Thomas Rohrbach, un purtator de cuvant al Biroului pentru sosele federale, a declarat ca nu stie daca viteza cu care a fost prins conducand suedezul este un record, deoarece autoritatile elvetiene nu au o statistica nationala. "Arata insa ca foarte aproape de un record", a declarat oficialul.
Politistii din cantonul Fribourg au precizat ca soferul a trebuit sa fie oprit de o forta de politie dintr-un canton vecin, dupa ce a trecut pe langa un radar fix de pe autostrada.
Dupa ce l-a eliberat, politia i-a ridicat permisul si i-a confiscat automobilul Mercedes-Benz SLS AMG in valoare de 180.000 de euro. Barbatul ar putea plati o amenda de pana la un milion de franci elvetieni (720.000 de euro), in functie de venitul sau.
Un judecator local a ordonat politiei sa retina masina ca si garantie, urmand ca decizia sa fie luata dupa un verdict al tribunalului si o posibila condamnare.
AFP precizeaza ca depasirea cu 25 km/h a limitei de viteza de 120 km/h instituita pe autostrazile din Elvetia este considerata o infractiune. Amenzile depind de venitul soferului.
Rohrbach a precizat ca soferul suedez a depasit cu mult limita de viteza iar pedeapsa ramane la latitudinea magistratilor, care il pot sanctiona pe sofer cu o amenda de pana la 1.08 milioane de franci.
Depasiri de viteza in Romania
Informatiile venite din Elvetia intervin in contextul in care un sofer bucurestean a fost surprins, vineri, de aparatul radar, pe Autostrada Soarelui, circuland cu viteza de 248 de kilometri la ora. Potrivit Agerpres, care citeaza un comunicat al Inspectoratului General al Politiei Romane, politistii l-au identificat pe conducatorul auto, care este un tanar de 23 de ani. El a primit 9 puncte amenda, iar permisul i-a fost suspendat pentru 3 luni.
In urma cu cateva zile, un alt sofer bucurestean, in varsta de 23 de ani, a fost prins conducand cu 230 de kilometri la ora in judetul Buzau, pe DN 2. Tanarul a fost sanctionat contraventional si i s-a retinut permisul auto pentru o perioada de 120 de zile.
In Occident, amenzi in functie de avere
In noiembrie 2009, un milionar elvetian a fost amendat cu 290.000 de dolari pentru ca a condus cu viteza un Ferrari.
Sabine Jurisch, de la organizatia elvetiana Road Cross, a declarat atunci ca amenda data elvetianului "Roland S" a fost binemeritata. Judecatorii din St. Gallen l-au descris pe vitezoman, care avea mai multe amenzi la activ, drept un "bandit al traficului". El a circulat cu aproape 100 de km/h intr-un sat in care limita era de 50 de km/h. Magistratii i-au impus amenda tinand cont de averea sa personala, estimata la 20 de milioane de dolari.
Jurisch a spus ca inainte soferii in Elvetia scapau cu amenzi usoare sau, foarte rar, cu cateva zile de inchisoare, insa alegatorii elvetieni au aprobat in 2007 o lege care permite judecatorilor sa penalizeze vitezomanii si soferii prinsi bauti la volan in functie de averea lor.
Inainte, amenzile pentru cei bogati erau insignifiante iar daca primeau pedepse cu inchisoarea, acestea erau in general suspendate.
Heinz Sutter, un oficial din Ministerul elvetian al Justitiei, a declarat ca legea aprobata "nu vroia sa faca pedepsele mai usoare sau mai grele, ci mai sensibile".
Anul trecut, un tribunal a amendat sase barbati din Hong Kong cu amenzi de pana la 95.000 de franci dupa ce au circulat prin Elvetia in masini Ferrari, Lamborghini, Aston Martin si Audi cu viteze de pana la 230 de km/h. Intr-un alt caz, un francez a primit o penalizare de 70.000 de franci dupa ce a fost prins pe autostrada conducand cu 245 de km/h.
AP scria in ianuarie 2010 ca
AP preciza ca Germania, Franta, Austria si tarile nordice dau si ele amenzi in functie de averea contravenientului. In Germania, de exemplu, amenda maxima poate atinge si 16 milioane de dolari, comparativ cu un milion de dolari in Elvetia.
In acelasi timp, Finlanda este singura tara in care se acorda in mod constant amenzi ridicate pentru vitezomani. Recordul pare sa fie detinut de un sofer care in 2004 a primit o amenda de 190.000 de dolari pentru depasirea vitezei.
lasa intai sa omoare 2-3 oameni... e mai bine asa?
Pe Basescu nu l-au mai invins securistii, l-a invins sistemul.
si ce legatura are cu "tara asta"?
cred ca stiu, base e de vina daca se depaseste viteza
Culmea e ca sunt politisti la tot pasul dar nu-i sanctioneaza pe vitezomani si nu stiu de ce.
Asta e cea mai mare tampenie pe care am auzit-o pana acum. Nu stiu daca ti-a trecut prin cap dar poti sa si incetinesti in loc sa faci depasiri la peste 150km/h.
Am patit de multe ori sa dau peste un cretin care merge cu 50-60 km/h in afara localitatii si te mai si polueaza cu noxe iar cand vrei sa il depasesti accelereaza la 120-140.
Ce solutie propui? Sa il depasesc cu 150 sau sa merg cu 50 km/h in afara localitatilor si sa inhalez noxele?
Dar, nah...constitutia...dreptul la proprietate...
la cati km de autostrada avem noi pe o ruta, crezi ca e diferenta daca mergi cu 150 sau cu 120 ?
sau esti si tu unul dintr-aia care vrei sa depasesti doar ca sa mergi la 10m in fata celui pe care l-ai depasit ?
Poate n-ai citit ca el avea 290 KM/h si i-au retinut masina ca si garantie... la 150 iti da amenda... Da' na sa dam cu papagalul ca e mai bine...
daca ar fi dupa mine, ar trebui ca cine vrea sa mearga repede(adika mai repede decat viteza legala admisa) sa fie obligat prin lege sa faca cursuri de pilotaj, ceva teste psihologice care sa ateste ca nu e vr'un nebun kamikaze al soselelor si probabil si alte chestiuni de genu' asta...iar dupa toate astea, sa i se acorde respectivului un fel de permis special care sa ateste ca se situeaza la un alt nivel in ceea ce priveste condusul unei masini si, ca atare, sa aiba voie sa circule cu viteza mai mare decat limita maxima regulamentara.(bineinteles, acest gen de permis sa fie accesibil tuturor celor care pot treec/absolvi aceste cursuri/teste)
pentru unii oameni un automobil ofera placerea de a conduce...pentru marea majoritate e un object cu care se deplaseaza de la pkt a la pkt b!, acest gen de permis le-ar permite celor care vor sa se bucure de condus sa o faca...iar celor pe care nu-i intereseaza acest aspect...sa nu-i intereseze in cont.
e atat de simplu.., fara discriminari datorare frustrarilor, fara haiducisme !!
E.
Lasa-ne pe noi cu ineptiile tale!
in germania, amenzile sunt stabilite de lege, si nu urca sau coboara cu venitul, platesti la fel daca esti milionar sau cersetor, asta ar fi o discriminare directa, de care s-ar ocupa curtea judecatoreasca de la karlsruhe.
toate amenzile si punktele sunt stabilite pentru toti, si nimeni nu are dreptul sa te intrebe cat castigi, asta ar fi un drept personal violat.
in mod sigur nici in elvetia nu se impun asa amenzi, dar de data asta sunt inclinat sa-i cred pe cei oficiali.
cauza este ca toti penalizatii in masini lamborghini, ferarri, aston martin si audi organizeaza de ani de zile un raliu al lor trecand prin toata europa,asa ca nu le pasa de amenzi.
va rog sa mai cautati pe google sau wiki inainte sa generalizati.
http://www.logitravel.com/blog/english/2008/06/04/complete-guide-to-speed-limits-and-speeding-fines-for-europe.aspx
Depăşirea vitezei legale în mod nesimţit (>80 km/h):
(Din exemplul lui Jolly Roger) Germania, în afara localităţilor:
375 €, 4-point withdrawal & 3-month suspension
Însă în ţările vestice există şi contravenţia (sau infracţiunea) de "conducere care generează pericol public", cunoscută din ţările anglofone ca "dangerous driving", ce include mai multe categorii de manevre care ies din limitele bunului simţ, şi aici sancţiunea o stabileşte instanţa.
Elveţienii au înlocuit această faptă în legislaţia lor cu sancţiunea pentru viteză excesivă, fiindcă e singurul lucru care putea fi probat, cu înregistrarea radarului. O altă "manevră care generează pericol public" e mai greu de probat fără filmări sau martori.
~Nautilus
Detalii la http://en.wikipedia.org/wiki/Reckless_driving
Adrian
ergo: da, in germania se poate. si e bine asa.
mai ganditi-va...
2. "vitezomanii" nu citesc forumuri si nu urmaresc stiri tv, in general sunt semianalfabeti sau multimilionari si de aceea n-au cum sa fie la curent sau nu-i intereseaza
3. la actualele legi nu se pot aduce modificari pt. ca ar fi neconstitutionale, asta e raspunsul acelei adunaturi de "capete de creta". La altii se poate....
Amenzile sa fie marite substantial, de la 10.000 lei in sus pentru viteza, baut la volan, sa dea si 100.000 lei pentru viteze mai mari de 150 de km, un an suspendat permisul si daca recidiveaza sa-i fie anulat fara drept de a mai conduce vreodata.
Cu amenzile mici nu se face liniste, prea multi boi in trafic. Sa stea gaborii la panda, si daca nu ai semnalizat sa-ti bage 1000 lei amenda, la a doua abatere 2000 si tot asa.
Ce va place voua saracilor sa scoateti numere mari pe gura.
Si sunt de acord cu dublarea amenzilor pentru recidiva, sa ia si pielea de pe tine daca nu te poti controla, doar asa se poate baga mintile in cap celor carora li s-a coborat in fund.
PREA PUTIN! EU CRED CA TREBUIE SA I SE TAIE SI BOASELE !
Voi chiar credeti ca numa romanii sunt nesimtiti? Nu, dar la aia ii costa foarte mult si nu prea le convine. Vrei sa arunci o hartie pe jos ca esti tu smecher? Amenda e 40E, sa vedem ce-ti convine dupa aia, sa dai 40E, sau sa-ti misti fundul 2 metri pana la un cos de gunoi.
Daca altfel nu se poate, civilizatia se impune cu forta.
Au sosele foarte buna insa - aproape comparabile sau chiar la fel de bune ca cele din US. A conduce pe Autobahn in Germania e o placere. Eu conduc in mod frecvent cu 170 - 190 km/h.
In elvetia traficul e inferernal. As putea spune ca e una din tarile pe care le-am vazut cu cele mai multe ambuteiaje. Nu inteleg de ce nu ridica limita de viteza pana la vreo 160 km/h sau chiar mai mult. Au sosele foarte bune - pe alocuri chiar mai bune decat in Germania..
Ca si ala poate avea viteze impresionante fata de limitarile cel mai adesea stupide de pe drumurile noastre ...
Dacă a fost sechestrată maşina de 180 000 EUR până la plata unei amenzi de 720 000 EUR, mai e interesat să plătească amenda şi să o recupereze, sau nu?...
Unica solutie legala ar fi circuitele de viteza (mai greu este de cei care nu au in tara asa ceva).
Ideea vesticilor a fost să îi SPERIE suficient pe contravenienţi, încât aceştia să nu devină excesiv de nesimţiţi. Schumacheri mai mici există peste tot, inclusiv în Elveţia, dar sunt destul de prudenţi încât să ştie că trebuie să te fereşti de ochii autorităţilor şi de regiunile populate.
Legea TREBUIE aplicata indiferent de cine e in spatele volanului... om de rand, director, diplomat, politician, parlamentar, presedinte! Legea TREBUIE aplicata indiferent de infractiune!
Si e adevarat domnilor, NU invatam de vorba buna, ci doar de pedeapsa!
foarte usor .....pai respecte banii cinstitzi si sa nu primeasca bani furatzi......
sau nu le permite religia ?
Simplu !
Rata mortalitatii pe autostrazile din Germania este mai mica decat rata mortalitatii in tari care au limita de viteza 130/h ca Belgium, Austria, Slovenia, Cehia, SUA. Si rata aia mica din Germania este si ea in scadere!
In 2007 German Auto Club(ADAC) concluded an autobahn speed limit was unnecessary because numerous countries with a general highway speed limit had worse safety records than Germany, for example Belgium, Austria, Slovenia, Czech Republic, and the United States.
ADAC holds a general speed limit on motorways to be unnecessary... A connection between general speed limit on highways and the security level is not detectable by international standards. The number of deaths on motorways per 1 billion vehicle-kilometers in Germany is 2.99 with a falling trend. Many countries fare worse with a general speed limit than Germany (eg Belgium, Austria, Slovenia, Czech Republic, USA). In Austria, where speed is generally 130, the death rate on motorways is about 1.5 times higher "", Press Release, October 2007.
Tailgating. Aici stiu romanii f bine despre ce e vorba. Sa stai pe stanga si sa nu te dai la o parte cand vine altul din spate e sport national la noi. Ca cica daca te dai la o parte esti loser, asta e conceptia tzaranului roman.
2. Condiţiile de drum favorabile au efectul îmblânzirii ţăranului, sau, după caz, a scorpiei, cum spunea un mare scriitor din epoca în care nu se inventase SUVul pentru scorpiile siliconate :)
În ultima vreme pe DN1 se circulă excepţional de civilizat, cu păstrarea distanţei, fără claxoane, flashuri, depăşiri în curbă, cu viteze "apropiate de cea legală". Nu are legătură cu camerele, fiindcă acestea existau şi cu ceva ani în urmă şi nu aveau efect. Are însă legătură cu faptul că drumul e refăcut în mod civilizat, cu cel puţin 2 benzi pe sens, cu semnalizare corectă, cu pasaje acolo unde trebuie şi fără şicane inutile. Viteza e viteză, dar nici toate amenzile din lume puse la un loc nu pot reface singur un drum prost gândit, dacă nu se preocupă nimeni de a folosi banul în mod judicios.
~Nautilus
Fiind resident in Belgia jandarmul de cartier mi- a adus amenda acasa de 125 CHF si nu ma'trebat nici cat castig nici alte aiureli.
Mi-a spus ca este alegerea mea daca o platesc sau nu, dar daca esti cumva oprit la vr'un filtru sau la frontiera risti sa platesti in plus cheltuielile de judecata care s eridica in jur de 60 CHF. Asa ca treaba cu venitu si amenda este o STIRE SENZATIONALA care merita atentia HN pentru a umple golurile de stiri.
Contravenţia (sau infracţiunea) de "conducere care generează pericol public" au lăsat-o deoparte. Ăsta e avantajul sau dezavantajul, depinde din ce unghi priveşti, al legilor interpretabile.
Te-ar surprinde, la fel ca şi pe cei de mai sus, să afli că şi la noi există infracţiunea de "blocare a drumului public cu intenţie sau punerea în pericol a siguranţei traficului", care poate fi pedepsită cu amendă penală sau închisoare de la 3 luni la 2 ani.
Singurul caz în care s-a început cercetarea penală a fost cazul lui Nuţu Cămătaru & Co, şi atunci fiindcă au făcut-o în mod prea evident, cu martori şi cu reporteri TV de faţă.
~Nautilus
degeaba conduci 100,000 km /an, daca esti un cocalar manelist, care da flashuri, claxoneaza si merge la 1m in spatele masinii din fata care probabil depaseste, dar nu cu 200/h.
bunul simt si educatia se vad inclusiv in felul in care conduci si nu doar in autobuz, la restaurant si pe strada.
- in afara localit, 80-100
- autostrada, 130.
- peste 120 in localit, suspendare permis 1an + amenda 1,000 Euro, recidivezi in urnatorii 3 ani, permisul 3 ani si amenda 3,000 euro.
- peste 150 in localitate, permisul definitiv, amenda 5,000 euro.
- intre 170-200km/h pe autostrada, permisul 1 an + amenda 1,500 euro, recidiva, permisul 3 ani, amenda 3,500 euro,
- peste 200 pe autostrada, permisul definitiv, amenda 5,000 de euro.
Asta asa ca sa dau o mana de ajutor autoritatilor elvetiene.
La noi in rom-anica ce sa mai???
Acum cativa ani a mers unu de la Timisoara (echipa de fotbal) rosianu sau asa ceva cu 290km/h (sper sa nu gresesc) sau 240 km/h si ATENTIE nu mergea pe autostrada. Era pe un drum national. Tare nu?
1.mergi subturat si creste consumul
2.se duce dracu turbo pt motoarele care au asa ceva si multe alte chestii care dauneaza motorului.
Daca ar fi dupa voi ar trebui ca toata lumea sa-si ia motoare de 1,0 MAXIM AM ZIS 1,2.Bai narozilor cum vreti ma sa mergeti cu o masina cu 400-600 ponei sub capota?Daca sunte-ti asa experti incercati ma voi si da-ti-ne si noua rezultatul.Bravo aluia cu Mertzu.Are cu ce! Si voi sa n-aveti parte de masinile voastre.NA !
macar asa sa atrageti si voi o privire.
''specialistule'' in motoare, lasa-ne cu aberatiile astea ca nu pune nimeni botul la prostiile tale.
ca sa eviti subturarea unui motor nu-i nevoie sa mergi cu 150. 120-130 e suficient.
a, ca vrei putin fun la volan si vrei sa vezi cum rasufla masina la 5000 ture, alegeti un moment potrivit pt asta. fa-o cand esti singur in masina si pe autostrada si asuma-ti si eventualele penalitati. nu trebuie sa omori si pe altii ca esti tu dobitoc (nu vb de tine personal, ci in general de cei inconstienti). ce ne-am face daca toti am fi dobitoci ?
autostrada e un loc pt toata lumea. unii merg cu 90 si sunt de acord ca in unele situatii mai mult incurca si ar trebui trasi pe dreapta si atentionati de politie, ca altfel nu te cred daca le spui tu, altii cu 110-130 si mi se pare rezonabil si suficient pt 80% dintre masinile care circula la noi. ca ti-ai cumparat motor de 3-4-5000 l, e problema ta. nu trebuie sa ne dam noi la o parte din calea ta. ai rabdare sa depasim noi astia mai prosti, ca tu oricum mergi cu 300 si ajungi mai repede la distinatie. sau poate in alta parte (Doamne fereste !)
iar pt cei care fac flashuri, numai cuvinte ''frumoase'' si ''dulci''.
unde nu se baga si la noi legea aia cu folosirea necorespunzatoare a luminilor, sa va luati amenzi sa va usture si-n gaura ... !
- in toate statele care practica un astfel de sistem de amenzi, dupa o limita de viteza, conducerea cu 30+ km peste ea, masina si conducatorul acesteia sunt considerati arma letala si automat se considera infractiune.
- plecand de la statutul de infractiune, arma se confisca (masina sechestrata, iar soferul inchis la puscarie) iar amenzile se dau in functie de gravitate si venit.
Dar deja incep sa nu ma mai mir. Merg frecvent pe cele 2 autostrazi mioritice. Si de curand am facut un test. Am franat sa vad cu cat merg bizonii. Primul mergea cu 110 km/h; urmatorul cu 90km/h!!! Asa se formeaza coloana pe dreapta cu viteza medie de 100 km/h. Vine unu "vitezoman" cu 120 km/h, ca atat stie el ca e limitata si depaseste. Ii ia vreo 10 min sa treaca de toata coloana , blocand toata autostrada pt cei care merg regulamentar. Apoi un dobitoc de pe prima banda se uita cu invidie la ala care il depaseste si nu observa ca primul din turma a franat la 90 sa mearga la consum. Panicat de schimabarea majora de viteza apasa violent frana! Rezultatul, 5 masini tamponate si autostrada blocata din cauza unor bizoni care nu au cultura auto.
80% din accidente se fac din cauza neatentiei si mai ales prostiei. Restul de 20% sunt viteza si alcool. Bineinteles se mediatizeaza doar cele din urma, ca sunt spectaculoase si cu scandal.
Comparati cu Europa? In Germania sunt portiuni de autostrada fara limita de viteza. S-a ajuns la progresul tehnologic unde masinile de strada ating in siguranta de la 200km/h la peste 300 km/h. Cine le-ar mai cumpara daca ar merge mereu cu maxim 130 km/h? Ce va doar pe voi ca a mers cu 250km/h pe autostrada? A platit pt asta, e problema lui. Nu a murit nimeni pe autostrada din cauza vitezei. Au murit ca dormeau la volan si la propriu si la figurat!
Tot in Germania esti amendat daca mergi sub limita de viteza! Blochezi traficul! Iesiti si voi din tara sa vedeti cum se circula in afara, tirurile merg cu 120!Daca vezi blocaj in fata, baga avariile, sa stie si colegu' din spate ca o sa opresti in mijlocul autostrazii. Si incearca sa nu aruci nimic din masina sa nu se vada clar ca esti un roman.