​ALERTA Penalii fac legea in Parlament. Val de modificari propuse la Codul de Procedura Penala si la Codul Penal menite sa puna frana procurorilor si sa-i sperie cu inchisoarea

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2015, 18:35 Actualitate | Esenţial

Fragment din Proiectul de lege pentru modificarea Codului de procedura penala si a Codului penal
Foto: senat.ro
Zece deputati, noua de la PSD si unul de la minoritati, au depus la Senat un proiect de modificare a Codului de Procedura Penala si la Codul Penal care lasa procurorii fara o serie de instrumente de ancheta, ingreuneaza obtinerea denunturilor, face mai dificila arestarea si retinerea, reduce teremenele de prescriptie si introduce o noua infractiune: abuzul de putere al organelor judiciare.  Proiectul a fost inregistrat in procedura de urgenta acum o luna, pe data de 2 aprilie, la Senat si se afla inca in stadiu incipient, de avizare. Modificarile propuse - in total cateva zeci - sunt insa, potrivit unor specialisti in drept consultati de HotNews.ro, extrem de grave si au un dublu scop: ingreunarea muncii procurorilor si intimidarea lor.
  • Din cei zece initiatori, patru sunt cercetati cercetati penal, ca Marius Manolache, finul premierului Ponta, trimisi in judecata sau chiar condamnati.
Cine sunt initiatorii

1. Bogdan Gheorghe-Danut - deputat PSD
Marian Ghiveciu
Foto: Camera Deputatilor

2. Ghiveciu Marian - deputat PSD.
Ghiveciu a fost trimis in judecata, in decembrie 2011, de procurorii DNA, sub acuzatia de "instigare la infractiunea de abuz in serviciu contra intereselor persoanelor avand drept consecinta obtinerea pentru altul a unui avantaj patrimonial - in forma calificata".





Marius Manolache
Foto: Camera Deputatilor
3. Manolache Marius - deputat PSD. Manolache este urmarit penal de DNA in dosarul Realitatea Media, potrivit unui comunicat al DNA din octombrie 2013. Procurorii anticoruptie il acuza pe parlamentarul social-democrat de fals in acte. In acelasi dosar au mai fost pusi sub invinure, Oana Mihaela Schwartzenberg - cumnata lui Elan Schwartzenberg -, sindicalistul Liviu Luca si administratorul special al Realitatea Media Florin Bercea, alaturi de alte patru societati comerciale. In acest moment nu avem informatii despre stadiul dosarului. Marius Manolache a declarat intr-o emisiune la B1 TV ca este finul lui Ponta.

Florin Costin Paslaru
Foto: Camera Deputatilor
4. Mocanu Adrian - deputat PSD. Este fiul fiul baronului de Buzau, Victor Mocanu, trimis in judecata pentru coruptie.
5. Ciprian Nica - deputat PSD.
Este vicepresedinte la Comisia Juridica, deputat de Vrancea. A semnat in martea neagra raportul. Trece drept un apropiat al lui Marian Oprisan, insa acesta a negat intr-o declaratie pentru HotNews.ro ca ar fi omul sau. (Update: Intre timp Nica si-a tretras semnatura de pe proiectul de lege iar Marian Oprisan sustine ca i-a cerut in mod expres sa faca acest lucru).
6. Paslaru Florin-Costin - deputat PSD.
  Paslaru a fost condamnat in martie 2015 de Inalta Curte pentru conflict de interese, judecatorii aplicand in cazul sau o amenda penala de 2.000 de lei, pentru ca si-a angajat fiul la biroul sau parlamentar, in perioada 2009-2012.  Decizia luata de Inalta Curte de Casatie si Justitie poate fi contestata. Florjn Paslaru a fost trimis in judecata de procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie (PICCJ) pentru conflict de interese in 7 ianuarie 2014.


7. Paun Nicolae - deputat PRPE
(minoritati)
Catalin Marian Radulescu
Foto: Camera Deputatilor

8. Radulescu Catalin-Marian - deputat PSD.
Radulescu a fost trimis in judecata in 18 aprilie 2014 de procurorii DNA, el fiind acuzat de dare de mita si efectuare de operatiuni financiare ca acte de comert incompatibile cu functia si dare de mita. Potrivit unui comunicat al DNA, in perioada ianuarie 2013 ￯ februarie 2014, Catalin Radulescu, concomitent cu ocuparea functiei de deputat, s-a ocupat si de administrarea efectiva a societatii comerciale SC Concordia Con. Strade SRL, controland activitatea acesteia prin exercitarea activa a parghiilor de director general.

9. Traicu Rodin - deputat PSD

10. Uricec Eugen Constantin - deputat PSD




Care sunt cele mai importante modificari, argumentele initiatorilor si efectele lor in realitate

1. Condamnari mai greu de obtinut.
Alineatul (2) al articolui 103 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) In luarea deciziei asupra existentei infractiunii si a vinovatiei inculpatului instanta hotaraste motivat, cu trimitere la toate probele evaluate. Condamnarea se dispune doar atunci cand are convingerea ca acuzatia a fost dovedita dincolo de orice indoiala."

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "In textul actual, magistratul trebuie sa constate "dincolo de orice indoiala rezonabila" ca fapta exista, constitutie infractiune si a fost savarsita de inculpat, aceasta insemnand ca inca are dubii, dar totusi pronunta o condamnare, trecand peste acete dubii care genereaza indoieli"

3. Nota redactiei: "Initiatorii revolutioneaza dreptul european. Beyond a reasonable doubt - este expresia consacrata in dreptul european si standardul care trebuie atins de procurori in cadrul acuzarii. Daca judecatorul nu are dubii asupra vinovatiei cuiva, sau daca gradul de indoiala este nerezonabil, atunci se poate spune ca procurorul a dovedit vinovatia cuiva "dincolo de orice dubiu rezonabil". Asta nu inseamna ca nu exista dubii asupra vinovatiei cuiva, ci ca nu exista nici un dubiu rezonabil din probele administrate. Or, a introduce sintagma "dincolo de orice indoiala" la modul absolut face mai dificila pronuntarea unei condamnari, intrucat orice dubiu, oricat de mic si de nerezonbil, ar putea fi exploatat de inculpati pentru a evita o condamnare".

1. Extinderea regimului nulitatii, dosare mai usor de distrus
La art 106 dupa alineatul 3, se introduc doua noi alineate, alin. (4) si (5) cu urmatorul cuprins: "(4) In cursul urmaririi penale, sub sanctiunea nulitatii, audierea si activitatea de consemnare a declaratiilor supsectului, inculpatului, persoanei vatamate si martorilor se inregistreaza cu mijloace tehnice aduio-video. Suportul electronic sau magnetic ce contine inregistrarea reprezinta proba la dosar, iar la sfarsitul audierii va fi introdus intr-un plic ce va fi sigilat si semnat de organul de urmarire sau cercetare penala. De asemenea, va fi semnat si de persoana audiata si a aparatorului, tutorelui sau reprezentantului legal al acesteia, dupa caz. Plicul sigilat va fi anexat declaratiei persoanei audiate. Cand situatia impune, organul judiciar, in interesul cauzei, poate desigila plicul ce contine suportul electronic sau magnetic numai in fata persoanelor prevazute in prezentul alineat. Atunci cand inregistrarea nu este posibila, audierea se va amana pana la obtinerea mijloacelor tehnice specifice inregistrarii audiovideo, acest lucru consemnandu-se intr-un proces verbal".
(5) In cursul urmaririi penale, sub sanctiunea nulitatii, este interzis organelor judiciare sa procedeze la ascultarea, audierea sau consemnarea de declaratii ale suspectului sau inculpatului pana la sosirea aparatorului ales sau desemnat din oficiu".

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "La art. 106 "Reguli speciale privind ascultarea" pentru a se evita eventuale abuzuri fie ale organelor judiciare, fie ale subiectilor procesuali initiatorul a gandit completarea actului procesual in sensul obligativitatii inregistrarii cu mijloace audiovideo, sub sanctiunea nulitatii, a audierii, consemnarii declaratiilor suspectului, inculpatului, persoanei vatamate si a martorului."

3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor in drept penal consultati de HotNews.ro, un dosar penal va fi mai usor de distrus. Prin introducerea aliniatelor 4 si 5 se modifica regimul unor nulitati. Sunt trecute din sfera nulitatilor relative in sfera celor absolute chestiuni ce tin de acte de procedura, respectiv audieri, expertize.Aceasta nu se justifica, sanctiunea pentru nulitatile relative fiind refacerea actului, pe cand pentru cele absolute sanctiunea este inlaturarea actului din ansamblul probator."

1. Arestare preventiva "pe probe", nu pe "suspiciuni"
Alineatul (1) al articolului 202 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Masurile preventive pot fi dispuse daca exista probe concrete din care rezulta dincolo de orice indoiala ca o persoana a savarsit o infractiune si daca sunt necesare in scopul asigurarii bunei desfasurari a procesului penal, al impiedicarii sustragerii suspectului ori a inculpatului de la urmarirea penala sau de la judecta ori al prevenirii savarsirii unei alte infractiuni".

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: Motivul pentru care s-a propus modificarea sus mentionata a rezultat din faptul ca masurile preventive au un caracter exceptional si de aceea trebuie dispuse numai in conditiile aratate mai sus. Inlocuirea sintagmelor "indicii temeinice" si "suspiciune rezonabila" cu sintagma "dincolo de orice indoiala" este necesara avand in vedere ca organul judiciar, in baza probelor din dosar, nu trebuie sa aiba dubii in momentul in care propune sau dispune luare unei asemenea masuri exceptionale. Vechile sintagme intra in contradictie cu caracterul exceptional al masurilor preventive, permitand luarea unor asemenea masuri numai pe baza de indicii si suspiciuni. Totul graviteaza in jurul probelor concrete, in baza carora procurorul sau judecatorul sa isi formeze convingerea ca dincolo de orice indoiala, o persoana a savarsit o infractiune iar aplicarea masurii preventive este necesara".

3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor in drept penal consultati de HotNews.ro, se limiteaza posibilitatea de a dispune masuri preventive doar pe baza de probe, nu de suspiciuni. Or, scopul masurilor preventive este unul de a inlatura o stare de pericol pentru ordinea publica si/sau desfasurarea procesului penal (inclusiv pentru strangerea de probe) nu unul punitiv. Arestarea preventiva nu este asadar o pedeapsa ci, exact cum ii spune, o masura preventiva luata in unele cazuri inclusiv pentru a putea fi conservate/administrate probe. Masurile preventive se iau pe baza suspiciunilor rezonabile ca o fapta a fost comisa. Sigur ca suspiciunile trebuie sa fie ca si forta aproape la fel de puternice ca probele, dar nu sunt identice. Aici, initiatorii confunda ancheta cu actul de judecata".

Proiectul de Lege pentru Modificarea Codului de Procedura Penala si a Codului Penal



1. Politicienii dicteaza cum pot fi folosite probele de la denuntatori
La articolul 225, dupa alineatul (8), se introduce un nou alineat, alin. (9), cu urmatorul cuprins: "La luarea hotararii asupra cererii prin care se propune arestarea preventiva a inculpatului, judecatorul de drepturi si libertati nu se va putea pronunta in senul luarii unei decizii in functi de denuntul facut de inculpat altor persoane care au savarsit fapte ce nu au legatura cu obiectul cererii".

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Judecatorul de drepturi si libertati in luarea deciziei asupra cererii prin care se propune arestarea preventiva a inclupatului trebuie sa evalueze numai probele care au fost administrate in legatura cu persoana inculpatului si cu faptele care fac obiectul cererii. Daca magistratul judecator, in decizia pe care o va lua, ar lua in calcul si denuntul  facut de inculpat conditiile de mai sus, ar excede obiectului cererii cu care a fost investit sa judece si ar putea inclina balanta in favoarea denuntatorului, neaplicandu-i o masura preventiva sau aplicandu-i una mai usoara".

3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor in drept consulati de HotNews.ro, reglemantarea propusa incalca principiul fundamental de drept procesual penal, potrivit caruia probele nu au o valoare dinainte stabilita in procesul penal".


1. Procurorii, amenintati ca vor plati pentru orice achitare
Alineatul (1) al articolului 542 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"In cazul in care repararea pagubei a fost acordata potrivit art.541, precum si in situatia in care statul roman a fost condamnat de catre o alta instanta internationala pentru vreunul din cazurile prevazute de art. 538, promovarea actiunii in regres pentru recuperarea sumei achitate are caracter obligatoriu impotriva persoanei care, cu rea credinta sau din culpa grava, a provocat situatia generatoare de daune sau impotriva institutiei la care aceasta este asigurata pentru despagubiri in caz de prejudicii provocate in exercitiul functiunii".

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Initiatorul considera ca promovarea actiunii in regres trebuie sa fie obligatorie avand in vedere ca statul trebuie sa recupereze sumele platite ca urmare a condamnarii de la persoanele responsabile pentru daunele provocate, care cu rea credinta sau din culpa grava au provocat prejudiciile in exercitiul profesiei".

3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor consultati de HotNews.ro, reglementarea propusa este extrem de grava. Introduce exercitarea obligatorie a actiunii in regres fata de magistrati in situatia unei solutii de achitare. Este de departe unul din cele mai grele mijoalce de presiune, prin care se timoreaza magistratul".

1. Scurtarea termenelor de prescriptie, mai multe sanse pentru infractori
Modificarea termenelor de prescriptie. Literele c), d) si e) ale alineatului (1) ale articolului 154 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(c) 6 ani cand legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii mai mare de 5 ani, dar care nu depaseste 10 ani.
(d) 4 ani cand legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii mai mare de un an, dar care nu depaseste 5 ani.
(e) 2 ani cand legea prevede pentru infractiunea savarsita pedeapsa inchisorii care nu depaseste un an sau amenda.

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Initiatorul propune reducerea termenelor de prescriptie a raspunderii penale in cazurile de la litere c), d) si e) intrucat aplicarea si executarea pedepsei dupa trecerea unui interval indelungat de timp s-ar dovedi ineficienta in raport cu scopul legii penale. Realizarea acestui scop impune, intre altele, ca raspunderea penala a infractorului sa intervina cat mai aproape de momentul comiterii infractiunii, ca procesul penal sa se desfasoare cu operativitate".

3. Nota redactiei: "Numeroase infractiuni nu vor mai putea fi anchetate de procurori din cauza termenelor de prescriptie mici, ceea ce echivaleaza cu o amnistie".


1. Descurajarea denuntatorilor

Alineatul (3) al articolului 290 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Mituitorul nu se pedepseste daca denunta fapta mai inainte ca organul de urmarire penala sa fi fost sesizat cu privire la aceasta, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii ei.
Alineatul (2) al articolului 292 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Faptuitorul nu se pedepseste daca denunta fapta mai inainte ca organul de urmarire penala sa fi fost sesizat cu privire la aceasta, dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii ei".

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: "Modificarea care se propune consta in completarea textului cu un termen de 6 luni, suficient pentru ca mituitorul sa se gandeasca daca face sau nu denuntul ce i-ar conferi o clauza de impunitate. Neexistenta unui asemenea termen ar duce la posibilitatea persistentei unei activitati infractionale a mituitorului (faptuitorului) constand intr-un santaj perpetuu asupra persoanei care a dat/luat mita. Este adevarat ca textul actual permite organelor judiciare descoperirea unor fapte de coruptie si tragerea la raspundere a persoanelor vinovate, dar nu se poate permite ca mituitorul sa beneficieze de o clauza de impunitate pe un timp nedeterminat. Clauza de impunitate ar putea incalca principiul caracterului echitabil al procesului penal care consacra faptul ca "orice persoana care a savarsit o infractiune sa fie pedepsita potrivit legii" si de aceea pentru a minimaliza aceste incalcari este necesara introducerea unui termen cat mai scurt de la data savarsirii faptei in interiorul caruia sa functioneze clauza de impunitate pentru mituitor/faptuitor."

3. Nota redactiei: Initiatorii vor sa ingreuneze la maxim posibilitatea ca fapte comise in urma cu doi, cinci sau sapte ani sa mai poata fi anchetate, asa cum se intampla in prezent. Mituitorii si faptuitorii nu isi denunta aproape niciodata faptele intr-un interval atat de scurt, de sase luni, ci o fac de regula abia cand sunt convinsi ca nu se mai pot apara singuri, cand pierd puterea si nu mai au capacitatea de a intimida martori, ascunde probe etc. Din acest motiv e bine sa nu existe un termen pentru cei care vor sa denunte fapte penale si sa beneficieze, la schimb, de impunitate.

1. Amenintarea procurorilor cu inchisoarea

La capitolul II, "Infractiuni de serviciui", dupa articolul 296 se introduce un articol nou, art 296 indice 1 intitulat "Abuzul de putere al organelor judiciare" cu urmatorul cuprins:
"Fapta lucratorului de cercetare penala, procurorului sau judecatorului care in exercitarea atributiilor de serviciu, pe parcursul procesului penal, de a promite persoanei cercetate, suspectului sau inculpatului o situatie procesuala care sa duca la neluarea unei masuri preventive sau luarea ori inlocuirea unei asemenea masuri cu una mai usoara, in schimbul careia acesta sa denunte persoane care au savarsit infractiuni se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea ocuparii unei functii publice.
(2) Daca promisiunea consta in inlaturarea raspunderii penale a persoanei cercetate, suspectului sau inculpatului, desi exista date si probe din care rezulta presupunerea rezonabila ca acestia au savarsit infractiuni, maximul special al pedepsei prevazut de lege se majoreaza cu o treime.
(3) Daca promisiunea ajunge in faza de executare, maximul special al pedepsei prevazut de lege se majoreaza cu jumatate.
(4) Fapta lucratorului de cercetare penala sau procurorului care, in exercitarea atributiilor de serviciu, pe parcursul procesului penal, nu solutioneaza o plangere, un denunt facute printr-unul din modurile aratate la art. 288 din Codul de procedura penala, in termen de 2 ani de la data sesizarii se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani si interzicerea ocuparii unei functii publice.
(5) Daca fapta prevazuta la alin (4) a fost savarsita cu rea credinta, se aplica pedeapsa inchisorii de la 6 luni la 3 ani si interzicerea ocuparii unei functii pulblice".

2. Argumentul initiatorilor din expunerea de motive: Desi Codul penal sanctioneaza abuzul de putere al organelor judiciare asa cum este prevazut la art 280 "Cercetarea abuziva" si art 283 "Represiunea nedreapta", aceste incriminari nu sunt suficiente, motiv pentru care initiatorul a propus si incriminarea faptelor descrise mai sus. In acest sens, fapta prevazuta la alin (4) si forma agravanta de la alin (5) sanctioneaza abuzul organelor judiciare constand in nesolutionarea plangerilor sau denunturilor cu care au fost sesizate potrivit art. 228 din Codul de procedura penala intr-un termen rezonabil de la data sesizarii. Termenul propus este de doi ani si este suficient pentru ca organele judiciare sa solutioneze plangerea sau denuntul, indiferent de gradul de complexitate al acestora".

3. Nota redactiei: "Potrivit specialistilor consultati de HotNews.ro, se introduce o noua infractiune cu acelasi scop si finalitate ca si reglementarea anterior citata, respectiv de a timora magistratul si de a limita posibilitatea de a obtine mijloace de proba. Or, procurorii se confrunta deja cu problema supraincarcarii cu dosare, unele mari, complexe, care necesita investigatii in mai multe tari, comisii rogatorii, care pot luat timp. Actualmente, clauza de nepedepsire aplicabila denuntatorilor prevazuta de lege este in vigoare in mai multe legislatii ale mai multor state din UE si Consiliul Europei, se numeste 'effective regret".

In Parlament exista deja mai multe tentative de modificare a Codului de Procedura Penala. Unele au reusit partial, cum este cazul proiectului initiat de senatorul PSD Serban Nicolae. Unele prevederi, cum ar fi cele referitoare la regimul incatusarii, au trecut de Comisia Juridica si merg in plen. Pe de alta parte, Romania se afla inca sub Mecanismul de Cooperare si Verificare. MCV prevede, intre altele, stabilitatea legislatiei anticoruptie si a sanctionat tentativele parlamentarilor de a o modifica. Legislatia penala se afla si sub monitorizarea Statelor Unite, care si-au manifestat public ingrijorarea de fiecare data cand politicienii au cautat sa ingreuneze munca procurorilor.

Expunerea de Motive la Proiectul de Lege de Modificare a Codului Penal













Material sustinut de Provident

​INTERVIU Stefan Liiceanu - trecerea de la carti la produse japoneze traditionale via piata financiara

Dupa 17 ani petrecuti in Japonia, timp in care a lucrat in domeniul financiar, Stefan Liiceanu a decis sa deschida in locul fostei Librarii Humanitas din Fundul Curtii, Takumi - un magazin in care sunt comercializate produse japoneze traditionale. In cadrul, proiectului "10 ani", Provident vrea sa arate cum se vede Romania ultimilor 10 ani, dar si Romania urmatorilor 10 ani, prin ochii unor tineri care au avut succes. "Cred ca cel mai important este sa faci ce iti place. Productivitatea se vede atunci cand faci ceva cu pasiune, nu cand faci ceva pentru ca trebuie."
37084 vizualizari
  • +92 (94 voturi)    
    Si populatia ce asteapta? (Luni, 4 mai 2015, 18:46)

    Geo7 [utilizator]

    Si pe cand iesiri masive in strada si implicit alegeri anticipate in urmatoarele saptamani? O problema o accepti sau o schimbi. Alternativa de a ne plange de ceva fara sa facem nimic are ca rezultat actualul prezent. Lucrurile se pot schimba daca luam initiativa!
    • +54 (58 voturi)    
      Partidul Sigur Derbedei-p$d (Luni, 4 mai 2015, 18:53)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

      TREBUIE scos in afara legii..este continuarea pecereului in forma vopsita ...http://www.petitieonline.net/petitie/10022136/semnaturi
      • +41 (41 voturi)    
        Da, multumesc, am semnat si eu! (Luni, 4 mai 2015, 19:15)

        Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Intrebarea este cum suntem bagati in seama? Acesti impostori nu stiu decat de frica... Trebuie sa ii dam jos prin manifestatii pasnice!
        • +30 (30 voturi)    
          OBLIGATORIU (Luni, 4 mai 2015, 19:50)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

          altfel ne transformam in Mujici p$dishti..ei asta asteapta sa devenim turbulenti..INSA ii sperie numarul mare...Fiecare Oras Sa Se organizeze....cel putin doua saptamani zi de zi..de zi..IN STRADA.....pe 15 iunie sa Celebram Piata Universitatii !!! Caderea Guvernului + Dizolvarea Parlamentului si stabilirea de alegeri Anticipate...referendul privind Includerea Proclamatiei de Timisoara in Constitutie !!!! p$d in afara Legii !
          • +9 (13 voturi)    
            din nefericire...... (Luni, 4 mai 2015, 22:57)

            novator [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            .......chiar daca lumea ar iesi in strada si s-ar intampla toate cele pe care le-ai descris, urmarea ar fi exact "stop si de la capat" cu acelasi sistem politic ticalos in care minciuna electorala, parlamentarismul depravat, escrocheria masiva pe banii nostrii, nepotismul, pupincurismul.....etc, adica aceiasi mizerie, ar continua dar cu alti actori.

            Singura solutie este schimbarea acestui sistem politic ticalos, corupt si corupator si trecerea la administrarea statului prin contract, singurul sistem politic in care poporul isi alege un program si nu un partid iar parlamentul nu exista.

            Doar asa se va putea realiza adevarata descentralizare si fiecare cetatean va putea sti in orice clipa daca taxele si impozitele, pe care el le plateste, sunt folosite conform programului si daca este cazul, oricand poate interveni, prin referendum, pentru orice isi doreste el.

            Trebuie sa intelegem ca STATUL ESTE DOAR UN PRESTATOR DE SERVICII CATRE NOI si ca ALESII SUNT ANGAJATII SI NU STAPANII NOSTRI !
            Cand vom intelege aceste adevaruri, abia atunci vom fi capabili de o adevarata schimbare, nu prin violenta ci prin VOT.
            • +8 (8 voturi)    
              Proclamatia de la Timisoara (Marţi, 5 mai 2015, 6:58)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui novator

              e Ustuoriul de care se spere/tem Vampirii Politici
        • -34 (42 voturi)    
          hmm (Luni, 4 mai 2015, 19:52)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

          Nu prea merge cu manifestațiile, că nu vine lumea. Tot mai bine prin ambasade.
          • +13 (21 voturi)    
            pai parca erati un.. (Luni, 4 mai 2015, 20:19)

            exilatul [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            popor de revolutionari!!...sau in 89 adevaratii revolutionari au fost rusii care v au scos la lumina...ca un popor las, plin de escroci si hoti e greu sa schimbe un regim...
          • +17 (17 voturi)    
            Te pomeni ca ... (Luni, 4 mai 2015, 20:34)

            NicolaeA [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            va protesta ambasada rusa !
          • +4 (4 voturi)    
            pe asta va bazati borfasilor (Marţi, 5 mai 2015, 10:22)

            yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            ca tacem malc la toate matrapazlacurile voastre, pana intr-o zi...
        • +11 (11 voturi)    
          ha, ha, ha! (Luni, 4 mai 2015, 21:45)

          doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

          Te bazezi pe bunul lor simt in fata manifestatiilor pasnice?
    • +28 (36 voturi)    
      Pai stai sa vedem ce zice... (Luni, 4 mai 2015, 18:55)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

      Johannis !
      Ca doar pentru el a iesit lumea in strada la vot, nu?
      Nu a promis el o altfel de Romanie?
      • +26 (30 voturi)    
        si tacerea e un raspuns......asta va zice (Luni, 4 mai 2015, 19:09)

        mnicku [anonim] i-a raspuns lui mircea_cjn

        adormitul . Si KK-rau dormea in papucii statului dar cel putin mai vorbea. Asta si doarme si tace, 2 in 1.

        Nu vezi ce bine se inteleg cei doi; adormitul si cu mincinosul !!! El in Madeira mincinosul in Dubai. Basescu cel putin mergea la Neptun.

        "Ce parerea aveti despre relatia dvs cu Presedintele" Excelenta zise mincinosul , si as aduga: el doarme si eu imi fac de cap in continuare asa cum vrea muschiu' meu.

        Mai ca imi vine sa cred ca uslasii si-au atins scopul. Si cred ca l-au atins
    • -16 (30 voturi)    
      Suntem un neam de magistrati! (Luni, 4 mai 2015, 19:55)

      Votant Costica [anonim] i-a raspuns lui Geo7

      Am citit cu mare atentie initiativele deputatilor susnumiti, dar am citit si < caracterizarea personajelor > facuta de ziarist : rautacios, exagerat de rautacios! Apoi, am parcurs si Notele redactiei dupa fiecare articol ce se vrea modificat...o intrebare fireasca : se poate afla numele specialistilor consultati, sa stim si noi in fata cui sa ne scoatem palariile sau, dimpotriva, sa dam cu ele dupa dansii...asa cum presa e cainele de paza al democratiei, asa si noi, societatea civila,oamenii simpli, votantii, avem dreptul sa va pazim la randul nostru, adica spionaj-contraspionaj!!! Stilul acesta, nihilist, de Gica-contra adoptat de ziarist are ceva parfum de Divizie media a Binomului blestemat SRI-DNA...sper sa nu fie asa, sper ca ziaristul sa nu puna palma in fund Coldutzei si Coldutzului si sa fi trecut in tabara vai de ea a sasului mut. Ar fi pacat de valoarea sa recunoscuta...fiindca ziaristi adevarati au ramas foarte putini, restul sunt pleava!
      • +2 (14 voturi)    
        Postac udrea...asta esti... (Luni, 4 mai 2015, 21:39)

        mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui Votant Costica

        ...te recunoastem de la o posta...
    • +18 (18 voturi)    
      TREBUIE (Luni, 4 mai 2015, 20:03)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Geo7

      sa facem ceva,TREBUIE sa iesim din incremenire.
      • -4 (4 voturi)    
        Bineînțeles că reacționăm! (Luni, 4 mai 2015, 23:32)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Persuasive

        Doar n-așteptăm ca popândăii să ne închidă pe toți.
      • +5 (5 voturi)    
        Parlamentarilor inca cinstiti (Marţi, 5 mai 2015, 0:03)

        thatchme [utilizator] i-a raspuns lui Persuasive

        Fugiti cat mai puteti!
    • +18 (18 voturi)    
      subscriu fara rezerve (Luni, 4 mai 2015, 21:15)

      nicmi [anonim] i-a raspuns lui Geo7

      Sincer, la cum actioneaza cu tupeu derbedeii astia, nu mai ramane decat solutia "bulgara": "capturarea Parlamentului", solicitarea demiterii guvernului si anchetarea celor vinovati de jaful fara mila. Alegeri anticipate, schimbarea Constitutiei, inasprirea pedepselor pentru furturile peste 100 000 Euro.
      Cum spunea si un american, astia ne fura viitorul nostru si al copiilor si noi stam ca popandaii.
    • -19 (21 voturi)    
      in strada cu voi (Luni, 4 mai 2015, 21:37)

      radiola31 [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

      In strada ,sa va dea jandarmii ce meritati,sa va dam de munca la canal,la lopata la facut autostrazi ca tot vreti cu ardoare una,la Pitesti cum va place voua.
      Fenomenul Pitesti va spune ceva?
      Nu va plac alegeri libere ,de ce ?
      Inteleg ca nu iese chiorete iar si va ofticati.
      USL =70% dupa ultimele sondaje, legumelor.
    • +12 (12 voturi)    
      Populatia (Luni, 4 mai 2015, 21:41)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

      La televizor vad tone de oameni nemultumiti de sistemul medical, de cel al muncii, de educatie, transporturi, etc... Sunt curios daca isi vor misca fundurile pina in fata Parlamentului sau la Guvern.
    • -4 (4 voturi)    
      cred ca incet-incet (Luni, 4 mai 2015, 23:58)

      adyQ [anonim] i-a raspuns lui Geo7

      o sa ajungem la Romania lucrului bine facut :)
      PS: cred ca era bine facut pe vremea lu` Adi Oushor...
    • 0 (0 voturi)    
      Mda... (Joi, 7 mai 2015, 17:53)

      Jedidiah Amschel [anonim] i-a raspuns lui Geo7

      Mai ,,nea'' Koganovich...dar tu na'i de unde sa sti cine a fost Koganovich...esti un manipulator ieftin de second hand la mina a doua...care populatie sa iasa afara?!? Voi care lat'i votat pe Basescu?!?...Taci dracu!
  • +43 (43 voturi)    
    "Martea neagra"......editia II-A !!!!! (Luni, 4 mai 2015, 18:50)

    polonyca [utilizator]

    Credeati da derbedeii renunta asa usor ???? Deloc....!!! Iata , ticalosii astia .....tac si faq !!!!!!!! Ar tre scosi din Parlamentul Romaniei......in suturi !!!!!!
    • +7 (7 voturi)    
      altfel spus e un "care pe care" (Luni, 4 mai 2015, 21:50)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      daca nu i-am facut noi pe ei, ne fac ei pe noi.
      Intrebarea este cum ii facem mai repede si mai bine
      Ce soarta are poporul asta.....
  • -21 (33 voturi)    
    in sfarsit (Luni, 4 mai 2015, 18:51)

    radiola31 [utilizator]

    S-a trezit parlamentul din somnolenta.
    Spunea unul mai sus sa iesim in strada,iesiti fratilor dar pe cine o sa votati???????
    • +18 (18 voturi)    
      Pe bunica (Luni, 4 mai 2015, 19:35)

      Orpheus [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Exact - pe bunica. Avea mai mult bun simt decat toti astia pusi impreuna.
    • +18 (18 voturi)    
      Ar fi cazul sa te trezesti si tu! (Luni, 4 mai 2015, 19:47)

      ave-ave [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Aaa, si de asta stai tu in casa. Tocmai pe o asemenea mentalitate si pe lipsa spiritului civic mizeaza penalii. Toate drepturile castigate de la stat in lumea occidentala , s-au facut doar sub presiunea strazii. Te pomenesti ca preacinstitii politicieni sunt de neinlocuit, nici ca mai gasim "valori" care sa ocupe onorabil locurile in Parlament.
  • +41 (41 voturi)    
    Asaltul penalilor! Era de asteptat !! Nu ma mira! (Luni, 4 mai 2015, 18:55)

    lili [anonim]

    In timp ce Ponta lauda la Brussels justitia libera din Romania, penalii PSDisti ai lui Ponta trec la represalii la adresa procurorilor deveniti prea liberi sa-si permita sa-i salte pe acesti corupti!
    Nu stiu ce reactie vor avea ambasadele marilor puteri, de la Bucuretsi, dar sunt convinsa ca Ponta va aparea la Romania TV si la Antena 3 si ne va "asigura ca e de bine", ca toate aceste masuri vor ajuta justitia libera si independenta sa-si faca treaba si mai bine!
    Astept urmatorul MCV si Adio, Schengen!
    Olanda nu poate fi pacalita de mascaricii astia!
    La fel, SUA, Marea Britanie, Franta, Germania si restul tarilor democratice !!
  • +39 (39 voturi)    
    PSDerbedeii au confiscat statul roman ? (Luni, 4 mai 2015, 18:56)

    Plagarus [utilizator]

    IN STRADA !
    Numai asa-i punem cu botul pe labe,la cate "muste " au pe ei semnatarii si via CARCERA !
  • -27 (41 voturi)    
    eu am consultat un alt specialist (Luni, 4 mai 2015, 19:01)

    Mazeta [utilizator]

    "Imi pare rau, dar legea raspunderii magistratilor trebuie sa existe, atit timp cit primul reflex al procurorilor e sa bage la arest. Acest proces de guantanamizare trebuie sa se opreasca", a spus Traian Basescu.
    • -12 (28 voturi)    
      Nu mai intelegi nimic... (Luni, 4 mai 2015, 19:51)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cu incrancenatii si ciudatii astia de pe HN.ro oricum ai pune problema nu e bine. Il injuri pe Basescu iti iei minusuri, il lauzi pe Basescu iti iei minusuri. Iti iei minusuri chiar si atunci cand il citezi.
      • +8 (18 voturi)    
        este Semnul Vostru EXISTENTIAL (Luni, 4 mai 2015, 20:24)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        minusuri ...vecini cu Nulitatea
        • -9 (15 voturi)    
          Matale simti nevoia... (Luni, 4 mai 2015, 20:46)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Matale simti nevoia sa te domnesti singur, nu-i asa? Daca tot nu zici nimic, macar sa te respecti cu "un oarecare", "cineva", si celelalte 12 nick-uri pe care le folosesti. Va intelegeti sau e vreun conflict de genul: "Am si eu parerea mea, da' nu sunt de acord cu ea !"?
          • +3 (9 voturi)    
            de la votca ai vedenii ? (Luni, 4 mai 2015, 21:22)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            te rog ia cu pita...altfel nu ajungi la varsta pensiei de la Kremlin
            • -6 (8 voturi)    
              ? (Luni, 4 mai 2015, 22:57)

              Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Tie nu ti-e frica de Siberia?
      • -3 (5 voturi)    
        e clar (Luni, 4 mai 2015, 21:48)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

        trebuie sa spui exact ce spun ei, folosind aceleasi cuvinte, ca sa nu-i derutezi.
    • +13 (17 voturi)    
      Ei,mazeto (Luni, 4 mai 2015, 20:15)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      dar de ce a trebuit sa consulti un specialist?Tu insuti fiind o somitate in aproape toate domeniile,nu aveai nevoie de asta.Am spus''aproape'',pentru ca in domeniul medical sigur nu ai veleitati.Apropo,ca tot am adus vorba de domeniul medical...Hm,ce zici???
    • -3 (11 voturi)    
      Așa, corect! (Luni, 4 mai 2015, 21:01)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Fraze întregi din proiectul de modificare a Codului Penal sunt preluate, plagiate de „inițiatorii penali” din discursurile recente ale lui Băsescu căruia, în ultima vreme îi pute justiția. (Mai lipsea doar sintagma „procesul de guantanamizare”).
      De unde deducem noi că trocul Ponta-Băsescu e la locul lui, și că funcționează ca uns, în continuare...
      • -3 (5 voturi)    
        bilant DNA (Luni, 4 mai 2015, 23:04)

        curios [anonim] i-a raspuns lui marki

        90% dosare rezolvate cu condamnare, Ce se intampla cu cei 10%? le zicem pardon? procurorii nu raspund in vreun fel?
        Betivanca judecatoare Turcu e din nou in functie, iar politistii care au oprit_o au fosr sanctionati. Din magistratura nu raspunde nimeni?
  • +33 (33 voturi)    
    Legi pentru infractori (Luni, 4 mai 2015, 19:02)

    Kentt [utilizator]

    de la un Parlament anti-naţional.
  • +19 (19 voturi)    
    Se stie (Luni, 4 mai 2015, 19:07)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Parlamentul Romaniei este o haita de hoti si penali, o adunatura pusa pe faj, ei si complicii lor. TOTI TREBUIE JUDECATI pentru tradare. PUSCARIA PE VIATA. MAfiotii torii portocalii, verzi - OCNA!
  • +18 (18 voturi)    
    KJ (Luni, 4 mai 2015, 19:09)

    kronk [utilizator]

    Klaus ar trebui sa dizolve parlamentul si sa faca noi alegeri cu 300 de hoti.Dar mai trebuie umblat la constitutie.E de risul curcilor.
  • +16 (16 voturi)    
    Avem (Luni, 4 mai 2015, 19:10)

    Rodica [anonim]

    Ceea ce am votat.

    Imi pare rau.

    Atunci schimbati poporul cu un altul.
  • -20 (30 voturi)    
    Hai sa citim inca o data lista cu "penalii" (Luni, 4 mai 2015, 19:13)

    newlook [utilizator]

    Asa scrie MARE in titlu: "PENALII fac legea...."

    Te astepti ca in lista initiatorilor cel putin jumatate sa fi fost condamnati definitiv pentru fapte grave, PENALE !

    Sa revenim la lista:
    -nr 1: OK

    - nr 2: (nefericit nume) trimis in judecata acum 4 ani...in mod convenabil si profesional, evident, HN nu stie acum, dupa 4 ani cum s-a finalizat judecata.

    -nr 3: La asta, conform standardelor HN, fiind PSD-ist, cand e sub urmarire penala, e PENAL. HN stie dinainte rezultatul .... dar sa tin cu ursul si sa-l consider, la fel ca si HN, "penal". (deci pana acum 1 din 3)

    -Nr 4 si 5 : OK

    - Nr 6: probabil ca o fi scrisa vreo astfel de tampenie prin vreun articol din vreo lege : ca "indiferent de calitati, pregatire, competenta e ilegal sa-ti angajezi rudele in biroul parlamentar"
    (ma intreb daca ala s-ar fi angajat la "concurenta", adica la PDL, spre exemplu, ar fi fost legal?)
    Din nou tin cu ursul, adica cu judecata stramba a HN si il bgd si pe asta la categoria "penalilor". Pana acum avem 2 penali din 6.

    - Nr 7 Aceiasi judecata ca la nr 3. Sa-l bagam si pe asta la penali, sa iasa socoteala (3 din 7)!

    - nr 8. lipseste cu desavarsire ! (ca sa nu se mai incurce cu dezinformarea, HN pur si simplu NU a pus nr 8 in socoteli, nici macar in articol). " Deci penal si asta! "(ar zice Tapalaga!)
    - Nr 9 si 10 OK.

    Deci, cu toata ingaduinta, cu toata fortarea termenilor, logicii si bunului simt mental, abia au fost gasiti 3 penali din 10 cazuri in articolul care ne anunta mare in titlu:

    "ALERTA Penalii fac legea in Parlament. "

    "Profesionalism si echidistanta", fratelo!
    "Informarea cetateanului!"
    • +11 (13 voturi)    
      te rog sa iti iei p$dishtii penali acasa (Luni, 4 mai 2015, 19:53)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Un Circ Mujicesc poti face cu ei !..poate ai succes !!
    • +26 (28 voturi)    
      30 % parlamentari penali este hOKey pt. RO? (Luni, 4 mai 2015, 20:09)

      Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Avem mai multi "parlamentari " decat Statele Unite sau decat Rusia, asa ca are balta peste !
      In legislatura 2008-2012, numarul alesilor a fost de 471. Cei 117 alesi in plus ne vor costa peste 32 de milioane de euro in patru ani.
      Sala de plen a Camerei Deputatilor are doar 463 de locuri, iar numarul total de parlamentari este de 588,deci in cazul sedintelor reunite ar trebuii "detasati"la Gherla, Poarta Alba,.....
      Urmăriri penale blocate de Parlament:
      1. Deputatul PNL Daniel Chiţoiu.
      2. Senatorul PNL Varujan Vosganian.
      3. Deputatul UDMR Laszlo Borbely.
      Parlamentari urmăriţi penal:
      1. Senatorul PSD Alexandru Mazăre.
      2. Senatorul PSD Sorin Constantin Lazăr.
      3. Senatorul PSD Alexandru Cordos.
      4. Deputatul PDL, Valerian Vreme.
      5. Senatoarea PSD Ecaterina Andronescu.
      6. Senatorul PSD Şerban Mihaliescu.
      7. Deputatul PSD Adrian Simionescu.
      8. Deputatul PSD Viorel Hrebenciuc.
      9. Deputatul UNPR Titi Holban.
      10. Deputatul PDL Cornel Mircea Samartinean.
      12. Deputatul PDL Alin Popoviciu.
      13. Deputatul PSD Mircea Drăghici.
      14. Senatorul PSD Dan Şova.
      15. Senatorul PSD Nicolae Bădălău.
      16. Senatorul PSD Ilie Sârbu.
      17. Deputatul PSD Ioan Adam.
      • -21 (23 voturi)    
        Bre, ai gresit fituica (Luni, 4 mai 2015, 20:27)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        Bre, ai gresit fituica. E clar ca matale ai o misiune pe aici; nici nu ma obosesc sa-ti demonstrez cat poti fi de transparent, dar putina rigoare nu strica. Articolul este despre o initiativa legislativa si daca aia care au facut-o "sunt penali", fituica matale e cu Hai Kovesi, Huo PSD.
        Nu prea pari sa intelegi diferenta intre ce zici matale si despre ce e vorba in articol; totusi iti sugerez sa vorbesti cu seful matale si sa-ti actualizeze fituicile.
        • +17 (21 voturi)    
          shhhhh... (Luni, 4 mai 2015, 20:59)

          Sorrows [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ...liniste, papusha, nu-ti bate capushorul cu lucrusoare care te depasesc.
          • -11 (13 voturi)    
            asa este (Luni, 4 mai 2015, 21:51)

            doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Sorrows

            nimeni nu va egaleaza pe voi, securistii.
            circumvolutiunea e de la chipiu?
        • +8 (14 voturi)    
          De remarcat totusi ca postarile lui au... (Luni, 4 mai 2015, 21:24)

          EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ...devenit mai bine structurate, cu propozitii numerotate. Mai usor de...taiat ,,factura'', mai usor de ,,certificat plata''...
        • +9 (9 voturi)    
          OK.Doar citez din maPa lui Palada ! (Marţi, 5 mai 2015, 4:46)

          Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Se zice ca mai este unul din guvernul prea''cinstitului" Viorel pe teava cu 15% spaga, incet, incet deflatorul spaga scade la 10%.
          Daca iesea Viorel, penalii mai trageau o speranta... ca poate nu-i ia, ca poate se amana... ca poate, poate....
          Acum lucrurile sunt clare pentru toti.... nu stiu ce scaparea mai au.
      • +17 (17 voturi)    
        Parlament - grup infractional organizat (Luni, 4 mai 2015, 21:49)

        mihai1986 [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

        Aici trebuie intrat puterrnic, DIICOT, DNA, trebuie RAS TOT....si ALEGERI ANTICIPATE!!!
        • 0 (4 voturi)    
          nah (Luni, 4 mai 2015, 22:20)

          doru001 [utilizator] i-a raspuns lui mihai1986

          am mai avut asta, democratie directa
    • +19 (21 voturi)    
      analiza ta e MAI profesionala (Luni, 4 mai 2015, 20:39)

      CiprianCucu1 [anonim] i-a raspuns lui newlook

      Stai că-ți facem un desen, că la Antena 3 e prea mult șoc și groază să mai poți urmări un text:

      In primul rand "penal" e un termen care nu are o semnificație juridică clară, dar poate desemna o persoană care are dosar penal (în judecată, sau finalizat cu o condamnare).

      La lista:
      2. da' tu de unde știi că s-a finalizat procesul? ai uitat cum dom' Profesor tot fugea de instanțe?

      3. Penal înseamnă cu dosar pe rol. Nu condamnat. Citește și tu un dicționar, nu doar click și libertatea.

      4. O fi ok pentru tine, eu prefer să nu fiu reprezentat în Parlament de clanuri mafioate.

      6. Observăm că te împaci cu legea ca amicii din PSD: dacă nu-ți convine ține, nu-i bună. Ei, uite - să-ți angajezi clanul la stat doar că ai fost ales nu e acceptabil.

      7. Există DEX până și pe internet. Nu e nevoie să-l cumperi. Dar e bine să cauți înainte să vorbești ;)

      8. Cred că ți s-a pus pata pe HN și din cauza petei n-ai văzut nr. 8. Sau ești orb de furie, că-ți pică amicii pe rând.

      N-ai spus nimic (da' nimic) de conținut. O fi bine, o fi rău? Pentru cei penali o fi bine.
      Doar că mai suntem și ne-penali în țara asta :)
      • -6 (10 voturi)    
        Carevasazica, in 2004 si 2009 ai... (Luni, 4 mai 2015, 21:26)

        EU-74-RON [utilizator] i-a raspuns lui CiprianCucu1

        ...votat ...Penalul?...aaahhh....nu votai pe vremea aia?...
      • -11 (11 voturi)    
        Prietene, (Luni, 4 mai 2015, 22:08)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui CiprianCucu1

        La momentul la care am scris, nr 8 CHIAR nu exista.

        In rest, da e bine ca Parlamentul reactioneaza, da e bine ca Romania nu va deveni un stat militienesc, da e bine ca Procurescu nu aresteaza parlamentarul in sala de sedinte dupa cum s-a trezit Procurescu dimineata, da, e bine ca procurorii SA NU FIE in magistratura si sa raspunda pentru activitatea lor (nu in familie, cum fac acum), da, e bine ca imbecili ca tine reprezinta numai 5% dintr-o societate si ca Macovei/Udrea atat au luat si vor lua chit ca se vor face anticipate din 10 in 10 zile, cum urla unii pe aici.

        Alte nelamuriri, prietene ?
        • +11 (11 voturi)    
          io o singura curiozitate am (Marţi, 5 mai 2015, 0:45)

          stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          ...de ce nu meri tu in rusia ma-tii si sa-i iei si pe comuistii tai? Numa' bine s-ar goli parlamentu de pesedei si ar fi mai usoara curatirea restului de gunoaie ramase....
    • +3 (3 voturi)    
      % Penali in parlament (Marţi, 5 mai 2015, 11:36)

      Terente1 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Chiar daca nu sunt toti penali ...eu imi doresc sa nu fie nici un penal in parlament sau chiar pe lista citata.
      Chiar ne crezi prosti pe toti? Cum poti sa vi cu argumente de genul ca numai 3 din 10 sunt penali?!
      Cred ca adevarul este undeva la mijloc si daca lista nu continea nici un penal sau nici unul dintre cei mentionati nu ar avea legatura cu un penal, cred nici modificarile nu ar fi de contestat. Si parlamentarii trebuie cercetati si Magistratii trebuie verificati & evaluati. Uitati-va unde s-a ajuns in Ucraina si mai nou in Moldova. Pana la urma tot iesirea in strada este cea mai eficienta solutie... si cat mai repede!!!!
  • -19 (21 voturi)    
    ei ne reprezinta (Luni, 4 mai 2015, 19:16)

    tontu [anonim]

    Pana la urma pe parlamentari noi i-am trimis sa ne reprezinte si e de datoria lor sa vina cu propuneri legislative. Abuzurile procurorilor sunt evidente, iar tot circul se face pentru "delectarea" celor din UE, NATO, FMI. erc
  • +23 (23 voturi)    
    parlament de infractori (Luni, 4 mai 2015, 19:27)

    verid [anonim]

    Domnilor,exista oare un parlamentar care sa fie curat si sa nu fi cochetat niciodata cu gainariile?Tot auzim in dreapta si-n stanga ca Parlamentul este garantul democratiei,dar in nici-un caz Parlamentul nostru!
  • +25 (25 voturi)    
    PIATA UNIVERSITATII (Luni, 4 mai 2015, 19:29)

    cosmin [anonim]

    Singura solutie, inc-o revolutie!!!!!!!!!!!!!
  • -13 (25 voturi)    
    procurori (Luni, 4 mai 2015, 19:29)

    victor [anonim]

    procurorii trebuie sa raspunda si ei pentru faptele lor.
    • +16 (16 voturi)    
      ioane (Luni, 4 mai 2015, 20:05)

      coloneze [utilizator] i-a raspuns lui victor

      CAPITOLUL I
      Dispoziţii generale

      Art. 93. - Magistraţii răspund civil, disciplinar, administrativ şi penal, în condiţiile legii.
      Art. 94. - (1) Statul răspunde patrimonial pentru prejudiciile cauzate prin erorile judiciare.
      (2) Răspunderea statului este stabilită în condiţiile legii şi nu înlătură răspunderea magistraţilor care şi-au exercitat funcţia cu rea-credinţă sau gravă neglijenţă.
      (3) Cazurile în care persoana vătămată are dreptul la repararea prejudiciilor cauzate prin erori judiciare săvârşite în procese penale sunt stabilite de Codul de procedură penală.
      (4) Dreptul persoanei vătămate la repararea prejudiciilor materiale cauzate prin erorile judiciare săvârşite în alte procese decât cele penale nu se va putea exercita decât în cazul în care s-a stabilit, în prealabil, printr-o hotărâre definitivă, răspunderea penală sau disciplinară, după caz, a magistratului pentru o faptă săvârşită în cursul judecăţii procesului şi dacă această faptă este de natură să determine o eroare judiciară.
      (5) Nu este îndreptăţită la repararea pagubei persoana care, în cursul procesului, a contribuit în orice mod la săvârşirea erorii judiciare de către magistrat.
      (6) Pentru repararea prejudiciului, persoana vătămată se poate îndrepta cu acţiune numai împotriva statului, reprezentat prin Ministerul Finanţelor Publice.
      (7) După ce prejudiciul a fost acoperit de stat în temeiul hotărârii irevocabile date cu respectarea prevederilor alin. (6), statul se poate îndrepta cu o acţiune în despăgubiri împotriva magistratului care, cu rea-credinţă sau gravă neglijenţă, a săvârşit eroarea judiciară cauzatoare de prejudicii.
      (8) Termenul de prescripţie a dreptului la acţiune în toate cazurile prevăzute de prezentul articol este de un an.
      Art. 95. - (1) Orice persoană poate sesiza Consiliul Superior al Magistraturii, direct sau prin conducătorii instanţelor ori ai parchetelor, în legătură cu activitatea sau conduita necorespunzătoare a unui magistrat, încălc
      • -7 (9 voturi)    
        un SINGUR caz? (Luni, 4 mai 2015, 23:10)

        cinic [anonim] i-a raspuns lui coloneze

        cand s-a aplicat 94/7??? Macar unul? Macar la Tundrea?
        Iar a stabili reau-credinta sau grava neglijenta in conditiile 94/8 este imposibil.
        Astfel avem o patura sociala INTANGIBILA: magistratii
        • +6 (6 voturi)    
          citeste (Luni, 4 mai 2015, 23:41)

          coloneze [utilizator] i-a raspuns lui cinic

          citeste cazul tundrea si vei vedea ca nu e asa cum ti l a preyntat Gadea. acolo au fost niste martori mincinosi, iar la acel moment era doar analiza gr sangvine. e adevarat ca procuratura si politistul de caz, mai ales seful de post au gresit emorm.
          Poate nu au fost cayuri de rea credinta sau grava neglijenta.
          dar disciplinar si penal au tot fost sanctionati
    • +11 (11 voturi)    
      victore victore ! (Luni, 4 mai 2015, 20:07)

      Persuasive [anonim] i-a raspuns lui victor

      Si ma uit in ochii lui.Si nimic mai mult nu spun.
    • -1 (1 vot)    
      l-asi intreba (Marţi, 5 mai 2015, 9:39)

      vezi [utilizator] i-a raspuns lui victor

      pe stimabilul DTapalaga, sa explice mai exact :
      "Procedura Penala menite sa puna frana procurorilor si sa-i sperie cu inchisoarea "
      Cum domnule Tapalaga, procurorii nu trebuie sa stie ca-i asteapta inchisoarea daca actioneaza la ordin si in afara legii ? Ei sunt cetateni mai speciali ?
      Nu toata lumea este egala in fata legii, in tara asta ?
      Daca un procuror are antipatii si actioneaza ca atare, el nu trebuie sa plateasca ? Or ei sunt un fel de super-oameni, spiderman's, zei sau androizi ?
      Un procuror care actioneaza la ordin, sau antipatii, trebuie sa stie ca daca in acest moment este "acoperit" (sa zicem politic), poate maine nu o sa mai fie...si trebuie sa dea socoteala pentru faptele lui.
      Vreti sa va fac eu o lista cu "patati" di sistemul juridic ? Cred ca stiti foarte bine cati oameni din justitie au calcat pe langa lege.
      Fiecare, de la vladica pana la opinca, trebuie sa respecte legea si sa stie ca poate plati pentru ceea ce face.
  • +16 (20 voturi)    
    ''Reasonable doubt'' (Luni, 4 mai 2015, 19:37)

    gamoto [utilizator]

    Pai daca se va aplica aceasta unealta a sistemului juridic anglo-saxon atunci miscarea imediat urmatoare ar fi infiintarea tribunalelor cu jurati - c'asa-i in Vest!- jurati alesi prin tragere la sorti din randul populatiei!
    Sa-i vedem atunci pe alesii nostri ...
  • +17 (23 voturi)    
    simplu si eficient (Luni, 4 mai 2015, 19:38)

    anaana [utilizator]

    Se rezolva usor , nu prin mitinguri ci prin actiuni in justitie contra parlametarilor initiatori de legi antinationale.
    Daca UE si SUA doresc cu adevarat sa ne ajute trebuie sa INTERZICA intrarea pe teritoriul lor a acestor derbedei , prin punerea lor pe lista potentialilor teroristi. Conturile in strainatate ale acestor hoti trebuie blocate urgent.
  • -14 (20 voturi)    
    foarte bine (Luni, 4 mai 2015, 20:04)

    srpc [utilizator]

    magistratii trebuie sa invete ca independenta Justitiei nu inseamna "fac ce vreau, fara sa dau nimanui socoteala"
  • +14 (14 voturi)    
    10 negrii mititei (Luni, 4 mai 2015, 20:06)

    coloneze [utilizator]

    astia sunt
  • -18 (24 voturi)    
    usurel, istericilor! (Luni, 4 mai 2015, 20:06)

    srpc [utilizator]

    sa va dea Dumnezeu si voua cate o condamnare, civila sau penala, produsa prin abuzul magistratilor, si apoi mai discutam.
    • +15 (17 voturi)    
      ...e ocupat (Luni, 4 mai 2015, 20:43)

      CiprianCucu1 [anonim] i-a raspuns lui srpc

      Lasă că Dzeu e preocupat să (nu)-i ajute pe sărmanii din Africa, n-are el timp să se preocupe de oamenii fără probleme penale din România, vinovați că vor să se impună în sfârșit "the rule of law".

      Dar simt o mică durere la tine în glas. Ai fost abuzat tare? Ai băgat mâna în sac și te-au prins? Ai luat și tu acolo o atenție, o măslină și te-au pus să te pocăiești și să dai pe la mititica? Hai, spune :))
  • +13 (13 voturi)    
    Da se pun la adapost (Luni, 4 mai 2015, 20:34)

    Burebista [anonim]

    Hoti vreau sa poata fura nestingheriti .Jos si inafara legi psd cu acest mincinos si smecher de pontulica .cat mai suportati ROMANI sa fiti furati .Esiti in strada si cereti schimbarea ,jos cu derbedei si hoti ,alegeri anticipate .Rezolva cu votul din strainatate Dle Klaus .Unde este opozitia ? tu mai Gorghiu sau cu mai te numesti CE FACI /
  • +10 (12 voturi)    
    Vreau ceva TARE. (Luni, 4 mai 2015, 20:40)

    cristi rusu [anonim]

    Eu vreau ca alaturi de DNA sa poata veni unul ca VLAD TEPES sau mai multi de VLAD TEOES. Sa se termine odata cu toate combinatiile astea ale lor ( ca ele exista de 65 de ani ... pe vremea comunismului tot asA
    a mergea ... ia bidonele de bere si da plasele cu carne ...si acum e la fel.... acesti indivizi trebuie sa dispara sa se curete clasa politica. SA FACA LEGI PENTRU OAMENI SA TRAISSCA MAI BINE DI IN LINISTE .
    NU ATI FACUT NIMIC IMPOYRIVA VIOLENTEI DOMESTICE ,... TARANII INCA IS VAT NEVESTRLE DI COPII CA SI CUM SR FI BUNUL LOR .... DAR VOI FSCETI LEGI DS VA ACOPERITI PORCARIILE...
    IMI DORESC ss devin un VLAD TRPES .
  • +13 (13 voturi)    
    Ok cand e protestul si unde? (Luni, 4 mai 2015, 20:43)

    ProLibertate-AntiMerkel [utilizator]

    Ca sa stiu.
  • +17 (17 voturi)    
    DEMISIA Parlamentarilor Penali (Luni, 4 mai 2015, 21:03)

    24alex24 [utilizator]

    Singura cale pentru acesti parlamentari de a-si pastra un minim de demnitate este sa retraga proiectul de lege si sa isi dea demisia.

    Nu vrem astfel de conducatori sa ne hotarasca destinele!
  • -15 (19 voturi)    
    Era cazul!!! (Luni, 4 mai 2015, 21:11)

    Grigore [anonim]

    Legea raspunderii magistratilor se impune mai mult ca oricand. deja exista prea multe achitari si noi platitorii de taxe platim prea mult din buzunarul nostru nestiinta sau indiferenta unor procurori,
    • +8 (12 voturi)    
      asta (Luni, 4 mai 2015, 21:27)

      Mignan [utilizator] i-a raspuns lui Grigore

      te doare pe tine ma? Fomist platit cu 2 lei sa dea cu copita in tastatura. Esti mai uitil precum un ciocan de sticla.
  • -10 (16 voturi)    
    astept dictatura binelui (Luni, 4 mai 2015, 21:13)

    radiola31 [utilizator]

    Avand in vedere ca opozitia nu exista si poporul roman vegeteaza acum e momentul sa avem dictatura binelui si toti basistii bagati la puscarie sau la canal.ca mult rau au facut in 10 ani.
    Este cea mai propice perioada sa terminam cu democratia luminata de la vest.
    • +7 (7 voturi)    
      stahanov (Luni, 4 mai 2015, 21:27)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      te ai REincarnat ?
    • +4 (8 voturi)    
      care dictatura? (Luni, 4 mai 2015, 21:53)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui radiola31

      Binelui si mai cum, Binelui Popescu?
  • +17 (17 voturi)    
    O sa va omoram cu pietre ... (Luni, 4 mai 2015, 21:15)

    Marse [anonim]

    ... mah, hotzi ordinari !!!
    • -8 (10 voturi)    
      neclar (Luni, 4 mai 2015, 21:54)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui Marse

      vezi ca ei au si gloante, si info direct de pe mobilul tau.
  • +7 (13 voturi)    
    noiembrie 2014 (Luni, 4 mai 2015, 21:23)

    Mignan [utilizator]

    Puie iohanis, sub obladuirea ta se petrec toate, Iesi afara mutălăule.
  • -4 (12 voturi)    
    basescu da tonul penalilor... (Luni, 4 mai 2015, 21:54)

    mihai1986 [utilizator]

    ...din parlament...a trecut in banca infractorilor. Ceea ce se intampla e o actiune concertata a penalilor, de dreapta, de stanga, nu conteaza, mafiotii sunt in aceeasi tabara, si aceasta nu e a poporului roman...Isi apara casta, grupul infractional din parlament reactioneaza....isi dau seama ca daca stau in pasivitate vor ajunge toti la puscarie...Societatea civila trebuie sa ia atitudine!!!
    • 0 (6 voturi)    
      executii publice? (Luni, 4 mai 2015, 23:16)

      curios [anonim] i-a raspuns lui mihai1986

      linsaj? cum sa iei atitudine?
      Justitia ar trebui sa fie ireprosabila, dar vedem tot felul de magistrati arestati.
      Vorba cuiva: cazul Tundrea doar o despagubire de 5000 lei?
      Toni Grebla liber? Viorica Costiniu il judeca pe Duicu? Madam Turcu e inapoi in functie?
  • +8 (8 voturi)    
    Cu riscul de a ma repeta, va dau ce v-am mai dat: (Luni, 4 mai 2015, 22:20)

    ofCAER [utilizator]

    nu trecura cinci luni de la inscaunarea PRESEDINTELUI IOHANNIS, si parlamentarii romani pot spune, linistiti: NE-AM LUAT TARA INAPOI!
  • +10 (10 voturi)    
    corupția (Luni, 4 mai 2015, 22:24)

    ploieșteanu [anonim]

    Corupția este un animal care se apără din păcate poate să decidă în țara noastră dacă nu are o opoziție fermă din partea societății civile. Dacă o s-o țină așa, sunt sigur că mămăliga va exploda.
  • +10 (10 voturi)    
    Probabil ca e inceputul sfarsitului pentru DNA... (Luni, 4 mai 2015, 22:30)

    cutare_ [anonim]

    ... iar noi stam si ne uitam neputinciosi la penalii din Parlament. In strada fratilor! Sa vedem acum cat de mult ne meritam un parcurs spre civilizatie sau daca suntem doar niste popandai balcanici asteptand ca un tatuc sa faca totul pentru noi.
  • +8 (10 voturi)    
    NU VA IMPCIENTATI DOMNILOR! (Luni, 4 mai 2015, 23:21)

    PostolacheNicolae [anonim]

    ROMANIA nu este sat fara caini, nu este singura pe lumea asta! Romania este membra NATO si are un "parteneriat strategic" cu "Marele Licurici"! Romania este membru&partener al UE!
    Supremaţia dreptului european asupra legislaţiei naţionale
    Ansamblul legislației europene, fie că este vorba de legislația primară (tratate) sau cea secundară (regulamente, directive, decizii) se află deasupra legislației naționale în ierarhia juridică comunitara ceea ce înseamnă că actele naționale nu pot să fie contrare dreptului Uniunii. Această supremație absolută a dreptului european asupra legislației naționale este un principiu fundamental al dreptului european recunoscut de Curtea Europeana de Justiție (cauza Costa contra Enel, 1964) și se aplică tuturor actelor naționale emise de toate instituțiile și puterile statului: legi, regulamente, decizii, decrete, ordonanțe, decizii judecătorești, decizii ale Curții Constituționale. De asemenea, potrivit jurisprudenței Curții Europene de Justiție[1], legislația europeană primează și asupra Constituțiilor naționale.

    În contextul celor expuse, toate actele adoptate de instituțiile statului român, fie că acestea sunt parte a puterii executive, legislative sau judecătorești, au obligația juridică de a respecta legislația europeană. Controlul asupra respectării legislației europene este asigurat pe de o parte de judecătorii naționali și pe de altă parte de Comisia Europeană în calitate de gardian al Tratatelor. În conformitate cu articolul 258 TFUE, în situația în care Comisia constată încălcări ale dreptului comunitar, aceasta emite un aviz motivat de încălcare a Tratatelor, după ce a oferit statului membru în cauză posibilitatea de a-și prezenta observațiile. În situația în care statul membru respectiv nu se conformează avizului motivat, Comisia poate sesiza Curtea Europeana de Justiție care emite decizii obligatorii față de statul membru în cauză ce pot implica inclusiv sancțiuni financiare.
    ACEST PROIECT NU VA DEVENI NICIODATA LEGE!
    • +9 (9 voturi)    
      Ceea ce nu se intelege... (Marţi, 5 mai 2015, 0:51)

      Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui PostolacheNicolae

      este faptul ca acesti parlamentari nu le pasa de stat de drept, UE, NATO. Au fost si sunt in stare sa ne arunce in bratele fostei Uniuni Sovietice daor sa nu ajunga la "beci" si sa continue asa cum stiu ei. Lucrurile se pot schimba peste noapte daca nu veghem. Sa stam linistiti este bine in contextul in care este o liniste activa exprimata prin proteste pasnice si presiunea unei opinii publice legitime, coerente si inteligente. Daca oamenii nu ies in strada in mod nonviolent atunci avem ceea ce avem deja. Doar o rezistenta activa va fi folositoare. Se vede ca sunteti de buna credinta. Avem insa nevoie sa fim vigilenti.
    • +6 (6 voturi)    
      Ceea ce nu se intelege... (Marţi, 5 mai 2015, 0:51)

      Geo7 [utilizator] i-a raspuns lui PostolacheNicolae

      este faptul ca acesti parlamentari nu le pasa de stat de drept, UE, NATO. Au fost si sunt in stare sa ne arunce in bratele fostei Uniuni Sovietice daor sa nu ajunga la "beci" si sa continue asa cum stiu ei. Lucrurile se pot schimba peste noapte daca nu veghem. Sa stam linistiti este bine in contextul in care este o liniste activa exprimata prin proteste pasnice si presiunea unei opinii publice legitime, coerente si inteligente. Daca oamenii nu ies in strada in mod nonviolent atunci avem ceea ce avem deja. Doar o rezistenta activa va fi folositoare. Se vede ca sunteti de buna credinta. Avem insa nevoie sa fim vigilenti.
    • +9 (9 voturi)    
      domne-tz multzam! (Marţi, 5 mai 2015, 0:52)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui PostolacheNicolae

      Pupa-i-as mainele UE-ului si Americii ca macar ei mai au grija de noi, prostalaii care ne lasam batjocoriti de gunoaiele de parlamontari!
  • +7 (9 voturi)    
    Afara cu mafia austriaca ce defriseaza padurile no (Luni, 4 mai 2015, 23:23)

    Sunt roman [anonim]

    http://www.romaniacurata.ro/scandalul-schweighofer-pe-larg-in-presa-germana-der-spiegel-scrie-despre-mlastina-ilegalitatilor-companiei-austriece-istoria-firmei-sprijinul-politic-de-care-a-beneficiat-si-ampl/
  • +11 (11 voturi)    
    ORIBIL !! (Marţi, 5 mai 2015, 0:02)

    i.Pusdas [anonim]

    D-le Ponta,rusine sa aveti in partid asemenea jeguri, dat-i afara imediat.
    • +9 (9 voturi)    
      NU POATE! (Marţi, 5 mai 2015, 1:16)

      PostolacheNicolae [anonim] i-a raspuns lui i.Pusdas

      Pentru ca trebuie sa plece si el: "scapa cine poate!" Si "ultimul stinge lumina si pune lacatul pe usa PSD-ului!" Aveti putintica rabdare sa vedeti ce li se intampla lui Dragnea si Sova!
  • +3 (7 voturi)    
    intr-o tara normala (Marţi, 5 mai 2015, 3:37)

    vezi [utilizator]

    ...fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele sale, pentru activitatea sa.
    Magistratii sunt si ei oameni, ca atare au simpatii si antipatii. Nu-i judecati ca pe niste sfinti, actionand cu legea in suflet si simtiri.
    Si magistratii trebuie sa plateasca material si profesional daca gresesc (nu statul...adica tot noi).
    Asta nu e o modalitate de a-i obstructiona, este o modalitate de a gandi de doua ori inainte de a da o sentinta.
    Sunt destule cazuri (nu stau aici sa enumar) de oameni ai legii care s-au compromis, care au luat mita, trafic de influenta, implicati politic, etc.
    Nu faceti din ei niste "zei", sunt oameni cu slabiciuni umane.
    Nu va mai revoltati proletar cand este vorba de o lege a raspunderii magistratilor.
    Libertatea este mai presus de orce si trebuie respectata. Cei care incalca legea trebuiesc pedepsiti corespunzator faptelor (dovedite).
    Nu mai lasati ura sa gandeasca in locul vostru.
    Da, avem o clasa politica urata, hrapareata, fara scrupule. Dar va intreb, cine i-a ales ? Cine a votat oameni compromisi (unii chiar cu dosare penale) pentru niste avantaje efemere ?
    Avem ceea ce ne dorim si ne reprezinta, stimati concetateni !
    • +2 (2 voturi)    
      intr-o tara normala? (Marţi, 5 mai 2015, 8:33)

      _cutare [utilizator] i-a raspuns lui vezi

      Cred ca nu intelegi rolul procurorilor. Sunt de acord ca judecatorii sa plateasca intr-un fel daca decizia lor este informata de o instanta straina precum CEDO... in rest, cine ar mai da o condamnare in Romania cand stie ca sunt mari sanse ca totul sa se intoarca impotriva sa, pentru ca orice decizie e luata in urma probelor administrate... apare o noua proba si realitatea se nuanteaza. E o sabia a lui Damocles mereu deasupra magistratului. Dar procurorii? Rolul procurorilor este sa faca totul pentru a dovedi ca esti vinovat, cum e rolul avocatilor sa faca totul pentru a dovedi ca esti nevinovat. Asa ca e total stupid sa te intorci impotriva procurorului daca esti achitat, pentru ca acesta si-a indeplinit doar rolul.
      • -2 (2 voturi)    
        domnule, (Marţi, 5 mai 2015, 9:53)

        vezi [utilizator] i-a raspuns lui _cutare

        avem o tara de asistati si de "exceptati"
        Avem numai oameni "speciali", care au drepturi "speciale "....pensii, indemnizatii, avantaje...
        Mai sunt si vreo 2 milioane de tampiti care incearca sa munceasca "la privat" si care nu sunt exceptati de la nimic. Ei platesc taxe, impozite, raman fara loc de munca, accepta sa munceasca in conditii nu prea comode...
        Nimeni nu este mai presus de lege ! Este o chestie fundamentala intr-un stat de drept.
        Procurorii sunt "oameni", deci sunt si ei coruptibili si pot actiona la ordin sau interes.
        Trebuie sa stie ca "poate sa raspunda pentru faptele lui", ca orce alt cetatean.
        Nu mai creati "exceptii"
        De asta merge tara asta asa bine. Avem numai "exceptii". De exemplu, un PM plagiator, judecatori care sunt condamnati pentru mita...
        Hai sa devenim "normali".
  • +3 (3 voturi)    
    Johannis, e faina coabitarea? (Marţi, 5 mai 2015, 8:28)

    dadan [utilizator]

    Poate ca dom' presedinte nu intelege ca din pozitia lui si tacerea reprezinta complicitate.... taci si nu faci nu mai poate fi tolerat ... in pozitia in care esti nu mai poti sa te abtii - ori esti cu ei ori impotriva lor , respectandu-ti votul care te-a propulsat acolo sus... pic, pic pic, paharul se umple, vremea se incalzeste... poate o punem de niste demonstratii masive sa le reamintim pe cine trebuie sa apere gunoaiele din parlament.... dizolvarea parlamentului ar trebui sa fie o tema mai actuala decat niciodata...
  • +4 (4 voturi)    
    Dizolvarea Parlamentului (Marţi, 5 mai 2015, 10:29)

    marki [utilizator]

    De acord cu faptul că președintele Iohannis e absent, inexistent, un mort-viu, din păcate...
    Dar dizolvarea Parlamentului nu se poate face oricum și oricând. Articolul 89 din Constituție spune clar că (citez):
    (1) După consultarea preşedinţilor celor două Camere şi a liderilor grupurilor parlamentare, Preşedintele României poate să dizolve Parlamentul, dacă acesta nu a acordat votul de încredere pentru formarea Guvernului în termen de 60 de zile de la prima solicitare şi numai după respingerea a cel puţin două solicitări de învestitură.
    (2) În cursul unui an, Parlamentul poate fi dizolvat o singură dată.
    (3) Parlamentul nu poate fi dizolvat în ultimele 6 luni ale mandatului Preşedintelui României şi nici în timpul stării de mobilizare, de război, de asediu sau de urgenţă
  • -3 (3 voturi)    
    intrebare (Marţi, 5 mai 2015, 11:19)

    costache [anonim]

    Ce se intampla cand un arestat preventiv pe baza de "suspiciuni" este achitat? Cine plateste pentru privarea de libertate a unui om? Si cum se defineste, juridic, conceptul de "suspiciune", in lipsa probelor?
  • -2 (2 voturi)    
    justitie originala (Marţi, 5 mai 2015, 11:23)

    mihai [anonim]

    Vad ca toti specialistii consultati de HN spun ca este "extrem de grav" ca magistratii sa raspunda material si penal pentru erorile facute, pentru ca sta ar fi o presiune pe ei ! Pai atunci sa nu mai raspunda nici restul populatiei pentru erorile facute la slijba, sa nu se simta presati si sa greseasca si mai mult ! E aberanta abordarea asta, Justitia, casta cu cele mai mari privilegii din societatea romana(imunitate prin CSM, salarii medii de 11.000RON, pensii speciale uriase, pensionare la 25 ani de munca etc.), vrea sa fie complet lipsita de responsabilitate pentru ce face, nu conteaza ca CEDO a decis ca au incalcat drwepturile procesuale si Ro a platit 40 milioane Euro, nu conteaza ca instantele dau deciziii complet opuse in spete similare, importanta e "independenta" justitiei, tradusa prin iresponsabilitate si impunitate totala . Nu exista un asemenea sistem nicaieri in lumea civilizata, peste tot existand raspundere clara democratica, fie direct prin alegerea magistratilor(in SUA cam 80% sunt alesi, doar cei federali sunt numiti,dar si acestia raspund si pot fi demisi de Senat) fie prin alte mecanisme (in fata Ministrului Justitiei, in fata Parlamentului etc.).
  • -1 (3 voturi)    
    DNA-UL " pre limba ei piere" ! din pacate ! (Marţi, 5 mai 2015, 11:31)

    Solomon [anonim]

    Cazul Nichita ??
    Este vorba de inca o confirmare a faptului ca DNA-ul lucreaza si politic ? Doreste subrezirea PSD-ului la Iasi inaintea alegerilor locale ? Alta explicatie ar fi pentru ca DNA sa se ocupe de amantlacuri ?
    Alta explicatie ar putea fi ca basistii vor acum sa impinga DNA in derizoriu pt. ca la momentul in care se vor lua de Basescu sa aiba motive a spune : aaa , astia nu-s seriosi !
    • +2 (2 voturi)    
      Ii iau si ei pt ce se poate (Marţi, 5 mai 2015, 12:21)

      Cutarescu [anonim] i-a raspuns lui Solomon

      Ce se intampla acum e ca marea curatenie din SUA din anii '20-'30. Si e foarte bine asa!
      Nici pe Al Capone nu l-au saltat vreodata pentru marile jafuri cu care a subminat economia Amercii, ci pentru niste mici gainarii, care au deschis apoi calea catre denunturile si tradarile importante din interiorul Mafiei.
      Iar faptul ca un primar foloseste personalul institutiilor statului ca sa isi spioneze amanta este o dementa pentru care ar trebui demis automat. Plus ca arata cine e primarul acolo: un dictator care foloseste personalul si resursele primariei si statului ca pe propriile jucarii!
  • 0 (0 voturi)    
    . (Marţi, 5 mai 2015, 11:53)

    Marius Muntean [utilizator]

    Ne-am pus toate sperantele in DNA si asta poate fi o greseala; "cand singura unealta pe care o ai este un ciocan, toate problemele ti se par ca seamana cu un cui."
  • +3 (3 voturi)    
    Societatea civila si populatia sa zica NU! (Marţi, 5 mai 2015, 12:15)

    Cutarescu [anonim]

    Penalii astia trebuie dati jos si judecati!
  • +5 (5 voturi)    
    Sfidare contra delasare (Marţi, 5 mai 2015, 12:23)

    PSD - Partidul Slugilor Penale [anonim]

    Comportamentul sfidator al turmei penale o sa continue atata timp cat noi, societatea, vom fi la fel de toleranti ca si pana acum. Masa de votanti a acestor derbedei e compusa de prostimea manipulabila, iar noi ar trebui sa ne implicam mai mult in educarea acestor concetateni, pentru a nu se mai ajunge la un procent covarsitor al acestor lichele in Parlament. Hai sa actionam inteligent si concentrat, nu doar sa reactionam scarbiti si rasfirati la golaniile hotilor alesi!
  • +8 (8 voturi)    
    un singur lucru am de zis (Marţi, 5 mai 2015, 12:28)

    alter_ego2013 [utilizator]

    la Chisinau au iesit in strada zeci de mii de oameni, la o populatie de 3,5 milioane.
  • +2 (2 voturi)    
    Penalii fac legea in Parlament (Marţi, 5 mai 2015, 14:17)

    Roliana [anonim]

    Jos cu pungasii si borfasii din parlament patiti de cetatenii acestei tari!
    Presedintele Romaniei ar trebui sa faca ceva!
  • -1 (3 voturi)    
    Penalii fac legea in Parlament (Marţi, 5 mai 2015, 14:51)

    Roliana [anonim]

    Domnule Presedinte Dizolvati Parlamentul, fiti eroul poporului care v-a ales
  • +3 (5 voturi)    
    psd s a pus de acord cu base: "guantanamizarea" (Marţi, 5 mai 2015, 15:11)

    jackalphonse [utilizator]

    in acest moment istoric, psd ul a ajuns la convergenta ideilor cu basescu. basescu a vrut "raspunderea magistratilor" ca sa opreasca aceasta "guantanamizare" si uite ca vechii parteneri i-au facut cadou o lege prin care nuti sa si usuce parul in propria baie.
    pentru ca besescu isi spune parerea prea des despre justitie, am dori sa i aflam opiniile si acum: "bravo tovarasi, va transmit pasii urmatori la b1tv. daca scapa draga de nuti, ma doare n cot ce faceti mai departe. misiunea mea s-a incheiat".
  • -3 (3 voturi)    
    Parlamen tul (Marţi, 5 mai 2015, 18:48)

    Nicu [anonim]

    Parlamentul trebuie sa fie cea mai importanta institutie a Romanie nu carpa procurorilor ! Acestei caste cu cele mai mari salarii 4000-5000 de euro fara de un medic sau profesor care are 500 de euro ! Au depasit masura cu abuzurile lor si trebuie sa dea socoteata ! Judecatorii sunt desfigurati de frica si motiveaza cum li se dicteaza ! Noul cod de Procedura penala e o mare aberatie , un melaj intre legile americane (dar unde sunt Jurati ) si cele romanesti si a rezultat o Prostie Romaneasca ce permite sa aresteze pe oricine daca vrea Porcurorul ! avocatii sunt zero barat ! Cei care aplica legea bai securisti imputiti Nu trebuie sa fie "consultati" ca o sa iasa o lege dupa interesul institutie care o aplica ! Am bagat la puscarie cei mai buni Primari (700 euro salariu ) , cei mai buni oameni de afaceri si doar ROMANI , cei mai buni doctori (400-800 dolari salariu ) , profesori (500-700 de euro salariu ) etc. Functionarii publici sunt paralizati de frica si numai semneaza nimic ! Nu exita Primar in romania chiar si aia de la comune sa nu aiba 3-4 dosare penale ! Romania e acum O tara ca o PUSCARIE ! numai incesteste nimeni in rara asat politieneasca in care SRI-ul s-a plantat oameni in toate institutiiile si s-a facut ; Divizia Penala (DNA) Divizia Fiscala ( ANTIFRAUDA 35 % securisti ) Divizia Integritare (ANI vaneaza la comanda facand abuzuri primarilor si parlamentarilor pe o legislatie ambigua propusa de ei) Avem un Parlament de MUHAELE cu parlamentari care asculta orbeste de lideri de partid si eu santajati sau chiar ofiteri subacoperire ! Si femeia de servici se fereste sa vorbeasca la telefon , Ce tara e asta ? Daca asta vrea america si Bruxelul sa faca ce vor in tara lor Nu in tara noastra ! Traiasca Romania Libera ! FELICITARI PUTINILOR PARLAMENTARI curajosi ! Guvernanti ocupati-va de relansarea economiei romanesti sa redeschidem spitatele ca avem un popor imbolnabit , sa angajam Doctori NU Porcurori securisti ! MOARTE sau LIBERTATE ! Sa rupem blestemul din
  • 0 (0 voturi)    
    Citiți cu atenție (Miercuri, 6 mai 2015, 20:27)

    Andru [anonim]

    ”Atotștiutorilor” și ”prea-nepătaților”, dezinformați cu o rea-credință demnă de o cauză mai bună! Spre exemplu, la așa-zisa inculpare a procurorio, acțiunea în regre intervine numai după ce aceștia au acționat cu rea-inteție sau dintr-o culpă GRAVĂ!
    Pe de altă parte, am ajuns mai rău ca în vremea fanarioților. Măcar ăia se pl
    ngeau numai la Înalta Poartă, pre când acum, ne plângem peste tot și ne dau lecții cu toții!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri