Arhanghelii nationalismului izolationist

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 24 aprilie 2012, 11:10 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
USLar putea avea intentia de a transforma Romania dintr-o "colonie occidentala" intr-o "colonie interna", miza fiind impartirea resurselor dupa reguli autohtone. Pentru asta, USL este obligata la nivel ideologic sa promoveze eliberarea de "puterile straine". Sub titlul "Romania, cobai al institutiilor de tip colonial", Antena 3 a continuat, duminica, 22 aprilie, seria emisiunilor cu puternic mesaj antieuropean, antioccidental, fiind infierati "strainii care sug sangele poporului" si "guvernele vandute".

Moderata de Radu Tudor, emisiunea i-a avut ca invitati pe istoricul Dinu C. Giurascu si pe seniorul liberal Dinu Zamfirescu. Istoricul Giurascu, puternic promovat de Antena 3, a repetat din perspectiva etnocentrista ceea ce liderii USL transmit obsesiv in cheie politica: Romania se dezintegreaza sub exploatarea "multinationalelor, a finantei internationale, a strainilor care sug cat mai mult din Romania". "Avem nevoie astazi de conceptele conservatoare, tara, stat, natiune, patriotism", a mai spus Giurascu.

S-a discutat iarasi despre "cedarea pe nimic a resurselor naturale" si despre vanzarea unor actiuni detinute de statul roman la companii strategice. Seniorul liberal Dinu Zamfirescu a adaugat o vaga tusa liberala nationalismului desuet, afirmand ca "Romania are nevoie de capital strain, dar care sa nu ne dezavantajeze pe noi, sa facem privatizarea in conditii de colaborare"(!?). "Nu ne vindem tara era o lozinca putin aberanta atunci, dar acum exact asta se face", a mai spus Zamfirescu, astazi coleg nu doar de generatie, ci si de alianta cu Ion Iliescu, autorul faimosului slogan din anii '90.

Ca liderii USL au facut o lozinca electorala din "Stop vanzarii tarii" a devenit limpede pe 7 aprilie, la congresele PSD si PNL. Fostul premier Adrian Nastase scria, intr-o postare pe blogul personal: "Acum si in perioada care urmeaza, va trebui sa alegem intre dezvoltare si subdezvoltare. Intre o tara care in 10 ani de acum incolo va fi moderna, demna si puternica in UE sau o tara care va fi o semi-colonie situata in periferia UE. (...) Acum, Romania nu mai este un stat care asteapta la portile Uniunii Europene. Sau asa ar trebui sa fie. Avem un alt statut, care ne permite afirmarea si apararea patriotismului economic. Resursele subsolului Romaniei trebuie exploatate in interesul cetatenilor romani. Nu pot fi date resursele vitale ale Romaniei doar pentru a cumpara voturi cu mana de arginti primita in schimbul acestora. Oprirea privatizarii resurselor strategice este motivul cel mai recent pentru care regimul Basescu trebuie indepartat cat mai rapid. Nu trebuie sa mai fim tematori in afirmarea patriotismului. Acesta nu este nici nationalism, nici xenofobie sau rasism, nici euroscepticism, ci este apararea intereselor cetatenilor nostri".

In textul De la Gheorghiu-Dej la Adrian Nastase, publicat in EVZ pe 14 aprilie, jurnalistul Ion Cristoiu compara nationalismul economic promovat de liderii USL cu national-ceausismul de acum o jumatate de secol: ¬Pastrand proportiile, tezele lui Adrian Nastase, asumate de coalitia politico-mediatica USL, amintesc de Declaratia PCR de sub conducerea lui Dej in aprilie 1964. Uniunea Europeana e vazuta ca un fel de CAER. Marile puteri occidentale de azi trimit la Uniunea Sovietica din 1964. Iar USL apare ca un Partid Comunist Roman angajat sub conducerea lui Nicolae Ceausescu in razboiul de independenta fata de Moscova".

Tot la congresul USL din 7 aprilie, liderul PNL, Crin Antonescu, care s-a remarcat deja printr-un discurs nationalist in chestiunea universitatii de la Targu Mures, si-a oficializat linia patriotica in abordarile sale politice: "Va chem, prieteni din dreapta si stanga, sa avem curajul de a fi impreuna si fara teama nationalisti. Vreau sa fim nationalisti! Electoratul poate fi pacalit, o natiune nu-si poate pacali destinul. Da, suntem nationalisti pentru ca vrem sa fim o natiune puternica. Respectam si aparam demnitatea nationala, o natiune in sine".

Despre Intoarcerea nationalismului am scris pe larg prima data in 27 martie, intr-un text publicat in Revista 22 si HotNews.ro, in care remarcam si tentatia puterii, nu doar a opozitiei, in a exploata discursul nationalist, tentatie vizibila mai ales in diplomatie (relatiile cu Olanda, Serbia, Bulgaria etc.). Pe de-o parte, Romania se inscrie intr-o tendinta europeana de intoarcere la nationalismul primitiv( Vezi detalii intr-o excelenta radiografie despre Nationalismul in Est si in Vest. Cum se manifesta in Franta si alte state europene). Alegerile din Franta au ilustrat, din acest punct de vedere, un nefericit exemplu de refugiu in viziuni izolationiste, extremiste, antieuropene, antiimigrationiste, protectioniste.

Pe de alta parte, in cazul Romaniei s-a mai intamplat ceva semnificativ: prabusirea increderii populatiei in UE. Ultimul eurobarometru anunta practic trecerea Romaniei in randul tarilor eurosceptice. Increderea in directia in care se indreapta UE a scazut cu 14%, un procent urias. Astazi, mai mult de jumatate din populatia Romaniei nu mai crede ca solutiile bune vin de la Bruxelles. Aceasta schimbare semnificativa de perceptie nu va ramane fara urmari. Politicienii vor avea de acum certitudinea ca pot schimba usor macazul, ca "europenismul" nu mai este la moda, dimpotriva, vor cauta sa castige voturi din hulirea Burxelles-ului si a politicilor integrationiste.

O alta posibila explicatie oferita de adversarii USL in ce priveste recursul la discursul nationalismului-izolationist este intentia opozitiei de a transforma Romania, dintr-o "colonie occidentala" intr-o "colonie interna", miza fiind impartirea resurselor tot mai putine dupa reguli autohtone, intre clanuri politico-finaciare locale. Pentru asta ar fi nevoie de revenirea la justitia perfect controlabila din trecut, care le garanta imunitatea si linistea. In consecinta, USL ar fi obligata la nivel ideologic sa promoveze eliberarea de "puterile straine", adica decuplarea de valorile occidentale si de regulile elementare ale statului de drept.

Europarlamentarul PDL, Traian Ungureanu, a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca asta este, de fapt, miza alegerilor in 2012: "Pana la urma, miza poate fi rezumata la un cuvant. Miza este directia. Directia Romaniei inseamna asta, alegerile vor hotari daca ne asternem pe o directie care asigura supravietuirea noastra ca societate, ca stat. Sau, in cazul in care nu le castigam, o noua faza istorica in care Romania se inchide, in care Romania pierde, asa cum ne promit dl Voiculescu si Nastase, pierde legaturile atatea cate sunt cu sistemul european, cu economia, cu comertul deschis spre lumea competitiva, se intoarce spre o zona de colonizare interna in care o trupa redusa controleaza resursele atatea cate sunt. Si, pentru ca sunt putine, vor sa inchida accesul la ele, o trupa care se premiaza la infinit si care nu are alta moneda de schimb decat sa intensifice, sa mareasca, sa incendieze daca se poate teme ca nationalismul, autonomia in raport cu Uniunea Europeana, demnitatea nationala in sfarsit recuperata. Astea sunt cele doua variante, intre astea va fi de ales, asta este miza".

Batalia pentru resurse n-o duce, fireste, doar opozitia. Resursele Romaniei (gaze de sist, petrol, metale neferoase), impartirea lor, reprezinta marea batalie a momentului si a anilor ce vin. Intrebarea este, in final, cat de transparent sunt ele privatizate, cat de corect, la cine ajung, cat castiga statul din afacere si care este, in final, pretul politic si economic platit de cetateni. Inutil de adaugat ca, in tot acest peisaj, Romania are interese geostrategice de aparat iar la capatul bataliei pentru accesul la resurse Romania poate castiga sau pierde statutul de democratie functionala, de stat frecventabil.

Nota: O prima versiune a acestui articol a aparut si in ultimul numar al Revistei 22
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

15007 vizualizari

  • -59 (85 voturi)    
    adica.... (Marţi, 24 aprilie 2012, 11:20)

    costica [anonim]

    USL ne-ar duce intr-o directie in care o mana de oameni ar controla resursele atatea cate sunt, zice Traian Ungureanu asta priceputul !!!
    Pai, acum cum este, cat se duce spre romanul simplu din resursele Romaniei !!
    ZERO !!!!!!!!!!!!
    Lasati-ne cu bazaconiile astea, TOTI politicienii fac acelasi lucru: ajung la putere pentru ei si ai lor, nu pentru a sluji poporul roman!!!
    George Orwel spunea bine, referindu-se la politicieni:
    "The sole purpose of Power is Power".

    Iar T. Băsescu si ai lui portocalii sunt întruchiparea înfiorătoarei fraze a lui George Orwell mai ceva ca orice politician de la PSD sau PNL sau PSD sau .....
    • +39 (57 voturi)    
      costica, fa lampa mai mica (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:34)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui costica

      ca iar fileaza.

      daca pun voiculescu, bonboel, paturiciu, niculaie, dragnea, si nelipsitul uslas, cel cu pupatul pe gingii...
      deci daca pun astia mana pe resurse, pe toata economia, vor face ca robin hood, o vor imparti romanilor simpli ! pai !

      tare simpli ne crezi mata pe noi, p'acilea.
      ca parca te'am cunoaste de ier die azi :)

      sa nu mai vorbinm de cat de bine sunt cunoscuti, de toata lumea, alde, sov, paturiciul, varanul, bonbone, care spera sa salte iar panzele sus, etc.
      ii stim noi bine, nu'i asa, costicutza ?! :))

      ghci cine va fi prmul care'l va felicita pe ponta !
      • -16 (20 voturi)    
        sarea, sarea... (Marţi, 24 aprilie 2012, 18:13)

        alex [anonim] i-a raspuns lui panfil flecaru

        Vezi ca vrea Voiculescu sa ia "SAREA".
        Iar cu "lamba mica" vezi ca a crescut pretul la benzina, ca doar a fost intalnire cu "benzinarii" la guvern sa se stabilizeze preturile.
        DISPARETI DISPERATILOR !!!!!
      • +25 (29 voturi)    
        Modelul USL: izolare, coruptie, disperare (Marţi, 24 aprilie 2012, 18:20)

        CalinM [utilizator] i-a raspuns lui panfil flecaru

        Daca ajung Adrian Nastase, Mazare, Voiculescu, Iliescu, Robert Negoita etc etc la putere s-a terminat.

        Au facut de toate: donarea Petromului, donarea gazelor, petrolului, retele de proxenetism cu sute de victime, devalizarea bancilor Bancorex, Bir, organizarea jafurilor de la Caritas, FNI. Romania o sa aiba o coruptie crancena!!
        • -17 (21 voturi)    
          cum... (Marţi, 24 aprilie 2012, 19:24)

          alex [anonim] i-a raspuns lui CalinM

          cum le stii tu ca un om mare....
          am impresia ca sunteti pe cale sa ...DISPARETI cine o sa va mai plateasca... DISPERATILOR!
          • +13 (17 voturi)    
            da (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:02)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui alex

            Spune si tu ceva destept caci de hamurile tale mi s-a acrit!Care este neadevarul in ce spune Calin M?Lucrurile acestea le stiu si cei ce inca sunt in burta mamei lor! Si de-ar fi numai acelea,ele fiind mult mai multe! Te inteleg:a manca rahat aici inseamna a manca si tu o paine!
          • +1 (1 vot)    
            Foarte tare logica (Miercuri, 25 aprilie 2012, 13:26)

            tyty [anonim] i-a raspuns lui alex

            Invatata de la pastorul adventis, nu conteaza argumentele, conteaza injuratura. Se vorbeste de o atitudine primitiva de respingere a capitalului strain - de care avem uriasa nevoie - si delirul agramat se refera la cine plateste pe cel ce posteaza. Ar fi macar o scuza pe care alexica nu o are pentru ideile primitive. Se confunda exploatarea cu resursa. Resursa apartine statului si acesta isi ia partea din redeventa de exploatare si alte taxe - asta e cu intrebarea ce folosim noi- firma straina investeste in utilaje si zona de exploatare si scoate resursa. Daca statul ar pute ar scoate-o , nu poate nici in Germania, SUA sau UK
        • -10 (14 voturi)    
          PDL tot din FSN si PDSR se trage (Marţi, 24 aprilie 2012, 19:36)

          Adi [anonim] i-a raspuns lui CalinM

          Tot huliti USL-ul de parca PDL ar fi un partid plin de virgine, ori cel putin aflate la prim pl din viata lor.
          Dupa cum se tot stie, majoritatea PDL-istilor au facut parte din primele structuri "democratice" romanesti, FSN si PDSR, asa ca au participat si dansii la marele jaf de dup[a '89, in frunte cu Basescu care a vandut flota.

          Nastase a dat Petrom-ul, Basescu flota, P. Roman a distrus CAP-urile si agricultura, PNT-CD au distrus IAS-urile (livezi si vii), ... si tot asa mai departe...pana s-a ales praful...fiecare a contribuit cu ceva la groapa finala.

          Poate ca USL nu e mai bun decat PDL, insa daca tot pe Basescu si clica lui vom alege, vom arata in continuare ca putem foarte usor fi calcati in picioare de oricine, ca intr-adevar meritam sa fim sclavi si sa avem stapani! Macar o data la 4 ani sa le aratam ca putem si noi face ceva, ca avem si noi ceva creier si sete de razbunare.
          • +1 (5 voturi)    
            da ma zi-le tu (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:44)

            droid04 [anonim] i-a raspuns lui Adi

            asa zi ca avem creier si sete de razbunare! asa zi-le ca vrem USL. zi-le ca vrem oameni noi !

            Aaaa ... pai se pare ca nu sunt chiar oameni noi in USL. De fapt se pare ca o mare parte din USL sunt arhicunoscuti... si o buna bucata provin din PDL....

            Deci schimbam doar sigla ca oamenii tot aia pe care ii stim sunt. Sanatate si virtute sa ai ce bea si ce f...uma
    • -7 (29 voturi)    
      nationalism versus....internationalism (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:00)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui costica

      Nu mai pricep nimic.....aici se injura rusii, KGB-ul carora le sunt, cica , vanduti politicienii USL, dar, pe de alta parte se resusciteaza tezele comuniste ale internationalismului socialist.
      Nu te aliniezi , nu te deschizi international....esti un izolationist nenorocit !
      Adica alba sau neagra, cine nu-i cu noi, e contra noastra.
      Care-s cele mai in urma, cu dezvoltarea, state din lume?
      Alea care si-au dat toate resursele altora...
      Situatia este tot mai albastra, lupta pentru resurse devine tot mai dura, preturile explodeaza.
      de ce?
      pentru simplul motiv ca resursele nu sunt infinite si, exploatate de atata timp tot mai intens, sunt pe sfarsite.
      Acum ne trezim noi sa concesionam tot ce mai avem.
      Cat costa exploatarea aurului??
      cat am imprumutat in epoca Basescu??
      Ce am facut cu banii?? Nimic !!!
      Ia sa ne imprumutam banii necesari, sa facem noi o companie, sa exploatam aurul si sa-l vindem.
      ne acoperim si imprumutul initial si apoi castigam, noi romanii, nu cine stie ce speculator obscur de aiurea.
      Daca nu avem, angajam specialisti, cumparam utilaje, licente..tot ce trebuie .
      dar vrem?
      Nu vrem, ca asa nu pica spagile alea in buzunarul guvernantilor corupti.
      Cat de respectati sunt aia de si-au cedat toate resursele unor consortii straine?
      Asa credeti ca ne facem un loc in lume?
      Asa ne facem doar faima de primitivi pe care-i cumperi cu margele colorate.
      • +2 (12 voturi)    
        "alea care si-au dat toate resursele altora" (Marţi, 24 aprilie 2012, 15:39)

        ampersand [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Ia povesteste-mi un pic despre Japonia. Ca Japonia nici macar nu prea avea resurse de dat. Astept o expelicatie detaliata, pe masura a ceea ce-ai scris anterior.
        • +15 (19 voturi)    
          Japonia (Marţi, 24 aprilie 2012, 16:56)

          nu conteaza [anonim] i-a raspuns lui ampersand

          a realizat de milenii ca nu are resurse naturale si ca atare s-a conformat. Cea mai mare resursa a Japoniei este omul. Astfel, Japonia, ca si Singapore si alte state asiatice, s-a concentrat pe import de materie prima si export de produse finite. Nu cred ca Romania sta bine in acest domeniu. Rezultatele s-au vazut in timp, tarile asiatice fiind la ora actuala cei mai mari creditori ai lumii.
          • -7 (13 voturi)    
            noroc... (Marţi, 24 aprilie 2012, 18:15)

            alex [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

            mare noroc avem ca tu nu esti JAPONEZ.
            • +3 (11 voturi)    
              si mai mare (Marţi, 24 aprilie 2012, 19:00)

              baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui alex

              noroc avem ca tu esti roman verde, din aia adusi de ceasca de la tara sa scuipe seminte la oras.
              • 0 (6 voturi)    
                VERDE... (Marţi, 24 aprilie 2012, 19:36)

                alex [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

                ...vezi ca chestia cu VERDE poate fi interpretata....daca pricepi, iar in ce priveste "tara" sau orasul,nu se stie de unde sare iepurele.
                Stiam ca .... nu doare, dar strigatul tau se aude.....
                • -1 (5 voturi)    
                  vai ce (Marţi, 24 aprilie 2012, 20:38)

                  baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui alex

                  m-ai speriat iepurasule verzui-de frica-
                  daca tot esti asa curajos hai sa aranjam o intilnire. Pina una alta ramine cum am stabilit, esti roman verde, din aia adusi de ceasca de la tara sa scuipe seminte la oras.
              • +3 (7 voturi)    
                da (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:07)

                hot news [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

                Pana va consuma etnobot.ca tine mananca si el seminte! Taranii astia au construit tot ce au vandut favoritii taicare acum te chiama sa le numeri ouale!
          • +1 (1 vot)    
            La noi e invers (Miercuri, 25 aprilie 2012, 13:40)

            tyty [anonim] i-a raspuns lui nu conteaza

            Avem resurse, chiar mari, dar nu avem oameni. Urmareste logica postarilor la acest articol si vei vedea nivelul real. Si e vorba de oameni alfabetizati si cu acces la Internet si informare. De aici trebuie plecat - sa mai aducem ceva nemti, italieni pe la noi (ca in perioada interbelica) sa mai faca si ceva cu cap - in industrie/comert/constructii.....
        • 0 (0 voturi)    
          Japonia (Marţi, 4 septembrie 2012, 13:41)

          IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

          Cultura japoneza este total diferita de a noastra... Ei au cultivat munca, onoarea si sacrificiul in slujba Imparatului care la randul lui se identifica cu tara... Apoi, desi limitata in resurse japonia a beneficiat de tratate economice facute serios (adica nu batai de joc gen Bechtell sau fregate sau OMV), si nu in ultimul rand Japonia are o mare influenta in toata zona Pacificului si detine un procent foarte mare din economia Americii deci... chiar si fara resurse Japonia poate rezista fara probleme...

          Noi ce avem, (putine) resurse, politicieni corupti, lenesi, hoti si multa prostie...
      • +7 (9 voturi)    
        ai uitat de Coreea de Nord (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        tinta USLasilor cam asa arata. poate vrei sa le faci o vizita?.. si sa ramai acolo...

        De fapt, aceasta discutie despre resurse este o tema falsa. Ce resurse are Olanda? Japonia? Coreea de Sud? Elvetia?
        Cea mai importanta resursa a unei tari este resursa umana. Din pacate in Romania politicienii inca mai mizeaza pe votul prostimii si cand ajung la putere fac tot posibiliul sa-si tina electoratul in intuneric.
      • 0 (2 voturi)    
        Pacat de vorbarie daca nu e cultura (Miercuri, 25 aprilie 2012, 13:37)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Multe vorbe si ineptii pe masura. Internationalismul comunism nu a fost decat nationalismul rus exportat pentru influenta. Adevaratii internationalisti au fost etichetati, de prietenii tai ideologici, ca fiind cosmopoliti. Pacatul era agravant in caz de deviere "intelectualista". Pe intelesul "vrajitorilor" daca citeai altceva decat carti rusesti sau documente de partid eticheta de tradator se aplica automat.. Probabil nu esti in stare nici macar sa maturi in bucatarie dar ai deja solutii aberante despre gestionarea fluxurilor financiare si rentabilizarea industriei extractive. Totul intr-o scriere, cum altfel, deplin agramata. PPDD te asteapta pentru postul de ministru al economiei.
    • -12 (36 voturi)    
      Directia hotnews care e? portocalie? (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:31)

      q-forte [anonim] i-a raspuns lui costica

      Domnule Tapalaga, ma dezamagesti. Inteleg ca am dat Petrom la austrieci mai pe nimic, ca am primit Bechtel pe ziloane, dar alea au fost tainurile pentru a intra in UE si NATO. Acum la ce ajuta sa cianuram muntii, sa dam cupru si ce-o mai fi? Sunt cumva de decontat campanii electorale portocalii? Ca hai sa fim seriosi, numai de locurile alea de munca nu are Basescu somn noaptea. Sigur, USL a gasit o nisa de exploatat, dar este o tema foarte corecta. Ca tot ati adus vorba de TRU, poate-mi puteti spune realizarile domnului TRU la parlamentul European, as fi interesat sa aud si de realizarile facute de Monica Macovei si Preda, nu in ultimul rand de Elena Basescu.
      • +4 (18 voturi)    
        Buna dimineata Tapalaga!!! (Marţi, 24 aprilie 2012, 16:57)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui q-forte

        Tapalaga, pana acum nu ai facut altceva decat sa dai aproape in fiecare articol in PDL si in Traian Basescu. Ai dat cu toata forta, fara a fi constructiv, ci demolator. La fel si tanti aia de la Revista 22 care a inceput sa miaune acum cand a vazut ca se ingroasa gluma si USL ne trimite direct in bratele rusilor.
        Ati facut prostii si acum va dati seama ca ati gresit cumplit.
        Criticati echidistant, nu doar dand in unii, care au facut mai mult decat toti la un loc si ignorand-ui pe cei care au devalizat tara (USL).
      • 0 (4 voturi)    
        da (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:12)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui q-forte

        Iti spun eu.Ce au putut si destul!Norc cu tine!Ne-ai salvat!Orice neica nimeni stie ca favoritii tai au furat tot ce a fost mai bun in tara asta,tu esti un puchinos daca crezi ca noi suntem atat de naivi!
    • +2 (14 voturi)    
      populism ieftin si demagogie (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:30)

      p3x [anonim] i-a raspuns lui costica

      ...asta e ce fac politicienii nostri.
      Ce mi-e PSD, PL ce mi-e PDL! Directia o sa fie aceiasi: directia ce umple buzunarele celor de la putere. Dupa castigarea alegerilor toate promisiunile vor fi uitate, se va face ceea ce TREBUIE sa se faca... pentru clasa politica nu pentru tara... as simple as that...
  • -9 (45 voturi)    
    Posta&Sarea (Marţi, 24 aprilie 2012, 11:20)

    bango [anonim]

    toate ca toate, dar sa nu ne vindem Posta si Sarea!!!! in rest totul e de vanzare, nu conteaza pe cat si la cine.

    in alta ordine de idei, ce a spus Antonescu despre nationalism e mai mult decat corect. Franta, Germania, Italia, Austria, Olanda practica acelasi tip de nationalism. de altfel, in programul electoral al lui Sarkozy (vezi discursul de dupa primul tur), relocarea ocupa primul loc. trendul major este de a pastra resursele sub un control cat mai puternic al statului, de a reloca factorii de productie. noi, daca facem asta, devenim nationalisti izolati.

    totusi, sa nu confundam cererile FMI cu interesul cetatenilor romani.
    • +11 (31 voturi)    
      + nationalizarea resurselor e sport national (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:21)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui bango

      sa vii in anul 2012 cu idei de vanzare a resurselor national, in conditiile in care trend-ul mondial este de nationalizare, mi se pare ori gandire inapoiata si invechita ori rea vointa. Cand alte tari, beneficiare de resurse, gen Rusia, Argentina, China, tarile arabe, etc. au sa vanda pe nimic resursele, atunci sa privatizam si noi ... altfel nu vad de ce sa fim noi prostii. Daca vor sa investeasca, sa faca fabricii de la 0 si sa produca ceva in domeniul electronic, masini, farmaceutic, etc ... nu inestitii in industria extractiva sau de prelucrare a lemnului. Decat asa investii mai bine lipsa. Nu toti investitorii sun Mesia pe pamant pentru tarile in care investesc ... si nu trebuie sa ne lasam "liberalizari" in toate domeniile.
      • +4 (20 voturi)    
        sunt nuante (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:11)

        Barbu lautaru [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        chestiunea nu este alb sau negru.sunt cazuri unde
        resursele sunt exploatabile numai prin tehnologii de varf pe care cercetarea romneasca nu le are.si nici industria.nu vedeti in ce inapoiere tehnologica suntem ca nu exista firma romaneasca sa construiasca o autostrada de la proiectare pana la executie?toate proiectele sunt facute de firme straine si sapaturile sunt facute de romani.asta pentru ca nu este nimeni sa faca proiectarea si implementarea proiectului.daca ai resurse la 1000 metrii pe fundul marii si inca 1000 in subsol si nu ai tehnologia si nici nu se prevede sa o dobandesti poti sa stai cu resursele acolo si nu beneficiezi de ele .fireste ca resurse ca sarea nu trebuie instrainate.trebuie exploatate la maxim si nici asta nu se intampla.industria clorosodica este de pe vremea lui ceausescu si exportul este la nivelul unor produse simple.cercetarea romaneasca nu face nimic aici.se plang ca nu au bani si atat .
        • +9 (11 voturi)    
          Ai oarecare dreptate (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:49)

          Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Barbu lautaru

          Dar trebuie judecat de la caz la caz.
          Pana la urma tehnologia e disponibila "off-the-shelf", cum zic ameriicanii, cine vrea si are cu ce, o poate cumpara -- cu oameni cu tot.
          Logica ta se potriveste (intrucatva) explorarilor/extractiei offshore in ape adanci (desi, daca te uiti pe site-ul Grupului de Servicii Petroliere, o comapnie de nici 10 ani si care a ajuns pe tacute la aproape juma' de miliard $ cifra de afaceri, s-ar putrea sa constati ca pot si romanii).
          Uite insa doua altfel de cazuri, cele doua Rosii. Ce experienta, ce oameni, cde tehnologie au astia de la RMGC, de ne innebunesc de ani de zile postacii lor peste tot despre minunata lor tehnologie. Asta ca sa nu mai vb de aia cinci bancheri din Toronto sau de unde sunt, cu Roman Copper.
          Zero barat tehnologie -- cand o sa aiba nevoie, o s-o cumpere. Chestie pe care o poate face oricine.
          Asta-i diferenta intre tehnologie si resursa; cea din urma e intr-un fel unica si epuizabila. Ai dat-o, adio si-un praz verde.
        • +9 (11 voturi)    
          Romania a deveni o colonie. (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:06)

          Tanase [anonim] i-a raspuns lui Barbu lautaru

          Esti lautar cu adevarat ! Romania dinainte de 89 producea instalatii de foraj pentru adancimi de 7000 de metri. In Marea Neagra se extragea petrol cu doua platforme de foraj produse in Romania.Acum Romania este o colonie unde tarile din vest isi vand surplusul de produse si de unde recruteaza sclavi prost platiti. Asa zisele tehnologii occidentale nu sunt decat utilaje la mana doua date la gunoi in tarile de origine si aduse la noi de firme de doi bani, ca mari minuni tehnologice la care ageamii care conduc Romania in prezent, se uita cu gurile cascate !
          • +8 (14 voturi)    
            repede mai uitati (Marţi, 24 aprilie 2012, 15:23)

            sorin [anonim] i-a raspuns lui Tanase

            Si ce facea ceusescu cu banii din resurse? Eu imi aduc aminte ca stateam la coada o ora ca sa iau o piine pare ca piatra.
            Poate ca forau forezele alea aproape romanesti... dar noi eram niste sobolani ntr-un acvariu , iar stapinul nu prea ne dadea mincare, se uita numa la noi cum alergam in rotitza.
          • 0 (8 voturi)    
            da bine le mai zici, mai draga ! (Marţi, 24 aprilie 2012, 17:09)

            ginel din obor [anonim] i-a raspuns lui Tanase

            romania est in ue numai de cinci ani.
            patru case cu termopane din china, se lauda ca el a negociat aderarea.

            sondele au fost vandute la fier vechi, impreuna cu combinatele lui al batran, de discipolul si partenerul de jucat cercuri si groparul sau, nelu ilici kaghebescu.

            petrica roman de apaca zicea ca industria romneasca este un morman de fier vechi.
            asta i'a suparat si pe mineri ! :))
      • -1 (11 voturi)    
        Demagogieee !!! (Marţi, 24 aprilie 2012, 15:18)

        dorin valeriu [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        "mai bine lipsa"? Si unde vor lucra romanii, cati au mai ramas in tara, dupa ce mai bine de doua milioane lucreaza in strainatate, ca daca ar reveni cifrele somajului ar arata mai rau ca in Spania sau Grecia. Si din ce bani ar sustine statul invatamantul, sanatatea, justitia, ordinea publica, administratia tarii in general.
        Te trezesti ca vorbesti din niste resentimente, fara sa vezi problemele reale ale tarii si caile de rezolvare !
        Cu ce bani si cu ce tehnologie faci fabrici, cum asiguri materia prima, dar piata de desfacere ?
        Prostul daca nu-i fudul
        Parca nu e prost destul !
      • +3 (3 voturi)    
        Privatizarea nu este prostie (Miercuri, 25 aprilie 2012, 12:05)

        Anonimul [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        A privatiza inseamna a opri jefuirea muncii tale daca ai putin creier sa gandesti. Un investitor nu va lasa directorul sa-si angajeze odrasla pe post de sev la vanzari sau contabil sef. Un investitor nu va accepta firme capuse sa spele bani. In sistemul privat, investitorul vrea profit , profit din care si tu vei avea un salariu bun. Un privat te pune la munca, dar te si plateste. Cum voi ati ramas la obiceiul mainii intinse si lenei nu va convine privatizarea pentruca nu va place munca.. Asa ca votati USLul si ajutati comunistii sa prospere iar voi sa trageti targa pe uscat .
  • +18 (32 voturi)    
    "Catastrofa" natiunii (Marţi, 24 aprilie 2012, 11:37)

    cir [anonim]

    Politicienii incerca sa ne convinga inca o data ca doar in mana lor se afla destinul natiunii, ca daca nu-i aducem pe unii sau pe altii la putere se intampla o catastrofa nationala sau alta. Deocamdata Romania este perceputa de cetatenii sai la fel ca statul comunist de dinainte de 1989 si parasesc tara in masa, cautandu-si mijloacele de subzistenta prin alte tari, in timp ce casta politica a tarii isi etaleaza luxul fara rusine, adesea provenit din fraudarea banilor publici.
    • +9 (13 voturi)    
      asa si e (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:22)

      Relu [anonim] i-a raspuns lui cir

      tara este pe mana politicienilor. asta este aranjamentul valabil oriunde in lume.nicaieri nu conduce direct poporul.ar fi imposibil sa conduci un stat dupa parerile a milioane de cetateni.problema este cine sunt acesti politicieni.cei proveniti din structurile PCR/Securitate si-au vazut bine mersi de treaba si dupa 89.noul val nu are experienta si fac greseli.toate structurile statului la cel mai jos nivel sunt formate din retele de interese personale.asa este situatia. cum vrei sa mearga treaba?asa a fost tara asta intodeauna din vechea istorie.numai scandaluri intre boieri.asa au adus otomani fanarioti sa conduca ca nu se mai putea de scandaluri si para la poarta.A urmat Cuza si alte scandaluri si l-au dat jos.a trebuit sa vina un rege strain ca sa se linisteasca boierii.nici eu da nici tu ,mai bine un strain. e ca in zicala cu Solomon cu cele 2 mame care isi disputau un copil.cand solomon a judecat ca sa se imparta copilul in 2 mama adevarata a cedat.la noi au taiat copilul in 2 si au adus straini. si o ducem tot asa in istorie.noroc cu rusii care au implementata comunismul si a fost disciplina si sau facut investitii ca daca era tot asa in scandaluri eram rau. noroc ca au avut ce sa vanda dupa nea nicu.
  • -15 (37 voturi)    
    LOL (Marţi, 24 aprilie 2012, 11:51)

    Codruta N [utilizator]

    Sa-i bagi ca "surse bibliografice" pe Cristoiu si pe ratatul de Traian Ungureanu (pe care vad ca HN incearca din greu sa-l resusciteze)... adica articolul se voia o gluma?
  • -14 (40 voturi)    
    Ai primit ordin?... (Marţi, 24 aprilie 2012, 11:52)

    TED [anonim]

    Ha...ha...ha...a primit ordin locotenentul D.T. sa improaste cu noroi....bravo!....la fel ca altii de la B1tv si astia de la hotnews sunt slugoi ai gastii de hoti a lui T.Basescu....mai macaiti baieti ca oricum mai e putin...Personal cred ca provocati doar sila....si poate efect de bumeramg....ADIO!
    • +5 (25 voturi)    
      adio, ba, adio (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:16)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui TED

      cum zicea un personaj dintr-un roman al unui scriitor roman, nu spun cine, matale ca postac penelist probabil esti cult si stii. Personal cred ca voi postacii usl provacati doar sila, si ma mir ca stiind cine sinteti adminul va mai tolereaza postarile dezgustatoare.
  • +20 (26 voturi)    
    euro scepticism (Marţi, 24 aprilie 2012, 11:58)

    Jack [anonim]

    \
    Dar despre Bechtel? Despre Petrom? Apanova? Nici un cuvintel? Si cite si mai cite.

    Sa vina cineva si sa zica: Nu dom'le, nu e adevarat. Nu am cumparat scump intrarea in UE. Nu am dat gratis petrolul si gazele si apa si aurul...

    Adevarul e pe undeva la mijloc, ca intotdeauna.

    Daca le-ar fi frica n-ar mai fura atita. Dar nu le este.
  • +17 (21 voturi)    
    dle tapalaga (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:04)

    sache [anonim]

    dvs sinteti un om mult prea inteligent pentru a arunca in derizoriu un subiect precum nationalismul sau protectionismul. este adevarat ca avem nevoie de investitii straine pt a ne dezvolta dar este la fel de adevarat ca fara firme romanesti puternice nu vom fi altceva decit niste slugi din lumea a treia. cred ca acest subiect merita o abordare mult mai echilibrata. am avut ocazia sa vad multe tari din lumea asta si, credeti-ma, peste tot exista o nuanta de nationalism economic. numai romania este un rai pt firmele straine, pot sa vina oricind la orice licitatie. avem o atitudine mult prea slugarnica in fata firmelor straine si de multe ori dezavantajam firmele romanesti. trebuie sa gasim un comprimis intre globalizare si ajutorarea firmelor romanesti
    • -3 (27 voturi)    
      despre presa (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:13)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui sache

      Dl. Tapalaga nu e "prea inteligent",ci, din contra! E si el unul care scrie mult mai mult decat citeste si cu mult mai mult decat intelege, din ce a citit. Un amarat care intuneca mentalul oamenilor normali, cu lozinci la moda. Seamana cu activistii-ziaristi din anii `50! Pacat de romanii care-l citesc!
      • +6 (22 voturi)    
        mentalul :) (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:52)

        mentalistu' [anonim] i-a raspuns lui andrei

        hai sa ti'l descurc:
        nationalism + protectionism =izolationism

        izolationism= ceausism

        mai simplu, sa nut'i incurc mentalul, n'am cum sa'ti esplic. :)
    • +3 (19 voturi)    
      nationalism, protectionism (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:45)

      pache tipatescu [anonim] i-a raspuns lui sache

      alte isme, dupa comunism, socialism, fascism, etc.

      mai draga, sefu' vost, al mai iluminat despot, v'a zis ca lumina vine dela rasarit.
      v'a zis: mai usor cu nato, ue.

      primul scop al uniunii economice europene a fost eliminarea protectionismului si instalarea unei piete libere europene.
      iar, odata cu largirea, s'a pus accentul pe europenism, ceea ce nu prea bate la cantar cu nationalismul mioritc, de cand nu ne vindeam tzara la turci, la rusi...

      ce sa le facem, bre, la kapitalistii nostrii, de imprumut, daca nu's in stare sa se integreze in acceasta piata mare, unde pot vinde fara bariere.

      dar, nu poti face din rahat bici.

      ce protectionism mai de soi, decat cel invatat pe timpul lui al batran ?
      ca atunci, patriotism, nationalism si protectionism, fura cacalau maria ta !
      de unde crezi ca stie giurascu, anteneschi, vocalescu felix, bonbonel, si toti iemanatii de pe la grivco si latrine ?!
    • -4 (14 voturi)    
      si cum ar fi? (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:16)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui sache

      cum apar firmele romanesti puternice? de unde sa vina capitalul necesar? se aduna prin subscriptie publica? dai lucrarile mari numai firmelor romaensti? te trezesti cu ingrigment n trei zile si te ustura amenzile? SUNTEM IN UE!!!! cine vrea nationalism, sa iasa din UE, sa INCHIDA granitele si vorbim dupa!A avut grija Iliescu sa nu apara capitalism in RO, avut grija sa nu se restituie mijloacele de productie etc ca doar a zis K.Marx ca "..mi ca proprietate genereaza capitalism..". PS. O linie de productie auto costa DOUA MILIARDE de euro investitie. Ce firma romanesca are astfel de capital sau garantii bancare ca sa imprumute o astfel de suma???
    • +6 (10 voturi)    
      ...maica Rusia are bani destui... (Marţi, 24 aprilie 2012, 19:49)

      Andrei T. [anonim] i-a raspuns lui sache

      Ai exprimat un punct de vedere corect. Cred ca si dl. Tapalaga si dl. Ungureanu se afla in eroare.. Romania nu va deveni autarhica, ci piata ruseasca, ca in anii 50. E vorba de anii 50, nu de de anii 60-80 ai lui Ceausecu. Acum, ca si atunci, rusii smulg Romania din Occident ca s-o mulga. Aici se va vorbi din nou ruseste, asta e pericolul. Partidul lui Ponta si conducerea actuala a PNL-ului e alcatuita din agenti de influenta rusi cel putin. Situatia e de-a dreptul disperata daca castiga USL-ul. Din pacate media e cumparata ca si politicienii din cele doua partide. Acum, in aceste zile se cumpara si PDL-isti. Maica Rusia are bani destui.
    • +1 (3 voturi)    
      da (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:33)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui sache

      Adevar mult este in ce spuneti,dar privind la romanii care au reusit sa preia multe din societatile privatizate nu au dovedit deloc cinste si patriotism ci din contra au pacalit statul roman cot la cot cu strainii! Priviti la Nicolae,Niculae,Patriciu,cel cu Insula Brailei!Evaziune si cersetorie! Ce-mi este dracu,ce-mi este tatasau!
    • +4 (4 voturi)    
      corect (Marţi, 24 aprilie 2012, 22:01)

      lucian [anonim] i-a raspuns lui sache

      evdent ca adevarul este la mijloc; dar cind la noi se demonstreaza (Blanculescu) ca Petrom este cel mai tare contribuabil la buget se uita sa se spuna ca: investitiile au fost minimale si cistigul a fost in mare parte pe disponibilizarea a 80% din "familiile" implementate in serviciu la Petrom-ul de stat; ca intr-o tara cu industria data la fier vechi ca la comanda, Petrom a devenit chiorul imparat in tara orbilor. Ne-au dat pe spate insa cind austriecii au declarat profitul si ca sa vezi? ei ne vind benzina dupa cotatia de extractie internationala desi Petrom extrage de la noi de 10 ori mai ieftin.
      La Cuprumin, tinerele sperante ale lui MRU au adus o firma infiintata in Canada in toamna lui 2011 fara nici o legatura cu subiectul exptractiei de cupru, cu un actionar smecher care pindeste de vreo 14 ani in Romanica tot felul de demolari politice in toata industria, unde contra unui pesches poate face ce vrea . In ce tara traim? Exista macar 10 oameni cu constiinta si simt civic, intre alesi? Nominalizati-i sa-i votam
  • +4 (22 voturi)    
    de ce ? (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:07)

    seb [anonim]

    Explicatia data de Mr. Basescu pentru privatizarea resurselor este imposibilitatea statului de a le extrage performant din lipsa de capital.
    Se uita un singur lucru, acele resurse nu cer bani, nu ne obliga nimeni sa le exploatam astazi, pot fi pastrate pt viitoarea generatie. De ce nu dezvoltam Romania a.i. peste ani sa avem capitalul necesar sa investim si sa exploatam ca si stat acele resurse?
    Pt ca de fapt nu se doreste dezvoltarea Romaniei - nici a celei de azi, nici a celei de peste 5-10 ani. Se doreste africanizarea tarii, sa exploatam la maxim resursele existente si apoi gata... am terminat.
    • +3 (7 voturi)    
      si intre timp? (Marţi, 24 aprilie 2012, 17:02)

      naiv [anonim] i-a raspuns lui seb

      importam gaze de la rusi? stam la mana Gazprom? esti sigur ca uitandu-te in buzunarele celor ce te instruiesc nu zornaie ceva ruble? Si capitalul necesar cum ilstrangi? prin subscriptie publica? n-ai facut deficit bugetar de 22 de ani? indiferent de ideologia de guvernare careia i te-ai inchinat?
      • -1 (3 voturi)    
        intre timp (Marţi, 24 aprilie 2012, 17:42)

        seb [anonim] i-a raspuns lui naiv

        1. Germania e la mana Gazprom si nu plange
        2. sunt asa mai verde de felul meu, in nici un caz rosu (deci cel mult in buzunare imi zornaie lei)
        3. daca deficitul bugetar e generat de investitii in economia locala - cu un control strict al directiei banilor atunci influenta inflationista este mult redusa. Degeaba ai deficit zero sau excedent daca majoritatea cheltuielilor publice determina iesiri de capital din Romania (firme straine sau firme romanesti a caror actionari isi muta banii in Elvetia).
        4. legat de ideologie, monetarismul actual trambitat de FMI & UE au dus multe tari in faliment. Atat timp cat ai moneda nationala ai si mai multe parghii sa te dezvolti... vedem dupa 2015 cum facem drepti in fata bancherilor BCE...
        • +1 (1 vot)    
          asa o fi? (Miercuri, 25 aprilie 2012, 10:54)

          foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui seb

          1. in ziua in care Gazprom ridica vocea, Germania ia din Marea Nordului sau din Algeria (prin Franta) caci exista un sistem de conducte. 2. despre verzi nu discut, decat daca nu folosesc automobil, fire sintetice sau piele artificiala (altfel sunt ipocriti pe banul meu din impozite) 3. economia locala inseamna ce? atelier de ciubote? nu cumva va produce la trei ori pretul chinez sau pakistanez? Limitezi importurile p[rin reglementare? a mai incercat si Ceasca si ne-am trezit cu tehnologii perimate inainte de a fi instalate (BAC 1-11 iti spune ceva?) Inchidem si bursa, ca nu cumva actionari din ELvetia sa scoata bani din RO? 4. A fost FMI chemat in tari care nu aveau deja probleme GRAVE? 5. cum te aperi de un atac la moneda (fara ajutorul FMI pe care nu-l vrei, sau ajutorul UE care te revolta)???? a patit-o UK, a patit-o Thailanda, ba chiar si la noi au fost tentative. Azi -cu ajutorul odiosului FMI- rezerva BNR e DESTUL de mare ca un atac mic pe leu sa nu reuseasca (dixit Isarescu). Contesti si asta?
  • +21 (37 voturi)    
    Voi ,a stia de comentati inaintea mea... (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:09)

    Costica [anonim]

    ...luati de bune prostiile USL, nu acordati nici cea mai mica atentie articolului si pericolului semnalat. Uitati ca tocmai corifeii izolationismului au nvandut tot ce au putut si mai rau, ca au vandut cand nici macar nu era al lor ( vezi cazul Marea Neagra). As paria ca sunteti tinerei care aveati 10 ani cand PSD facea prapad si ca nici atunci si nici acum nu intelegeti miza politicii pe Dambovita. Dar va spun un lucru: sa nu va mirati ca si peste 10,20,30 etc de ani tot printre ultimii vom fi in Europa ca natie, civilizatie , nivel de trai etc...cu tot cu mareata conducere USL-ista. Si ca vom intra iar in inflatie si ca vor saraci iar romanii de rand ( nu aia cu bani care vor cumpara pe nimic apoi ce preiau bancile). Da ,e clar, solutia mea este sa emigrez...cat mai departe. Eu am mai trait o data cosmarul PSD in anii 90, vad ca nu va ganditi cum au facut ei sa ajunga painea de la 3 lei la 10.000, cine a platit si cine a castigat, va vedeti voi in masinile alea scumpe cumparate din banii sifonati?
    • +6 (14 voturi)    
      de acord cu tine (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:56)

      iulian-bz [utilizator] i-a raspuns lui Costica

      bun comentariul tau,sunt total de acord cu tine,eu inca n-am emigrat,daca aveam cu vreo 15 ani mai putin poate,trist este faptul ca,romanii indoctrinati de latrine,nu constientizeaza pericolul,cred in promisiunile facute de marii lideri scosi din joben de cei care din 1990 au jefuit tot ce aveam mai de pret,acum stau in randurile din spate,au scos in fata doi asa zisi lideri care latra toata ziua,nu spun ceva concret,nu recunosc ca nu pot face fata crizei economice din Europa,nu doresc decat sa prinda din nou ciolanul,odata ajunsi in varf isi vor schimba cu 180 de grade promisiunile anterioare,vor da vina pe cei care au fost la putere inaintea lor,in aceasta tara nu o sa fie liniste niciodata,acest popor nu cred ca poate sa intre in randul tarilor civilizate,ura,invidia,hotia si prostia fac parte din cotidian,cu un mic si-o bere niste impostori schimba odata la 4 ani destinul a milioane de romani care isi vad de treaba lor,nu ies in strada,nu sunt angajati ca postaci pe diverse site-ri,nu fac turul televiziunilor,printre aceia ma numar si eu!!!!
  • +10 (26 voturi)    
    Occident sau Rusia (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:12)

    Trojan.H [utilizator]

    Exact asta avem de ales. O tara libera atasata civilizatiei occidentale sau ruperea de Europa cu o mafie locala controlata de Rusia.
  • -6 (24 voturi)    
    Comentarii viscerale (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:13)

    SmarandaN [utilizator]

    Dan Tapalagă vorbește despre lucruri prea înalte, pentru cei obișnuiți să privească doar la nivelul buricului.
  • +8 (20 voturi)    
    siterul moderatorului (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:14)

    hanscecantalamitraliera [anonim]

    este continuarea sloganului spagatului MB, or nu poate tovarashu tudor sa fie altfel de ce ? de0arece felix, cicoiul shef al usele ...nu poate admite ca el nu a fost parte in nici o tranzactie...se pare ca ceea ce a spus berceanu ca vantu si felix era s aii ia gatu e adevarat...dar revenim dl tapalaga..altceva in Duminica Mare nu aveati de facut decat sa vizionati Rabia 1 si Rabia 3 ? zau asa...asteptam sa dispara si de pe cablu Rabia 1 si Rabia 3...acolo vorbim de angajati posedati de Rabie, nu de jurnalisti
  • +5 (17 voturi)    
    resursele Romaniei (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:27)

    Razvan_M [utilizator]

    Anul trecut a fost scos la vanzare publica un pachet de 10% din Petrom, pe Bursa. Valoarea totala a acestor actiuni era de vreo 2.5 miliarde lei sau aprox. 600 milioane euro. Nu a fost vandut din motive de lipsa de cumparatori.
    Anul acesta a fost scos la vanzare publica, pe Bursa, un pachet de 10 milioane de actiuni Transelectrica, la un pret de 15 lei pe actiune - in total aprox. 30 milioane euro. A fost vandut la limita.

    Sa punem in perspectiva aceste sume:
    - un BMW costa minim 30.000 euro. Romanii cumpara cu miile
    - un Audi costa minim 30.000 euro. Romanii cumpara cu miile
    Masini de teren de zeci de mii, case scumpe si inutile, plasme etc. - toate acestea inseamna anual sume mai mari decat actiunile la firme precum SNP si TEL scoase la vanzare. Intrebarea logica pe care ar trebui sa si-o puna oricine este: de ce nu cumpara romanii actiunile scoase la vanzare de stat? Bani au!
    Raspunsurile sunt cateva si toate la fel de interesante:
    - nu stiu cum
    - nu-i intereseaza
    - actiunile scoase la vanzare sunt prea scumpe
    In primele 2 cazuri statul nu are de ce sa se streseze - cel mult poate face mai multa reclama vanzarii.
    In al treilea caz, inseamna ca statul totusi nu-si ia teapa, ci de fapt obtine un pret bun pe actiunile vandute.
  • +11 (21 voturi)    
    VAD CA NIMENI NU CONTABILIZEAZA (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:29)

    pointless man [utilizator]

    cit am vindut rusilor. Ei, desigur, aia sint "capitalisti de omenie" experti intr-un sistem economic care la ei acasa NU A EXISTAT NICIODATA (nici macar inainte de Marea Revolutie Socialista din Octombrie). In schimb au o buna experienta a "intrepriderilor de binefacere" numite SOVROM.

    Ce-i ala un SOVROM ? NU STITI ? Maledizione ! Repede cu minusuri la proful de istorie. Ca mie oricum imi vor da cu ghiotura dragile noastre cozi de topor contemporane.

    Zdrazvuite tavarishci !
    • +13 (15 voturi)    
      Ei (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:49)

      Nitza [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      da,imi amintesc de sovrom petrol ,sovromtractor si multe alte sovromuri care erau conduse de marii specialisti sovietici prin anii '50 ,care transportau in marea uniune sovietica condusa de genialul conducator al omenirii Iosif Vissarionovici Stalin ,petrolul Romaniei si alte bogatii ale tarii . Ce o fi facut tov Ion Iliescu la acea vreme ?
  • +12 (26 voturi)    
    Lucrurile sunt chiar mai grave.. (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:29)

    Rescatorul [anonim]

    Daca analizam modul in care PSD si PNL au administrat resursele si activele tarii, vom constata instrainarea lor catre mafia KGB, sau vanzarea pe cai oculte in defavoarea tarii. Prin urmare, Domnule Tapalaga, daca acesti tradatori parsivi vor reveni la putere, vor da rusilor si ceea ce a mai ramas si este de mare interes pentru Rusia, pentru a ne aservi energetic si a ne tine in sfera lor de influenta. Tineti cont si de ceea ce se intampla in Europa; revenirea fortelor de stanga (agenturi ale KGB/SVR/FSB) la guvernare in tari importante precum Franta, va ajuta Rusia sa-si realizeze visul imperial de a scoate SUA din Europa si a-i lua locul, pentru a domina si a opresa intregul continent. Noi, cei mai in varsta, stim foarte bine ce a insemnat exploatarea sovietica pentru Romania si romani si am simtit-o pe pielea noastra. Ne-au spoliat petrolul, uraniul, padurile, cerealele si acum incerca sa ne ia toate resursele energetice, cu sprijinul cozilor lor de topor, si sa ne faca vasalii lor din nou. Ne-au distrus intelectualitatea, cultura si civilizatia si ne-au impus mentalitatilor lor barbare. Cine are urechi sa auda si cine are urechi sa vada, iar cine are minte sa judece...pana nu este prea tarziu. Dumnezeu sa ne ajute !
    • +3 (11 voturi)    
      Alo? Agentura KGB,... (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:57)

      Rescatorul [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul

      Lucrurile sunt chiar mai grave...Daca analizam modul in care PSD si PNL au administrat resursele si activele tarii, vom constata instrainarea lor catre mafia KGB, sau vanzarea pe cai oculte in defavoarea tarii. Prin urmare, Domnule Tapalaga, daca acesti tradatori parsivi vor reveni la putere, vor da rusilor si ceea ce a mai ramas si este de mare interes pentru Rusia, pentru a ne aservi energetic si a ne tine in sfera lor de influenta. Tineti cont si de ceea ce se intampla in Europa; revenirea fortelor de stanga (agenturi ale KGB/SVR/FSB) la guvernare in tari importante precum Franta, va ajuta Rusia sa-si realizeze visul imperial de a scoate SUA din Europa si a-i lua locul, pentru a domina si a opresa intregul continent. Noi, cei mai in varsta, stim foarte bine ce a insemnat exploatarea sovietica pentru Romania si romani si am simtit-o pe pielea noastra. Ne-au spoliat petrolul, uraniul, padurile, cerealele si acum incerca sa ne ia toate resursele energetice, cu sprijinul cozilor lor de topor, si sa ne faca vasalii lor din nou. Ne-au distrus intelectualitatea, cultura si civilizatia si ne-au impus mentalitatilor lor barbare. Cine are urechi sa auda si cine are urechi sa vada, iar cine are minte sa judece...pana nu este prea tarziu. Dumnezeu sa ne ajute !
  • +5 (15 voturi)    
    despre ce vorbim? (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:30)

    Dan Selaru [anonim]

    " Intrebarea este, in final, cat de transparent sunt ele privatizate, cat de corect, la cine ajung, cat castiga statul din afacere si care este, in final, pretul politic si economic platit de cetateni."

    Antologica viziune de dreapta, cat castiga Statul si cat platesc cetatenii.
    • +4 (4 voturi)    
      Monumental, intr-adevar... (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:05)

      Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Dan Selaru

      Deh, gura pacatosului...
      Insa, la drept vorbind, e o descriere destul de corecta a ceea ce se intampla de 20+ de ani incoace.
      In rest, somnul ratiunii si confuzia conceptuala duce la tot felul de monstruozitati economice. Exemplul Transelectrica, pe care-l amintea cineva mai sus, e magistral. Greu sa nu cazi prada unor teorii ale conspiratiei.
    • +2 (2 voturi)    
      definitie monumentala!!! (Miercuri, 25 aprilie 2012, 10:56)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Dan Selaru

      pretul nu e niciodata ce vrei TU, ci cat e dispus cumparatorul sa plateasca! poate in marxism e altfel, dar intr-o economie de piata.......
  • -3 (7 voturi)    
    :)))))) (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:54)

    Jelu [anonim]

    Da shi frumuos vorgheshti nenia ista Hadrian...mai mari dragu s-auzi asha limba di privighitoari patrioata...
    Yo sant sagur ca ai patriot jat bi jat...shell putzan bi...daca nu jat...
    ..Da parca samana cu nenia ala cu 4 casi...la limbutza.
  • -1 (5 voturi)    
    codul de bare (Marţi, 24 aprilie 2012, 12:57)

    Ciprian [anonim]

    Ori nationalism si patriotism autentice, oneste, responsabile, a- si anti-politice, ori cod cu bare tatuat (sau cip implantat).
  • +2 (14 voturi)    
    discursul antenelor (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:12)

    experimentul [anonim]

    discursul antenelor este un experiment pentru a se vedea daca antelene pot substitui otv-ul. daca pot sa atraga telescpectatorii otv-ului.

    din pacate antelene sunt jalnice !!!!
  • +2 (10 voturi)    
    Iluzia si relativitatea nationalismului (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:31)

    George [anonim]

    Asta cu "patriotismul" este doar o gaselnita de campanie electorala pe care, aceeasi promotori, o vor uita in secunda doi, dupa momentul cand vor ajunge la ciolan. Este doar o chestiune care este menita a pacalii fraierii. Idiotii utili. pe care se bazeaza organizatia infractionala denumita generic USL. Un fel de asociatie a cozilor de topor care vor sa pastre resursele praduielilor pentru ei insisi. Despre asta este vorba, pe scurt. Restul sunt povesti. Idiotii utili n-au decat sa creada in balivernele pe care, de fiecare data cand vor sa ajunga la putere, politicienii iresponsabili (dar foarte bine calculati in interesul lor propriu) le emit in spatiul public. Iluzia si relativitatea nationalismului este doar moneda electorala a impostorilor, promisa turmei in loc de altceva mai bun.
  • -1 (9 voturi)    
    povesti de antena 3 (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:36)

    dorel [anonim]

    este clar, resursele o vor uslasii cei mari, nu cei mici, si clientela politica, cel putin strainii, au bani sa investeaca, dar ai nostrii ?, poate o cumpara pe nimica, si dupa aceea o vand scump, nu sunt uslasii cei mari prosti
  • +2 (8 voturi)    
    Sa ne suga vampirii europeni sau cei locali ? (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:40)

    Cornel [anonim]

    Mai bine cei locali, ca "e de-ai nostri". (!)
    • +3 (13 voturi)    
      Mda... (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:48)

      Florin [anonim] i-a raspuns lui Cornel

      Ai mentalitate de sluga. Din pacate. Prespun ca, de exemplu, daca ai fi locuitor al Constantei, l-ai vota inca o data, si cu mult entuziasm proletar, pe tovarasul revolutionar herr maior Radu Mazare. Hot calificat. Care shimba basca cheguevarista cu cascheta nazista sau palaria cu pene pentru carnavalul brazilian, in functie de cam catsi cum i se pare lui de trendy. Dar, nu-i asa?, e de-al tau... Si trebuie sa-l votezi. E, asa cum spuneam, trendy. Romania e mai trendy daca este furata de ai tai. Bravos mentalitate!
      • +3 (7 voturi)    
        Cornel pusese o intrebare (Marţi, 24 aprilie 2012, 15:01)

        Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Acum, dupa ce te-ai racorit insultandu-l, in tipicul mod romanesc de-a purta o discutie in contradictoriu, crezi ca ai putea totusi raspunde intrebarii lui? Eventual si cu niscaiva argumente care sa-ti sustina opinia?
        Asta, fireste, dupa ce ma insulti si pe mine...
        Sunt totusi curios, pentru ca intrebarea lui surprinde bine esenta problemei.
        • +2 (6 voturi)    
          Asa si? (Marţi, 24 aprilie 2012, 18:40)

          Florin [anonim] i-a raspuns lui Prostu' satului

          Raspunsul tau la intrebarea lui Cornel, care ar fi? Sau preferi echivocul, asa cum o face si Cornelush? Hai, ai curajul sa spui ca-i preferi pe hotii autohtoni. Car vor fura tot si, aici e chestia absolut interesanta, vor instraina ei tot ce-au furat. Asa ca... Lasa retorica gaunoasa ca nu stai de vorba cu turmele de idioti utili de la USL!

          P.S. Pseudonimul pe care ti l-ai ales e foarte inspirat si, in aceeasi masura, e perfect justificat. Mai mult, descrie perfect ceea ce esti.
          • +1 (1 vot)    
            Si nimic (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:01)

            Prostu' satului [anonim] i-a raspuns lui Florin

            Cum ziceam. La injuraturi esti bun, raspunsuri/opinii, ioc. Esti foarte curajos si ai si mult caracter, intr-adevar.
            Multa sanatate.
      • 0 (0 voturi)    
        Eram destul de sigur (Miercuri, 25 aprilie 2012, 11:36)

        Cornel [anonim] i-a raspuns lui Florin

        Ca o sa apara cineva care n-o sa sesizeze nici "alarma asupra gravitatii" din intrebare, nici "ironia trista" din raspuns si va da cu bata in balta. Apropo, in coada pentru votul lui mazare (am scris cu m mic intentionat), eu o sa fiu dupa tine. Cei mai dornici in fata.
  • +4 (14 voturi)    
    Si as mai adauga ceva... (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:42)

    George [anonim]

    Este hilar, si in aceeasi masura dezgustator si revoltator, sa-i auzivorbind tocmai pe cei care au devalizat tara, au pus-o pe butuci si au instrainat resursele tarii, sa-i auzi vorbind despre nationalism si patriotism. La urma urmei doua notiuni total diferite. In ceea ce-l priveste pe tovarasul Dinu C. Giurascu, un fost istoric ceausist, ar face bine mai bine, daca tot se doreste a fi bine intentionat, sa ne vorbeasca despre cam ce a insemnat pentru Romania autarhia si nationalismul gregar. Si cam unde ne-au adus aceste politici primitive si demagogice. Adrian Nastase vrea ca resursele sa ramana aici? Pai atunci de ce-a instrainat Petromul? de ce a acordat concesiuni companiilor straine din domeniul petrolier? De ce-a furat atata? El si asociatii lui de la PNL. Asta ii uneste pe cei de la PNL-PC si PSD. Praduiala pentru ei insisi. Natia? Da-o in ma-sa! E utila doar la vot. Cu doua-trei lozinci e suficient sa pacalesti milioane de ignoranti. Iar puslamalele de la USL stiu perfect asta. Nu e nevoie de mai mult decat de un razboi mediatic si de cateva lozinci, pentru ca populatia imbecilizata sa cada proasta in plasa minciunii, manipularii si dezinformarii.
    • -1 (7 voturi)    
      DINU C. GIURASCU O PROBLEMA GRAVA (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:08)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui George

      Dupa ce a aparat bisericile de distrugere in vremurile de groaza si pina acum vreo 4 ani avea un discurs echilibrat, brusc a intors-o exact pe linia careia i s-a opus. E santajabil ? A primit "nervum rerum gerendarum" ? Ambele ? Altfel nu se explica (doar prin scleroza, dar nu pare).

      O PROBLEMA DE LAMURIT, DOMNILOR FILOSOFI-PITICI-DE GRADINA !
      • +2 (8 voturi)    
        stimatul istoric (Marţi, 24 aprilie 2012, 15:15)

        jimmy yckx [anonim] i-a raspuns lui pointless man

        in urma cu vreo 20 de ani, a aparut la un post multicultural din new york, intr'o emisiune in limba romana, si a perorat pentru recunoasterea frontierelor actuale, a republicii moldova si, sustinea dansul, a acordului dela helsinki.
        acord terfelit peste tot in ioropa, din iugoslavia pana in caucaz.
        atunci zicea ca romania trebuie sa intre in randul tarilor civilizate, sa renunte la nationalism, sa se integreze in ioropa.
        pasami'te s'a cam senilizat, de s'a luat lal bratz cu felix.
  • +1 (7 voturi)    
    Zau ? (Marţi, 24 aprilie 2012, 13:56)

    Dragos [anonim]

    Nu strainii sunt cei care "sug" Romania; se pare ca cei care o fac insa sunt determinati sa o faca pana la capat.

    http://radu-tudor.ro/castrarea-decentei-hotnews-il-ataca-pe-dinu-c-giurescu/
  • +3 (5 voturi)    
    Si serviciile ce fac? Ele nu au nici un rol? (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:05)

    adi [anonim]

    Ati spus ca Romania are interese geostrategice si resurse de aparat. Pai cine raspunde de asta? Nu serviciile secrete in primul rand? Ei ar trebui sa aiba grija si sa afle tot ce se pregateste si sa-l informeze pe presedinte si premier pentru a sti in ce directie sa se indrepte. Ei iau zeci de milioane de euro anual de la buget ca sa ne apere chipurile interesele strategice. Pai hai sa-i vedem. Sa faca culegere de informatii, analize si rapoarte catre decidentii politici pentru a-i ajuta sa desluseasca lucrurile.
    • 0 (0 voturi)    
      HA HA (Miercuri, 25 aprilie 2012, 12:13)

      Ana [anonim] i-a raspuns lui adi

      si cu notele de informatii, si cu rapoartele lor ce sa faca politicienii? se sterg...cu ele...adica se pune praful...interesele de grup de mult au distrus interesele celor multi! resurse de aparat? su RESURSE DE ADMINISTRAT CINE ARE ACEST ROL??? NU administratori - manageri si economisti? sau raportori? Ne trebuie un Prim Ministru - F BUN ADMINISTRATOR - oameni care au reusit in privat si care au realizat mii de locuri de munca si nu niste oameni care nu au creat o carte de munca! si astfel si acele resurse vor fi bine administrate si culesul de CA - mare si profit!
  • 0 (6 voturi)    
    Colonie interna? (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:20)

    Casargoz Diletant [anonim]

    Este genial termenul de colonie interna. Este oare Germania o colonie interna care se exploateaza singura? in care o trupa redusa controleaza resursele atatea cate sunt. Si, pentru ca sunt putine, vor sa inchida accesul la ele... Pai nu asta este definitia statului? Daca nu, care ar fi solutia? Anarhie? Nimeni nu controleaza nimic, sau toti controleaza totul? care este cealalta miza:
    supravietuirea ca societate ca stat, insemana Rosia Montana?
    Este paradoxal cum se termina articolul cu un acent de nationalism extrem:
    Intrebarea este, in final, cat de transparent sunt ele privatizate, cat de corect, la cine ajung, cat castiga STATUL din afacere si care este, in final, pretul politic si economic platit de CETATENI. Inutil de adaugat ca, in tot acest peisaj, ROMANIA are INTERESE GEOSTRATEGICE de aparat iar la capatul BATALIEI pentru accesul la resurse ROMANIA poate castiga sau pierde statutul de democratie functionala, de stat frecventabil.
    Deci ce este STATUL?
  • +5 (5 voturi)    
    Portocaliu sadea...ramai asa! (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:21)

    Hook [anonim]

    Stimabile, iti reamintesc cei 1300 de romani morti in Dec'89! S-a mai intamplat chestia asta altundeva in Est? Nicaieri! Asa ca Tine-ti Securistii de pulpana mai departe, ca asa va place! Noi n-am uitat! 50 de ani de sacrificii, oferiti pe tava de la Vest la Est, Zero datorii, totul dat pentru bunastarea esaloanelor 2 si 3 ale PCR!
  • -4 (8 voturi)    
    Ok, suntem nationalisti. Si?? (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:22)

    berger [anonim]

    Daca ne izolam in nationalismul nostru socialist sau liberal, cum o fi el pana la urma, pentru a ne proteja, nu cumva ne protejam si de ce este bun in UE?
    Si daca tot suntem sceptici am face bine sa fim sceptici si in ceea ce priveste directiile propuse de USL si PDL. Macar o data sa ne luam si noi ca natie in serios. Personal cred ca trebuie sa citesti, sa asculti, sa ai rabdare sa iti formezi o opinie (da, rabdare!). Pentru formarea piniilor, avem norocul sa existe o mana de jurnalisti lucizi si sinceri in amata de mercenari cu laptop-uri. Si in cazul in care nu este posibila formarea unei opinii pentru ca ceea ce vezi si ce auzi sunt pur si simplu niste tembelisme, asculta-ti constiinta si NU VOTA.
  • +4 (6 voturi)    
    nationalismul romanesc (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:28)

    ioan [anonim]

    Separe ca este ceva rusinos sa spui ca esti roman.Nu cumva sa fim confundati cu tigani botezati(oare de ce?)rromi.Tiganii, traditiile si istoria lor care nu au nimic in comun cu istoria milenara a romanilor.Nu blamez nicicum tiganii,poporul roman fiind un popor ospitalier,primitor.Da nu este nimic rusinos sa fii patriot.Pentru ca avem o tara frumoasa si bogata numita ROMANIA binecuvintata de Dumnezeu cu multe resurse naturale.Aici e problema.Multi au pus ochi pe aceste bogatii incepand cu Imperiu Roman.Deci aceste resurse nu se pot privatiza pentru ca nu sunt facute de mana omului,in schimb se pot instaina in schimbul unei spagi fara ca locuitori acestor meleaguri sa se bucure de ceva
  • +12 (16 voturi)    
    "Nationalismul" USL - gogoasa atomica (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:32)

    ion [anonim]

    Haide sa nu ne imbatam cu apa rece: nationalismul economic la USL-ului are doua directii mari si late, dovedite in timp:

    A. Daca e de vandut un activ valoros, pe care nu il putem inghiti noi, ca e prea mare, atunci vrem sa stabilim noi, USL-ul cui il dam si in ce conditii, ca sa stim ce ne iese din afacere. Incredintarea sa fie directa si opaca, fereasca Dumnezeu de licitatie deschisa sau de listare pe bursa. Vreti exemple de astfel de "negocieri"? Petrom, Sterling, Bechtel, Rompetrol, etc? Mai vreti? Va spun ceva aceste afaceri? Descutam despre miliarde de euro incredintate direct, cu comisioane babane.

    B. Daca activul e mai mic, nu il dam strainilor, suntem patrioti, ce dracu'. Mai intai sugem din el precum capusele, pana crapa de atatea datorii neachitate. Apoi ne bagam noi sa cumparam si vedem daca il putem stoarce sau il putem revindem mai tarziu, la un pret adevarat. Ia priviti cum arata Baile Herculane, cumparate de un PSD-ist (Armas) direct de la alt PSD-ist (Spagaton - incredintare directa) pe doi lei. E o ruina, dupa 10 ani de administrare "patriotica". Sau vezi hotelurile privatizate pe malul marii de acelasi Spagaton, unele dintre ele au stat ani de zile inchise, nu se merita sa le mai deschizi, erau doar o investitie imobiliara profitabila.

    Asa ca, ia mai lasati-ma cu "patriotismul" USL-ului. Aceiasi oameni care scoteau la vanzare Cuprumin in 2008 pe 18 milioane de euro (Tariceanu, Vosganian) urlau acum o luna ca ne vindem rezerva strategica de cupru a tarii pe 200 de milioane de euro (de fapt era vorba de o mina si de o licenta de exploatare pe 7 ani, cu plata de redeventa la exploatare)

    Strict la subiect: sunt N locuri in care statul nu se poate ocupa de activitati economice. Este evident asta dupa 20 de ani, e de rau daca nici asta nu am inteles pana acum. Trebuie ca acele activitati sa fie privatizate cat mai transparent, cu o concurenta deschisa si cu deschiderea ochilor cui vindem, adica sa vindem cuiva care se va apuca de treaba imediat.
    • +5 (7 voturi)    
      Mda... (Marţi, 24 aprilie 2012, 18:50)

      George [anonim] i-a raspuns lui ion

      Pot sa fac pariu ca "nationalistii autentici" de la USL sunt cei care ti-au carat minusurile. Le-ai rascolit amintirile si i-ai deranjat cu Petrom, Sterling, Petromodia, Bechtel, Oltchim.... Toate astea nu se pun. Ei vor un moment zero, de la care s-o ia de la capat cu privatizarile, spagile si furturile. Desigur, in propriul lor interes national.

      Reiau ceea ce am afirmat intr-o postare anterioara... Nationalismul asta economic al USL este unul exclusiv electoral. O sa le treaca destul de rapid dupa ce vor ajunge la ciolan. Iar dupa aceea, totul o sa semene perfect cu ceea ce s-a intamplat dupa 1990 si pana prin 2005. Devalmasia nationala organizata. Fraieri sunt cei care pot crede retorica exlusiv electorala a intai mafiotilor de la USL. Memoria colectiva e scurta: Nastase & co tot in PSD se afla. Ca si Tariceanu & co din PNL... Ii vrem tot pe astia la putere? Eu nu. Dar daca ii vor altii, iar acestia sunt in majoritate, foarte bine! Sa-i readuca la putere si sa-i pofteasca sa-si reia smecheriile "nationaliste" exact de acolo de unde le-au lasat. Au asteptat cam mult... "Saracii" de ei...
  • -3 (13 voturi)    
    Nu intelegeti nimic (Marţi, 24 aprilie 2012, 14:33)

    papalagu [anonim]

    Rusii erau nimic pe langa UE. Pe timpul rusilor noi, cei care eram la munca am facut fabricile si tot ce se vede in jur. UE a impus (cu ajutorul tuturor partidelor) conditii draconice de a ceda totul. Bancile au fost date si urmare creditelor in valuta BNR tine 20 miliarde euro pentru a stabiliza cursul euro asa incat cei cu credite sa poata plati ratele. Daca ar fi euro 7.5 lei bancile straine ar mai recupera banii ? Asa cei 20 miliarde se vor duce si noi vom achita imprumutul + dobanzi pentru bancile straine. Nu avem insa 100 mil sa exploatam noi Rosia Montana. Dobanda in Franta este de 2.5 -3% , la noi 12, 14, 16%. CEC -ul a vrut sa-si majoreze capitalul social, UE a zis ; NU AVETI VOIE MAI AMARITILOR. Tu TAPALAGA da exemplu de tara UE care sa-si fi cedat resursele, bancile, sa-si fi lichidat industria, sa-si fi cedat societaile rentabile (sa dai Transelectrica ?). Ca sa-l citezi pe penibilul de Traian Ungureanu care se manifesta cu Solomin si invita pe Dinescu sa paraseasca tara este culmea tupeului. Nu crezi ce spune Giurescu ? Inseamna ca esti vandut. Giurescu nu-si promoveaza interese personale sau de partid. INCEARCA SA NE TREZEASACA. Tu insa dormi si vrei sa adormi si pe altii.
    • +1 (1 vot)    
      ofofof... (Joi, 26 aprilie 2012, 9:38)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui papalagu

      Tu chiar crezi ce spui?

      Chiar poti compara Rusia cu UE si dupa aia sa-mi spui mie ca sunt vandut?!

      SI TU AI DREPT DE VOT?!?!?!
  • +3 (9 voturi)    
    Pai...au perspective de a ajunge la putere (Marţi, 24 aprilie 2012, 15:22)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Si sunt flamanzi dupa bani, si cum ar putea concura cu multinationale, asa ca macar le intimideaza in a investi si le ramane baietilor destepti mai mult de acaparat.

    Ciudat totusi ca USL incearca sa activeze extremismul politic, dar nici asa nu l-as numi, cel putin nu cel teoretic, poate vadimism. Teritoriu rezervat normal specimenelor de genul Partidul Poporului, PRM sau PNG, dar hei! lor le convine

    Dar aceste semnale vin mai mult din partea PNL si a capusei PC, PSD are un ton mai precaut, si indraznesc sa spun ca in apropierea alegerilor vor mima o tradare din partea PNL si vor galopa spre a castiga 50+1. Prostia lui Antonescu si a ciupacabrei, au avut ocazia cand Basescu a facut propunerea de a uni alegerile prezidentiale cu cele de acum, mingea este in terenul PSD.

    Ca si in poker, pluseaza mult de la inceput, fara a avea ceva concret in mana asupra rezultatelor.
  • -1 (5 voturi)    
    Dupa (Marţi, 24 aprilie 2012, 16:30)

    Jar [anonim]

    cum vedeti,d-le Tapalaga,90% dintre comentatori sunt comunistoizi,iar,aici, presa are o mare vina.Din convingere sau nu,dvs. ziaristii v-ati bagat in lupta politica,ati scurmat si unde nu se cuvenea si acum culegem,cu totii, rezultatele...
    • +2 (2 voturi)    
      D-le (Marţi, 24 aprilie 2012, 21:58)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui Jar

      Tapalaga,in seara asta ,m-am intors din comuna natala,a mea si a bunicului lui Dinu Giurescu,si intrand pe "stiri,' am avut doua deceptii majore:Giurescu si Stolojan.Avem comunistoizi,acolo,unde te astepti cel mai putin!
      Vai de noi!
  • 0 (4 voturi)    
    ne lasati cu nationalismul? (Marţi, 24 aprilie 2012, 16:48)

    nu conteaza [anonim]

    ce treaba are nationalismul cu incercarea de a impiedica niste gafe vazute din spatiu, gen Rosia Montana sau Cupru Min? Gafe, putin spus, sunt baieti bine platiti pt afacerile astea si se stiu ei care. Nu sunt insa specialist pentru o parere avizata in acest domeniu, cum nici dl Tapalaga nu e.
    O parere pertinenta si avizata are, insa, Dl Daianu: http://www.contributors.ro/dezbatere/ce-stat-avem/
  • 0 (2 voturi)    
    remarci (Marţi, 24 aprilie 2012, 18:24)

    solar [anonim]

    Dupa o serie de articole destul de confuz , alambicat si ambigu asternute pe sit-ul Hotnews, Dan Tapalaga cu acest articol pare a reveni la gandirea mai scrutatoare si mai bine centrata pe un subiect dat , si cu care ne-a acomodat nu odata. Liniile dezvoltate sunt astfel ,in opinia mea , mai benefice dezbaterii cu jalonari calitative si cu sanse mai mari de sublimare a unor solutii viabile. Asta , fireste, cu depasirea cantonarii in viziuni foarte politizate si uneori foarte stangiste.. Termenii de nationalism, interes national etc. sunt nu numai mai bine delimitati si clarificati, dar si perspectiva lor mi se pare mai eficienta prin pozitivitatile aplicative socialmente. Sunt oferite,asadar, repere de reflectie si de referinta atat pentru interiorul partidelor interesate cu adevarat sa deceleze solutii, cat si pentru societatea civila , pentru un public interesat in general si, parca ,mereu in crestere.
  • +5 (5 voturi)    
    Or fi gaze de șist în jud. Vaslui ? (Marţi, 24 aprilie 2012, 18:35)

    Fisherman [utilizator]

    Dacă da, atunci trebuie să privim recenta declarație a deputatului PSD Adrian Solomon într-o cu totul altă lumină.
    Putem presupune că nu a fost retorică ci o amenințare directă, o Declarație de Război. În acest caz trebuie ca Justiția să se sesizeze din oficiu.
    Mai mult decât atât, dacă privim ce partid reprezintă acest Deputat putem presupune că este mai mult decât o declarație contra unui singur Demnitar al Statului ci un act de agresiune împotriva Statului însuși ! Asta va fi oare politica pe care o va promova PSD odată ajuns la guvernare ?

    Reacția românilor trebuie să fie imediată și proporțională cu gravitatea faptei !

    Protestele din Ianuarie 2012, proteste al căror ecou s-a propagat instantaneu în toată mass-media occidentală, au fost declanșate - în comparație - de un pretext benign: greșeala pe care a făcut-o președintele Băsescu interpretând eronat intervenția lui Raed Arafat legată de Proiectul Legii Sănătății.

    Dar Băsescu vorbea despre Sănătatea populației !
    Deputatul de Vaslui vorbește despre asasinat !

    Și dacă-mi amintesc bine, parcă tot ”prin dealurile Bârladului” cineva îngropa cadavre. Poate că nu era tocmai o figură de stil.
  • +1 (3 voturi)    
    SE REPETA ISTORIA !! (Marţi, 24 aprilie 2012, 19:10)

    tornado [anonim]

    sa ne aducem aminte la inceputul anilor 90 cind slecta comunista in pruna cu ilici au promovata aceste ideie ca de doctina nu poate fi vorba cu atita abilitate au facuto ca popru pe vremea aceia era usor de manipult dupa carte sau pus domin actuali miliardari sa fure tot ce se putea fura !! in cap cu nastase care acuma plinge pe la usile judecatorilor
    ps,feresac dum-zeu acest popr si tara dac vor ajunge actuala oporitie !,se vor demetici repede romani nu va trece ,,,,7,,luni si vor plige ca au ales (u.s .l) nu uitati!!! aveti mare grije de voi si vedeti cum votati!!
  • 0 (2 voturi)    
    Tapalaga ! Tapalaga ! (Marţi, 24 aprilie 2012, 19:28)

    ion parvulescu [anonim]

    Ce ai scris tu! Si ce au inteles astia!
    Da ce au mai scris ... !
    Sa te tot tavalesti de ras
    Scuza-ma, curiozitatea, dar faci cumva niste sondaje, sau te distrezi ?
  • +1 (5 voturi)    
    TARDIV (Marţi, 24 aprilie 2012, 20:36)

    maria [anonim]

    V-ati trezit tirziu,d-le Tapalaga.Aducetui-va aminte de cite ori aruncati cu laturi in PDL si in BOC ,fara niciun argument.A facut acest partid reforme cit n-au facut ceilalti 20 de ani.Acum e prea tirziu,deja au inceput USL -istii sa modifice legile in favoarea hotilor(legea educatiei).I-ati mingiiat pe frunte pe Ponta si pe Antonescu,acum sa va traiasca.D-l Giurascu unde era cind se devalorizau bancile,se defrisau padurile,se lichidau CAP-urile,IAS-urile,se falimentau uzinele,fabricile,se vindeau pe 1 leu.Nu-i e rusine.D-le Giurascu,poate cititi aceste rinduri.Pe cine slujiti?Nu va e rusine?
  • +1 (3 voturi)    
    multe comentarii pe langa subiect (Marţi, 24 aprilie 2012, 20:45)

    Lucian Ilea [anonim]

    Nu discutam de ceea ce s-a intamplat acu 50 de ani,20 de ani sau 10 ani ci de ceea ce se intampla in prezent
    Ca americanii si rusii sunt cei mai mari hoti din istoria umanitatii e adevarat
    Ca toate puterile straine au jecmanit tara asta e din nou adevarat
    Dar noi trebuie sa impiedicam azi sa mai faca asta
    De aceea vreau o politica nationala in Romania azi
    Tehnologia se poate cumpara,gasiti pe net firme chinezesti destule care vand toate utilajele la care va puteti gandi
    Piata e globala de aceea e o tampenie sa ne vindem resursele cand putem sa ne mai imprumutam inca 10 miliarde pe langa cele 120 cu care suntem datori deja la straini si sa punem pe picioare firme romanesti
    Sper ca guvernul tradator Ungureanu sa cada vineri pt ca daca eu as fi prim ministru in Romania as rupe in direct la televizor contractele cu Petrom,Bechtel si altii
  • -2 (4 voturi)    
    Romania nu face parte din civilizatie vestica (Marţi, 24 aprilie 2012, 23:09)

    Lucian Ilea [anonim]

    Ethos-ul nostru e diferit de cel al americanilor si vest europenilor
    Acest lucru devine evident cand vb cu un american sau un european
    De aceea solutiile lor la criza noastra rezulta in faliment si dezastre pt noi
    Noi trebuie sa ne impunem civilizatia noastra atlanta pe aceasta planeta nu sa ne lasama influentati de gramada asta de salbatici si de primitivi
    Noi valoram mai mult ca ei ca dovada aduc ceea ce pot eu sa fac si ceea ce pot si altii sa faca daca nu sunt sub influenta prostiei si a delasarii lor
    De aceea am ajuns la concluzia ca participarea Romaniei in NATO si UE nu e in beneficiul poporului nostru si am de gand sa o curm cat mai repede
    si dupa aceea ne vom dezvolta armonios fara influente civilizationale daunatoare
    • 0 (2 voturi)    
      Cât ești dispus să tai ? (Miercuri, 25 aprilie 2012, 7:42)

      Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui Lucian Ilea

      La câte elemente de influență civilizațională dăunătoare ești dispus să renunți ?
      Poți renunța la toate influențele civilizaționale care au izvorât din cercetările asupra electromagnetismului care au fost documentate științific cel puțin încă din sec. al XVI-lea ?
      Una dintre aceste influențe este iluminatul artificial al locuinței...
      Cât de armonios crezi tu că te-ai fi putut realiza ca locuitor al spațiului ocupat de ardeleni munteni sau moldoveni în acei ani ai sec. al XVI-lea în care cei care îndrăzneau să rupă ordinea impusă erau trași pe roată ?
      Crezi că sec. al XX-lea a fost diferit pentru români ? Cât de armonios s-au dezvoltat intelectualii și cercetătorii care au murit în închisorile comuniste ?
      Cu câtă ușurință vorbești despre ethosul nostru diferit...
      • 0 (0 voturi)    
        amesteci lucrurile (Joi, 26 aprilie 2012, 14:08)

        Lucian Ilea [anonim] i-a raspuns lui Fisherman

        progresul stiintific e un aspect
        si blidele noastre zburatoare ca si Vimanele indiene de acu multe mii de ani sunt independente de modul de comportament al celor care le-au creat
        Pe de alta parte evul mediu continuat azi in forme variate a avut si aspectele ce le-ai spus tu

        Dar asta a fost peste tot in Europa,acuma in Orientul Mijlociu,etc
        ceea ce dovedeste ca dezvoltarea unei natiuni si a unei civilizatii nu tine de modul ei de a gandi si a se purta ci de niste parametri fixi,probabil in functie de timp
  • +1 (1 vot)    
    USL si ne-cedarea resurselor (Marţi, 24 aprilie 2012, 23:37)

    Doru [anonim]

    Se pare ca sunteti repetentI la istorie! Inapoi la scoala si la cartea de istorie. Cititi-l macar pe Larry Watts - istorie bazata pe documente. De ce nu va cedati voi apartamentele si tot ce aveti ?!
  • +5 (5 voturi)    
    Flamanzi de resurse naturale (Miercuri, 25 aprilie 2012, 8:43)

    vladimir [anonim]

    Dl Tapalaga a observat corect tendinta USL de a acapara nu doar resursele naturale (pe care, din inconstienta sau/si dorinta de spaga, le-au cedat pana in 2005), ci orice tip de productie profitabila aflata inca sub tutela statului. Este o foame mare de bani, de influenta, inclusiv politica.
    USL marseaza pe nationalism, protectionism si pastrarea monedei nationale din ratiuni dictate de moguli gen Voiculescu et Co. Numai ca modelele alese, cum ar fi Ungaria sau Grecia, au capotat mergand exact pe aceasta linie.
  • +5 (5 voturi)    
    In lume nu-s mai multe Romanii (Miercuri, 25 aprilie 2012, 10:10)

    dorin bretan [anonim]

    Era un vers pe vremea impuscatului. Acum sunt cel putin 2 : Romania celor care pricep si a celor care sunt intoxicati de televizoare . Nu prea sunt punti de legatura intre ei.
  • +1 (1 vot)    
    parieristi (Miercuri, 25 aprilie 2012, 11:55)

    phane [anonim]

    Toata lumea isi da cu parerea, dar nimeni nu are o viziune integrata. Toata lumea vede un aspect sau altul. E ca in povestea cu orbii si elefantul.

    In cazuri din astea, normal se analizeaza toate scenariile posibile, se cuantifica castigurile si pierderile fiecarui scenariu, se acorda o probabilitate, dupa care se calculeaza un castig/pierdere ponderat. Si se vede care decizie duce la castiguri mai mari (statistic). Simplu.

    A facut cineva analiza asta, pe bune ? Fara pseudo-argumente sforaitoare.
  • -1 (1 vot)    
    Nenea sa ne oprim din a arunca noroi pe Legionari (Miercuri, 25 aprilie 2012, 13:06)

    delu [anonim]

    USL nu are nimic din ceea ce a fost Legiunea Sfantului Arhanghel Mihail! Absolut nimic, din ceea ce promoveaza, ce vor si ce fac! Nu au nimic in comun cu Crestinismul, cu nationalismul si cu iubirea de neam!
    Toti politicieni din Romania au un singur scop, banul, puterea si coruptia! TLC
  • +1 (1 vot)    
    Mai trebuie reactivat (Miercuri, 25 aprilie 2012, 13:31)

    bogdan [anonim]

    specialistul in imagine internationala pentru Romania, cu voia Dumneavoastra ultimul pe lista, Ion Ilici Iliescu. Impreuna cu celebrul ansamblu de mineri - specialisti in resurse naturale - este gata sa reia, la cererea votantilor, spectacolul de sunet, foc si mizerie, in centrul capitalei, menit sa alunge, definitiv, naivii ce vin cu investitii in Romania. Adevarat spirit rector al PSD marele sforar este gata sa dea reprezentatia de adio ce se vrea o apoteoza a ideologiei sociale primitive, a promisiunilor minciunoase si a urei fata de toti intelectualii.
  • +1 (1 vot)    
    procese de coruptie (Joi, 26 aprilie 2012, 2:30)

    dima [anonim]

    Ce se va intapla cu marile procese de coruptie si delapidare(Bombonel ,SOV,FELIX,Copos,Patriciu,etc) dupa ce vine la putere USL ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă