omul a recunoscut că a greşit. Acum nu ştiu dacă e cazul să se sinucidă şi el pentru asta. Când eşti în poziţia de consilier al ministrului, sigur că trebuie să te abţii. Dar repet, e o chestiune până la urmă umană, n-o să-i cer să se sinucidă lui Mirel Axinte"
    Realitatea v-a bagat deja in defensiva datorita slabiciunii unui membru al echipei dumneavoastra. Merita ramanerea in defensiva? Sunteti lider sau sef de echipa?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:52)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui denvarel

      Eu nu o sa mi abandonez oamenii pentru ca asa vrea nu stiu ce post de televiziune. Oamenii au dreptul sa greseasca o data. Consilierii pe care i-am ales imi sunt utili. SI sunt de incredere.
  • Contracte de muna (Marţi, 30 august 2011, 12:13)

    lex [anonim]

    Ce sens are ca ITM sa solicite FISA MEDICALA la angajare - daca acest documen este o formalitate - in realitate nu se fac analize, si acest documen se elibereaza contra unei taxe.
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:51)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui lex

      documentul are sens. faptul ca in realitate nu se fac analize e problema. Controlul e solutia
  • de ce e nevoie de ajutoare de incalzire? (Marţi, 30 august 2011, 12:21)

    omucu [anonim]

    De ce e nevoie de ajutoare de incalzire? nu ar fi mai simplu ca ajutoarele sociale sa se acorde doar celor care au cu adevarat nevoie si sa nu mai avem tot felul de minciuni cum ar fi "ajutorul pentru lemne", toate ajutoarele in plus necesita o gramada de angajati pentru administrarea lor.
    Considerati justificate ajutoarele sociale(de orice fel, fie ca sunt de incalzire sau altele) in cazul proprietarilor? Nu mi se pare normal ca oameni care au apartamente de 50.000 euro sa aiba nevoie de banii colectati la buget pentru plata intretinerii, din banii obtinuti din vanzarea apartamentelor pot trai o bucata buna de timp fara ajutorul statului, timp in care statul poate folosi banii economisiti pentru crearea unor conditii mai bune pentru actualii si potentialii angajatori.
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:50)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui omucu

      AVeti dreptate. De la anul vom comasa cele 54de prestatii sociale actuale in doar 9.

      De exemplu ajutorul de incalzire, venitul minim garantat si alocatia de sprijin familial vor fi comasate intr-un singur "pachet" Venitul minim de insertie.
  • intrebare (Marţi, 30 august 2011, 12:29)

    Mircea-bv [anonim]

    Buna ziua d-le Ministru.Va intreb: considerati ca daca o familie care are un autoturism mai nou de 10 ani,(ex.2002,de mic litraj)dar care se incadreaza in plafoanele date de proiectul dvs referitor la ajutoarele de incalzire,este o familie bogata?(chiar daca castiga lunar<786 ron /membru)
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:47)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mircea-bv

      In general bunurile de pe lista care exclude beneficiarii de ajutoare sunt bunuri care pot genera venituri suplimentare familiei.
  • ajutor incalzire (Marţi, 30 august 2011, 12:29)

    Alexandra [anonim]

    Ce se intampla in urmatoarea situatie? O familie a beneficiat si beneficiaza si in continuare de ajutor, dar nu si-a platit taxele nici impozitele si nici macar factura la incalzire (desi a avut ajutor). Daca in decurs de 3 ani , timp in care nu s-au platit restantele, administratorul nu a actionat in judecata familia respectiva pentru neplata, datoria se prescrie.
    Ar trebui facuta o verificare mai serioasa a celor care benificiaza de ajutor si felul in care isi achita facturile subventionate de stat. Si o verificare a asociatiilor de proprietari, pentru ca de fapt, nu se face.
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:47)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Alexandra

      Primariile pot include si astfel de criterii de eligibilitate.
  • Proiecte imediate (Marţi, 30 august 2011, 12:32)

    daniel [anonim]

    Care sunt proiectele de la minister pe care le priorizaţi în viitorul imediat?
    • a (Marţi, 30 august 2011, 12:48)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui daniel

      1. Legea asistentei sociale
      2. Intarirea inspectiei sociale
      3. Baza de date unica ce permite controlul si fundamentarea politicilor publice
  • Imbunatatire in cadrul minsterului!!!!! (Marţi, 30 august 2011, 12:49)

    Adinico [anonim]

    Domnule Ministru,

    Nu credeti ca ar fi oportun sa realizati o baza de date cu angajatii (asiguratii) similara cu cea de la casa de sanatate?

    In aceasta situatie multe persoane pot fi verificate si nu numai de inspectorii ITM.

    http://www.casmm.ro/?page=268#cautare_calitate_asigurat
  • subventii incalzire (Marţi, 30 august 2011, 12:55)

    Anti A1 A2 A3 si A4 [utilizator]

    Nu considerati ca ar trebui sa fie OBLIGATORIE eliminarea subventiilor la pretul gigacaloriei, intrucat reprezinta o discriminare intre cetatenii aceluiasi oras? Adica, daca sunt bransat la RADET (de exemplu, fiind din Bucuresti) beneficiez de ajutor din partea statului/primariei sub forma subventiei pretului gigacaloriei, indiferent de venitul meu, iar daca ma incalzesc cu gaze sau cu lemne nu mai beneficiez de nicio subventie. Eu personal ma consider un bucurestean discriminat de catre primarie (am centrala proprie), mai ales ca mai platesc si cota parte pentru "caldura" pe care o degaja tevile care-mi trec fortat prin casa.
    • a (Marţi, 30 august 2011, 13:01)

      Sebastian Lazaroiu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Anti A1 A2 A3 si A4

      e corect. subventionam ineficienta CET-urilor. AJutoarele de incalzire se acorda tuturor celor care utilizeaza solutii de incalzire rezonabile: termie, gaze, lemne.
  • mamica singura (Marţi, 30 august 2011, 13:10)

    mamica singura [anonim]

    Suntem 3 persoane o mama cu 2 copii minori. Facand calculul nu ne incadram in aceasta lege a ajutoarelor de incalzire (depasim un pic acest cuantum). Este din punctul meu de vedere extrem de nedrept. Din munca mea sustin o gramada de asistati dar nu pot sa-mi cresc proprii copii.
    Mamele care au ramas vaduve cu copii mici nu ar trebui sa plateasca impozite peste puterile lor.
    Ce stat este acesta care doar cere si nu se gandeste si la nevoile celor care platesc din greu taxe si impozite?
  • echitate (Marţi, 30 august 2011, 13:12)

    Anti A1 A2 A3 si A4 [utilizator]

    In cat timp estimati ca se va ajunge ca oamenii cinstiti din Romania, atati cat mai sunt ei, sa simta ca exista echitate sociala? Daca se va mai ajunge, avand in vedere ca majoritatea sistemelor de control ale statului se dovedesc ineficiente si/sau corupte. De ce nu inaspriti legile si de ce nu renuntati la jumatatile de masura? Nu se putea da o lege/ ordonanta care sa specifice ca nu se mai pot acorda subventii de la niciun buget (de stat sau local) pentru incalzire? Asa ne vom scalda in continuare in aceeasi mocirla, doar un pic mai limpede...


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri