Florin Iordache despre pragul pentru abuzul in serviciu: Trebuie sa fie suficient de mare pentru a nu se mai face dosare penale aiurea, minim 200 de mii de lei. Se poate chiar mari, la 400 de mii. / Plus: Solutia foarte rapida ar fi ca Ministerul Justitiei sa vina cu o OUG

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 8 iunie 2017, 11:14 Actualitate | Politic

Florin Iordache
Foto: AGERPRES
Un prag pentru abuzul in serviciu urmeaza sa fie inclus in legea care reglementeaza aceasta infractiune, iar acest prag "trebuie sa fie suficient de mare pentru a nu se mai face dosare penale aiurea", a declarat joi, la Parlament, deputatul PSD Florin Iordache. "Marimea acestui prag, din punctul meu de vedere, trebuie sa fie minim 200 de mii. Se poate mentine pragul de 200.000 de lei sau se poate mari, chiar 400.000", a adaugat Florin Iordache, fost ministru al Justitiei in perioada emiterii OUG 13, care stabilea un prag de 200 de mii de lei peste care abuzul in serviciu este considerat infractiune. Reamintim ca OUG 13 a provocat, la inceputul anului, cele mai ample proteste de strada de dupa Revolutie in Romania.

Intrebat de jurnalisti daca acest prag este oportun si necesar, Florin Iordache a replicat: "Pai nici acum cand e explicit?" (referire la decizia Curtii Constitutionale - n.red.) "Acum se accentueaza si o sa se vada si in motivarea Curtii ca se precizeaza foarte clar", a adaugat Iordache.

"Pragul asta nu se stabileste pentru o persoana anume, dar trebuie sa fie suficient de mare pentru a nu se mai face dosare penale aiurea. Marimea acestui prag, din punctul meu de vedere, trebuie sa fie minim 200 de mii", a subliniat fostul ministru.

"Asteptam. Legea deocamdata este la Ministerul Justitiei. Asteptam legea de la MJ (la Parlament - n.red.). Din pacate, daca asteptam foarte mult, vine vacanta. Solutia foarte rapida ar fi ca Ministerul sa vina cu o OUG. Isi poate permite cineva sa mai treaca inca o vara si sa fie articole neconstitutionale in Codul penal?", a adaugat deputatul PSD.

In cazul infractiunii de abuz in serviciu se va stabili un prag valoric "rezonabil", in urma unor dezbateri la care vor participa specialisti in drept si reprezentanti ai societatii civile, a anuntat miercuri ministrul Justitiei, Tudorel Toader.

Judecatorii Curtii Constitutionale au respins, marti, ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate privind abuzul in serviciu ce viza sintagma "indeplinirea defectuoasa a sarcinilor de serviciu", ridicata de fosta sotie a lui Liviu Dragnea, Bombonica Prodana, iar in ceea ce priveste stabilirea unui prag minim peste care abuzul in serviciu sa fie considerat infractiune, CCR a aratat ca acest lucru nu intra in sarcina sa, ci a Parlamentului sau a Guvernului: "Instanta constitutionala nu are competenta de a complini acest viciu normativ, intrucat si-ar depasi atributiile legale, actionand in sfera de competenta a legiuitorului primar sau delegat, aceasta fiind singura autoritate care are obligatia de a reglementa pragul valoric sau intensitatea vatamarii rezultate din comiterea faptei in cuprinsul normelor penale referitoare la infractiunea de abuz in serviciu."
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

13623 vizualizari

  • +76 (80 voturi)    
    mda (Joi, 8 iunie 2017, 11:17)

    Soljenitin [utilizator]

    Ciordache inca nu si-a revenit de cand a mers el cu bicicleta si a cazut in cap.

    Ma berbecule, fara OUG! Care este urgenta, de ce nu se poate face normal? Si, mai ales, de ce trebuie un prag? Ca furi un leu sau 1000, tot furt este!

    Fara nici un prag, ai facut un abuz, esti ars. Scurt pe doi.
    • +45 (47 voturi)    
      cum zicea kmkz (Joi, 8 iunie 2017, 12:27)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      sa introduca prag si pt viol... daca se introduce de la 4 cm in sus sa fie considerat viol. altfel nu.
      • +19 (19 voturi)    
        Muma-sa (Joi, 8 iunie 2017, 12:44)

        alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        s-ar bucura si asa.
      • +14 (14 voturi)    
        genial! (Joi, 8 iunie 2017, 13:37)

        CristioanR [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        Am spus si eu ca daca tot se stabileste prag, sa fie si pentru alte infractiuni: furt, talharei, viol, omor, dar nu ma gandeam sa cuantific asa, cu centimetri. Eu ma gandeam ca daca participa numai 7 sau mai putini, sa nu se puna. La fel la omor, daca ucizi mai putin de trei persoane, precum Huidu, nu se pune!
      • +11 (11 voturi)    
        pragul de jos (Joi, 8 iunie 2017, 14:06)

        titiacs [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        ca de cel de sus komunistoizii nu au nevoie ! Oricum ar fi greu neuronasului stingher, ce cu mindrie il poseda si-l "flutura" pe la televiziuni, sa ajunga la un prag de sus :).
        Treaba cu PRAGUL e simpla :
        - e infractiune circulatia fara bilet de autobus sau de metrou ?
        - esti amendat pentru asta ?
        Daca DA, atunci asta sa fie PRAGUL ( pretul biletului de metrou sau autobus), daca tot il vor... { de unde rezulta ca daca introduci numai 1 cm sau degetul nu e viol :) }
        • +8 (8 voturi)    
          De fapt (Joi, 8 iunie 2017, 14:59)

          aladdin [utilizator] i-a raspuns lui titiacs

          Circulatia fara bilet cred ca e contraventie, nu infractiune. Nu ti se face dosar penal penal pentru asta. In schimb e infractiune sa furi biletul din buzunarul cuiva ;)
          • +7 (7 voturi)    
            cred ca ai dreptate (Joi, 8 iunie 2017, 17:06)

            titiacs [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

            ( am fortat un pic termenul infractiune),dar daca nu platesti amenda, ce se intimpla ?
            Oricum, esti SANCTIONAT cu amenda. Logic ar fi ca daca furi sau "abuzezi" in valoare de 400 mii, 30 de mii , 5000 sau mai putin , sa PLATESTI pentru fapta comisa. Dar nu cu condamnare la LOCUL de MUNCA, ca atunci e ca in vechiul proverb chinezesc inca netradus, care zice sa pui LUPUL PAZNIC la OI !
    • +22 (22 voturi)    
      Ciordache (Joi, 8 iunie 2017, 12:30)

      skeptica [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Iar pune asta apa la incalzit pt mamaliga... Nu mai e mult pana explodeaza iar!
    • +15 (19 voturi)    
      Niste MAFIOTI (Joi, 8 iunie 2017, 12:36)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      OK, dar daca obliga curta constitutionala un prag sa puna un prag. Dar nu aberatii de genul asta 200.000, asta inseamna in jur de 40.000 de euro. Pei este liber la furat in draci.

      Vor prag, 399 euro, maxim 499 - si asa este prea mult.
      • +13 (13 voturi)    
        nu-i obliga nimeni (Joi, 8 iunie 2017, 14:18)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Curte Constitutionala nu spune ca trebuie sa existe un prag, ci doar ca trebuie clarificat in lege daca e nevoie de un prag. La furt exista un prag? Daca ti-am luat portofelul din buzunar si ai mai putin de 10 lei (sau 200.000) nu e infractiune?
        A spus cineva ca e neconstitutional sa pedepsesti furtul sau abuzul daca suma e mica? Nu.
        • +5 (5 voturi)    
          pragul nu trebuie stabilit, ci reglementat (Joi, 8 iunie 2017, 15:15)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ce se mai agata de pragul asta, sa-l ridice cat mai sus, ca sa treaca toti!?
          CCR zice "aceasta fiind singura autoritate care are obligatia de a reglementa pragul valoric sau intensitatea vatamarii rezultate din comiterea faptei in cuprinsul normelor penale referitoare la infractiunea de abuz in serviciu."
          Reglementat inseamna nu neaparat un numar. Poate fi si o proportie din salariul celui care a comis-o / daca si-a majorat veniturile cu 25% fara sa aiba dreptul, de exemplu este un abuz. Asta tot reglementare se considera.
          Si mai este si intensitatea vatamarii, care tot la latitudinea instantei ramane, fiindca trebuie sa aprecieze gravitatea faptei dupa iste criterii, fara sa fie numerice. Si care poate duce la condamnare, caci altfel nu ar fi mentionata .
          Dar despre asta vad ca nu sufla nimic, vor sa o ascunda de tot, probabil
    • +9 (9 voturi)    
      prostia rosie (Joi, 8 iunie 2017, 13:32)

      DimijoareiObt [anonim] i-a raspuns lui Soljenitin

      Abuzul in serviciu in putine cazuri poate fi cuantificat ! Mars la scoala orca habauca !
    • +10 (10 voturi)    
      Ciordache nu se lasa !!!! (Joi, 8 iunie 2017, 14:32)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      A fost reincarcat si resapat de stapanul lui, infractorul condamnat definitiv Dragnea, sa-si termine treaba pentru care a fost platit si sa-l scape de puscarie. Dna Ciordache incaseaza in momentul de fata sume consistente de bani bugetari. Si cine stie cate sinecuri mai incaseaza trogloditul. Trebuie sa se achite de datorie, altfel il achita Dragnea pe el de nu se vede, ajunge din nou jurist consul la primaria din Urlati.
    • +3 (3 voturi)    
      Nea Iordache (Joi, 8 iunie 2017, 21:56)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      sunt de acord cu propunerea facuta, dar pe langa ea mai introdu un mic amendament: toti parlamentarii cu IQ sub 100 trebuie sa paraseasca de urgenta parlamentul. Ei nu mai au drept de vot in parlament.
  • +57 (59 voturi)    
    ai dreptate, uite 1 leu e suficient de mare (Joi, 8 iunie 2017, 11:19)

    mnicku [utilizator]

    cit sa nu va apuce dorul de FURAT

    ce tupeu la infractori
  • +44 (46 voturi)    
    Iara se joaca cu focul (Joi, 8 iunie 2017, 11:20)

    AlexisMD [utilizator]

    Chiar nu are simt de autoconservare
    • +7 (7 voturi)    
      Si-a luat deja plata.... (Joi, 8 iunie 2017, 14:43)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui AlexisMD

      si trebuie sa livreze marfa. Altfel, s-a zis cu el. Lumea a uitat cam repede de sinuciderea asistata a lui Comana care se pregatea sa livreze date despre infractorul condamnat Dragnea din vremea cand impartea bani la Ministerul Transporturilor, sau cum prof. Oprean a incasat-o bine de tot dupa ce a dezvaluit ca Dragnea a fost repetent si prostul anului la facultate. Deci Ciordache, intre frica de Dragnea si frica de 600.000 de romani care manifesta alege raul cel mai mic pentru el: manifestatia populimii. Cu Dragnea s-ar putea sa o sfarseasca sinucis prin vreun WC public, in Cismigiu.
  • +39 (41 voturi)    
    ciordache, ciordache..vreti masaj ? (Joi, 8 iunie 2017, 11:22)

    un domn [utilizator]

    chiar nu pricpepeti ca va fi dureros pentru voi ? include aici clica P$D si penele plus satelitii din parlament care ORICUM nu conteaza dar dauneaza !
  • +39 (41 voturi)    
    asta nu se potoleste (Joi, 8 iunie 2017, 11:22)

    coloneze [utilizator]

    o tot da inainte cu tampenia.
    • +8 (12 voturi)    
      E doar un troll (Joi, 8 iunie 2017, 11:52)

      Anonym [utilizator] i-a raspuns lui coloneze

      Calmati-va
      • +16 (16 voturi)    
        troll? (Joi, 8 iunie 2017, 13:04)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

        poate instrument.nu uita ca individul asta era sa puna tara pe jar.dragnea putea sa ordone orice,
        melcul asta executa.ca si contra manifestatiile pt apararea romaniei,remember?
        si tu-l numesti troll? vrei sa ne luam diazepamul?
        e un idiot util,face ce-i ordona stapanul,asta are locul lui,culcusul si hrana zilnica asigurata.
        e dresat si latra la comanda,face sluj si aduce ziarul.e un pudel
        daca ar venii hinghierii,Romania ar fi mai sigura
  • +39 (43 voturi)    
    Ne intoarcem in piata? (Joi, 8 iunie 2017, 11:23)

    benicio [utilizator]

    Hai ca va incercati norocul...
  • +42 (46 voturi)    
    Javra asta... (Joi, 8 iunie 2017, 11:23)

    Io1234 [utilizator]

    ...n-a invatat nimic. Asta e PSD, un grup infractional organizat care a ajuns la butoane...

    Ciordache...afara s-a incalzit, o sa facem o hora mare in jurul parlamentului...
    • +28 (28 voturi)    
      :))) (Joi, 8 iunie 2017, 12:08)

      Ragnar [utilizator] i-a raspuns lui Io1234

      Incercuim parlamentul cu tomberoane si ii astept sa iasa,dupa care mergem la groapa de gunoi.Nu e rea ideea acestui infractor.
  • +47 (51 voturi)    
    Pai (Joi, 8 iunie 2017, 11:26)

    CezarN [utilizator]

    Daca eu vreau o autorizatie de constructie, depun toata documenatia, si un functionar/primarul/primaria iin general, refuza sa-mi elibereze autorizatia, CARE ESTE VALOAREA PREJUDICIULUI? Ca abuz in serviciu este sigur.

    Acelasi scenariu este valabil si pentru tot felul de diplome si alte hartii care pot sa nu fie eliberate prin abuz in serviciu insa valoarea prejudiciului este greu de cuantificat.

    Apoi, de ce sa discriminam alte infractiuni? De ce sa nu stabilim un prag valoric si pentru furt sau inselatorie? Daca l-ai tepuit de 200.000 RON se cheama ca l-ai INSELAT, pentru mai putin este PACALEALA si nu este penal. Ce spuneti?
    • +10 (10 voturi)    
      Va dau un exemplu (Joi, 8 iunie 2017, 14:55)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

      In 97 , dupa 7 ani de procese pentru obtinerea unei case nationalizate ilegal chiar si in anii 50, m-am dus cu hotararea judecatoreasca la ICRAL sa ma puna in posesie. De acolo am primit raspunsul ca n-au de gand sa ma puna in posesie. I-am intrebat de ce si mi-am raspuns ca asa vor ei. Au mai trecut vreo 2 ani de nervi si bani cheltuiti pana cand am infrant gasca de derbedei de acolo. In schimb directorul de acolo, un P$D fost mare activist PCR inainte de 89, si-a dat casa ICRAL lui, pe care a cumparat-o cu maruntisul din buzunar, i-a dat casa fetei si baiatului care si ei le-au cumparat, cumparatori de buna credinta, binenteles. Si pentru ca alti romani sa nu pateasca ce am patit eu propun sa nu existe prag valoric. Cine poata sa cuantifice nervii si umilinta mea ???? Iar golanii astia care ne conduc ar trebui sa primeasca pedeapsa pentru faradelegile pe care le fac.
  • +41 (43 voturi)    
    pe cuvantul tau (Joi, 8 iunie 2017, 11:26)

    moka [utilizator]

    ca, daca de exemplu, un functionar nu vrea sa-mi semneze o autorizatie oarecare (asa, ca nu-i place lui de ochii mei pana nu primeste un pliculet cu spaga) trebuie sa dovedesc ca mi-a produs un prejudiciu de 200.000 de lei?
    Sau ca un doctor nu opereaza decat daca primeste un plic, este abuz in serviciu? Eu bolnav ce trebuie sa dovedesc? Ca mi-a produs o paguba mai mare de 200.000 de lei?
  • +34 (36 voturi)    
    Care-i graba? (Joi, 8 iunie 2017, 11:26)

    asavreau [utilizator]

    Iordache iar se grăbește cu abuzul în serviciu.Cine și ce îi ține sula în coaste?
  • +47 (53 voturi)    
    Va jucati cu focul! (Joi, 8 iunie 2017, 11:27)

    EuSiCuMine [utilizator]

    Va jucati cu focul si o sa va ardeti! Iar o sa iasa lumea in strada.
    Nu se poate sa legiferati hotia din bani publici, adica din taxele si impozitele noastre! Nu se poate!
    Oricum CCR este un JEG politic, daca cred ca se poate fura cu prag! Iar voi, penalii din parlament, sunteti un JEG la fel de mare!
  • +45 (49 voturi)    
    Vai de el (Joi, 8 iunie 2017, 11:29)

    omezu [utilizator]

    Omul, saracul, e ca un disc stricat, o tine pe a lui. Liviule, bai daddy, berbecul asta nu are buton de off?
    Las la o parte faptul ca e "aiurea" sa faci dosar penal pentru "marunt" sub 200 de miare mergand pe logica de mafiot a lui Iordache.
  • +52 (56 voturi)    
    Iordache, deseu politic toxic al PSD (Joi, 8 iunie 2017, 11:33)

    animatron [utilizator]

    Ii putem "admira" dlui Iordache perseverenta oarba si insistenta aproape infantila in aceasta cruciada a penalilor impotriva justitiei.

    Dl Iordache ramane insa cel care a dinamitat debutul guvernarii PSD, cel care a "reusit" sa coalizeze spontan si neasteptat o mare parte a societatii romanesti impotriva partidului sau, cel care a devenit un simbol al activismului politic anti-justitie si un "erou" pentru penalii din toate partidele.

    Pe alte meleaguri politice, un astfel de politician, dupa imensul scandal si criza de incredere in care si-a aruncat tara, guvernul si partidul, ar fi fost "demisionat" si practic dat afara de peste tot din functiile de partid, PSD-ul ar avea si acum interesul sa nu mai fie asociat cu numele lui Iordache.

    Faptul ca acest domn ramane pe pozitii, ba chiar e foarte vocal uneori, e un semn ca exista grupari infractionale puternice si influente in interiorul PSD, care controleaza o parte din partid.

    Ministrul Justitiei, dl Toader, e un opozant al dlui Iordache si partizan al stabilirii unui prag valoric minim.
    Ideea sa de a asocia la consultari societatea civila si expertii din domeniu e cu siguranta foarte prost perceputa de Iordache si acolitii acestuia din PSD si ALDE.

    Daca varianta pro-coruptie vehiculata de Iordache trece de parlament, guvern si apoi, eventual, CC, vom avea o mare problema cu instalarea unei doze sporite de arbitrariu in administratia publica (care e deja un mecanism defect in societatea noastra).

    Multi sefi numiti politic si functionari dispusi la primire de mita si la influente in favoarea unor afaceristi, se vor simti protejati de "scutul" pragului valoric de aproape 50.000 euro si nu vor ezita sa foloseasca banul public si resursele statului in interes propriu, in dispret fata de contribuabili si de oamenii obisnuiti.

    Politicienii ca Iordache trebuie izolati pe scena politica, orice partid, inclusiv PSD, ar avea de castigat daca s-ar debarasa de asemenea "active toxice".
  • +27 (33 voturi)    
    500RON (Joi, 8 iunie 2017, 11:37)

    The Great Cornholio [utilizator]

    500 RON ar fi suficient de mare. total intr-un an.
    nenica, daca nu sunteti in stare sa va abtineti de la furat, stati acasa si lasati pe altii care chiar vor sa faca treaba. nu inteleg (sanchi) de ce va bateti atata pentru putere. eu ma gandeam ca vreti binele tarii dar am impresia ca ma insel.
    • -21 (27 voturi)    
      4% din bugetul gestionat (Joi, 8 iunie 2017, 11:44)

      zeita anticoruptiei [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      ca pana la 4% am vazut ca nu e problema daca furi de la altii
    • +27 (29 voturi)    
      Daca trebuie prag... (Joi, 8 iunie 2017, 11:46)

      mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui The Great Cornholio

      atunci sa fie fixat la 1 ban. Dar CCR nu a spus ca trebuie.
  • +33 (35 voturi)    
    Da, ceea ce facem este o talharie. (Joi, 8 iunie 2017, 11:38)

    Cuca [utilizator]

    Alta intrebare !
  • +40 (42 voturi)    
    nota (Joi, 8 iunie 2017, 11:38)

    The Great Cornholio [utilizator]

    pentru furt din banii statului ar trebui sa fiti judecati pentru inalta tradare, asa cum e la prietenii vostri comunisti din China sau Coreea de Nord.
  • +30 (32 voturi)    
    Iordache nu se lasa! (Joi, 8 iunie 2017, 11:38)

    liviul2006 [utilizator]

    Borfasii PSD-isti vor iar OUG?
  • +25 (27 voturi)    
    Ce le stie el pe toate (Joi, 8 iunie 2017, 11:39)

    mitg [utilizator]

    Noroc ca ai fost dat afara.
  • +38 (40 voturi)    
    200.000 lei (Joi, 8 iunie 2017, 11:41)

    aladdin [utilizator]

    Un roman cu un salariu destul de des intalnit de ~2000 lei pe luna castiga banii astia in aproape 10 ani!!! Ciordache, ai o problema cu simtul masurii (si cu bunul simt in general).
    • +11 (11 voturi)    
      nepotriveala de termeni (Joi, 8 iunie 2017, 12:36)

      napocanul [utilizator] i-a raspuns lui aladdin

      Ciordache si bunul simt sint 2 termeni incompatibili. La fel ciordache si simtul masurii.
  • +36 (38 voturi)    
    Un imbecil! (Joi, 8 iunie 2017, 11:44)

    Andradda [utilizator]

    "minim 200.000 de lei, ca sa nu se mai faca dosare penale aiurea"
    Asta ar merita sa infunde puscaria pt tot restul vietii!
  • +15 (17 voturi)    
    Repede pragul cat ii trebuie lui Dragnea ? (Joi, 8 iunie 2017, 11:45)

    Plagarus [utilizator]

    ICCJ poate sa-i condamne seful,pana sare MJ cu pragul, asa ca zbaterea-i degeaba cu OUG Ul !!!
  • -26 (32 voturi)    
    Abuzul in serviciu nu este acelasi lucru cu furtul (Joi, 8 iunie 2017, 11:46)

    Miky60 [utilizator]

    Abuzul in serviciu nu este acelasi lucru cu furtul! Furtul este un articol din codul penal, crima este alt articol, spaga este alt articol, abuzul in serviciu este alt articol. Daca cineva fura, trebuie judecat pentru furt, pe articolul despre furt, daca cineva da spaga, trebuie judecat pentru spaga. Sunt lucruri diferite. Daca pui egal intre abuz si furt, faci o mare greseala, e ca si cum pe cineva care a incalcat viteza legala cu masina il judeci pentru furt de masina... Sunt anti-psd, ciuma rosie, dar asta nu are nicio legatura cu pro sau anti-psd, este vorba despre codul penal.
    • +23 (23 voturi)    
      Oare? (Joi, 8 iunie 2017, 11:56)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Daca tu esti primar si cumperi de la firma fratelui un pix care costa 1 leu cu 100.000 RON unde incadrezi asta?
      Cum dovedeste DNA-ul ca tu ai furat?
      Evident ca fratele nu-ti da banii aia in secunda 2 prin transfer bancar, dar cu timpul tu te vei folosi de fructul abuzului in serviciu intr-un fel sau altul.
      In situatiile cand un functionar public face o smecherie de genul asta in care spag sau furtul nu se pot dovedi asa usor, dar sunt evidente pentru orice om de bun simt, atunci intra la abuz in serviciu.
      Prejudiciul exista, relatia intre faptuitor si beneficiar exista si sunt dovedite dar spaga pur si simplu nu se poate dovedi.
    • +16 (18 voturi)    
      OK (Joi, 8 iunie 2017, 11:56)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      1. Formal, este cum spui tu, insa asta nu inseamna ca trebuie prag valoric, ci poate ramane la latitudinea judecatorului sa stabileasca gravitatea faptei si pedeapsa.

      2. Presupunem ca un primar/functionar cumpara, prin licitatie, un creion de 1 RON cu 199.999 RON. Si cate din astea nu s-au intamplat...Te rog sa ne convingi ca avem de-a face cu abuz in serviciu, nu cu un FURT nesimtit.
      • +9 (9 voturi)    
        Furt nesimtit (Joi, 8 iunie 2017, 12:39)

        cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        E clar ca avem de-a face cu un furt nesimtit. Din pacate nu e asa usor de dovedit de catre DNA. Tocmai de aia trebuie sa ramana si abuzul in serviciu fara prag.
    • +18 (20 voturi)    
      Hai ca esti PSD-ist ! (Joi, 8 iunie 2017, 11:59)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Abuzul este abuz, indiferent de prejudiciu ! Numai infractorii din PSD si ALDE vad alfel lucrurile, pentru ca asa pot primii spagi fara sa ajunga la puscarie.
      • +2 (2 voturi)    
        Abuzul este abuz, indiferent de prejudiciu (Joi, 8 iunie 2017, 15:21)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        Corect!
        Asta trebuie sa scriem cu vopsea rosie pe toti peretii, ca in china, ca poate asa le intre in cap.
    • +14 (16 voturi)    
      Obtinerea de foloase necuvenite , prin abuz .. (Joi, 8 iunie 2017, 12:18)

      DEMA GOGU' [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      ...de catre functionarul public.
      La calcularea pragului valoric al prejudiciului ,ar trebuii sa se tina cont de venitul mediu, lunar al cetatenilor ! Numai asa se poate calcula gradul de vinovatie intr-o societate .
      Altfel ajungem o tara bananiera plina de coruptie , cu Ciordache primministru .
    • +16 (16 voturi)    
      logica falsa intentionat (Joi, 8 iunie 2017, 12:45)

      pardalian [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Sa-ti explic: la primaria X se face o licitatie pt o lucrare edilitara. O licitatie la misto, desigur. Si nu castiga cel mai bun ofertant ci cumatrul primarului. Rezultat: o lucrare facuta la misto pe banii nostri. Aparent este legal, practic este un abuz al primarului iar consecinta este un furt din banii publici. Ai priceput? Ca sa nu mai spun ca de cele mai multe ori, lucrarea este una complet nenecesara, de genul parculet cu panselute in mijlocul campului pt vaci sau teren de fotbal in panta sau borduri de marmura roz intr-un sat fara canalizare.
    • +13 (13 voturi)    
      Dar tot faptă penală trebuie să rămână (Joi, 8 iunie 2017, 12:54)

      24alex24 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Abuzul în serviciu este un furt din banul public. De acord, nu este identic cu furtul din buzunare. Este mai grav, pentru că cel care comite această infracțiune trădează interesele și încrederea publică, dăunează bunei guvernări, diminuează capacitatea statului de a finanța lucrări publice esențiale bunei funcționări a economiei, de a asigura protecție socială grupurilor defavorizate de cetățeni, de a finanța corespunzător sistemul sanitar, de a plăti salarii și pensii decente, de a asigura costurile menținerii unei armate competente și apărării naționale etc.

      Așadar, e mai puțin important la ce articol de lege încadrezi abuzul în serviciu, ci ca această încălcare a legii și bunului simț să fie sancționată ca infracțiune penală deosebit de gravă, cu consecințe pentru inculpat mai mari decât furtul obișnuit. Numai așa putem face pași înainte în lupta împotriva cancerului corupției și a devalizării banului public și subminării sistematice a statului român sub o grupare de infractori care a invadat parlamentul, guvernul și administrația centrală și locală...
  • +25 (29 voturi)    
    fratioare (Joi, 8 iunie 2017, 11:48)

    Bittick [utilizator]

    PSD-ul asta e precum cancerul; tai tumoarea, dai cu chimioterapie te amagesti ca ti-e mai bine si hop! recidiveaza si te baga in mormant...
  • +15 (15 voturi)    
    Aha, nu mai vreți la 50k eur, acum o dați la 40k e (Joi, 8 iunie 2017, 11:51)

    Adrian2017 [utilizator]

    Dar nu mai bine se pune limita la 1 leu (sau 1 euro ) și NU MAI FURAȚI (și munciți in folosul pentru cetățenii acestei tari)? Tot același rezultate vor fi - mai puține dosare penale aiurea.
    E mai moral asa, zic eu. Dar cum hotul/hoții se gândește/gândesc tot la furt și cum sa scape ... fiecare privește lucrurile prin prisma personalității lui și aici se vede ca aproximativ majoritatea clasei politice se gândește numai cum sa se îmbogățească.
  • -13 (15 voturi)    
    pentru Pragul abuzului (Joi, 8 iunie 2017, 11:53)

    CiprianMustata [anonim]

    Eu sunt total deacord cu IORDACHE.

    Dar totusi trebuie putin asezat un cadru al acestui prag.
    de exemplu:

    PRAGUL PENTRU ABUZ IN SERVICIU - 200 MII

    - esti la prima fapta de abuz, de la a 2-a fapta, INCHISOARE
    - daca recunosti fapta si returnezi prejudiciul
    - daca platesti AMENDA PENALA
    - Stabilirea amenzii penale tot la valoarea pragului de 200 MII.
    - DACA returneaza prejudiciul si plateste amenda PANA la ultima infatisare in instanta.

    In aceste conditii sunt deacord cu propunerea lui IORDACHE
    • -8 (8 voturi)    
      de acord (Joi, 8 iunie 2017, 13:20)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui CiprianMustata

      dar depinde care e amenda aia penala... pentru ca daca e 1000 lei.... se merita!
      ar trebui sa fie de cateva ori prejudiciu pe care l-ai facut !
      + a 2-a oara primesti dublu ca esti recidivist!

      dar si asa pragul este prea mare... ar trebui sa fie maxim 10k Eurp.... deci vreo 50000 lei
      • +6 (6 voturi)    
        voi sunteti tampiti??? (Joi, 8 iunie 2017, 14:53)

        Dan_Nemes [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu-mi vine sa cred ca puteti fi de acord cu asa ceva. Eu as spune altfel.

        Sa se modifice abuzul in serviciu in felul urmator:
        Amenda penala de 20 de ori prejudiciul adus prin recuperare extinsa. Cand ma refer la recuperare extinsa ma refer de la ABSOLUT toate persoanele cu care a intrat faptasul in contact in ultimi 10 ani de zile. Incepand de la sotie/sot/copii si incheiand cu prietenul din liceu cu care a discutat la petrecerea de 10 ani de la terminarea liceului. Se verifica averea fiecarei persoane si pentru fiecare leu care nu poate fi dovedit va fi recuperat de 10 ori.

        Sa vedeti atunci ca o sa avem bani de marit salarii.
  • +13 (13 voturi)    
    Ciordache nu e doar prost (Joi, 8 iunie 2017, 11:53)

    mr_mojo [utilizator]

    Dar nici nu învață din greșeli.
  • +20 (20 voturi)    
    Revenim (Joi, 8 iunie 2017, 12:01)

    poatedapoateba [utilizator]

    Deci acesti membri ai crimei organizate nu inteleg ca oamenii cinstiti nu accepta abuzurile.

    Nu ma intereseaza vreo valoare. Eu nu vreau sa existe abuzuri!
  • +12 (12 voturi)    
    0.5 lei (Joi, 8 iunie 2017, 12:05)

    dihania [utilizator]

    Asta e suma
  • +12 (12 voturi)    
    si gaina cat e gaina? (Joi, 8 iunie 2017, 12:05)

    Francisc 1 [utilizator]

    daca furi un ou esti bou , daca furi 399.999 scapi cu amenda si sanctiune?
  • +22 (22 voturi)    
    Si-a revenit talharul (Joi, 8 iunie 2017, 12:06)

    Rescator [utilizator]

    Pragul de un leu este corect.Cine fura un leu fura si
    1 miliard.Asta nu intelege olteanul din Caracal.
  • +16 (16 voturi)    
    mda... (Joi, 8 iunie 2017, 12:07)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    cand omul are cutia craniana plina cu fecale ... la ce sa te astepti de la asa fiinta.
  • -17 (19 voturi)    
    din nou energie pierduta (Joi, 8 iunie 2017, 12:12)

    nectarie [utilizator]

    Evaziunea fiscala, iata un exemplu de lege care are prag stabilit prin OUG, cu incercarea de a-l modifica in sus tot prin OUG chiar de catre Ciolos in 2016:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante-21430631-guvernul-discuta-azi-modificari-legea-evaziunii-fiscale-posibile-dezincriminari-ale-faptelor-mica-evaziune.htm

    Prag valoric clar, stabilit prin lege, sub care nu se deschide dosar penal daca se recupereaza prejudiciul. E foarte ok sa existe acest prag si la abuz in serviciu. Iar pierdem energie cu subiectul asta. Cu tot respectul, oameni saraci cu duhul, abuzul in serviciu nu e furt.
    • +12 (12 voturi)    
      Hai, pe bune ! (Joi, 8 iunie 2017, 12:52)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

      Abuzul este FURT SI SANATAJ ! Abuzezi de pozitia publica ca sa obtii bani, bunuri sau servicii, in mod ilegal. Nu trebuie sa bagi mana in buzunarul altuia (il obligi prin santaj sa-ti dea el) , dar in final rezultatul este acelasi.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu conteaza ca a stabilit Ciolos! (Joi, 8 iunie 2017, 13:33)

      LucianSchumer1 [anonim] i-a raspuns lui nectarie

      Nu conteaza daca abuzul in serviciu e furt sau nu!
      Nu e ok sa fie prag! Daca a savarsit abuzul, sa fie judecat si sa plateasca.

      Vrei sa spui ca un abuz, oricat de mic, trebuie incurajat? De ce sa nu fie pedepsit?

      Fiindca daca il incurajam, atunci ar trebui sa se numeasca altfel, ar trebui sa fie atributie de serviciu si sa fie trecuta in fisa postului!

      Nu conteaza nici daca Ciolos, sau mama lui Stefan cel Mare a stabilit acel prag. E gresit! Trebuie scos si ala.
      Cine a spus ca Ciolos este sfant si ca absolut tot ce a facut e bine?

      Logica ta e ca daca ciolos a facut un rahat, are si psd dreptul la un rahat cel putin la fel de mic.
    • +1 (1 vot)    
      Munciuna!!! (Joi, 8 iunie 2017, 14:42)

      Fanfan la tulipe [utilizator] i-a raspuns lui nectarie

      Evaziunea fiscala NU are prag. A se vedea Lg. 241/2005...
  • +15 (15 voturi)    
    bravo tovarasi! (Joi, 8 iunie 2017, 12:13)

    I [utilizator]

    tot asa. Votati tot PSD, ALDE si alte grupuri infractionale!
  • +9 (17 voturi)    
    Prag si pentru viol ... (Joi, 8 iunie 2017, 12:27)

    Carcalete [utilizator]

    ... tot ceea ce este sub 4 cm nu se considera viol.
  • +13 (13 voturi)    
    Abuz în serviciu de la 1 LEU (Joi, 8 iunie 2017, 12:42)

    24alex24 [utilizator]

    Acestui porc politic nesimțit până la Dumnezeu îi lipsește cu desăvârșire simțul penibilului, e unealta perfectă în mâna corupților.

    Cum adică măgarule, să se dea drumul la furat în țara asta până la aproape 100.000 de euro!? Ți-ai pierdut mințile. Dacă poate fiecare angajat la stat cu acces la ban public să fure 200.000 până la 400.000 Lei fără să ajungă la pușcărie, îți dai seama că România va ajunge în pragul falimentului în maximum 2 ani? Îți pasă de milioanele de oemeni cinstiți care muncesc de își rup spatele pentru a plăti dările la stat și pentru a supraviețui de la o zi la alta? Dar de bolnavii de cancer și alte boli costisitoare care deja nu își primesc tratamentele pentru că statul nu are de unde să le subvenționeze? Dar de milioanele de pensionari care fac literalmente foamea pentru că pensiile abia acoperă întreținerea și o pâine pe zi, ca să nu vorbim de medicamentele necesare cu înaintarea în vârstă?

    Ori dumitale, lui Dragnea și restul putorilor politice nu vă pasă decât de salvarea hoților, scoaterea infractorilor de sub lupa justiției întru îmbogățirea în vecii vecilor. Amin!

    Voi, PSD-ul și ALDE ar trebui să înfundați pușcăriile pentru atentat la adresa intereselor fundamentale ale poporului Român, pentru daune de miliarde de euro aduse Statului Român, pentru compromiterea viitorului țării și trădare națională. Marș la răcoare, slugoi împuțit. N-ai ce căuta în politică și cu atât mai puțin să umbli la legi. Voi, o grupă de infractori dovediți, vreți să confiscați țara asta și s-o aduceți în ruină ca să vă umpleți voi buzunarele, să trăiți voi bine. Să dea Dumnezeu să n-aveți parte de averile colosale, să sfârșiti voi și familiile voastre ca zecile de mii de intelectuali și oameni politici români interbelici în lagăre de muncă forțată pe viață. Ei n-au meritat-o fiind uciși sadic de un regim criminal, dar pentru voi ar fi singura soluție dreaptă.
  • +12 (12 voturi)    
    Auzi logica (Joi, 8 iunie 2017, 12:46)

    Pac-pac [utilizator]

    Deci "negociem" ciordeala in functie de statistica privitoare la numarul de dosare.
    Noaptea mintii, nu gluma.
    Nu mai bine legiferam gandind eventual cum sa simplificam procedura penala atunci cand l-ai prins pe vreunul ca a comis-o, indiferent de suma?
    Desigur, nu-l bagi la parnaie pentru 1000 de lei dar hai sa nu venim cu argumentul ca procurorii sa nu mai faca dosare penale daca suma e "prea mica".
  • +12 (12 voturi)    
    Revoltator (Joi, 8 iunie 2017, 13:07)

    Marius_23 [utilizator]

    In conditiile in care multe familii din tara nu reusesc sa puna deoparte 2000 RON an deci practic tot ce castiga se duce pe strictul necesar dumneavoastra vorbiti de praguri de 200000 RON . Ce sa nu mai spun ca multe familii nu reusesc sa economisesca intr-o viata de munca cinstita o asemenea suma .
    Deci sa inteleg ca o suma de genul 100000 RON este o suma aiurea, un mizilic carevasazica ...
  • +10 (10 voturi)    
    În ce hal am ajuns!! (Joi, 8 iunie 2017, 13:10)

    Alfeu [utilizator]

    Cu asemenea derbedei politici toate ticăloşiile au şansa de a deveni cutume. Când ai trecut pragul legalităţii, becul roşu se aprinde, iar judecătorul -singurul- stabileşte pragul trecut al culpabilităţii. Nu există abuz ce nu trebuie incriminat, Curtea Neconstituţională nu are de dat indicaţii, ci doar să spună da/nu raportat la Constituţie.Nu are competenţa de a da legi şi porunci.
  • +5 (5 voturi)    
    Lei vechi (Joi, 8 iunie 2017, 13:13)

    ddanny [utilizator]

    Hmmmm, cred ca as fi de acord cu un astfel de prag, dar sa fie lei vechi. Stii, din aia la care la 100 lei le zici "un mnilion".
  • +9 (9 voturi)    
    perfect... (Joi, 8 iunie 2017, 13:15)

    liviu_ [utilizator]

    in cazu asta dorim praguri pentru orice! pentru ca altfel se incalca principiu egalitatii...
    dreptu urmare... daca o bagi mai putin de 4 cm (da stiu e veche) nu e viol...
    daca o bati cu o bata mai mica de 7 cm nu e violenta domestica...
    daca il omori cu un obiect mai mic de 3 cm nu e omor
    s.a.m.d. !

    de asemenea prima comanda sa fie cu suspendare pt toti... avem cu toti dreptul la programele "primul furt", "primul viol", "prima crima" s.a.m.d.

    PS: parafrazand putin 1984 asta ar trebui sa se numeasca ministerul hotiei!
  • +5 (5 voturi)    
    un milion de euro minim (Joi, 8 iunie 2017, 13:30)

    averageJoe [utilizator]

    nu ne jucam dom' Iordaq ce naiba. Ce tupeu pe astia, pentru un amarat de 200k sa-ti faca dosar..
  • +6 (6 voturi)    
    Hotia este hotie indiferent de valoarea furtului (Joi, 8 iunie 2017, 13:32)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Astia se fac ca nu pricep ca hotia este hotie indiferent de cat ai furat.
    Asadar ai furat, vei urmarit, judecat si condamnat.

    Consecintele furtului pe de alta parte pot fi mai grave sau mai putin grave ceea ce permite judecatorului sa dea diverse condamnari, dar indiferent da cat ai furat trebuie sa existe condamnare penala.

    Este o distinctie clara intre FURT ca actiune si CONSECINTELE furtului.

    Ei vor sa ne explice ca daca consecinta furtului nu este grava atunci nu se mai numeste furt.

    Iar legea administratiei trebuie sa prevada clar: ai avut condamnare penala pentru furt nu mai au ce cauta in administratia Locala sau Centrala.
  • +6 (6 voturi)    
    gura pacatosului... (Joi, 8 iunie 2017, 13:34)

    astronaut [utilizator]

    ''adevar ''graieste..., prag cat mai mare si cat mai repede ca vine vacanta ! trimitere DIRECTA la problemele sefului teleormanean Dracnea, cu alte cuvinte ''de astia baieti e nevoie '' cu astia alaturi Dracnea supravietuieste !
  • -4 (6 voturi)    
    Scutirea de impozite pt IT nu este abuz serviciu? (Joi, 8 iunie 2017, 13:48)

    Miky60 [utilizator]

    Guvernul PSD-ciuma rosie care voteaza noaptea ca hotii si ziua ca mafiotii se intrece in pomeni: studentii (care au gratuitate peste tot, se plimba la munte si mare gratis cu trenul), IT-istii (care nu platesc impozit pe salariu de pe vremea lui Nastase puscariasul si Ponta plagiatorul cum platim noi, cei care muncim si platim tot), tinerii (care au Prima Casa cu rate la credit imobiliar sub piata) acum au si bani de casatorie, taxa de mediu 0 pentru toti cocalarii cu masini vechi, pensionarii cu pensii nesimtite, bugetarii care au salarii marite, parlamentarii si guvernatii cu salarii nesimtite, etc

    Toate aceste scutiri de impozite sau gratuitati nu se pot incadra tot in abuz in serviciu? Pentru ca "trădează interesele și încrederea publică, dăunează bunei guvernări, diminuează capacitatea statului de a finanța lucrări publice esențiale bunei funcționări a economiei, de a asigura protecție socială grupurilor defavorizate de cetățeni, de a finanța corespunzător sistemul sanitar, de a plăti salarii și pensii decente, de a asigura costurile menținerii unei armate competente și apărării naționale etc." cum spunea cineva mai sus
  • +5 (5 voturi)    
    sa se aplice atunci.... (Joi, 8 iunie 2017, 13:59)

    USMarines [utilizator]

    si la impozite .
    Daca evazionistii fura mai putin de 200.000 ron , nu au dosar penal.
    Adica , ai dracu' parlamentari: salarii au, de frecat menta cat se poate, masina la scara au, vacante pe banii contribuabililor berechet, acum vor sa si fure 200.000 ron fara dosar penal. Adica doar ei privilegii, privilegii, privilegii....
    Ce Dumnezeu, macar la furat sa fie egalitate in drepturi....
  • +5 (5 voturi)    
    Se da liber la furt ?????? Iesim???? (Joi, 8 iunie 2017, 14:29)

    Entiu [utilizator]

    Dar ce, se legifereaza furtul?! Ce lege este asta care sa legifereze furtul?/ Este absurd, este ridicol ce se intimpla in tara asta! Se da liber la furt!. Atunci mergem in supermarchet si furam, ca doar este ,,prag” la furt!! Cum le mai educam copii? Întrebare: Fura, dragul mamei, ca este voie!?
    Ori un ou, ori un bou, tot furt se cheama!
  • +4 (4 voturi)    
    Nu se mai poate!!! (Joi, 8 iunie 2017, 14:39)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Sobolanii penali trebuie scosi in suturi din parlament! Ce tupeu pe aceasta lichea!!! Dupa ce a facut in ianuarie are tupeul sa sfideze o tara intreaga!!! Sa fie clar: ccr NU poate legifera pozitiv si NU poate obliga alta institutie - parlamentul, sa modifice textul abuzului in serviciu in conditiile in care acesta este CONSTITUTIONAL.
  • +6 (6 voturi)    
    scurta recapitulare (Joi, 8 iunie 2017, 14:45)

    Dan_Nemes [utilizator]

    1. PSD-ul spune ca CEDO ne-a amenintat cu amenda daca nu rezolvam problema puscariilor (minciuna)

    2. PSD-ul vine cu OUG-ul prin care urmeaza sa elibereze mii de infractori pentru a rezolva problema penitenciarelor

    3. Problema penitenciarelor este cunoscuta de multi ani de zile timp in care nu s-a facut nimic

    4. OUG-ul este abrogat un urma celor mai mari proteste care au fost organizate

    5. PSD-ul creeaza un proiect de lege prin care urmeaza sa elibereze mii de infractori pentru a rezolva problema penitenciarelor

    6. CEDO ne ofera 6 luni la dispozitie SA VENIM CU O SOLUTIE la problema penitenciarelor (nu sa rezolvam problema, sa oferim o solutie)

    7. PSD-ul continua cu proiectul de lege prin care sunt gratiati infractorii (in care se dezincrimineaza si abuzul in serviciu prin acest prag valor) fara sa ofere o explicatie PENTRU CE E NEVOIE DE ACEASTA LEGE!!!!

    De ce mai vorbim de gratieri si cu atat mai mult de ce inca mai vorbim de un prag valoric pentru abuzul in serviciu?

    ... ne vedem din nou in strada, de data aceasta probabil ca vom taia porcii
  • +6 (6 voturi)    
    A revenit ingerul lui Nascase (Joi, 8 iunie 2017, 14:47)

    jackalphonse [utilizator]

    nici macar nu poti sa l injuri pe Ciordache. Toata viata a facut cariera aparand hoti, asa ca acum da legi pentru hoti. Nimic anormal, este un curs firesc (iar am zis firea).
  • +7 (7 voturi)    
    Lamuriri... (Joi, 8 iunie 2017, 14:48)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Ganditi-va ca si in prezent primarii nu respecta legea achizitiilir publice si sparg contractul in bucati sub 15000 euro pt. a nu organiza licitatie deci in viitor va fi si mai simplu, vor sparge lucrarile in bucati sub acel prag si n-are nimeni ce sa le faca...Stiti ce fac d-nii primari??? Dau lucrari la rude, prieteni, prin interpusi, platesc lucrari neefectuate, nereceptionate, sau prost realizate, fara documente justificative, platesc aceleasi lucrari de 2-3 ori, astfel ca banii publici in loc sa mearga spre infrastructura, in folosul comunitatii, se duc in buzunarele primarilor si la partid. De-asta se agita penalii...
  • +4 (4 voturi)    
    de ce numai prag minim? (Joi, 8 iunie 2017, 16:05)

    Nick85 [utilizator]

    eu zic sa se puna si un prag maxim peste care daca furi sa nu mai fii deranjat. de ce? pt ca face la fel de mult sens ca punerea unui prag minim.
  • +4 (4 voturi)    
    jegosilor, vreti sa furati fara impunitate (Joi, 8 iunie 2017, 17:42)

    yellowdog [utilizator]

    in continuare?
  • +4 (4 voturi)    
    Pacat (Joi, 8 iunie 2017, 21:45)

    flory_girl [utilizator]

    ca nu mai avem pedeapsa cu moartea !
  • +3 (3 voturi)    
    multumim cetatenilor din judetul olt ! (Vineri, 9 iunie 2017, 0:30)

    ics_11 [utilizator]

    multumim cetatenilor din judetul olt, in special celor din municipiul slatina, ca l-au votat pe florin iordache !


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică