Banutii, fitele magistratilor si lupta lor impotriva justitiei

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 13 septembrie 2016, 19:13 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Magistratii au inceput agitatia in urma cu vreo trei saptamani doar din cauza ca Guvernul Ciolos i-a sarit din ordonanta cu majorari salariale dedicata profesorilor si medicilor. Rar mi-a fost dat sa vad o miscare mai dezgustatoare, mai dezonoranta decat fitele magistratilor, ca nu le putem numi altfel. Din cauza ca au primit in loc de bani o usa in nas, au schimbat tactica. Ameninta cu greva in numele unor principii corecte sau bazaconii clasice adunate de prin luju, Antena 3 si din gurile borfasilor desi tot ce-i intereseaza pe multi sunt, in realitate. banutii, doar banisorii lor si numai atat. Restul e gargara pentru fraieri.

Adica tocmai ei, rasfatatii sistemului, cu lefuri de invidiat care incep undeva pe la 5000 de lei si ajung la 12.000 de lei pe luna, chitaie dupa, atentie mare, inca vreo 18% in plus. Vezi detalii in textul Cum si-a ridicat premierul Ciolos magistratii in cap printr-o mica gafa.

 Majorarile si le-au dat de-a lungul timpului singuri, in urma unor procese inentate si judecate tot de ei, de onor magistratii romani cu gura plina de principii. Aceasta lipsa de masura, de elementar bun simt, aceasta aroganta de casta uzand discretionar de puterea cu care este investita in stat se manifesta in aceste zile sub pretextul unor teluri mai inalte decat meschina preocupare pentru bani. (Pentru cine doreste sa aprofundeze cum s-au razboit magistratii cu guvernul Boc prin 2010, tot pentru bani, recomand textul Razboiul din justitie pe intelesul tuturor)

In consecinta, s-a umflat pieptul in magistrati si au inceput revolutia Marilor Ipocriti. Cum nu prea da bine la televizor intr-o tara macinata de probleme mult mai grave sa te lacomesti in ultimul hal, magistratii cei isteti au ingropat frumusel revendicarile salariale intr-un mega-inventar al problemelor din justitie, unele reale, altele exagerate iar cele mai grave, total ignorate.

Cand alte categorii sociale ameninta si ele cu greva, figurile unor judecatori si procurori hamesiti dupa cateva milioane in plus, care au facut oricum un sport in ultimii ani din a stoarce cat mai multi bani interpretand legea dupa bunul plac, arata de-a dreptul ridicol. Cred ca asta au inteles pana si cei mai avizi dupa  banisori cand au decis sa treaca in planul doi revendicarile de natura salariala si sa bage in fata tot felul de aiureli seducatoare intr-un text pompos intitulat Memorandum privind situatia justitiei.

Oricine citeste documentul cu buna credinta gaseste in el cam tot ce auziti pe la Gadea  prin emisiuni: paranoia cu serviciile de informatii, textele cu "justitia represiva" si in general obsesiile anti-justitie recitate de toti penalii, toate astea amestecate cu probleme reale. Nimic nu poate face mai rau justitiei decat acest talmes-balmes de tipete isterice si de observatii juste aruncate de-a valma intr-un asa numit Memorandum. Cu astfel de abordari nu se obtine nimic bun: prostiile capata un aer de legitimitate iar problemele adevarate nu pot fi discutate totusi serios la pachet cu tampenii.

Inteleg ca sunt vreo cateva zeci de instante (Tribunale, Judecatorii) din tara care au votat Memorandumul si anunta ba ca fac greva, ba ca o amana, ba ca judeca dosare, ba ca nu intra in ele. S-a ajuns cam prea departe. Se recurge la  razbunare pe justitiabili prin refuzul de intra in anumite cauze. Se foloseste arma santajului prin blocarea procesului electoral, pentru ca aici s-ar ajunge daca magistratii si-ar pune in opera amenintarile. E cam mult, e cazul sa se opreasca si sa-si vada mai linistiti putin de alegerile lor. De subliniat insa ca sunt numeroase instante importante (Curti de Apel, Inalta Curte) care NU au semnat memorandumul si NU sustin demersul celorlalti. Este o precizare importanta, NU toti magistratii s-au prins in hora ipocriziei.

Iuresul iscat in aceste zile in justitia din  Romania este amplificat in mod iresponsabil de candidatii la Consiliul Superior al Magistraturii, care exploateaza din plin atat pofta nesatioasa a magistratilor pentru bani cat si frustrarile acumulate in sistem exprimate cumva in Memorandum. Mai trebuie spus ca procesul electoral pentru alegerile noului CSM sunt in plina desfasurare, de unde si emulatia dintr-un sistem altfel mort, autosuficient si indiferent.

Adica nimeni nu spune ca nu pot fi discutate multe din punctele din Memorandum, dar nu asa, nu utilizandu-le drept carte de negociere intr-o lupta de natura pur sindicala, de revendicari salariale. Daca si magistratii au ajuns sa-si vanda principiile ca la piata, ce asteptari sa mai avem de la politicieni?

In trecat fie spus, nu pot credita autorii Memorandumului cu prea multe bune intentii cata vreme nu gasim acolo un rand despre zecile de initiative din Parlament care ameninta in mod real justitia, nici vreo referire macar in treacat la campaniile mediatice ingrozitoare duse impotriva unor judecatori si procurori curajosi.

Cum adica, Bruxelles-ul face mereu referire in rapoartele sale la cele doua amenintari iar magistratilor romani nici ca le pasa de ele? Cum e posibil ca doua chestiuni grave - pericolul golirii justitiei de continut in Parlament si atacurile mediatice fara precedent -  sa nu apara intr-un Memorandum referitor la problemele justitiei, in schimb sa gasim la loc de cinste infierat MCV-ul, pusa la indoiala metodologia si sursele utilizate de Comisia Europeana?

Probabil ca magistratii romani vor castiga razboiul lor dezonorant pentru cativa lei in plus in instantele unde-si vor judeca intr-un final propriile cauze. Dar prestigiul judecatorilor si procurorilor angajati eroic in lupta lor pentru banisori, cam stangaci camuflata intr-o lupta pentru principii, va avea din nou de pierdut. Unul din motivele scaderii increderii in justitie de care fac atata caz chiar si in memorandum sta chiar in comportamentul sfidator al unor magistrati, in lacomia unora care de prea multe ori se traduce in acte sinistre de coruptie.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
13766 vizualizari
  • -50 (68 voturi)    
    Hillary Prună (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:25)

    Mazeta [utilizator]

    Raluca Prună seamănă din ce în ce mai mult cu Hillary Clinton. Se fac eforturi disperate să mai fie ținută în funcțiune până în noiembrie.
    • +27 (29 voturi)    
      Care e legatura (Miercuri, 14 septembrie 2016, 0:34)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      intre subiectul articolului si comentariul tau ? Eu n-am gasit-o.
      • +27 (33 voturi)    
        Pur si simplu, a trantit s iel o prostie (Miercuri, 14 septembrie 2016, 6:25)

        valll [utilizator] i-a raspuns lui FlorinG

        Mai bine ar fi spus despre sefa UNJR, ce aparitie penibila la emisiunea lui Gadea! Asa magistrati, asa reprezentanta! Nimic de magistrat adevarat in ea. Parea, mai curand, plangacioasa si cu gandurile aiurea, amintind cumva de nevasta adultera din „O noapte furtunoasa”. De fapt totul seamana leit cu Caragiale.
        Raluca Pruna e printre putinele persoane care mai au si ceva caracter. Sper sa scoata cat mai repede acea lege a confiscarii extinse a averilor ilicite, sper ca legea sa fie beton, fara portite de scapare.
        Asta-i preocupa pe ei in realitate, din cauza asta vor sa o inlature pe Raluca Pruna, sau macar sa o sacaie, ca sa treaca termenul prevazut de UE.
        • +3 (3 voturi)    
          daca trece termenul ... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:52)

          dagenia [utilizator] i-a raspuns lui valll

          ... intram in procedura de infringement ... analize, penalitati pentru neindeplinire, samd
    • +5 (9 voturi)    
      Mazet, iar o luasi pe aratura (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:23)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Afirmatia ta nu are nici o legatura cu articolul. Ca de obicei, te dai de gol ca trol-postac-mercenar electronic de doua kapeici.
      • +1 (5 voturi)    
        Sa nu-i mai dam atentie. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 15:31)

        Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Spiky

        Nu merita timpul si neuronii nostri.
  • +42 (50 voturi)    
    Bani si iarasi bani scriu justitia pegrei din RO (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:25)

    Plagarus [utilizator]

    – Ţi-ai angajat un avocat?
    – Nu. Mi-am cumpărat un judecător!
    • +42 (48 voturi)    
      Adevarul ca cine decide asupra vietilor altora (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:35)

      Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Ar trebui sa dea socoteala cu propria viata. Raspunderea judecatorului ar trebui extinsa si asupra averii sale, in cazul ca e descoperit corupt trebuie aplicata cea mai salbatica pedeapsa (inchisoare pe viata, analiza imediata confiscarea neconditionata a averilor nejustificate din punctul de vedere al veniturilor pe 2-3 nivele de rudenie).
      • +12 (32 voturi)    
        Asa este!!! (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:01)

        Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Procuratorul

        Judecatorul, un /// de procuror cu facultatea abia terminata pune semnaturi pe hartii care hotaresc viata unor pameni, o distrug ca nu stiu ce fac, iar ei nu raspund!
        Cum poate un individ cu 4 ani de facultate facuta la Dimtrie Cantemir sau la Vasile Goldis la varsta de 28 - 20 de ani sa faca o judecata limpede- habar nu are de ceea ce face!
        Chirurgul nu opereaza decat pe la 38-40 de ani- dupa o experienta indelungata, iar acesti nimeni vor salarii si fara nici o raspundere!
        • +4 (20 voturi)    
          Fals (Miercuri, 14 septembrie 2016, 2:25)

          RaduK [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          nu exista juddecatori cu doar 4 ani de facultate si nici procurori. Cautati pe google daca nu direct la CSM cum se poate ajunge judecator. E simplu si in acest fel nu mai umblam cu dezinformari. Multumesc anticipat pentru minusuri.
          • +2 (10 voturi)    
            Nu va puneti intrebarea!!! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:21)

            Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui RaduK

            De ce nu va suporta societatea?!?!?
            De ce nu este de acord cu aceste salarii nesimtite!
            De ce nu este de acord cu ce faceti???
            Pentru ca fievare din noi simtim ca nu este corect sa existe asemenea categorii care se erijeaza in putere separata si isi taie din paine atata felie cat doresc, desi vad ca nu este suficienta!
            Asta este mai mult decat hotie!
            Imi pare rau dar minusurile le iei pe meritate!
            Iar oamenii pe care ii sustii asta sunt!
            Magistratul ar trebui sa fie un exemplu in societate, un muncitor silitor- dar a devenit un gras imens, nesatul, care miroase de la o posta a nesimtire.
            Si eu nu vb. de toti dar de marea majoritate!
            • +2 (4 voturi)    
              Asa este ! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 12:15)

              aramisadrian [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

              Aveti mare dreptate ! Parerea mea este ca justitia a avut si are cea mai mare vina raportat la ce traim in Romania - coruptie generalizata,trafic de influenta,decizii si hotarari favorabile doar pentru cei ,,banosi"!
              Sunt cei mai bine platiti si nu ii mai satura Dumnezeu ! Nu cred ca se mai poate face nimic ! Au asigurat ,,legalitatea" la cele mai mari ,,tunuri" date de asa zisii ,,politicieni"....si nu au nici o raspundere.....Pacat !Pacat pentru noi romanii!
        • +1 (5 voturi)    
          habarnist (Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:48)

          Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

          Nu mai bate campii ! Habar n-ai cum functioneaza "sistemul", cum poti ajunge procurir sau judecator.
          • +2 (2 voturi)    
            Din pacate.. (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:45)

            Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui Ilidia

            Odata ajuns acolo -acolo esti- si indiferent tot aia esti-oricum ai ajuns.
            Problema este ca nu isi fac treaba - sunt niste indivizi care au impresia ca oricum ar lucra - au dreptate!
            Pentru ca nu au au nici o raspundere- nici macar in fata lui D-zeu.
            De ce se pierd procese la curri superioare dinafara Romaniei - de ce eu ca si contribuabil trebuie sa platesc pentru greselile lor- procurori, judecatori?!?
            De ce nu se aplica aceleasi reguli tuturor?!?
            Tu esti pe dinafara sau asa vreu sa pari?
            Stii cati bani ae paltesc pwnteu porcariile si incompetenta asa zisilor magistrati - care oricum si-ar face studiile - nu pot sa le faca la o scoala de calitate- caci cea mai buna Univeristate romaneasca se afla la locul peste 700 din lume,
            Iar salariile le doresc la nivel european sau chiar mai mult!
            Testul elementar de gramatica a limbii romane - jumarate il pica !!
            Nu mai vorbesc de cunostinte generale!!
  • +17 (33 voturi)    
    Procesele sunt in conflict de interese... (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:28)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Daca isi castiga singuri in instanta procese pt. majorari salariale ,magistratii se substituie parlamentului ,iar judecatorii care judeca procesele ,sunt in conflict de interese ,deoarece sunt direct beneficiari ai maririlor salariale !
    Daca ar iesi oamenii in strada ,sa protesteze impotriva judecatorilor corupti din instante ,sa-i vedem atunci ce or sa mai faca...
    • +17 (27 voturi)    
      Ma fac eu judecator pe gratis (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:10)

      Procuratorul [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      Promit sa nu cer un ban salariu, dar rasplata e sa bag in fiecare zi in parnaie cate un Ghita sau Tariceanu. E o bucurie pe care nici cu bani n-as cumpara-o. Si m-ar iubi toti oamenii cinstiti. Ce rasplata mai buna ar fi?
      • -12 (18 voturi)    
        Aer conditionat (Marţi, 13 septembrie 2016, 22:02)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Procuratorul

        "Ma fac eu judecator pe gratis ........ Si m-ar iubi toti oamenii cinstiti. Ce rasplata mai buna ar fi?"
        [Retardragnea]
        ===================

        Sa te mute la un salon cu aer conditionat !
        • +1 (5 voturi)    
          Ce-i, polkonvice KGB? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:26)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Ti-e frica sa nu ramai fara patroni?
        • 0 (6 voturi)    
          Spune-mi, amice, esti (Miercuri, 14 septembrie 2016, 15:34)

          Cuca [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          tot una cu Mazeta ? Sau sunteti macar colegi ?
  • -33 (45 voturi)    
    Puterea (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:30)

    cu5clase [utilizator]

    platita a presei scrie furibund despre puterea, mai jmechera, a justitiei :)))).

    Ofiticati-va pana la lesin, banii vor fi platiti, pentru ca asa cum va roade ciuda, magistratii judeca si-si dau sporurile, cuvenite.

    La cat de munca au, mult peste cele 8 ore legale, magistratilor nu le pasa de increderea societatii, cam murdare la fund.

    Domnu' gazetar sef, dupa o doza de distonocalm, este invitat sa se mai documenteze. Bugetarilor, fie ei si de lux, nu le pasa de imaginea in ochii celorlalti.
    • +10 (24 voturi)    
      Ma 5 clase (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:56)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      Edti pe dinafara-sau chiar esti implicat!
      Magistratii nu isi fac treaba - sau o fac prost !
      Ei au ajuns un fel de scursura a societatii din pacate !
      Si ce daca o sa vedeti bani... Nemeritati asa e!
      Multi dintre voi de abia silabisesc, nu stiu sa compuna o rezolutie, formileaza propozitii fara subiect sau predicat!
      Marea majoritate se fac xa lucreaza- unii abia asteapta sa ia leafa sa o poata bea prin carciumi - sau sa o joace la pacanele!
      Asta subteti magistrati- o rusine pentru societate si nancatori de resurse financiare!
      Nu o sa vedeti bani - si cred ca o sa va rezolvam noi toti acestia care va tinem sa luati mai putin!
      Iar modul deocheat de calcul al pensiilor si al altor drepturi ca fi recalculat!
      Iti garantez eu tie 5 clase ff .
      O sa va impartiti in curand nimicul caci asta ramine daca cei ce platesc tace pier!
      • 0 (6 voturi)    
        generalizare (Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:51)

        Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Stef_and

        Nu-i asa. Cei mai multi magistrati isi fac treaba cinstit. Dar padure fara uscaturi... Si astea ies intotdeauna in fata...
  • +14 (24 voturi)    
    Corect...cu observatii... (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:32)

    mihai1986 [utilizator]

    Nu generalizati...foarte putine instante s-au raliat acestui protest initiat de unjr si as.magistratilor, doua entitati care reprezinta calul troian al penalilor in justitie...Majoritatea revendicarilor din memorandum sunt cererile penalilor si coruptilor, cele legate de drepturile avocatilor, relatia cu serviciile de informatii, trimiterile la justitia "de represiune" s.a...Insa majoritatea magistratilor se disociaza ferm de revendicarile asociatiilor care au doar cateva zeci de membri... In plus, magistratii nu sunt nemultumiti de salarii ci de diferentele intre salariile magistratilor cu acelasi grad si functie...create de actele normative prost concepute...
    • -8 (18 voturi)    
      Zau? (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:06)

      Reticentul [utilizator] i-a raspuns lui mihai1986

      Cred ca asa se amageste si pruna. Pana cand un procuror suparat ii deschide un dosar pe care-l judeca un judecator suparat. Nu scapa nici in gaura de sarpe.
  • -6 (16 voturi)    
    de 2 ani (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:36)

    xanti [utilizator]

    Se vorbeste numai de justitie.
    O sa se vada la alegeri ca lumea e satula de scandaluri si nu va mai vota nici dracu.
    In alta ordine de idei.
    Dezbateri despre economie se mai fac sau ne scufundam pe zi ce trece.
    Cand o sa se inteleaga ca guvernare nu inseamna doar lupte in justitie ci si economie ,locuri de munca ,sanatate ,educatie,inteleg foarte bine ca lupta anticoruptie este importanta dar de aici pana la acapara mediatic totul e prea mult.
    Se voteaza peste 3 luni si tot nu stim ce au astia de gand sa faca in economie.
    • -10 (14 voturi)    
      He he (Marţi, 13 septembrie 2016, 22:05)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Pai nu e clar ce vor sa faca in economie? Toata lumea la puscarie!
  • +19 (25 voturi)    
    MAGISTRAȚI INFRACTORI? (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:39)

    Schlossadler [utilizator]

    Legea 62/2011 a dialogului social:
    „Art. 202. - Nu pot declara grevă: procurorii, judecătorii, personalul militar…”
    //
    „Art. 218 (4) Declararea grevei de către organizatori, cu încălcarea condiţiilor prevăzute la art. 191 alin. (1)sau la art. 202 - 205, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lună la un an sau cu amendă, dacă fapta nu constituie o infracţiune mai gravă.”
    //
    Legea 303/2004 privind statutul procurorilor și judecătorilor: „art. 65, alin. (1), „Judecătorii și procurorii sunt eliberați din funcție în următoarele cazuri: „f) condamnarea şi amânarea aplicării pedepsei dispuse printr-o hotărâre definitivă;
    f1) renunţarea la urmărirea penală şi renunţarea la aplicarea pedepsei dispuse printr-o hotărâre definitivă,dacă s-a apreciat că nu se impune menţinerea în funcţie;”
    • -16 (20 voturi)    
      Bravo (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:58)

      cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui Schlossadler

      cois. Pardon, va multumim pentru materialul informativ. Acu mergi la Universitate , ca te asteapta jandarmii la incalzire.
  • -4 (18 voturi)    
    aha... (Marţi, 13 septembrie 2016, 19:46)

    dan.c [utilizator]

    Acum am inteles: deci nu Basescu e de vina...
    • +16 (16 voturi)    
      LOL (Marţi, 13 septembrie 2016, 20:58)

      MihaescuCorneliu [anonim] i-a raspuns lui dan.c

      Bine spus. Merita un titlu gen TAPALAGA ATACA JUSTITIA. Isi saboteaza mandatul de justitiar, de cavaler al Justitiei etc etc :)) // Deci, ca sa inteleg si eu din pozitionarile recente ale domnului Tapalaga... poti fi CRITIC fata de justitie si chestiuni punctuale, fara sa insemne ca o ATACI... Ia te uite minune! La el se poate. :P
      • +1 (1 vot)    
        Uite ca se poate ! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 19:50)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui MihaescuCorneliu

        Mai ,LOL ! NU pot sa nu iti dau dreptate ! Daca l-ar mentine Dumnezeu pe nenea TAPALAGA pe ACEST TREND, multe s-ar putea spune despre noi toti , inclusiv... despre el. Iata ca si JUSTITIA din tara asta se vede deja clar ca nu e UȘĂ de BISERICĂ ! In R0 de azi , totul este inca infestat de sus pana jos de un mod rumdimentar de a gandi si de a conceptualiza viata si tot ce e in jur . Cei 50 de ani de comunism si-au spus cuvantul in aceasta privinta cu prisosinta ! Si chiar deficientele interbelice au avut continuitatea lor in toata ...cestiunea. Ar trebui, TREBUIE sa ne caracterizeze permanent SPIRITUL CRITIC marcat mereu si mereu insa de controlul RATIUNII, BUNA MASURA A FAPTELOR, BUNUL SIMT,autocontrol si informare. A castigat mult in cei 27 de ani tara asta a noastra pe acest drum. DAR INCA MAI ARE!
        LĂCOMIA din noi - un defect psihic dat omului - depreciaza prin excesele sale orice situatie morala normala. In combinatiile cu alte carente si cu toate conjuncturile realitatii ea distruge /poate distruge insăși fiinta societatii intregi.
  • +9 (13 voturi)    
    Bate fierul cat e cald ! (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:00)

    motanul_gri [utilizator]

    Vor urma revedicari salariale si din partea altor categorii de bugetari. Perioada dinaintea alegerilor a fost dintotdeauna momentul cel mai oportun pentru a se obtine asa ceva.
    Vorba ceea : "nu e prost ala care cere...".

    Ne punem pune insa intrebarea: daca se cedeaza in fata revendicarilor, atunci cine vor fi "fraierii" care vor achita de fapt nota de plata?
  • -13 (21 voturi)    
    Monica face spume la gura prin mandatar (Marţi, 13 septembrie 2016, 21:25)

    TanarFrumosSiLiber [utilizator]

    Acum sunt judecatorii de vina. Au fost pe rand: profesorii, elevii, pensionarii, orasenii, taranii, ardelenii, bucurestenii, loganistii, neloganistii, asistentele, biciclistii, Arafat, locatarii, Doamna Jeni de la NonStop, rusii, Vozganian, libraru, si mai ales Ponta. Niciodata nu e de vina Stalinista de Macovei.
    • +1 (3 voturi)    
      prostia (Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:55)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      De prostia ta e devina tot Macovei !?
    • -2 (2 voturi)    
      Dragule, nu ai dormit bine azi-noapte ? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 15:37)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui TanarFrumosSiLiber

      Ca vad ca iti da cu virgula.
  • +2 (14 voturi)    
    Nu stiu daca sunt alte revendicari dar (Marţi, 13 septembrie 2016, 22:55)

    xrogo [utilizator]

    mizeria cu majorarea salariilor doar pentru procurori si uitarea judecatorilor a pus paie pe foc,de fapt justitia in Romania se face de catre judecatori si nu de catre procurori si in virtutea acestui fapt judecatorii ar trebui platiti mai bine decat procurorii.
    Toate aste binenteles cu o lege caresa pedepseasca abuzurile din justitie,ori ca vin de la procurori ori de la judecatori!
  • +8 (12 voturi)    
    In politica salariala (Marţi, 13 septembrie 2016, 22:56)

    adrian88000 [utilizator]

    guvernul Ciolos nu poate rezolva toate problemele.
    Si a procedat corect , indreptand ceea ce era URGENT de indreptat.
    Criza medicilor! Medicii pleaca in numar mare, se golesc spitalele , cei care raman sunt din ce in ce ma extenuati de munca pe care o fac pentru a asigura o permanenta si o eficenta a actului medical.
    Era firesc ca Ciolos sa inceapa de aici. Sa incerce oprirea migrarii medicilor si mai apoi ,sa se schimbe fluxul si sa vina inapoi medici plecati.
    Aici e urgenta !
    Deocamdata nu avem un flux de magistrati care migreaza in alte tari , lasand judecatoriile goale.
    Dar am vazut sali de operatie ultramoderne , care stau inchise din cauza lipsei medicilor !
  • +6 (10 voturi)    
    Valorile morale (Miercuri, 14 septembrie 2016, 1:28)

    tudorl [utilizator]

    Tot de la cei din sistemul de justitie a inceput si acordarea pensiilor speciale .Criteriile morale ar trebui sa constituie regula principala a celor ce lucreaza in acest sistem,dar ,la fel ca politicienii,vor privilegii,salarii,avantaje materiale, speculand inperfectiunile legislative ale legilor elaborate de parlamentari,din lipsa de profesionalism si interese personale sau de grup.Sunt jenanti si penibili cei ce pun pe primul plan banii.
  • +9 (11 voturi)    
    Cel mai mai jalnic aspect (Miercuri, 14 septembrie 2016, 7:27)

    valll [utilizator]

    Desi nu mai era cazul, magistratii nostri s-au facut iarasi de ras. Niste judecatori adevarati n-ar protesta pentru lefuri, ar considera ca e sub demnitatea lor. Dar ei nici macar nu realizeaza asta.
    Undeva, in acel Memorandum, cer "inlaturarea imediata a discriminarilor in materie salariala" Sunt pr.., sau se fac? Exact salariile lor, pensiile lor sunt nerusinat de discriminatorii. Comparand un judecator cu un medic, aberatia e evidenta. Volumul de studii, de stiinta insusita in scoala, sunt incomparabile, la fel si dificultarea, ca si importanta muncii sunt multt in favoarea medicilor.
    Dar cel mai mai jalnic aspect este ca, ori nu-si dau seama, ori sunt parte din ea, fac jocul aliantei interpartinice a coruptilor. Se asociaza actiunilor de inspiratie mafiotaj care vor sa tulbure incercarile de reforma, ordinea de drept care cu greu incearca sa-si faca loc si la noi. Rusine!
    • +3 (3 voturi)    
      Jocul asociatiilor profesionale... (Miercuri, 14 septembrie 2016, 9:48)

      mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui valll

      Aceste asociatii, unjr si asociatia magistratilor, ce reprezinta calul troian al penalilor in justitie, au profitat de unele nemultumiri din sistemul de justitie referitoare la diferentele salariale intre magistrati cu acelasi grad si functie si au promovat acel memorandum...In aceasta capcana au picat totusi putine instante...majoritatea magistratilor nu sustin initiativa asociatilor, printre revendicarile acestora fiind si cele ale penalilor, coruptiei...Oricum, si-au atins in parte scopul, acela de a denigra si slabi sistemul de justitie, plus deficitul de imagine aferent. Va contrazic insa, daca si magistratii si doctorii desfasoara activitati ce necesita o foarte buna pregatire profesionala iar importanta sociala este la fel de mare, medicii pot lucra insa si obtine venituri si din privat...Magistratii nu au voie sa desfasoare alte activitati ...
  • +2 (4 voturi)    
    Multa ipocrizie (Miercuri, 14 septembrie 2016, 8:22)

    MPopa [utilizator]

    Sunt intru totul de acord cu domnul Tapalaga. N-am sa uit cum in mijlocul crizei economice judecatorii au decis ca taierea lefurilor bugetarilor este constitutionala, exceptand - surpriza - chiar lefurile judecatorilor a caror taiere nu era constitutionala. Stiu ca gasisera si o explicatie juridica de tot rasul ca sa justifice aceasta masura rusinoasa.
  • +6 (6 voturi)    
    Salariile sint doar pretextul pentru blocarea (Miercuri, 14 septembrie 2016, 8:37)

    Kecske [utilizator]

    justitiei (sic !). Desecretizarea SIPA este marea lor problema. Observati care sint tribunalele care s-au raliat asa zisei greve si o sa vedeti unde e buba.
    • +3 (3 voturi)    
      Daca judecatorii tip costiniu/mustata sunt (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:03)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

      majoritari ?! !!!!!!!!
  • -1 (3 voturi)    
    18% din 1500 lei sau din 5000 (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:00)

    jackalphonse [utilizator]

    ...ar fi cam tot aia pentru un magistrat
  • -4 (4 voturi)    
    Apel la normalitate (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:37)

    miki_ro [utilizator]

    Stimate Dl. T.,

    Va citesc articolele. De cele mai multe ori sutem pe aceeasi lungime de unda. In parte putem fi pe aceeasi lungime de unda si aici, dar ne despartim pentru ca este nedrept felul in care prezentati aceasta situatie.

    Da, poate ca cei care au facut protest sau pun la cale anumite miscari nu sunt cei mai "onorabili" dintre magistrati. Totusi, este nedrept ca doar anumitor categorii sa se aplice principiile legii/OUG.

    Dl. T., este normal ca un magistrat sa aiba atatea dosare (sa le studieze [sa studieze modificarile legislative], sa conduca sedintele de judecata, sa motiveze, etc)?
    Stiti dl. T., ce inseamna ca timp. Stiti ce inseamna dpdv al calitatii actului de justitie? Probabil ca da, dar considerati ca corpul magistratilor nu merita sa fie bine platiti sau nu va puteti exprima public aceasta opinie pentru a nu fi intr-un conflict de interese.
    Dl. T., cand o sa aveti un argument pertiment de ce sa nu se aplice principiul din ordonanta tuturor cetatenilor din Romania va veti recapata respectul meu. Altfel, presupun ca scrieti la comanda fiind un alt acoperit din presa...
    • +6 (6 voturi)    
      Dar problema de timp nu e si la medici ? (Miercuri, 14 septembrie 2016, 10:58)

      MasP [anonim] i-a raspuns lui miki_ro

      Am cunostinte care sunt medici tineri in spitale de stat din provincie. Problemele lor sunt infinit mai mari decat ale magistratilor. Nu au instrumentar, salarii mizerabile, suprasolicitare, garzi peste garzi. Nu mai vorbesc de cei care sunt la urgente, atunci cand trebuie sa ia o decizie rapida dar nu au instrumentar adecvat sa stabilizeze pacientul. Stiu un medic care pur si simplu dorea sa renunte si sa se apuce de agricultura din disperare, nu mai suporta conditiile, mizeria, salariu foarte mic. Si sincer, cat de mult ajuta cetateanul de rand justitia din Romania ? In afara ca defileza DNA cu cativa politicieni pe la TV care apoi iau 3-4 ani din care fac 1.5 , si raman si cu banii, ce probleme a rezolvat sistemul judiciar si in cat timp pentru cetateanul normal. Sunt sute de mii de oameni care asteapta solutii de 10-15 ani. De ce as plati atunci un magistrat mult mai mult decat un medic ? De un medic am nevoie de 3-4 ori pe an. De un magistrat am nevoie de 2-3 ori in viata si atunci imi pierd ani de zile ca sa rezolv ceva.
      • +1 (3 voturi)    
        Foarte corect comentariul !!! (Miercuri, 14 septembrie 2016, 11:44)

        OviCti [utilizator] i-a raspuns lui MasP

        De medici si profesori buni avem cea mai mare nevoie.
        Magistratii dar si notarii (varfurile piramidei coruptiei si opulentei) sunt cvasi inutili.
  • +1 (1 vot)    
    DOAR ATUNCI (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:14)

    EmilNae [anonim]

    lasati-o pe aia cu gidea ca nu poate gidea oricit ar vrea el sa influienteze magistratura.
    Despe salarii nimic de zis ca oricum au cele mai mari salarii din romania.
    Ca sa fie o justitie absolut corectaa trebuie ca si magistratii sa RASPUNDA material penal dupa caz pentru dosarul sau sentinta care o dau.
    Este singura breasla profesionala care face ce vrea ea fara a raspunde.Si ata nu-i corect. Cind vor raspunde pentru ce fac numai atunci justitia va fi corecta.Pina atunci codruta face ce vrea muschii ei si asta nu-i justitie.nu are nicio treaba cu justitia.
    • +2 (2 voturi)    
      La medici (Miercuri, 14 septembrie 2016, 21:36)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui EmilNae

      exista malpraxisul. De ce nu ar exista si la magistrati ?
      Am castigat un proces la judecatorie , si cu aceleasi date ale problemei , cu dosarul nemodificat ,l-am pierdut la curtea de Apel. Acesta Curte a oficiat un adevarat malpraxis. De ce nu am putut cere sanctionarea judecatorului vinovat ,si despagubirea mea ?
      Nu ar fi fost corect sa fie posibil ?
  • +1 (1 vot)    
    dezbina si stapaneste (Miercuri, 14 septembrie 2016, 13:25)

    miki_ro [utilizator]

    asa cum este oranduita societatea acum avem nevoie de toti: de armata pentru a asigura securitatea, de politie pentru a ne oferi protectie, de educatie pentru evolua [si lumea a evoluat pana acum], de sanatate pentru a ne bucura de viata cat si de justitie pentru a apela la ea atunci cand cineva ne ia dreptul de a ne bucura de viata sau cand ne este afectata libertatea etc ...

    Conditiile din sistemul de sanatate [nepotismul, lipsa dotarilor, etc] sunt cauza principala pentru plecarile masive din sistemul de sanatate.

    In opinia mea, pe termen lung, vom pierde cu totii fara educatie. Aici trebuie facut enorm!!! Tehnologia impune un alt ritm si alte metode...
    Credeti ca marile de salarii vor rezolva problemele de prin sisteme (sanatate, educatie, justitie, etc)?

    e mai usor de condus o natiune daca e dezbinata! E mai usor de cucerit o natiune daca e dezbinata!

    totusi, nu este vorba de cine e mai important sau cine e mai bine platit ci despre cum aplicam un principiu.
  • +2 (4 voturi)    
    Tot cel care are cere . (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:04)

    dezamagitul [utilizator]

    Dupa ce au salarii si pensii nesimtite in comparatie cu cei care prin taxele si impozitele pe care le platesc ii tin pe acesti trantori care in general fac justitie de televizor pentru ai prostii pe multi vor si majorari o data cu cei care nu au avut pana acum.
    Raman la concluzia ca noi plebeii oricat de mult am platit timp de peste 50 de ani avem o pensie de subzistenta ,nesimtit de mica , Cine sant primii la majorari de salarii si pensii : Caini de paza ai puterii indiferent de sistemul politic (armata,militia,securitatea si justitia ),parlamentarii ,primarii si alti cativa functionari cu dreturi speciale. Iar cand mai reusesc sa majoreze aceste pensii mici cu 5 % se dau de ceasul mortii . Intreb si eu ca Bula in cerintele lor daca si-au luat angajamentul sa rezolve si probemele de serviciu pentru care sant platiti regeste , sa nu mai tina prin insante niste banale erori funciare un an sau mai mult , iar dupa pronuntarea sentintei pe care ar trebuii sa o trimita celor in drept in 30 de zile ei o trimit in 5 pana la 6 luni aproape la fel cat dureaza un proces. Cazul meu din 6 Aprilie cand a avut loc pronuntarea sa trimis pe 1 Septembrie si mai trebuie asteptat inca 30 de zile. Cred ca aceste mici erori ar trebuii rezolvate de notari . Sa nu se mai vaite ca au prea multe procese pe rol pentru a arata ca au de lucru.
    Oare cat de mult ar trebuii platiti ca sa isi faca datoria in mod onorabil si pentru noi care platim inclusiv procesele pentru care nu avem nici o vina .
    Doamne da-le la fiecare dupa merit.
    • -2 (2 voturi)    
      pacat de sangele varsat (Miercuri, 14 septembrie 2016, 14:26)

      miki_ro [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

      ma declar invins. Voi pleca din tara si voi vota cu cei care-si vor tara'napoi.
      • +1 (1 vot)    
        Nu fii asa de pesimist . (Miercuri, 14 septembrie 2016, 21:43)

        dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui miki_ro

        Eu am prins doua sisteme cel comunist si cel neocomunist. La scoala ni se spunea ca parintii nostri au fost generatia de sacrificiu , dar am fost sacrificati si noi si jumate din viata copiilor nostri si am ramas cu sperantele . Cate generatii au fost sacrificate si vor ma fi pentru a traii in lux cativa profitori indiferent ca s-au numit :feudali,burghezi,comunisti sau acum neocomunisti care sant mai perfizi decat in toate perioadele cu scolii si diplome furate.
        Eu raman la ideea ca la noi nu va fi bine nici in anul 3000.
        Speranta moare ultima !!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă