VIDEO UPDATE Plenul Senatului a ridicat imunitatea Ecaterinei Andronescu si lui Serban Mihailescu. Andronescu, catre colegi: Va rog sa nu va pierdeti increderea in onestitatea mea

de C. Ionel, R. Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:34 Actualitate | Politic

Ecaterina Andronescu si Serban Mihailescu
Foto: Colaj foto
Plenul Senatului a avizat, miercuri, inceperea urmaririi penale in cazul social-democratilor Ecaterina Andronescu (72 de voturi "pentru", 62 "impotriva", 1 vot anulat) si Serban Mihailescu (77 de voturi "pentru" si 51 "impotriva", un vot fiind anulat). Directia Nationala Anticoruptie a solicitat declansarea a procedurilor pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale in cazul celor doi fosti ministri in dosarul licentelor IT (Microsoft). Ecaterina Andronescu s-a aparat sustinand ca nu considera ca numele sau avea ce cauta in dosarul Microsoft. Amintim ca procurorii anticoruptie o acuza pe Ecaterina Andronescu de abuz in serviciu, luare de mita, trafic de influenta si spalare de bani. Dupa anuntarea rezultatului votului, Andronescu  le-a spuns colegilor care i-au ridicat imunitatea: "Ma voi bate pentru a-mi dovedi nevinovatia si va rog sa nu va pierdeti increderea in onestitatea mea".

Ora 14:00 Senatul a votat pentru ridicarea imunitatii lui Serban Mihailescu, cu 77 de voturi "pentru" si 51 de voturi "impotriva". Au votat 129 senatori, un vot a fost anulat.

Ora 13:37
A inceput votul in cazul senatorului Serban Mihailescu.



Ora 13:12 Plenul Senatului i-a ridicat imunitatea senatorului Ecaterina Andronescu. Urmeaza discutarea cererii care il vizeaza pe Serban Mihailescu.

In urma votului secret cu bile, Senatul a admis solicitarea DNA de declansare a procedurilor pentru formularea cererii de efectuare a urmaririi penale in cazul Ecaterinei Andronescu in dosarul Microsoft cu 72 de voturi "pentru" si 62 de voturi "impotriva". Au votat 135 de senatori si totalul de 168, un vot fiind anulat.

Potrivit Mediafax, parlamentarii PDL si PNL au votat la vedere.

Dupa anuntarea rezultatului votului, senatorul PSD Ecaterina Andronescu le-a multumit colegilor si a declarat: "Ma voi bate pentru a-mi dovedi nevinovatia in justitie si va rog sa nu va pierdeti increderea in onestitatea mea, merita sa ma bat, pentru ca e singura mea avere".



Ora 12:45 Senatorii au inceput sa voteze solicitarea DNA care o vizeaza pe Ecaterina Andronescu.

In plenul Senatului, Ecaterina Andronescu s-a aparat, reiterand ca nu considera ca numele sau avea ce cauta in dosarul Microsoft. "Regret situatia extrem de nefericita pentru mine ca ocup timpul Senatului cu acest caz", si-a inceput fostul ministru al Educatiei discursul, adaugand ca "din start nu am sa va cer sa ma aparati cu votul dumneavoastra".

"Nu sunt printre oamenii corupti din aceasta tara. Vreau sa ma credeti ca am trecut luna aceasta prin cea mai neagra perioada din viata mea", a mai afirmat Ecaterina Adronescu, pledandu-si cazul in fata colegilor senatori.


Ecaterina Andronescu in plenul Senatului
Foto: Captura B1 TV
Fostul ministru a sustinut in fata colegilor din Senat ca "justitia din Romania trebuie sa faca dreptate celor care nu pot fi dovediti faptic ca sunt vinovati de infractiunile mentionate in referatul pe care DNA l-a trimis catre comisia jurudica. Dosarul se numeste Microsoft si se refera la cumpararea licentelor Microsoft pentru computerele din educatie sau din alte ministere. Licentele s-au cumparat in anii 2004, 2009 si in 2011, adica in perioadele in care eu nu eram ministru al educatiei. Ca urmare, nu exista niciun document pe care eu sa fi pus un aviz favorabil sau pe care eu sa il fi aprobat. Ca urmare, cred ca numele meu nu are ce sa caute in dosarul Microsoft".

"Se face referire la proiectul de informatizare a scolilor demarat in 2001 si continuat pana in 2008, in 6 etape. Primele 2 etape au fost derulate cand eu ma aflam la conducerea ministerului. Etapele a 3-a si a 4-a au fost derulate cand la minister era Alexandru Athanasiu, a 5-a etapa cand ministru era Mircea Miclea, iar a 6-a cand ministrii erau Mihail Hardau si Cristian Adomnitei. Vreau sa fac mentiunea ca niciuna dintre etape nu conditiona etapa urmatoare. Ca urmare, imi pun intrebarea: daca proiectul era gresit croit, de ce ministrii care au urmat nu au oprit acest proiect [si o parte din ceilalti ministri sunt acuzati de fapte de coruptie in acest dosar - n.red. ], de ce nu au schimbat si de ce doar eu ma fac vinovata pentru acest proiect?", a continuat Ecaterina Andronescu.

Andronescu a afirmat in plenul Senatului ca "acest proiect de informatizare a sistemului de invatamant a fost verificat dupa plecarea mea din minister de Curtea de Conturi, care nu a semnalat niciodata derularea defectuoasa a acestui proiect". Citeste si: Curtea de Conturi a descoperit ani la rand nereguli la achizitiile publice cu licente Microsoft

De ce anume o acuza procurorii Directiei Nationale Anticoruptie pe Ecaterina Andronescu:

Pe 26 septembrie 2014, DNA a anuntat ca vrea sa inceapa urmarirea penala impotriva a noua ministri din guvernele Nastase si Boc pentru fapte de coruptie, in dosarul cunoscut sub numele Microsoft. Insa in acest dosar, pe langa contractele de achizitionare a unor licente Microsoft in scolile din Romania, in atentia procurorilor a intrat si Programul "Sistem Educational Informatizat" (SEI) - pentru care Ecaterina Andronescu este acuzata de mai multe fapte de coruptie.

Pe scurt, procurorii sustin ca mai multi ministri din Guvernul Nastase si Guvernele Boc 1, 2 si 3 au savarsit fapte de coruptie pentru a incheia sau a prelungi contracte cu preturi umflate, care au dus la pagubirea bugetului de stat. Proiectele in cadrul carora ar fi avut loc faptele de coruptie: licentele Microsoft in scoli si Programul "Sistem Educational Informatizat" (SEI).

La Ecaterina Andronescu, procurorii spun ca in perioada 2001 - 2009 aceasta ar fi pretins si primit de la firma SIVECO si firmele colaboratoare foloase necuvenite constand in sume de bani sau calculatoare, pentru sine sau pentru altul, in scopul de a le asigura derularea unor proiecte cu ministerul.

Fragment din comunicatul DNA:

"ECATERINA ANDRONESCU, ministrul Educatiei si Cercetarii in perioada 28 decembrie 2000 - 19 iunie 2003, ministrul Educatiei, Cercetarii si Inovarii in perioada 22 decembrie 2008 - 1 octombrie 2009 si in prezent senator in Parlamentul Romaniei, pentru savarsirea infractiunilor de abuz in serviciu, luare de mita, trafic de influenta si spalare de bani, constand in aceea ca ar fi procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului 'Sistem Educational Informatizat' si respectiv pentru proiectul ce a vizat licentierea Microsoft; ar fi initiat si avizat proiecte de Hotarari de Guvern prin care a urmarit favorizarea firmelor Compaq si Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora; ar fi stabilit, printr-un Memorandum, firmele care sa participe la realizarea proiectului, atestand in mod nereal ca acestea fac parte dintr-un consortiu; ar fi stabilit procente de participare la proiect in favoarea anumitor firme; ar fi acceptat cesiunea contractului de catre SIVECO, desi invocase necesitatea achizitiei de la aceeasi sursa; ar fi inlesnit firmei SIVECO si colaboratorilor sai incheierea contractului in conditiile lipsei de competitie, incheind contractul in conditii oneroase pentru ministerul pe care il conducea, toate acestea avand drept consecinta prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achizitiei de servicii si produse la preturi peste valoarea de piata: licente cu circa 30 - 40% mai scumpe, calculatoare si produse software la preturi cu pana la 50% mai mari decat cele pentru aceleasi produse sau produse similare de pe piata; in perioada 2001 -2009, ar fi pretins si primit de la firma SIVECO si firmele colaboratoare foloase necuvenite constand in sume de bani sau calculatoare, pentru sine sau pentru altul, in scopul de a le asigura derularea unor proiecte cu ministerul".

Aprobarea data marti de Comisia juridica vine dupa ce aceasta s-a reunit deja de doua ori pana acum, pe 13 si pe 28 octombrie, pentru a da un vot pe cererea de ridicare a imunitatii senatorilor Ecaterina Andronescu si Serban Mihailescu, insa a amanat decizia pana dupa turul al doilea al alegerilor prezidentiale.

Avizul Comisiei juridice este oricum unul consultativ, plenul fiind cel care decide, in final, daca se da sau nu curs cererii ca un parlamentar sa fie urmarit penal.

Inacest dosar, DNA a cerut avize pentru urmarirea penala a noua fosti ministri - senatorii Serban Mihailescu si Ecaterina Andronescu, deputatul Valerian Vreme, europarlamentarul Dan Nica, Daniel Funeriu, Alexandru Athanasiu, Mihai Tanasescu, Gabriel Sandu si Adriana Ticau.

Potrivit DNA, persoanele din Guvern, ministere si din societatile implicate in derularea proiectului privind licentele Microsoft pentru scoli ar fi pretins 20 de milioane de dolari din cele 54 de milioane achitate de Executiv in cadrul contractului.

"Directia Nationala Anticoruptie a fost sesizata la data de 5 iunie 2013 de catre Corpul de Control al Primului-Ministru, ca urmare a actiunii de control efectuata la Ministerul pentru Societatea Informationala si la Ministerul Educatiei Nationale, in legatura cu inchirierea de licente educationale. Intrucat din Raportul de control rezultau indicii cu privire la incheierea, in conditii nelegale, a contractului comercial de inchiriere licente din 15.04.2004, extins ulterior pentru produse educationale Microsoft, a actelor aditionale la acest contract, precum si a contractelor aferente derularii Programul "Sistem Educational Informatizat" (SEI), Directia Nationala Anticoruptie s-a sesizat din oficiu cu privire la savarsirea unor infractiuni de abuz in serviciu si respectiv a unor infractiuni de coruptie in legatura cu derularea acestor contracte", a precizat DNA.

Procurorii sustin ca fostii ministri Dan Nica, Serban Mihailescu, Ticau Adriana, Alexandru Athanasiu, Mihai Tanasescu si Sandu Gabriel "si-au exercitat cu rea-credinta atributiile de serviciu, determinand incheierea contractului cadru de licentiere din 15.04.2004 in conditii oneroase pentru bugetul de stat, asigurand posibilitatea deturnarii unui discount de circa 47% acordat de Microsoft in considerarea Guvernului Romaniei, si implicit permitand plata unor comisioane catre persoanele implicate".

Totodata, anchetatorii au indicii ca cei sase fosti ministri au pretins si primit sume de bani pentru a-si exercita in mod defectuos atributiile de serviciu si pentru a-si exercita influenta asupra altor persoane, pentru a fi favorizata firma Fujitsu Siemens Computers la incheierea si derularea contractului de licentiere Microsoft.

Camera Deputatilor a aprobat, in 13 octombrie, cererea de incepere a urmaririi penale a deputatului Valerian Vreme.

Presedintele Traian Basescu a avizat, in 3 octombrie, cererea DNA, pentru fostii ministri Adriana Ticau, Alexandru Athanasiu, Mihai Tanasescu, Gabriel Sandu si Daniel Funeriu.

Saptamana trecuta, procurorii anticoruptie le-au adus la cunostinta Adrianei Ticau si lui Daniel Funeriu acuzatiile si faptele de care s-ar face vinovati in dosarul Microsoft, potrivit unor surse judicare.

Numele lui Dorin Cocos si cel al lui Nicolae Dumitru sunt mentionate in declaratiile unor martori audiati in dosarul Microsoft, prezentate in documente ale procurorilor anticoruptie aflate printre cele prin care s-a cerut aviz pentru inceperea urmarii penale a celor noua fosti ministri. Un alt martor le-a spus procurorilor despre relatiile dintre fostul sef al Fujitsu Romania, Claudiu Florica, si Dorin Cocos, respectiv Gheorghe Stefan.

Citeste si:


Citeste mai multe despre   









28148 vizualizari
  • +57 (57 voturi)    
    la brutarie (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:36)

    xanti [utilizator]

    Cu voi,mai ales abramburica care minte cu o nonsalanta incredibila.
    • +37 (37 voturi)    
      Pai..... (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:03)

      polonyca [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      .... asta e PARADIGMA usl....:)))
      • +35 (35 voturi)    
        banii furati inapoi in educatie sub control strict (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:20)

        fit [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

        Banii aia trebuiau sa ajunga in scoli! Sa ne spuna parintii cati copii au vazut calculatoarele in scoli si cati profesori s-au folosit de sistemul informatic pentru ei si pentru copii? Laboratoarele informatice stau incuiate sau nici nu exista, calculatoarele au fost foarte vechi de la inceput. La fel ca si xeroxurile care sunt folosite doar de director desi pe hartie sunt toate facilitatile pentru profesori in lucrul cu copiii.

        La inceputul internetului, profesorii se mirau de unde stiau parintii atatea informatii si nu puteau sa manipuleze cu lipsa banilor, desi scolile aveau bani prinsi la buget! Sunt profesori care nici in ziua de azi nu stiu sa foloseasca calculatorul.
        • +22 (22 voturi)    
          La fel si la facultatea de arte bucuresti (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:17)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui fit

          sala calculatoarelor nu e folosita de studenti, "sa nu se fure mausii".
          • +9 (9 voturi)    
            :) (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:35)

            pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

            Am ras cu lacrimi.
            Thanks!
    • +9 (15 voturi)    
      sa o acuze si de spalare de calculatoare (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:51)

      robotel corporatel [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      daca a primit bani si calculatoare de ce o acuza doar de spalare de bani?
      sa o acuze si de spalare de calculatoare
      • +1 (1 vot)    
        sau de partinire (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 20:34)

        Ellias [utilizator] i-a raspuns lui robotel corporatel

        referitor la copy-paste-ul lui tonta din dosarul plagiatului. Cu totii sa va duceti la "brutarie" si sa vi-i se confiste si averile nesimtite care le-ai facut din salariile de "bugetari" Stia Basescu cui taie salariile...si stia si de ce.
    • +26 (26 voturi)    
      pai si Mitomanu' nu voteaza? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:57)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      ca mi-ai adus aminte cu mintitul :) Plagiatoru' a taiat-o in vacanta exact ca-n vinerea neagra;

      partidul praf, guvernul varza (au mai gasit o infractoare sa o puna astazi la Cultura), buget ioc si in parlament macel;

      si pe fondul asta optimist Mitomanu o taie la spatzir - asta vroia sa fie seful statului.
    • +11 (11 voturi)    
      interesanta rasturnare de situatie (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 16:22)

      adyQ [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      si cam brusca, nu cred ca doar rezultatul alegerilor, ca sa fim sinceri stim toti ca presedintele nu are puteri executive si poate fi marginalizat de guvern si parlament, cred ca totusi presiunea publica care nu ar trebui inmuiata are efectele respective...
    • +1 (1 vot)    
      e si-o parte buna... (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 20:20)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      in hotararea Senatului. Nu-mi doresc ca o femeie batrana sa intre in puscarie, dar faptul ca o sa fie ocupata o buna bucata de timp cu demonstrarea (ne) vinovatiei o va tine departe de hotararile care se vor lua in domeniul invatamantului in viitor. Oricum Izraela Andronescu a facut mult rau invatamantuklui romanesc atat ea cat si pupilii ei.
  • +60 (60 voturi)    
    of, of (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:38)

    doe.john [utilizator]

    D-na Andronescu, nici o problema: termina DNA-ul cu ancheta si daca sunteti curata totul e ok, veti iesi mai puternica, de ce va ofuscati asa?

    Pe la colturi se aude insa ca ati luat bani... Sa vedem ce-o gasi DNA-ul!?
    • +14 (14 voturi)    
      Asta vrea toata lumea...! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:33)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui doe.john

      "Ma voi bate pentru a-mi dovedi nevinovatia in justitie..."

      Perfect ! Mergeti in Justitie si dovediti, nu va mai ascundeti dupa "fusta" imunitatii...!
  • +55 (55 voturi)    
    Un moment (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 11:51)

    gugurila [utilizator]

    DNA-ul o ancheteaza numai pt coruptie?
    Dar pentru distrugerea invatamantului romanesc cine?
    • +40 (40 voturi)    
      cine?.. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:03)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      cei care au votat-o nu cred ca sunt de aceeasi parere cu tine. e democratie - analfabetii au si ei dreptul la reprezentare, nu?
      • +18 (18 voturi)    
        au dreptul si la doctorate (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:04)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        pe cine intereseaza daca stii sa scrii si sa citesti intr-o democratie psd-ista?
    • +23 (23 voturi)    
      din pacate nu se poate (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:45)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      Din cate imi amintesc eu, nici prostia, nici incompetenta nu se constituie, in ele insele, ca delicte penale. Daca ar fi asa, eheheee, nu ne-ar ajunge toate inchisorile lumii.
    • +20 (20 voturi)    
      Absolut corect (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:53)

      mopsu [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      nimeni, nici ea nu mai intelege nimic in invatamantul romanesc....
  • +45 (45 voturi)    
    Marea doamna a educatiei romanesti (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:07)

    terka [utilizator]

    Curata ca lacrima, nici usturoi n-a mancat nici gura nu-i miroase. Jignita pana la indignare, doamna mai sa planga in fata parlamentului din cauza "raului" care i s-a facut ei !

    Dar cu educatia pe care ati distrus-o premeditat si sistematic in toti acesti ani cum ramane, doamna andronescu?
    • +25 (25 voturi)    
      "doamna mai sa planga in fata parlamentului" (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:16)

      _CK_ [utilizator] i-a raspuns lui terka

      Cred ca a plans mai mult la Antena 3. In fiecare seara plangea cum este ea persecutata politic de "regimul Basescu".
      • +22 (22 voturi)    
        la antene nu ma uit (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:31)

        terka [utilizator] i-a raspuns lui _CK_

        dar de cand cu povestea asta plange peste tot...... de parca ar trebui sa credem doar in lacrimile ei.

        Nu, nu credem , credem in schimb in DNA ! Hai DNA !
        • +19 (19 voturi)    
          eu m-am uitat duminica seara (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:06)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui terka

          inainte sa apuce sa-si revina si crede-ma, n-am regretat :))
  • +24 (24 voturi)    
    mielusica (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:12)

    revo [utilizator]

    of, Doamne, Doamne, cum se sacrifica ea ca o mielusica. "Nu va cer sa ma aparati cu votul Dvs", nu vreau sa-mi pun partidul de penali in dificultate acum, cand fierbe tara si suntem pe punctul de a trebui sa importam puscarii ca sa incapem toti, noi astia din PSD.
  • +27 (27 voturi)    
    De ce? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:21)

    FlaviuBota [anonim]

    Am auzit-o pe Abramburica plângând la tribuna parlamentului şi arătând cât de performant este sistemul informatic pentru învăţământ achiziţionat de la firma română SIVECO, că acest sistem este aşa de performant încât a mai fost achiziţionat de alte 20 de ţări. Atunci de ce noi românii am plătit dublu faţă de fiecare din aceste ţări?
    • +4 (4 voturi)    
      simplu (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 17:00)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui FlaviuBota

      la noi s-au cumparat, direct de la NASA, cele mai performante calculatoare.
  • +18 (20 voturi)    
    Cati, (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:22)

    triciupa [utilizator]

    ai pus-o!
  • +21 (21 voturi)    
    clasic (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:23)

    AlinRadu [anonim]

    Deja clasicul: "nu eu am fost, ceilalti sunt de vina"
  • +25 (25 voturi)    
    Katy,garantata Vanghelie! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:44)

    vali47 [utilizator]

    Katy Andronescu a vrut sa fie la inaltimea functiei politice obtinute.Garantata de Vanghelie a crezut ca asa trebuie sa fie.O hoata!
    • +14 (14 voturi)    
      te rog frumos (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:13)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui vali47

      eu personal l-am auzit luni pe Vanghelie declarand de pe treptele din kiseleff ca mizeria aia de lege a amnistiei trebuie respinsa urgent, ca trebuie sa scapam imediat de toti penalii din parlament si ca el perosnal crede ca trebuie mers si mai departe, sa terminam odata cu orice fel de imunitate pt. parlamentari :))
      • +8 (8 voturi)    
        Ai dreptate. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:53)

        vali47 [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Vanghelie are mai mult bun simt si pare un social-democrat adevarat,dar,pe afisele electorale ale lui Katy Andronescu scria "garantat Vanghelie".Era timpul cand se purta"garantat",nu mai spun cine a inventat asta ,ca poate te superi.La PSD se poarta plagiatul,adica furtul in orice forma.Nu spun ca nu sunt si cinstiti,dar sunt sufocati de hotii care au acaparat functiile de conducere si locurile in Parlament.
        • +3 (3 voturi)    
          asa este (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 17:42)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui vali47

          vanghelie e un psd-ist care mie personal chiar imi e simpatic pt. o anumita combinatie de sinceritate cu parsivitate si pt. onoarea aia a lui de "baiat de cartier"; altfel, am mari dubii ca ar exista vreun psd-ist "social-democrat adevarat" iar daca o fi vreunul "cinstit" probabil ca inca nu s-a intalnit cu oportunitatea corecta :)

          imi amintesc de bannerele cu "garantat Vanghelie" - nu stiu daca ideea vine de la emisiunea aia cu "garantat 100%"

          de suparat nu ma supar oricum, ca sunt bucurestean :)) iar pe Catalin Stefanescu nu l-am vazut la tv dar il citesc in dilema veche.
          • +1 (1 vot)    
            PSD-istii ar trebui scoliti. (Joi, 20 noiembrie 2014, 9:41)

            vali47 [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

            Nu in Romania.Dupa ce fac cursurile sa primeasca un atestat ca pot fi social-democrati.Pesedistii romani au inteles gresit chestia cu luatul de la bogati.Au pus statul sa ia de la bogati,dar in loc sa-i distribuie in servicii de utilitate publica pentru nevoiasi,dar si bogatii care vor sa foloseasca astfel de servicii,ei sau pus pe furat statul.Sinucigasi si sa vazut ce patesc.Nu le ajungea ca stateau ca niste bleferi pe spinarea noastra,si-au distrus si "statul"care-i tinea acolo.A zis bine cine a zis:'poporul psd".Gangsterii din PSD au impartit Romania in Romania lor=poporul psd si Romania noastra=cei pe care-i vor pesedistii drept servitori buni la toate,dar insultati si umiliti in toate felurile posibile.
  • +19 (19 voturi)    
    Abramburica (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:52)

    corsar [utilizator]

    Oare de ce abramburica uita ca toti suntem egali in fata legii?? poate pentru ca in viziunea ei este undeva deasupra oamenilor oisnuiti..Daca e nevinovata, nimeni n-o va incrimina, dar justitia TREBUIE sa-si fac treaba!
  • -21 (21 voturi)    
    Vad ca toti o acuzati, (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:53)

    xrogo [utilizator]

    dar daca se dovedeste nevinovata o sa huliti procurorii DNA si o sa o laudati pe Androneasca?
    • +23 (23 voturi)    
      Logica PSD (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:31)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Draga, daca n-ar fi senatoare, ar fi dat cu subsemnatul deja pe la DNA.

      De ce sa fie parlamentul un scut pentru cei acuzati?

      Ca sunt sau nu borfasi, asta ramane de vazut!


      PS: Alaturi de Nastase, probabil vom avea o alta apropiata de-al lui Iliescu cu probleme in justitie.

      Pe cand Capo Del Tutti Capi?
      ION ILIESCU carevasazica?
    • +14 (14 voturi)    
      Exclus (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:33)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Nevinovata nu poate fi, poate nedovedita.
      Si mai lasat-o mai moale cu prezumtia de nevinovatie.
      In Elvetia sistemul de drept se bazeaza pe prezumtia de vinovatie.Si nu poti sa zici ca Elvetia e in lumea a treia.Acolo justitia chiar ca functioneaza.
    • +8 (8 voturi)    
      /// (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:55)

      hmara [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Pe undeva ai dreptate, dar doar 8-9%.
      De ce?
      Avand in vedere rata de succes a dosarelor DNA de 91-92%, inchise cu condamnari, riscul ca aceasta tipa sa fie gasita vinovata este destul de mare.
      Chiar f mare.
    • +5 (5 voturi)    
      Pentru ce sa fie laudata? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 15:04)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Ce-a facut ea asa de lauda in toata cariera ei? N-o sa hulim pe nimeni: are libertatea sa-i dea in judecata si sa ceara daune morale. Si daca tot era asa nevinovata (si nu numai ea), renunta ea la imunitate si facea tot posibilul ca treaba sa se termine cat mai repede si sa arate ca DNA a gresit si ca ea a avut dreptate. Da' asa sunt toti: nevinovati, dar nu vor sa renunte la imunitate.

      Intrebare si nu ca vreau sa schimb subie3ctul: ziceai ca pe cine votezi tu iese presedinte. So, ai votat cu Iohannis, nu? Bravo si iti multumim!
      • 0 (0 voturi)    
        Pentru ce sa fie laudata? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 20:53)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Pentru marile sedrvicii aduse partidului.
    • -1 (1 vot)    
      Ei bine (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 21:18)

      Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Atunci o vom lua de nevasta. Pe rand. Cate o noapte. C-asa-i frumos si omeneste.
    • +1 (1 vot)    
      Ca&Katy nu-i niciuna ! (Joi, 20 noiembrie 2014, 9:26)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Va scrie ( oare unde ?) un tom despre "Plagiatul oamenilor politici " sub pseudonimul Ecaterina Teodoriu Malovat-eroina PSDeilor in lupta cu educatia ?
  • +21 (21 voturi)    
    Penibila (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 12:54)

    Gabi M [utilizator]

    Abramburica!Daca este nevinovata se va dovedi in in instantaNu u pic de demnitate acesti parlaentari.Adica,ceilalti din dosarul Microsoft pot fi urmariti penal,iar ea-nu,ca-i ma cu motz!A ajuns Hrebenciuc sa le dea lectii de demnitate!
  • +20 (20 voturi)    
    buff (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:21)

    sudo [utilizator]

    buff. a mai picat unul. in ritmul acesta ajungem la 300 de parlamentari fara nici un efort si fara referendum :))
    PS. unde e Mazeta?
    • +17 (17 voturi)    
      si mie imi lipseste Mazeta :) (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:15)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui sudo

      o fi in vacanta, ca mitomanu' - sa se refaca psihic.
    • +11 (11 voturi)    
      /// (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:58)

      hmara [utilizator] i-a raspuns lui sudo

      La casierie, sta la coada.
      In fata lui este finutza, iar mai in fata sunt badea cu gadea.
    • +6 (6 voturi)    
      o petitie catre HN (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 18:19)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui sudo

      Propun redactiei HN un articol cu titlul "Unde esti, Mazeto?", articol realizat in urma ingrijorarilor exprimate de cititorii fideli, ingrijorari alftel absolut sincere si dezinteresate.

      Acuma, pe bune, eu sper sa nu-l fi "eliminat" ai lui sau sa fi facut un soc apoplectic. Nu doresc raul nimanui.
  • +13 (13 voturi)    
    Andronecu si Serban. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:24)

    MirceaGeorgescu [anonim]

    Amandoi l-au plagiat pe Dem Radulescu! Milogii SA.
  • +12 (12 voturi)    
    vot anulat? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:27)

    vasilica_ [utilizator]

    cum se poate anula un vot, daca e vot secret cu bile.

    stie cineva? s-a spart bila in urna??
    • +1 (1 vot)    
      buna intrebare! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 17:41)

      Europiu [utilizator] i-a raspuns lui vasilica_

      Articolul 48 despre cum se desfasoara votul cu bile:

      [...] în faţa preşedintelui care conduce lucrările sedinţei comune se aşează o urnă albă şi una neagră.
      Deputaţii şi senatorii vin pe rând la urne, după ce primesc de la chestori câte două bile, una albă şi una neagră, şi le introduc în cele două urne.
      Bila albă introdusă în urna albă şi bila neagră introdusă în urna neagră înseamnă vot "pentru", iar bila neagră introdusă în urna albă şi bila albă introdusă în urna neagră înseamnă vot "contra".

      Banuiesc ca anularea se poate obtine bagand amandoua bilele intr-o urna... Stiu si eu?
  • +12 (12 voturi)    
    Penibili... (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:29)

    xrn [utilizator]

    ...sunt cei doi, incercand sa-si convinga colegii de nevinovatia lor, prin discursuri pline de indignare.
    Pai nu aici e locul in care trebuie argumentata nevinovatia! Vor avea tot timpul din lume s-o faca, pe parcursul urmaririi penale.De fapt nimeni nu I-a acuzat deocamdata si nu pentru asta se cere incuvintarea inceperii urmaririi penale.
    Madam ministresa Andronescu care zice ca vrea sa-si apere onoarea, n-avea decat sa se puna singura la dispozitia justitiei, nu sa se ascunda sub fustele colegilor de breasla!
    Mi se pare incredibil cum iarasi incearca sa faca scut unii in jurul celorlati! In opinia mea, ar fi trebuit in unanimitate sa se voteze pentru incuviintarea inceperii urmaririi penale, nu sa eiste o atat de mica diferenta intre votui!
    Oamenii astia nu au inteles nimic din cea ce s-a intamplat in ultimele zile :-(
    Cum sa poti avea incredere in ei?!
  • +20 (20 voturi)    
    Iata cine a salvat PLAGIATUL (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:33)

    SRA [utilizator]

    "Andronescu poate fi urmarita penal! Un vot foarte strins, 73 la 72, care arata ca pesedistii se obisnuiesc greu cu ideea ca au pierdut alegerile.

    Andronescu e la fel de ipocrita cum o stim: se declara nevinovata, spune ca nu fuge de justitie, dar s-a milogit sa nu se dea avizul cerut de procurori. Atentie, nu e vorba de arestare, ci de urmarire penala, asta in calitatea ei de fost ministru.

    Sa nu uitam ca ea e cea care l-a protejat pe Ponta, refuzind sa-i ridice titlul de doctor plagiator." spunea Andreea PORA pe son FB.

    Adaug daca este asa de ... dece nu a facut acceptarea sa se apere de la inceput ?
    • +13 (13 voturi)    
      73-62 (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:42)

      vazut_din_anglia [utilizator] i-a raspuns lui SRA

      A fost 73 la 62, dar oricum se pare ca unii nu vor sa se schimbe...mai ales cand e vorba de marea stea a educatiei postdecembriste.
      Ce sa mai zici... fiecare pasare (PSD) pe limba ei piere...
  • +19 (19 voturi)    
    73/72? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 13:53)

    Ferry [utilizator]

    Eu am o problema cu votul secret cu bile. Vreau sa stiu care au fost nesimtitii care au votat impotriva.
    Odata la patru ani votam si trimitem niste reprezentanti in parlament. Eu nu inteleg de ce se ascund ei in spatele votului secret. Eu vreau sa stiu cum au votat cei pe care i-am votat si i-am trimis acolo. Vreau sa am criterii dupa care sa iau o hotarare daca ii mai votez sau nu peste patru ani.
    In campaniile electorale in loc sa ascultam promisiunile lor electorale (de obicei minciuni) ar trebui sa recapitulam modul in care au votat cu diverse ocazii.
    Cred ca votul la vedere i-ar responsabiliza fata de electorat.
  • +13 (13 voturi)    
    Katy draga.. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:10)

    picmiki [utilizator]

    ..o sa te obisnuiesti, stai linistita. Noi de 25 de ani trecem prin cea mai neagra perioada a vietii noastre, si ia uita te acum la noi, suntem bine! Succes!
  • +9 (9 voturi)    
    /// (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:11)

    hmara [utilizator]

    Voi toti cei de-aici, care prin parerile voastre respingeti mediocritatea si impostura, ati facut sa se intample ceea ce vedem acum in mediul politic.
    La mai mare.
    Va felicit.
  • +16 (16 voturi)    
    Abramburico l-ai ''acoperit" cu doctoratul si...? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:24)

    Plagarus [utilizator]

    Stiu ca esti total NEVINOVATA in toata cariera ta de slujnica devotata PSDerbedeilor !
  • +12 (12 voturi)    
    Cate generatii au nenorocit astia? (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:32)

    Maniu [utilizator]

    Cati tineri vor reusi cu greu sa-si refaca handicapul de a nu fi primit o cultura si o educatie care sa-i inarmeze pentru viata?
  • +12 (12 voturi)    
    mai bine mai tarziu.. (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 14:36)

    Francisc 1 [utilizator]

    pacat ca unii nu au mai apucat, da sa-i vezi pe sobolanii astia care in loc sa-si astearna pentru o batranete linistita isi fac bagajele pentru mitiica si ofteaza ce cinstiti sunt e un moment Kodak!
  • +8 (8 voturi)    
    Vorba lui Klaus (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 16:37)

    a-politic [utilizator]

    Ati festelit belengheru. V-ati ingramadit toti ca sobolanii in Parlament crezand ca e asa de mare incat este imposibil sa se scufunde. Acum degeaba va apucati de ce va vine la mana si plangeti pe la microfoane, s-a terminat. La puscarie cu voi chiar daca asta inseamna sa mai ramana doar vreo 50 de oameni pe acolo, mai rau decat ne-a fost cu voi fiti convinsi ca n-o sa ne fie.
  • +7 (7 voturi)    
    DRAGA CATI! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 18:14)

    schroedinger [utilizator]

    Am inetels ca vrei sa-ti dai foc in Piata Universitatii! Sa nu fii ingrijorata de pretul benzinei cu acciza noua introdusa de pompa!
    Ti-am cumparat 20 l de benzina MAXXmotion, ca am inteles ca arde mai bine!
    In rest, s-auzim numai de bine!
    P.S. Ce doresti chibrite sau bricheta?
  • +6 (6 voturi)    
    Se revine la normal! (Miercuri, 19 noiembrie 2014, 18:15)

    Sthelian [utilizator]

    Gata cu minunile!
    Ieri deputatii, aia care au fost la treaba, au votat cu majoritati mai mari.
    Azi gata, gata sa nu iasa. Vedeti? 72/62, respectiv 77/51. La nea Miki Spaga vreo 6 disparura la bufet...ca le pieri curajul. 1 senator bine, treaca de la noi, dar 2 in aceeasi zi!!?? E deja prea mult. Si ce e mult strica!
    Minunile incep sa se opreasca.
  • +1 (1 vot)    
    Ca&Katy-i nevinovata?Sa nu avem incredere in ea (Joi, 20 noiembrie 2014, 10:18)

    Plagarus [utilizator]

    „A procedat la aprobarea bugetului pentru derularea Programului „Sistem Educaţional Informatizat” şi respectiv pentru proiectul ce a vizat licenţierea Microsoft; a iniţiat şi avizat proiecte de Hotărâri de Guvern prin care a urmărit favorizarea firmelor Compaq şi Siveco, respectiv firmele colaboratoare ale acestora (Memorandumul din data de 31.08.2001, Memorandumul cu privire la începere a „Proiectului naţional de implementare a învăţământului alternativ de educaţie asistată pe calculator” încheiat între MEC, SIVECO, HP, IBM. HG nr. 828/31 iulie 2002, HG nr. 1220/07.11.2002, HG nr. 1108/2003, HG nr. 684/2003, HG nr. 1352/2003 ş.a);

    ► A stabilit printr-un Memorandum firmele care să participe la realizarea proiectului atestând în mod nereal că acestea fac parte dint-un consorţiu; a stabilit procente de participare la proiect în favoarea anumitor firme; a acceptat cesiunea contractului de către SIVECO, deşi invocase necesitatea achiziţiei de la aceeaşi sursă;

    ► A înlesnit firmei SIVECO şi colaboratorilor săi încheierea contractului în condiţiile lipsei de competiţie, încheind contractul în condiţii oneroase pentru Minister, toate acestea având drept consecinţă prejudicierea bugetului de stat ca urmare a achiziţiei de servicii şi produse la preţuri peste valoarea de piaţă: licenţe cu circa 30 – 40% mai scumpe, calculatoare şi produse software la preţuri cu până la 50% mai mari decât cele pentru aceleaşi produse sau produse similare de pe piaţă.

    ► În perioada 2001 -2009 a pretins şi primit de la firma SIVECO şi firmele colaboratoare foloase necuvenite constând în sume de bani sau calculatoare, pentru sine sau pentru altul, în scopul de a le asigura derularea unor proiecte cu Ministerul,

    ►Fapte ce întrunesc elementele constitutive ale infracţiunilor de abuz în serviciu prev. de art. 297 C pen. rap. la art. 309 C pen., luare de mită prev. de art. 7 din Legea 78/2000 rap. la art. 289 C pen., trafic de influenţă prev. de art. 7 din Legea 78/2000 rap. la art. 291 C pen.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version