Raport: Avionul Air France prabusit in Oceanul Atlantic a cazut 3.000 de metri pe minut

de A.N.     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 mai 2011, 15:44 Actualitate | Internaţional

Traseul cursei Air France
Foto: AGERPRES
Aparatul Air France care a cazut in 2009 in Oceanul Atlantic s-a prabusit in trei minute si jumatate de la aparitia primelor probleme, informeaza Telegraph, care citeaza date descoperite de anchetatori dupa analizarea primei cutii negre. Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului Airbus A330-200 au murit in urma tragediei care a avut loc la 1 iunie 2009. Aparatul efectua o cursa Rio de Janeiro - Paris.

Avionul a pierdut din viteza si a zburat intr-un unghi de incidenta mare, in timp ce pilotul aparatului Air France nu era in cabina, el aflandu-se intr-o pauza de odihna. Operatorul aerian francez a adaugat ca decizia pilotului de a se odihni este o procedura standard in timpul zborurilor pe distante lungi.

Imediat dupa ce avionul a inceput sa se prabuseasca, cel mai tanar dintre piloti, Pierre-Cédric Bonin (32 de ani), "s-a luptat sa salveze aparatul", in timp ce secundul David Robert (37 de ani) a incercat sa-l trezeasca pe capitan. Marc Dubois (58 de ani) a revenit in cabina la circa un minut si jumatate de la inceputul problemelor, insa nu a preluat controlul aeronavei, care a fost pilotata de ajutoarele sale.

Bonin a inclinat aparatul in asa fel incat botul aeronavei sa fie mai sus, pozitie pe care aparatul si-a mentinut-o pana la impactul final cu suprafata apei, produs la o viteza de aproape 200 km/h.

Expertii in domeniul aviatiei s-au intrebat de ce pilotul a pozitionat botul avionului in sus si nu in jos, pentru a redobandi controlul si a recastiga viteza. Defectiunea unor senzori pare insa ca a indus in eroare echipajul aparatului.

Bureau d'Enquêtes et d'Analyses (BEA), agentia franceza ce conduce ancheta, a spus ca cei doi copiloti au decis sa intoarca avionul usor spre stanga, pentru a evita o zona de turbulente.

Doua minute mai tarziu, pilotul automat al aeronavei s-a decuplat, instrumentele au inceput sa arate ca viteza s-a redus dramatic, iar sirena care arata ca avionul zboara la un unghi de incidenta mare a sunat.

BEA sustine ca, timp de aproape un minut, pilotii au primit date contradictorii despre viteza avionului, determinandu-i sa inalte botul aeronavei si sa urce aparatul la viteaza maxima cu inca circa o mie de metri. In acel moment, dupa ce a ajuns la altitudinea de 11.500 de metri, avionul a inceput sa se prabuseasca, balansandu-se dintr-o parte in alta.

Cutia neagra a indicat faptul ca avionul Airbus A330-200 s-a prabusit timp de 3.5 minute, cazand circa 3.000 de metri pe minut. Ulterior, senzorii de viteza si-au revenit, iar aparatul a recastigat din viteza, insa nu a mai reusit sa se redreseze.

Compania AirFrance a laudat "cei trei piloti talentati", spunand ca "ei au demonstrat o atitudine complet profesionista si au fost decisi sa-si duca sarcinile la indeplinire pana in ultimul moment".

Un nou raport al BEA este asteptat in luna iulie. Agentia franceza a precizat ca nu a stabilit inca o cauza a tragediei, adaugand insa ca nu a fost vorba de o defectiune a motoarelor.


Cel mai grav dezastru din istoria Air France

Toate cele 228 de persoane aflate la bordul avionului au murit dupa ce aparatul, care efectua un zbor intre Rio si Paris, s-a prabusit in ocean, in nord-estul coastelor Braziliei, la 1 iunie 2009. Zborul 447 s-ar fi confruntat cu o furtuna puternica, pe cand se afla la altitudine mare. Cincizeci de cadavre au fost descoperite in prima faza a operatiunii de cautare, impreuna cu mai mult de 600 de bucati din aparatul Air France. Recent, autoritatile au descoperit alte cadavre, dar si bucati din fuselaj, precum si cutiile negre ale aparatului.

Accidentul este considerat cel mai grav dezastru din istoria Air France.

Compania aeriana franceza si producatorul Airbus au platit pana in prezent 40.5 milioane de dolari pe cele patru operatiuni de cautare ale aparatului si victimelor.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

13001 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    mic comment (Sâmbătă, 28 mai 2011, 19:49)

    Bubel [anonim]

    Toti pilotii (copilotii intra in aceeasi categorie) au aceeasi competenta (acelasi certificat si aceeasi pregatire). Difera doar experienta fiecaruia.
    Initial in cabina se aflau doi piloti nu doua maimute care nu stiau ce au de facut.
    • -11 (11 voturi)    
      Daca stiau ce au de facut nu se prabuseau (Sâmbătă, 28 mai 2011, 22:54)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui Bubel

      Datul cu parerea, sport national:).
      • +1 (1 vot)    
        chiar asa (Duminică, 29 mai 2011, 0:02)

        asterix [anonim] i-a raspuns lui Alui

        vad ca si tu practici sportul asta al datului cu parerea; de unde stii tu ca daca stiau ce au de facut nu se prabuseau. se pare ca au facut ce le-a stat in putinta, dar daca aparaul nu functioneaza cum trebuie poti sa fi cel mai bun pilot ca nu reusesti sa ii maresti viteza (cauza cea mai probabila a accidentului).
    • -1 (3 voturi)    
      mare comment (Sâmbătă, 28 mai 2011, 23:31)

      kllaus [anonim] i-a raspuns lui Bubel

      Orice pilot de avion modern, inzestrat cu toate mijloacele electronice, trebuie sa stie sa piloteze chiar atunci cand acestea cedeaza, adica se poate controla si manual. Chiar daca eroarea principala se dovedeste a nu fi umana, rezultatul ne dovedeste faptul ca pilotii s-au pierdut cu firea si nu au mai urmat procedurile pentru redresarea avionului. Teoretic, un avion modern, trebuie sa aterizeze chiar si atunci cand un motor cedeaza. Nu a fost cazul aici, iar asta demonstreaza ca pilotii nu mai au suficient timp sa se pregateasca, totul in goana companiilor aeriene dupa bani.
      • 0 (2 voturi)    
        se pare ca nu a fost vina pilotilor (Duminică, 29 mai 2011, 14:33)

        nemo [anonim] i-a raspuns lui kllaus

        problema e ca instrumentele dadeau cifre divergente. Ce procedura sa aplici când un indicator de viteza îti indica cifra A si celelalt cifra B, un indicator de altitudine cifra C si celelalt cifra D etc. ? Data fiind ca procedurile sunt diferite în fiecare caz nu e prea corect sa dai vina doar pe piloti. Ce sa faci în situatie asta, dai cu banul ca sa decizi care dintre instrumente indica cifra reala ?
  • 0 (0 voturi)    
    Nu am inteles mare lucru.... (Sâmbătă, 28 mai 2011, 21:58)

    minus [anonim]

    "Defectiunea unor senzori pare insa ca a indus in eroare echipajul aparatului."

    "...ei [pilotii] au demonstrat o atitudine complet profesionista si au fost decisi sa-si duca sarcinile la indeplinire pana in ultimul moment"

    Pai atunci ce "pare"?
    Daca pilotii "au demonstrat" ca actionau corect in raport cu ceea ce intelegeau-profesional- ca trebuie sa faca, ce rost mai are sa mai spunem diplomatic ca "defectiunea pare ca a indus in eroare"?
  • +1 (1 vot)    
    pilot (Sâmbătă, 28 mai 2011, 23:43)

    anonim [anonim]

    " in timp ce pilotul aparatului Air France nu era in cabina, el aflandu-se.."

    Gresit, acel avion avea trei piloti dintre care doi erau la post. Ce intelegeti prin "pilotul"? Cu siguranta si al treilea se afla tot in cabina, ca doar nu plutea undeva in afara aparatului.
  • 0 (0 voturi)    
    Sfat pentru Hotnews (Duminică, 29 mai 2011, 13:24)

    alex [anonim]

    Nu stiu de unde ati preluat articolul, nu stiu cine a tradus, insa pentru oricine are minime cunostinte in domeniu, calitatea informatiilor tehnice prezentate este absolut... catastrofica.

    V-as sfatui sa apelati la membrii unor forumuri romanesti de aviatie, care sunt sigur ca va vor da o mana de ajutor cu mare placere.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică