Regizorul israelian de origine romana Simcha Jacobovici sustine ca a descoperit doua dintre cuiele folosite la crucificarea lui Iisus

de A.N.     HotNews.ro
Miercuri, 13 aprilie 2011, 19:23 Actualitate | Internaţional

Simcha Jacobovici
Foto: Reuters
Un film documentar realizat de un regizor israelian de origine romana sustine ca prezinta doua dintre cuiele folosite la crucificarea lui Iisus Hristos, transmite Telegraph. Potrivit lui Simcha Jacobovici, cuiele au fost gasite intr-un mormant vechi de 2.000 de ani. Numerosi experti au pus insa la indoiala cazul prezentat de Jacobovici, despre care afirma ca nu este decat o "actiune publicitara".
Pelicula, intitulata "The Nails of the Cross", a fost realizata dupa trei ani de cercetari, in timpul carora Jacobovici isi prezinta teoriile - "unele dintre ele bazate pe date empirice, altele prespunand multa imaginatie si credinta in lucruri ce nu pot fi dovedite".

Jacobovici, cunoscut pentru un film anterior in care pretindea ca a descoperit mormantul lui Iisus, sustine ca descoperirea sa este "istorica", fiind diferita de cele din trecut, care pretindeau ca au legaturi cu crucificarea lui Iisus, datorita contextului istoric si arheologic.

"Ceea ce aducem in fata lumii este cel mai bun argument arheologic facut vreodata ca doua dintre cuiele folosite la crucificarea lui Iisus au fost gasite", a declarat el. "Sunt 100% convins ca acestea sunt cuiele? Nu stiu", a adaugat el.

Filmul incepe prin vizitarea unui vechi mormant din Ierusalim, descoperit in 1990, despre care s-a sustinut la acea vreme ca este locul in care este ingropat marele preot evreu Caiafa, care a fost judecatorul in procesul lui Iisus.

Cuiele crucificarii?
Foto: Reuters
Doua cuie de fier au fost descoperite in mormant, ele disparand misterios dupa scurta vreme. Jacobovici afirma ca a dat de urma lor in laboratorul unui antropolog din Tel Aviv, care este expert in studierea oaselor vechi.

Jacobovici afirma ca cele doua cuie au fost folosite la crucificarea lui Iisus: "Daca urmaresti intreaga poveste din punct de vedere istoric, textual, arheologic, toate par sa indice ca cele doua cuie au fost folosite la o crucificare. Si din moment ce Caiafa este asociat doar cu crucificarea lui Iisus, aduni doi si cu doi si ajungi la concluzia ca acestea sunt cuiele".

Numerosi experti si savanti au afirmat insa ca situatia prezentata de regizor este "exagerata", iar altii au spus ca filmul nu este decat "o actiune publicitara". De altfel, nu este pentru prima data cand vestigii stravechi, inclusiv cuie ce ar fi fost utilizate la crucificarea lui Iisus, sunt prezentate ca fiind legate de Iisus. Multe s-au dovedit false, in timp ce despre altele s-a afirmat ca sunt "sfinte".

Autoritatea Arheologica din Israel, care a supravegheat excavarile de la situl din Ierusalim, a spus ca nu s-a dovedit niciodata fara urma de indoiala ca mormantul ar apartine lui Caiafa. Oficialii sustin de asemenea si ca cuiele se gasesc in mod obisnuit in morminte.

In 2007, Simcha Jacobovici a prezentat la New York documentarul “Mormantul uitat al lui Isus”, pe care l-a regizat, l-a scris si l-a produs. Impreuna cu James Cameron, co-finantatorul filmului, Jacobovici a prezentat atunci in metropola americana pretinsele sicrie ale lui Isus si ale Mariei Magdalena, subiectul filmului sau care a starnit o avalansa de comentarii si controverse.

El este si realizatorul documentarului "Iacov, fiul lui Josef, fratele lui Jesus", din 2003, bazat tot pe inscriptia de pe un sarcofag, care s-a dovedit a fi un fals. In 2004, politia israeliana a denuntat, in urma unei anchete, acest mare fals si i-a arestat pe cei care au realizat inscriptiile de pe sarcofage.

Simcha Jacobovici, detinator al unui Emmy, este evreu ultraordodox, fiul unor evrei romani care au plecat in Israel dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial. Cineastul, care vorbeste fluent romaneste, a venit in tara noastra, in anul 2000, cand a participat la Iasi, la o ceremonie organizata in amintirea victimelor Holocaustului.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si Startup Cafe, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

3854 vizualizari

  • +9 (23 voturi)    
    cum poate sa gaseasca cuiele (Miercuri, 13 aprilie 2011, 19:50)

    gogu teologu [anonim]

    cand nici nu exista o dovada directa a existentei lui Isus. Toate marturiile scrise apar la cateva decenii crucificare.
    • -6 (10 voturi)    
      Dovada indirecta a existentei lui Isus (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:25)

      tmetropolis [anonim] i-a raspuns lui gogu teologu

      http://shroud3d.com/

      There have been several attempts to reproduce the image on the Shroud. It is clear that the results of the processes involved should show ALL the 13 before mentioned characteristics of the Shroud image, not just 3, 7 or 9 of these image qualities. Every technique used to reproduce this image and that does not produce all these characteristics is a different process then the image-formation process that produced the image on the Shroud itself. Recently there was another attempt by Prof. Garlaschelli in Italy to show that with existing techniques in the 11th and 12th century the image could have been produced. Prof. Garlaschelli cannot answer questions on several of the characteristics that we mentioned before.

      http://shroud3d.com/home-page/introduction-image-qualities-of-the-shroud-of-turin
    • +9 (11 voturi)    
      bah, dovezile nu conteaza. (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:06)

      deno [anonim] i-a raspuns lui gogu teologu

      Trebuie doar sa adune o turma destul de mare care sa cada de acord ca alea sunt cuiele si gata a rezolvat. Dupa aia o sa scrie o carte si totul devine adevarat.

      Trebuie doar o masa critica de imbecili care sa-si suporte reciproc tampeniile.
      • +2 (2 voturi)    
        Mii de puncte :))) (Joi, 14 aprilie 2011, 15:23)

        Sting [utilizator] i-a raspuns lui deno

        mii am spus! :))
    • -2 (6 voturi)    
      eh (Joi, 14 aprilie 2011, 1:06)

      Gogu speologu [anonim] i-a raspuns lui gogu teologu

      Isus a existat, numa prostii ii contesta existenta fizica. Despre partea cu dumnezeirea poti comenta linistit insa
    • -3 (7 voturi)    
      Instigare la lectura! (Joi, 14 aprilie 2011, 9:36)

      Je-Je [utilizator] i-a raspuns lui gogu teologu

      Prietene ca nu ai luat cunostinta de asemenea dovada e vina ta si nu a noastra! Daca ai sa ai vreodata curiozitatea o sa afli ca Iisus este o persoana existenta istoric care a trait in urma cu apx. 2000 de ani si pe care o gasesti in toate religiile mari ale lumii! (vezi Istoria religiilor de Pr.Prof. Dr. Achimescu).
      • +5 (5 voturi)    
        Instigare la ratiune! (Joi, 14 aprilie 2011, 13:29)

        :))) [anonim] i-a raspuns lui Je-Je

        @je je

        esti caraghios, ca sa nu spun penibil. o carte nu poate fi decat, cel mult, o dovada indirecta, asupra careia plutesc 1001 de indoieli. ah, ca tie iti place sa crezi ce abereaza "pr.prof. dr. achimescu" in cartea cu pricina...asta e alta poveste! dar o carte nu poate fi decat cel mult un punct de vedere si, asa cum am spus, cel mult o dovada indirecta.

        daca avem o libertate pe lumea asta, atunci acea libertate se refera la faptul ca putem sa credem si sa ne credem orice! asta nu inseamna, insa, ca atat ceea ce credem cat si ceea ce ne credem corespunde in proportie rezonabila cu realitatea.

        unii, saracii, se cred napoleon sau chiar isus...dar ei sunt deja pe alta lume.
    • 0 (0 voturi)    
      pana la urma credem ce vrem ..selectiv (Joi, 14 aprilie 2011, 22:26)

      x [anonim] i-a raspuns lui gogu teologu

      Da' tu ce zici..Stefan ce Mare sau Horia, Closca si Crisan au existat? ce dovezi sunt? i-ai vazut tu?
      Nu..dar exista niste carti istorice care confirma acest lucru. Concluzia o tragi tu.
  • -7 (9 voturi)    
    Sminteala? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 19:53)

    Narcis [anonim]

    “Dar pentru oricine va face sa pacaluiasca pe unul dintre acesti micuti care cred in Mine, ar fi mai de folos sa i se atarne de gat piatra de moara si sa fie aruncat in adancurile marii”. “Vai lumii din pricina smintelilor! Fiindca nu se poate sa nu vina prilejuri de sminteala” (Matei 19, 6).
  • +7 (11 voturi)    
    si eu, si eu, si eu!!! (Miercuri, 13 aprilie 2011, 19:58)

    nostradamus [anonim]

    Am bormasina cu care s-au dat gaurile.....si marmota invelea ciocolata.....
  • +7 (9 voturi)    
    Cuiele lui Pepelea (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:01)

    Gigi Berlogea [anonim]

    Tipul e cunoscut ca tzepar in genul asta de documentare. Le face si vine cu tot soiul de chestii care produc interes si se vind. Sa nu uitam faza cu mormantul lui Iisus....tromboane...tromboane...
    • +1 (5 voturi)    
      :))) (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:34)

      :))) [anonim] i-a raspuns lui Gigi Berlogea

      Un documentar interesant despre cum percep credinciosii astazi, in 2011, toata fanfaronada asta cu isus.

      http://video.google.com/videoplay?docid=5014377835686246317#
  • +9 (11 voturi)    
    Numai 1 singur cui ? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:13)

    utug [anonim]

    In Evul Mediu negotul cu relicve si moaste a fost unul infloritor. "Cum institutia Protectia Consumatorilor a aparut abia in societatile moderne au circulat si multe falsuri" (L Mandruta). Un studiu intreprins de Reformatorul John Calvin - a incercat sa faca si un inventar - arata ca daca s-ar aduna toate crucile pe care Iisus fusese rastignit s-ar putea construi o corabie, trupurile apostolilor erau in dublu exemplar iar al sfintilor in chiar 3 exemplare. Cum Isus fusese copil evreu circumscris a 8-a zi de la nastere acea piesa calugarii de la o bisrica de langa Roma (Calcata) spuneau ca o detin dar si cei de la biseica din Lateran Roma pretindeau ca detin un exemplar si inca alte 16 biserici. Importanta moastelor cunoaste o recrudescenta dupa Decembrie '89. In Europa moastele nu mai au mare pret. Noi ne intoarcem in Evul Mediu ?

    Medieval Relic Trade

    http://www.museumofhoaxes.com/hoax/archive/permalink/the_medieval_relic_trade/

    http://www.christiantimelines.com/relics.htm

    Holy Prepuce
    http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Prepuce
    • +7 (13 voturi)    
      :))) (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:32)

      :))) [anonim] i-a raspuns lui utug

      @utug

      Pai si negotul cu Isus e unul super profitabil. Isus e un produs excelent de marketing si de manipulare. Iti dai seama ca de mai bine de 2000 de ani...miliarde de oameni au crezut in povestea asta? Miliarde de oameni sunt sclavii acestei manipulari? Stiu evreii sa croseteze povesti care se vand bine, nu?
  • +1 (3 voturi)    
    cuie (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:14)

    Valentin [anonim]

    Povestea asta este asemanatoare cu cea despre crucea lui Isus din evul mediu: s-ar fi putut construi cateva case cu cate bucati din lemn "s-au descoperit" si se spunea ca reprezinta crucea "mantuitorului"...very funny. va rog nu imi spuneti cum a gasit Elena crucea...
  • +8 (12 voturi)    
    :) (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:39)

    tudor [anonim]

    pariu ca se gasesc vreo 10 mil de rromani simpatici care ar pupa la comanda acele cuie :)
    • +2 (4 voturi)    
      :))) (Miercuri, 13 aprilie 2011, 23:07)

      :))) [anonim] i-a raspuns lui tudor

      @tudor

      Chiar mai multi "tudor", chiar mai multi!
      :)))

      Deh, stii si tu cum e cu o alta poveste, "cei 4 apostoli ai lui Isus...care de fapt erau 3, Luca si Matei"
      :)))

      Asa si sarlatanul asta mizeaza pe indolenta, prostia si teama de pedeapsa a "credinciosilor". Smecherul face bani, "credinciosul" se taraste in saracie (materiala si spirituala), isi bate copiii si nevasta (ca doar "bataia e rupta din Rai", nu?) si uite asa treaba merge ca pe roate...

      Vii cu vii, mortii cu mortii si smecherii cu fraierii! Ca doar nu exista smecheri fara fraieri ,nu?

      In ce lume alienata traim, nu?
    • -1 (1 vot)    
      De ce la comanda, bah necredinciosule ??? (Joi, 14 aprilie 2011, 15:31)

      the [anonim] i-a raspuns lui tudor

      Din pura convingere !!!
      asa sa stii :)))

      de altfel ADN-ul de pe cuie se poate verifica, pagânule !
  • +2 (6 voturi)    
    Click! (Miercuri, 13 aprilie 2011, 20:45)

    Demigod [utilizator]

    Asta e o stire de CLICK.
    Urmeaza sa faca analiza ADN de-a mai ramas sange pe cuie (lol), si s-o compare cu cel din paharul popii de la slujba!
    • +4 (6 voturi)    
      De-aia beau unii pane se fac cui! (Miercuri, 13 aprilie 2011, 21:25)

      Marian Boldea [anonim] i-a raspuns lui Demigod

      Nu pentru c-ar fi betivi, ci ca sa se potriveasca ADN-ul de pe cui cu cel din paharele popilor!
  • -3 (3 voturi)    
    eventual "amandoua" (Miercuri, 13 aprilie 2011, 21:07)

    stefan2008 [utilizator]

    Oricum cel mai probabil au fost doar doua.
  • +3 (3 voturi)    
    Eu, eu (Miercuri, 13 aprilie 2011, 21:12)

    MihaiG [utilizator]

    Eu le am pe celelalte. Am mers in gradina din spatele casei si in mod miraculos le-am gasit ingropate acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    Pentru cei saraci (Miercuri, 13 aprilie 2011, 21:32)

    Pilat [anonim]

    imediat dupa Pasti,romano/evreul(ori invers,daca vreti!) S,Jacobovici incepe filmarile la noul lui film despre "Viata si patimile lui Iisus",cu Nati Meir in rolul principal.Se cauta figuranti care vor fi platiti cu ...tepele din coroana de spini.Lista ramane deschisa pentru toti amatorii!
  • +2 (2 voturi)    
    ? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 21:33)

    Zen [anonim]

    Simcha Jacobovici aflase de construirea Catedralei Mantuirii Neamului ? Se gandea ca va obtine un pret bun de la BOR care le-ar fi plasat in Catedrala ?
  • -2 (8 voturi)    
    wow... (Miercuri, 13 aprilie 2011, 22:15)

    me [anonim]

    acum s-a dovedit indubitabil ca isus si dumnezeu au existat...
    si ce dovezi are ma rog ca acele cuie sunt ce spune el ca sunt?
    asta e o lectie buna de viata: aveti grija ce faceti cu fierul vechi ca cine stie peste cateeva mii de ani cine o sa se foloseasca de el...
  • +6 (6 voturi)    
    Made in China (Miercuri, 13 aprilie 2011, 22:28)

    toro [utilizator]

    ... scria pe ele :P
  • +1 (1 vot)    
    Maher? (Miercuri, 13 aprilie 2011, 22:57)

    Tanti Dutza [anonim]

    E vro coincidenta ca ieri a iesit de la mititica evreu nebun care descoperise Banca Mobile, unde banii nu se mai terminau niciodata>?
  • -2 (4 voturi)    
    Alte vremuri, alti prosti (Joi, 14 aprilie 2011, 7:34)

    roberto [anonim]

    Daca secole intregi s-a crezut orbeste in povestea lui Isus si inca se mai crede, locul acestuia este luat de Harry Potter.

    Nimic nu s-a schimbat.
  • +1 (3 voturi)    
    raspuns instigare la cultura (Joi, 14 aprilie 2011, 10:49)

    bveritoa [anonim]

    "Prietene" doar pentru alinarea ta sufleteasca tin sa te anunt ca NU exista date concrede si dovedite arheologic cum ca Isus ar fi existat.Povestea despre cere ne spui tu e una copiata si nu dateaza de 2000 de ani.Ea a fost inventata cu usi inchise de un Sion pe la anu 134 si da, a fost o poveste care a manipulat multa vreme.De ce?Pai sa nu uitam ca inca 1700 de ani dupa biserica era una dintre punctele culturale ale multor natiuni.ei erau "bibleoteca",ei pastrau"cuvantul" asa ca nu a fost deloc greu sa manipulezi o multime de oameni din care 90 la suta erau manati de foame iar 10 % erai orbiti de sete de putere si rasboaie pentru aceasta.
  • +1 (1 vot)    
    Cuiele sunt cuie, dar ciocanul? (Joi, 14 aprilie 2011, 12:31)

    kayros [anonim]

    Are dreptate bveritoa, in jurul anului zero , epoca de inflorire a profetiei veterotestamentare (stiti voi, steaua, magii...), adica +sau _ vreo 300 de ani (pentru ca si astronomii se cearta pe explozia supernovei) au existat MAI MULTI Iisusi. Se pare ca micropovestirile Evangheliilor sunt rezultate din fuziunea datelor acestor cateva personaje, de unde si contradictiile si istorice si comportamentale.
    Nimic deosebit pentru o religie intr-un veac in care perceperea realitatii era intrerupta la totpasul de fenomene halucinatorii (copii faceau convulsii febrile ramanand cu varii forme de epilepsie, painea era adesea infestat cu halucinogene din cornul secarei, apa de baut era infestata cu bacterii care dadeau infectii cronice ale tubului digestiv). Ceea ce a fost deosebit la aceasta secta iudaica a fost brusca deschidere catre globalizare.
    Asa ca, in povestea cu cuiele, mai intai trebuie certificat un singur Iisus caruia sa i se atribuie povestile, acesta sa fie localizatistoric cu precizie, apoi, din sutele de crucificari, sa se stabileasca aparteneta cuielor la ACEA crucificare. Dupa aia smecherul doritor de reclama si ghiseft poate sa gaseasca si ciocanul!
  • 0 (0 voturi)    
    Morala... (Joi, 14 aprilie 2011, 14:36)

    pepe [anonim]

    In fata unei moschei arabe doi cersetori, unul evreu si unul arab. Toti credinciosii care ieseau de la slujba, il vedeau pe evreu si bineinteles marcau banu' gros si ostentativ arabului. La un moment dat, apare seicul arabilor, Il vede pe evreu, i se face mila si-i spune: Mai omule, du-te si cerseste in alta parte, nu iti dai seama ca aici nu ai nici o sansa? Pleaca evreul si se aseaza linga un pod, iar dupa citeva minute apare si arabul linga el. Se uita unul la altul si evreul i se adreseaza arabului:
    - Auzi ma Itzic cine ne invata pe noi sa facem afaceri...
  • -2 (2 voturi)    
    Pacat! (Joi, 14 aprilie 2011, 14:39)

    Incredibil [anonim]

    Pacat ca intr-o tara ortodoxa cum e Romania se gasesc inca atat de multi pagani. Majoritatea dintre voi sunt teribilisti, care incearca sa iasa in evidenta si sa arate cat de destepti si de "cool" sunt. Sunteti demni de mila...dupa ce va ghidati voi viata?V-a tampit complet internetul si filmele! Nu sustin ca sunt cuiele folosite la rastignirea Lui Iisus, insa multe din comentariile pe care le-ati lasat nu au nicio legatura cu subiectul,aratand ca majoritatea sunteti nihilisti..
    • 0 (0 voturi)    
      pagani (Joi, 14 aprilie 2011, 16:30)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui Incredibil

      Stiti cumva ce inseamna paganism? Este religia care a fost stearsa complet de crestini (prin sabie sau convertire) si care , pe scurt, se compunea din cativa d-zei. Nu cred ca cei de aici sunt pagani, sunt atei/agnostici la care subscriu si eu. Check this: 80-85% din islandezi sau suedezi nu au nici o religie (atheists), si sunt unii dintre cei mai civilizati, how about that?
      • 0 (0 voturi)    
        Sarac cu duhul (Joi, 14 aprilie 2011, 17:35)

        kayros [anonim] i-a raspuns lui Valentin

        Lasa-l Valentin, nu vezi ca deja, dupa ce arunca invectivul, gaseste si vinovati: internetul si filmele. ...Iar argumentul pe care-l gaseste este vocea majoritatii!

        Cred ca bagajul acesta restrans de cuvinte si idei spune totul despre IQ-ul lui!

        Nu cred ca merita un raspuns atata timp cat e evident faptul ca nu are cu ce-l prelucra.
    • 0 (0 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 14 aprilie 2011, 19:48)

      dumi [anonim] i-a raspuns lui Incredibil

      "Vorbeste-i nebunului dupa nebunia lui, ca sa nu se creada intelept".


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi