​VIDEO Detaliile investigatiei Mita in Parlamentul European. Cum au procedat jurnalistii britanici, cum l-au angajat falsii lobbyisti pe Adrian Severin si metoda mascarii banilor

de Attila Biro     HotNews.ro
Duminică, 20 martie 2011, 22:10 Actualitate | Politic

Intr-o discutie online pe site-ul publicatiei Sunday Times, unul din jurnalistii care au realizat investigatia incognito a povestit ca publicatia detine mai multe ore de inregistrari in care Adrian Severin si ceilalti doi europarlamentari “sunt dispusi sa fie angajati pe bani pentru a modifica legislatia”. Jurnalistii sustin ca au documentat subiectul mai multe luni si ca insusi Adrian Severin le-a explicat ca sumele de bani pe care urma sa le primeasca le va “masca” sub forma de contracte de consultanta.
  • Charles Tannock, europarlamentar englez: Daca este adevarat ca ei au fost de acord sa fie platiti pentru a face amendamente la legislatie este o incalcare a legii foarte grava
  • Adrian Severin sustine ca imaginile video sunt trucate si ca se gandeste sa actioneze in instanta publicatia
  • Vezi in text cum este reglementata activitatea de lobby in Parlamentul European si initiativele din Romania
Discutie online Sunday Times
Jurnalistul Jonathan Calver a povestit in cadrul unei discutii online pe site-ul Sunday Times cum a fost realizata investigatia in cadrul careia europarlamentarul Adrian Severin s-ar fi oferit sa sustina un amendament la o directiva europeana contra unor sume de bani.
Documentam de ceva vreme  zvonurile potrivit carora membri ai Parlamentului European erau platiti de companii pentru a schimba legislatia.  Am contactat un numar de europarlamentari spunandu-le ca suntem lobbyisti care lucreaza pentru clienti dispusi sa plateasca politicieni care sa influenteze legile in timpul procedurilor de adoptare. Trei europarlamentari,  politicieni cu experienta care au detinut functii in guvernele din tarile lor,  au  inaintat amendamente la legislatia financiara pe baza intelegerii ca vor fi platiti pentru serviciul lor. Toate amendamentele erau in beneficiul mediului de afaceri si nu a consumatorului.

Jurnalistul mai povesteste ca intreaga investigatie a pornit in urma unor ponturi si ca cei trei europarlamentari au fost filmati in diverse locatii in timpul intalnirilor cu presupusii lobbyisti.

“I-am filmat in secret pe cei trei europarlamentari in timpul discutiilor in restaurante si in birouri. Avem ore de inregistrari care demonstreaza ca sunt dispusi sa fie angajati pe bani pentru a modifica legislatia. Intentia noastra nu a fost sa contribuim la euroscepticism ci, dimpotriva, la un Parlament mai bun cu reguli stricte si un sistem de monitorizare al europarlamentarilor mai bun. Regulile care ii obliga sa declare ce au sunt vagi, nu exista un watchdog care sa mentina standardele iar sanctiunile sunt patetice. Pentru incalcarea regulilor, pedeapsa pentru un europarlamentar este supendarea pentru zece zile, timp in care isi pastreaza totusi dreptul de a vota. In realitate, nimeni nu este suspendat cu adevarat”, a mai povestit Jonathan Calver.

VIDEO Adrian Severin discutand cu presupusii lobbyisti despre modificarea legislatiei si despre tariful sau


Jurnalistii de la Sunday Times noteaza ca au inceput documentarea in vara anului trecut, cand doua surse separate le-au declarat ca lobbyisti din Bruxelles platesc in mod constant europarlamentari pentru a modifica legislatia. Pentru a testa integritatea europarlamentarilor si veridicitatea informatiilor legate de platile lobbyistilor, jurnalistii de la Sunday Times au inventat o companie de lobby, dar si o companie de investitii din Rusia. Prin interemediul celor doua companii false jurnalistii au contactat 60 de europarlamentari. Dintre acestia, 14 s-au aratat interesati de propunerile asa-zisilor lobbyisti. In final, doar Adrian Severin, Zoran Thaler (Sovenia) si Ernst Strasser au intrat in dialog cu ziaristii de la Sunday Times deghizati in lobbyisti. 

"Am stabilit cu el ca va primi 100.000 de euro"

In articolul publicat de Sunday Times, jurnalistii au relatat ca prima intalnire cu Adrian Severin a avut loc la  Strasbourg unde, intr-un bar, falsii lobbyisti i-au explicat lui Severin ca vor sa il angajeze pe post de consultant pentru clientul lor si ca i se va cere si sa intervina asupra legislatiei. “Stiu de ce aveti nevoie si cred ca pot sa va ajut cu ce aveti nevoie”, le-ar fi spus Severin jurnalistilor britanici sub acoperire.

Am stabilit cu el ca va primi 100.000 de euro pe an ca sa faca parte din boardul de consultanti si urma sa participe la sase sedinte. Am mai convenit si ca va putea deconta 4000 de euro pe zi pentru munca lui in parlament”, mai noteaza publicatia engleza.

Jurnalistii sustin ca Adrian Severin le-a explicat cum va masca sumele primite. “Munca lui va fi inregistrata in declaratia financiara, dar Severin ne-a spus ca va masca suma reala mentionand doar cu cat este platit pentru fiecare intalnire. << Suma pare mai mica deoarece nu mentionezi cate intalniri ai avut pe an>>, a spus el.


Charles Tannock, europarlamentarul englez care sustine ca a colaborat cu Adrian Severin, a comentat investigatia jurnalistilor de la Sunday Times in cadrul unei discutii online pe site-ul ziarului. Intrebat daca Adrian Severin ar trebui sa urmeze exemplul colegului sau europarlamentar Ernst Strasser care a anuntat ca se retrage din politica, europarlamentarul Charles Tannock a declarat urmatoarele:

  • “Sunt convins ca situatia va fi investigata cu atentie de autoritati. Daca este adevarat ca ei au fost de acord sa fie platiti pentru a
    Charles Tanok
    face amendamente la legislatie este o incalcare a legii foarte grava in parlament iar europarlamentarii stiu asta. Este legal sa fii platit pentru consultanta sau pentru ca faci parte din boardul unei companii, dar aceste lucruri trebuie sa le declari in declaratia de interese. In mod normal, insa, nu esti platit cu sumele extraordinare mentionate si ai dreptul sa dai consultanta doar despre procedurile UE si ale Parlamentului European la modul general.
  • In opinia mea, nu este recomandat, desi este legal, sa fii platit ca si consultant intr-un domeniu care are legatura cu comitetul din care faci parte daca este unul legislativ. In cazul acesta, cei trei nu au facut parte din comitetul care a propus amendamentul. Este neobisnuit sa propui amendamente intr-un comitet din care nu faci parte desi regulile nu interzic asta. Am lucrat cu cei doi (Adrian Severnin si Zoran Thaler n.red) si intotdeanua mi-au lasat impresia ca sunt dedicati si integri. Astfel ca investigatia Sunday Times este socanta si astept investigatia oficiala in care cei doi europarlamentari sa isi prezinte punctul de vedere."
Prezent la Realitatea Tv pentru a comenta sistuatia din Libia, Adrian Severin a comentat si scandalul in care este implicat in urma publicarii articolului de catre Sunday Times: “Este vorba de o inscenare. O operatiune realizata de un jurnal de scandal care are aceasta preocupare de a submina credibilitatea PE.  Imaginile sunt montate. Este o discutie ipotetica. Toata chestiunea finala cu banii este altceva, este vorba de serviciile de consulting. Eu nu am propus nici un amendament pentru cineva. Cred ca nici un coleg de al meu ar face asa ceva.

Deja am cerut presedintelui Parlamentului European sa ia masuri legale de ordin penal impotriva lor macar si pentru faptul ca au intrat intr-o cladire publica sub identitate falsa si de asemenea pentru inregistrari neautorizate. Intrucat in Marea Britanie legislatia ar putea fi altfel, in Franta sau in Belgia aceste actiuni nu sunt acceptate de lege. Si de asemenea analizez deja cu firme de avocati posibilitatea unei urmariri pentru defaimare in Marea Britanie. Insa ceea ce eu sper si ceea ce vreau este in primul rand ca Parlamentul sa faca o investigatie interna, pentru a clarifica faptul ca nu am niciun fel de culpa in aceasta privinta.


Cum este reglementata activitatea de lobby in Parlamentul European si initiativele din Romania

  • Activitatea de lobby este reglementata destul de vag in Parlamentul European si se refera in primul rand la obligatiile grupurilor de interese prezente in Parlamentul European, si mai putin la interdictiile impuse europarlamentarilor. 
  • In Regulamentul Parlamentului European, se arata, la Articolul 9 referitor la interesele financiare ale deputaţilor, regulile de conduită şi accesul în Parlament: (1)  Parlamentul elaborează norme în materie de transparenţă privind interesele financiare ale membrilor săi, care sunt anexate la prezentul regulament (1) .
  • Anexa 1 privind "Dispoziţii de aplicare a articolului 9 alineatul (1) – transparenţa şi interesele financiare ale deputaţilor" se arata, la unul din articole: "(1) În momentul luării cuvântului în faţa Parlamentului sau a unuia dintre organele acestuia sau dacă este propus raportor, orice deputat care are un interes financiar direct în cazul aflat în discuţie trebuie să semnaleze oral acest lucru". Un alt articol prevede: "În timpul exercitării mandatului, deputaţilor le este interzis să primească orice altă donaţie sau liberalitate."
  • In Romania au existat patru tentative de a reglementa activitatea de lobby,  insa o lege in acest sens n-a fost inca adoptata. Ultimul proiect de lege a fost depus in Parlament, in 2010, de catre fostul ministru pentru IMM-uri, deputatul PSD Constantin Nita (PSD). Proiectul nu are sustinerea Guvernului Boc, a fost respins in Senat si a primit aviz negativ la Comisia pentru administratie publica din Camera Deputatilor. Vezi aici detalii despre proiectul de lege si traseul Parlamentar.
  • Activitatea de lobby, in general, este criticata pe motiv ca legalizeaza de fapt actele de coruptie si pentru caracterul netransparent al acestui tip de activitate.


Citeste mai multe despre   






















13737 vizualizari

  • +35 (35 voturi)    
    severica PSD... (Duminică, 20 martie 2011, 22:22)

    Mousaios [utilizator]

    in asteptarea spagii: ://www.hotnews.ro/hotreporter/adrian severin/2009-05-5734055-adrian-severin-isi-roade-unghiile-parlamentul-european.htm
    • +17 (17 voturi)    
      severin e mancat (Luni, 21 martie 2011, 9:23)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Mousaios

      ca prajitura la desert. si ne mai bate putin europa degetul de obrazul gros.

      reactia lui ponta: basescu asta e un nenorocit.
      reactia lui crin: nu stiu, treaba lor, nu mi-a zis nimic vantu, ne vedem diseara la antene da? va pup !!
    • +5 (5 voturi)    
      Mai terminati! (Luni, 21 martie 2011, 9:33)

      Marcu [anonim] i-a raspuns lui Mousaios

      Terminati odata cu prostiile. Nu e Severin in filmul asta, voi nu vedeti ca este Mironov toata ziua!
    • +14 (14 voturi)    
      ... (Luni, 21 martie 2011, 9:39)

      dragonfly [utilizator] i-a raspuns lui Mousaios

      daca parlamentarul austriac a avut decenta sa isi dea imediat demisisa, adrian severin are tupeul ordinar sa ii mai si dea in judecata, rusine, rusine, rusine!!!
      • +3 (3 voturi)    
        care rusine? ce e aia? (Luni, 21 martie 2011, 11:40)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui dragonfly

        Austriacul si-a dat demisia nu din decenta, ci pentru ca asa este la ei, altfel nu putea sa procedeze. Iar faptul ca Severin ne spune ca "mi-au inscenat asta pentru ca sunt un mo incomod" si ameninta sa ii dea in judecata peziaristii care l-au prins cu shpaga este tocmia pt ca ASA ESTE LA NOI - sau cel putin Adrian Severin are certitudinea ca sa o sa ii mearga, pt ca romanii sunt fraeiri si inghit orice minciuni ...
  • +44 (44 voturi)    
    mda... (Duminică, 20 martie 2011, 22:22)

    sucaa [utilizator]

    cum spuneam acum cateva ore... severin ii da in judecata pe jurnalisti. mai grav chiar, sustine ca imaginile sunt trucate :)

    doameneeee...

    uslasi, sariti, base i-a soptit noapte la ureche si severin este nevinovat. :)
    • +16 (20 voturi)    
      Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu!!! (Duminică, 20 martie 2011, 22:50)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui sucaa

      Sa-ti fie rusine Dinu Patriciu!!!
    • +24 (24 voturi)    
      da (Duminică, 20 martie 2011, 23:17)

      I [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      normal ca ii da, jurnalistii i-au promis niste bani si acuma nu ii mai dau! tu nu ai fi suparat?! :))

      I zinc iz ochei!
      • +2 (2 voturi)    
        iu ar rait! (Luni, 21 martie 2011, 11:41)

        Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui I

        Ai perfecta dreptate, are de ce sa fie suparat! El si-a tinut partea din invoiala, aia de ce nu-si respecta promisiunea, unde sunt banii?! Sigur ca ii da in judecata!
    • +27 (27 voturi)    
      Cum? (Duminică, 20 martie 2011, 23:45)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      Asta garantat goagal?
      Nu se poate?
      pesedeii sunt la mita?
      Nu se poate!
      Ei sunt ca tampoanele allways... mai uscati si mai curati!
      Desi dupa burti... nu s/ar spune!
  • +41 (41 voturi)    
    Cum este posibil? (Duminică, 20 martie 2011, 22:33)

    IC Breteanu leberalul socialist si conservator [anonim]

    Severin inca nu si-a dat demisia???? Observ ca, in continuare, prefera sa fie ridicol si penibil prin declaratiile pe care le face. Exista probe clare impotriva lui si inca are impresia ca poate scapa basma curata? Trist. Foarte trist. Relevanta si tacerea PSD si a lui Tonta. Defapt nici o surpriza. PSD a facut si face casa buna cu minciuna si coruptia. Grav este ca tovarasul Severin are impresia ca se poate comporta la Bruxelles ca in Romania. Ca poate umba cu vrajeli de genul "filmarile au fost trucate". Este incredibil cum acest individ se agata de "argumente" cu care nici macar un retardat nu poate fi pacalit.
    Sincer, ma bucura atitudinea tovarasului Severin. Cu fiecare declaratie de dezvinovatire se afunda cu atat mai mult in mocirla. Ancheta declansata in PE va fi una extrem de serioasa si se va lasa cu urmari la fel de serioase pentru tovarasul Severin. Cred ca si DNA se poate autosesiza in acest caz.
    Tovarase Severin, sunteti necredibil pana in maduva oaselor dumneavoastra de aservit intereselor rusesti, Dati-va demisia! Iesiti definitiv din politica! Pentru ca sunteti un om terminat. Daca inca nu realizati situatia grava in care va aflati tovarase Severin, inseamna ca sunteti de-a dreptul inconstient. Deja v-ati facut de ras.
    • +31 (31 voturi)    
      VAI, VAI, INCA O VICTIMA NEVINOVATA (Luni, 21 martie 2011, 0:33)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Parca-l vad maine pe tov. Tonta si ai lui aliati luand apararea tov,-ului Severin: razbunare politica, scenarita, dosar instrumentat politic de Basescu direct in PE.
      • +10 (10 voturi)    
        SEVERIN - ras, tuns si frezat (Luni, 21 martie 2011, 10:05)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui carat

        Formidabile sangele rece si tupeul
        de care da dovada Severin - plus stategia
        de năvală peste cei de la
        Realitatea si Antena 3 ca si cum nici usturoi n-a mancat.
        *
        Daca la nivelul Parlamentului European
        se va musamaliza acest scandal...cum speră
        infractorul dovedit Adrian Severin inseamna
        ca nu mai exista nici o speranta.
        Spun asta pentru ca de ani de zile omul si-a construit si consolidat o pozitie puternica
        in cadrul birocratiei europene - si se asteapta probabil la o oarecare bunavointa din partea colegilor lui.
        Relaxarea si lipsa de jena cu care isi negocia in filmulete ”expertiza” in traficul de influenta
        arata că ori e prost (ei as !) ori era extrem de
        sigur pe picioarele lui de mare sculă europeană.
        *
        Greu de crezut totusi ca omul va mai avea vreun viiror in politică....Presimt insa ca va deveni un strălucit analist si moralist in media, concomitent cu ceva pozitii grase prin board uri ale unor firme voinice (a la Kireak)
        *
        Probabil ca va fi si o ancheta penala - hai pe pariu ca il vor apara avocatii de la firma Nestor,Nestor, Diculescu etc ?
        *
        Cand ne chinuiam sa intram in NATO un lider pe nume Woerner sau Boerner
        (nume de razatoare) a spus ca nu ar trebui primite state care pot exporta copruptie.
        Am fost foarte suparat pe el atunci.
        *
        Este oribil ca intradevar am ajuns sa exportam coruptie catre UE.
        *
        Sigur ca pentru basescieni e mana cereasca - ”iaca coruptia marca PSD”...că doar Bodu PDL a actionat conform propriei constiinte...cot la cot cu alti populari europeni...care si ei au actionat tot conform propriei constiinte ...doar ca austriacul s-a delimitat de propria constiinta curata si a demisionat .
        *
        Se pare ca specia pe cale de disparitie
        numita ”rusine” mai vietuieste prin Austria - si sper ca tocmai demisia austriacului sa impiedice musamalizarea.
        *
        Excelenta performantza celor de la Sunday Times - si foarte bine ca emisiunile de stiri din Ro au preluat din scurt informatiile - idem pt Hot News !!!
    • +5 (5 voturi)    
      nu poate (Luni, 21 martie 2011, 10:15)

      ligu [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Severin nu-si poate da demisia, pt ca face parte din "CLASA politica romaneasca"...:(

      Ai perfecta dreptate, pe zi ce trece se acopera de penibil, si acopera romania de penibil.
      (Printre putinii care au bun simt se numara Doamna Macovei.O sfatuiesc sa-si faca un partid!)

      Ii "multumim" lui Severin ca nu-si da demisia, si se acopera pe zi ce trece de tot mai mult rahat!

      Felicitari Severin & comp
    • +2 (2 voturi)    
      nu (Luni, 21 martie 2011, 11:45)

      Cristian Ioan [anonim] i-a raspuns lui IC Breteanu leberalul socialist si conservator

      Severin nu este nici penibil nici ridicol, dimpotriva, este TRAGIC faptul ca el are nu convingerea, ci CERTITUDINEA ABSOLUTA ca ii merge asa, ca poate sa ne abureasca si acum. Oare pe ce se bazeaza?
      DNA nu are jurisdictie in Parlamentul european.
      Iar Adrian Severin nu este de loc inconstient, ci foarte jmeker - in fond, a reusit sa ne convinga pe noi sa il trimitem in parlamentul UE, nu-i asa?!
  • +34 (34 voturi)    
    Acolo-s 3 la noi de ordinul sutelor (Duminică, 20 martie 2011, 22:35)

    Peleus [anonim]

    Si asa vede si Europa cum se fac legile in Romania ultimilor 20 de ani...
    Se pare ca cei de la Sunday nu prea au batiste ca ai nostri...
  • +32 (32 voturi)    
    "Imagini trucate" (Duminică, 20 martie 2011, 22:41)

    HDTV [anonim]

    Nesimtirea e crasa. Cred ca nu mai e nimic de adaugat. Poate doar o semnatura pe demisie.
  • +34 (34 voturi)    
    cata ipocrizie! (Duminică, 20 martie 2011, 22:42)

    ipocrizia [anonim]

    Face ca si Berlusconi: nu ii convine ca a fost descoperit, da vina pe " inscenari".
    Domnule Severin, se numeste jurnalism investigativ. Pe cei de la Sunday Times nu ii puteti cumpara!

    In plus, investigand integritatea parlamentarilor este o preocupare de actualitate in Marea Britanie, unde membri ai parlamentului britanic au fost prinsi cerand sume mai mari de bani pentu diurna si a doua (presupusa) casa din Londra.

    Nu este nimic nou ca jurnalistii britanici fac astfel de investigatii, si sunt convins ca o publicatie de prestanta the Times nu si-ar permite sa aduca asemenea acuzati mincioase, pentru ca nu este presa de scandal ( ca si The Sun, the Daily Mail etc.).

    Normal ca au incercat sa platesca europarlamentari est-europeni, mult mai inclinati spre coruptie.

    V-au prins domnule Severin , si acum nu mai stiti ce sa faceti.
    Daca ati fi fost britanic, v-ati fi rusinat si v-ati fi retras din activitatea politica. Insa nu ma astept la asemenea tarie de caracter de la dumneavoastra...
  • +28 (28 voturi)    
    Nesimtire fara limite!!! (Duminică, 20 martie 2011, 22:43)

    pit [anonim]

    Totul este o inscenare nimic nu e adevarat, cred ca distinsul domn ar incerca sa te convinga ca si in timpul noptii de fapt este zi si ca tu nu vezi bine.
    :)))
    Nesimtire fara limite.
  • +24 (24 voturi)    
    o minimă decenţă (Duminică, 20 martie 2011, 22:51)

    ampersand [anonim]

    dac-ar avea o minimă decenţă, cu atît mai mult cu cât susţine că-i curat ca lacrima şi totul e o înscenare, bursucul ar trebui să se auto-suspende până ce se finalizează ancheta care va stabili verdictul. Dar nah...
  • +27 (27 voturi)    
    L-a orbit flacara violet! (Duminică, 20 martie 2011, 22:51)

    denvarel [utilizator]

    Asa de tare incat nu realizeaza ca Parlamentul UE nu e acelasi lucru cu Parlamentul Romaniei si o ancheta acolo nu are nici in clin nici in maneca cu o ancheta in Romania. E mai scurta, cu mult, si se lasa cu sanctiuni, nu cu recomandari.
    Cum crede domnul Severin ca o sa-l mai creada cineva nevinovat pana la pronuntarea instantei dupa ce o sa-l trimita UE acasa pachet?
    Si la care instanta se gandeste dansul sa apeleze?
    Dupa imaginile astea unica solutie este demisia. Nu te mai voteaza nimeni domnule, astepti sa-ti retraga UE mandatul sau sa te faci total de rusine printr-un proces in care sa dovedesti ce? Ca imaginile sunt trucate? Haida de.
    Crede domnul Severin ca poate invoca exceptii de neconstitutionalitate sau sa anuleze probele pentru ca sunt obtinute ilegal?
    Domnule Severin ancheta o face Parlamentul European. Trezeste-te!
  • +28 (28 voturi)    
    Omul e nevinovat... (Duminică, 20 martie 2011, 22:55)

    Adrian [anonim]

    Chiar nu înţelegeţi că pentru el asemenea lucruri sunt normale şi că nu înţelege care este problema? E vorba de o filosofie de viaţă, aşa trăieşte el şi aşa trăiesc toţi politicienii români. Filmul este trucat, jurnalişti sunt rău întenţionaţi, e o răzbunare politică, este o confuzie, nu am de ce să-mi dau demisia pentru că nu am făcut nimic, să lăsăm justiţia să-şi facă treaba... nu vă sună familiar genul ăsta de declaraţii? E ca într-o familie, dacă copiii mici iau, în parc, jucăriile altor copii părinţii nu intervin pentru că li se pare normal să acţioneze aşa (haide domnule că nu-i face nimic, se joacă şi el niţel) aşa este şi aici, Adrian Severin crede în ceea ce spune pentru că el aşa a fost "crescut" şi aşa sunt toţi şi, ce e mai grav, aşa ne învăţăm toţi, cu scuze ridicole, cu ideea că o şpagă mică nu face rău nimănui, că scopul scuză mijloacele (cum bine spunea nemuritorul Gambeta... :-) ).
  • +34 (34 voturi)    
    Viata bate bancul (Duminică, 20 martie 2011, 22:55)

    Leon [anonim]

    Asadar, bancul real este ca un parlamentar austriac, unul sloven si unul roman sint prinsi acceptind bani pentru a promova amendamente legislative in PE. Austriacul renunta la orice functie politica, iar seful partidului din care face parte cere scuze electoratului care l-a votat, slovenul tace, iar romanul urla ca din gura de sarpe si ii da in judecata pe cei care l-au prins.
  • +22 (22 voturi)    
    Ce bine ar fi (Duminică, 20 martie 2011, 22:58)

    aura [anonim]

    Sa se faca si in Romania investigatii jurnalistice de acest gen. Nici nu trebuie ponturi, se gasesc subiecte in orice institutie bugetara.Din pacate, jurnalismul romanesc de investigatie e pe cale de disparitie.
    • +16 (16 voturi)    
      LUI AURA (Luni, 21 martie 2011, 0:46)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui aura

      Pai, jurnalistii CORECTI de investigatie(pe cale de disparitie), scriu intr-UN ziar ce au descoperit ei, iar apoi ceilalti jurnalisti (care sunt mult mai multi), in MAJORITATEA ziarelor si pe majoritatea canalelor TV, ii vor calomnia pe primii si-i vor face mincinosi si vanduti si.. si ..si.. saptamani in sir, zi de zi, pana cand romanul va fi inteles intr-un sfarsit unde-i adevarul.
    • +20 (20 voturi)    
      păi (Luni, 21 martie 2011, 1:08)

      ampersand [anonim] i-a raspuns lui aura

      Nu ştiu dac-ai văzut şi ţii minte, prin 2003, pe perioada lui bombonel, era ceva emisiune de investigaţii la Prima TV. A fost cea mai tare emisiune de acest gen de la noi ce-am văzut-o (mă rog poate-or mai fi fost dar între timp am plecat din ţară). La fel ca-n cazul bursucului, echipa de la emisiunea asta, un tip şi-o tipă, s-au dus la parlamentarii noştri pe probleme de apărare şi s-au prezentat ca fiind reprezentaţii în România ai "reputatei organizaţii 14 Noiembrie" - nu mai ştiu dacă aşa se numea, dar era ceva organizaţie teroristă cu atentate şi morţi la activ, pe lista neagră în Europa şi SUA. Aşa. Iar "reprezentanţii" organizaţiei i-au invitat pe parlamentari - erau PRM, parcă Olguţa Vasilescu, şi PSD - la o conferinţă a organizaţiei ăsteia în Ibiza, unde să ia cuvîntul şi să critice politica antiteroristă europeană, conferinţa urmând să dureze o zi dar şederea o săptămână, cu croazieră pe un fictiv iaht de lux care se numea "Intestine" (în engleză) cazare în hotel de cinci stele plus diurnă de nu ştiu câte sute de euro pe zi. Şi, bine-nţeles, ăstora le-au sclipit ochii, evident că n-aveau habar nici de engleză, nici de organizaţia în cauză, s-au interesat de ce dotări sunt pe vapor, la hotel, etc... Nu vreau să mint, dar dup-asta nu numai că nu s-a luat nici o măsură în ce-i priveşte pe cei în cauză, dar şi emisiunea s-a cam evaporat, adică a fost evaporată.
      • +7 (7 voturi)    
        Lui carat si Ampersand (Luni, 21 martie 2011, 9:51)

        aura [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        E adevarat ca putinele anchete jurnalistice care s-au mai facut ramin cel mai adesea fara ecou - fie din cauza nefunctionarii institutiilor, fie din cauza autodiscreditarii mass- mediei.

        Eu ma refeream la flagrante filmate in care sa se demonstreze fara nici un dubiu o fapta penala/imorala. Mi se pare ca acest mod de actiune ar curata clasa politica mai repede decit ar face-o justitia.
      • -2 (2 voturi)    
        Asa a fost si excursia in Noua Zeelanda (Luni, 21 martie 2011, 10:14)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui ampersand

        Dar pe bune - Turcescu, Hurezeanu,
        Ioan T Morar au inteles mai bine rolul pozitiv
        al cianurilor ....
        *
        Lasa ca in emisiunea de care vorbesti acceptasera vizita si Boureanu - care era inca la PNL si Cezar Preda de la PD..si nu stio care ...ulosz de la UDMR...fir-ar ea de memorie selectiva
        *
        Daca o intrebau pe Raluca Turcanu ar fi acceptat si ea...ca pe atunci avea ....ca si acum ...tot 28 de ani....si nu incepuse inca lupta de desfiintare a postului TVR - Hunedoara - zis si HD /High Definition
  • +35 (35 voturi)    
    Severine sa nu carecumva sa cedezi! (Duminică, 20 martie 2011, 22:58)

    Gutza [anonim]

    1.Sigur imaginile sunt trucate, tu ai experienta de la Patriciu.
    2.Sigur tu nu esti vinovat, tu ai experienta de la Vintu.
    3.Sigur tu nu ai acceptat sa primesti spaga, tu ai experienta de la A.Nasatase.
    4.Sigur tu nu ai mintit in declaratii, tu ai experinta de la Iliescu.
    5.Sigur tu ai vrut sa faci un bine romanilor (la vreo 2-3), tu ai experienta de la Ponta.

    6.SIGUR TU NE-AI FACUT DE RISUL LUMII, TU AI EXPERIENTA DE LA VADIM!
    • -3 (5 voturi)    
      și sigur ca BODU .... (Luni, 21 martie 2011, 10:17)

      MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Gutza

      a actionat cu nevinovatie....dupa dictare...căci el
      are experiena pedelista de la Boc
  • -12 (14 voturi)    
    mercenarul si fraierul (Duminică, 20 martie 2011, 23:00)

    un om [anonim]

    Severin e mercenarul iar Bodu fraierul. Primul ar trebui sa demisioneze iar al doilea ar trebui macar sa aiba parte de o ancheta in cadrul PPE.

    E drept ca baietii de la Sunday Times au avut probabil un interes aici dar au avut si cu cine sa si-l indeplineasca.
  • -5 (15 voturi)    
    Lobby-ul este o activitate... (Duminică, 20 martie 2011, 23:02)

    worker [anonim]

    ... legala. Daca reglementarile sunt clare atunci ea se face corect, la lumina zilei. Se face in UE, se face in SUA. Daca este imprecis reglementata risti sa te manjesti urit asa cum e cazul de fata. Pentru romanul care vrea sa invete ceva din asta e util sa se intrebe: de ce oare aceasta activitate e permisa in parlamentul european dar nu este si precis reglementata?! Evident nu pentru doi trei castraveti amariti ca Severin et Co. :)
    Severin et Co. au fost suficienti de fraieri sa se bage unde nu stiu si sa faca ceea ce nu stiu cum se face. Cutuma in astfel de cazuri e demisia. Ceea ce nu ii face mai vinovati ca parlamentariii franco germani care sub influenta altor lobbysti au propus schimbarea normelor privind poluarea atmosferica samd samd samd. Distanta dintre lobby si coruptie? Sa ne-o spuna englezii ca ei ne-au vindut doua fregate de la fier vechi contra votului pentru UE si NATO. Acolo nu a fost lobby? Sau romanii cind vad rugina pe fier cred ca e de fapt o vopsea secreta anti-radar?!
    • +14 (14 voturi)    
      mda (Luni, 21 martie 2011, 0:50)

      cucu [anonim] i-a raspuns lui worker

      eh, una e lobby in interes national ( intrarea in ue) si alta lobby in interesul buzunarului prorou; sa nu le amestecam.
  • +23 (23 voturi)    
    Afaraaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! (Duminică, 20 martie 2011, 23:21)

    Gianni [utilizator]

    afaraaaaaaaaaaaa!!!!! se pare ca nu numai coloratii ne fac de ras in Europa...
  • +25 (25 voturi)    
    Marul putred din cos, este PSD. (Duminică, 20 martie 2011, 23:23)

    Mircica [anonim]

    PSD-ul e marul Putred din cosul cu partide politice din Romania. PSD-istii, sun inaintasii. Ei au fost primii care au introdus jaful si coruptia in Romania sub conducerea saracului si cinstitului IIiescu. Cei care au urmat la conducerea tarii, avand exemplul lor au imitat acelasi procedeu, ca doar nu erau prosti sa nu se imbogateasca si ei din coruptie si din furt. Si uite asa au trecut 20 de ani si aceasta boala cronica s-a disimulat in toata clasa politica. Este insa foarte grav fiindca prin evolutie, s-a produs o mutatie genetica, astfel incat aceasta boala a devenit ereditara si a cuprins tot spectrul politic. Cum poate fi eradicata? Intr-un singur mod: Pacientii trebuiesc tinuti in spatii inchse si intunecoase, cu lanturi la maini si la picioare, un timp direct proportional, cu gravitatea si stadiul in care se afla bolnavul. Adrian Severin face parte din specia PSD, specia din care a fost clonata intreaga clasa politica de dupa 1990.
    • +12 (14 voturi)    
      NE FAC DE RUSINE!!!! (Luni, 21 martie 2011, 0:16)

      florin [anonim] i-a raspuns lui Mircica

      MIRCICA....esti tare...bravo!! ...in cateva cuvinte ai caracterizat toata clasa politica de dupa 90 (in speta PSD)....un comentariu ca la carte, de la A la Z ....iti sustin cu tarie comentariul!!!!!
  • +14 (14 voturi)    
    Repetir (Duminică, 20 martie 2011, 23:23)

    Observator [anonim]

    Apia unde am auzit chestia asta, cu trucu?
    A, pai fura colegi de partid...
  • +4 (16 voturi)    
    Ce tare e tipu asta, Severin ! (Duminică, 20 martie 2011, 23:34)

    Bilutza [anonim]

    Ne duce faima-n Europa.
    Nu ca n-ar sti ei cat suntem de hoti si spagari !!!
    O stiu prea bine, numa' ca au vrut acum sa verifice pana unde merge hotia.
    Sa le spunem adevarul.
    Nu trebuie sa se opreasca la "un amarat de europarlamentar".
    La noi spaga si coruptia merge MUUU.....LLLT MAI SUS !!!
  • +18 (18 voturi)    
    Spaga (Duminică, 20 martie 2011, 23:39)

    sverige [anonim]

    PSD-ist normal ...Sa-si dea demisia ca colegul austriac ,care ca si Severin a cazut in plasa
    jurnalistilor englezi ,dar nu cred ca severin cu s mic o sa si-o dea.Este prea slab de caracter
  • +17 (17 voturi)    
    de vina (Duminică, 20 martie 2011, 23:46)

    easy [anonim]

    ungurii-s de vina
    • +16 (16 voturi)    
      LUI EASY (Luni, 21 martie 2011, 0:52)

      carat [utilizator] i-a raspuns lui easy

      Da, ungurii sunt de vina, dar l-ai uitat pe Basescu, el i-a platit.
  • +14 (14 voturi)    
    astept (Luni, 21 martie 2011, 0:06)

    ady [anonim]

    demisia..
  • +20 (20 voturi)    
    PSD lucrat la nivel european ? (Luni, 21 martie 2011, 0:30)

    vlad [anonim]

    E mana lui Basescu fara doar si poate ! Hahahahaa
    Dam legatura la sediul Alientei Socialiste.Ponta ai legatura .
  • +15 (15 voturi)    
    DEMISIA te mai salveaza de la rusinea totala! (Luni, 21 martie 2011, 0:39)

    Colette [utilizator]

    Asta da tupeu! Vin niste ziaristi englezi de la The Sunday Times, se dau drept oameni de afaceri, il filmeaza cand 'transeaza' afacerea si Severin, nu si nu! Ca Bodu, el e ala cu amendamentu', el nici usturoi n-a mancat, nici...bani nu a luat decat pt. o consultanta, acolo...ca d'aia l-au votat simpatizantii PSD-ului sa fie parlamentar european ca sa dea consultatii! Peste tot in lumea asta ziaristii de investigatie isi dau identitati false, asa da nu asta e problema, musiu Severin, ci ca ai 'muscat' momeala, in spiritul social-democrat promovat de PSD in toti astia 20 de ani. Severin se crede in Romania unde poti sa faci orice, sa negice ai facut si sa amani dosare in justitie cu anii, ca Nastase, SOV, Patriciu sau Voiculescu! Crede ca eneglezii nu au probe clare cu care nu te poti juca, sunt profesionisti si stiu la ce se expun. Cu UE nu prea e de glumit, cel putin asta sper. Daca austriacul si-a dat demisia iar slovenul tace, e clar ca ceva e 'putred' in toata chestia asta si istericalele lui Severin nu il vor ajuta decat sa se faca si mai mult de rusine, sa faca de rusine Romania ca l-a trimis acolo (cei care l-au votat).
  • +15 (15 voturi)    
    Avem nevoie de oameni ca Severin! (Luni, 21 martie 2011, 1:43)

    Makavelli [anonim]

    Asa suna sloganul celor de la PSD din 2009. Erau impanzite bannere peste tot cu aceste cuvinte, poza lui Severin si alaturi cei care il recomandau: Marean Vanghelie, hOntanu si Mircea Geoana. Hotii promoveaza tot hoti. Hai sa dam mana cu mana.......
  • +17 (17 voturi)    
    Basescu plateste mercenari straini (Luni, 21 martie 2011, 5:57)

    hotnewsfil [utilizator]

    Basescu a platit "foaia" Sunday Times cu bani grei, proveniti din taxe si impozite adunate de la pensionarul roman aflat in mizerie si din cei 25% cu care a redus salariile 'oamenilor muncii'.
    Domnul Severin este curat ca lacrima. El a fost verificat de securitate, inainte de '89, pana in maduva oaselor, inainte de a fi numit jurisconsult in firma de comert exterior romano-germana RODECO, csituata pe strada Dionisie Lupu, firma 'de excelenta', formata numai din patruzecisicinci oameni, 'unu-si-unu'.
    Domnul Crin Antonescu trebue sa ia pozitie, sa ii infiereze pe Basescu si pe mercenarii platiti de el (ziaristii de la Sunday Times), sa apere personalitatile de prim rang din PSD (Severin).
    Posturile de televiziune Realitatea si Antenele trebue sa puna tunurile pe Sunday Times, sa il desfiinteze.
    Avocatul Andon trebue sa deschida un proces la Haga, sa obtina condamnarea aspra a ziarului platit de latifundiarul Basescu. In ziua judecarii acestui 'caz', reprezentanti de frunte ai Uniunii Socialiste (USL) trebue sa fie la usa tribunalului, sa faca presiuni, sa strige "hotii, hotii!, sa strecoare si cate un 'iesi afara, javra ordinara' (presedintele completului de judecata).
  • +11 (11 voturi)    
    demisia de onoare (Luni, 21 martie 2011, 8:00)

    Costin [anonim]

    Domnule Severin,

    Se impune demisia de onoare ulterior aveti tot timpul sa actionati in instanta publicatia respectiva si dupa aceasta va refaceti imaginea publica. Romania nu isi permite o asa lovitura de imagine. Domnul Bodu .. este in aceiasi situatie. Lideri PSD-ului si ai PDL-ului ar trebui sa isi retraga sprijinul politic pana se elucideaza cazul.
  • +11 (11 voturi)    
    narav de PSD-ist (Luni, 21 martie 2011, 8:33)

    spectator [anonim]

    Eeeeiiiiiii! Naravul din fire n-are lecuire.
  • +8 (10 voturi)    
    re: (Luni, 21 martie 2011, 9:16)

    SD [anonim]

    Pacat! Era unul dintre cei mai curati PSD-isti .... A cazut si ultimu bastion ... nu mai au nici o sansa...
  • +3 (3 voturi)    
    ce descoperire! (Luni, 21 martie 2011, 9:26)

    airamerica [utilizator]

    Pai ceea ce englejii afla acum, noi stim de mult timp, ce asa mare taraboi?
  • +7 (7 voturi)    
    Severin bisnitar? (Luni, 21 martie 2011, 9:27)

    Ali Star [anonim]

    Ponta, da-l afara urgent pe Severin.

    Pentru mine, omul de pe zebra, vorba lu` Condurateanu, acest politician face tara de rusine si ma determina sa cred ca doar un politician idiot poate sa aduca deservicii tarii sale.

    Ce se mai apara aseara la rtv Severin cum ca totul este un fals.

    Nene Severin, ce sa facem ? Sa credm ce vedem sau sa credem in aburelile lu` mata?
    Jalnic politician.
  • +1 (1 vot)    
    Thaler e din Slovenia (Luni, 21 martie 2011, 9:33)

    cititor [anonim]

    Putina atentie la detalii. Zoran Thaler este eurodeputat din partea Sloveniei si Slovaciei (Sovacia in text).
  • +5 (5 voturi)    
    apare si la realitatea? (Luni, 21 martie 2011, 9:44)

    lungu bogdan [anonim]

    sunt curios daca realitatea tv si antena or sa faca scandal mare pentru ca un membru psd a luat spaga in parlamentul european.
  • +5 (5 voturi)    
    :)) (Luni, 21 martie 2011, 9:45)

    clandestin [utilizator]

    buna dimineata ... si eu ce spuneam, pana nu ne invata UE-ul nu ne invatam noi singuri niciodata !!
  • +8 (8 voturi)    
    Iarna nu-i ca vara... (Luni, 21 martie 2011, 9:47)

    Seby [anonim]

    Asa cum iarna nu-i ca vara, nici Bruxelles-ul nu este ca si Bucurestiul. Demisia, domnule Severin, ca ne-ai facut de rusine si in Parlamentul European !
  • +8 (8 voturi)    
    Asta e PSD si cu oamenii sai! (Luni, 21 martie 2011, 9:51)

    Bravo SUNDAY TIMES!!! [anonim]

    Noroc ca sunt jurnalisti englezi. Daca asta se facea in Romania se musamaliza ca multe altele ... DE DATA ASTA AU INCURCAT-O ... Asa ca mai bine ar demisiona si ar fugi de acolo ca justitia lor e JUSTITIE nu e fieful lui Barbuleasca & CO. Acolo Legea nu a fost facut de criminali ca Antonie Iorgovan (fie-i tarana grea si caznele chinuitoare in iad) ...
  • +5 (5 voturi)    
    un politician fara onoare - Adrian Severin (Luni, 21 martie 2011, 10:20)

    voltaren [utilizator]

    Televizorul functioneaza ca un schener . Toti politicienii duplicitari pot fi descifrati fara gresala cand apar in fata camerelor Tv. , ca si jurnalistii mercenari sau pur si simplu saraci cu duhul. Aviz pentru cei care incearca sa manipuleze prin aparitiile la tv.
    • +1 (1 vot)    
      D-aia merge Tara asta de 20 de anu Erica (Luni, 21 martie 2011, 12:32)

      appellamemorie [anonim] i-a raspuns lui voltaren

      Iti respect opinia, insa "noutatea" ta tehnologica e de tot rasul!
  • +5 (5 voturi)    
    etica (Luni, 21 martie 2011, 10:23)

    ADINA [anonim]

    Tipic romanesc.Parlamentarii romani indiferent de locul unde-si desfasoara activitatea BUCURESTI sau BRUXELLES au aceleasi ganduri,sa se pricopseasca indiferent cum.Chair daca unii mai vechi precum Severin
    sunt mai mult decat procopsiti si ei si neamurile lor ,ei merg pe ideea ca ce este mult este si sanatos.
    Adrian Severin in loc sa-si trambiteze nevinovatia ar trebui sa demisioneze dar cuvantul morala este demult
    pierdut din vocabularul si comportamentul lor.RUSINE!!!
  • +4 (4 voturi)    
    scandal de coruptie (Luni, 21 martie 2011, 10:39)

    Ana [anonim]

    Se impune DEMISIA chiar daca nu e demonstrata 100% vinovatia;dar politicienii romani nu "cunosc" aceasta practica.Romania nu avea nevoie si de acest sacandal.Datoreaza asta poporului roman.Sa le fie rusine!!!
  • +1 (1 vot)    
    ce naste din pisica... (Luni, 21 martie 2011, 11:06)

    mercedes [utilizator]

    soareci mananca. Putini cunosc faptul ca A.Severin este nepotul lui Brucan. Sper sa nu asteptam 20 de ani pana isi da demisia.
    • 0 (0 voturi)    
      Toti politrucii de azi sint urmasii celor de ieri (Luni, 21 martie 2011, 12:36)

      appellamemorie [anonim] i-a raspuns lui mercedes

      Arata-ne unul care nu-si are radacinile adinc infipte in trecutul glorios al Impuscatului! Ce zici, poti?
    • 0 (0 voturi)    
      Si mai putini... (Luni, 21 martie 2011, 15:48)

      Seby [anonim] i-a raspuns lui mercedes

      cunosc faptul ca este si nepot al Anei Pauker ! Degeaba au murit tinerii la revolutie, ca tot comunistii ne conduc !
  • +1 (1 vot)    
    Amintiti-va si inspaimantati-va! (Luni, 21 martie 2011, 11:06)

    tiana [anonim]

    Severin a fost propunerea PSD pentru functia de comisar european...
  • +1 (1 vot)    
    Severin(ala cu H2O2 in loc de H2O)! (Luni, 21 martie 2011, 11:08)

    Gabi M [utilizator]

    L-am vazut la conferinta de presa de azi si mi-a fost rusine ca sunt roman ca si el!Explicatia principala pe care a dat-o:i s-a inscenat totul pt.ca el este foarte important in PE si are multe misiuni!Nu numai ca nu are demnitate si nu demisioneaza dar se mai si crede extrem de important!Ponta si cei din BP al PSD ar trebui sa-l dea afara din partid macar ca sa spele imaginea PSD-ului!
  • 0 (0 voturi)    
    @redactie/moderatori: greseala in articol (Luni, 21 martie 2011, 13:25)

    Costin [anonim]

    "Am stabilit cu el ca va primi 100.000 de euro ca sa faca parte din boardul de consultanti pentru un mandat de sase ani."

    Defapt, el urma sa fie platit 100,000 Eur pentru a participa de 6 ori pe an la intalnirile board-ului companiei respective.

    Ati fi putut sa platiti 4 lire pe saptamana, sau cat vor times-ul, ca sa obtineti articoulul complet.

    Vad ca nimeni nu mentioneaza faptul ca nenorocitul de Severin ii si smecherea pe lobby-isti. Bodu a declarat parerea lui inca din decembrie, dar in video Severin spune "So eventually, with him I had to explain what is the point. But eventually he understood and he embraced the ideea(...)"

    :))))))))


    n.r.: multumim
    (editat de HotNews.ro)
  • +1 (1 vot)    
    alesii... (Luni, 21 martie 2011, 14:32)

    gogu [anonim]

    Iar ne-au facut de rahat in fata lumii panaramele astea !!! Ccand apar pe la Tv se bat cu pumnul in piept ca ei sunt cei ma buni si ceilalti sunt toti prosti si corupti . Sa faca bine si sa isi dea demisia dupa care sa fie anchetat si CONDAMNAT pentru coruptie , poate asa mai spala din rusine .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri