Aparati justitia. E tot ce ne-a mai ramas

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 26 mai 2015, 20:48 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Va spun sincer: astia sunt decisi sa puna justitia la pamant. S-au aglomerat in ultimele zile indicii si fapte de o gravitate evidenta. Politicienii profita de confuzie, incercand sa forteze schimbari radicale. Cei mai neobositi raman parlamentarii. Cu tenacitate, au depus o multime de modificari la Codul Penal sau de Procedura Penala, adoptand strategia pasilor marunti. Aceste proiecte au trecut majoritatea de prima camera (de regula, Senat) fara sa faca valuri, fara sa atraga atentia, prin metoda adoptarii tacite.

Proiectul este considerat adoptat prin simpla trecere a unei perioade de timp, chiar daca n-a fost dezbatut si votat. Metoda prezinta avantajul major de a scuti parlamentarii de raspunderea unui vot. Nu-i poti arata cu degetul.

Acum, aceste propuneri asteapta avizul Comisiei Juridice din Camera Deputatilor. Pe ordinea de zi de marti s-a aflat dezincriminarea conflictelor de interese. Daca trece si de Camera, acest proiect de lege omoara vreo 99 de dosare de la DNA, scapa toti sefii de Consilii Judetene si toti primarii care au imparti banii publici in familie, toti parlamentarii care si-au angajat rudele la cabinetul parlamentar.

Intamplarea a facut ca HotNews.ro sa traga, ca de obicei, alarma, iar proiectul sa fie amanat cu doua saptamani. La Comisia Juridica asteapta unda verde o multime de alte propuneri: eliminarea catuselor pentru corupti (raport pe data de 3 iunie), arestarea preventiva "doar cu indicii temeinice" (raport pe data de 3 iunie), puscarie pentru procurorii care dau informatii din dosare (raport pe data de 3 iunie), modificarea legii ANI etc. In total sunt opt proiecte, unul mai sinistru decat celalalt, culminand cu un val de modificari la Codul Penal si de Procedura Penala. Acestea din urma, initiate de un grup de zece parlamentari PSD, se afla in stadiu incipient, dar e inregistrat in procedura de urgenta.

In esenta, daca toate aceste propuneri devin lege, vom avea o justitie mai slaba, procurori cu mai putine instrumente de ancheta si legi mutilate. O multime de borfasi mari si mici scapa de anchete sau pedeapsa, fentand legea. De subliniat ca toate proiectele mai au foarte putin pana la adoptare. Daca primesc avizul comisiei juridice ajung in plen. De acolo, odata votate, merg la promulgare.

Presedintele Iohannis a amenintat, marti, ca nu va promulga, de pilda, dezincriminarea conflictului de interese. Poate intoarce insa proiect o singura data, dupa care e obligat sa-l promulge. Iar in materie penala, o lege proasta produce efecte catastrofale daca apuca si numai o zi sa intre in vigoare, deoarece se aplica retroactiv, legea mai favorabila. Legea penala e singura care retroactiveaza.

Din pacate, presedintele Iohannis nu a facut inca efortul de a explica publicului cat rau face dezincriminarea conflictului de interese, cine sunt marii ei initiatori si beneficiari. Seful statului isi poate lua ca aliat opinia publica numai daca explica pe intelesul tuturor marele pericol in care se afla in mod real justitia la aceasta ora. Nu e suficient sa ameninte ca nu promulga legi, mai trebuie sa convinga publicul de nocivitatea lor.

Nici Opozitia, din pacate, n-a avut inspiratia de a-si calibra motiunea de cenzura fix pe aceasta tema vitala: numeroasele tentative din partea PSD si a Guvernului Ponta de a schimba legi si de a torpila institurii - cheie cu scopul de a scapa de anchete penale sau de eventuale condamnari. PNL a ales, pentru motiunea de cenuzura anuntata pe data de 5 iunie, o tema populista, de marcat electoral. Si liberalii vor beneficia, la o adica, de schilodirea justitiei. Pe scurt, n-au nici un interes sa atace Guvernul cu o motiune pe tema justitie, altfel obligatorie avand in vedere realitatea din jurul nostru.

Dar, aici suntem si trebuie vazut ce se mai poate face. Din pacate, efortul politicienilor de a decredibiliza justitia, in paralel cu tentativele de a-i rupe dintii, se suprapune cu cateva sentinte care pun sub semnul intrebarii chiar actul de justitie. De pilda, cazul femeii achitate dupa ce a petrecut o jumatate de an in arest a devenit un bun motiv pentru Calin Popescu Tariceanu de a-i cere presedintelui Iohannis sa le demita pe Livia Stanciu de la Inalta Curte si pe Laura Codruta Kovesi de la DNA.

Domnul Tariceanu nu spune in scrisoare ca mai multi judecatori au decis prelungirea arestului preveniv, masura confirmata de cateva ori, si ca femeia primise o condamnare la inchsioare cu suspendare in prima instanta. De ce arestarile succesive si condamnarea in prima instanta ar fi mai suspecte decat decizia de achitare? Acolo, in decizia de achitare, ceva n-a fost in regula, dupa unele indicii. Insa arestarile urmate de achitari nu arata bine deloc, iar daca se inmultesc credibilitatea justitiei va avea mult de suferit.

Tariceanu nu spune in scrisoare nici ca atacul sau dezlantuit la Inalta Curte si DNA se petrece - fantastica potrivire - in aceeasi zi in care procurorii anticoruptie au cerut, in cazul Sova, alta serie de inscrisuri de la Senatul pe care-l conduce. Presedintele Senatului a mirosit, poate, ca se indreapta vertiginos catre un abuz in serviciu. In consecinta, a aplicat tactica tuturor marilor cercetati penal: ataca primul institutiile - cheie pentru a se prezenta apoi drept victima lor in caz ca-l intreaba ceva de sanatate.

Una peste alta, masa critica anti-justitie (am tot scris ca se va forma inevitabil, fiind o chestie de timp pana cand va face explozie) a fost atinsa si prin declaratiile neinspirate ale unui general din SRI despre prezenta ofiterilor in "campul tactic" din justitie care urmaresc dosarele pana la sfarsitul procesului. Magistratii s-au revoltat, pe buna dreptate, au facut scandal, au protestat in Consiliul Superior al Magistraturii. Scandalul a luat amploare, i se cere presedintelui Iohannis medierea.

Seful SRI, Eduard Hellvig, a turnat gaz pe foc declarand, intr-o tentativa ratata de a clarifica situatia, ca unii magistrati au uitat ca slujesc statul roman. Toate acestea risca sa-i impinga pe magistrati in bratele politicienilor. Pe unii din frica sau din lasitate, pe altii din convingera sincera ca nu poti face justitie independenta cu ofiteri de informatii stand la panda prin instante. Nu e clar deloc ce urmaresc ofiterii de informatii in "campul tactic": doar eventuale cazuri de coruptie sau incearca sa influenteze discret solutii?

Una peste alta, ne gasim intr-un moment critic, cand justitia trebuie aparata. Daca sunt excese, semne de intrebare, arestari pripite, acestea reprezinta cazuri punctuale si nimic mai mult. Nu poate fi desfiintat, din cauza lor, un intreg sistem  care a devenit functional si eficient in parametri rezonabili. Ele trebuie tratate exact asa cum sunt: cazuri particulare, cu raspunderi individuale, nu colective. A te folosi de cazuistica individuala pentru a demoniza tot sistemul,  pentru a-i diminua increderea masiva de care beneficiaza, este o strategie folosita de toti politicienii aflati in culpa.  

Deschid aici o mica paranteza: nu-mi fac nici un fel de iluzii. Vor cauta sa distruga orice aparator al justitiei, cati au mai ramas. Sa-l decredibilizeze, sa-l calce in picioare. Basescu, Ponta si avocatii lor recurg la linii de atac identice, copiate parca unii de la altii, acuzand pe o singura voce aparatorii justitiei ca actioneaza " cu ordin pe unitate”. Sugereaza, asadar, ca sunt securisti, ca scriu la comanda, nu din convingere. Ticalosie mai mare greu de imaginat, un incalificabil atac la libertatea presei, chiar la esenta meseriei de gazetar.

In ce ma priveste, atat am de spus: slujesc interesul public pana la capat. Am o singura misiune, aceea de jurnalist loial publicului sau si care arde pentru meseria lui. Stiu ca am obligatia sa spun adevarul, oricat de neplacut ar fi dupa aceea, pentru mine sau pentru altii. Nu voi face nici un pas inapoi. Cu cat ma vor ataca mai puternic, cu atat stiu mai mult ca merg pe drumul cel bun. Publicul vede si simte buna credinta, onestitatea, nu poate fi trisat. Am toata increderea in el. Cum nici in muzica nu te asculta nimeni daca falsezi, nici in meseria asta, in presa, NU poti pacali, nici macar otravind aerul cu troli si postaci platiti din lume.  Inchid aici mica paranteza.

Va fi o batalie pe viata si pe moarte, in liniste, pe tacute, cu o buna parte a presei avand sonorul oprit sau facut foarte mic. Nu te lasa amagit. E razboiul lor pentru supravietuire. Mint cand spun ca se lupta pentru drepturile omului, o justitie mai dreapta, bla, bla, bla. Aceasta este adevarata Revolutie a Borfasilor impotriva Justitiei, un atac la democratie mult mai insidios, mai rafinat decat cel de acum trei ani. Diferenta este ca la Revolutia de azi au aderat toti. Aproape tot sistemul accepta ca justitia trebuei cumva imblanzita.

Un asalt total impotriva institutilor de forta este de acum inevitabil. Politicienii, de la putere sau din opozitie, uniti de frica de puscarie, nu vor rata momentul. Nu mai este timp, nici n-au chef sa intre in campania electorala cu magistratii pe urmele lor. Nu stiu sa joace cinstit, fara bani negri, fara voturi cumparate si alte trucaje. Tot ce-i mai poate opri acum este presiunea externa si publicul intern. Ambasadele occidentale, Bruxelles-ul, Washington-ul, au cam obosit sa lupte pentru justitia din Romania mai aprig decat proprii ei cetateni. Au facut insa enorm pentru noi, pentru tara asta, dar nu putem conta pe altii la nesfarsit.

Lasati o clipa la o parte micile uri si simpatii politice, uitati de lozincile strigate la televizor de idolii vostri din partide. Ce au facut ei pentru voi in tot acesti ani in afara ca v-au furat viitorul, dreptul la dezvoltare, demnitatea? Ce castigati voi aparand borfasi, cu ce va alegeti din toate astea la sfarsitul zilei? Servitorii lor, cu mici firimituri. Dar tu, voi, ceilalti? La ce va ajuta complicitatea cu raul?

De ce nu ti-ar pasa mai mult de tine, de banii si de de viitorul tau? De ce n-ai apara mai degraba justitia, singura institutie care, cu bune si rele, este tot ce ti-a mai ramas? Atat mai ai, o bruma de speranta, o ultima reduta inainte de a fi luat din nou prizonier de fratia borfasilor. Cand vei realiza ca politicienii ti-au furat pana si firava speranta de care te agati ca inecatul de pai, pe cine mai chemi in ajutor?


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
51848 vizualizari
  • -17 (33 voturi)    
    Dar Justitia si justitiarii, vor sa se salveze? (Marţi, 26 mai 2015, 21:07)

    panait niculescu [anonim]

    O reputata dna. Baltag, declara serile trecute pe o antena, ca vor trebui sa sesizeze ca tot codul sa fie declarat neconstitutionl ...
    • -28 (38 voturi)    
      /// (Marţi, 26 mai 2015, 22:34)

      vitan.sandu [utilizator] i-a raspuns lui panait niculescu

      1. Nu cumva codurile astea au fost aprobate prin asumarea raspunderii?
      2. Dna presedinte al ICCJ a formulat o plangere penala ce s-a dovedit a fi denunt calomnios. Daca o facea un om de rand, era sanctionat sever.
      3. DNA-ul dnei CK a actionat prompt si a retinut-o pe "santajista" dovedita nesantajista. Asa cum fostul sef al DNA-ului il retinuse pe acel director care, ulterior a castigat la CEDO. Este in regula?
    • -21 (41 voturi)    
      uite domnule Tapalaga (Marţi, 26 mai 2015, 23:06)

      ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui panait niculescu

      Acum imi iau toporul si furca si ma duc in fata justitiei sa o apar. Ce ma fac apoi daca aflu ca oamenii pe care ii apar au prea multa putere si abuzeaza de ea ?
      • +30 (44 voturi)    
        Iesiti in strada! (Marţi, 26 mai 2015, 23:25)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Jos intreaga clasa politica! Apoi alegeri anticipate parlamentare si prezidentiale!
        • -12 (30 voturi)    
          Esti tare "destept¨ (Marţi, 26 mai 2015, 23:42)

          hm [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          si la alegerile alea anticipate pe cine dracu votezi??? nu-s tot aia?
          • +13 (17 voturi)    
            Atunci stai cu destiu'n gura si (Miercuri, 27 mai 2015, 8:26)

            Persuasive [anonim] i-a raspuns lui hm

            te uita ca curca'n lemne,pana vine altu sa ti-o repereze.ca tu nu esti in stare.
            • +5 (5 voturi)    
              Il votez pe el! (Miercuri, 27 mai 2015, 10:30)

              Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Persuasive

              Asa fraier cum e, e mai bun decat Ponta si Iohannis la un loc! :)))
            • -2 (4 voturi)    
              Lasă să scrie alții, capabili. (Miercuri, 27 mai 2015, 15:19)

              geooeg [utilizator] i-a raspuns lui Persuasive

              De ce dracu ți-au dat ”ăștia” 7 plusuri ? Ai scris 2 propoziții infecte, fără nici un înțeles, totalmente ieșite din cadru. Ți-am mai sugerat odată să te lași de ”meserie”. Se vede de la distanță încrengătura voastră băsistă pe site-urile HN și nu numai. Nu v-ați împăcat cu gândul că s-a dus ce-a fost?
          • +13 (15 voturi)    
            pe aia se bazeaza si ei (Miercuri, 27 mai 2015, 8:27)

            bubu [anonim] i-a raspuns lui hm

            Ca tu nu iesi in strada pentru ca nu ai cu cine sa ii inlocuiesti. De fapt indiferenta a dus la asta. Eu nu fac nimic ca oricum nu se schimba nimic. Acum pe bune ? Chiar asa o fi ?
            • +3 (9 voturi)    
              au dreptate sa se bazeze pe asta:( (Miercuri, 27 mai 2015, 10:21)

              jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui bubu

              din pacate. as iesi in strada pentru impiedicarea abuzurilor, dar sincer, mi se pare inutil sa ies in strada pentru alegeri anticipate. pleaca ai nostri, vin ai nostri, cam asta este in Romania.
              este trist, iti inteleg frustrarea, dar cam aveti dreptate si tu si @hm.
              totusi, daca s-ar iesi in strada pentru alegeri anticipate la fiecare jumatate de an, ca sa se sature de incercari abuzive, poate ca am rezolva ceva:D
              • -3 (3 voturi)    
                daca tot se iese in strada (Miercuri, 27 mai 2015, 14:04)

                fane [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

                se iese pentru niste principii, nu pt alegeri anticipate care nu rezolva nimic. Asta e tot un fel de deturnare a manifestatiei. Multimea poate fi prostita pana la un punct, dupa care nu mai merge. Toti marii despoti ai lumii au sfarsit tragic, inclusiv unul acum 25 de ani in Romania.

                Problema mare e ca moralitate nu prea mai exista.. Conducatorii sunt cam tot o apa si-un pamant cu oamenii de rand, aceeasi hoti peste tot. Si atunci, cine sa iasa in strada, hotii, care sa strige ce? Sa nu se mai fure? Sa fim seriosi.

                Prefer sa-mi duc viata cinstita, sa ma perfectionez, sa lucrez, sa-mi castig painea cinstit si sa ma uit la TV la cei care ies in strada..
        • 0 (20 voturi)    
          și io cu cine votez? (Marţi, 26 mai 2015, 23:47)

          timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Hâc, și io cu cine votez?
        • +13 (17 voturi)    
          Iesim si in strada, dar... (Miercuri, 27 mai 2015, 1:36)

          Clop [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Ar trebui ca opozitia sa faca in asa fel incat sa aiba succes cu mult trambitzata motiune de cenzura. Guvernul Ponta trebuia sa cada dupa alegeri, dar opozitia a ratat asta con brio.

          Avand manevre militare regionale de mare tactica, pana la parlamentarele de anul viitor, nu cred ca ne permite prea multe ca tara.
      • -10 (28 voturi)    
        Cine sapa la temelia justitiei (Miercuri, 27 mai 2015, 0:08)

        Mircea [anonim] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        Dl Tapalaga, ai contribuit din plin la demolarea justitiei,din cauiza urii animalice pe care o ai fata de Basescu. Ai obtinut ceea ce ai vrut. Sa o apere acum Mutihannis si doamna Genunchi.
      • +3 (7 voturi)    
        Ce sa faci? Sa te duci... (Miercuri, 27 mai 2015, 8:23)

        Persuasive [anonim] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        la oculist.Pentru ca esti orb,colonele,daca nu vezi ca deja unii au prea multa putere si abuzeaza de ea.
        • -2 (12 voturi)    
          ba da, vad (Miercuri, 27 mai 2015, 10:07)

          ColonelTurcescu [utilizator] i-a raspuns lui Persuasive

          O femeie nevinovata 6 luni in arest pentru ca justitia are prea multa putere.
      • +7 (7 voturi)    
        abuzeaza cand... (Miercuri, 27 mai 2015, 10:08)

        adi [anonim] i-a raspuns lui ColonelTurcescu

        abuzeaza doar cand textul legii este rastalmacibil in fel si chip si dau hotarari cum "vrea muschii lor"
        Ex: legea picnicului: la picnic in loc neamenajat este si aurolacul de pe strada, care mananca pe un loc public.Putem considera ca se "relaxeaza" deci incalca legea picnicului si putem sa-l amendam.Daca protesteaza il mai incadram la niste articole cu nesupunerea si refuzul.... De asemenea normativele de aplicare sunt adese secrete lucru care asmute la abuzuri pe cei care aplica legile.Asa arata orice stat de dictatura.
    • -6 (26 voturi)    
      Domnule Tapalga (Miercuri, 27 mai 2015, 0:25)

      ovidiu [anonim] i-a raspuns lui panait niculescu

      Persoana care a stat 6 luni nevinovata in puscarie trebuia sa primeasca bani de la cea care I-a facut plingere penala. Asta e un fapt. Daca acest lucru nu trebuie verificat fiindca justitia ar fi afectata imi pare rau dar nu luptati pentru o justitie reala.
  • +69 (79 voturi)    
    In strada (Marţi, 26 mai 2015, 21:10)

    Alex_def [anonim]

    Clasa politica e expirata. E timpul sa o aruncam la gunoi! Cluj, Bucuresti, Timisoara, Iasi, cand iesim in strada?
    • +10 (26 voturi)    
      nu (Marţi, 26 mai 2015, 22:09)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Alex_def

      iese nimeni, poate o mina de oameni, restul ies cind ii cheama unitisalvamoligarhia pentru diversiuni ''oportune'', cum ar fi paduri care se taie de zeci de ani, dar acum aflam si noi, si nu le taie GIO, ci strainii.
    • +7 (7 voturi)    
      Tara arde si baba se piaptana! (Miercuri, 27 mai 2015, 11:39)

      Alex_def [utilizator] i-a raspuns lui Alex_def

      Borfasii isi legalizeaza hotia si noi discutam discutii... Nu-i evident dupa 25 de ani, cu cine trebuie maturat pe jos?
  • +47 (53 voturi)    
    E GROASA LA FUNDUL NOSTRU ! (Marţi, 26 mai 2015, 21:13)

    arheopterix [utilizator]

    Daca fratia borfasilor isi atinge scopul suntem morti si ingropati.
    • -26 (32 voturi)    
      Te referi la.... (Marţi, 26 mai 2015, 21:58)

      Olahu [anonim] i-a raspuns lui arheopterix

      Te referi la basisti (incluzandu-le pe cele doua doamne care ...vai...incep sa nu mai fie credibile)
      "FIECARE PASARE PRE LIMBA EI PIERE" !.
      • +12 (12 voturi)    
        Nu,olahule,si la tine facea referire (Miercuri, 27 mai 2015, 8:33)

        Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Olahu

        si la altii...
    • +4 (4 voturi)    
      Ba e ca paru',iertata imi fie comparatia (Miercuri, 27 mai 2015, 8:31)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui arheopterix

      ,fara gluma.
  • +30 (38 voturi)    
    Justitia trebuie aparata! (Marţi, 26 mai 2015, 21:16)

    andreitr [utilizator]

    Evident ca fratia mafiei transpartinice ar vrea sa fie ca inainte dar am incredere ca institutiile statului: DNA, SRI si Presedintia vor face tot posibilul sa impiedice incercarile PSD-eilor si ale aliatilor lor din parlament.
    Iar noi trebuie sa ne facem auzit punctul de vedere in favoarea Justitiei independente prin iesirea in strada.
    • -1 (15 voturi)    
      care prsedentie? (Marţi, 26 mai 2015, 21:51)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

      Aia pe care tapalaga evita sa ne spuna ca a semnat un decret cu numirea unui om propus de ponta ca procuror?
      Tapalaga are obsesia basista....
    • +10 (14 voturi)    
      toti cei enumerati mai sus (Marţi, 26 mai 2015, 22:45)

      thatchme [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

      in parlament n-au nici o putere in momentul de fata. Parlamentul e controlat de societatea civila doar intr-un singur mod, din pacate. Prin vot. Nu exista alte mecanisme de contrabalansare a grupurilor de mafioti din parlament care fac legea.
      • -3 (5 voturi)    
        ahhh... (Miercuri, 27 mai 2015, 14:51)

        kalughin [utilizator] i-a raspuns lui thatchme

        Ar fi (si este) foarte grav daca Parlamentul ar fi controlat altfel decat prin vot ... un parlament controlat prin SRI, DNA, Presedintie, ambasade, ong-uri (sau prin manifestatii spontane initiate de minim 10 postaci hotnews) etc, asa cu vreti voi, n-ar mai fi un Parlament cu reprezentare democratica, ci o masa de manevra fara identitate si fara atributul esential al unui legislativ, legiferarea.

        Aveti grija ce va doriti ca s-ar putea sa aveti in curand ..... o stat militienesc, condus prin servicii si structuri ce oblitereaza statul de drept, subjugate oligarhiei globaliste .... exact ca-n USA de altfel ....pohta ce-am pohtit!!
    • +23 (25 voturi)    
      Unde Justitie nu e,... CONTINUARE! (Miercuri, 27 mai 2015, 5:44)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui andreitr

      Polonezii nu au avut un Iliescu, un Felix, nomenclaturistii si securistii lor au fost mai putin napraznici, mai putin lacomi de bogatie si de putere, mai putin farisei, iporiti si populisti, mai putin distrugatori ai tarii (industrie, agriculura, etc.).
      Ca atare, sa incercam, cat de cat, sa nu-i anihilam, propagandistic, toate meritele lui Traian Basescu, evitand, totusi, repetarea greselilor pe care le-a facut el (in orice bine, exista si un rau!). Il vor intelege si ierta, macar putin, romanii?
      Daca nu ar fi taiat brusc salariile, ci ar fi aplicat o terapie 'peltea', de reducere cu cate 5%/an, ar fi fost stabilizata tara?
      Daca ar fi transformat PDL intr-un partid socialist (neo-comunist), un fel de PSD2, care ar fi marit salariile si pensiile indatorad tara, tarand-o intr-o prapastie fara iesire, poporul l-ar fi iubit!
      Poporul nu vrea nici sa auda de baliverne din astea - justitie, stat de drept, economie de piata, investitii-, el este interesat strict de 'painea pe care s-o puna pe masa copiiilor', pentru care si-ar vinde si sufletul.
      Poporul nu este interesat de viitorul tarii, este exclusiv sub imperiul 'azi-ului personal!
      Cum ar fi aratat tara daca Adrian Nastase ar fi castigat alegerile din 2004, daca Rodica Stanoiu ar fi ramas ministrul Justitiei?
      • +15 (17 voturi)    
        Unde justitie nu e, nimic nu e!PRIMA PARTE! (Miercuri, 27 mai 2015, 6:43)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

        Ca sa ajunga justitia in faza performantelor actuale, 'incredibile' pentru romani, a fost necesar ca tara sa fi trecut si prin etapa 'Basescu-jucatorul', sa fi fost zdruncinata de cerbicia acestuia (cu toate relele care nu prea iarta niciun politician de-al nostru si pe niciunul dintre noi). Este necesar si util, pentru tara, sa nu mai fim atat de dezbinati (politicienii si societatea civila), sa punem cap-la-cap realizarile bune ale fiecaruia, sa nu distrugem azi ce au facut predecesorii, sa convenim asupra unor programe pe termen lung, in toate domeniile importante. Am vrut sau nu, multi dintre noi am ramas marcati de propaganda anti-Basescu, organizata magistral de marele borfas Felix-securistul, in special prin Antena 3. Chiar nu a facut nimic bun, esential, pentru tara, Traian Basescu, nu a impins-o cu nimic pe un drum sanatos? Nu ar fi reusit el mai mult, cu reformele pe care le-a demarat (justitie, educatie, sanatate, etc.) daca nu ar fi fost blocat de catre parlamentarii PSD-PC-PNL? Nu a reusit el sa stabilizeze financiar tara, dupa 2008, in plina criza (practic, a tuturor tarilor), prin masurile extrem de dure, care au afectat in special categoria de populatie aflata la limita subzistentei, masura care a provocat scadera brusca a simpatiei de care se bucurase inainte? O masura cvasi-identica luase renumitul finantist Blajerowic in Polonia, in primii ani de dupa '89, masura care a salvat financiar Polonia , a stabilizat-o financiar si a pus-o, prin aceasta, pe drumul de succes pe care a continuat neintrerupt, laudat de toate tarile (polonezii nu sunt atat de dezbinati pe cat sunt romanii, au fost 'forjati' mai putin de catre comunisti). Si Blajerowic i-a nemultumit pe cei aflati la limita subzistentei si lui i-a scazut drastitic simpatia populara, din cauza acelei masuri. Noi, romanii, 'vrem o tara ca afara' (ca in Polonia) dar vrem sa ne-o dea cadou altii, gata facuta, sa nu trecem prin chinul (re)facerii…
        • -5 (5 voturi)    
          Dezgust și iar dezgust! (Miercuri, 27 mai 2015, 16:20)

          geooeg [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

          Nu fă pe deșteptul! Ai multe carențe în așezarea comentariului pe site. Ești unilateral, ești un dezgustător băsist!
          • +4 (4 voturi)    
            Va rog sa va controlati! (Joi, 28 mai 2015, 6:00)

            hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui geooeg

            Eu va respect dreptul la opinie, desi dumneavoastra vad ca sunteti un marlan impertinent, necioplit., nu ii respectati pe 'colegii dumneavoastra de comentarii'.
            La fel vorbiti cu sotia dumneavoastra, cu mama dumneavoastra, cu seful dumneavoastra, atunci cand o opinie a lor nu este absolut congruenta cu a dumneavoastra?
            Daca mama dumneavoastra v-ar fi adus pe lume in Irak, ati fi umblat cu cutitul si cu Kalasnikovul la brau si i-ati fi pus la pamant pe cei care nu va conveneu.
            V-ati putea 'realiza' in onorabilul ' Stat Islamic'; mai au locuri libere pe listele de calai.
            Incercati, va rog, sa va limitati la comentarii referitoare la articol.
            Eu va propun sa ne tratam prieteneste, cu respect, intre noi, 'comentatorii'.
            Asa cum va aratati ca sunteti, daca v-ati comenta propriul comentariu, v-ati raspunde cu : 'esti un dezgustator anti-basist'.
            Stiti, poate, cum spuneau comunistii : 'Cine nu este cu noi, este impotriva noastra'. Nici ei nu admiteau o opinie diferita de a lor.
            • 0 (0 voturi)    
              De acord intru (Joi, 28 mai 2015, 13:09)

              mopsu [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

              totul, geoeg-ul este molecula din ilici... Rusine lui...
        • +2 (2 voturi)    
          frumoasa analiza (Miercuri, 27 mai 2015, 20:17)

          nescu [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

          Felicitari!
          Subscriu la tot ce ai scris aici.
  • -26 (42 voturi)    
    io un lucru n-am înțeles (Marţi, 26 mai 2015, 21:18)

    Mazeta [utilizator]

    Livia Stanciu a acuzat-o pe femeia aia de șantaj, a băgat-o la pușcărie și i-a luat câteva luni din viață. Domle, dar banii i-a dat înapoi?
    • +12 (14 voturi)    
      nemtov a murit (Marţi, 26 mai 2015, 21:30)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      cine il aduce Inapoi ?
    • +12 (16 voturi)    
      Nu ! (Marţi, 26 mai 2015, 21:45)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Banii inapoi ii dai tu !
    • +7 (7 voturi)    
      Lasa ca ai inteles tu bine... (Miercuri, 27 mai 2015, 8:36)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      numa' faci pe prostu'.Ai dreptate.Totul,dar totul pana la bani.
  • +11 (73 voturi)    
    Ai ajuns o flasneta stricata (Marţi, 26 mai 2015, 21:20)

    George [anonim]

    Dan Tapalaga, ai ajuns o umbra a celui in care am crezut candva. Acum esti ros de frustrari, de ura, de umori personale si, mai grav, ai capatat niste obsesii Iti recomand sa-ti faci un inventar riguros al fostilor tai cititori care, acum, reiese asta din comentariile lor, nu mai dau nici doi bani ruginiti pe ceea ce esti. Fanii Antenei 3 au ajuns fanii tai, ceea ce ar trebui sa-ti tulbure macar nitel constiinta. Lozinca asta prafuita cu "aparati justitia" mi se pare o impostura. Pentru ce sa apar justitia? Care justitie? Aia care n-a fost capabila sa trimita in judecata vinovatii accidentului din Apuseni, aia care i-a uitat pe cei morti cu zile in apele lacului Siutghiol, aia care il protejeaza pe Ponta si gasca sa? Aia care l-a scapat pe Iohannis de incompatibilitatea care se vedea si din avion? Justitia aia care l-a menajat pe Adrian Nastase, dandu-i pedepse modice pentru gravele infractiuni comise? Care Justitie, Dan Tapalaga? Nu vezi ca Justitia asta are multe lacune si ca nu e numai oarba ci si schioapa? Care Justitie, aia condusa de indivizi precum Cazanciuc, Nitu si Horodniceanu? Aia a judecatorilor si procurorilor care au plantat in CSM niste dubiosi, cu foar putine exceptii? Despre care Justitie vorbim, Dan Tapalaga? As mai avea multe de adaugat, insa mi-as pierde vremea incercand sa te fac sa pricepi ca esti pe o pista infundata. Ai ajuns o flasneta stricata, Dan Tapalaga.

    P.S. Nu te-am auzit niciodata indignandu-te de hartuiala la care este supus fostul presedinte de catre parchetul tovarasului Nitu, slugoiul lui Ponta. Nu sufli o vorbulita despre problemele din justitie, despre gravele problem din justitie. Traian Basescu despre problemele astea a facut vorbire. Iar tu ai sarit ca ars, afirmand diversionist si mincinos ca TB "ataca justitia" si ca, astfel, e pe aceeasi unda cu Antena 3 si toti penalii.
    • +14 (36 voturi)    
      absolut corect (Marţi, 26 mai 2015, 21:45)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui George

      Tapalaga a ramas ancorat in familia Basescu. La 3 articole, unul este invariabil dedicat lui base. De ce? Habar nu am...
      Cert este ca i-am vazut adevarata fata cand i-a luat interviu lui ponta dupa ce-a ajuns premier. Mai avea un pc si ii culegea scamele de pe costum.
      M-am saturat de acest gen de jurnalism acoperit in blana de oaie iar in spate avem alte interese.
      Am renuntat sa mai sper ca avem si jurnalisti integrii... Nu mai visez
    • +6 (18 voturi)    
      Corect . . . (Marţi, 26 mai 2015, 22:07)

      Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui George

      . . . zis!
    • +12 (26 voturi)    
      Ma mir ca n-a spus nimic de Basescu! (Marţi, 26 mai 2015, 23:28)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui George

      Poate ne explica cum vrea el sa apere justitia creata de Basescu in conditiile in care Basescu e in ochii lui impotriva justitiei??? :)))))))))))))))))))))
    • +7 (7 voturi)    
      Dragi Sisifii revolutionari! (Miercuri, 27 mai 2015, 9:07)

      adro [anonim] i-a raspuns lui George

      Cum care justitie? Mai exista vreo alta in Romania? Ce alternative mai ai? Crezi ca distrugand-o pe asta, inca imperfecta, ramane vreuna mai buna ascunsa dupa colt si care sa preia fraiele, salvand situatia? Nu vezi cat de greu au inaintat lucrurile, cat de dificila e schimbarea, cate eforturi imense s-au facut in anii care au trecut, cu ce sacrificii si in cat suspans ne-au tinut? Ai fi in stare, ca un fel de Sisif, sa le dai cu piciorul? Stii ce inseamna s-o distrugi si s-o iei de la capat? Nimic nu garanteaza ca odata cazuta, justitia se va mai ridica vreodata. Odata distrusa, puterea va fi a celor corupti. Mai bine sa profitam de ceea ce s-a realizat pana acum si sa imbunatatim. Este imperfecta? Mult mai putin decat era inainte de aceste eforturi, inainte sa fie repusa pe picioare. Imperfectiunile trebuiesc corectate, ele exista pentru ca nimic nu se construieste peste noapte. Dar nu veti corecta nimic distrugand justitia cu totul!
    • 0 (2 voturi)    
      Apropo de flașneta stricată... (Miercuri, 27 mai 2015, 16:09)

      geooeg [utilizator] i-a raspuns lui George

      Dan Tapalagă antibăsist? Mâncă-ți unghiile băsistule! Cine a ”reformat” justiția în România? Cine a pus în funcții pe marii justițiari? Cine se lăuda până mai acum cu șefa ÎCCJ și șefa DNA? Recent spunea că El a numit pe toți judecătorii și procurorii din sistemul judiciar și acum, de când nu mai este președinte, nu-l mai ascultă, și ca atare justiția este coruptă. Această ieșire nu-i atac la justiție?
      ”Hărțuiala” fostului președinte de indignează profund, sau numai la suprafață? Te întreb, profund indignat, câți a hărțuit individul timp de 10 ani? Ai zis ceva despre acest lucru până acum? Sau ți s-a stricat flașneta de ceva timp?
  • +23 (27 voturi)    
    si daca presedintele nu promulga legea? (Marţi, 26 mai 2015, 21:20)

    mnicku [anonim]

    ce i se poate intimpla. Urmeaza suspendarea din functie la propunerea penalilor ?
    Vor avea tupeu parlamentarii sa-l supende ?

    sa presupunem ca-i vine mintea in ceasul al 12-lea si e totusi barbat
    • +15 (17 voturi)    
      pai (Marţi, 26 mai 2015, 22:12)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui mnicku

      manechinul de la cotroceni nu o va semna, ca asa e rolul, revine in parlament, o voteaza si gata, de ce sa-l suspende, ca doar e dintre ei, pentru ei, e ideal in ceea ce ii priveste.
  • +24 (46 voturi)    
    Bravo Dane (Marţi, 26 mai 2015, 21:25)

    ipolitic [utilizator]

    In prima parte a articolului semnalezi atacul concertat si iminent al clasei politice asupra statului de drept, prin institutiile sale:parlamentul care vrea sa modifice Codul Penal in beneficiul coruptilor, Presedintele care se face ca nu-i de acord, dar in fapt e impotent, Ponta si guvernul care ranjeste pe la colturi, partidele din opozitie care fac opozitie cu PSD deasupra etc.
    In partea a doua ne explici ca singurul vinovat pentru aceasta situatie esteeeee..nimeni altcineva decat Basescu.Care Basescu e in echipa cu Ponta.
    Frate, tu chiar ai o obsesie.
    Pacat pentru avantul pierdut.
    • +1 (1 vot)    
      care parte a doua? (Miercuri, 27 mai 2015, 20:15)

      nescu [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      era doar o paranteza legat de Basescu si ponta si restul (nu doar Base), nicidecum jumatate de articol cum insinuezi - mai verifica o data!

      Nu mai fii atat de sensibil la cuvantul Basescu. D.Tapalaga ii recunoaste meritele dar si critica derapajele, cum e si normal, insa tu vezi doar criticile.

      In general e greu sa nu-l mentionezi pe Base cand vorbesti despre justitie, ca pana la urma justitia a inceput sa se miste in perioada mandatului lui.
      Ideea e ca tot Basescu, din pacate, desi are un merit in revigorarea justitiei, a ajuns acum sa vada tot mai des partea goala a paharului. Justitia nu mai e la fel de buna, justitia isi cam face de cap. Zau? Chiar atat de mult s-a schimbat justitia de ieri pana azi?

      In rest ii doresc o batranete usoara fostului presedinte... desi cam greu cu toate hienele astea din parlament, de la haznaua3, postacii din presa si atatia alti dusmani.
  • -6 (24 voturi)    
    Pozitie (Marţi, 26 mai 2015, 21:25)

    A310 [anonim]

    Domnule ziarist ,
    Dvs . sustineti adevarul dumneavoastra , sper ca nu va imaginati ca sunteti depozitarul adavarului suprem .
    Eu de exemplu consider ca procurori nu ar trebui sa fie magistrati , ci sa fie egali cu avocatii , numai judecatorul este magistrat in opinia mea .
  • +28 (46 voturi)    
    As mai adauga ceva... (Marţi, 26 mai 2015, 21:26)

    George [anonim]

    Remarca cineva, chiar pe pagina de fb a lui Iohannis, afirmand ca pe 16 noiembrie tara a fost predate epoletilor. Dan Tapalaga, te intreb, te provoc cu o intrebare: ti se pare ok blatul Iohannis-Ponta? Ti se pare ok ca romanii au fost tradati pe 16 noiembrie? De ce te faci ca nu vezi inselatoria nationala la care am fost supusi in Campania electorala? Iohannis si Ponta au fost blat. Si sunt blat demult. USL a castigat alegerile pe 16 noiembrie, Dan Tapalaga! Basescu n-a fost niciodata blat cu derbedeul ala de Ponta, asa cum in mod mizerabil ai insinuate in nenumaratele tale comentarii. Acum ti-ai facut un obicei din a-I rupe gatul lui Basescu, desi tara e condusa de binomul Ponta-Iohannis de mai bine de 6 luni. In ce lume traiesti, Dan Tapalaga? De ce continui sa te minti?
  • +14 (16 voturi)    
    Vae Victis! (Marţi, 26 mai 2015, 21:35)

    Stefan Michiu [anonim]

    Am mai spus-o!O tara ca Romania, e unica in lume!Cand vad nulitatea cu papillon, remarcata prin abuzuri grave care merita cercetate si pedepsite ca cere -cata impertinenta-demisii la varf a celor mai reputati magistrati, in totala impunitate si iresponsabilitate; cand individul e -oroare! al doilea om in stat; cand nu vad o reactie pe masura obrazniciei individului-ma intreb, carui popor apartin?Se vede cu ochiul liber ticalosia individului dar e invizibila reactia!Doamne, cred ca nu mai avem nicio sansa, vom fi victimele unui stat mafiot, Romania deja le apartine!Vae victis!
  • -4 (8 voturi)    
    Să pui toate ouăle democrației (Marţi, 26 mai 2015, 21:49)

    Con_stan_tin [utilizator]

    în coșul Justiției a fost o nesăbuință din partea lui Băsescu. Evident că un singur șut sănătos în Justiție le va sparge pe toate.
  • +8 (10 voturi)    
    Propune ceva concret (Marţi, 26 mai 2015, 22:01)

    CETATEAN [anonim]

    ..si te voi urma. Spune ce trebuie sa facem. Cum trebuie sa facem.
    ARATA-NE UN LIDER.
  • +6 (6 voturi)    
    conflict (Marţi, 26 mai 2015, 22:02)

    Mr Strul [anonim]

    Dar de ce n-am spune ca si D-l Tapalaga era in conflict de interese cand sustinea exploatarea de la Rosia Montana. De ce nu regreta?
    Pt cei ce nu cunosc situatia din 2004 pana in 2009 ( Guvernarea Tariceanu) Romania a acumulat o datorie externe de la 20 miliarde € la 80 miliarde €. In aceeasi perioada de timp in Romania au intrat 50 miliarde € (investitii straine directe si bani trimisi de capsunari) .
    Cu ajutorul lui Isarescu , Romania a fost indatorata si trebuie sa plateasca anual 4 miliarde € dobanda de aceea din 2009 s-a insistat pe inceperea exploatarii. FMI si infractorii locali au cumparat toata presa si presedintia.
  • -2 (14 voturi)    
    Aparai Justitia, mai Tapalaga (Marţi, 26 mai 2015, 22:06)

    newlook [utilizator]

    Aparai Justitia, mai Tapalaga daca denuntai aberatiile care duc la situatia in care cetateanul este "arestat preventiv" cu lunile si nimeni nu e responsabil.

    Pana atunci, tu doar aperi interesele tale - nu-si inchipuie cineva ca nu esti un scribas platit din afara (Soros, via ONG).
  • +9 (13 voturi)    
    strada (Marţi, 26 mai 2015, 22:10)

    Andrei [anonim]

    Nici o grija, daca duc astia la indeplinire ceva din ce scrie mai sus, o sa iasa lumea in strada.
    Mafiotii astia inca au speranta desarta ca romanii sunt prosti, dar inapoi nu se va merge. Lumea a inteles ca acum functioneaza justitia si se vor uni impotriva lor imediat ce iau decizii definitive.
    Masa critica exista, legaturile sunt puternice deja dupa atatia ani de proteste. Furia e mare, memoria e la locul ei.
  • +19 (25 voturi)    
    Se poate? (Marţi, 26 mai 2015, 22:16)

    mcv [utilizator]

    "Acolo, in decizia de achitare, ceva n-a fost in regula, dupa unele indicii".
    Decizia aia de achitare, n-a fost data de justitie? Atunci cand ne indemnati sa aparam justitia, la care justitie va referiti?
    Stiti ce-i culmea? Pledati pentru justitie independenta, dar va permiteti sa suspectati un complet de judecata, dupa ce o hatarare a ramas definitiva. De ce? Pentru ca nu va convine asupra CUI cade umbra?! Atunci, despre ce vorbiti? Care-i diferenta intre d-voastra si inculpatul Basescu? Ce-i mai grav, sa-ti exprimi indoiala asupra oportunitatii luarii unor masuri preventive de catre UN PROCUROR sau sa suspectezi un complet de judecata dupa ramanerea definitiva a unei hotarari JUDECATORESTI?!
    Dumneavoastra NU justitia ne indemnati sa o aparam, ci PERSOANE din justitie, la statuia carora lucrati, de parca acele peroane n-ar fi tot romani, n-ar face parte toate din acelasi sistem, si mai ales, dupa cum ne-ati spus chiar d-voastra, tocmai acele persoane s-au ferit sa deschida unele dosare, DE FRICA LUI BASESCU! Acest tip de justitie ne recomandati sa il aparam, dle Tapalaga?
    Asa stand lucrurile, sa va decideti intai d-voastra, si pe urma sa faceti recomandari concrete. Nu ca eu as tine cont de ele. Nu. Eu sunt un postac basist (catalogat astfel de d-voastra si insultat cu fiecare ocazie), asadar judec cu capul meu... Interesant, nu?
    NB. Aroganta d-voastra si a celor pentru care construiti statui cu orice pret, a dus la pierderea celor mai inversunati aparatori ai justitiei. Ma refer aici la oameni simpli, ca si mine. Ma refer la mine. Si imi permit sa fiu la randu-mi aroganta, spunandu-va ca sunt un barometru foarte exact: niciodat n-a pierdut cauza in care eu "am investit" si asa va fi si mai departe. Deci, daca vreti sa invinga cauza pe care o aparati, faceti bine si straduiti-va sa ma convingeti pe mine. Amin.
  • -2 (8 voturi)    
    din pacate (Marţi, 26 mai 2015, 22:16)

    giac [anonim]

    prea multe atacuri directe asupra justitiei se pot observa si as crede ca carnivorele vor avea succes in cele din urma . Si asta doar pentru ca aproape jumatate din alegatori nu pricep nimic din democratie , ponderea analfabetismul politic fiind prea mare Pacat ca eforturile unora ca DT de a expunde realitatile chiar si intr un limbaj comun nu dau rezultate .
  • +17 (19 voturi)    
    Tarziu, coane! (Marţi, 26 mai 2015, 22:19)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Cand justitia aia de care vorbesti tu, isi facea datoria, tu in teribilismul caracteristic acelor copii prosti care obisluiti cu binele fac o prostie, dadeai in Basescu, uitandu/te la zambetul had al pontalaului, cu jindul prostului in fata stapanului.
    Acum e tarziu!
    Justitia a fost incalecata de useleala ascunsa.
    Poate Dumnezeu sa te mai ierte, eu nu vreau si nici nu pot!
    Orice ai scrie, e de prisos.
    Esti cu fundul in doua luntri. Ua corecta, dar nu mai ai sanse sa te salvezi acolo, si una rosie - comunista, careia fara sa vrei ii esti asimilat!
    De ce?
    Pai, daca lovesti acolo unde esti aparat, la ce sa te asptepti!?Vrei sa fii in trend, vrei sa fii vizibil, mananca rahat!'
    Vrei sa fii impartial, stai linistit, vremea ta va veni.
    Ai vrut sa fii vizibil, acum mamanca ceea ce ai sadit; rahat! Si nu e turcesc, e puturios romanesc!
  • -6 (12 voturi)    
    degeaba, nu uitam (Marţi, 26 mai 2015, 22:24)

    nuiertam [anonim]

    Degeaba zelul afisat pentru dreptate absoluta, Dle. Tapalaga, n-am uitat cum il laudati pe fostul presedinte chiar si in cele mai ticaloase decizii si neghioabe scene pe care le-a jucat timp de 10 ani! Si eu "vad si simt ca nu aveti buna credinta, onestitate, ca ati trisat " asa ca nu mai aveti nici o credibilitate. Vreti un exempu - cum adica declaratiile generalului SRI sunt 'neinspirate'?? Nu sunt de-a dreptul periculoase, tradand o atitudine de-a dreptul necostitutionala care prevaleaza in conducerea SRI?
    • +2 (2 voturi)    
      Nu-i ierta,''nuiertam'',tine-te tare,ca (Miercuri, 27 mai 2015, 8:42)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui nuiertam

      fara iertarea ta se duc cu totii dracu'.Or vedea ei,cand or umbla cracanati dupa tine sa le acorzi tu,''nuiertam'' iertarea binecuvantata.Te-ai trezit si tu....
  • +5 (11 voturi)    
    nu este lucrul simplu dle Tapalaga... (Marţi, 26 mai 2015, 22:24)

    VasileTache1 [anonim]

    ....si mata ai prins din zbor o idee de-a unul ziarist concurent...ar fii ceva cu Curtea de Apel ! Intr-o si tuatie si personaje diferite ati fii luat foc,dv,DTurturica,DAndronic si altii ....cum sa stea cineva o zi in inchisoare nevinovat! Ce eseuri.ce contribu tori,Insarcinatul din Baneasa ar fii fost imediat instiintat de Laura Stefan precum si alta ambasade....
  • +8 (14 voturi)    
    Asa nu !!! (Marţi, 26 mai 2015, 22:24)

    OvidiuCelDarz [utilizator]

    "[...]puscarie pentru procurorii care dau informatii din dosare[...]"

    "In total sunt opt proiecte, unul mai sinistru decat celalalt"


    Stimate autor, justitia trebuie, intr-adevar, sa functioneze. Atat ca trebuie sa functioneze echidistant si pentru aceia care o aplica, pentru siguranta noastra a tuturor. Nu doar pentru plebi. La remarca citata mai sus m-ati pierdut, am incetat a mai citi articolul. Singurul lucru sinistru pe care-l traduc de-aici este atitudinea dumneavoastra deoc jurnalistica...
  • -1 (11 voturi)    
    comment (Marţi, 26 mai 2015, 22:33)

    maria [anonim]

    Va apreciez d-le Tapalaga pt.lupta dusa impotriva minciunii,a sistemului corupt din Romania.Daca ati fost de partea lui Basescu acum constatam impreuna si noi ca si-a schimbat putin optica.Va apreciez pt.sinceritate si bune intentii si va sustin in tot ceea ce intreprindeti.Totii suntem supusi greselii dar conteaza sa fim onesti si sinceri cu noi insine.Multa putere in lupta pe care o duceti si suntem multi alaturi de dv.
    Dl Basescu ne cam dezamageste dar nu trebuie sa-i anulam meritele in lupta lui pt.justitie.
  • +11 (19 voturi)    
    Presedintele (Marţi, 26 mai 2015, 22:47)

    Miruna [anonim]

    M-as astepta de la Presedinte sa faca ceva, sa preia conducerea luptei pentru apararea Justitiei, sa mearga pana la a chema oamenii in strada sa terminam o data cu parlamentul asta plin de puteziciune!
  • +7 (13 voturi)    
    cum s-o aparam? (Marţi, 26 mai 2015, 22:48)

    Adrian [anonim]

    in 2015 iesitul in strada este o solutie extrema pentru cei mai multi dintre noi. trebuie gasita o solutie pentru a ne putea exprima dezacordul fata de cei care ne conduc fara sa scandam in piata. unii pot spune ca avem alegerile ca instrument, dar nu e suficient, trebuie sa avem posibilitatea de a pedepsi in timp util derapajele politice. Daca aceste modificari trec, pana la vot lumea uita si se intoarce la atitudini de cimpanzeu, votand pe cine promite mai multe banane.
  • +11 (13 voturi)    
    A se observa timingul (Marţi, 26 mai 2015, 22:55)

    n.dumiritu [anonim]

    De la 1 iunie le intra juzilor si procurorilor, in pusculite, inca o transa de drepturi salariale cistigate prin titluri executorii ("Bugetele Ministerului Justiției și ale unor instituții din subordine, precum și bugetele Ministerului Public, Înaltei Curți de Casație și Justiție și Consiliului Superior al Magistraturii vor fi suplimentate cu peste 440 de milioane lei.", zice aici http://m.hotnews.ro/stire/19674225). Daca estimez ca ar fi 10.000 de persoane, credeti ca e acoperitor? Deci, cam 44.000 lei in medie de caciula. Sigur, in mai multe transe. Pe linga lefurile curente destul de confortabile. Daca esti un Gigel alergat, taxat, amendat si hartuit toata ziulica pentru 2000 lei pe luna, iti mai vine sa fii solidar cu justitia? Ori, daca esti justitie si primesti un munte de malai suplimentar, intelegi ca Gigel l-a produs si ca Ponta doar a semnat cecul, si atunci esti aparatorul lui Gigel si nu complicele lui Ponta? Sint doar intrebari retorice.
  • +10 (14 voturi)    
    O clasa de borfasi inculti si speriati (Marţi, 26 mai 2015, 23:07)

    Cristi [anonim]

    Avem bineinteles o clasa de parlamentari corupti care acum realizeaza ca vine ziua in care vor trebui sa dea explicatii pentru toate faradelegile comise. Front comun al penalilor, de sus pana jos prin senat si camera...Sper ca mass-media si ONG sa blocheze inca odata tot valul asta de noroi. Ultima solutie, iesim cu totii in strada, poate de data asta ne facem treaba mai bine ca in 89, avem lectia invatata! Ce suturi in c..r isi vor lua toti coruptii astia la alegeri, de-abia astept! M-am saturat de niste idioti ordinari care sa ne franga tot timpul visele, noua si copiilor. AJUNGE BAI ORDINARILOR!
  • -8 (10 voturi)    
    Eroare (Marţi, 26 mai 2015, 23:25)

    Zob [anonim]

    Autorul are o bună credinţă. El este cenzurat de propaganda oficială occidentală. Revenind la realitate el trebuie să înţeleagă că singurul sprijin ar trebui să vină de la poporul român nu de la străinii occidentali. Dacă poporul este anihilat sub aspect moral suntem pierduţi.

    Direcţia în care trebuie acţionat este atacul juridic pentru neconcordanţa legilor cu constituţia. Trebuie demonstrată consecinţa anticonstituţională a legii juridice capitaliste. Niciodată capitaliştii nu vor face legi pentru popor ci pentru oligarhia lor.
  • +4 (10 voturi)    
    îi dau dreptate lui ponta (Marţi, 26 mai 2015, 23:44)

    timp tamp [utilizator]

    DT o ține langa că Băsescu atacă justiția în tandem cu ponta, ori tocmai avem dovada că șefii trinomului nu și unii indivizi nu sunt curați. Să negi faptul că un șef din trinom a făcut un denunț dubios, să negi că slujbașii din alt monom s-au năpustit asupra unei femei și au băgat-o jumătate de an la pușcărie, că probele furnizate de al treilea au fost măsluite frizează rațiunea și ridicolul. tapalagă s-a pus necondiționat în slujba trinomului ca un vechi activist comunist, el nu mai gândește, acuză și condamnă, nu vede abuzurile și hoțiile unor magistrați, nu vede subțirimea probelor în unele cazuri, el acționează conform zicalei " dai în mine? dai în fabrici și uzine!" Să vedem cum va reacționa icoana la care se închină acum tapalagă, la provocarea liberalului roșu, tare mă tem că răspunsul va fi "domnul inimă zglobie și-a cerut scuze"
  • +9 (13 voturi)    
    Bravo tapalaga (Marţi, 26 mai 2015, 23:46)

    inganduratul [utilizator]

    Nici o zi fara "jos basescu"!
    Sa ne traiesti, ca degeaba te tot straduiesti.
    P.S. Tu cand pleci in Bulgaria sa-i cari geanta monicutei mandela?
  • +7 (17 voturi)    
    Fost-ai, lele, cat ai fost ,dar acum esti lucru p (Miercuri, 27 mai 2015, 0:17)

    Mircea [anonim]

    Nu mai esti credibil,Dan Tapalaga. Ti-ai dat singur un sut in fund. Ai devenit o Casandra pe care n-o mai crede nimeni. Cei care te admira acum sunt vidanjorii de la haznaua 3.
    • +1 (7 voturi)    
      Au apărut trolii? (Miercuri, 27 mai 2015, 8:41)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Mircea

      Că tot vorbeați de lup(i), domnule Tapalagă! Iată-i, lacomi, flămânzi, gata de atac, să desființeze, să calomnieze, să decredibilizeze, să infesteze tot ce mai e curat în jur...
      Impresionantă (ca să nu spun tragică) această „desfășurare de forte” pentru a pune căluș Justiției. Și nu încape nici o îndoială că războiul ăsta absurd pornit de borfașii din Parlament a fost încurajat de atacurile repetate ale fostului președinte la adresa așa-ziselor „abuzuri” ale justiției. La orice m-aș fi așteptat din partea lui Traian Băsescu, numai la asta nu.
      Și nu încetez să mă mir cum a reușit o femeie să întoarcă pe dos o țară...
      Ne-a mai rămas o singură soluție: STRADA.
  • +2 (10 voturi)    
    Dan T (Miercuri, 27 mai 2015, 0:59)

    MyGame [utilizator]

    Dan, sa iti vezi de treaba, nu asculta de aceste personaje care declara ca "te-au admirat pana ieri". Nu te-au admirat niciodata. Tonomatele iubesc doar banii. Si-au mai luat 50 de centi si de ei o bere la plastic. Este interesant de studiat cazul Rarinca. Pare un caz in stil bolsevic. Atunci cand ceva ce nu vor sa functioneze, dar in ciuda lor functioneaza, ce fac? Ce stiu mai bine! Saboteaza. Isi pun oamenii sa dea doua solutii controversate si cer scurt demisia celor care chiar fac ceva pentru justitie. Imi este sila de Moliceanu ce se vrea sluga la Monta si se da Tariceanu.
  • +5 (9 voturi)    
    Absolventii Stefan Gheorgiu, mai fac Legea in just (Miercuri, 27 mai 2015, 0:59)

    Petre [anonim]

    Da, asa este D-le Tapalaga ! Solutia este la CSM !
    Citez din "Dovezi ale existemtei lui D-zeu" - autor Richard Warmbrand-Editura Stefanus-1995.
    "Odata Confucius a fost intrebat ce REFORMA ar promova mai intai daca ar fi conducatorul unei tari;
    -As imbunatati limbajul !
    - Asta nu are nici-o legatura cu intrebarea! - au replicat cei prezenti; Confucius a explicat:-Daca limbajul nu este evoluat si esteconfuz, ceeace s-a intentionat sa se transmita este evident la fel de confuz;Daca ceeace se spune, nu coincide cu ceeace se gandeste sau ceece s-a intentionat sa se transmita, atunci lucrurile nu se fac in mod corespunzator. Daca ceeace se face, nu se face cum trebuie, arta si principiile morale nu se dezvolta.-Daca simtul moral si arta nu prospera, NU AVEM JUSTITIE !
    -Fara JUSTITIE, natiunea nu stie incotro sa paseasca De aceea nu ar trebui tolerate vorbele in doi peri. De asta depinde totul !" Adaug eu: Adica, este vorba de "lucrul bine facut "!
    Tot ce s-a intampa in justitia romana se datoreaza si Decretului-Lege, semnat de Ion Iliescu in febr.1990, prin care toti absolventii de la "Stefan Gheorghiu", care au facut cursuri de Drept Civil si Administrativ, au primit permisiunea sa-si dea diferentele de examene pentru a putea primi diploma de absolvent al facultatilor de drept, chipurile pentru ca au ramas someri !
    In acest fel toti activistii si asimilatii acestora din securitare armata si alte structuri ale regimului bolsevic al lui Ceausescu, ramasi someri dupa revolutie, au putut deveni "juristi", invadand justitia romana. Colac peste pupaza a fost o perioada cand s-a intrat in magistratura fara concurs ! Astfel baietii"capabili de orice", specialisti in "a se orienta si descurca", autori ale raportarilor maretelor realizari ale "epocii de aur", au inceput sa faca regulile in Justitia romana. S-au angajat in schimb sa nu-l judece pe Iliescu si acolitii lui, si culmea pana acum s-au tinut de promisiune ! O conditie este si presa libera !
  • +2 (8 voturi)    
    dar domnule Tapalaga totusi ... (Miercuri, 27 mai 2015, 1:25)

    jeje [anonim]

    ... sunt 2 alternative : 1 sa avem grija pe viitor sa nu se mai intample sa "scape" cu achitare un arestat preventiv (militia si procuratura comunista se pricepeau de minune la asta ... nu existau greseli judiciare) sau 2 sa nu permitem statului sa intre cu bocancii in viata individului cand au chef reprezentantii acestuia decat pe motive (si stiu ca va deranjeaza probabil expresia) "bine intemeiate".

    Intr-un sistem in care magistratii nu au vreo raspundere reala (CSM este o gluma in raport cu faptele magistratilor ... sunt totusi alesi democratic de acestia) SINGURUL aparator al meu ca individ poate fi LEGEA si da o lege care sa specifice CLAR ca pot ajunge intr-o ipostaza "sub-umana" de a fi inchis in "beci" doar daca exista motive reale si intemeiate ! NU am vreun interes politic (imi este scarba de tot ce este politica si mai ales de tot ce a insemnat USL), dar nu sunt dispus sa imi las libertatea si demnitatea pe mana nimanui oricat de laudat sau cat de mare e procentul de fapte bune pe care le face.
    Ramane si o alta alternativa si care o sa ne trezeasca pe toti la realitate prin empatie : cand un om cinstit va sta 6 luni dupa gratii pentru ca un procuror vrea sa dea bine in fata sefului iar un judecator are sau nu ae chef sa se uite cu atentie la cauza .. o sa decida ca VREA sa isi faca singur dreptate ... o sa il condamnam moral cu totii ? Eu o sa ii dau dreptate moral chiar daca actul prin care se va razbuna va fi grav dpv penal !
  • +8 (16 voturi)    
    solutia (Miercuri, 27 mai 2015, 2:10)

    mihailstanciu [anonim]

    cata vreme il alaturati pe Basescu lui Ponta in demolarea justitiei dovediti ca nu intelegeti problema si nici rezolvarea ei.Justitia poate fi aparata numai de un pol puternic din care sa faca parte magistratii onesti,societatea civila,jurnalistii si televiziunile care nu s-au inregimentat in demonizarea lui Basescu.Acest pol trebuie si poate fi condus de MM si TB.Restul e conspiratie securista si neocomunista.
    • +4 (8 voturi)    
      "solutia" (Miercuri, 27 mai 2015, 9:26)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui mihailstanciu

      = un punct de vedere sanatos. Caci ne place sau nu, le place sau nu, Base este inca cea mai puternica voce.
  • +8 (8 voturi)    
    Ultimele decizii luate de CSM! (Miercuri, 27 mai 2015, 6:36)

    hotnewsfil [utilizator]

    PostulTV Antena3 va primi rangul de "Tribunal al poporului'!
    Deciziile acestui post TV vor fi considerate, de catre CSM, definitive si irevocabile!
    Gadea, Ursu si Mircea Badea vor primi titlul de 'Asesor Popular' si vor avea cuvant hotarator in justitie.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu "Ultimele decizii luate de CSM" ci PRIMELE (Miercuri, 27 mai 2015, 9:24)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      DECIZII LUATE DE VIITORUL CSM, al lu' tariceanu si dr. Ponta...
  • 0 (6 voturi)    
    doamne ce oameni (Miercuri, 27 mai 2015, 7:30)

    SUA [anonim]

    sunt oameni care stau in SUA fara bail si cand sunt gasiti nevinovati ghinion...nu iti da nimeni nici o dauna, daune primesti doar daca esti condmanat si dupa aia gasit nevinovat.
  • +7 (7 voturi)    
    e grav (Miercuri, 27 mai 2015, 8:29)

    barbu007 [utilizator]

    ce e mai importantă: roşia montană, sau justiţia? căci, dacă se pun plasturii doriţi pe justiţie, pică şi roşia montană, şi pădurile, şi... exact cum vor ei.

    de ce nu se adună, pe stradă, aceeaşi apărători ai roşiei montane? căci e limpede frica nemernicilor de politicieni faţă de forţa străzii.

    dar dna macovei...?! partidul a cam rămas într-o rână... dânsa printr-un bruxelles îndepărtat, plicitisit şi estival.
  • +2 (4 voturi)    
    aparam justitia? (Miercuri, 27 mai 2015, 8:36)

    pesimist [anonim]

    un numar considerabil de magistrati se "apara" singuri..de un viitor mai dificil
    un caz ,este adjunctul DNA,despre care asteptam un raspuns de la Inspectia Judiciara,in legatura cu veniturile sotiei
    presupun ca n-o sa vina asa curand..
    oare cine o fi de vina,dle Dan...ce zic sursele?
    Basescu sau Udrea?
  • +3 (7 voturi)    
    dezincriminarea (Miercuri, 27 mai 2015, 8:37)

    valexandru [anonim]

    dezincriminarea conflictului de interese a inceput cu dezincriminarea lui Iohannis de conflictul de interese declarat de tribunalul Alba.

    Justitia nu se poate apara singura, asa cum ati lasat-o dvs, presa, prin campania de discreditare a lui Basescu.

    Acesta este singurul care are forta de a o apara. Asta nu convine politicienilor...

    Iohannis este in aceeasi barca cu PSD. Nu se poate detasa de 2012.

    Unde va sunt ochii?
  • +5 (9 voturi)    
    hartuiala (Miercuri, 27 mai 2015, 8:45)

    valexandru [anonim]

    Dan Tapalaga,
    Cui adresati chemarea in apararea justitiei? Singurul care a facut-o si nu s-a dezis decat in mintea dvs este Basescu. Singur...

    De ce nu va revolta hartuiala permanenta la care este supus presedintele Basescu si in cei 10 ani de mandat si acum?

    Dar insistenta de a face dintr-un presedinte destoinic un infractor de drept comun?

    Daca aveti asa un crez de jurnalist in slujba publicului, cum declarati, de ce nu o faceti?
    Sau declarati asa, doar va va crede cineva?
  • +9 (9 voturi)    
    SENATOAREA GREVISTA (Miercuri, 27 mai 2015, 8:45)

    coloneze [utilizator]

    EU NU INTELEG CUM O GREVISTA A DEVENIT TOPORUL DE LUPTA ANTI JUSTITIE. DE FAPT INTELEG. EA E MANA DREAPTA A LUI VOICULESCU. PE ASTA O PLATEAU ANTENELE. DE TARICEANU NU MAI AM CE DISCUTA. E MAI PENIBIL DECAT ORICINE DIN POLITICA. UN PRES IN FATA LUI PONTA.
  • +1 (7 voturi)    
    asa domn'le Tapalaga. fara discriminare (Miercuri, 27 mai 2015, 10:17)

    jackalphonse [utilizator]

    felicitari pentru articol.
    este un articol de protest.

    "Lasati o clipa la o parte micile uri si simpatii politice, uitati de lozincile strigate la televizor de idolii vostri din partide".

    "Ce castigati voi aparand borfasi, cu ce va alegeti din toate astea la sfarsitul zilei?"

    JOS PALARIA!
    sa terminam cu a fi pontisti, varanisti, basisti si alte specimene care nu folosesc decat atingerii scopurilor meschine de catre ponta, base, varan samd.
    adevarul este ca NU avem lideri politici suficient de credibil, astfel incat sa le daruim entuziasmul si sustinerea noastra.
    foarte bine scris domnule Tapalaga.
    • +1 (3 voturi)    
      nu va place "fara discriminare"? (Miercuri, 27 mai 2015, 12:44)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

      ca sa inteleg de ce apar minusurile
  • 0 (4 voturi)    
    "Justitie" (Miercuri, 27 mai 2015, 11:47)

    Adrian [anonim]

    Pai la noi nu mai e opozitie, justitie nici nu am vazut vreodata, ca luptele intre clanurile de mafioti se dau doar de ochii lumii, prost e cine crede. Nu vedeti ca sunt acuzati si inchisi de forma, mai mult de gura strainilor, pentru delicte minore in raport cu ce-au facut si au si pastrat tot ce au furat. Asa ca, o iesire in strada ar rezolva ceva? Cand mai bine de trei sferturi din "cetateni" sunt sau cu PSD sau cu PNL, ceea ce e cam acelasi lucru?
  • +3 (3 voturi)    
    Link Protest (Miercuri, 27 mai 2015, 12:36)

    Vlad [anonim]

    https://www.facebook.com/events/1645114289055987/
  • +5 (5 voturi)    
    Corect! (Miercuri, 27 mai 2015, 12:57)

    popestii [utilizator]

    Multimea in strada pune presiune si functioneaza. A functionat intotdeauna. Dar masele trebuie sa aiba in randurile lor niste nume sonore! Domnule Tapalaga, daca initiati dumneavoastra evenimentul impreuna cu inca 2-3 nume de calibru, faceti fiecare un eveniment pe reteaua de socializare, apoi chiar apareti printer oameni va fi colosal! Ne vom aduna cu miile si prezenta fiecarei personalitati pubice va avea efectul ingrosarii randurilor. Si abia atunci vor tremura chilotii pe ei! Pe ei!!!
  • -4 (4 voturi)    
    las-o jos ca macane (Miercuri, 27 mai 2015, 13:10)

    ggogu [anonim]

    d-le Tapalaga ca sa ma convingi de bunele dumitale intentii te rog sa publici si sa spui de unde iti iei salariul.Cumva de la ofundatie care primeste si finantari externe.
    Stai linistit nu sint secu, nu sint nici acoperit nici descoperit sint doar un cetatan care vrea sa se lamureasca de buna credinta a dumitale.Am auzit chiar de la cel pe care il sustineai cu fanatism ca cam lingi clantele pe la ambasade.
    Chiar asa iti torni tara pe la ambasade,asta nu-i patiotism este slugarnicie.Te califici ca sluga altora a altor interese.Ca pe linga al cinta pe ponta si psd cine stie ce melodii mai cinti.Asta faci ca sa primesti salariul? Nasol, pe timpul lui ceasca era subminare si stii ce se patea.
    Cit despre justitie nu te mai da de ceasul mortii codurile au fost facute de niste oameni care pot gresi si care cauta acum sa la corecteze.Stii au fost asumate de prietenul tau drag boc nu a fost nicio dicutie parlamentara pe ele ca poate ce vor sa corecteze acum le faceau de atunci.Sau stii cumva dumneata ca o data asumate codurile au deventi SACRE si orice incercare de modificare devine bleasfemie.Las-o naibi ca nu-i asa totul poate fi schimbat sau modificat nimic nu-i sacru nimic nu-i vesnic mai ales niste coduri .
    Iar depre modificari cu ce te deranjeaza inlocuirea suspiciunii cu indicii temeinice ca nu obstructioneaza justitia deloc nu fac decit sa creasca calitatea justitie sa nu se mai faca arestari la sto ca sa gidile orgoliul unora.Totul se va face pe PROBE clare nu vrajeli nu telepatii.
    Asa ca daca chiar iubesti justitia lupta pentru cresterea calitatatii in justitie nu pentru abuzurile ei nu pentru arestari la tv,.Sa puna procurorii mina sa stringa probe sa nu astepte para malaiata in gura lui natafleata prin denunturi autodenunturi.Sa caute ei probele adica sa puna mina sa munceasca si daca gresesc sa plateasca material sau cu profesia.Ce dumeata daca te prinde anaf ca ai gresit nu te amendeaza? O face si dumneata platesti.Asa si cu judecatorii si procurorii .
  • +3 (3 voturi)    
    cine vine? (Miercuri, 27 mai 2015, 14:11)

    gigi [anonim]

    cine se baga? pana cand mamaliga sta ne-explodata?

    https://www.facebook.com/events/447368625443885/
  • +3 (3 voturi)    
    Din punctul meu de vedere (Miercuri, 27 mai 2015, 14:48)

    desperado [anonim]

    Romania este condamnata. E o iluzie ca opozitia - chiar daca ar fi mai puternica - va avea o majoritate pentru doborârea guvernului prin motiune de cenzura. Unde s-a mai pomenit ca acela care roade felia de cascaval sa o lase asa, de chestii morale....
    Deci singura solutie ca PSD-ul sa nu ramana la guvernare - personal simt ca nu mai pot respira normalitate, ma sufoc de-a dreptul - este iesirea in strada. E adevarat ca alternativa nu e prea grozava, dar in comparatie cu ce e acum....O sa puna iar cosul pe toata puterea - daca nu au facut-o deja - mai ceva ca in vremea lui Nastase. Deja prin teritoriu taie si spanzura si de plans oricum nu ai unde, ca toate structurile sunt ale lor.
    E ceva de neimaginat!
    Asa ca desteptati-va, romani! Pierdem si trenul acesta !
  • -2 (4 voturi)    
    Oare care este adevarul? (Miercuri, 27 mai 2015, 15:07)

    Maria [anonim]

    Din pacate, nimeni nu se sesizeaza atunci cand justitia face cu adevarat abuzuri. Nimeni nu ia atitudine atunci cand avem solutii diametral opuse in cadrul aceluiasi dosar, dar de la complete diferite. Acest lucru este cel mai grav lucru care se poate intampla. Politicienii nu fac altceva decat sa speculeze si sa foloseasca niste vulnerabilitati ale sistemului de justitie in folosul propriu. Opinia mea este ca atat timp cat vom asista la situatii in care o instanta declara un inculpat nevinovat, iar alta la ani grei de puscarie si nimeni nu verifica acest lucru si, mai ales, cel care a gresit nu plateste, justitia este total nefunctionala. Avem CSM, avem Inspectia Judiciara. Cine a avut vreodata cunostiinta de vreo sanctionare a unui judecator care a gresit? Ce se intampla cu oamenii care sunt condamnati pe nedrept? Ei ce vina au? Singura lor vina este aceea de a fi finantat un sistem gaunos! Iar in final, atunci cand acesti oameni reusesc sa-si gaseasca dreptatea la CEDO, tot ei (impreuna cu noi toti ceilalti) sunt cei care platesc amenzile pe care Romania este obligata sa le plateasca. De ce Inspectia Judiciara nu se sesizeaza atunci cand exista asa mari diferente intre deciziile judecatoresti? De ce Inspectia Judiciara nu ia masuri atunci cand judecatorii uita cu lunile sau chiar cu anii sa redacteze o hotarare/decizie?! De ce nimeni nu are dreptul sa exprime o opinie cu privire la sistemul de justitie din Romania fara sa fie acuzat ca ïncalca independenta justitiei? De ce se intampla toate lucrurile acestea?! Si de ce noi, platitorii de taxe nu ne revoltam, de ce acceptam asa ceva? Nu Tariceanu trebuie sa spuna ceva in legatura cu justitia, ci noi trebuie s-o facem. Iar in ceea ce-l priveste pe presedinte, dincolo de faptul ca nu are parghii constitutionale pentru a schimba ceva, cum ar putea avea opinii impotriva celei care a amanat sistematic judecarea dosarului domniei sale pana dupa cel de-al 2 lea tur de scrutin?
  • -2 (2 voturi)    
    JUSTITIA IN ROMANIA ESTE MAI MULT DECAT UN STAT IN (Miercuri, 27 mai 2015, 16:18)

    Adam Caius [anonim]

    JUSTITIA IN ROMANIA ESTE MAI MULT DECAT UN STAT IN STAT !!! Camera Deputatilor a adoptat,propunerea legislativa prin care pensia si salariul din sistemul public pot fi din nou cumulate. Guvernul Boc interzisese cumulul pensiei cu salariul de la stat, din cauza sumelor "nesimtite" la care se ajungea. Erau vizati magistratii, pe fostii militari si politisti, dar si pe actorii, profesorii si medicii reveniti in sistem dupa pensionare. In 6 iulie 2005, Curtea declarase neconstitutionala o prevedere care le interzicea doar procurorilor si judecatorilor sa cumuleze pensia cu salariul. Pensionari, strângeţi cureaua. Deficitul de la fondul de pensii este dramatic dar, există şi pensionari fericiţi, pe care nu-i atinge nimic şi nimeni. Ei sunt excepţiile care au dezlegare la cumul pensie-salariu.

    Cine împarte parte-şi face. Curtea Constituţională a decis că unii cetăţeni pot încasa şi pensie, şi salariu. Printre beneficiari - patru dintre cei 9 magistraţi ai Curţii. Preşedintele Augustin Zegrean are începând cu acest an o pensie de serviciu de peste 10.700 de lei.

    La 56 de ani, judecătorul s-a pensionat având şi un certificat de handicap. La pensie se adaugă şi indemnizaţia lunară. Potrivit declaraţiei de avere anul trecut, când nu ocupa funcţia de preşedinte al Curţii, judecătorul a câştigat peste 143.000 lei, adică aproape 12.000 lei lunar. Tragem linie şi facem un calcul, venit lunar total: peste 22.000 lei.

    Alţi trei judecători: Acsinte Gaspar, Ion Predescu şi Aspazia Cojocaru cumulează indemnizaţii şi pensii.

    Judecătorii de la CCR nu sunt singurii privilegiaţi de lege. Pe lista excepţiilor se mai află membrii CSM , consilierii Curţii Constituţionale, deputaţii şi senatorii. Senatul a aprobat in unanimitate Ordonanta de Urgenta prin care magistratii beneficiaza de o pensie de 80% din salariul brut lunar, plus sporurile, din ultima luna de activitate. Magistratii isi pot continua activitatea pina la virsta de 70 de ani cu avizul anual al CSM. Totodata, ei beneficiaza
  • +1 (1 vot)    
    Bravo (Miercuri, 27 mai 2015, 17:53)

    ION [anonim]

    Bravo Tapalaga!
  • 0 (0 voturi)    
    Unora le-au mai ramas si altele (Joi, 28 mai 2015, 16:26)

    Bogdan_100 [utilizator]

    Ca de pilda capacitatea de a gandi cu propriul creier. Una din tristetile acestora este jalnica decadere a Hotnews transformat (probabil din motive de bani) intr-o penibila trompeta de propaganda. Domnule Tapalaga compromisul facut va va duce acolo unde este si B1 TV adica in nesemnificativ. Daca Ae RTV au fanaticii lor, tradatorii de ultima clipa nu se aleg decat cu dispretul celor cu un minim de gandire si ceva bani de la lacheii psd ce controleaza ceva perghii din buget. Penibil sfarsit pentru o promisiune ce parea valoroasa.
  • 0 (0 voturi)    
    Chemati-ne in strada!!! (Vineri, 29 mai 2015, 7:58)

    Simona Timariu [anonim]

    Voi, jurnalistii, sunteti cei care ne informati si care ne puteti chema in strada, asa incat sa va putem auzi cu totii!!! Noi ne organizam cu greu, razleti cum suntem, voi aveti vizibilitate. Spuneti, cand si unde sa iesim??? Cei interesati se vor putea uni...si numarul lor cu siguranta va creste o data ce se da startul!!!!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă